Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, 23-24. forduló – Elkésett berliniek, kuncogó bajorok

2010.02.26. 08:00 mocsing

A gócpontoknál mind jobban sűrűsödik a mezőny, egyelőre még a Hamburg gondolkodik nagyon, hogy akkor most BL-helyért szeretne-e küzdeni, avagy a mérleg nyelveként kiszámíthatatlansága okán gyakran tetszelgő Dortmund-Werder duó kisded játékaiban akar harmadik félként részt venni. Nagy vonalakban az történt, amit a sablonok jövendöltek: a Schalke elbalfaszkodta a lehetőségét, Mertesacker pedig annyira röhögött a gondolaton, miszerint a Leverkusen nagyot léphetne előre a bajnoki címért, hogy fejelt nekik egy gólt a 92. percben. Magyarán elbalfaszkodták a gyógyszeresek is, de hát a Bayer név kötelez és nem csak fejfájás esetén. A Bayern meg akkor se szív, amikor szív. Már megint. Köcsögök. Odalent a naivokat áltatja a Hertha, de engem nem ver át.


Először a szezonban lett csapata legjobbja Podolski, fájdalom, ez egy 1-5-ös zakó alkalmával sikerült, így ezt az önéletrajzban nem feltétlenül javasoljuk külön pontként megemlíteni. (Terveim szerint minden posztban belerúgunk majd egyet, ameddig szuflával bírom, legkésőbb a vb-ig). Persze a meccs nem az ő háromésfeleséről marad emlékezetes, sokkal inkább Cacau négyeséről, innen ezt emeljük ki, már csak azért is, mert ő ilyet a Bundásban eddig még sosem. A 2004-2005-ös szezonban Szabics ékpárjaként már rúgott hármat egy meccsen, de míg akkor nem, addig most a klasszikus góltrió is sikerült.

Kis-, vagy középcsapat kapusa bajnokin nem emlékszem, mikor védett utoljára rosszul a Bayern ellen, nyilván Schäfer is odatette most magát. Ha nem ilyen töketlenekkel lennének körülvéve a kolbászzabálók, azt mondanám, legyenek csak ezüstérmesek. Megérdemelnék ugyanis, de nem lesznek. A belga óriás sérülése óta van Gaal egy 95 éves védősorral áll fel. Az Arsenalé – a vádliján megsérült Gallas nélkül – száztizenvalahány volt a Porto ellen. Az Interé szerdán 130.

 

Pizarro gólvonalról talpalt gólját ajánlom mindenki figyelmébe, Adler talán a legröhejesebb gólt kapta a szezonban, ami nem feltétlenül jó stratégia, ha a johannesburgi járaton ablak mellé szeretne ülni. Ráadásul nem tudunk jó szívvel röhögni Wiese-n, aki két suta vetődéssel csinált nagy gólokat a leverkusenieknek. Mindkettő védhető volt lett volna.


Töketlenkedésben tradícióihoz méltóan élen jár a Schalke, amely képes egy olyan fordulóban leszakadni egy ponttal, amikor botlanak az általa üldözöttek. Persze, elvileg Wolfsburgban ki lehet kapni, de hát rettenetesek a farkasok, ezelőtt utoljára november 7-én nyertek. Ha Anti Flash Cup létezne, a bal oldali képen cserfesen vigyorgó manónak ítélnénk gondolkodás nélkül. Neuer Grafite első góljánál egy egészen vicces kijövetellel próbált üzenni Renének, hogy ne aggódjon és feltehetően nem is kell neki. De ha már Wolfsburg, akkor egyik szemem sír, a másik nevet, ugyanis a már korábban tárgyalt Lenzet kiszorította a kapuból pelyhes állú vetélytársa, a nulla (most már 1) Bundesliga-meccsel rendelkező Marwin Hitz.

Az Eintracht továbbra is elképesztő, ezúttal a Nordbank-ból hoztak el gól nélkül egy pontot, pedig még Zé is visszatért, de egy sárgánál többre nem futotta most neki se. (Ruud combsérülés miatt pihent, de a hétvégén már van némi sansz a játékára, ahogy Jansen is csak akkor térhet vissza). A másik 0-0 alkalmával Szalai 23 percet kapott, nem mellesleg már Koeman bő keretében is szerepel. Haladunk, Ádikám. Görcsölhetnék, hogy mondjak még valamit erről a meccsről, de jobb a békesség.

A forduló Kellerduelljén a Hertha meglepően simán mosta le a Freiburgot, jelezve ezzel bennmaradási szándékát, amelyet továbbra is X-aktának minősítenék bekövetkezte esetén (a helyzetet Lojzi_ kiválóan összefoglalta, többet nem is kell hozzátenni). A lassan a berlinieknél is biztosabb kiesőnek látszó Hannover mélyrepülése tovább tart, Dortmundban bucira verte őket Klopp gárdája. Folytatva az előző posztban megkezdett gondolatot, nehéz megállapítani, hogy tőlük kit nem sajnálnánk, ha lejjebb menne egy emelettel, mindenesetre a sort a hazai Jiri Stajner Fan Club elnökének (heinrich) kedvéért a cseh támadóval kezdjük, bár 34. életévében rá sem aggathatnánk a mai csirke becenevet – ahogy az egykori óóóóóriási holland tehetségre, Arnold Bruggink-ra sem. Schulz, Fromlowitz, esetleg írjuk be Hankét. Plusz Schlaudraff-ra mindig szomorúan gondol vissza egy bajor szurker, annyira semmibe vették Münchenben, ha máshogy nem, hát emocionális megközelítésből ide venném őt is. Kár, hogy csapatként annyira semmilyenek. És ugye kár, hogy csak az nem hágja meg őket oda-vissza-keresztbe, akinek nincs kedve a szenvedélytelen menetekhez.  

Hétvégi jóslatok

Schalke – Dortmund 2-1
Nem szereti a futballt, aki önhibájából kihagy egy Ruhr-Derbyt. Rangadót mindig nehéz megtippelni és egyéb közhelyek, de most az egygólos Schalke-siker nagyon valószínűnek tűnik. Westermann visszatérhet, de nem emiatt fog nyerni a Schalke. Hajnal várhatóan tovább csücsül a padon, Klopp a müncheni vereség után is csak a kapuban változtatott a visszatérő Weidenfeller kedvéért, már ami a kezdőt illeti.

Hertha – Hoffenheim 1-1
A Hoff baromi messze van a kiesőzónától és elérhetetlen távolságban a nemzetközi indulásra jogosító helyektől, szóval mértanilag ugyan nem, de gyakorlatilag ők a mezőny közepe. Nem nagyon motiválhatja őket semmi, azonban vannak olyan jók, hogy egy pontnál többet ne hagyjanak Berlinben.

Mainz – Werder 1-3
A hazaiakból lassan kifogy majd a szusz, de ha nem állnának ki a hátralévő meccsekre, akkor is elismerésre méltó lenne, amit elértek idén. A brémaiak leszegett fejjel, de savanyú arccal mennek előre, nagyon égő lenne lecsúszni az EL-ről is. Ez feltehetően nem egy mainzi bukta miatt fog bekövetkezni, persze jósoljon Werder-meccsre az, akinek Asamoah-plakát van a nappalija falán.

Stuttgart – Frankfurt 2-2
Nagy kérdés, hogy a hétközi BL-meccs mennyit vett ki a svábokból, és tény, pihentetőbbet is el tudok képzelni, mint vért izzadni az az Eintracht ellen, amely idén már megverte a Brement (mind a kétszer) és a Dortmundot, továbbá ikszelt a Hamburggal (mind a kétszer) és a Wolfsburggal. De talán ezért nem Wellnessliganak hívják a bajnokságot, hogy valami egészen elméssel zárjam a gondolatot.

Mönchengladbach – Freiburg 1-1
Sokkal jobban kellenek a pontok a vendégeknek, a Gladbach felszabadultan játszhat, ami a csapat képességei ismeretében pontatlan játékot jelent majd, kész szerencse a részükről, hogy a Freiburg esetén az eredménykényszer a görcsösséget jelenti.

Bochum – Nürnberg 0-1
Ezt a meccset szeretném legkevésbé látni a hétvégén, irgalmatlan birkózás lesz kiemeléssel, lefojtással, kidurranó tüdőkkel és csak egy góllal. Vendéggóllal.

Leverkusen – Köln 3-0
Elvileg hatalmas mészárlásnak kéne következnie, de az ilyenek szoktak a leginkább nyögvenyelősek lenni. A végére azért beindul a henger.

Hannover – Wolfsburg 0-3
A meccs arra mindenképp jó lesz, hogy a farkasok elhiggyék, tényleg feltámadtak. Mi nem hiszünk benne, hogy a Mainzot és a Frankfurtot is megelőzik év végén, ami azért elég gáz lesz, ha így lesz. Egyébként a sorsolásuk innen nagyon jó, de a védelmük meg nem.

Bayern – Hamburg 2-1
Aki igazán izgalmas bajnokságot szeretne, az crossolja a fingerjeit a hamburgi pontszerzésért, ha ők most el tudnák kapni a bőrnadrágos kompániát, és a Leverkusen-Schalke duó tényleg hozná, amit hozniuk kell, lenne sok móka a hátralévő időben. Pláne, hogy a Fio esetleges kiverésével BL-re is figyelniük kellene a bajoroknak. Mindenesetre a HSV-nek muszáj legalább x-re kihoznia a meccset, mert lassan tényleg inkább hátrafelé kell tekintgetnie, mint előre. Morzsolják a rózsafüzéreket a müncheni apácák, hogy a prognózisoknak megfelelően ne lássunk Demichelis-Ruud párharcot. Szegénynek talán még Berg is sok lesz most. És vajon Contentónak Elia?

Tabella, Góllövőlista

Tippverseny (heinrich)

Az előző körben spangolt náspángoltuk (ehh) el, és jobban meggondolva ez a tervünk a hétvégére is. Természetesen csak személycsere után.

Eheti bolondos kérdésünk: tisztességes futballdrukker hány éves korára utálja meg a Bayern Münchent? Tippek és válaszok a heinrich.nst@gmail.com-ra; rohadt paradicsomok a szerkesztőségbe érkezzenek. Az állás 6-7 nemide.

 És máris helyes megfejtő (10 év) a vonalban; a héten brodival ütközünk.

Schalke- Dortmund 1-1
Hertha-Hoffenheim 1-3
Mainz-Brema 1-1
Gladbach-Freiburg 2-0
Bochum-Nürnberg 1-1
Stuttgart-Frankfurt 3-1
Leverkusen- Poldiék 2-1
Hannover- Wolfsburg 2-4
Bayern- HSV 3-1

123 komment

Címkék: német bundesliga

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr411790258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Micimedwe 2010.02.26. 08:18:25

Izzadtságszagot érzek.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.02.26. 08:21:16

"Nem szereti a futballt, aki önhibájából kihagy egy Ruhr-Derbyt"

EPIC! :)

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.26. 10:27:18

@_benito: Egyet kell értenem, de aki meg önhibáján kívül ütős sportot űzőként, vagy csak amúgy, kihagy egy olimpiai jégkorong elődöntőt, az is megnézheti magát. Kell már egy kép a képben TV... :)

Másrészt mi a jó élet közvetíti a Dortmund meccset?

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.02.26. 10:33:43

Jiri Stajner legnagyobb, Jiri Stajner legerős :D

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.26. 10:35:58

@_Maverick: helyes :) a verekedő botos pingvinekkel meg nem kell foglalkozni, csak a bundás :)

avenger13 2010.02.26. 12:56:31

@heinrich: sok lesz az a 3-2 mára. a schalke eddig 2x rúgott 3 gólt az idényben. egyszer a bochumnak. egyszer a hamburggal játszott 3-3-at. a dortmund schalke pedig 0-1-re végződött. én örülnék, ha sok gól lenne, de sokkal inkább középpályás masszírozásra számítok.

nagyon nagy meccsek lesznek a hétvégén, jó kis forduló lesz ez. a bayern ha nem kapja elő azt a játékot amit a werder ellen nyomott, csak eredményesebben, akkor kegyetlenül meg fog izzadni az 1 pontért. sajnos. egyébként nem tudom feltűnt-e, de basti kegyetlen ihletett formában játszik. mostanában rajta legalább annyi múlik, mint a robbery pároson. az előre ívelései, nagyon ülnek. kroossal jövőre nem tudom mi lesz. de valahogy el kell őt is majd helyezni középpályán. legalább lesz rotációra lehetőség. bár van gaalt nem igazán ez a típus. kíváncsi leszek, hogyan állunk fel jövőre. 4-5-1 vagy 4-6? :)

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.02.26. 14:30:28

@avenger13: igazad van/lehet, ugyanakkor egy jó kis 3-2 bármelyik bundás-meccsben benne lehet :)

Tavaly mondjuk 3-3-volt.

elber 2010.02.26. 15:19:53

@avenger13: én a 4-5-1-re szavaznék csak ahhoz kell az, hogy Bommel hazamenjen levezetni és a helyére vegyünk valakit. Azért egy Robben-Kroos-Ribery trió talán még Gomezből is egy 25 gólos csatárt tudna csinálni :)

füligjimmy77 2010.02.26. 15:33:16

"Terveim szerint minden posztban belerúgunk majd egyet, ameddig szuflával bírom, legkésőbb a vb-ig"

Csak támogatni tudom az ötletet.

Szerintem is sok lesz az a 3-2. A Dortmund jó csapatnak még nem vágott kettőt ebben a szezonban. Ha nem tömték vlna ki a Herta-Nürnberg-Hannover triót összesítésben valami 10-1-gyel, most vastagon negatív gólkülönbséggel állnának az ötödik helyen.

dzolutan 2010.02.26. 15:35:15

@avenger13: Fio ellen pont az volt a legnagyobb probléma, hogy MvB-nek és Svájninak sem ment, elmaradtak az oldalváltások, kiugratások, hosszú passzok, az eredményt láttuk is.

avenger13 2010.02.26. 15:50:36

@heinrich: persze, bár szerintem pont a schalke az a klub, amelyik nem lő sok gólt, de keveset is kap.

@elber: persze. majd leállítják mariot a kapufához, és bepattintják róla. :) akkor már inkább müller legyen az ék, gomez meg mehet a juveba.

@dzolutan: erre is utaltam az épp olyan fontos, mint a robbery páros mondattal. ha neki megy, akkor osztja a labdákat, és gomez azért minden 4-5.-ket beteszi. ha neki nem megy, akkor meg szenvedés van.

Harald hardrode 2010.02.26. 16:25:09

A rammstein jobb mint a DTH :-D Amúgy meg remélem, hogy elverjük a HSV-t, elvégre még csak egy hosszabbításos kupagyőzelem van a tarsolyban ellenük az Allianzban, és az utóbbi idők szenvedésere is jó lenne pontot tenni, de a legfontosabb a 3 pont.

Vul-Kahn 2010.02.26. 17:05:13

@Harald hardrode: jaja, épp akartam írni, hogy a Hamburg ellen még nem nyertünk bajnokit az Allianz-Arenaban. De ha vmikor, hát most megvan az esély, az északiak vszleg hullafáradtak az eindhoveni kirándulás után, Nistelrooy és Jansen sérülésből tér vissza, Zé sincs még formában, Petric meg sanszos, h nem tud játszani, miután összeszedett egy kisebb Verletzung-ot Dzsudzsiéknál.
Persze mi meg lehet, hogy fejben már Firenzében fogunk járni, meg amúgyis láthatóan visszaesett egy kicsit a csapat formája, nagyjából a Fürthelfinale óta, úgyhogy én inkább x-re venném ezt.

A Berlin viszont bentmarad, azt továbbra is tartom. Mostmár EL sincs nekik, igaz nehéz a sorsolásuk, de szerintem nagyjából 12-14 pontot még így is behúznak, ami ezek ellen a vetélytársak ellen az osztályozós helyhez már elég lesz (aztán ott majd lehet csatázni az Augsburggal, fincsi lesz:)
Akik már tényleg menthetetlennek tűnnek, az a Hannover (Enke halála óta nem nyertek meccset, ugye?), és a Freiburgnak is nagyot kéne mákolni, mert ők szerintem a papíron leggyengébb csapat. A Nürnberg érdekes, a játékosállomány alapján simán középcsapatnak kéne lenniük, de hajlamosak a balfaszkodásra, akár még kieshetnek ők is, bár őket szeretném négyőjük közül a legkevésbé a másodosztályban látni.

S04-BVB 0-0 lesz szerintem, de azért megpróbálom majd megnézni.

brodi 2010.02.26. 18:08:16

@füligjimmy77: mi bajotok van Poldival? De tényleg. Oké, hogy megbukott Münchenben, nem ő volt az első, de miért kell minden rossz megmozdulásánál felkacagni? A német válogatottbeli produktumával az ég világon nincs semmi gond, a kölni gyengélkedése miért bántja ennyire a szemeteket? Nekem sem ő a kis kedvencem, de kicsit zavar ez a rosszmájúság...

@dzolutan: ahogy én láttam ebben inkább gaal volt benne. Schweini gyakorlatilag egy harmadik belső védőt játszott, nagyjából kapocs volt Michoék és a Bommel között. a holland nagyon félt a Fio kontráktól és így akarta megölni őket, ami elég jól sikerült is. a gond szerintem azzal volt, hogy Ribiék nem tudtak olyan hatékonyak lenni, mint várták tőlük, Gaal meg nem reagált. Kint talán szabadabban játszik majd.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.02.26. 18:10:44

DERBYFIEBER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heiko egészséges, de nem jelölte a keretbe Magath, a másik oldalon viszont ott lesz Kehl, de valszeg max 10 percet kaphat.

Neuer idén nem hibázott még, Adler meg szar formában van, egyébként tényleg mindegy, mert tehet bárki bármit, a lapok le vannak osztva, Adler, Neuer, Frings, Cacau, Kurányi, Podolski, Klose, Hitzlsperger, stb.

Löwnek meg megköszönik a részvételt még júliusban.

brodi 2010.02.26. 18:32:55

@Rekordvizemeister: adler eddig bevált a válogatott meccseken, nincs értelme cserélni. egy kapusposzton, a VB előtt, ne a pillanatnyi forma, két rossz meccs döntsön. bizalom, nyugalom, háttér, stb, ez most fontosabb szerintem.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.02.26. 18:45:30

@brodi: nem két meccs a különbség, Neuer sokkal sokoldalúbb kapus, és ez nagyon fontos! Egyetlen tulajdonsága nincs Adlernek, amiben jobb lenne, Manunak meg van egy csomó: gyors játékindítás, kijövetel, beívelések, lábbal sokkal jobb, az ostobán elterjesztett hírekkel szemben a nemzetközi tapasztalata is nagyobb, van (nyertes) tornatapasztalata, ismertebb, mint Adler, ez mentális előny lehetne az ellenféllel szemben...

De különösebben nem érdekel. Felőlem maradhat Adler a kapuban, nagyon nem érdekel a N11 mostanában.

Löw után Manu lesz a kapus, ezt biztosra veszem, addigra talán már lehet nem nálunk fog játszani.

Na, léptem:

Alle wollen den DOPPELDERBYSIEG!!!!!!!!!

elber 2010.02.26. 18:55:06

@avenger13: Úgy gondoltam, hogy Mario megáll valahol a 16oson belül aztán mandinerből kell belőni. De viccen kívül ha 4-5-1 lesz akkor szerintem Müller egyedül kevés lenne. Szerintem ő kicsit visszavontabb szerepben érzi magát a legjobban. Egyedül ő kevés lenne. Még kicsit erős párhuzam de én olyasminek képzelem mint Arshavin. Középcsatárnak nem lenne ideális. Ha a francia marad akkor viszont a támadószekció tele lenne. Schweini helyére meg mellé aztán pláne nem jó ötlet.

A mai meccs meg kap egy erős 20-30 percet aztán ha nem jó akkor marad a hoki.

A Hamburg ellen meg egy szenvedős egygólos sikert (2-1) várok.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.26. 21:07:28

@brodi: nem a kölni gyengélkedés bánt önmagában, tőlem akárkit túlértékelhet akárki, hanem az, hogy ezzel is ki fog szorítani jó formában lévő embereket a válogatottból. ez igazságtalan, továbbmegyek, pofátlanság löw részéről.

egyébként vállalom, hogy kicsit rászálltam a srácra, de mindenki úgy tüntet a nézeteiért, ahogy az eszközei szerint leghatékonyabban tud :) enni pl nagyon szeretek ezért az éhségsztrájk kizárva :)

ígérem, próbálom visszafogni magam, de nagyon magas labdákat ad a teljesítményével a beteg és kicsinyes lelkemnek.

brodi 2010.02.26. 21:33:23

@mocsing: akárhogy is nézem a válogatottban parádézik, érthetetlenül. megfejthetetlen ez a podolski jelenség, számomra legalábbis. a poénok nem rosszak, sőt, csak így paradox egy kicsit ez az egész és egy hangyafasznyit nem érzem jogosnak, még ha a kölni bukdácsolása miatt szívod is a vérét szerencsétlennek. :)

a ruhr derby hozza amit vártam kb, mondjuk egy két pirosat azért el tudnék viselni :)

brodi 2010.02.26. 21:37:34

hu, de buta tizit hozott össze Rakitic... ennek tükrében még érdekesebb a Moritz Sanchez csere, amit már alapból nem értettem.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.26. 21:58:43

@brodi: ez sem igaz már, ha a tétmeccseket nézzük.

az elefántok elleni dupla szerintem ne számítson már annyira. a finnek elleni totálisan tét nélküli, utolsó perces egyenlítést ő hozta ugyan össze, de nagyon szar volt, azt a meccset láttam. az oroszok elleni meccsen szintén lefelé lógott ki a csapatból. azerbajdzsán ellen ő rúgta a negyediket... dél-afrika ellen (barátságos) csere volt, egy félidőt kapott, semmi nem csinált. előtte bakuban már nem emlékszem, miért, de nem volt ott. az arabok 7-2-es, papíron barátságos legépelésénél nem rúgott gólt, lecserélték a félidőben. a kínai barátságos meccsen ő egyenlített. a walesi selejtezőn nagyon gyenge volt. lichteinsteinnek (4-0) rúgott egy gólt, a kulcsfontosságú negyediket. a norvégok elleni barátságos buktából ő nem evett.

háát, ez volt a nationalelf elmúlt egy éve időben visszafele haladva, szerintem a parádétól messze van. 6 tétmeccs, ötön játszott, ezeken rúgott három gólt, egyet a hercegségnek, egyet az azerieknek. ebből egyik se ért semmit kb.

én tudom, hogy elfogult vagyok vele szemben, de ehhez a fenti listához hozzávéve, hogy gyakorlatilag nincs értékelhető meccse az idén, belefér a pofátlanság kategóriába, hogy a kezdőcsapat közelében van.
----
Moritz nagy csere volt. rakitic meg egy idióta.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.26. 22:03:01

Igazából még az előző poszt kommentjeihez tartozna, de ott a kutya se olvasná el. A téma természetesen a Hertha.

Szép, hogy Lojzi_ kiszámolgatta, melyik meccsen hány pontot gyűjtenek majd, nem is értem, miért kell lejátszani a meccseket, ha úgyis előre tudjuk az eredményeket.

Én azt látom, hogy a Bundesligában minimális különbségek vannak a csapatok között, bárki megverhet bárkit. Cottbusba például kikapni járt a Bayern, pedig, pedig...

De nem ezért ragadtam tollat, hanem a fő ütőkártyát szeretném kiütni a Hertha kiesését egyértelműen megmondók kezéből. Vagyis hogy olyan brutális a hajrájuk, hogy akkor is kiesnek majd, ha netán pár fordulóval a vége előtt bentmaradásra állnának. Nos, tavaly az Osasuna a PD-ben három fordulóval a vége előtt kiesésre állt, és utolsó három meccséből minimum hetet be kellett gyűjteni a tagság biztosításához. Begyűjtötte mind a hetet, úgy, hogy utolsó két meccsét megnyerte. Igaz, nem a Bayern meg a Leverkusen volt az ellenfele. Csak (ilyen sorrendben) a Sevilla, a Real Madrid és a Barcelona...

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.26. 22:10:52

@Csöncsön: cottbusban ott volt sebők vili, vele nem bírtak a bajorok.

a minimális különbség a csapatok között, minimum óriási túlzás, egy másik posztban meg azt írtad ma, hogy a Bayernen kívül mindenki kb ugyanazt a szintet hozza és ugyanazt a játékot játssza. ez utóbbival annyira nem tudtam mit kezdeni, hogy percen keresztül elolvastam újra és újra, aztán bezártam az nst-t :)

ha bennmarad a hertha, meghajlok mindenki előtt, aki most ezt jósolja. szerintem kiesnek.

nem értem, miért érv az osasuna. inkább érdekesség. nem ismer(t)em a tavalyi osasunát.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.26. 22:13:13

@mocsing:

Oké, nem ismer(t)ed. De azt csak el tudod képzelni, hogy játéktudásban volt akkora különbség (Nem nagyobb, de akkora) a spanyol bajnokság utolsó helyen álló csapata és az FC Barcelona között, mint a Bayern és a Hertha között, nem?

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.26. 22:19:46

Asamoaaaah a pályán :)

rakitic gólját heinrichnek küldöm szeretettel :)

@Csöncsön: persze, én elhiszem. azt is elfogadom, hogy elvileg korai leírni a herthát, de én nem látom bennük, hogy a hajrában megfogják ezt a három csapatot.

egyébként a felsorolt három csapatnak melyik számára bírt téttel az osasuna elleni meccs? csak azért mert emlékeim szerint a barca több fordulóval a vége előtt bajnok lett, a real ezüstje is bőven a vége előtt eldőlt. nem valószínű, hogy a bayern-schalke-leverkusen hármas közül bármelyik is tét nélkül korzózzon a bajnokság végén. különösen, hogy itt ugye a második-harmadik hely sem mindegy. így azért más a lányzó fekvése, nem?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.26. 22:23:39

@mocsing:

Persze, pont az volt a vicc, hogy már eldőlt a bajnokság, a clásico után összeomlott a Real, a Barca meg már lazsált. Simán előfordulhat idén a Bundesligában is, hogy az utolsó két-három fordulóra eldől a bajnokság, és a nagyok önkéntelenül is kicsit lazábbra veszik a hajrát. Ezért is hülyeség tizenöt fordulóra előre számolgatni.

brodi 2010.02.26. 22:25:37

@Csöncsön: azért ha barcanak, akkor nem az az egyetlen célja, hogy Eto'oból gólkirályt csináljon, akkor kötve hiszem, hogy a pamplónaiak leverik őket a Camp Nou-ban. Azt a Realt a klasszikus után még a Kozármisleny B is ütötte volna.

Ettől függetlenül lehet jövőre is berlini csapat a buli egyben, de embertelen nehéz lesz, az egyszer biztos. Most már csak bravúrokat kellene hozniuk.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.26. 22:28:07

@Csöncsön: szerinted hülyeség, szerintem meg tökérdekes, hogy ki mit gondol a témában.

megeszem a kalapomat, ha a leverkusennek tét nélküli lesz a 33., a schalkénak meg a 32. spieltag

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.26. 22:32:57

@mocsing:

Érdekesnek lehet érdekes, csak túl komolyan venni nem érdemes. Történhetnek formaingadozások, sérülések, bármi. Lehet, hogy a Leverkusen kipukkad a hajrára. Minden lehet.

értelmetlen_nevű 2010.02.26. 22:35:08

@mocsing: az oroszok ellen az ő nagyszerű passzából lett a gól. Egyébként te kit látnál szívesen helyette? Marin?
Nem jött be neki a Köln sem, valószínűleg soha nem lesz már belőle épkézláb játékos, kár érte.

@Csöncsön: Nagyon meglepődnék, ha az utolsó két három fordulóra eldőlne a bajnokság.

Egyébként én is úgy érzem, hogy nem esik ki a Hertha, javuló formát mutatnak. A Nürnberget és a Hannovert szinte egészen biztosan beelőzik.

brodi 2010.02.26. 22:35:36

@mocsing: "Moritz" valóban jó csere volt, stabilabb lett a királykék kp. (ez az Edu valami katasztrófa, az első félidőben, amit nagyjából a Loki meccs végétől néztem, a nevét nem hallottam, azért is lepett meg, hogy miért csak Farfant és Kevint hagyja fel Felix a támadók közül)

Hu, nem akarom mindegyik meccset végigzongorázni, de konkrétan az orosz meccsen nem volt semmivel sem rosszabb, mint a többi, akik a második félidőben Adlerre hagytak mindent. A gólt meg Özillel ők hozták össze. A statja amúgy sem rossz, főleg, ha mindenki marioja vagy a gól nélkül álló Kiessling a vetélytársa. Ha meg a szélen vesszük számításba, akkor Troche szintén formán kívül, Marinnal nem tudom mivan, Özillel meg elférnek egymás mellett.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.26. 22:59:55

@értelmetlen_nevű: helyette? attól függ, ki a másik kettő mellette. félek, azokban sem tudnánk megegyezni :)

@brodi: marioval és kiesslinggel szerintem biztos nem versenyez, tekintve, hogy nincs német csatár, középpályással meg tele a padlás, nagyon fura lenne, ha két csatárral játszana löw. marin egyébként jó formában van.

oroszok ellen szerintem szar volt, de érvelni legfeljebb a kicker osztályzatokkal tudok. 3,5, holtversenyben a legrosszabb. de ok, a gólpasszpassz nem volt rossz.

háát, a statja jan kollernek is elég durva volt :)

értelmetlen_nevű 2010.02.26. 23:27:20

@mocsing: Ballack, Scweinsteiger, Özil kezdő, még két hely marad a középpályán. Egy vkp, és egy támadó középpályás: Marin, Trochowski, Jansen, Kroos, Podolski, Hunt, Müller ...
Viszont a csatárkérdés érdekes lehet, mostanában Kiessling is nagyon halvány. Tökön szúrom magam, ha a válogatottban is az isteni, 30 m eurós Mario fog szerencsétlenkedni.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.26. 23:42:19

@értelmetlen_nevű: nálam ballack és schweini előtt marin-özil-kroos. így meg lehet csinálni, hogy többet rúgjon a csapat, mint amennyit kap. mármint ha gomez is formában lesz.(hehe)

durva ellenfél ellen persze egy vkp jöhet vmelyik törpe helyett, schweini meg több támadófeladattal.

kezdj megbarátkozni marioval, úgyis ő lesz a csatár.

avenger13 2010.02.26. 23:49:02

hát, sajnos a derby nem azt hozta amit vártam. sikerült végignézni. lesgóllal nyert a schalke, akik többet tettek a győzelemért. valdez meg sürgősen vonuljon vissza. sosem volt jó, de amit ma művelt, komolyan a hajam téptem. lassú és körülményes, és még ügyetlen is.

inkább kroos, marin, troche, jansen, mint podolski. müller meg nem középpályás. szerintem. podolski nem nyújt semmit, és a válogatottban is egyre gyengébb. alap esetben az kerül a válogatottba, aki jó teljesítményt nyújt a szezonban. podolski csak azért válogatott, mert löw a szöv. kap. kíváncsi leszek mi lesz, ha leváltják.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.02.27. 00:09:49

@avenger13: ja, lesgól, én speciel meg még azt sem értettem, miért nem adták meg Del Piero fejesét az Augsburg ellen

értelmetlen_nevű 2010.02.27. 00:11:05

@mocsing: szerintem ez öngyilkos felállás, de nagyon örülnék, ha működne.

Gomezt Müller fogja kiszorítani pár év múlva, per pillanat a jó öreg Kevin barátunkat is szívesebben látnám helyette (ide lőjetek). Egyébként Cacau ver még párat a Barcelonának, és megnézhetjük magunkat :)

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.02.27. 00:18:22

@Csöncsön: "Történhetnek formaingadozások, sérülések, bármi. Lehet, hogy a Leverkusen kipukkad a hajrára. Minden lehet. "

Szóval még akár a Hertha is kieshet? :) Egyébként szerintem sem fog, de más okokból kifolyólag.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.27. 00:20:48

@értelmetlen_nevű: ennek a német csapatnak nem lesz sok választási lehetősége. nincs klasszis vkp és csatár, plusz nincs rutinos kapus. vagy lehengerlő lesz a középpályássor támadó része és gólokat rúgat a centerrel, vagy baszhatják az egészet.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.02.27. 00:22:45

@értelmetlen_nevű: puff-puff
Nem is Gomezt kéne kiszorítania, hanem Klosét.

Nem tudom, kinek van sky-ja, láttátok Magathot a meccs után? Kicsit dolgozik a médiamegjelenésünkön.

Must have, ha megjelenik youtube-n, azonnal linkelem :))

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.02.27. 00:27:23

@Rekordvizemeister: itt jobboldalt a videólejátszóban:

www.sky.de/web/cms/de/sport.jsp

Adjál neki, Felix :))

Ez már majdnem hoenessi nívó :))

füligjimmy77 2010.02.27. 08:02:33

A meccsről annyit, azt kaptam, amit vártam. Ha Valdez-Zidan csatársorod van, akkor bajban vagy.

Podolski-téma: fiatal tehetség volt, leigazolta a bAyern. Eddig oké. Aztán hitettamolyan fasza öt-hat gólokat szezononként, padra is került.Ehhez képest a pofája az kb. Ronaldoéval vetekszik, a rinyálásán kívűl sok mindent nem lehetett tőle hallani. Aztán a lengyelek ellen belebotlott kétszer a labdába. Na,egybőlaranycipő legnagyobb várományosa, az egyik legjobb német gólvágó stb. De nm ez volt a hír. Hanem hogy nem ünnepelte a gólját. Höööj, az összes testnedv elfolyt mindenkiből, hogy micsoda sportember,meg a fair play felkent lovagja, meg aki távolkerül a hazájától, de mégis a hazája, az nemzetköziség szobra, az internacionalizmus megtestesítője, meg húúúú, meg hááá. Azután amúgy nem csinált semmit a kerékkötésen kívűl, kikerült a Bayernből, most a Kölnben nem csinál szart se, meg leállt azzal a Ballackkal pofozkodni, aki egy szabadnapján többet tett azért a válogatottért, mint a kis Lukas, az aranygyermek, lichenstein, és san marino győzője. Dióhéjban ennyi az én utálatom története.

avenger13 2010.02.27. 10:34:24

@Rekordvizemeister: nem értem a problémád. les volt kész. nem hőzöngtem, hogy bezzeg mákos schalke, semmi ilyet. egy tényt állapítottam meg. sőt még azt is írtam, hogy jobb volt schalke.

@füligjimmy77: nekem kb. ugyanez a véleményem. hozzátéve azt, hogy ha kuranyit kitesszük mert elment edzésről, akkor kedves jogi miért nem következetes? aki a csk-t meccsen, azaz nyilvánosan megpofozza, nálam többet nem kerülhetne a válogatott közelébe. löw azért alkalmatlan, mert amíg nem hajítja ki a Nur die Vfb Stuttgart és I love Poldi pólóját, meg nem számol le azzal, hogy nem teljesítmény alapján kerülnek be a válogatottba emberek, addig szerintem nem lesz előrelépés a válogatottban.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.02.27. 12:18:35

@avenger13: jó, akkor les volt

Podolskival az a baj, hogy a felkészülése, edzése kárára megy a médiafelhajtás, már kb 2 éve. 20 km-re lakom Kölntől, az újságok rendre vele vannak tele. Emellett valóban túl nagy nyomás van rajta, a kölniek EL indulást fantáziáltak vele (nem vicc!), ennek csak kemény munkával tudna megfelelni.

A vb lesz az utolsó esélye, különben schlaudraffi pálya vár rá.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.27. 12:50:32

@heinrich:

Én sem azt állítottam, hogy biztosan bentmarad. Csak azt, hogy a bentmaradás ellen nem abszolút ütőérv a hajrábéli nehéz sorsolás. Adott esetben még előny is lehet.

_X_ 2010.02.27. 15:31:27

@Rekordvizemeister: ez nagyon jó, Kloppon is látszódott, hogy alig bírja fapofával :DDD

Amúgy meg szimpatikus nekem Magathban, h totál kiáll a csapatáért

Harald hardrode 2010.02.27. 16:01:40

@Rekordvizemeister: a legjobb, amilyen profin a riporter kezeli a helyzetet. "Én még kezet fogtam volna" óriási, meg Magath is :-D Még nem nagyon láttam tőle ilyen kitörést, kicsit Trappantoni filingje volt :-D
Amúgy ha négy csatárt kéne vinni: Kießling, Müller, Kurányi jelenlegi forma alapján. A negyedik meg nem tudom, az a gond, hogy ez így tényleg nem túl biztató.

avenger13 2010.02.27. 16:06:32

vezet a werder. az ilyen góloknál bennem mindig felmerül, hogy mennyire volt szándékos. valszeg úgy akarta most borowski is, ahogy robben, hogy akkor is kapura menjen, ha nem ér bele senki. aztán nem ért bele senki a kapus meg benézte. de se badstuber se robben se tim esetében nem vagyok teljesen biztos a tudatosságban. persze ez senkit nem érdekel.

a kiállítás szerintem jogos volt. az ilyen barmokat azonnal le kell küldeni, és egy többmeccses eltiltást is megérdemel. nem rúgott nagyot hunt-ba, de a szándék is azonnal büntetendő, a bíró eddig elég korrektül vezeti a meccset.

avenger13 2010.02.27. 16:08:26

mázlink van egyébként, mert a hamburg fáradt lesz, rvn sem játszhat, és petric játéka is kérdéses. így jóval gyengébb felállásban tudnak csak játszani. ami persze egy német csapat esetében sosem biztosíték semmire, de ha valamikor akkor most nagyon meg kéne verni őket az arenaban.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.27. 16:13:39

stuttgartban talán az év legunalmasabb meccsét tervezik lejátszani.

molinaro majdnem sikerült csele volt a legizgibb momentum.

és közben hopp, khedira irgalmatlan hibájából vezet az eintracht.

avenger13 2010.02.27. 16:16:55

egyenlített a mainz. 10 emberrel. a kapus direkt mellé ugrott a labdának. nevetséges potya.

Mr.AT 2010.02.27. 16:17:20

@mocsing: A Pax tv-n épp egy érdekes teológiai fejtegetés megy, inkább azt nézd, semmint ilyen selejtes fociutánzattal kínozd magad. :-)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.27. 16:22:19

cacau egyedül megfordította. a második gól egészen jól sikerült neki...

@Mr.AT: esetleg a megboldogult bp tv-ért váltanék :)

Harald hardrode 2010.02.27. 16:29:41

valaki nagyon gyorsan lője le Cacaut, mert ha gólt rúg a Barcának is, akkor már megvan a fél repjegye Johannesburgba, azt pedig senki sem akarhatja Löwön kívül.

avenger13 2010.02.27. 17:26:42

a hertha kikapott, viszont a nürnberg bochum sikeresen xelt. így megint távolabb kerültek a berliniek a bennmaradástól. ennyit a szárnyalásról. ahhoz, hogy benn maradjanak pont az ilyen meccseket kéne pluszba hozni, a liga 10. ellen. amennyire sokat vártam ettől a fordulótól, annyira rossz volt eddig. sajnos.

és a bayern hamburg se a foci szépségeit kidomborító találkozónak ígérkezik.

füligjimmy77 2010.02.27. 17:44:05

@avenger13: Na, a Hertának egyszer kijött a lépés egy hasonlóan szar csapat ellen, de még mindig összesen 15 pontnál járnak. (amúgy örülök, hogy ki tudtad hámozni a véleményem Podolskiról, mert a helyesírásom a béke feneke alá süllyedt, mentségemre szolgáljon a korai időpont)

A Mainz-Werder egy elég gyenge meccs volt, bár Bance, és Prödl lába szépen elsült.
@Harald hardrode: Ha Cacau még lő hármat a szezon hátralevő részében, akkor utazik, mint a legjobb formában lévő német csatár. Én Aaron Hunt nevezését is várom, igazi jolly-joker, de ezen már kikacarásztam magam néhány hónappal ezelőtt.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.27. 18:10:02

nem kell aggódnia a herthának, jövő héten hamburgban javíthatnak simán

brodi 2010.02.27. 18:34:41

@mocsing: marioval és kiesslinggel szerintem biztos nem versenyez, tekintve, hogy nincs német csatár, középpályással meg tele a padlás, nagyon fura lenne, ha két csatárral játszana löw. marin egyébként jó formában van.

az első jogos. Marin meg továbbra is csatár és szerintem elképesztően nem érzi a posztot, nem mennek neki a mozgások, nincs lendülete, stb. Haragszom Schaafra, mert az egyik nagy kedvencem fejlődését késlelteti. De ez már más.

ahogy látom nem remegett meg a föld a délutáni meccsek miatt. Cacau egyre aggasztóbb...

értelmetlen_nevű 2010.02.27. 20:00:10

"Ohne Kießling, fahr'n wir zur WM" - jófej ez a Köln szurkolótábor.

avenger13 2010.02.27. 20:18:17

nem tudom soldo miért nem mondja meg a játékosainak, hogyha már felemelik a labdát, és emberhez nem sikerül rúgni, legalább messzire rúgják el. katasztrófa amit művelnek. nincs semmi veszély a támadásaikban. nem tudnak 5 m-re pontosan passzolni, a labdát másodpercekig tudják csak megtartani.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.27. 20:21:43

@brodi: brémában az utóbbi időben szerintem nem csatárt játszik marin

@értelmetlen_nevű: ez eredetileg hollanddal volt, nem? :)

nagy sanszot kapott a bayern, csak hát kurva nehéz lesz kihasználni

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.02.28. 12:07:46

A Doppelpassban nem látták lesnek a gólunk előtti szitut. Egyvonal, véleményes esetben: "Im Zweifel für den Angreifer"

Ez az én véleményem is.

Lojzi_ 2010.02.28. 15:54:20

@mocsing: Remélem, hogy jövő héten a Hamburg is javítani akar majd.

dzolutan 2010.02.28. 16:54:45

Fáking digi fél órás csúszással közvetít.

értelmetlen_nevű 2010.02.28. 19:13:22

azért néha jól jön, hogy van egy ronda francia a háznál. Szegény Hamburg pedig szerencsétlen, most még Rost is kidőlt.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.02.28. 19:49:31

Ha Görlitzig menően nem sérül le a csapat komolyabb része, akkor ma láthattuk (már aki nézte a meccset) a következő német bajnokot.

Titi120 2010.02.28. 19:51:21

Érik már nagyon egy Gomez - Klose csere a kezdőben.

@Rekordvizemeister:
Úgy legyen ! :)

dzolutan 2010.02.28. 19:52:58

Nem róható fel neki, de most Contento a leggyengébb pont, persze azt leszámítva, hogy folyamatosan 10 emberrel kell valamit létrehozni. (Itt be is fejeztem Gomez értékelését) Mellesleg a támadószekció többi tagja is egy jó átlagosat játszott, lehet a vasárnapi ebéd feküdte meg a gyomrukat.

brodi 2010.02.28. 20:02:13

Nehezen tudok most kritizálni, de bőven lenne rá ok. Jó érzés, végre, a tabella tetejéről nézni a mezőnyt.

A játék iszonyat pontatlan volt, nagyon dekoncentrált volt a csapat. Nagy volt a nyomás a szülinap meg a Kusen iksz miatt is, a csapat jó része még nem is volt itt mikor vezette a csapat a Bulit. ( négy volt, négy tagmondatban :) )

Két gondom van, az egyik természetesen Ribery, aki miatt kicsit felborult a csapat egyensúlya. Főleg Schweini lép fel kevesebbet, ami azért elrakosgatta a labdákat egész jól.Most ez nincs, csak az egyazegyezések a szélen, amiből vagy lesz vmi, vagy inkább nem. Nehéz négy védekezni nem tudó, akaró játékossal játszani. Én még mindig Tomit hoznám egy (fél) sorral hátrébb, ott egy óriási lyuk tátong.

Gomez a ma tragikomikumával minden eddigit alulmúlt. Jót tenne neki egy kis pad és bízni abban, hogy Firenzére összeszedi magát valamelyik a négyből. ~1,5 hét.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.28. 20:07:45

más is úgy látta, hogy robben sértődötten vette tudomásul lecserélését?

Lojzi_ 2010.02.28. 20:13:10

@mocsing: Különös oka mondjuk nem volt rá, mert nem játszott valami nagyot ő sem.

brodi 2010.02.28. 20:13:40

@mocsing: nem igazán akart pacsizni, azt én is láttam, de ha jól figyeltem Gaal arcát, akkor ő csak nevetett.

Igen, Micho és Bommel a meccs legjobbjai :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.02.28. 20:17:43

@Lojzi_: egyrészt, másrészt a 89. percben ne hisztizzen már senki, ha lecserélik, akár jól játszott, akár nem

@brodi: igen, Demichelis visszatért

brodi 2010.02.28. 20:31:17

@mocsing: nyugtával a napot. Mindenesetre a mai biztató volt...

dzolutan 2010.02.28. 20:42:56

@mocsing: Szerintem inkább volt elkeseredettség(mert nem ment a játék), mint hiszti.

avenger13 2010.02.28. 21:07:05

végre meg van a hamburg skalpja is. sok idő kellett hozzá. sajnos nem láttam a meccset, de szerintem is érik gomez padja, egyre hamarabb jön klose. :) ugyanakkor, ha mindeketten így folytatják, akkor a drága vezetőségnek, akik elvileg sikertörténetet akarnak el kéne gondolkodni a befejező csatár problémakörön. lehet nem kéne elpasszolni az olaszt???

avenger13 2010.03.01. 00:08:59

egy kis adalék rakitic góljához. ebben a szezonban ez volt az első schalke gól a 16oson kívülről. (bundesliga.de)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.01. 00:22:49

@avenger13: a többit mind kurányi fejelte :)

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.01. 18:41:26

Naja, már az is csoda, hogy ilyen szar játékkal egyáltalán gólokat szerzünk. A Hertha helyén kellene lennünk. Ennek ellenére sosem cserélném el a pénteki Derby győzelmet egy 6:0-s Mainz elleni győzelemre.

Egyébként ez tipikusan mentalitásbeli kérdés, Rakitic, Schmitz, Westermann, Bordon mind-mind nagy lövő, (a kevesebbet játszók/sérültek között ehhez hozzájön még Pander, Jones, Baumjohann) de nincs meg az önbizalom a próbálkozásokhoz. Remélem, lassan megjön.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.01. 18:43:22

Löw döntött: Adler a Nummer 1. Ez jó, mert minden lepkézése után duplán tudok majd röhögni. Egyszer a sason, egyszer meg az oroszlánon. Remélem ez kihat majd a klubteljesítményre is.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.01. 19:27:18

@Rekordvizemeister: egyébként nettó faszság wiese-t vinni harmadik kapusnak, buttot ezerszer több értelme lenne

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.01. 19:36:31

@mocsing: mit szólnál egy Kroos - Adler cseréhez?

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.01. 19:41:24

@Rekordvizemeister: rengeteg csúnya szót, amit völler nem tenne zsebre :)

adler egy jó kapus, kroos ennél sokkal több középpályásként

nem tudom elképzelni, hogy kroost bármilyen alkuba cserealapként vigyék be nerlingerék

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.01. 19:50:15

@mocsing: 8 milliót kínál a Kusen elsőre.
Meg jön talán vmi irányító jövőre. Butt 2011-ig véd.

Minden összevág. :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.01. 20:05:00

@Rekordvizemeister: szerintem inkább az vág össze, hogy butt 2011-ig véd, adlernek meg 2012-ig van szerződése, tehát hans-jörg búcsúvacsoráján még pont korrekt áron el lehet adni renét és talán grátiszba megkapják altintopot :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.01. 20:11:35

és akkor még arról nem is beszéltünk, hogy mit akarna kroos a leverkusenben hosszútávon. elérte, amit velük lehetett, akárhanyadikak is lesznek. kezdő lett, aztán az egyik legfontosabb láncszem, közben az élre vezette őket sok fordulón át, közben az egyik legjobb középpályássá érik a ligában.

innen nincs feljebb velük. különösen, hogy a kusen törvényszerű bukásáról megvan az elméletem, de ezt majd az egyik posztban bővebben

Lojzi_ 2010.03.01. 21:16:40

A bundesliga.de oldalon a forduló 11-ébe bekerült Contento és Robben is. Robben kifejezetten pontatlanul és fásultan játszott, Contento meg szerintem 1-2 alkalommal egész veszélyes dolgokat csinált. Az első Troche lövés és az egyik mamlasz mozdulata utáni Petric lövés jut eszembe hirtelen.

Nem tudom, hogy közönségszavazat alapján megy-e teljesen, vagy van azért valami előszűrés is szakmailag, de nem hiszem el, hogy 9 ilyen kevés gólt hozó mérkőzésen nem volt jobb szélsőhátvéd.

A másik meg az, hogy a 3 pont és a listavezető hely az szép, de nem éreztem én olyan egyértelműnek a Bayern győzelmet, mint amilyennek sokan látják.

Hogy mit akartam ezzel írni?
Kicsit félek a szezon hátralévő részétől. Volt néhány jó meccs zsinórban, de pár hete megint köhög a gép és gyakorlatilag csak Van Buyten sérült.
Nem tudom, hogy Lahm sérülését például hogy lehetne megoldani. Vagy Butt nélkül mi a csuda lenne.
Talán Gomez sérülése az egyetlen a kezdőből, amely nem járna automatikusan rosszabb játékkal és eredményekkel...

avenger13 2010.03.01. 23:36:21

@Lojzi_: kicsit köhög a gép ez egyértelmű. de volt pár olyan helyzetünk most is, amit be kellett volna rúgni. továbbra is a helyzet kihasználás a legsarkalatosabb pontja a játéknak. mert 10ből 3at berúgunk, de ha csak 4-5 van, akkor már is jönnek az egy gólos győzelmek, döntetlenek, vereségek. azért a hamburg nem nyomott le minket a pályáról. ha berúgnánk a helyzeteket, akkor máris kisebb lenne a probléma.

rekordvize: kroost szerintem semmi pénzért nem hagyják ott. jön vissza, csak megint az lesz a baj, hogy van sok jó középpályás, de az eleje meg a vége nem stimmel teljesen.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.01. 23:40:56

@Lojzi_: a bundesliga.de ilyenben elég cifra dolgokat tud alkotni, az az oldal egy kibaszott perfekt adatbank, statisztikai gyűjtemény és videotár, de játék(os) értékelésénél fenntartással kell kezelni

elber 2010.03.01. 23:53:06

Nekem a HSV elleni meccs nem tetszett, akkor lett volna már inkább döntetlen. Nem jön jókor az, hogy az élre kerültünk. Bár a bajnokságtól nem félek a kupától meg a Fio elleni visszavágótól már kicsit igen. Azokon nincs idő olyasmire, hogy mellé lövöldözzünk ziccereket, mint mostanában. Buyten visszatérése mikorra várható?

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.02. 13:46:56

@elber: van rá esély, hogy visszatér a köln ellen

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.02. 19:36:32

Az utánpótlás is erősen kötődik a napos délhez.

Kezdő: 6 BaWü (4 Stuttgart + 2 Freiburg) játékos

Lojzi_ 2010.03.03. 20:59:58

Lesz külön Podolski-ekéző poszt, vagy ide kell leírni a kritikákat?

acdcisti 2010.03.03. 21:55:33

Klose-Podolski... 1-1 gól az idén a bundásban... 4,5 illetve 4,25 kickeres jegyátlag... szegénységi bizonyítvány.

Eddig sajnos Müller nem volt valami meggyőző, de nehéz kitűnni ha nem megy a csapatnak a játék. Gyenge meccs..

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.03. 22:21:15

@Lojzi_: ide kell írni a kritikákat ÉS lesz külön Podolski ekéző poszt :)))

Adlernél sem kellett sokat várni a bakira. De hála istennek, Löw teljesítmény alapján állítja össze a válogatottat.

Egyébként tényleg fos meccs.

2010.03.03. 23:06:49

Oh. Michael leamortizálta Demichelis járomcsontját.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.03.03. 23:17:12

Adler nyilatkozata: "a kifutások általában az erősségeim közé tartoznak"

Nem, Röné, az más lesz. Semmi önkritika, passzol Joggihoz.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.03. 23:34:55

@Lojzi_: ha megszavazzuk, lesz. bennem van ambíció bőven.

Vul-Kahn 2010.03.04. 00:12:51

Asszem meg kell követnem mindenkit, és most már én is be kell hogy álljak a Podolski-fikázók táborába. Botrány amit művel. Akár labdával, akár labda nélkül. Borzalmas. Eddig azt gondoltam, hogy talán a nagy tornákon gyűjtött tapasztalatával hasznára lehet a csapatnak, de nem. A legnagyobb hasznot akkor tudná hajtani, ha lemondana a válogatottságról, vagy (tudom, ez nem szép dolog tőlem) megsérülne.

De a mai meccsen nem csak ő volt szar, hanem gyakorlatilag mindenki. Egy teljesen nudli argentín csapat ellen nem sikerült 1 árva helyzetet kialakítani, míg ők kétszer jöttek át a félpályán, és mind2szer ziccerig jutottak, a védők és Adler töketlenségének hála. Most komolyan, azért az már egy nagyon durva szint, hogy Cacau beállításával látványosan veszélyesebbé válik egy csapat.
Löw teljesen alkalmatlannak tűnik. A kapusposzton nagy valószínűséggel rosszul döntött, nem találja Lahm mellé a másik szélsőhátvédet (sajnos Boateng nagyon megilletődött volt, de Schaefer még ennél is rosszabb szokott lenni). Aztán Tasci bőven nem a kezdő szintje, max a kispadé. Westermann hol volt? De ez csak a deffenzív részleg.
Elöl erőlteti a végtelenségig Podolskit, a 2010ben abszolút formán kívül játszó Özilt (ő azért nyárra jó lesz, én érzem), és a kitudja mióta abszolút formán kívüli Klosét. Míg azok, akik formában vannak (Kroos, Marin, Trochowski) vagy be se állhatnak, vagy túl későn, és akkor se a helyükre (Kroos szegény csak vergődött ott a jobbszélen...)
A kispad is hogy nézett már ki... Arne Friedrich bazmeg, meg Hitzlsperger, meg Gentner( tudom, tudom, a Villarreal ellen berúgta üres kapuba...). Pofám leszakad komolyan.

Szóval van még teendő bőven, de a néhány héttel, hónappal ezelőtti optimizmusom most komoly pesszimizmusba csapott át. Löw alkalmatlan. És ez a kulcs. Mert a játékosállomány, legalábbis a potenciálisan legjobb kezdő11, nagyon erős. Szerintem most jóval nagyobb a merítési lehetőség is, mint akár 2008ban, vagy 2006ban, de ez a hülye sálas nem hogy többet, de még ugyanannyit se fog tudni kihozni belőle.
Schade...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.04. 02:04:14

@Vul-Kahn: A Kalapács máris szívem csücske, most miért bántod? :)

Mint meglehetősen külső szemlélő mondom, hogy szerintem nem lesz gond a német szerepléssel. Ha éles a helyzet, sokkal jobb a teljesítményük. Egy rekesz sörben bárkivel fogadok, hogy minimum negyed, de inkább elődöntős lesz a csapat.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.04. 08:26:24

@Vul-Kahn: nem tudtam sajnos megnézni a meccset, de az egyszerűen tényleg röhej, hogy sem kroos, sem marin nem kezdtek. podolski meg igen. annyira megkérdezném löwtől, hogy miért.

jó ideje mondom, hogy kroos-özil-marin (troche cserével), vagy meghal a csapat, legázolja majd ghána is.

Vul-Kahn 2010.03.04. 09:10:10

@mocsing: Marin nem hogy nem kezdett, de még csereként sem állhatott be, Kroos meg a 67. percben jött, akkor is a jobbszélre, ahol meghal, ezt már a Bayernben is láttuk.
Özillel kapcsolatban pedig sajnos meg kell állapítani, hogy gödörben van. A Winterpause óta nagyon nem megy neki, a Twente ellen volt egy gólpassza, meg a gladbachi kapus összepotyázott neki egy gólt, de ennyi, és ezenkívül játékban is gyenge. Valószínüleg fáradt egy kicsit.
Ezzel együtt benne legalább megvan a képesség, nem úgy, mint Podolskiban. Nem is baj, ha még most letudja a hullámvölgyét, júniusra összeszedi magát, ebben biztos vagyok.
Szóval ahogy mondod, Marin-Kroos-Özil, ez kell ide, ez nem is vitás. De a csatárkérdés még így is aggasztó, Kießling megint nem kapott egy percet se, míg Klose és Gomez elszerencsétlenkedhetett 1-1 félidőt. Mario vmivel jobb volt, mint Miro, de még mindig édeskevés. Ellenben Cacau, bármennyire döbbenetes, messze a legjobb volt. Nélküle talán kapuralövésre se futotta volna a németektől. De most Cacauval kezdeni a VB-n? Elég nehezen lenne úgy komolyan vehető az N11, az az érzésem.
Hátul pedig szimplán mellényúlt Löw, mind Adlerrel (főleg vele), mind Tascival (vele talán kevésbé, de azért nálam nem lenne kezdő, az biztos). Azonkívül Boatengnek szólhatna vki, hogy ne fossa össze magát DFB-trikóban. A Hamburgban a nagy meccseken (pl PSV, vagy a tavalyi ManCity, Galatasaray) is parádézik, U21 EB-n szintén, itt viszont láthatóan remeg a lába.
Nem baj, lesz 1 hónap pihi a VB előtt, és ezeket a heteket szokták a németek mindig jól kihasználni, ebben bízom most is.

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Én is bírom Hitzét, szimpatikus gyerek, de nem német válogatott szintű játékos. És ahogy látom, nálatok se nagyon játszik. Mondjuk én gondoltam, hogy ez lesz, azért Ledesma, Matuzalem, Mauri, meg van ott még azon a poszton 1-2 spieler, akiket ő nem nagyon szoríthat ki. Nyáron a Hoffenheimbe fog igazolni, erre meg nekem van egy rekesz söröm :)
A válogatottról pedig, a negyeddöntő legalább szerintem is meglesz, mint ahogy 1954 óta mindig megvan (ez azért nagyon durva stat), de az egy vb-bronz és egy eb-ezüst után nem siker. Még az elődöntő sem. Legalábbis én csak az arannyal lennék elégedett, meg gondolom Ballack is, Klose is, Lahm is, Mertesacker is.
Elég a helyezésekből, a győzelem kell!

zsakfos 2010.03.04. 09:28:44

@mocsing: @Vul-Kahn:
Most néztem az U21-es selejtezőcsoportok állását. Hát meglepődtem...Harmadik helyen állnak a németek Csehország és Izland mögött, szinte teljesen esélytelenek már a továbbjutásra 3 meccsel a vége előtt. Mi történt?

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.04. 09:40:54

@zsakfos : azért ha abból indulunk ki, hogy otthon é-írországot megverik, akkor csak két ponttal megy izland és lesz még ugye izland-németo.

ezen kívül meg az északiak (akik már eggyel többet játszottak) és a fritzek is a csehekhez mennek, úgyhogy "csak" nyerni kell reykjavikban

de hogy elbaszták, az tény, leginkább a legutóbbi meccsel és a csehek elleni hazai buktával

Vul-Kahn 2010.03.04. 09:43:27

@zsakfos : hát igen, nem sok mentséget lehet erre felhozni, talán azt az egyet, hogy a legjobbak már a nagyválogatottban nyomják (Özil, Marin, Kroos, Boateng).
Néhány szokatlanul nagy egyéni hiba (pl Badstubertől Izland ellen) a csatársor teljes hiánya (ez már a tavalyi U21es EB-n is megfigyelhető volt egyébként) és egy teljesen alkalmatlan edző, Rainer Adrion. Röviden ennyi.

acdcisti 2010.03.04. 10:07:16

Második félidőt már nem láttam (bedöglött a stream s már amúgy is fájt a szemem tőle... s a meccs sem volt a legszórakoztatóbb). Azt kell mondjam, hogy örülök a vereségnek. Kell minden világverseny előtt a N11nek a pofon. Rávilágít a problémákra. December körül nagyon optimista voltam a kerettel kapcsolatban, pár hete már aggódóbb, most már kezdtem félni a VBtől.
Meglepődtem Cacau becserélésén. Van egy olyan érzésem, hogy nem lesz Leverkusenes csatár a vb-n: Helmes nem fog formába lendülni, Kiesslinget meg valamiért nem szereti Löw. Szegény csávónak amúgyis hanyatlik a formája (mint az egész csapatnak), ezért meg kisebb port fog kavarni a vbre való nemnevezése. Most még behívta mivel még mindenki jól emlékszik az őszi parádéjára.
A vbre jósolok egy Klose, Podolski, Gomez, Cacau (+ egy még fel nem fedezett Stuttgarti csodagyerek csatársort :D). Az ötödik csatár lesz esetleg Müller, vagy Löw is belekezd a Marin kisérletbe (kétlem).
Kapus poszton nem érdemes elhamarkodott vagy elrontott döntésről beszélni. Közel van egymáshoz Adler és Neuer. Elrontott kapusdöntés Wiese lett volna. Ez a mai hiba belefér: inkább most mint a vb-n. Nem panaszkodhatunk, van 2 nagyszerű kapusunk.
Engem a legjobban a védekező kp aggaszt. Schweinsteiger nem lesz elég Ballack mellett. Egyikük sem az az igazi védekező kp, nagy átjáróház lesz...
Egy türhető védelmet össze fogunk tudni rakni, az megoldódik. Baj csak akkor lesz ha Lahm vagy Mertesacker lesérül... nincs minőségi cseréjük. Más poszton mindenki pótolható hasonló képességű játékossal:
- elől 4-5 egyformán impotens csatár
- troche-marin-özil-kroos-müller-hunt hasonló szint, kedv szerint csarélgethetőek
- Ballack: nála lehet gond, őt egy taktikaváltással, a fennebb említett törpékkel tudnánk pótolni.
- Schweinsteiger: a védekező kp (legyen az...) amúgyis gond...ha ő is kidől akkor senki sem ment meg minket a kalapácstól
- Tasci meg Boateng szintü védőnk akad (illetve akadna... ha Jogi látogatna több meccset a Ruhr vidéken...)
- Merte, Lahm: mint fennebb is mondtam: ha lesérülnek akkor nekünk befellegzett... Még a végén visszakerül Metzelder...
- 2 egyforma kapus, itt sem katasztrófa egy sérülés...

Nem rossz a keret, mindenképp több lehetőség áll a kapitány rendelkezésére mint 2 vagy 4 éve, csak a formaingadozásokkal (sok a fiatal, ez természetes) van gond...(és természetesen Jogi fafejével...)

zsakfos 2010.03.04. 10:23:38

@mocsing:
De a 10 csoportgyőztes mellett, csak a 4 legjobb csoportmásodik jut tovább. Az első hely már elszállt, mert a csehek biztos megverik otthon San Marinót, a továbbjutó másodikhoz meg soknak tűnik a vesztett pont, akkor is ha sikerül megelőzni Izlandot.
Nekünk is igyekeznünk kell, mert a körbeverések miatt necces lesz 2.helyen továbbjutni, és ha sikerül is és ki akarunk jutni az EB-re jobb lenne elkerülni a legjobbakat. Mondjuk csak meg kell nyerni a 3 hátralévő meccset és csoportgyőztesek vagyunk.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.04. 10:34:33

@zsakfos : ok, ez jogos, elnézve a többi csoport pontszámait, a továbbjutás nem lesz meg

zsakfos 2010.03.04. 10:40:25

@acdcisti:
Nekem két meglátásom van.
Nem látom azt a világklasszist a csapatban, aki egy kiélezett meccset el tud dönteni egy góllal.
A középpályán lesznek gondjaik. Ahogy írtad se Ballack, se Schweini nem az a tipikus védekező kp., a "törpék" meg nagyon ügyesek, de már a csoportellenfeleknél nagyon durva erő-középpálya van. Kérdés mit tudnak ezzel kezdeni.

avenger13 2010.03.04. 10:41:29

lehet az u21 németek nem jutnak ki, de szerintem fontosabb, hogy a kroosék már magasabb szinten nyomják. szóval ez engem nem igazán aggaszt. ezen a szinten már nyertek, inkább épüljenek be a nagyokhoz, és fejlődjenek.

contento elég sok lehetőséget fog kapni úgy tűnik. mondjuk nem árt neki a tapasztalat, de a fio elleni meccs elég necces lesz vele a bal szélen. de jobb alternatíva nincs. azt még mindig nem tudni micho mennyire dőlt ki. mázli, hogy van buyten visszatér. bár még mindig alternatíva a hamit jobb hátul, lahm meg újra bal oldalon. tudom nem a legjobb, de legalább léteznek alternatívák, mert ha meglátom lellt/görlitzet sírva fakadok. lehet megpróbálnám ezt már most a köln ellen, így hamitnak kevésbé lenne idegen a fio ellen. oda sokkal több tapasztalat kéne, mint amennyi contentonak van. persze szívesen csalódok pozitívan.

avenger13 2010.03.04. 10:47:03

@zsakfos : a kiélezett meccset a németeknél nem pont világklasszisok döntik el az utóbbi időben. hanem pl. oliver neuville. :D nehéz előre nyilatkozni, mert a marin, kroos, özil, basti 4esből bármelyik képes lehet eldönteni egy meccset a játékával. elég ha minden meccsen az egyik ad bele apait anyait. ha meg egyiknek sem megy, akkor lehet kiesnek a csoportkörben. csakis a pillanatnyi forma fog dönteni, meg az, hogy ki a csatár.

az erő középpálya gond lehet a kicsiknek, de mivel gyorsak, ezért ha schweini összeszedetten játszik (a válogatottban úgy szokott), akkor ezek a mélységi passzai, nagyon nagy fegyverré válhatnak. sajnos poldit valahogy el kell távolítani a csapatból, ahogy mirot és gomezt is. csak akkor nincs aki játsszon helyettük. a bayern meg hatalmas csatár gondokkal küzd, mert kettejük közül egyik sem megoldás. sajnos.

avenger13 2010.03.04. 12:01:20

micho update: 3 hétig legalább kiesett. legkorábban a schalke elleni kupa elődöntőn térhet vissza (ez a legoptimistább becslés). az arcát gyakorlatilag átrendezte ballack térde. az ilyenekért annyira kár egy barátságos meccsen.

kíváncsi vagyok, hogy állunk fel a köln ellen, mert van gaal a fio elleni kezdőt fogja kiküldeni, és egy gólos vezetésnél robben, ribery jön le. kb.

acdcisti 2010.03.04. 12:34:24

@avenger13: ez baj... pont most kezdett javuló formát mutatni... Ez azt jelenti, hogy marad Contento a kezdőben? Vagy Pranjic kap mégegy lehetőséget?
Elnézve az utóbbi meccsek cseréit: Pranjic kijátszodta magát a csapatból, Altintot kezd sűrübben (csere)lehetőséget kapni, szóval lehet Lahm költözik vissza balra. Ha választani kell: Lahm balra, Altintop jobbra. Ez olyan szempontból is jó, hogy fontosabb Riberynek egy jól passzoló, gyors társ aki segíti a támadásait. Robban inkább szereti önző módon egyedül megoldani, neki elég Altintop is (sok labádt úgysem ad neki...).

avenger13 2010.03.04. 12:38:43

@acdcisti: én is inkább ezt választanám rövid távú megoldásnak. a köln és a fio ellen hamit. a freiburg ellen jöhet contento, aztán a többit meglátjuk. azért contentonak meg kell hagyni ezeket a meccseket, mert később szükség lesz még rá.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.04. 15:23:05

@Vul-Kahn: Látod, pont Mauri helyén kellene játszania, mert tragikusan szarul, otrombán, undorítóan semmilyen módon teljesít az olasz. Reja ki tudja miért erőlteti. Hitzl meg nagyon izgul, mikor lehetőséget kap, de van egy sanda gyanúm, hogy vasárnap 10 percnél többet fog kapni.
Nekem az se fájna ha döntőbe jutnának, sőt. :) Igaz, nem is néztem meg a németek ágát, sokban befolyásoló lehet.
süti beállítások módosítása