Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Der Weg des FC Bayern ins Finale

2010.05.18. 13:32 mocsing

Amikor a Bayernnek kisorsolták az „A” jelű csoport tagjait, még abban a fázisban volt a világ, hogy van Gaal ólajtószerű bukása napok-hetek kérdése, a Juventus pedig sosem látott diadalmenet előtt áll, amelynek keretében nyilvánvalóan a földdel teszi egyenlővé riválisait. Azt meg alapból sejtettük, hogy a francia bajnokkal egyszerű dolga nem lesz senkinek, de legalább a Maccabi-t le lehetett nézni. Öt nappal a Mainz elleni bukta után ez sem volt kis dolog. Valahogy mégis sikerült a csoportból továbbjutni, sőt, valahogy mindig sikerült az egyenes kieséses szakaszban is. Valahogy minden összejött idén. Eddig.

Augusztus huszonhetedikén, azaz a sorsolás napján egész pontosan kettő ponttal állt a csapat három forduló után a bajnokságban, sikerült két csudálatos 1-1-et kiharcolni a Hoffenheim, illetve a Werder ellen, majd a Mainz kétgólos vezetésére egy öngóllal reagálni. Ekkor derült ki, hogy objektíve az egyik legnehezebb kvartettbe kerültek, mivel két gigaklub, plusz egy topliga bajnoka küzdött két helyért. Enyhén szólva nem volt rózsás akkor a hangulat a Säbeneren – ahogy ez egy topklubnál menetrendszerű, tízből hat ember elzavarta volna a hollandot egy tulipánföldre kapálni. Elnézegetve a mostani (kezdő)csapatot, érdekes idők jártak augusztusban: az első három meccsen Rensing védett, Pranjic leginkább balbekkett játszott, de mindenképp a szélen… khm… tevékenykedett, Schweinsteiger meg amolyan hitzfeldi örökségként szenvedett tovább a másik vonal mellett, bár Magath és Klinsmann se jött rá, hogy ez így nem nagyon jó. Tizennegyedik volt ekkor a bajnokságban Bayern, nyeretlenül, negatív gólaránnyal, kilátástalan játékkal – remény meg csak annyi, hogy Ribéry és Robben egyszer biztosan felépül.

Ezt követően két nagyon jó dolog történt a Bayernnel, Thomas Müller és Robben ugyanis elkezdte az idényét. Bayern-Wolfsburg 3-0 Robben duplájával, Bayern-Dortmund 5-1 Müller duplájával – ekkor mindenki szerette volna elhinni, hogy nincs megállás, de a lendület nem tartott sokáig. A Maccabi 3-0-s legyőzése (Müller újabb duplájával) valószínűleg minden évben sikerülne a Bayern B-nek is, tekintve, hogy az izraeliek egyáltalán nem tűntek jobb csapatnak, mint a Loki, azonban a Juve elleni otthoni 0-0 elég elkeserítő volt. És nem csupán azért, mert Herr Glasknie-t le kellett cserélni 40 perc után, hanem mert hiába volt sokkal jobb a bajor együttes, ha egyetlen helyzetét sem tudta kihasználni: vagy Ribéry flegmáskodta el, vagy Buffon ért mindig oda.

A Bordeaux-tól elszenvedett mindkét vereség teljesen jogos volt, ha azt nézzük, hogy van Gaal tanítványai pocsékul játszottak az oda- és a visszavágón is. Ha van meccs, amellyel kapcsolatban lenne értelme bírózni, az a franciák elleni második találkozó, elvégre már-már komikus volt, amikor Ciani a gólvonalon fekve tenyérrel ütötte ki Klose labdáját, de visszaugorva a mondat elejére, fontos megjegyeznünk, hogy bírózni sosincs értelme. Így tegyünk hozzá annyit, hogy az a csapat, amelyikben Timoscsukot a jobb szélen (!) játszatják, nyugodtan kapjon ki bárkitől, hátha tanulnak belőle. (Úristen, a bal szélen meg Pranjic volt…). Ki is szoptak otthon (is), ez idő tájt aligha adott volna akárki egy lyukas garast a továbbjutásra. Az ötödik játéknapon a Bordeaux megtette azt a szívességet, hogy a Juvét elpáholta, így mivel a Haifa-t mindenki oda-vissza ütötte és korábban a Juve otthon tartott egy pontot Blanc gárdája ellen, egy egységgel mentek a zebrák. Ergo a döntetlen is elég volt nekik az utolsó meccsen. Elég lett volna.

Sokszor, sok nyilatkozatban elmondta már van Gaal, hogy a torinói meccs volt a fordulópont, ott dőlt el, hogy ezt a csapatot komolyan kell venni idén, és főleg mentálisan iszonyú sokat számított az a siker. A legfurcsább egyébként az, hogy az eredményben felfedezhető különbség a legkevésbé sem volt túlzó, bár ez sem igaz, mert a legfurcsábbnak mégis a félidőben végrehajtott del Piero-Poulsen cserét nevezném. Részemről kisebb sokként éltem meg a meccset, valami eltört, mert ilyen Juventust még életemben nem láttam. Nem feltétlenül most kell eldöntenünk, mennyire válik dicsőségére a Bayernnek az utóbbi kilencszáz év legtragikusabb Juventusát legázolni, de annyi biztos, hogy a tét irgalmatlanul nyomhatta a bajor vállakat, Trezeguet gólja után pláne. Összeomlás mégsem volt, Butt higgadtan értékesítette a büntetőt, a Lahm-Bommel-Schweinsteiger-Olic tengely pedig rohadtul nyugodt tudott maradni. Nyugodtabb, mint Klinsmann alatt nyerésre állva bármikor.


Ami a nyolcaddöntőben következett, az egyrészt újabb bírózásra adhat okot, tekintve, hogy Klose lesgólja (bár a képen látszik, hogy nem volt les, de a béke kedvéért ok, legyen az) egészen szenzációs jelenet volt, amilyet tényleg ritkán látni komoly nemzetközi meccsen. Sosem tudjuk meg, mi lett volna, ha döntetlennel utaznak a bajorok Firenzébe, vélhetően egy minden szempontból teljesen más mérkőzés. Az mindenesetre tény, hogy miután van Buyten szezonbeli legijesztőbb meccsén a lilák is lőttek egy lesgólt, 3-2 után pontosan 25 (!) percen keresztül a lehető leghalványabb fogalmuk nem volt arról, hogyan kéne egy normális támadást végigvinni. (Rendszerint támadásból lesz ugye a gól, ez utóbbi megszerzése nekik elkerülhetetlen lett volna a továbbjutáshoz). Eltörpül persze emellett, bár nyilvánvalóan össze is függ vele, hogy szemmel láthatóan sípolva vették a levegőt. Ebben a forgatókönyvben minden a müncheni lesgól miatt lett persze olyan, amilyen, de a Fio amolyan Schalke-mintára legfeljebb a szívek bajnoka lehet, a tüdőé például semmiképpen sem. Az is inkább csak azért, mert tíz éves korára minden valamirevaló futballdrukker…
Itt és most annyi fontos nekünk, hogy már megint borzasztó presszió alatt volt van Gaal csapata és megint fel tudott állni – nem volt parádé, nem gázoltak, de amennyi kellett, azt hozták.


Manchesteri túra várt a Bayernre a nyolc között, persze előtte az Allianz-ban kellett valamit felmutatni. Az első percben Demichelis ezt maradéktalanul teljesítette, hiszen sikerült 40 másodpercen belül először felrúgni Nanit, majd a megítélt szabadrúgás beívelésénél pofára esni, nyilvánvalóan azzal a céllal, hogy az elefántbébi halál nyugodtan belsőzhessen a léc alá. Ribéry minimum tökmázlis szabadrúgásgóljánál még nem gondolta egyetlen manchesteri sem, hogy ebből gond lehet, azonban a fél lábon ugráló Rooney látványa és a semmiből előtűnő Olic lövőcseles gólja után bizonyára lefelé görbült az ajkuk. Ha volt is a vörös lelkűek közt bárki, aki komolyan aggódott, az bizonyára megkönnyebbült a visszavágó első 10 perce után, mivel ekkor már 2-0-ra vezettek kedvenceik, méghozzá olyan lehengerlően, ami méltatlan egy negyeddöntőhöz. A Bayern idényének egyik leggyengébb félideje volt, és csak azért van ott a mondatban az ’egyik’ szó, mert Olic az Allianz Arena után az Old Traffordon is visszahozta a reményeket. Az egész BL-menetelés legfontosabb pillanata volt ez, e nélkül Rafael kiállítása lószart nem ért volna. Átfordult az egész egy őrült hajrába, és kellett persze egy félelmetes rúgótechnikájú Robben ahhoz, hogy ne csak gürizés legyen, hanem siker is.


Elődöntős teljesítményét értékelni nehéz lenne a Bayernnek, mivel elképesztő fölénnyel lépték le a Lyont. Látszólag necces volt az odavágó, de ezen inkább kuncogni lehet, mivel a franciák megközelíteni sem tudták emberelőnyben Butt kapuját, aminek vajmi kevés köze van ahhoz, hogy a sok helyzet helyett végül csak egy távoli, megpattanó lövésből tudtak a bajorokgólt elérni. A csodálatos felvezetés ellenére 1-0-val utazhattak Lyonba, ami nem sok jóval kecsegetett. Meggyőződésem, hogy van Gaal hibázott ennél a meccsnél, még akkor is, ha az élet utólag ezt nem igazolta. Az év legelbaszottabb cseréje volt a félidőben meglépett Timoscsuk-Olic, tulajdonképpen semmi nem indokolta, ráadásul tolhatta fel Schweinsteigert valami árnyékékszerű képződménynek. Utána meg, amikor Gomezt be akarta honi, szinte egyértelmű volt, hogy szíve szerint a húsz perce beállt ukránt vinné le, de azt mégse lehet, úgyhogy lejött az egyébként jól mozgó Pranjic. Persze kiválóan jelzi a Bayern tavaszát, hogy visszagondolva egy ilyen cserén kell/lehet legfeljebb bosszankodni. Összességében sok éve nem láttam ennyire gyenge Lyont, de arra jó volt az elődöntő, különösen annak második találkozója, hogy Olicnak egyetlen döntőbeli gól is elég legyen a társgólkirályi címhez. Ezen kívül mást nehéz lenne hozzátenni, Ribéry kiállítása jogos volt, de legalábbis jogtalannak nem nevezhetjük – utólagos eltiltása már másik téma, a CAS ítélete pedig várható volt. Lelkük rajta.


Van Gaal-ról bebizonyosodott, hogy csapatot építeni nagyon tud és ha megkapja a bizalmat, mentális szempontból rohadt erős gárdát rak össze, amelyik nyerni nem fog mindig, de a fejben történő összerogyástól csak szélsőséges esetekben kell félni. Megverheti őket az Inter, Ribéry nélkül pláne, ha Badstuber lesz a balbekk, pláne, de megalázni biztosan nem fogják. Úgy garantáltan nem, ahogy a MU tette a visszavágó első 25 percében. Valamit nagyon tud a holland, rég láttunk ennyire egységes FC Hollywood-ot.

99 komment

Címkék: bl bayern münchen beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr622010764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.18. 13:48:27

Le a kalappal megint mocsing, remek poszt! Annyira sajnálom hogy nem tudok a bajoroknak drukkolni a döntőben. :(

Neil Blender 2010.05.18. 13:51:02

jo poszt

Azert az Inter kapcsan is meg kell jegyezni hogy milyen nehez sorsolas utan vannak tul, de ez a Bayernnel is igaz.

Sztem kisebb (inkabb nagyobb) csoda hogy itt van a csapat. Fasza lehet :)

vargamma 2010.05.18. 14:05:08

én meg nem értem ez a poszt minek született. mintha Mócsing be akarná bizonyítani (magának), hogy igen is, a Bayern nem véletlenül jutott döntőbe emberek!

vagy majd lesz mentegetőző-cikk az Interről is, h "neharagudjatok, de ötödször is bajnokok vagyunk!" ???

a Bayern-nak ott a helye a döntőben, mert - láss csodát - kivert mindenkit, aki szembegyött...
ennyi.

Salvatore Bonanno 2010.05.18. 14:27:38

A kép ütős, tetszik az önirónia. :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.18. 14:30:32

Érdekes egyébként, hogy mindkét döntős fél pocsékul kezdte a csoportját és az utolsó fordulóig rezgett a léc. Szóval azért a nagy Mou-nak és Van Gaalnak is szüksége volt némi szerencsére.

A Bayern meg ezen a tavaszon majdnem megmutatott mindent amitől utálom őket, mióta kinyílott a csipám. Volt itt szerencse, fantáziátlan güzüléssel rommá vert pozícióból történből felállás, Egy valami viszont változott, most nem melldöngető arroganciával jutottak döntőbe, már év elején hangoztatva, hogy ősi jussuk a kupa (bár igaz, hogy Van Gaalnál csak egy arrogánsabb edző van, épp at Interé). Aztán Robben egyik-másik gólja után is muszáj volt csettinteni.

neeskens 2010.05.18. 15:03:19

Jó poszt.

Érdekes, hogy ezúttal két olyan csapat döntőzik, ahol az edzők vitathatatlanul sokat tettek hozzá a sikerhez.

@popp: Én sem szeretem a Bayernt, de a manchesteri talpraállás, meg a Lyon elleni idegenbeli szervezett játék szerintem imponáló volt.

A másik, hogy a Realnál leírt Robbennek olyan önbizalmat adott, hogy elkezdett szárnyalni. Ugyanez az Európában körberöhögött Demichelis-Van Buyten duóra is igaz.

A harmadik, hogy egy rakat fiatalt épített a csapatba, úgy , hogy közben sikeres tudott lenni.

Szóval háromszoros hurrá a hollandnak!

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.18. 15:06:36

@neeskens: Kétségtelenül akadtak érdemeik, de azokat leírják mások ;-).

raja ram 2010.05.18. 15:24:17

Láttam a Bayern összes BEK/CL döntőjét. Érdekes módon, mikor jobbak voltak, vesztettek, amikor felborult a pálya az ellenfél javára (Leeds,St.Etienne,Atletico M) győztek. A Valencia ellen se voltak jobbak. Ezért szeretem őket :))

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.18. 15:30:02

Azért az olyan sorsszerű, hogy a Realnál létszámfölöttivé vált Sneijder és Robben a vezéregyéniségei azon csapatoknak, amelyek Madridban játsszák a BL-döntőt.

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.05.18. 15:32:43

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Én inkább viccesnek tartom. :)
Mondjuk Sneijder eladását megértem (Kaka miatt), de Robbenét semmiképp.

HosCincer 2010.05.18. 15:34:23

Grat mindkét (Inter/Bayern) poszthoz.
A Klose "nem is volt les" kép zseniális.

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Hollywood biztos ráharapna ha ez az NFL-ben történik...

SamS 2010.05.18. 15:51:06

Még mindig elképesztően idegesítő visszanézni ezt a United - Bayern összefoglalót. 50 percen keresztül iskolajáték - nem csak a Bayern játszott szarul az első félidőben, hanem a MU a szezon talán legjobb félidejét nyújtotta a szezonban - aztán a kiállítás után borult minden.

Az idei BL-t az Inter jobban megérdemelné, ezért fogok nekik drukkolni.

_KingJack_ 2010.05.18. 15:56:10

@DimitarSuperstar: Így van: hihetetlenül idegesítő, hogy most mi játszhatnánk 3 éven belül a harmadik BL-döntőnket, ha nincs vagy az a szerencsétlen kiállítás a visszavágón, vagy az a szerencsétlen sérülés az odavágón (Rooney) vagy az a szerencsétlen gól az utolsó percben az odavágón. Ha a 3ból csak egyik nem történik meg, szombaton Sir Alkesz és az Utódja(?) csatáját élvezhetnénk. Így viszont....

neeskens 2010.05.18. 16:03:13

@_KingJack_: @DimitarSuperstar: Srácok, tudom, hogy savanyú a szőlő, de nem érdemtelenül jutott tovább a Bayern. Aki az OldTraffordon fel tud állni 3-0-ról, az megérdemli.

Szerintem amúgy Olic idegenben szerzett gólja volt a döntő momentum.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.05.18. 16:06:02

@Zsoca87: Aztán látjuk mennyit értek szegények Kakával.

@HosCincer: Lenne rá sansz. :) Perez fejében vajon mi járhat?

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.18. 16:10:52

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: egy habfehér mez, elöl bwin-, hátul lady gaga-felirattal

_KingJack_ 2010.05.18. 16:12:17

@neeskens: nem mondtam, hogy nem érdemelték meg csak annyit állítottam, hogy ha 3 -szerencsével erősen befolyásolt- körülmény közül csak egy is másképp történik, akkor most mi vagyunk a döntőben helyettük.

neeskens 2010.05.18. 16:29:55

@_KingJack_: Nézd, szerintem azon a meccsen Ferguson óriási rizikót vállalt azzal, hogy Rooney-t a kezdőbe jelölte és úgy megnyomták az első félidőt, amennyire csak bírták.

Mint amikor a hosszútávfutó, vagy az országúti bringás úgy építi fel a taktikát, hogy jó messze elmegy az elején a többiektől és arra bazíroz, hogy az előny kitart a végéig. Ferguson kockáztatott és nem jött be neki. Ebben nyilván van szerepe a szerencsének, de összességében ez a tudatosan választott taktika lett a Manchester veszte.

Walmer 2010.05.18. 16:30:15

@raja ram: atletico ellen ugyan nem. Főleg a második meccsen nem.

Strigo 2010.05.18. 16:38:56

Jól számolom, hogy a Bayernnek volt 2 jó meccse az egész BL-szezonban? :)

raja ram 2010.05.18. 16:42:19

@Walmer:

A másodikon nem, de az elsőn, ha jól emlékszem, az utolsó percben egyenlítettek.

Lojzi_ 2010.05.18. 16:43:56

@Strigo a divatdrukker: A két MU ellenin kívül gondoltad?

HosCincer 2010.05.18. 16:45:15

@Strigo a divatdrukker: szerintem rosszul számolsz.
egyébként nektek mennyi volt?

Mala Suerte 2010.05.18. 16:46:07

Remek írás. Hát, bírói ítéletek, mázli és német mentalitás ide vagy oda, a 16-os mezőny legsz*rabb belső védőpárosával döntőig menetelni azért nem kis teljesítmény. :-) Mellesleg ha Robben (aki amúgy nem a kedvencem) a döntőben és a vb-n is alkot valami maradandót, akkor Aranylabdát neki, mert elképesztő, ahogy a kritikus pillanatokban a vállára vette a csapatot. Ilyen pedig idén se Messitől, se Xavitól, se pedig Rinyáldótól nem láttunk, legalábbis a BL-ben nem... (Sneijdertől és Rooney-tól még esetleg.)

[(Off.) Undorító, ami a MU-videó végén látható, a bíró kezet nyújt Ferdinandnak a meccs végeztével, az meg nem fogadja el, hanem reklamálni kezd. És ez az ember lesz a vébén az angol válogatott csapatkapitánya... (On.)]

_KingJack_ 2010.05.18. 16:47:05

@neeskens: Ha a MU kiesését a kifáradás számlájára írod, akkor nem tudok vitatkozni veled, viszont ez nem azzal függ össze, hogy nagyon bekezdtek az elején, sokkal inkább azzal, hogy a kiállítás után még többet kellett dolgozniuk. Egyrészt Roo helyett, másrészt meg Rafael helyett. És a kettős emberhátrányt már nem bírta el a csapat.
Összességében nem haragszom az Öregre Wayne beállítása miatt, nem ezen ment el a hajó, ám amiatt pipa leszek rá, ha a hülyeségei miatt Rooney a VB-n is azt a szar formát mutatja majd mint a sérülése után a MU-ban. 0 gól...

Mala Suerte 2010.05.18. 16:47:11

@matthe07:

Ja most nézem, hogy az Aranylabda-téma már ki lett vesézve a vébés poszt alatt, sorry. :-)

_KingJack_ 2010.05.18. 16:48:44

@Lojzi_: Hát ha azokon jól játszottatok, milyen ha szarok vagytok? :D (no offense)

neeskens 2010.05.18. 16:56:35

@_KingJack_: Már a kiállítás előtt jobb volt a Bayern, ezt tök semlegesként mondom.

Azt írtad, hogy a szezon legjobb félidejét produkálták, ezzel teljesen egyetértek. Hiszen tudták, hogy Rooney nem bírja végig, ezért tényleg elképesztő tempót diktáltak.

Én "hibáztatom" Fergusont, hiszen semmi garancia nincs arra, hogy, ha a végén dobja be Rooneyt, akkor továbbmennek. Egész egyszerűen csak nem jött be az elképzelése.

Halkan jegyzem meg, hogy Rooneynak nem volt megfelelő képességű helyettese a keretben, aki egy ilyen helyzetben képes a döntő találatot bevinni.

neeskens 2010.05.18. 16:58:58

helyesen. Én NEM "hibáztatom ....

_KingJack_ 2010.05.18. 17:02:02

@neeskens: Az utolsó bekezdésed abszolút igaz, akkor derült ki mennyire félkarú óriás is ez a csapat Rooney nélkül.
Igazából lehetséges, hogy igazad van és nem a kiállításon múlt, meg nem is vitatkozom azzal, hogy a München megérdemelte a továbbjutást, de az még most s nagyon fáj, hogy ilyen szaros véletlenek, vagy pechek sorozata okozta a kiesésünket. Mert abban szinte biztos vagyok, hogy egy egészséges Rooney-val kiverjük a Bayernt, Még így is majdnem sikerült.

_KingJack_ 2010.05.18. 17:03:31

Természetesen az utolsó bekezdéssel abszolút egyetértek. Csak ez kimaradt:)

HosCincer 2010.05.18. 17:04:09

Szerintem kicsit sántít ez a "azért estünk ki mert Rooney sérült volt" szöveg. Egy MU ne purcanjon ki (értsd ne essen ki) azért mert egy párharc 180 percéből valaki nem játszik kb. 40 percet. Pláne ne essen ki 3-0ról hazai közönség előtt.

Egyébként meg a Bayern BL döntő-ben való szereplése nem a Bayernt minősít hanem az ellenfelei kritikája.

HosCincer 2010.05.18. 17:05:08

Robben sem játszott Münchenben a MU ellen és mégis tudtak nyerni.

Mala Suerte 2010.05.18. 17:07:43

Amúgy Schweini játéka nekem egyre inkább a "régi" Ballackot idézi, ugyan kevésbé támadó szelleműbb és kevesebbet fejel, de minden más tekintetben méltó helyettese (utódja?) lehet a vébén az alattomos patkány Boateng által lesérített csékának. (Egyébként kin lesz a karszalag így?)

Ja, és simán el tudom képzelni, hogy Altintop hasznosabb tagja lesz a csapatnak a döntőben, mint Ribéry lenne.

_KingJack_ 2010.05.18. 17:09:08

@HosCincer: Így van alap esetben tökéletesen igazad lenne, azonban ez a MU egy tökéletesen egyemberes csapat volt az idén, főleg a tavasszal. És ha ezt már az edző sem titkolja, akkor ott tényleg lehet valami gáz a játékoskerettel.
A BM meg azért bírta el Robben hiányát, mert ott akkor volt egy formába lendülő Müller meg Olic. Nálunk ki lendült formába? Maximum Evra....

Egyébként mennyit pofáztam tavaly nyáron, hogy a Céért kapott zséből Robbent vegyük meg.....

neeskens 2010.05.18. 17:10:31

Nekem a Ferguson féle taktikáról hazai pályán tökre ez ugrott be:

www.youtube.com/watch?v=DG1rxLPsr0Q

Azzal a különbséggel, hogy itt bejött.

HosCincer 2010.05.18. 17:14:57

@matthe07: Altintop/Ribéry-hez: ha a francia egész éves formáját nézed és Altintop tavasszal a BL-ben nyújtott teljesítményét nézed akkor igazad lehet, viszont, ha azt nézed melyikük képes KLASSZIS megoldásra akkor nem.
+ ha Ribery játszik min. egy embert fixen rá állít Mourinho és megoszlik a figyelem közte és Robben között.

_KingJack_ 2010.05.18. 17:17:06

@neeskens: kösz ezt a videót:) Szép emlék...

avenger13 2010.05.18. 17:37:02

@matthe07: schweini idén zseniálisat alkotott, és jövőre jön hozzá kroos. elég halálos páros. már akkor is ha a lövéseiket tekintjük. azért egy ilyen középpálya, ahol schweini, kroos, robben és esetleg ribery játszik, nem a kapusok álma. :D

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.18. 17:49:08

@_KingJack_: De még mennyire, fölüvöltöttem az egész házat!

avenger13 2010.05.18. 18:06:29

egyébként annak nagyon drukkolok, hogy olic begyűjtse akár megosztva akár egyedül a gólkirályi címet. baromira megérdemli, tipikus bayern játékos. jó meccs lesz ez a szombati.

Lojzi_ 2010.05.18. 18:26:09

Sneijder átlövésére Schweinsteiger még a szünet előtt válaszol egy mesteri szabadrúgással. Lúcio szöglet utáni fejese és Eto'o nagyszerű cselsorozata után az Inter már a trófea fülét fogja, de Olic harcos gólja (az Interesek lökést reklamálnak) visszahozza a Bayernt a meccsbe. Hatalmas hajrába kezd a Bayern, és Robben megpattanó bombája a 89. percben a hosszabbítást jelenti.
A hosszabbítást a csapatok az összeverekedő MVB és Balotelli kiállítása miatt 10-10 emberrel kezdik meg.
Van Buyten szöglet utáni kavarodásból kotor be suta mozdulattal egy gólt mindjárt az elején, de Sneijder egy véleményes büntetőből egyenlít a 115. percben. A játékvezető azonban nem Buttot állítja ki (csak sárgalapot kap), hanem a túl vehemensen reklamáló Stankovicnak mutatja fel a második sárgát.
Pár másodperccel a vége előtt, már mindkét hullafáradt csapat a lefújást várja, amikor Pranjic beívelésére hajszálpontosan érkezik Gomez és védhetetlenül fejel a hosszú felsőbe.
Az Inter egy emberként lest reklamál, de a lassításból jól látszik, hogy Lúcio egy hajszállal, de beragadt.
5 perc múlva sikerül annyira lecsillapítani a kedélyeket, hogy a középkezdés elvégezhető legyen, a bíró azonnal véget is vet a találkozónak.

Lojzi_ 2010.05.18. 18:27:26

@Lojzi_: De persze az is lehet, hogy nem így lesz... :o))

eric · http://vastagbor.blog.hu 2010.05.18. 20:11:30

behuygoztam a les-es poénon:D

rizla 2010.05.18. 20:13:11

akkor most denilson játszani fog a BL-döntőben? te hogy tudod eric?

JackChurchill 2010.05.18. 20:37:39

@Lojzi_: Áh, mindegy mostmár. :( Nem mondták még neked h nem szeretjük a spoilereket? Így meg se nézem.

szeme közé, laposan! 2010.05.18. 20:42:53

Ez lesz a 16. BL-döntő, amit nézek majd, de még egyszer sem volt olyan párosítás, hogy ne tudtam volna kinek szurkolni... ez most kinek a hibája?:)

szeme közé, laposan! 2010.05.18. 20:44:18

Mmint úgyértem, az idei elbaszott párosításért kit lehet hibáztatni?:)

SamS 2010.05.18. 22:02:54

@neeskens: "Már a kiállítás előtt jobb volt a Bayern, ezt tök semlegesként mondom."

Ezzel megint nem értek egyet :)

A MU 3-0-nál és 3-1-nél is kontrára játszott, amiből még mindig jöttek a gólhelyzetek, még emberhátrányban is (ugye-ugye, amikor Nani félpályáról indulva a nyakán 3 Bayernessel vezette a kapusra a labdát...). A Bayern meg csak tanácstalanul passzolgatott a középpályán, de kijátszott gólhelyzetük nem volt (mégcsak a góljaik sem, az egyik egy bebrusztolt gól, a másik egy zseniális egyéni megoldás).

Engem inkább a 7-1-es meccsre emlékeztetett az első 40 perc, mint Czene Attila úszására. Innen viszont tényleg nem szabadott volna elkúrni - egyrészt Carrick puhánysága, másrészt Rafael rutintalansága volt helyrehozhatatlan (szerintem nem a fáradtság volt a gond).

értelmetlen_nevű 2010.05.18. 22:10:01

@rizla: szóba került, mert mostanában nem elégedett Mourinho Cambiasso és Snejder játékával. A legújabb pletykák szerint Denilson fogja őket pótolni, a maradék egy embert pedig feljebb tolja Mourinho. Így négycsatáros játékkal kell a Bayernnek szembenéznie.
Remélem kitalál valamit van Gaal, mert ez így óriási buktának néz ki. Abban reménykedem, hogy újra pályára lép a német Roberto Carlos, Görlitz és a német Maicon, Lell.

horas 2010.05.18. 22:39:42

@neeskens:
A Manchester veszte,hogy kiállították Rafael-t!Benne volt a játékban,hogy kap még egy sárgát Ribéry-ről,de nekem úgy rémlik Van Bommel játékában sokkal inkább benne volt a második sárga,arról nem beszélve,hogy a forgató könyv szerint majd a Bajoroknak kell a lendületből kontrázó MU támadásokat lefaultolni...

És ami még döntő mumentum volt,hogy nagyon egy emberes csapat lett az MU,emlékszem még az ember hátrány ellenére is nekik voltak inkább helyzeteik,Nani-nak volt egy olyan ziccere amit egy komolyabb játékos biztos bevarrt volna,szal hiányzott egy tekintély a pályáról,szerintem ha Rooney egészséges még emberhátrányban is továbbjutott volna az MU,de nem volt ilyen,majd jött Robben.

horas 2010.05.18. 22:45:00

Nemtudom,hogyan de valahogy úgy érzem a Bayern behúzza a döntőt,annyi minden a kezükre játszott egyszerűen nem lehet hiába való.Sors,hogy úgy mondjam.

Asidotus 2010.05.18. 22:46:00

OFF:
Mivel bajnok lett a a Kolozsvári Vasutas, Pászkány Árpád leszervezett egy IRON MAIDEN koncertet, ami egy áruház parkolójában lesz, Kolozsvárott.
Ezrét tart előrébb a román foci, mert ott ilyen emberek tolják a klubok szekerét.
(Most nem a Maiden a lényeg, lehetett volna Shakira is, a lényeg, hogy világsztárt hozott helybe, hogy ennyit áldozott érte.)

_norbee (törölt) · http://www.liverpoolfc.tv/ 2010.05.18. 23:21:46

@Nűnű: Igen, biza: augusztus 15-én a Pólus Center parkolójában! Rock az élet! \m/ :))

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.05.18. 23:55:29

Szerintem aki igazán elkötelezett NST-olvasó az kötelességének érzi, hogy a Bayern győzelméért szorítson. Mert ha a katalán gödör utána a bajor gödör is ( nst.blog.hu/2009/08/25/bundesliga_3_fordulo_lankadt_bajor_kolbasz (igen, ez a kezdőlapom) ) beteljesíti a jóslatot, akkor nem is fogok meccset nézni soha többé, csak nst-kommenteket fogok olvasni.

versiro 2010.05.19. 00:05:28

@szeme közé, laposan!:

A tiéd:) Már jópár érdektelen döntő volt..

Iustizmord 2010.05.19. 00:22:16

azértismerjük el h v.gaal volt a 90-es évek vége egyik legutáltabb és legtenyérbemászóbb beképzelt fasz sikeredzője, most meg mourinho az.

két ellenszenves fasz csatája minden egyéb
én többet kérek, azt hogy a sorsomnak alkatrésze légy

vagy ilyesmi, parafrazeálva a mestert.

két ellenszenves csapat, két ellenszenves edző, most totál semlegeként ülök le mindkettőt nemkedvelni.

jó meccs lesz, tehát.

Iustizmord 2010.05.19. 00:27:25

@Lojzi_: a baj h militot tenyleg kihagytad...

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.19. 01:08:13

@Artsuhtaraz: Az igazán elkötelezett nst olvasó tíz éves kora óta... ;-)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.05.19. 01:16:42

@Artsuhtaraz: ősszel egymásra fognak licitálni a klubtulajok, kiről szülessen temető jellegű poszt. az a baj, h a végén úgyis a city sejkjei nyernek :)

horas 2010.05.19. 01:40:13

@Lojzi_: Lehet,hogy nyer a Bayern de ez az Inter 4 meccsen 3 gólt kapott a Barca/Chelsea duótól,nem valószinű,hogy egy mecsen 2nél többet fog a Bayern-től...
Szal ez vagy egy ehhez hasonló forgatókönyv kb 2-1 ig reális...meglátjuk...

nestrot10 2010.05.19. 06:56:04

Én kimondottan utálom a bayern-t..főleg az állandóan feltupírozott " rekordmeister" jelzőt. Heonest meg jól pofán vágnám!
Pénzzel összerakott rohadt kapitalista egy csapat!
Hiú, öntelt, ---Nagyon drukkolopk az Internek,hogy jól döngöljék a földbe őket és Bommelt úgy a térde alatt rúgják meg hogy életébe a labdát is elfelejtse. A baromarcú leégett fejű Ribery meg robbanjon szét a leláton!

montipájton 2010.05.19. 07:42:09

@Artsuhtaraz: Váó, ez lesz a mindenkori BL-győztesek igazi kabalája!
Már most jó lenne tudni, melyik bandáról ír legközelebb az NST ilyen elemző-elkapáló cikket. Megfogadnám a győzelmüket jövő tavaszra. )))

(Bár, ha a pancho-Real viszonylatra gondolok, az NST létrejötte óta az öszes BL-t a Madridnak kellett volna nyernie. A legutóbbi két döntőben Higuain mesternégyesével.))) )

makossy 2010.05.19. 08:37:28

@nestrot10:
Már elnézést, de az intert miből rakták össze? Csupa tehetséges, fiatal, saját nevelésű olasz ugye? Nem vagyok bayern drukker, de fingod sincs a jelen helyzetről. A csapatban saját nevelés Lahm, Schweinsteiger, Müller, Badstuber, Contento, Alaba, csak ők jutottak eszembe akik játszottak az egyenes kieséses szakaszban. Egészen nevetséges volt a hozzászólásod, azt hiszem nem csak szerintem. Szegény hülye @nestrot10

BASTi · http://www.borgatya.hu/ 2010.05.19. 08:57:08

@nestrot10: igen, kapitalista. ez konkrétan azt jelenti, hogy gazdaságilag jól menedzselt, önellátó, egészséges klub.
Az inter ellenben az a tipikus "pénzes emberke játéka", beleöntenek kiscsillió eurót, és felvásárolnak 2-3 csapatra való európai klasszist mindenhonnan. így nem nehéz... ezzel a kerettel bárki könnyedén döntőbe juthat, ezért pl Mourinho hypolása is túlzottnak tűnik. sztem.

choko 2010.05.19. 09:14:19

...az inter jobb csapat, de a bayern münchen fog nyerni,
...a bayern-t megfoghatta volna a MU, de sajna nagyképűen mentek fel a pályára és a BM ezt jól ki is használta:-)))

choko 2010.05.19. 09:15:39

...az inter jobb, de a bayern fog győzni!

p.i.g 2010.05.19. 09:17:56

Évtizedek óta Bayern drukker vagyok. Nem szoktam posztolni (főleg nem szidni más csapatát) de megjegyzem: szeptemberben a kiesést jósoltam. Ha megnézem az embereket akkor talán az utóbbi 20 év legrosszabb csapata. Van G. nem szeretem. Még én se értem hogyan csinálja de idáig csak szerencsével nem lehet eljutni. Most már nyerjük meg.

Strigo 2010.05.19. 09:36:21

@Lojzi_: szerintem meg úgy lesz, hogy a 91. percig vezetni fognak a németek, aztán két szöglet-góllal még a rendes játékidőben megnyeri a meccset az Inter :)

p.i.g 2010.05.19. 09:40:32

@Strigo a divatdrukker: azt nem élem túl még 1x. Én személyesen ott voltam Zágrábba a női kézi vb döntőn. Sportdukker rokkant lettem.

MEDVE1978 2010.05.19. 09:42:03

@p.i.g:
Nem értek egyet. Én pont az ellentéted vagyok, ebből a szempontból. Mindig is Bayern ellendrukker voltam, rühellem őket...
Bár ez még a kilencvenes évek ultraarrogáns Bayernjére vonatkozik, a mostani azért már egész más.

Azt gondolom, hogy a mostani játékosok: Robben, Olic, Schweinsteiger, Riberry stb. nagyobb lehetőséget hordoztak magukban, mint a korábbi Bayern felállások és ezt Van Gaal ki is hozta belőlük.

Azért hajrá Inter, remélem ők nyernek.

avenger13 2010.05.19. 09:44:15

@horas: ez nem így működik. az inter az első meccseit megnyerte aztán lehetett repülőgépet parkolni. ez egy egymeccses párharc, ahol bármi megtörténhet, ahogy az is, hogy ti rúgtatok a barcának 3at. arra se számított senki.

de épp ezért az egymeccses cucc miatt lehet arra számítani, hogy csak akkor lesz gólzápor, ha az egyik csapat betalál, és a utána szétkontrázza a másikat, mert egy gól után itt bizony menni kell.

MEDVE1978 2010.05.19. 09:46:27

@nestrot10: Igen, a Bayern legalja valóban Uli Hoeness.

Álljon itt a Toten Hosen himnusza, szabad fordításban az a lényege, hogy ha világklasszis focista lennék, akkor sem szerződnék el a Bayer Münchenhez, hogy elcsesszem a jellememet.

Es gibt nicht viel auf dieser Welt,
woran man sich halten kann.
Manche sagen die Liebe,
vielleicht ist da was dran.
Und es bleibt ja immer noch Gott,
wenn man sonst niemand hat.
Andere glauben an gar nichts,
das Leben hat sie hart gemacht.

Es kann soviel passieren,
es kann soviel geschehen.
Nur eins weiss ich hundertprozentig:
nie im Leben würde ich zu Bayern gehen.

Ich meine, wenn ich 20 wär
und supertalentiert,
und Real Madrid hätte schon angeklopft,
und die Jungs aus Manchester.
Und ich hätt auch schon für Deutschland gespielt
und wär mental topfit
und Uli Hoeneß würde bei mir
auf der Matte stehen.

Ich würde meine Tür nicht öffnen,
weil's für mich nicht in Frage kommt,
sich bei so Leuten wie den Bayern
seinen Charakter zu versauen.

Das wollt ich nur mal klarstellen,
damit wir uns richtig verstehen:
ich habe nichts gegen München,
ich würde nur nie zu den Bayern gehen.

Muss denn sowas wirklich sein?
Ist das Leben nicht viel zu schön?
Sich selber so wegzuschmeissen
und zum FC Bayern zu gehen.

Es kann soviel passieren,
es kann soviel geschehen.
Ganz egal, wie hart mein Schicksal wär,
ich würde nie zum FC Bayern München gehen.

Was für Eltern muss man haben
um so verdorben zu sein,
einen Vertrag zu unterschreiben
bei diesem Scheissverein?

Wir würden nie zum FC Bayern München gehen!
- Niemals zu den Bayern gehen!
Wir würden nie zum FC Bayern München gehen!
- Niemals zu den Bayern gehen!

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.05.19. 09:49:57

fel a fejjel Bajorok, nem kell megijedni. Sör előtte-sör utána

choko 2010.05.19. 09:50:23

...korábban kommentelték, hogy fontos vkinek, hogy "saját összerakott csapat" vagy "pénzből összerakott csapat"...szerintem ennek lejárt az ideje & nincs sok jelentősége...de valóban szép dolog a saját nevelés...tulajdonképpen a tulajdonosok döntenek erről és kész...a lényeg: mit mutat az eredményjelző a meccs végén?

makossy 2010.05.19. 10:03:19

@MEDVE1978:
Szeretem ezt a számot mert jó kis zene. Szöveg is elsőrangú. Viszont amikor kiadták, hangoztatták azt is, olvastam interjúban, hogy elnézést kértek azért a Bayerntől. Ez a Mattheus, Effenberg stílusú "mi vagyunk a Bayern, a sztárcsapat" korszakra illik inkább. A mai csapat nem annyira ellenszenves már szerintem.

Flasche leer! · http://worldofpoker.hu/ 2010.05.19. 10:39:38

jo poen, ez a penzbol osszevasarolt csapat:
Lyon elleni visszavagon kb 40 millank volt a palyan a kezdoben, nem is tom, 3-0???
es ezt irja 1 interes, kesz.
ennel mar csak az volt jobb komment, amikor a Manus a szerencsere panaszkodik!
hat gyonyoruek vagytok gyerekek!!!
LOL hegyek

Flasche leer! · http://worldofpoker.hu/ 2010.05.19. 10:41:42

@makossy: es azert azt se felejtsuk el, hogy szezon vegen ott feszult a holegbalonon az xtranagy plakat:
hogy gratula a bajnoki cimhez

horas 2010.05.19. 11:51:44

@avenger13: Többször is ellentmondasz magadnak.
Az Inter megnyerte az első meccseit.
Szerinted otthon 0-1 nél és 1-1 nél a Barca és a Chelsea ellen nem kellett kijönnie az Inter-nek?

Ahogy a Bayern továbbjutásra állva (Fiorentina és MU második meccs) kétszer két pofára zabálta a gólokat ott már ki-ki meccsen.

Meglátjuk mi lesz.

Walmer 2010.05.19. 12:08:30

@raja ram: ők. éppen ezért nem borult fel a pálya az ellenfél javára. Ha jól tudom a hosszabbítésban rúgott egy szabadrúgásgólt az atletico, azt egyenlítette ki a 120. percben schwarzenbek

avenger13 2010.05.19. 15:01:13

@horas: nem mondtam ellent magamnak. otthon az inter többet támadott, mint idegenben. ki mondta, hogy otthon nem kellett kijönnie? mutasd meg kérlek hol írtam ezt. aztán londonban és barcelonában ahogy josé is nyilatkozta beálltak keményen védekezni. ha nekem nem hiszel talán neki.

a bayernről meg egy szót nem szóltam, egyébként a bekapott gólok épp az előnynek betudhatóak. a bayernben nincs meg a kellő hátvédsor a védekezéshez, így amikor hagytuk az ellent támadni, mert mi álltunk továbbjutásra és a védekezésre és kontrákra építettünk, mindig szívtunk. aztán meg amikor elkezdtünk támadni, akkor már rendbe jöttek a dolgok.

az meg egyáltalán nem mindegy, hogy egy második találkozó a ki-ki meccs, vagy egy egymeccses döntő. már akkor sem, csak ha az idegenben rúgott gól szabályt nézzük. ha a döntőben rúg valaki egy gólt. egy döntőben egy kapott gól után nem kezdesz el rohanni mint az őrült max. a 75. percben.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.05.19. 15:13:18

@avenger13: Azért Londonban a második félidőben Sneider forintos passzaiból nyugodtan rúghatott volna egy négyest az Inter.

avenger13 2010.05.19. 15:29:06

@popp: ezzel sem vitatkoztam. de azért eleinte igencsak védekeztek, és nem azon volt a hangsúly, hogy most megszórjuk a köcsög kékeket.

és véletlenül sem csorbítani akarom az inter eredményeit, de az az okfejtés, hogy az inter a chelsea barcától nem kapott 4et összesen, ezért a bayern 2nél nem valószínű hogy tovább jut egyáltalán nem állja meg a helyét. döntőben teljesen más a játék. egyáltalán nem valószínű, hogy bárki 3-4 gólt rúg, de ettől még persze megtörténhet.

avenger13 2010.05.19. 15:50:38

@popp: igen. kontrából, elsősorban ott is védekeztek, megtehették, jól is csinálták. nem az inter érdemeit vitatom. csak az az érvelés, hogy mivel nem kaptak sok gólt a chelseatől meg a barcától, ezért mi sem fogunk rúgni ez nem állja meg a helyét. az inter barca csoportmeccseken nem rúgott annyit az inter, mint milánóban a kieséses szakasz egyetlen meccsén. ki hitte volna? én biztos nem.

a döntő másik játék alapvetően, az a legvalószínűbb, hogy senki nem rúg 3 gólt, de előfordulhat.

avenger13 2010.05.19. 15:51:29

@popp: na erre megjelent a másik komment is. válassz, ugyanazt próbáltam leírni.

horas 2010.05.19. 21:42:05

@avenger13:Bayern gólok a vezetésnek tudhatók be...
pont az lenne a pláne,hogy az ellenfélnek kell támadni elöttük nyilik a terület nem az hogy 3 gólokat kapnak...
És az Inter-es első meccsek majdnem ugyanaz mint egy egy meccses döntő mert jönni kellett kifele...
értem mit mondasz,de szerintem te is amit én...

avenger13 2010.05.20. 08:16:19

@horas: igen értem. sőt azt is értem, hogy működnie kéne ennek a kontrás dolognak, de két okból nem működött:
1. a bundesligában ahhoz van minden bayern játékos szokva, hogy járatják a labdát körbe, amíg helyzet nem lesz belőle. ha vezetünk kicsit több teret engednek az ellenfélnek, de akkor se sokat. szóval többségében nálunk van a labda.

2. ami elég a bundesligában védelemként, az a manu ellen meg nem. mivel az volt a taktikánk, hogy támadjanak ők, mi meg majd kontrázunk, de nem is volt nálunk a labda. a kontrákat meg jól, ha egyáltalán volt levédekezték, a védelmünk meg néha kicsit ótvar ezen a szinten, ezért nyaltunk 3 gólt.

szóval az inter ellen akkor van esélyünk, ha nem szarakodunk, hanem a saját játékunkat nyomjuk.

zsakfos 2010.05.20. 09:27:04

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Nem tudom, mekkora a valóságtartalma, mindenesetre én elképzeltem, ahogy Toni hortyog fejét lehajtva az ebédlőasztalnál és van Gaal úgy tarkon bassza, hogy lefejeli az előtte lévő babfőzeléket:)

www.youtube.com/watch?v=SfElcjQQjCc
Valahogy így:)))

avenger13 2010.05.20. 10:20:26

@zsakfos : @Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: ezt azért igen nehéz elképzelni. lehet ezért kicsit romlott volt a viszony a kezdetekkor, de ez szimplán a baromság kategória. találtak valami vicceset a sportbilden sztem. Luca tuti ezért ment haza, amikor lecserélték... LOL!

Igazából baromira sajnálom, hogy távozik, nagyon jó játékost cseréltünk le egy gomezre. :(
süti beállítások módosítása