Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

A vébé elődöntőben folytatódik az Inter-Barca

2010.07.07. 17:33 heinrich

Mivel úgy vagyunk nekiindulva, hogy ma este játsszák a dél-afrikai világbajnokság döntőjét, komoly terjedelemben estünk neki a felvezető beharangozónak, ami index anya hasábjain is megjelenik majd. Gyáva módon Az újságírás szabályait szem előtt tartva konkrét állásfoglalás nem hangzik el a cikkben, de a posztban ez kötelező. Mivel a németek taktikáját ebben a posztban már jól kitárgyaltuk, most a spanyol kerülnek fókuszba. Hardcore beharangozó tovább után.

Ha vébés párhuzamot nézünk, akkor a spanyolok a Portugália elleni meccsük nehezített újrajátszására készülnek, míg Németország a 2.0-ás argentin csapattal találkozik az elődöntőben. A spanyoloknak a legfőbb erényeikben kell javulniuk, a pontosságban és a helyzetkihasználásban, egyébként a német taktika könnyen eredményes lehet.

2007 és 2009 között Spanyolország 35 meccsen keresztül maradt veretlen, azóta kétszer kaptak ki, először a Konföderációs Kupa elődöntőjében (0-2 Egyesült Államok), majd a vébé első csoportkörében (0-1 Svájc). Mindkét alkalommal egy a meccset végigbekkelő csapattól kaptak ki. Ennek ellenére óriási meglepetés lenne, ha Joachim Löw, a német szövetségi kapitány ezt az utat választaná.

A spanyolok számára most jött el az a meccs, amire a kezdetektől készülnek. Vicente Del Bosque végig két védekező középpályást (Xabi Alonso, Busquets) tartott a pályán, pedig Honduras vagy Svájc ellen ezt semmi sem indokolta. Ő viszont stratégiai szemlélettel gondolkodott, az egyenes kieséses szakaszra készítette fel csapatát.

Védelmek
A két csapat védelme hasonló módon épül fel. Az egyik csapatban Ramos, a másikban Lahm játssza be a pálya teljes hosszát a jobbhátvéd helyéről, a többiek elsődleges feladata a védekezés, semmilyen kockázatokat nem vállalnak. Mindkét csapat zártan, a pálya közepe felé tolódva védekezik, közel a saját tizenhatosához, hogy hosszú labdákkal ne lehessen beindítani mögéjük.

A spanyolok nagy előnye, hogy labdatartással is tudnak védekezni, ez pedig az ellenfél számára fizikailag és mentálisan is nagyon fárasztó – a MU játékosai például ezt a faktor nevezték meg vereségük legfőbb okaként a 2009-es BL-döntőt követően.

Védekező középpályások
A spanyoloknál Xabi Alonso feladata, hogy segítsen a labdakihozatalnál és eljuttassa a labdát Xavihoz, míg Busquets elsősorban a védekezéssel van elfoglalva, ezúttal a kötetlenül mozgó Özil semlegesítése lesz a dolga. Német oldalon Schweinsteiger feladata kettős: mélységi irányítóként a lehető leggyorsabban átjátszani a középpályát, miközben a védekezést is segíti. Khedirát nyugodtan nevezhetjük a fegyverhordozójának, mindenben kiegészíti Schweinsteiger játékát, és esetenként második hullámban a támadásokhoz is fellép. Ez a kettős sosem távolodik el túlságosan egymástól, így védekezésben és támadásban is hatékonyak egymás mellett.     

Németország

Neuer kirúgása után Terry feleslegesen hagyja el a védelem közepét, Barry már Özil mellett áll. Ha Terry a helyén marad, könnyen tisztázhatott volna, ehelyett Klose megverte Upsont és gólt lőtt.

A két csapat között alapvető különbség, hogy a németek nem használják a középpályát, lehetőség szerint egy hosszú, lapos passzal átjátsszák ezt a területet, Özil, Klose és Müller (most valószínűleg Trochowski játszik majd helyette) feladata, hogy üres területekre mozogva elkérje a labdát, és gyors összjátékkal próbáljon gólt szerezni. Teljesen tudatos, hogy a gyakran fellépő Lahmmal együtt erősen a jobb oldalra helyezik a játékot, így egy váratlan súlypontáthelyezéssel Podolski bármikor szabadon megjátszható.


Klose kilép a szélre labdáért, magával húzza Upsont, Terry megint Özilt támadja feleslegesen. Müller azonnal beindul a várható perdítésére, tudatos összjáték, a végén a bal oldalról érkező Podolski fejezi be az akciót.

A német csapat igazi ereje abban is rejlik, hogy a játékosok közötti távolság a lehetőségekhez képest állandó. Egyszerre mozognak támadásban és védekezésben, a csapat legelső és leghátsó tagja között cca. 30 méter a távolság. Viszonyításképp: Argentína esetében ugyanez a szám az 50 méterhez volt közel. 

Spanyolország


 
A spanyol csapat jóval lassabban, rengeteg passzal építi fel a támadásait. Jobb oldalon a védelemből felfutó Ramosra építenek, Iniesta pedig rendszerint középre húzódik, hogy folyosót nyisson a társnak. Torres játszik centerben, komplett csatár, ha kell, meg tudja tartani a labdát, de igazi erőssége, hogy első szándékból a kapu felé fordul. Ha ő pályán van, akkor David Villa a bal oldalról indul, de Ramosszal ellentétben ő ritkán viszi az alapvonal felé a labdát, inkább befelé tör, Iniestával és Toresszel keresi az összjátékot. Ez a változó összetételű háromszög a spanyolok legveszélyesebb fegyvere, ha Iniesta középen rá tudja vezetni a labdát a védelemre, szinte biztosan gólhelyzetet tudnak kialakítani. Chile és Paraguay ellen is így szereztek gól.


Gól Chile ellen (2-0)


Gól Paraguay ellen (1-0)

Gyenge pontok
Német oldalon Boateng lehet a legnagyobb bajban a lendületből érkező Ramosszal, és a gyakran felbukkanó Iniestával, ő tűnik a német védelem leggyengébb pontjának. Létkérdés, hogy Podolski visszazárjon elé.

A spanyol gépezet agya Xavi, ellene kétféleképpen lehet védekezni. Chile megelőző csapással próbálkozott, letámadták a spanyol védelmet, hogy ne tudják eljuttatni Xavihoz a labdát. Svájc ezt meg sem próbálta megakadályozni, ők viszont Xavit támadták le. Ez lehet a németek útja is. Mivel Capdevila a legtöbb időt a védősorban tölti, Trochowski ki tudja segíteni a Schweinsteiger-Khedira párost Xavi és Iniesta ellen – igaz, így Lahmnak egyedül kell Villa ellen védekezni. Villa – ahogy Robinho is tette a hollandok ellen szerzett góljánál – gyakran a pálya közepe felé mozog, ez pedig komoly zavarokat okoz a szélső és a középső védő számára.

A spanyolok védekezésének értelemszerűen Xavi és Iniesta a leggyengébb pontja, ők gyakorlatilag soha nem jönnek vissza a saját tizenhatosukra, és egyébként sem a védekezésükről híresek. Xabi Alonso is inkább mélységi irányítóként hasznos, egyedül Busquets sorolható a tipikus védekező középpályások közé. Emiatt kellő sebesség mellett az ellenfél könnyen átszaladhat a spanyolok középpályáján, és akkor olyan helyzetek alakulhatnak ki, mint Chile és Paraguay ellen.


Puyolnak ki kell lépni a védelemből, Xavi, Iniesta és Busquets ki van zárva a játékból, emberfölényben támad Portugália.


Iniesta, Busquets és Alonso is lemarad, Xavi a képen sincs, emberfölényben támad Chile.


Busquets visszalép a védősorba, középen gyémánt alakban állnak fel, Torres a labdást támadja. A rendszer hátránya, hogy ha nem elég intenzív a letámadás, a széleken könnyen verhető, különösen úgy, hogy Ramos gyakran nem ér vissza időben.

Alternatívák
Müller helyett esetleg Toni Kroos is játszhatna, ezzel a német válogatott támadópotenciálja jelentősen megnőne, így leginkább akkor állhat be, ha Németország hátrányba kerül. Ez igaz Marko Marinra is. Közös hátrányuk, hogy védekezésben gyengék. Minden más változás a német kezdőcsapatban hatalmas meglepetés lenne.

Spanyol oldalon az a kérdés, hogy Del Bosque ki meri-e hagyni a formán kívül játszó Torrest a kezdőből. Ha igen, Villa játszhat centert, és Fabregas érkezése minden irányban megerősítené a középpályát. Ő egyébként Xabi Alonso helyett is bekerülhet.

Egy másik változat, hogy Silva vagy Navas kezd Torres helyén – erre a forgatókönyvre is az vonatkozik, mint Kroos játékára, ráadásul Silva a svájciak ellen kimondottan gyengén futballozott, és Navas sem volt meggyőző Honduras elleni meccsen.

Spanyolország – Németország

Kézenfekvőnek tűnik azt mondani, hogy a vébé elődöntőjében folytatódik a májusi Inter-Barca BL-elődöntő. Spanyol tiki-taka, lazaság és ösztönös zsenialitás mérkőzik a kérlelhetetlen precizitással, a méterre kiszámított kontragéppel, a tervezőasztalon rajzolt csapattal.

Sneijder szerepében Özil játszik, Podolski az alázatosan visszalépő Eto’o-t testesíti meg, a fontos gólokat Klose lövi Milito helyett, Müller kiesésével a Pandev-Trochowski összehasonlítás is helytálló. Az Inter 4-2-3-1-ét dúsítja Joachim Löw, a Barcelona – spanyol válogatott párhuzam pedig több mint triviális.

A spanyolok mellett szól, hogy több olyan klasszisuk is van, aki egyénileg el tudja dönteni a meccset. Stílusuk és játékrendszerük támadásban talán a világ legjobbja, de a védelmük verhető. Igaz, hogy örökös labdatartásuk rendkívül hasznos védekezési forma is, de ez egy gyors német kontra ellen semmit sem ér, és a középpályán várhatóan nem sok támadást tudnak majd megakasztani.

Torres szereplése kulcskérdés. Ha nem kezd, a spanyol középpálya megerősödhet, és Villa centerjátéka egyébként is kifogástalan. Ésszerű, de mégis váratlan húzás lenne Del Bosque részéről. Ez viszont kényes pont, már csak azért is, mert az Eb-n is Villa volt a csapat sztárja, a döntőt mégis Torres döntötte el.

Német oldalon csak Müller helye kiadó, de a taktikájuk tökéletesen kiforrott, felesleges lenne változtatni rajta. Mindkét szélső középpályás fegyelmezetten visszazár, Schweinsteiger és Khedira pedig párban tolódik a labda felé. Ha sikerül szerelni, azonnal gyors kontrákat vezetnek, átrohannak a középpályán, és ezeket nagyon jó százalékkal használják ki. Meccset eldöntő kérdés, hogy a spanyolok nyomás alatt is tudják-e hozni a szinte hibátlan összjátékukat.

Mi változott az Eb-döntő óta?

Az Eb-döntőhöz képest furcsa irányban léptek tovább a csapatok. Spanyol oldalon a védekezést erősítette meg Del Bosque, a vébére kikerült David Silva a kezdőből, az ő helyén játszik Xabi Alonso, Sennát pedig a fiatal Busquets helyettesíti a védekező középpályás szerepében. A német tendencia éppen ellentétes.

Schweinsteiger Ballack és Frings védekező hármasa helyett most csak Schweinsteiger és Khedira játszik. Az ő játékukat az emeli elődeik fölé, hogy a semmit sem mutató Hitzlspergert azóta teljesen elfelejtették, az ő helyén került be a sokkal támadóbb szellemű Müller. Frings szerepkörét megszüntették, helyette került be a szabadon mozgó, jó irányítói képességekkel rendelkező Özil. Így lett a defenzív 4-4-2-ből egy támadó felfogású 4-2-3-1.  

A portugál csapat hasonló taktikát próbált megvalósítani, mint a német szokott, és ha nem is tudtak nyerni vele, a rendszer működőképesnek tűnt. Tiago játéka is jól érvényesült, és ez most Schweinsteiger szerepköre lesz.

Óriási előnybe kerül az a csapat, amelyik az első gólt szerzi. Nem az egygólos különbség miatt, hanem azért, mert ez esetben mindenki a kedvenc játékát hozhatja, ez az igazi előny. A spanyolok a végtelenségig tarthatják a labdát, szisztematikusan keresve a németek gyenge pontjait, ellenkező esetben viszont a németek lerohanásai érvényesülhetnek. Mindkét csapat vb-teljesítményére igaz: ha megszerezték a vezetést, megnyerték a meccset is, de ha az ellenfél lőtte az első gólt, akkor kikaptak.

Jóslat

Kimondatlanul is, a németek fejébe befészkelte magát, hogy akkor itt már ők a vb-esélyesek. Ezt marha gyorsan el kell felejteniük, ha nyerni akarnak vagy méginkább, ha nem akarnak bődületeset égni. Nem hiszem, hogy Del Bosque-nak lesz ereje kihagyni Torrest, pedig ezzel nemcsak a támadójátékot, de a középpályás jelenlétet is gyengít. A klasszis-faktort persze nem lehet figyelmen kívül hagyni, olyan ez, mint bokszban a lucky punch, Torres a legzsengébb formájában is döntő gólt lőhet. Ezen a vébén viszont ennek az ellenkezője is (Messi, Rooney) bebizonyosodott már.

Taktikailag is a németeknek fekszik az alaphelyzet, ha a spanyolok nem produkálnak radikális javulást egyéni és csapatszinten is, akkor csúnya pofonba nézhetnek bele. A feltámadás logikus magyarázataként a tét szolgálhat, Spanyolország úgy került az elődöntőbe, hogy az igencsak életlen támadójátékkal próbálkozó portugál csapat volt a legnehezebb ellenfele, most viszont az Eb-döntő visszavágóját nyomják az egekbe futtatott német csapattal.

Napok óta tartó gyötrődő mérlegelés, szőrszálhasogató vizsgálódás után német vezetésre, hatékony spanyol cserékre, hosszabbításra és a 74-es vb-döntő visszavágójára fogadnék. Németország – Spanyolország 2-1

742 komment

Címkék: h taktika több mint foci vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr712136096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

montipájton 2010.07.08. 08:01:02

@rizla: Oké, hogy megérdemlik meg kurva erős csapat, csak azt mondd meg, ugyanez az állomány két éve az Eb-n miért tudott még szórakoztató és szerethetőp focit IS játszani a totális labdauralom mellett, miért lőttek hármat-négyet, ha kellett és itt meg mitől ennyire butított Barca-foci (értsd: ugyanaz, mínusz Messi + látvány) a játékuk, mert azt nem írom alá, hogy "hát az ellenfelek bekkelnek és kész".

Nem vitatható, hogy a két legbrutálabb csapat jutott a döntőbe, de egyszerűen nem tudom leplezni a gyerekkorom óta még soha nem érzett csalódást, hogy egy vb-döntőben két olyan csapat játszik, akiknek egyetlen meccse sem volt igazán élvezhető a vb-n.

Persze, nyilván a bohócok a cirkuszban, ismerem a vonatkozó mondást, de akkor is. És a hollandoktól kevésbé várt az ember mást, de a spanyolok iparifocija akkor is szomorú, ha világbajnokok lesznek vele. (Komolyan, 4 éve az olaszoknak legalább két szórakoztató meccsük volt, ehhez képest miez?)

bakító 2010.07.08. 08:05:42

@rizla: Ha arra gondolsz hogy a pókról csak ilyen ilyen filmet lehet csinálni, a kutya pedig tud másként is vadászni, akkor persze a kutya izgalmasabb filmalany.
Már csak reménykedni lehet, hogy a hollandok nem szimpatizálnak a teknősbékákkal.

rizla 2010.07.08. 08:06:00

@montipájton: nézd, tiszta sor, hogy eddig a vb-n végig harmatosabbak voltak a spanyolok, de a tegnapi meccsen pont kurva jók, eddig messze a legjobbak. ha ugyanezt csinálták volna eddig, akkor nem 1gólos meccsek vannak. ez a tegnapi meg mindenképpen ilyen kellett, hogy legyen, nem a spanyolokon múlt a szórakoztatóbb végkifejlet. hogy miért működtek eddig szarabbul, passz, több oka van, torres, vdb felfogása, hosszútávú gondolkodása, formahanyatlások, blabla.

"nem tudom leplezni a gyerekkorom óta még soha nem érzett csalódást, hogy egy vb-döntőben két olyan csapat játszik, akiknek egyetlen meccse sem volt igazán élvezhető a vb-n."

ez így teljesen elfogadható vélemény nekem. de az a helyzet, hogy a tegnapi futball - spanyol részről - szinte tökéletes volt.

a cirkuszt arra értem, hogy egyik csapatot sem illik kárhoztatni ezért. a spanyolok futballja meg bőven élvezetes ha úgy játsszák, ahogy tegnap, egyáltalán nem tartom iparifocinak. ha folytatták volna azt, amit eddig, akkor nem játszhatnának döntőt, de ez most kíméletlenül jó teljesítmény volt.

montipájton 2010.07.08. 08:06:39

@popp: Erre is ugyanezt mondom: oké, világklasszisok, sok szép apró részlet, de basszus, esküszöm azt mondtam magamban a meccs után, fogadjunk, hogy valaki a spanyol szögletvariációkba fogja belemagyarázni a zsenialitást, jobb híján. Bejött. ))) (NEKEM ez kevés, főleg ennek a csapatnak az elmúlt két éve után. De hogy célnál vannak vele, az egyértelmű persze.)

rizla 2010.07.08. 08:07:51

@bakító: "Már csak reménykedni lehet, hogy a hollandok nem szimpatizálnak a teknősbékákkal. "

hát kurva rossz hírem van az akciófilmek szerelmeseinek, a hollandok olyan tekikatona futballt nyomnak majd, amire jön a spanyol türelemjáték, hogy megint bealszotok. nem baj, tudjátok, cirkusz, stb, stb.

montipájton 2010.07.08. 08:10:40

@rizla: Rendben, még mindig van egy meccsük, hogy engem is átállítsanak a jó oldalra. (Amúgy valóban benne volt, hogy a németek ellen nem lesz gólfesztivál, asszem, telibe is kaptam az eredményt a góltotón.) A hollandok ellen nekik fogok szurkolni, mert azért egy fokkal még így is meggyőzőbbek voltak nekem. Csak ne 1-0 legyen, mert azt már a statisztikusok is nehezen viselnék.)))

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.07.08. 08:10:40

@acdcisti: Nem hallottad még soha tőlem, hogy az argentin játékosok mekkora fosok? Szerinted itt vertem volna a mellem, ha valaki megkerüli Heinzét vagy Maxi Rodrigezt, hogy ez az überspiel netovábbja? Esetleg meglepett, hogy valaki rendesen megfogja Higauínt? Én egyenesen arra számítottam, hogy Lahm nő 35 centit, benégerül, aztán Maicon mezben oktat majd, vagy a német védők felveszik a Lucio, Samuel, Zanetti ábrázatot és minőséget, esetleg Podolski és Özil megpróbál Sneijder-Eto'o tempójában focizni (bár amilyen tempóban összeszedegette a labdákat Messiék ellen az nem ezt suggalta)? Mindezt még el is hihettem volna, na de azt hogy Klose majd betesz egy olyan Militot, mint a Barcelona ellen láttunk?!?! Löw annyira nem rossz edő, mert nem volt olyan kerete, mint az Interé, meg féléve sem, hogy összeszokassa, aztán mégis talált egy majdnem megoldást.

@heinrich: Mert ő nem elmélteileg akart nyerni, hanem gyakorlatban és annak ellenére, hogy a szurkeszek már látták, hogy a támadófoci jegyében majd most nem Upsont meg Terryt, hanem egyenesen Casillast csalják ki a kaputól 40 méterre.Miért ne? Ha lúd, legyen kövér alapon. Lőw mester aztán felébredt, kivette a biliből a kezét és az elméletileg megverhetetlen csapatok legyőzésére keresett gyakorlati példát. Látta például, hogy Svájcnak működött, aztán arra is emlékezhetett, hogy a Barcelonával szemben nem csak az Inter volt olyan sikeres, hanem a Rubin Kazany is. Na most ha választani kell, hogy a csapatom adottságai az Interéhez vagy a Rubin Kazanyéhoz/Svájcéhoz áll közelebb, akkor nem kérdés, hogy egyetlen alternatíva van. Mert Lahm nem fog nőni 35 centit, Klose nem fogja betenni Militonak "azt" játékát, Podolski soha nem lesz Eto'o, Botaeng nem lesz olyan elegáns, mint Zanetti, Mertesacker nem lesz olyan átjátszhatatlan mint Samuel vagy Lucio voltak idén, Khedina és Schweini nem lesznek olyan hibátlan védekezésben, mint Cambiasso és Motta. Az Interhez képest ez a német válogatott minden poszton szopóban van, így azt várni, hogy ők majd hasonlóan gyorsak, pontosak és eredményesek lesznek, hiúság volt.

Volt egy szituáció, amikor a spanyolok négy németet, hagytak lesen, de mindegyikük csak "alig" volt lesen. Az emberben megállt az ütő és biztos voltam benne, hogy valamelyik spanyol elbassza, ahogyan egy Upsonbó, egy idei Terryből, egy Heinzéből vagy egy Demichelisből simán kinézném. Tegnap nem tört meg a vonal.

A németek kiválasztották a legjobb megoldást, maximalizálták a gyakorlati esélyeiket, aztán lejátszották.Visszazártak faszán, elég jól védekeztek, csak kaptak egy szögletgólt, aztán lefőtt a kávé.

bakító 2010.07.08. 08:10:53

@rizla: Mondjuk ha Giovanni bezúz egy "olyat" megint, akkor a holland kontrákban lehet még keresni való.
Én még nem temetném a döntőt (már nézhetőség szempontjából).

rizla 2010.07.08. 08:11:38

@montipájton: a TEGNAPI spanyol csapat simán volt olyan jó, mint a két évvel ezelőtti, amelyik amúgy 0-0-t játszott az olaszokkal egy hasonlóan nézhetetlen meccsen, és tizikkel ment tovább. na most, ha akkor előtte nincs a nagyon offenzív és hedonista ruszkik megalázása, akkor az eb-n is sok panasz lett volna (egyetlen ehhez hasonló ellenfele nem volt ezen a vb-n a spanyoloknak, hondurast meg a kurva szar helyzetkihasználás miatt nem tömték ki).

oda akarok kilyukadni, hogy éppen az volt a baj eddig a spanyolokkal, hogy nem olyanok, mint tegnap. nem pedig az, hogy olyanok. ti viszont az utóbbiról hiszitek, hogy igaz.

rizla 2010.07.08. 08:14:48

@pancho_sanza: úristen, nem tudok vitatkozni panchoval, sőt. biztosan közeleg a világvége.

Keelhaul 2010.07.08. 08:14:53

Ez a spanyol csapat hihetetlenül Erős. Ha kivitték volna Gutit, akkor még ki is tömnék az ellenfeleiket, de hát ha meglesz a vébé, egy szavam nem lehet.

Tegnap leoktatták a németeket a pályáról, méghozzá megalázóan.

Keelhaul 2010.07.08. 08:16:00

@pancho_sanza: Ugyanezt írtam le a szomszédban, egyetértek veled és rizlával is abban, hogy nem hiszem el, hogy egyetértek veled valamiben.

montipájton 2010.07.08. 08:37:13

@rizla: Azért a spanyolok nimbusza, ami a látványos focit illeti, nem abból az egy orosz-meccsből eredeztethető, egyrészt az Eb-döntőben egy a tegnapihoz hasonló német válogatott ellen volt vagy hat megcsinált ziccerük és offenzív támadójáték, másrészt meg azóta a fél világot így verték le mindenféle meccseken. Szóval, ha csalódás a mostani játékuk, ezért csalódás. Tegnap persze jók voltak mezőnyben, mégis szimbolikusnak érzem, hogy Puyol szögletgóljával nyertek.
Egy 3-0-as döntővel kiegyeznék, na. (Oké, TUDOM, mi várható, de még megvan az illúzió.)) )

montipájton 2010.07.08. 08:41:35

@montipájton: Höh, "offenzív támadójáték", ez szépre sikeredett. Elég a fele, asszem. ))

davidmoyes 2010.07.08. 10:14:09

@bakító: Tudom, hogy ez gáz, de szerintem nem is unalmas. nekem tetszik, ahogy teszik veszik.. :)
ÚÚÚÚÚÚÚÚRITEN!!! Csöncsönné változom!!! :D

balu11 2010.07.08. 10:39:07

@davidmoyes: ne aggódj, még nem biztos - írtad az elmúlt 3 kommented valamelyikében, hogy Messi? Ha nem, akkor még van remény... :)

@rizla: ezzel nagyon egyetértek. Ettől még a németek bizony defenzívebb szemlélettel léptek pályára, ezt nem nagyon lehet vitatni sztem. Csak aztán nagyon belesült a képükbe a taktika, a spanyolok köszönték szépen, átvették a hatalmat a pályán. Viszont nemtom, hogy lehetett-e más esélyük... Ha jobban nekiugranak a spanyol középpályának, akkor valószínűleg hamarabb jött volna a gól - és ehhez a letámadásszerűséghez bizony hiányzott Müller, aki a támadók közül a legjobban csinálja a visszatámadásból való labdaszerzést.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.08. 10:43:05

@montipájton: Volt némi szellem a szögletvarikban, de megint csúsztatsz: nem a zsenialitást magyaráztam beléjük, csak azt, hogy unatkozás helyett volt mit figyelni, például ezeket.

"egy vb-döntőben két olyan csapat játszik, akiknek egyetlen meccse sem volt igazán élvezhető a vb- n." - ha cinikus akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy nem kivánságműsor. Ha meg a vébé elé csak egy meccsel tekersz vissza, akkor látod, hogy a hollandok ellenünk, a spanyolok meg lengyelek ellen gáláztak, Ebben a meccsben benne van, hogy klasszikus döntő lesz.

'mert azt nem írom alá, hogy 'hát az ellenfelek bekkelnek és kész'" - lehet, hogy te nem írod alá, de nagyrészben mégis erről volt szó.

Nézzük csak az EB-t! A nyílt játékot felvállaló ruszkikat kitömték kétszer, de a svédek ellen szenvedtek és csak az utolsó percekben fordítottak, a görögök ellen meg a B-csapat játszott, az olaszok ellen még a vébén látottnál is jobban szenvedtek, sőt az.olaszoknak volt meccs labdájuk, amit Di Natale elbaszott. A németek ellen nagyjából ugyanaz volt a kép mint tegnap, annyi különbséggel, hogy ott még emberhátrányban is voltak a friccek. Szóval a támadó felfogású attraktív focit játszó oroszok elleni két meccs alapján mondod arra, hogy akkor szerethető focit játszottak, a mostani 'unalmas'-sal szemben.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.08. 10:50:27

@montipájton: Hát nem érted, más egy barátságos otthon a lengyelek, vagy egy vébé selejtező mondjuk Grúzia ellen, mint egy éles vébé meccs Portugália ellen. Olyan nehéz ezt belátni?

montipájton 2010.07.08. 11:50:52

@popp: Nem, nem nehéz. De akkor most azt mondod, hogy soha nem játszott/fog játszani válogatott látványosan a büdös életben világbajnokságon, komoly szakaszban?
Nem írom alá.)))

sporttárs 2010.07.08. 11:55:08

@montipájton: A spanyolokra nagyjából-egészéből a Barca miatt élvez mindenki, ami jogos is lenne, ha nem ez a vb bizonyítaná (sommásan írom), hogy a spanyol válogatott azt bizonyítja, mennyire kurva unalmas lenne a Barca Messi nélkül.

Ettől még eredményes meg minden, taktikus és agyonnyomja az ellenfelet, de se nem látványos, se nem élvezetes. Klasszisjátékosok passzolnak, egymáshoz, minden értelemben.

Nyilván kurvára nem érdekli rizlát meg a hasonló objektíveket, amit pancho feszegetett egyszer, és amit mondjuk a Svájc-meccs bizonyított, hogy gyak. semmiféle váltásra nem képes ez a csapat sem, amikor szar van - mert ritkán kerülnek bele. Kb. ez állt a brazilokra is, nekik pechük volt, hogy akkor kaptak ki, amikor már nem lehetett, a spanyolok ezt letudták az elején.

Aláírom, ma ez az eredményes foci, nem kell sokgólos meg látványos meccseket várni. Szeretni ugye azért nem kötelező.

sporttárs 2010.07.08. 11:59:18

@rizla: Éppen az a baj, hogy ma ez a nagy foci, amit te annak nevezel. És nem fogadod el, hogy más nem ezt szereti.
Senki nem vitatja, hogy a németek és a spanyolok is azt tették,a miot kell. Ebből pedig, vb-elődöntőben kijött egy szinte eseménytelen meccs. Szóval, akkor a mai csúcsfoci ez, rendben. És kár.

(Én éppen azért szerettem a brazilokat, mert ők azért mindig becsempésznek valami egyéni varázst. Az idei csapatuk nem tudott, amikor kellett, ez csalódás. Az is úgy volt nagycsapat, mint ez a spanyol, csak, mint írtam, elbaszta, hogy mikor kapott ki.)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.08. 12:28:24

@sporttárs: Azért te is megfellebezhetetlen igazságként szereted tálalni a saját véleményedet, Jó kategórikus jelzőket használva, jó sarkosan, 'sommásan' és provokatívan fogalmazva. Nincs ezzel baj addig, amíg nem kéred számon máson ugyanezt.

@montipájton: Megint csúsztatsz brada. Kialakulhat látványos meccs, de ez nemcsak a spanyolokon múlik, kell hozzá a tegnapi német helyett egy két évvel ezelőtti orosz csapat is. Szerintem egyébként a pori-spanyol, a paraguay-spanyol és a tegnapi is élvezhető meccsek voltak, sőt sokkal magasabb színvonalúak is, mint mondjuk a valóban látványos és nyílt sisakos Ghána -USA, vagy a több gólt hozó holland-uru. Nekem ez is és az is bejön, mint ahogy mondjuk a Lars von Trier filmek meg a Bud Spancer-Terence Hillek is.

kroos 2010.07.08. 12:43:28

latom itt mindenki csusztat:))))

kroos 2010.07.08. 12:54:27

@popp: most keszulok vedeni teged Maradona ugyben. Meg ne banjam:)))))))

Mr.AT 2010.07.08. 13:35:52

@popp: "Nekem ez is és az is bejön, mint ahogy mondjuk a Lars von Trier filmek meg a Bud Spancer-Terence Hillek is."

Személy szerint még nem találkoztam olyan férfival, akinek a Bud Spencer filmek ne jöttek volna be, mi több, ne lettek volna személyes kedvencei, és nem ünnepelné örömujjongással, mikor 2585. alkalommal is megtekintheti azokat.
Ugyanakkor: nem találkoztam olyan nővel, aki egy minimális metszeti halmazt is érzett volna magában ezekkel, és legjobb esetben is nem csak megbocsátó fejcsóválással tűrte volna, hogy választottja jól szórakozzon ezeken a számára érthetetlen blődségeken.

Tanulság: popp nem nő.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.07.08. 13:44:59

@sporttárs: Hát azért valljuk be, hogy az élvezetes focihoz kellenek a remek argentin játékosok. Például ott is volt egy szöglet, amelyiknél Schweini egyedül kicselezett 4 embert, aztán meg lövetett egy gólt a védőjükkel. Na most itt az bukott meg, hogy Schweini egyetlen egy embert nem tudott kicselezni, és az ötösön álló ember is megjátszhatatlan volt. Aztán lehet mondani, hogy milyen jó foci az, amikor Klose kihozza a védőjét 40 méterre a kaputól, aztán lehet is menni az üres területre. Most Puyolék maguktól kimentek 40 méterre, de ha véletlenül nem így lett volna, akkor is minimum körberöhögik Klosét, ha ki akarja csalogatni őket, de legalább azt mondják neki, hogy - Hülye vagy Te Miroslav, mi a büdös faszt csinálsz majd a labdával, ha nem megyünk Veled és egyedül megkapod 40 méter távolságban a kaputól? Lendületből ránkvezeted, hátha röhögőgörcsöt kapunk? S ekkor Miroslav Klose elsírta magát felismervén saját korlátait.

Na szóval én értem, hogy az a jó foci, ahol a bohócokat, alulmotiváltakat el lehet fenekelni, de ehhez két fél kell és amikor az egyik csapatabn az összes játékos egyénileg jobb és képzettebb, mint a túloldalon, akkor érdemes arra törekedni, hogy minél kisebb terület legyen a különbségek kiaknázásra. Szerintem a spanyolok szeretnének olyan meccseket is játszani, amikor Higuaín, Di Maria, Tevez, Messi és Maxi Rodrigez csak ímmel-ámmal, de inkább sehogy nem zár vissza, vagy Barry nem hajlandó 10 métert sem sprintelni visszafelé, de nekik nem ezt dobja a gép, hanem a véres szájú Pepét (!), Raúl Mereilest és Tiagot a megerősített belső középpályán.

Ebből a kettőből meg aztán nagyon könnyű volt megfejteni, hogy a németek saját jogon játszanak kurva ügyesen, mert ők baszott jók és már világklassszis mindegyikük és hát amúgy is majd támadnak, mint a brazilok szoktak ihletett napjaikon, mindegy is ki az ellenfél. A portugál Contreao legalább párszor átlépte e felezővonalat, ellentétben a Wundermannschaft Überkapitanjével, de ha C Ronaldo csak az oldalvonalon üldögél, az is komolyabb jelenlét egy mérkőzésen, mint két duplatüdejű Podolski.

Szarból várat nem lehet építeni és várról majd akkor kezdhetünk el csak beszélgetni, amikor valaki meg tud nevezni legalább 3-4 olyan német játékost, akinél talán felmerülne, hogy beférne a spanyol válogatott kezdőjébe. Jelenleg nincs ilyen német játékos, sőt értem én, hogy Özil kurva nagy tehetség, és majd ultimate sztár lesz belőle, de egy kicsit kínos, hogy a nála éppenhogy csak öregebb - szerintem jobb - de jóval nagyobb nemzetközi rutinnal rendelkező Fabregas és David Silva ott ülnek az ellenfél padján.

Amíg ilyen látványos minőségi különbségek vannak a spanyol és az ellenfeleik keretében, addig taktikáról nem lehet igazán beszélni és sajnos az lesz, hogy a spanyolok meccsein egy darabig ezt látjuk, pedig most nincsenek is igazán nagy formában. A brazilok lehettek volna az ellenszer, ha Maicon, Robinho és Kaká nagyon gyorsan és pontosan tud felzárkózni Fabiano mellé, aki bemutat egy sokoldalú csatárjátékot.

Mr.AT 2010.07.08. 13:52:47

@pancho_sanza: Busquets helyén simán kezdhetne Schweinsteiger. Vagy akár Galaschek Peti.

redmist 2010.07.08. 13:55:58

@Mr.AT: Tudnám mi baja van mindenkinek Busquetsel, biztos csak hobbiból játszatják és mindenki jobban ért a focihoz, mint Guardiola meg VdB.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.08. 13:56:43

@Mr.AT: Jó megfigyelés! Amúgy: "nem szeretem a szellemeskedést a kártyasztalnál"

@pancho_sanza: "- Hülye vagy Te Miroslav, mi a büdös faszt csinálsz majd a labdával, ha nem megyünk Veled és egyedül megkapod 40 méter távolságban a kaputól? Lendületből ránkvezeted, hátha röhögőgörcsöt kapunk? S ekkor Miroslav Klose elsírta magát felismervén saját korlátait." - menten beszarok posztolhatnál egy-két jó sarkosat a témában!

Mr.AT 2010.07.08. 14:02:47

@redmist: Nem hobbiból játszatják, hanem mert nincs jobb. Ha mondjuk Cambiasso, Sissoko vagy mondjuk Essien Barcelona-játékos, és egyben spanyol lenne, tippeld meg, hány játékperc jutna Busquets-nek.

Én abszolút reálisan látom a spanyolokat, és bár qrvára utálom az utóbbi években őket körülvevő hype-ot, el is ismerem őket - mondjuk ki, a brazil mellett nekik van a legkevesebb gyenge pontjuk. De van nekik.

És attól hogy van 6 olyan játékosuk, aki a saját posztján tényleg top5 játékos (mondjuk Xavi, Iniesta, Fabregas, Villa, Ramos és Casillas, akik tényleg vitán felül állnak), meg jó néhány ígéretes, vagy már bizonyított klasszisuk, attól azért ne emeljük félistenné az egész keretet, meg az egész ligát.
Capdevilla történetesen végigjátszotta ezt a VB-t, s engem nem győzött meg, hogy a szűk elithez tartozna. Busquets ugyanez. Simán behelyettesíthetőek egy erős közepes másik játékossal, mert nem rajtuk múlnak az eredmények.

És csak attól, mert Xavinak és Iniestának most először a VB-n volt egyszer egy jó meccse, az általánosítás elvén ne csapjuk már Busquets-et is melléjük, mert nemhogy nem ugyanaz a kategória, de nem is ugyanaz a sportág, ázz.

redmist 2010.07.08. 14:12:17

@Mr.AT: Nekik most először volt jó meccsük, Busquets meg végig hozta, amit kell. Passzolni kb ő tud a legjobban a védekező középpályások közül, az hogy 70 kilóval nem hentel le senkit, valószínűleg nem számít olyan sokat, amikor a csapat úgy védekezik, hogy támad. A középpályára íveléseket jól fejeli le, a letámadásban is hasznos. Attól, hogy nem látványos amit csinál, még nem lesz szar. VdB nem szerezhetne másik játékost, ha akarna se, de Guardiola bárkit megvehetne, ha szükségét érezné szerintem.

Mr.AT 2010.07.08. 14:15:37

@redmist: Itt fentebb elhangzott egy olyan kijelentés, hogy osztályos különbség van minden poszton a spanyolok és ellenfeleik között.

Ez (bár a hozzászólás fennmaradó 99,9%-ával amúgy magam is egyetértek), konkrétan nem igaz.

Busquets még a saját hazájában sem a szűk elit része, nemhogy worldwide. Pont ezt nevezem indokolatlan hype-nak. Csöncsönizmus. Egyszer kijön a lépés, s akkor rögtön rózsaszín a kutyaszar is. Nemá'.

bz249 2010.07.08. 14:20:23

@pancho_sanza: azert ha Toni Kroos 0-0-nal tok egyedul a mar elvetodo (tehat vert helyzetben levo) Cassilasszal szemben egy fokkal ugyesebb megoldast valaszt... vagy mondjuk Kassai ad egy tizit Ozil fellokeseert (nem volt tiszta helyzet, de ha megadja, akkor se lehet senkinek egy szava se)

Jobbak voltak a spanyolok es nagyreszt kontrollaltak a meccset es talan a vb folyaman eloszor szervezett tamadojatekot mutattak be (megjatszottak a szeleket meg lottek tavolrol). De azert kozel sem volt ez ennyire egyertelmu.

redmist 2010.07.08. 14:26:10

@Mr.AT: Most nem tudom pontosan melyik hszre gondolsz, de pancho_sanza nem oszályos különbségekről írt. Mindenesetre szerintem Schweinsteiger nem lenne jobb a spanyol csapatban, mint Busquets. Azt aláírom, hogy bármilyen 10 csapatból 9 többre menne az előbbivel, de a mostani felállásban még a feladatuk se ugyanaz teljesen. És továbbra is tartom, hogy nem a lépés jött ki Busquets részéről, nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.07.08. 14:27:54

@Mr.AT: Ha Busquetset Scwheinivel hasonlítod össze,akkor Xabi Alonsot Khedinával, de itt most a Xabi Alonso - Schweini összehasonlítást érdemes átgondolni, mert funkcióban Schweini nem az a csávó aki szögleteknél leghátul marad, Busquets ráadásul nem is az a fajta, mint Cambiasso, hiszen még Cambiasso mellett is játszik egy Motta. Busquetsnek a funkciójával és annak szükségével lehet és érdemes vitatkozni, de nem hiszem, hogy Schweini jobban maradna például utolsó ember rúgott szögleteknél, vagy a Sergio Ramos által üresen maradt térbe olyan faszásan tolódna. Szóval lehet, hogy Schweini remek játékos, de azért az ő embere Xabi Alonso és mindenkinek érdemes megnézni, hogy a két mélységi irányító labdaérintései miként viszonyultak egymáshoz tegnap.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.07.08. 14:30:33

@bz249: Számomra ami egyértelműnek tűnt, hogy egyértelműen esélyesebb a spanyol csapat és hogy a svájci retesz kifizetődő lehet. Ahogyan Te is írod, hiszen Kroosnak ott volt a lehetősége a gólra.

rexford 2010.07.08. 14:31:17

Szegény Busquets jól elásta magát azzal a kukucskálással.
Capdevila szerintem a legmegbízhatóbb a spanyol védőnégyesből a vb-n. Csak bekkel, de azt hibátlanul.

montipájton 2010.07.08. 14:34:28

@pancho_sanza: Köhhöm, szóval arról van szó, hogy a spanyolok annyival faszábbak minden ellenfelüknél, pláne a németeknél, hogy csak na, alá is írom, de akkor izé, TŐLÜK miért is nem jön a látványfoci? Ha egyszer nincs ellenfelük... Ja, tudom, bekkelnek a szarabb csapatok a jók ellen. Minden értve van.

Egyébként tegnap még jól is tolták, valóban. Paraguay meg Chile ellen kissé nehezebben adtam el magamnak azt a majdnem semmit, amit bemutattak.

montipájton 2010.07.08. 14:39:53

@popp: Igen, bejön ez is, az is, de azt nem osztom, amit az eredmény feletti örömödben utólag is belelátsz a spanyolok korábbi szenvedéseibe. A portugálok és Paraguay ellen nem volt semmi ötlet a játékukban, és nem azért, mert a világ legjobb védelmei ellen játszottak, a két évvel ezelőtti formában szétkapták volna ezeket a csapatokat. A német-meccs más kategória, de utólag ne mondjuk már a rossz játékot is jónak, csak mert a spanyoloktól látjuk.
Honduras ellen legalább helyzeteik voltak.

Titi120 2010.07.08. 14:40:04

@pancho_sanza:
Érdemes volna megnézni azt is, hogy Schweini körül kik játszottak és mit, meg azt is, hogy Alonso körül ugyanez hogy volt.

Amíg az utóbbi esetében ha hozzákerült a labda akkor volt előtte 6-7 csapattárs, addig Bastinak a labdaszerzései esetén maximum 1-2 opciója volt mindig, az agresszív spanyol letámadások miatt meg átlagosan harmad annyi ideje dönteni, mint Alonsonak a másik oldalon.

bz249 2010.07.08. 14:41:20

@pancho_sanza: amugy ezen a vb nagyon latszik a defenziv foci tulsulya. Ket jol felkeszult csapat meccsen a golok egyeni villanasokbol szuletnek.

A sexy footballt meg ugy tunik el lehet felejteni, az csak gyenge, dekoncentralt vedelmek/kozeppalyak ellen mukodik. Egyebkent johet a daralas es az egyeni villanas (vagy a biroi hiba).

Mondjuk ez persze noveli a kielezettseget, mert azert azok a jo meccsek, ahol a vegeredmeny az utolso percekig nyitott. A tegnapi ilyen szempontbol kivalo volt. Ha a donto is ilyesmi lesz, akkor szerintem elmondhato, hogy jo vb volt ez (raadasul barki lesz a gyoztes a brazil, holland, nemet, spanyol negyesbol ket csapatot is megvert, tehat vitathatatlan bajnok).

Mr.AT 2010.07.08. 14:42:22

@pancho_sanza: Mea culpa, de Cambiasso az Inter középpálya leghátsó embere, közvetlenül a védelem előtt, középen. Stanko és Motta már előtte bóklásznak. Ő a klasszikus CDM a két CM mögött, pontosan azon a poszton, ahol most Busquets is van.

A Schweinsteigerrel adott párhuzamot viszont elfogadom, tény, hogy ő inkább a német Xabi Alonso. Ettől függetlenül Busquets toronymagasan az egyik legtúlértékeltebb játékos az egész keretben és Barcelonában is, ami szimplán abból fakad, hogy a többiek miatt belefér, hogy ő csak középszerű legyen, mert itt nem érvényesül a "ha egy vödör tiszta vízbe egy pohár szennyvizet öntünk, akkor az egész szennyvíz lesz" hatás.

Mr.AT 2010.07.08. 14:43:34

@rexford: "Capdevila szerintem a legmegbízhatóbb a spanyol védőnégyesből a vb-n. Csak bekkel, de azt hibátlanul."

Egy szélsőhátvédtől ez édeskevés. Molinaro is gyakorlatilag hibátlanul bekkelt - sokra mentünk vele.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.07.08. 15:00:23

@montipájton: Miért tőlük várod a látványfocit, hiszen ők szarok voltak eddig is és és most sincsenek igazán formában. A wundermannschaft verte meg alanyi jogon az angolokat és az argentinokat igazi überspielt játszva. A spanyolok tétmeccsei viszont ilyenek lesznek a következő időszakban mindig: az ellenfél 10 emberrel védekezik aztán vagy bedarálják őket, vagy nem. Ha a németek lőnek egy gólt tegnap, akkor sem változott volna semmit a játék képe, mert ennél jobban nem lehet visszahúzódni. Talán egyedül Maradona lett volna hülye kiállni a spanyolok ellen 5 védekezésre képtelen játékossal. A jó focihoz két csapat kell és ezt a spanyol kesztyűt csak az veheti fel, akinek legalább 3-4 ütőkártyája van. Például a visszahúzódó brazilok (Maicon, Kaká, Robinho hármassal, ha jó napjuk van).

A hollandok enyhe átmenet leszenk a németek és az argentinok között, hiszen vannak funkcionálisan használható játékosaik, de könnyen túlzásba is eshetnek és nem biztos, hogy elbírják,ha Robben , Sneijder és van Persie nem zavarják állandóan Ramost vagy Xabi Alonsoékat. Mentálsian az is érdekes, hogy a hollandok gerince megbukott a közelmúltban Spanyolországban (Bommel, Heitinga, Sneijder, Robben, van Bronchorst, van der Vaart, Huntelaar), ez azért adhat nekik extra motivációt.

Ha a hollandok nem állnak nagyon vissza, akkor láthatsz egy jó meccset, olyasmit,mint a holland -ruszki vagy a spanyol-ruszki volt 2 éve, ha visszaállnak, akkor viszont ugyanez lesz,mint tegnap, csak minőségi javulás tapasztalható Trochowski Podolski, Klose és Özil helyén (Robben, Kuyt, van Persie, Sneijder), míg hátul nem érzem,hogy a hollandok jobbak lennének, mint a németek.

horas 2010.07.08. 15:04:37

@redmist:
Busquets.:

Neki kurva nagy szerencséje,hogy Guardiola tolálisan local patrióta és látványosan mást viszonyt ápol vele mint a Barcelona másik 20 játékosával.
Yaya Touré perpillanat Cambiasso-val és Essien-el közösen bérli a poszt panteonját.
Maximum,Busquets édesanyja mondja azt,hogy Busquets ezekkel az emeberekkel egy szinten van,de már az is túlzás,hogy megközelíti őket.Ennek ellenére Yaya Touré már el is igazolt a Barcelona-ból,mert nem fért be Busquets helyett.

Busquets egyetlen "skillje",hogy magas nyúrga,hosszú lábai vannak nehéz elvinni mellette a labdát a Barcelona zsebkendőnyi területen játszott focijában ő tökéletesen ellavírozik.Amúgy technikailag,taktikailag,és az a szörnyű ami ennek a posztnak a legalapvetőbb kritériuma,hogy még fizikálisan is közepes a csávó.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.08. 15:04:48

@montipájton: "és nem azért, mert a világ legjobb védelmei ellen játszottak"

De. Összeszámolnád, hogy Portugália hány gólt kapott az utolsó 30 meccsén? És hogy Paraguaynak hány gólt lőttek a selejtező csoportban (leszámítva az 5000 méter magasságban lejátszott, nyilván irreális bolíviai meccset)?

horas 2010.07.08. 15:05:34

@horas: Amúgy technikailag,taktikailag,és az a szörnyű ami ennek a posztnak a legalapvetőbb kritériuma,hogy még fizikálisan is közepes a csávó.

A "taktikailag" helyett a játékintelleigenciát akartam írni.

horas 2010.07.08. 15:11:06

@pancho_sanza: Amúgy nekem egyetlen egy percig sem jutott eszembe,hogy ezek a német futballisták hirtelen zsenik lettek.
Láttam,hogy alapban van egy jó stabil csapatjátékuk,de láttam azokat a bizonyos parádékat,milyen gólokkal érték el.

És mondtam is,hogy kicsit higgadjunk le,ha kiesnek az eldőntőben -mondjuk akkor úgy fogalmaztam,hogy a kutya nem fog rájuk emlékezni ez nyílván erős- de mostmár valahogy se Svejni se Özil nem olyan kurva érdekes...

Szal a Real sem hiszem,hogy jövőhéten megteszi azt az 50 millás ajánlatot Svejniért mikor ugyanazon a poszton van egy egyértelműen jobb játékosuk Alonso személyében.Ahogy Özil sem feltétlenül ér már meg minden erőfeszítést...

rexford 2010.07.08. 15:14:15

@Mr.AT: Itt és most ez pont elég Capdevilától, eszetlen futóbolond van a másik oldalon, előtte meg van normális szélső.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.08. 15:14:31

@horas:

Szerintem Busquets pont, hogy alulértékelt azért, mert a szezon elején volt néhány orbitális bakija, és antipatikus arc a fetrengései miatt.

Tegnap például tanárian játszott szerintem.

horas 2010.07.08. 15:25:06

@Csöncsön: Nemtudom Én Busquets nem tartom túl sokra neki nagy szerencséje,hogy ebben a brutálisan letámadó spanyol-érában van,mert amúgy sok keresnivalója nem lenne az élvonalban.

fransancisco 2010.07.08. 15:43:04

@bakító: "Főleg egy angol fan szemében ez a játék borzasztó unalmas."
ezen az egy mondaton órákig lehet röhögni

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.08. 16:05:43

@montipájton: "de azt nem osztom, amit az eredmény feletti örömödben utólag is belelátsz a spanyolok korábbi szenvedéseibe." - ó ,de jó hogy a vesémbe nézel. Amúgy ha visszaolvasnád miket írtam a spanyol-portugál és a para-spanyol után nem írnál ilyesmiket.

Szerintem a portugál-spanyol talán a vébé legjobb meccse volt, ha nem is a leglátványosabb, de mindenképpen a legmagasabb színvonalú. Az ottani második félidőben ráadásul már kifejezetten jól játszottak a spanyolok A parák elleni utolsó húsz percük is nagyjából rendben volt. A portugálokat szokás leírni, de az szerintem egy nagyon komoly csapat, az angolokéval mindenképpen fölér az erejük, sőt. A tizenegyesek eléggé megdobták azt a meccset. Úgyhogy az szerintem semmiképpen nem igaz, hogy élvezhetetlenek voltak a spanyolok meccsei..

Úgy állsz focihoz, mint ha az irdalomból csak az akciódús krimiket, meg a vérbő drámákat szeretnéd, a filozófikus darabokat meg nem.

Míg a spanyolokat a portuk és főleg a parák lepték meg, addig a magabiztos németeket meg a spanyolok. Ebből a szempontból más is volt a meccsek kiindulási pontja.

Aztán idézném Sallóit, aki nagyon jókat mond a felvezetőkben. Kinek mi a jó? Attul is szép ez a játék, hogy ahányan vagyunk annyiféleképp látjuk. Hiába van neked egy akár pontokba szedhető elképzelésed arról mitől jó egy foci meccs, ezt nem használhatod objektív mérceként. Mindig nevetek azokon, akik kijelentik, hogy objektíven nézik a focit, mert ha csapat iránti elfogultságuk nincs is valamiféle játékstílust csak preferálnak, vagy van egy szubjektív képük arról mitől lehet jó a foci.

Everred 2010.07.08. 16:13:57

@fransancisco: pedig annak, aki az angol bajnoksághoz van szokva, ez a türelmes tilitoli rendkívül idegtépő. Olyan, mint egy csaj, aki félórán át simogat a gatyádon keresztül: oké, egy darabig kellemes, de aztán csak elkezdesz türelmetlenkedni, hogy mikor veszi már kézbe a dolgokat úgy igazán.

nb · http://fersml.blog.hu 2010.07.08. 16:49:52

@értelmetlen_nevű: köszönöm, bár a VB után várhatóan egy "relaxációs szakasz" következik majd, mert a VB alatt szinte naponként jött ki egy új kiadás. Éppen most készült el a döntő elemzése: fersml.blog.hu/2010/07/08/hollandia_spanyolorszag_avagy_ne_kerdd_tovabb_a_titkot

pimpalini 2010.07.08. 20:03:30

@rizla:

"(a barcára ugye igen, de két külön csapat). "

A kettő gyakorlatilag egy.

montipájton 2010.07.08. 22:11:59

@popp: De akkor most az, hogy neked tetszett a portugál-spanyol, objektív vagy szubjektív? Ugye nem jól érzem, hogy kioktatsz, amiért nekem meg nem tetszett?

És igen, továbbra is tartom, hogy a tegnapit leszámítva egyszerűen nem játszottak még igazán jól a spanyolok ezen a vb-n, önmagukhoz képest. És kevés annyi, hogy azért, mert az ellenfél bekkelt. Egy brutálerős, világbajnok keret tudjon focizni passzív ellenfél ellen is, ennyi az elvárásom, természetesen szubjektíve, ha már valamiért minig ezen lovagolsz - másnak nem lehet ízlése, csak neked, a jelek szerint. Kicsit kezd sok lenni ez a tanári leszólogatás, bocs.

montipájton 2010.07.08. 22:16:12

@Csöncsön: Te sem nagyon akarod megérteni, hogy nem az a bajom, hogy nem rúgtak hat gólt egy ilyen védelemnek, hanem, hogy a játékukban a korábbi meccsken minimális nyoma volt a lendületnek, ötletnek, színnek. Nem fogadom el a magyarázatot, hogy csak azért, mert védekezett az ellenfél. A Barca ellen is mindenki védekezik, mégis, hasonlítsuk már össze, hogy játszik Xavi ott és mit csinált itt. Például. Busquetset meg Piquét dícsérte mindenki, ez sokat elárul.

De mindez egyéni vélemény, ha valakinek ez a játék tetszik, hát tetszik, kész. Amúgy meg győznek így is, ezen még csak vitázni se lehet. ))

montipájton 2010.07.08. 22:18:27

@popp: "Úgy állsz focihoz, mint ha az irdalomból csak az akciódús krimiket, meg a vérbő drámákat szeretnéd, a filozófikus darabokat meg nem."

Nem, ez csúsztatás: én arról beszélek, hogy a jó regényeket szeretem (tökmindegy, milyen stílusú), a rosszakat meg nem akarom jónak mondani, csak azért, mert híres szerző írta. Érted, ugye. )))

montipájton 2010.07.08. 22:22:49

@pancho_sanza: Amit a döntőben várható dolgokról írsz, azt én is így gondolom, de még mindig reménykedem, hogy ez jobb meccs lesz az előzőeknél. Lehet, hogy pusztán romantikából, de úgy érzem, valamelyik fél kockáztatni fog, mert 11-esekre csak nem akarnak játszani.

pimpalini 2010.07.08. 23:07:50

@Mr.AT:

Ismerek pár nőt, akik szeretik a BS-TH filmeket...:)
S még sört is isznak...:)

horas 2010.07.08. 23:13:39

@montipájton:
Az a helyzet,hogy ez a spanyol válogatott ennyire borzalmas erős ezek szerint,hogy gyakorlatilag csapnivaló formában megvernek mindenkit.

Vagy mi a másik lehetőség?
Azért szendvednek mert nem is olyan jók igazából.

A végeredmény jobbak eddig mindenkinél és nem statisztikailag,hanem minőségben azt azért nagyon nehéz lenne tőlük elvitatni.

Szemben állítva a hollandokkal,a spanyoloktól olyat még nem láttunk,hogy verve lettek volna a játék szinte midnen elemében,mert ez a cél focista brazil csapat már-már joga bonito-zott az első félidőben a hollandok ellen.A spanyoloknál inkább azt látjuk,hogy ugyanúgy náluk a gyeplő csak nem tudnak akkorát és oda ütni ahogyan megszoktuk.

rizla 2010.07.08. 23:22:19

@rexford: a legmegbízhatóbb sergio ramos (bizony, én is meglepődtem), és piqué. capdevila és puyol elmegy.

rizla 2010.07.08. 23:24:29

@Mr.AT: "Busquets még a saját hazájában sem a szűk elit része, nemhogy worldwide. Pont ezt nevezem indokolatlan hype-nak. Csöncsönizmus. Egyszer kijön a lépés, s akkor rögtön rózsaszín a kutyaszar is."

dehogynem a szűk elit része worldwide. te pontosan azért nem látod ezt, mert nem hype van körülötte, hanem állandó vita. hogy touré jobb, de guardiola elüldözte, hogy egy szinészkedős kis féreg, pedig folyton valami hülye hibával eladja a labdát, blabla.
21 évesen mutass egy ilyen szintű védekező középpályást. elég egyet.

rizla 2010.07.08. 23:26:43

@pancho_sanza: "A portugál Contreao legalább párszor átlépte e felezővonalat, ellentétben a Wundermannschaft Überkapitanjével"

ennek volt mondjuk egy elég prózai oka, andres iniestának hívták.

rizla 2010.07.08. 23:27:45

@peter135: denilson már túlnőtt azon a poszton, őt mindenképpen xavival mérném össze.

horas 2010.07.08. 23:33:03

@rizla: Miért a portugálok ellen nem játszott?

Szerintem ez igen magas százalékban fedi Busquets körülötti dolgokat.--->@horas:

rizla 2010.07.08. 23:41:50

@horas: a portugálok ellen más szerepkörben játszott. ott villa volt a bal szélen, a németek ellen viszont iniesta, nem véletlenül.

pimpalini 2010.07.08. 23:43:05

@fransancisco:

""Főleg egy angol fan szemében ez a játék borzasztó unalmas."
ezen az egy mondaton órákig lehet röhögni"

Valóban vicces. Az angolok 2006 óta új színt vittek a játékba, mivel feltalálták, hogyan is kell sztárjátékosokkal unalmas, eseménytelen, rossz, elképzelés nélküli focit játszani...:)

Annak idején a második félidőben a kocsma fele elkezdett inkább Trinidad és Tobago-nak szurkolni, annyira borzalmas volt amit az angolok foci címén műveltek,

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.09. 00:47:39

@montipájton: A véleményem tolom és ismerjük ugye Piszkos Harry mondását Ha kioktató lettem volna, nézd el nekem. Azért benned is lapul némi arrogancia, egy vita legyen szenvedélyes. Meg azért a veled szembeni vélemények jóval árnyaltabbak annál, hogy mert védekeztek ellenük és pont. Szerintem a színvonal és a látvány nem jár mindig kézen fogva és egy kevésbé látványos is lehet jó. .

"én arról beszélek, hogy a jó regényeket szeretem (tökmindegy, milyen stílusú), a rosszakat meg nem akarom jónak mondani, csak azért, mert híres szerző írta. Érted, ugye. )))" - persze az is elfordulhat, hogy az ízléseddel akad probléma ;-). De komolyra fordítva nagy írók gyengébbre sikerült munkáit is érdemes elolvasni és adott esetben még élvezni is lehet, mert feltűnnek bizonyos stílusjegyek, amiket egyébként bírsz, vagy csak azért, mert olvasni (meccset nézni) jó. Elfogadom, hogy nem ájultál el a spanyoloktól, de azt már nehezebben, hogy élvezhetetlennek mondod a meccseiket, mert nem felelnek meg a magas elvárásaidnak. Azért volt mindegyikben némi pezsgés.

Everred 2010.07.09. 10:22:28

@popp: nekem az a problémám, hogy egy spanyol meccs addig tud legalább valamelyest élvezetes lenni, amíg ők nem találják magukat, nem kapják el a fonalat.

Lásd a már említett portugál-spanyol: az első félidő egész jó volt, mert a spanyolok nem találták a játékukat, de így is akadt egy-két helyzetük, viszont volt veszély a portugál kontrákban is. A második félidőben, különösen Torres lehozatala után, teljesen megfojtották a portugálokat, csírájában elfojtottak minden támadást és lehetett tudni, hogy előbb-utóbb lőnek egy gólt is. A meccs megszűnt meccs lenni, mert onnantól egy csapat volt a pályán, de az a csapat nem állt neki látványos játékkal darabokra zúzni az ellenfelet, hogy akkor lássunk is valamit, csak szépen, módszeresen kinyírta.

Németek elleni meccs dettó ugyanez: a németek összes bátortalan kezdeményezését azonnal, határozottan és valahol brutális kíméletlenséggel fojtották meg, aztán kezdődött újra az ötperces tilitoli. Ami persze egy elismerésre méltóan hatékony stílus, ami komoly technikai képzettséget kíván, egyedülálló játékosok alkotják a csapatot stb., stb.

De ettől még ez így számomra élvezhetetlen. Stílustanulmánynak érdekes, egy 15 perces összeállítás a játékukból tanulságos lenne egy dokumentumfilmben, de igazából laboratóriumba való, nem futballpályára. Nagyon steril, és valahol nagyon "fojtogató", mindig azt nézni, hogy a spanyolok passzolgatják körbe és körbe és körbe, és tudod, hogy esély sincs rá, hogy itt valódi futballmeccs legyen.

bz249 2010.07.09. 10:29:14

@Everred: olyan nemetes a spanyolok jateka :)

montipájton 2010.07.09. 10:33:34

@horas: Nyilván annyira erősek, hogy elég is nekik. A brutál erejüket nem is vitatta senki. Hatalmas csapat. csak most nem játszanak csúcsformában, de szerintem így is megnyerik, mert egyszerűen nagyobbak, többek, jobbak a hollandoknál.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.09. 11:02:35

@Everred: Oké, ezt elfogadom, de nem értek egyet. Plasztikusan leírtad, miért kattantál PL-re ;-). A portugál meccs számomra épp attól volt érdekes, ahogy feszült egymásnak két a nyerés esélyével kecsegtető taktika, hogy végül az első félidő után az egyik végül felülkerekedjen. Nekem be jön ez a tili-toli, amelyben azért bármikor benne van egy ritmusváltás, egy villanás lehetősége.

Amúgy van egy olyan érzésem, hogy portugálok messzire juthattak volna ezen a vébén, ha nem a spanyolokkal kell játszaniuk. Igazán sajnálhatják, hogy nem húzták be a brazil meccset, ahol szerintem közelebb álltak a győzelemhez.

Everred 2010.07.09. 11:10:14

@popp: szeretem heinrich taktikaelemzős posztjait, én is olvasok zonalmarking.net-et (gondolom, ő is), szeretek stratégiákról elmélkedni - a meccsek előtt és után.

Meccs közben viszont tényleg nem bánom, ha a taktikai érdekességeken kívül van egy kis foci is :-) Ha ez elégtelen középpályás szűrésből, vagy rosszul helyezkedő védőkből - vagy akár bután eladott labdákból - adódik, ám legyen úgy! Ennek a német-spanyolnak jót tett volna egy korai német gól, így viszont sajnos egy nagyon feledhető meccs lett belőle.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.09. 11:13:13

@Everred:
sztem meg csak egy korai spanyol gól tett volna jót annak a meccsnek.
a német góltól nem sok minden változott volna...
hangsúlyozom: szerintem

nils_h 2010.07.09. 11:21:35

@Everred: @pote: korai spanyol gól esetén a spanyolok valszeg több gól lőttek volna. Németek kijönnek, spanyolok kontráznak. Láttuk is a gól után, hogy ez miképp működik. Német gól esetén viszont a németek még ennyire se próbáltak volna támadni (már ha ez lehetséges).

Egyébként egyetértek Everreddel. Szörnyű unalmas nézni az efféle összecsapásokat.

Everred 2010.07.09. 11:29:13

@pote: spanyol gól semmiféle meccsnek nem tesz jót. Ott és akkor meghal egy mérkőzés, amikor a spanyolok vezetést szereznek, mert lehet tudni, hogy nyerni fognak.

Vagy beállnak kontrázni, kihasználva a területet - lsád németek elleni utolsó 10 perc -, vagy kinyírják az ellenfelet a folyamatos labdatartással, úgy, hogy nem is törekednek gólszerzésre, vagy egyáltalán előrejutásra - lásd Portugália elleni utolsó 20-25 perc. Korai vezető gól esetén inkább az utóbbi lett volna szerintem, ami az unalmasabb változat.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.07.09. 11:34:17

@rizla: A portugálok ellen melyik védő oldalán játszott Iniesta?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.09. 12:20:09

@montipájton:

Nyilván én is máshogyan képzeltem a vb előtt a spanyolok menetelését, különösen azok után, ahogy a selejtezőben játszottak, kifejezetten gyönyörű játékkal (és sokgólos meccseken) lépve le az ellenfeleket. Belgiumban és Törökországban hátrányból fordítottak meg egy-egy rendkívül izgalmas és jó meccset [a belgák elleni Iniesta gól csak a legínyencebb ínyenceknek!], La Corunában 5-0-ra tömték ki a belgákat, szóval akkoriban nyoma sem látszott szenvedésnek.

A világbajnokság előtt játszottak egy meccset a lengyelekkel Murciában. A lengyelek fölvállaltak ellenük egy bátor, nyílt játékot. Orgia lett a vége. Csodálatos akciók futószalagon, még Torres is gólt lőtt, ráadásul úgy tűnt, hogy félgőzzel játszva játszik a csapat.

Attól tartok, azt a meccset nemcsak én néztem meg, de a spanyolok összes ellenfele is. És egytől egyig mindegyik beállt 8-9 emberrel védekezni a saját térfelére.

Az egyedüli kivétel Chile: az látványos, változatos, jó meccs is volt, kb. a 60. percig. Sajnos utána úgy döntött a két csapat, hogy inkább nem bántja egymást, pedig abból lehetett volna egy 4-2, 5-2 szerű meccs.

bz249 2010.07.09. 12:26:31

@pote: annyi valtozott volna, hogy a spanyoloknak mashogy kellett volna tamadniuk. Igy volt eleg emberuk hatul es jatszhattak azt amit eddig minden alkalommal. Az ellenfel 16-osa kornyeken tartjuk a labdat es elobb-utobb az egyik zsenialis tamado majd kialakit egy helyzetet es betolja a golt. Nem volt eredmenykenyszer a spanyolokon.

Jobb tamadoik vannak, mint az ellenfelnek es eleve kozelebb vannak a golhelyzethet. Vagyis a valoszinuseg mellettuk all, tehat kar sietni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.09. 12:33:04

@Csöncsön:

Megkerestem Iniesta belgáknak lőtt gólját. Finom csatármegoldás egy középpályástól:

www.youtube.com/watch?v=Tl403YYrh08&feature=related

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.09. 16:54:06

@Everred: Persze ha szurkolsz valakinek nagyon, akkor azt sem bánod ha 180 perc magasszínvonalú védekezés után 1-0-lal megy tovább a Barca ellen, sőt még a körmödet is lerágod. Vagy tévednék? :-)

Everred 2010.07.09. 17:02:07

@popp: nyilván, de hát a szurkolás meg a szimpla meccsnézés, az két külön állatfajta.

És igen, nagyon élveztem a 2008-as BL-elődöntőt, te tüskés. Hozzáteszem, azt semlegesként is jobban szerettem volna, mint ezt a spanyol-németet, mert mégiscsak két csapat volt a pályán, a végkimenetel végig kétséges volt, jóval nagyobb volt az iram, sokkal több volt az esemény stb.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.09. 17:08:32

@Everred: Mondjuk én meg nem tudok úgy meccset nézni, hogy ne szurkoljak valakinek, vagy valaki ellen. Nyilván nem akkora az intenzitás, mint az igazi kedvenceknél, de azért így is megdob egy nem túl látványos meccset.

Everred 2010.07.09. 17:16:16

@popp: ezzel én is így vagyok: ha úgy ülök is le, hogy mindegy, ki nyer, akkor is elkezdek előbb-utóbb valamelyiknek szurkolni. Kedden az uruk felé húztam végül, szerdán a németeknek kezdtem el szurkolni, hogy történjen már valami, legyenek izgalmak... vasárnap, gyanítom, a hollandok felé fog húzni az, hogy ők az underdogok, meg az, hogy a spanyolok vélhetően megint megölik majd a meccset a 683 oldalpasszal.

rizla 2010.07.10. 02:47:30

@pancho_sanza: a portugálok ellen nem a szélen játszott, hanem kb mindenhol.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.07.10. 08:42:49

@rizla: És akkor ramos egyedül védekezett Contreaon és Ronaldon?

horas 2010.07.10. 11:17:12

@rizla: Milyen jelentős különbséget hordoz ez magában a németek szempontjából?
-Semmilyet.

rizla 2010.07.10. 16:12:49

@pancho_sanza: contreao több levegőhöz jutott, mint lahm, csak ennyire próbáltam célozni, de igen, ramos gyakorlatilag egymaga uralta azt az oldalt. ronaldo nem a szélen játszott elsősorban. hogy miért, arról kérdezd quierozt.

@horas: hogy állandóan a spanyolok legjobban cselező, legtechnikásabb és egyik leggyorsabb embere indul el befele arról az oldalról? volt annak jelentősége bőven. ugye mostanában villa játszott a balon, azzal, hogy bekerült középre, adta magát, hogy iniestával maradjon meg az az intenzitás a szélen. persze senki sem kőbevésett posztokon játszott.

horas 2010.07.10. 16:17:12

@rizla: Nem gondolomhogy márkáns különbséget jelent jelenegi formájában lévő Villa és Iniesta felcserélése egy adott poszton.

rizla 2010.07.10. 16:26:15

@horas: figyelj, lahm és trochowski oldalára jutott capdevila és iniesta (legalábbis a mérkőzés képe szerint, az előzetes taktikai rajzokkal ne jöjjön senki).
a portugálok ellen contreao oldalán szinte csak sergio ramos volt.

nem azt mondom, hogy MÁRKÁNS KÜLÖNBSÉG, de éppenséggel lahm és contreao felfutásainak a szempontjából nagyon is számít, a németre nagyobb nyomás helyeződött, és ennyi, csak ennyit mondtam. hogy emellett a németek ellen nagyjából 90 percig játszottak jól a spanyolok, a portugálok ellen meg mondjuk 30-40ig, azt még meg sem említettem. nem lett coentraonál gyengébb szélsőbekk lahm ettől a meccstől.

horas 2010.07.10. 16:33:54

@rizla: "nem lett coentraonál gyengébb szélsőbekk lahm ettől a meccstől. "
Én sem erre gondoltam.
Csak hát szerintem édes mindegy,higy Villa vagy Iniesta játszik-e valahol,erre céloztam.

Az,hogy ki ellen és meddig játszol jól a spanyol csapat és ennek mi az oka,arról nem nyilatkoznék,mert gondolom sok embernek nem tetszene.

rizla 2010.07.10. 16:39:37

@horas: "Én sem erre gondoltam." pancho viszont általában ebbe az irányba tendál. dehát szerinte luis fabiano is jobb mint eto'o, legalábbis a katalán gödör idején még... : DDDDDDDDD

"Csak hát szerintem édes mindegy,higy Villa vagy Iniesta játszik-e valahol,erre céloztam."

először is lahm a jobb oldalon játszott, coentrao meg a balon. ha lahmnak villával kellett volna birkóznia, persze az sem lett volna sokkal jobb, viszont akkor olyasvalaki lett volna középen, aki nem tud annyi melót elvégezni, a reménytelen torres, vagy pedro, aki így árnyékék-szerűségként sokkal hatékonyabb. lahm meg megkapta a legerősebb spanyol oldalt, trochowski meg nem sok vizet zavart iniestáékkal szemben. nehezebb dolga volt, mint coentraonak.

értelmetlen_nevű 2010.07.10. 16:44:28

@rizla:

egyébként tényleg elég gyengén játszott Lahm a spanyolok ellen, de egy meccsből kurva vicces ilyen pancho-féle konzekvenciákat levonni. A másik kedvencem a Schweinsteiger-Alonso összehasonlítása volt.

rizla 2010.07.10. 16:49:35

@értelmetlen_nevű: de az, hogy gyengén játszott, nem csak annyiból fakad, hogy akkor ő most rosszabb, mint coentrao, de még csak abból sem feltétlenül, hogy rosszabb napot fogott ki, mint coentrao. volt egy ellenfél a pályán.

értelmetlen_nevű 2010.07.10. 16:55:09

@rizla:

persze igaz.

Egyébként meg kellett volna lépni a Boateng-Lahm cserét, Ramos helyén lehetett volna esély. Löw viszont inkább Jansennel próbálkozott, nem lett sok eredménye.

rizla 2010.07.10. 17:03:12

@értelmetlen_nevű: hát biztos úgy gondolta, hogy lahmnak van a legtöbb esélye iniestával szemben. egyébként ELVILEG pedro kezdett a bal oldalon, és állítólag taktikai utasításokat is kapott del bosque-től, hogy mit kell csinálni lahmmal. ehhez képest gyakorlatilag végig iniesta volt a balon (illetve hát a balról induló szerepkörben, akárcsak pedro a túloldalon), nem tudom, hogy vdb hirtelen megcserélte őket, vagy mi történt, de tény, hogy lahm kellemetlenebb helyzetbe került így, felfutásra legalábbis sok esélye nem volt. coentrao pont azért kurva rossz példa, mert ott szinte egyedül sergio ramosé volt a jobbszél, hozzáteszem, simán tartotta a lépést a portugállal, de egyszerűen több volt a terület "átlépni a felezővonalat".
süti beállítások módosítása