Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Európa kreatív sarka - Jornada 20, a forduló összefoglalója

2010.02.01. 20:13 Garcia bőrmester

A 20. forduló után kezdjük Real Madrid-számba venni a Real Madridot, meghagyva a fanyalgóknak, hogy keseregjenek a spanyol bajnokság színvonalán, az ellenfelek gyengeségén és megengedve a spanyol foci szerelmeseinek, hogy a fenti címen emlegessék azt a bajnokságot, ahol egy fordulóban látni két olyan gólpasszt sarokkal, méltó befejezéssel, amit ha gyerekek lennénk, lemennénk az udvarra próbálgatni. A Barcelona ismét simán nyert, bár lesgyanús góllal, míg a Sevilla fontos győzelmet aratott a gyenge napot kifogó Valencia ellen. A forduló csatársorát Negredo és Benzema alkotják, akiket eddig inkább saját csapatuk kispadján láttak volna szívesen szurkolóik, míg az alsóbb régiókban két edzőnek is megköszönték munkáját, de csak azért nem háromnak, mert az igen kellemetlen lenne az Atlético egész keretére meg vezetőségére nézve.

A forduló mérkőzése címet a Depor-Real Madrid meccsnek ítéljük (1-3). Nem, félreértés ne essék, nem a már zsinórban két meccs óta kiválóan játszó Guti sarkalása a mérce, hanem az általunk igen nagy becsben tartott, szervezett Depor felülmúlása idegenben, a történelmi távlatot is szem előtt tartva. Guti a támadások nagy részében aktív szerepet vállalt, és a szabálytalanságok felét is ellene követte el a hazai csapat, akik most már Thürmer Gyulát is szívesen látnák keretükben, hogy legyen valaki a bal szélen. A Real pontosan azt tudta megvalósítani, amit idén eddig kevesen a bajnokság során, hogy simán átjátszotta a Depor középpályáját, olyan területeket nyitva, ahová a Kaká-Granero-Guti-Benzema kvartett könnyedén jutott el labdával és labda nélkül. Majd meglátjuk, ha visszatér, de C.Ronaldo legfőbb tulajdonsága, történetesen, hogy angolos sebességgel egymaga rohan át a védelmeken, most pont nem hiányzott. Ha megnézzük az utolsó gól előtti támadásvezetést, abban szinte csak a labda jár, sprintelni, csak Arbeloának kell, mert ő hátulról érkezik. Dilemma az edző számára, hogy ha az Espanyol elleni meccsen is hasonló lesz a játék, hová fér majd el C., feltéve, ami egyáltalán nem biztos, hogy Guti nem készül annyi ideig az újabb 3D-s gólpasszára, mint, amennyi a legutóbbi arab-francia havernak leosztott óta eltelt.

A Barcelona megtartotta az ötpontos különbséget, és a Real-szurkolókon kívül csak azoknak fáj a lesgyanús gól, akik izgalomra vágynak, és úgy gondolják, hogy ez lett volna a kevés olyan meccs egyike az idény során, amin a Barcelona nem rúgott volna másikat, ha nem adják meg Pedro találatát. A címvédő továbbra is veretlen, ami felveti a kérdést, hogy érdemes-e egyáltalán számolgatni, hogy milyen meccsek vannak még hátra, amelyeken esély mutatkozik a botlásukra, mindenesetre ők utaznak a Bernabeuba, a Sevillához, a tréfás Espanyolhoz, a két kópéhoz: a Villarrealhoz és az Atléticóhoz, valamint Mallorcára, míg a Real előtt ezek közül csak a Mallorca áll, a többi „riválist” már letudta idegenben. A spanyol viasz jellegű  tézis továbbra is az, hogy a Barca sokkal kevésbé hajlamos a botlásra, mint a Real, mert ők már szinte az összes ellenféllel játszottak ugyanazon játékrendszer szerint, kb. hasonló összeállításban, így megvan a minta, ami alapján körberajzolhatják az ellenfeleik védelmét, mígnem egyszer csak gólt érnek el. Ha állandósul, hogy Pedro kezd a bal szélen, vagy legalábbis Henry helyett arrafelé, akkor valószínűleg olyan történik a Barcelonával, amire a szezon elején kevesen számíthattak: gyorsabb és változatosabb lehet a támadójátékuk, nem beszélve arról, hogy még egy helyről származhat valós gólveszély. (Sporting-Barcelona 0-1)

A forduló játékosának Alvaro Negredót választottuk, aki előbb a 20. perc tájékán, első labdaérintéséből szerzett gólt, Unai Emery nem kis bosszúságára, majd Navas „szükségtelen„ trükközése után emelt egy amolyan Lipcsei Peti vagy Totti félét a hosszú sarokba. Negredo a bajnokság elején általában hólyagot rúgott a labdára, most a hiányzások okán, viszont majdhogynem kényszerből, stabil kezdővé vált az andalúz csapatban. Chevantón és Koné ebben a félévben kölcsönben játszanak, úgyhogy nem is nagyon fenyegeti veszély a rendszeres játéklehetőségét, amit most nagyon meghálált. Amit a Sevillában mindig is nagyon bírtunk, hogy egy-egy elhappolt játékosa helyett állandóan talál egy ugyanolyan, ha nem jobb pótlást. Jelen esetben Zokorára gondolunk Keita szerepkörében, aki amellett, hogy röhögve vág alá bárkinek, aki 3 másodpercnél tovább tartogatja a labdát, nem kis részben irányítja, mozgatja is a csapatjátékot. A Valencia meg sajnos gyenge volt. Emery az Albelda-Marchena tengelyben bízott, túlgondolkodva a taktikát, ahelyett, hogy a jó formában lévő Banegával vetette volna fel a kesztyűt, ahogy az mostanában bevált. (Sevilla-Valencia 2-1)

A játéknap betlije cím ezúttal is az Atlético Madrid öltözőjébe kerül, – hozzátéve, hogy a Villarrealt nem láttuk - és ha a jövő héten is kiérdemlik a címet, akkor örökre megtarthatják. Ezúttal személy szerint Quiqué Sanchez Flores kapja, akit Jesús Gil már rég kirúgott volna. Először is, olyan nincsen 19 fordulóval a bajnokság vége előtt, hogy csak a kupára koncentrálunk, ami plusz négy meccset jelenthet még. Másodszor, ha már vagyunk annyira balfaszok, hogy az egészségesnek kikiáltott játékosaink közül, Reyest és Agüerót jegeljük Simao és Baldé előnyére, akkor miután pályára léptek, látszódjon a változás, mert különben a szemlélő arra fog gyanakodni, hogy pont motiváció terén a legképzetlenebb az edző, ami ismerve az Atlético szezonját, kevés jóval kecsegtet. Harmadszor pedig így is erre gyanakszunk, látva Quiqué partra vetett hal tekintetét az egész második félidő alatt, amelyet konkrétan átlézengett a csapata. A Malaga egyébként, kenterbe verve a Real eredményét, egy 1953 óta fennálló nyeretlenségi sorozatot szakított meg, azzal, hogy nyert az Atlético vendégeként. (0-2)

Volt a fordulóban két sarkalásos gólpassz, két eddig visszafogott duplázó, két nagy negatív sorozat, ami megszakadt, és nem a delírium hatására ugyan, de edzőkirúgásból is kettőt láttunk. A Valladolidtól José Luis Mendilibart előbb a bíró küldte a lelátóra, majd megkapta a munkakönyvét is, miután csapata egy pontra került a kiesőzónától, annak ellenére, hogy emberhátrányban egyenlítettek az Almería ellen (1-1). A szezon hetedik edzőcseréjét a Villarreal követte el, akik a kupakiesés és a bajnoki 9. hely láttán váltak meg a többre hivatott Ernesto Valverdétől, miután érthetetlen vereséget szenvedtek az Osasunától (0-2). Tavaly ilyenkor hat edzőváltáson volt túl a La Liga, és érdekesség, hogy az Almeria mindkét évben váltott féltáv előtt, míg Zigandát mindkét évben kirúgták, előbb az Osasuna, idén pedig a Xerez.

Lecsúszott a negyedik helyről a Mallorca, köszönhetően a Xerez elleni valószínűtlen vereségének (2-1), ami akár az újonc reményeinek feléledését is jelenthetné, ha a következő három fordulóban nem a Bilbao, Real, Depor trióval szemben kéne pontokat szerezniük. Ezalatt az időszak alatt kellemesebb ellenfelek várnak, a most egymást szórakoztató Tenerife-Zaragoza párosra, akik közül utóbbi hat nívósnak mondható igazolással próbál újítani, eddig részben sikerrel. Az otthonában erős Tenerife elleni sikerhez (1-3) góllal járult hozzá az egyik új fiú: Suazo is. Négy sérültet szerzett a Bilbao az Espanyol elleni vereség alkalmával (1-0), ami azért is fájó, mert Yeste, Gurpegui, Ustaritz és Koikili is alapembernek számítanak a baszkoknál. Pochettino órái továbbra is meg vannak számlálva az Espanyol kispadján, és a legnagyobb bajunk vele az, hogy nem látjuk, mi a különbség a csapata között, amikor győz, és amikor veszít, jellegtelen unalmas játékot produkálva. A Getafe csak kapufákig jutott, a most már fejlődése szerencsés szakaszából a magabiztosba lépő Racing ellen, akik emberhátrányban is tartották az értékes döntetlent (0-0).

Az összes meccs összefoglalója itt.

Táblázat, góllövőlista


 

164 komment

Címkék: barcelona madrid foci spanyol la real liga xerez

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr41720961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budlofsky 2010.02.01. 23:43:18

@Iustizmord: Azzal azért tisztában vagy, hogy Güiza milyen poszton játszik?

Keelhaul 2010.02.01. 23:57:05

@Budlofsky: Szerinted Sergio Garcíánál Guti a játék melyik elemében nem jobb? Azon kívül, hogy Sergio García gyorsabban tud futni.

Keelhaul 2010.02.01. 23:58:04

@Budlofsky: Egyébként az adott év legtöbb gólpasszt adó játékosáról beszélsz és - halkan jegyezném meg - a szezon egyik legmeggyőzőbb középpályásáról Európa-szerte.

muhahaha

Budlofsky 2010.02.02. 00:15:10

@Keelhaul: Akkor tőled is megkérdezem: tisztában vagy Sergio García milyen poszton játszik?

Keelhaul 2010.02.02. 00:16:56

@Budlofsky: Igen tisztában. Te milyen helyzetben küldenéd be? Menjé Szerdzsó rúgjál gólt. Igaz nem sikerült a három elgjobb csatárnak, neked majd megy. Bullshit. SG azért ment ki, mert Barca nevelés és mert Aragones utálja Gutit.

Budlofsky 2010.02.02. 00:25:25

@Keelhaul: Tehát szerinted három csatár bőven elég egy ilyen eseményre, és a negyedik helyett te inkább egy nyolcadik középpályást vittél volna ki. Gratulálok.

Keelhaul 2010.02.02. 00:33:27

@Budlofsky: Egyetlen érved lehet, tekintve hogy a keretben kb. 12 játékos az, akire ímmel ámmal rá lehet mondani hogy abban a szezonban jobb volt. Belekalkulálva egy normális mennyiségű ellenszenvet.

Azt elfogadom ha te azt mondod, hogy utálod Gutit és szeretnéd ha lerohadna a lába, csak ezt meg ne próbáld eladni senkinek.

Messi88 2010.02.02. 00:35:22

bazz Guti azért nem volt az EB-n és azért nem lesz a vébén sem mert mentálisan labilis, de úgy is mondhatnám, hogy egy köcsög. Ilyen léhűtők nem kellenek a válogatottba. Csak bomlasztaná az egységet az öltözőben, a pályán meg nem tud kiegyensúlyozott maradni, ezért is marad csere a Madridban is.

Keelhaul 2010.02.02. 00:35:51

@Budlofsky: Szerintem három csatár bőven elég egy ilyen eseményre. Tekintve hogy García sem a szerkezetbe nem illett bele, sem sem sem sem. Mindegy.

Akkor De la Red. Hajrá. Magyarázd el, hogy miben jobb. (Jobban védekezik.)

Keelhaul 2010.02.02. 00:39:19

@Messi88: Bírom ezeket a kerek perec megmondásokat. Guti azért nem volt tavaly stabil kezdő, mert szar éve volt. 2008ban satbil kezdő volt, adott 14 gólpasszt és a kanadai táblázaton volt úgy 30 pontja, de inkább több. Úgy is mondhatnám, hogy több mint Xavinak, Iniestának vagy Cazorlának vagy SG-nak, vagy Rednek.

Azt meg, hogy léhűtő... kíváncsi vagyok mondjuk hányan tudnak lehúzni 15 évet úgy a Real Madridban, hogy sört hűtenek. Guti ahhoz képest léhűtő / semmittevő ami sokak szerint lehetne. Abban az évben egy rossz vicc volt, hogy nem vitték ki.

Félreértés ne essék nem a kezdőbe követeltem, mert az alapszisztémába nem illett és nem is illik bele. Egyszerűen többet tud adott esetben lendíteni a csapaton veszett helyzetben, mint bárki más. Sajnos ilyen az élet.

Köcsögség alapján pl Ibrahimovic nem hogy válogatott, labdarúgó sem lehetne.

Messi88 2010.02.02. 00:41:51

@Keelhaul:
"Akkor De la Red. Hajrá. Magyarázd el, hogy miben jobb"
ugyan nem nekem szól, de elmondom: nem szól be az edzőjének és a csapattársainak, komolyan dolgozik edzésen...stb. - csapatember. mer Guti nem az.

Budlofsky 2010.02.02. 00:44:21

@Keelhaul: "Szerintem három csatár bőven elég egy ilyen eseményre."

Ezek után próbáljam neked elmagyarázni, miért nem cseréltem volna le de la Redet Gutira? Inkább hagyjuk, így is eléggé lefárasztottál.

Mindenesetre két sztereotípiámat is megerősítetted a Real Madrid szurkolóival kapcsolatban.

Keelhaul 2010.02.02. 00:45:36

@Messi88: LOL

@Budlofsky: Tudniillik? Tájékozottabbak nálad? Neadjisten ismerik azokat a játékosokat akikről szó van?

Keelhaul 2010.02.02. 00:47:37

@Budlofsky: Egyébként jó éjt legközelebb érveket, számokat próbálj meg csempészni a mondókádba és akkor majd talán nem fáradsz el önmagad ismétlésében.

Messi88 2010.02.02. 00:48:24

@Keelhaul: én konkrétan Pelle helyében pofánvágtam volna... nevetséeges figura, hogy mer beszólni az edzőjének. Ibrával kapcsolatban egytértünk, ha az olasz éveit nézem. Nálunk egyelőre semmilyen beszólása nem volt( legalábbis ami kikerült volna), a pályán is tűrhető. Ha itt is beszól, akkor róla is ugyanez lesz a véleményem.
A spanyol válogatott legnagyobb ereje pont hogy az elképesztő profizmus és csapatszellem, persze a képességeik is fantasztikusak, de az a régebbi válogatottakra is igaz volt, most úgy érzem, erős a csapatszellem, és nem véletlenül tartják távol Gutit, igazából más oka nem is lehet, hiszen tényleg tud ha akar, a keretbe beférne, de nem ilyen mentalitással...

Messi88 2010.02.02. 00:50:21

@Keelhaul: mire LOL, reagálj
egyszerűen nem lehet azt értelmes embernek bemagyarázni, hogy ez a spanyol csapat Gutival jobb lett volna az EB-n, főleg hogy megnyerték. Szóval hajrá

shinigami 2010.02.02. 00:51:30

@Budlofsky:
gondolom guiza helyere kepzelte rault (ami elnezve guiza szerepet a valogatottban akar el is fert volna)

Iustizmord 2010.02.02. 00:53:27

@Keelhaul: @Budlofsky:

jobbak vagytok mint az olaszblogon a milan-iter-juve harmas:o)

akor is guti = isten.

Budlofsky 2010.02.02. 00:55:01

@Keelhaul: Én a segghülyékre gondoltam, de közel jártál.

Keelhaul 2010.02.02. 00:56:15

@Messi88: Honnan veszed, hogy beszólt az edzőjének? Ja a madridi sajtóból. Oké. Nem érzed a következetlenséget? Én érzem. Valószínűleg nem szólt be. Pellegrini azt nyilatkozta hogy aki az ellenkezőjét állítja, az hazudik. Riquelmét nem engedte vissza a csapat közelébe. Gutit valamiért igen. Egyébként a csapattársai sem úgy vélekednek róla mint a kevéssé tájékozott közvélemény. A legtöbb társa kedveli, és ugyan nem vérprofi a hozzáállása de ez semmit nem von le abból, hogy 10 perc alatt meg tud fordítani egy meccset. Én továbbra sem azt mondom, hogy neki bármikor is kezdőként kellene játszania a válogatottban mert Xaviék jelenleg sokkal stabilabban hoznak egy magas színvonalat, talán magasabbat is mint ő. Viszont mint azt az USA elleni meccsen láthattuk, van hogy ez egyszerűen nem elég, és ha nem megy, akkor bizony nem Sergio García, Riera fogja megteremteni a különbséget. Illetve lehet, de egy vesztett helyzetben kit küldenél be? A kedves, ügyes, jómunkás, tehetséges Rierát, vagy mondjuk a rohadékot, aki viszont híresen jól tudja csereként felvenni a meccs ritmusát?

És nem, Guti nem érdemli meg, hogy automatice válogatott legyen. Ha hozza a teljesítményt, akkor viszont nem kérdés, hogy cserének elég jó fegyver.

Aragones röhelli Gutit, Guti is Aragonest, nagyjából ezért nem ment ki. Ez körülbelül annyira szakmai, mint az a temérdek semmi, amit ez a Budlofsky kolega itt összehordott.

VdB alatt pedig Guti szörnyen gyenge formát hozott, esélye sem volt bekerülni a keretbe és nem is érdemelte meg. Ha ebben a fél évben valami egészen kitűnőt alkot, akkor dB-nél több esélyt adok neki, mint Aragonesnél adtam. Toni Grande le is nyilatkozta ezt, tekintve hogy Bosque úgy 12 éves kora óta ismeri, tudja kezelni, stb.

Keelhaul 2010.02.02. 00:58:28

@Budlofsky: Ügyes vagy, aludjál. (Egyébként ez csak egy sztereotípia.)

@shinigami: Én spec Raúl kivitelét rossz döntésnek tartottam volna, de nem történt meg.

Messi88 2010.02.02. 01:06:03

@Keelhaul: mdridi sajtóból veszem, igen. A madridi sajtó mindig a Madrid ellen van, evidens.
Csapattársai is biztos lenyilatkoznák hogy egy köcsög, az is profi dolog lenne...
valószínűleg beszólt- az szánalmas volt, hogy hirtelen kikálltották sérültnek...
a helyére, cserének lehet hogy nem Riérát kell említeni, ugyanis ő vonalszélső, a posztokkal látom gondba vagy.
Sergio Garcia többet nem lesz válogatott.
inkább olyan emberekkel tenném párhuzamba, mint Casorla vagy Fabregas, mindketten jobbak nála. A szélre lassú, középen meg nem létezik hogy ne menjen a Xavi-Ini-Fabre-Santi négyesből legalább kettőnek.
Tuti, hogy nem lesz ott a VB-n, oda megbízhatóbb emberek kellenek.

Messi88 2010.02.02. 01:08:32

ááá, megyek aludni, Cazorla természetesen :)

Keelhaul 2010.02.02. 01:10:39

@Messi88: Egy cserétől nem megbízhatóságot vársz egy EB-n. Oké, ha kidől valamelyik tag, akkor kell egy megbízható ember, és kellenek meccset eldöntő játékosok.

A sérülés meg valószínűleg igaz volt, tekintve hogy sem a klub, sem az edző, sem a játékos oldaláról nem érkezett ellentétes információ. Érted: eldöntöttél valamit, aminek semmi alapja nincs, csak hogy a marcanak (és a klubnak) kellett valami, amivel eltereli az 4-0-ról a figyelmet.

Mondok egy példát: Jan Ullrich doppingolt, de Lance Armstrong nem. Sokan gondolják így, pedig kettős mérce. Egyiket sem meszelték el, viszont utóbbit rágalmazták és tessék: akkor biztos doppingolt is. Ez ennyi.

Guti kb. 2 meccs büntit kapott a hozzáállásáért és utána sérült meg, keresd vissza. Pellegrini meg nem az a fajta, akinél olyan könnyen van bocsánat. Riquelme.

Riera meg tudom, hogy vonalszélső, viszont nincs rá szükség. Mint ahogy SG-re sem volt.

Keelhaul 2010.02.02. 01:12:19

@Messi88: (Abban az évben Santi sem volt jobb Gutinál, max rokonszenvesebb neked.)

Messi88 2010.02.02. 01:12:39

na még annyit, legutóbb, akik kp-ján voltak a válogatottban nevezve az Argentínok ellen:
(Alonso-Busquets)-Fabre-Pablo H.-Xavi-Ini-Mata-Navas-Silva
sztem mind jobb játékosok nála

Messi88 2010.02.02. 01:16:31

@Keelhaul: off, de le kell írnom, hogy Armstrong is doppingolt, csak akkor még nem volt tilos, amit tolt. Asszem vmi 2.-vagy 3. generációs EPO, 99(?)-es mintában volt, és csak 3-4 évvel később tudták kimutatni.

Keelhaul 2010.02.02. 01:16:41

@Messi88: Na ugye az, hogy ki szerint ki jobb játékos, az egy érdekes és izgalmas dolog, csak elvileg a teljesítmény meg a forma legalább ennyire számít.

Ennek meg vannak - igaz kicsit torz - mérőszámai. Ha ezekben valaki jó, netán legjobb, mint Guti volt 2k8-ban akkor felvethető, hogy _esetleg_ a _cserepad végén_ szorítsanak neki helyet.

Ha most Guti lenyomja ezek közül akármelyiket, akik közül úgy sem fog mind játszani, akkor miért ne kerülhetne be? Egyébként, ha a marca-n megjelenő hírek 100%-át hitelesnek tartjuk, akkor del Bosque is így látja.

www.marca.com/2010/02/01/futbol/seleccion/1265059817.html

Keelhaul 2010.02.02. 01:18:45

@Messi88: Ullrich is doppingolt 2002-ben, ecstasy-val kapták el :)))) (Egyébként nagy Ulle fan vagyok, el a kezekkel.)

A bringásoknál elég egyértelmű, hogy mindenki nyomja a CERA-t (EPO v2), EPO-semlegesítő szereket tolnak hogy ne legyen kimutatható, vércsere, stb. A probléma amire rá akartam mutatni, hogy sosem a tény számít, hanem a rágalom. Politikai példákat is hozhattam volna, de ezt kerülném, ha lehet.

Messi88 2010.02.02. 01:20:10

@Keelhaul: ez lényegtelen, az hogy most jól játszik, nála édeskevés. két hét múlva megint "elfelejt" játszani, erre mérget vennék

Keelhaul 2010.02.02. 01:23:01

@Messi88: Szerintem most ne vegyél, van annyira kiszámíthatatlan, hogy azt mondjam, majd meglátjuk. Ha tudja hozni, amit elvileg tud, akkor gondban lesz VdB, de ez legyen a spanyol válogatott legnagyobb baja, komolyan.

No én vízszint, holnap is lesz nap vagy mi.

Messi88 2010.02.02. 01:25:54

egyébként honnan veszed, hogy Aragones nem szereti...lenyilatkozta valahol is, hogy utálom Gutit?-nem hinném, szóval igazad van, "sosem a tény számít, hanem a rágalom", csak ez nálad is igaz :)
Arag. is utálja Gutit, és Guti beszólt, sztem ez az igazság.
Ismersz olyan szakembert, aki utálja pl. Xavi-nem hiszem, ugyanis jó gyerek, teszi a dolgát. Gutiról ez biztosan nem mondható el, különben mindenki szeretné. Na ez eléggé sarkított, de remélem átjön a lényeg. Vmi nem smakkol ezzel a gyerekkel.

montipájton 2010.02.02. 09:24:39

@Messi88: Igen, Xavi egy unalmas figura, valljuk be, Guti ellenben a legkevésbé sem az. (Mielőtt az ortodoxok jönnek a gépfegyverrel, leszögezem, nem a futballtudásról beszélek, nyugi.)) )

Keelhaul 2010.02.02. 09:26:43

@Messi88: SOha egyikük sem mondta az ellenkezőjét és sokáig szóltak erről a hírek. Ez a kölcsönös és tiszta utálat valamikor a '90.es évek végén kezdődött.

horas 2010.02.02. 09:35:57

Casillas,Reina,Palop
Ramos,Arbeloa,Puyol,Piqué,Albiol,Marchena,Capdevila,Navarro
Xavi,Iniesta,Senna,Busquets,Silva,Mata,Fabregas,Alonso
Torres,Villa,Negredo, vki
Max 3 változásra számítok.
Spanyol válogatottnak nem mostanában volt és lesz ekkora sansza a vb-címre.

drani 2010.02.02. 09:55:49

Valaki már írt valami ilyesmit, az én véleményem is ez:
ebben a sarkazásos gólpasszban nem elsősorban a kivitelezés nehézsége a szemet gyönyörködtető, hanem az, hogy tízből kilencen kapura lőtték volna. Ilyeneket nem láttam se Ibrától, se Xavitól. De ez a fajta gólpassz olyan mentalitásra utal, ami ártalmas is lehet pl egy EB-n. Ettől függetlenül az ilyenek miatt is érdemes nézni a focit.

Neil Blender 2010.02.02. 10:24:21

Guti nem lesz valogatott ezt kar remelni vagy kar felni tole. Csak abban az esetben tudom elkepzelni hogy behivjak ha Xavi-Ini kreativ kettos kozul az egyik nem tud majd utazni de akkor sem biztos. Hozzateszem ez nem feltetlenul Del Bosque "hibaja" hanem Gutie, ambar ha igy teljesit a tavaszi szezonban ahogy az utolso 2 meccsen akkor azert biztos felmerul majd a kerdes az ujsagirokban.

@Messi88: Lehordasz vkit hogy Rierat emliti erre beirod hogy jobb Gutinal Jesus Navas, Pablo Hernandez vagy Mata, akik az argentinok ellen jatszottak. Ok nem vonalszelsok?? Termeszetesen keszseggel elismerem hogy Navas jobb szelso mint Guti. Cazorla is a szelen jatszik mind a Villarrealban, mind a valogatottban de mindegy. guti kozvelen "vetelytarsai" Xavi, Iniesta es Fabregas...

Aragones meg annak ellenere hogy nyert egy EB-t emberileg egy rasszista pocs, azt hiszem ezt nem sokan vitatjak...

Keelhaul 2010.02.02. 10:58:40

@Neil Blender: Ugyan, csak motiválni akarta Reyest :))

nasteey 2010.02.02. 11:11:38

@horas: Remélem az a valaki a Navas - Pablo Hernandez - (Joaquin - Cazorla) - Pedro névsorból kerül ki.

Egyébként nem értem Valdes mi alapján nem fér be. Most képességekbe ne nagyon menjünk bele, én nem igazán tennék elé senkit (természetesen spanyol viszonylatban és Casillast kivéve). Viszont ha azt nézzük, ki milyen környezetből jön, milyen mentális állapotban van, akkor meg tényleg nem hiszem, hogy egy átlagot hozó sevillai vagy egy átlagon aluli liverpooli kapus mentálisan jobb lenne nála (mármint a csapatok formája átlagos, és azon aluli).

szemeteske 2010.02.02. 11:11:45

A Depor akkora nulla volt, hogy arra szó sincs. Ez volt idén a Real legkönyebb meccse, még a Xerez ellen is jobban meg kellett dolgozniuk a pontokért.

hakapesz imi 2010.02.02. 11:27:49

@Keelhaul: egyrészt igaz, hogy Guti képes meccseket eldönteni, mindkét fél javára... Ez világversenyeken nem fér bele, még egy csere feladatkörébe se! Másrészt, nem lenne/lett volna fair, ha pusztán egy adott év teljesítménye alapján utazott volna, mert a selejtezők másfél-két évét meg végig héderezte... Szóval, nem értem, hogy lehet most 2 meccsen (!) nyújtott valóban remek teljesítmény után retrospektíve bírálni egy EB-győztes kapitány döntéseit. Nonszensz.

Neil Blender 2010.02.02. 11:36:00

@nasteey: Valdes egyertelmuen lehetne a 2. szamu kapus. Reina helyett szerintem Diego Lopez is jobb a Villarrealbol, bar nem most futja elete szezonjat.

@szemeteske: azert ne vegyunk el mar a Real erdemeirol pls. A Depor nagyon nehez ellenfel foleg idegenben, persze az elojeleke most tenylegesen a Realnak kedveztek de ne bagatelizaljuk egy hogy egy nagyon hosszu nyeretlensegi sorozatot szakitott meg a Real...

Mourinho már nem a király 2010.02.02. 11:37:59

@hakapesz imi: a 2 meccs alapján nem is jogos a válogatottságot kérni.
Viszont egy torna pont jobban kijöhet egy Guti féle játékosnak pont az miatt mert kevés meccs van. Egy teljes szezon hosszú, és ott nem mindig tudja állandósítani a formáját, viszont egy VB jó esetben 6-7 meccsből áll. Ha itt villantasz sokkal nagyobb eredményt érsz el mint egy bajnokin.

Persze pont ez miatt nagy a kockázat is kivinni, mert elég kiszámíthatatlan hogy épp jó napot fog-e ki, bár ez másra is érvényes.

A lényeg hogy az öregnek megvan a csapata, tényleg csak egy sérülés esetén látok valós esélyt hogy Guti bekerüljön.

@Neil Blender: de most VCDB a kapitány nem Aragones

Neil Blender 2010.02.02. 11:39:28

@hakapesz imi: Azert nem mondanam hogy vegighederezte, az egyik legjobbjat nyujtotta abban a szezonban a madridban. A selejtezokon hanyszor is jatszott? Ja nem volt behivva... akkor hogy bizonyitott volna?

Mondjuk bennem ilyen szempontbol tuske nincs, Guti "fenykoraban" sem volt valogatott ergo sztem senki nem varta a valogatottba. Mondom, o egy modon lehet kint Del Afrikaban, ha vegig jo teljesitmenyt nyujt es Xavi vagy Iniesta nem tud utazni.

Neil Blender 2010.02.02. 11:42:41

@Anthony (kick-ass): es? a 2008as EB-rol volt szo es Guti kapcoslatarol Aragonessel nem? ;)

szemeteske 2010.02.02. 11:43:41

Egyébként szerintem újfent bebizonyosodott, hogy a Real-ban sok a két védekező középpályás. Alonso, és Lass együtt nagyon befékezi a középpályát.

Keelhaul 2010.02.02. 11:52:23

@hakapesz imi: Már azelőtt bíráltam Aragonest, hogy elkezdődött volna az EB.

Nem tudom hogy nem lehet felfogni, hogy egy cserejátékost, ha nem muszáj akkor NEM CSERÉLSZ BE.

Mondok egy példát. VB-elődöntő, Brazília-Spanyolország 1-0. Xaviék tartják a labdát, csak a kapuba nem akar bemenni. Egyértelmű, hogy a mezőnyfölény meddővé vált, a brazil védők rúgdalják az ég felé a labdákat, az egyik ilyenből szerezték egy Kaká által levezénylet kontra után a gólt.

Te kit küldenél be? Ki az, akinek a pályafutásában volt úgy 4 év amikor a világ legjobb cseréjének tartották? Ki az, aki képes 10 perc alatt szétkapni egy védelmet? Mondjuk a Sevilláét?

Mondom, mindez csak akkor vetődik fel, ha Guti kurva jó. Ha nem, akkor nincs miről beszélni.

2008-ban az volt, és nem tudom, hogy mit nem lehet ezen érteni. Jelenleg a spanyol válogatott egy szisztémát tud, van egy plan A, plan B-re eddig egyszer volt szükség, akkor kiderült, hogy az nem volt. Semmi gáz, egy adott szisztémába nem kell 23 játékos, elég mondjuk 18, a maradék ötöt meg úgy kell választani, hogy valamiféle rugalmasságot adjon a keretnek. Guti, mint már mondtam úgy ezerszer HA JÓ, HA RÁSZOLGÁLT, akkor alkalmas arra, hogy vigyen egy kis változást a struktúrába. Győztes meccsen erre semmi szükség, viszont ha szarban van a csapat, és nem működik a plan A, akkor ártani nem fog. Miért? Mert ha nincs rá szükség, nem cseréled be. Nem az a játékos, aki valaha is sírt amiatt, hogy csak csere. Általában emiatt meg se nyikkant. Nem egy Robinho mondjuk, aki még le sem igazolták Cét, máris zokogni kezdett.

Keelhaul 2010.02.02. 11:54:30

@szemeteske: A Deportivot szerintem egyrészt megviselte a rengeteg sérülése + Filipe sérülése különösen, másrészt a középpályájukat leradírozták. Ezek után egyértelmű volt, hogy van esély rá, hogy lenyomják őket, galíciai boszorkányság ide vagy oda. Szerintem nagyrészt X. Alonsonak köszönhető (mióta Madridban van, először játszott igazán jól), hogy Valerón pl. nem tudott gyakorlatilag semmit hozzátenni a játékhoz.

horas 2010.02.02. 11:55:18

@nasteey: Nemtudom Victor Valdes-nek harmad annyi védeni valója van a mai napig,mint a másik két kapusnak,szal lehet,hogy az ordító potyái kevesebbek,de még a mai napig nem igazán lehet,vagyis én legalább is nem tudom felméri az igazi képességeit.

Keelhaul 2010.02.02. 11:59:57

@horas: Életemben először azt fogom mondani, hogy VV-nek helye van a válogatottban. Egyrészt a kérődzéséből is visszavett, ami nekem felettébb rokonszenvessé tette (volt honnan fejlődnie azon túl, hogy a mai napig képtelen vagyok felfogni, hogy lehet egy Porschét rózsaszínre festetni, majd kimenni vele az utcára). Másrészt - ez talán kicsit relevánsabb - gyakorlatilag nem potyázik, és rengeteg fontos meccsen NAGYON jól teljesített, az EB óta szerintem jobb, mint Casillas. Casillas ugyanis újabban valdesi erényeket villant, és baromi sebezhető beíveléseknél. Ez azért nem jó, mert a védelem is az, és a kettő együtt már jópár pontjába, sőt talán kiesésébe is került a csapatnak.

Szóval Valdes nagyonis megérdemelné a válogatott kerettagságot, mert nemcsak stabil mostmár, de fontos helyzetekben tudott bravúrokat lehúzni, hogy mást ne mondjak, pl. a legutóbbi Clásicón is.

luqe 2010.02.02. 12:00:39

@szemeteske: lesz idő még ezt elemezgetni, mert a hétvégén valószínűleg ugyanez a kezdő lép pályára (körülbelül addigra épül fel garay, lass meg higuaín is, de maximum az utóbbi játszik 10-15 percet, ha úgy adódik).

a bl-ben pedig valószínűleg kötelező lesz a 2vkp, sajnos ez az európai kupa sem a szép játékról meg a fociról szól, csak az eredményről. nagyon el kell gondolkodnom, mikor láttam olyan bl meccset utoljára, aminek tényleg tétje volt és öröm volt nézni.

Keelhaul 2010.02.02. 12:04:27

@luqe: 2003 MU-Real Madrid :)

Pelle szerint a csapat az Alonso-Granero-Guti középpályával a legjobb, legalábbis a spanyol bajnokságban. Engem is bánt ez az új 2 vkp-s rendszer, de hátha egyszer majd elmúlik. Az biztos, hogy amikor Capello be akartam újítani a 3 vkp-s rendszert, akkor 1 percen belül sikerült gólt kapnia a csapatnak (igaz ott Carlítos volt a hunyó).

Garcia bőrmester 2010.02.02. 12:07:53

a kapusteljesítmények közül idén kiemelkedik a Bilbao kapusam Gorka Iraizoz, aki látta a Real elleni meccsét és néhány más meccset is az alátámaszthatja, nyilván ő baszk, tehát egyéb kételyeket is felvetne az esetleges beválogatása, de én a kapitány helyében figyelném a teljesítményét, mert nagyon jó képességű kapus

luqe 2010.02.02. 12:10:46

@Keelhaul: Számomra öröm volt nézni, de ott sem volt valami félelmetes a játék. Persze a manchesterieket frusztrálhatta, hogy Ronaldo mindent bevág. Akkor nem hinném hogy eszükbe jutott, hogy fognak ők még örülni Ronaldo gólnak. Aztán most már megint nem :)

Na de ez csak akkor igaz (Al-Gra-Gu) erre a középpályára, ha legalább megközelítőleg a tudásokhoz méltóan teljesítenek. Alonsonak ez volt idén az első meccse, ahol kilépett az nb1 színvonalából...

luqe 2010.02.02. 12:15:32

@Garcia bőrmester: Nem hiszem, hogy sokat foglalkozik ezzel a kérdéssel Bosque. Valószínűleg Casillason kívül senki nem fogja védeni a spanyolok kapuját a vb alatt, maximum az utolsó csoportmeccsen, ha két 8-0-s győzelmen túlvan a csapat. Meg amúgy sem annyira szoros a vb programja, hogy pihentetni kéne egy kapust. Reina meg Palop régóta együtt van a kerettel, megélték a legnagyobb sikereket, tapasztaltak. Nem hinném, hogy Gorkára lenne ott szükség, aki a nap végén még egy szebb kulára is rácsodálkozna a wc kagylóba pillantván.

Ráadásul szakmai szempontból nem is lehet semmi a Bosque bajsza alá dörgölni, mert nem választott rosszul. Meg aztán lehet Gorka sem fog sírni, nem biztos hogy pont Afrikába a legjobb utazni. (nem is akarom az ördögöt a falra festeni, de nem csodálkoznék ha lenne lövöldözés még arrafelé)

Garcia bőrmester 2010.02.02. 12:20:55

@luqe: persze, nem is annyira a beválogatása miatt írtam, csak szeretem emlegetni, ha "kisebb" csapatok játékosai tesznek le olyan teljesítményt az asztalra, ami kiemelkedik az átlagból, nyilván nem Casillas helyett védene és nyilván nem sok szerepe van a második kapusnak, kivéve mondjuk Goycoecheát '90-ben, akivel annyi Iraizoz párhuzama, hogy ő is egy ilyen hirtelen feltüzelhető bravúrkapusnak tűnik

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.02. 12:42:17

Nagyon tetszik a cím, és jó a poszt is, grat, Garcia!

@horas:

22 nevet soroltál föl, és néhány kivételtől eltekintve (akiknél egyébként talán vannak jobbak is Spanyolországban) gyakorlatilag mindegyik klasszis játékos! A kapitány pedig rendelkezik a nyerés tudományával.

sundin 2010.02.02. 13:02:18

@Garcia bőrmester:
Talán a bravúrkapus a legjobb kifejezés rá. Nem rossz kapus, és idén tényleg nagy formában véd, de szerintem Casillas és Reina helye biztos, a 3. helyért pedig előtte van Diego Lopez, Palop és Victor Valdés (!) is.
Apropó Palop. Csak az összefoglalóban láttam azt. ahogy lerúgta Villát. Szerintem ezzel nagyot esett del Bosque szemében, pedig a Barca meccsek óta folyamatosan marha jól véd.

Endoscope 2010.02.02. 13:17:54

@Keelhaul: Casillas nem újabban csillogtat valdesi erényeket, hanem közel 1 éve. A beívelésekkel meg világéletében nem tudott kezdeni semmit. Ahogy Zombori "lőttemanno1góltabraziloknak" Sándor mondaná: 10 esetből 8x a rokonok elé jön ki a kapuból. Engem konkrétan a szívinfarktus veszélye fenyeget minden egyes, az ötös és a 11es pont közé ívelt labda esetén. Számomra évek óta érthetetlen, hogy egy közel 10 éve a világ elitjébe tartozó kapus, hogy engedheti meg magának (vagy hogy engedhetik meg neki), hogy a játék (és posztjának) egyik legfontosabb elemében ennyire kirívóan gyenge legyen.

Az meg teljesen egyértelmű, hogy Ikert idegileg teljesen megviselte az elmúlt év. Különösen a Liverpool elleni idegenbeli és a Barca elleni hazai meccs. Évek óta őt tartják az egyik legjobb kapusnak a világon, mégis rengetegszer került önhibáján kívül megalázó helyzetbe. Nem véletlen, hogy anno az Anfield Roadon a liverpooli szurkolók is az ő nevét skandálták. Nem tudom, hogy lehet feldolgozni lelkileg, hogy a csapatból te vagy az egyetlen, aki 0-4nél is 110%-os motiváltsággal dobálod magad a labdák után, hogy ne 0-7 legyen.

És az sem véletlen, hogy világversenyeken viszont (különösen a legutóbbi EB-n) rendre verhetetlennek bizonyul és árad belőle a magabiztosság. És ezt abszolút meg is tudom érteni. Elvégre rohadtul nem mindegy, hogy az ember előtt olyan játékosok védekeznek, mint Puyol és Piqué vagy a fogalmatlan tirpák Pepe.

És ha már Pepe. Kíváncsi vagyok kinek fog feltűnni, hogy a Real védelme mennyivel stabilabb és magabiztosabb a csendes és abszolút megbízható Garay-Albiol kettőssel, mint a favágó portugállal.

@Garcia bőrmester: Iraizoz remek meglátás. Nagyon nagyon jó formát fut. Szívesen látnám Valdesszel együtt a keretben. Sokkal inkább, mint Pepe "semmiresejódeállítólag11esölő" Reinát vagy Diego Lópezt.

sundin 2010.02.02. 13:21:22

A Marcán van egy érdekes cikk, miszerint az idei szezonja az Atléticonak kísértetiesen hasonlít az ezredfordulós csapatéra, ami végül ki is esett. Lehet most is ez tenne nekik jót...
A Zaragoza durván beerősített, Eliseu és Colunga nagy fogás, míg Suazo kérdéses. Nekem kicsit túlsúlyosnak tűnik, és azt mondják a hozzáállása sem épp világhírű. Mindenesetre szép gólpasszt adott tegnapelőtt. Lafita meg irgalmatlan nagy gólt ragasztott...

sundin 2010.02.02. 13:34:29

@Endoscope:
Pepe megítélésben nagyon egyetértek, még ha a stílussal nem is. A kapuskérdésben viszont nem. Valaki nem lesz véletlenül 3x aranykesztyűs a kapusoknak legnehezebb ligában, míg Diego Lopez sokkal jobb képességű kapus, mint Gorka.

krysal 2010.02.02. 13:40:04

@Endoscope: ezzel egyébként annyi a problémám, hogy ebben az idényben egy meglehetősen "erős" keretet kapott maga elé a pályára Casillas, most kellene igazán összeszednie magát, letudni a frusztrációit, mert ezzel a csapattal bármilyen trófea kinézhet hosszú távon. Nyilvánvaló, hogy benne vannak az általad emlegetett tüskék, de ha a csapat milyensége okoz neki frusztrációt hosszú ideje, most legfeljebb elégedetten csettinthet...

Keelhaul 2010.02.02. 13:43:50

@sundin: A Zaragoza Diego Militóval is képes volt kiesni a Primerából, az a csapat szerintem el van átkozva, pedig a Deporral és a Betissel együtt ha nem a Madridnak, akkor nekik szurkolok.

luqe 2010.02.02. 13:51:31

@Endoscope: tavaly nem a védelem volt gyenge elsősorban Casillas előtt, hanem a középpálya. Emiatt rengeteg 1-1 szituációra kényszerült Pepe is. Amiben egyébként jobb mint akár Puyol, akár Piqué. Mindenki tudja, hogy egy csapat védekezése nem a 4 védőnél kezdődik, emiatt kár 1-2 védő nyakába varrni a felelősséget. A liverpooli meccs elsősorban gagon ment el. Meg azon, hogy Juande Ramos nagyon nem tud angolok ellen játszani, és egy olyan ütőkártyát mint Robben, csúnyán elkótyavetyélt.

Az idei védelem viszont még a mostanában egyre inkább realitását elvesztő xavi szerint is igen erős, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy 15 gólt kaptak úgy, hogy 3 meccsen egymás után nem tudott ugyanaz a védelem (vagy középpályás védekezés) kezdeni. Eközben pedig jártak az összes oroszlánbarlangban (többek között mestalla, nou camp, riazor, pizjuán).

Casillas viszont kétségtelenül - ahogy megjelent előtte egy jó védelem, ő komoly romlásba kezdett, de amiatt nem félek, hogy a sorsdöntő meccseken (ha előbb nem) magára talál. Csak legyenek olyan sorsdöntő meccsek...

Keelhaul 2010.02.02. 14:02:31

@luqe: Én nagyon tartok tőle, hogy elmehet a szezon a beadások elleni védekezésünkön (a legtöbb gólhelyzet ebből alakult ki a madridi kapu előtt az elmúlt években). Ezen nem segít, hogy én sem Marcelot, sem Rambot nem tartom igazán jó szélső védőnek, szerintem Arbeloára lehet a legkevesebb panasz, ugyan támadásban nem mindig hasznos (a Depor ellen óriásit játszott), de legalább mindig a helyén van.

luqe 2010.02.02. 14:14:56

@Keelhaul: Igen, Ramossal van főleg a baj, mivel szabadrúgás szempontjából a lehető legrosszabb helyeken szabálytalankodik. A vonal mellett, a 16-os magasságától 6-7-8-10 méterre. Védekezni is ez ellen a legszarabb. Arbeloa ilyen hülyeséget azért nem nagyon csinál.

Egyébként igazad van, mindig ilyen szarságok után kapjuk mostanság a gólokat. Más kérdés, hogy néha ha nem szabálytalankodik a madridi akkor is jár a szabi (tavaly, liverpool ellen a bernabeuban). Mondjuk ha megint 0-0nál a 87. percben kapunk egy ilyen gólt akkor is bosszantó persze, de a nagyobb baj olyankor az, hogy nem 0-0nak kellene lennie már...

mantegna 2010.02.02. 14:16:33

Kicsit OFF:
www.nemzetisport.hu/nso_hirek/arsenal-fabregas-eldontotte-hogy-a-barcelonaba-igazol-a-nyaron-2015981
Spanyol sajtó, hiteles kompetens megfontolt média.
Elképzeltem: Fabregas lekocog, hazamegy és útközben elgondolkodik. Talán az lenne a legjobb ha a Barcelonába szerződnék.
ÉS az Mundo gondolatolvasó újságírója már vágja is a cikket.

Neil Blender 2010.02.02. 16:11:21

Casillast ostorozoni felesleges. Egyreszrol hihtetlenul profi mentalitasu focista, nem gondolom, hogy beleszarik a dolgokba bar az teny, hogy az utobbi egy eve finoman szolva sem a legjobb. A vilag legjobb kepessegu kapusa, a Real Madrid rengeteget koszonhet neki. De ra is igaz hogy csak ember kell hullamvolgyeknek lennie, de hogy megkerdojelezzuk a helyet a valogatottban eros tulzas.

Casillasnak Juande Ramos tett be nagyon aki a gyakorlatilag tet nelkuli 2-6os meccseken is kezdette, pedig vilagosan latszott hogy teljesen maga alatt van. Dudeknek kellett volnavedenie a hatralevo meccsek legalabb felen.

Pepet en megvedenem, szerintem remek vedo, hihetetlenul gyors es az esetek nagy tobbsegeben jol helyezkedik. O tipikusan az a szerencsetlen vedo aki ha hibazik abbol gol van. Metzelder volt meg ilyen. Heinze pl ebbol a szempontbol piszok szerencses volt, nagyon keves gol volt ami tisztan az o hibajabol szuletett pedig hibazott eleget de vagy Casillas mentett, vagy a csatar cseszte el. Ez persze semmi egzakt, tenyszeru dolog csak sokszor ereztem ezt a portugallal kapcsolatban. Teny, nem hianyzik a vedelembol, Albiol kulonosen jol jatszik mostanaban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.02. 16:12:38

@Keelhaul:

Diego Militoval, Ricardo Oliveirával, Sergio Garciával, Aimarral, Ayalával stb. Ráadásul úgy, hogy szerintem nagyon jól is játszottak, csak tényleg mintha el lettek volna átkozva.

Én is drukkolok a Zaragoza megerősödéséért. Ők kb. a spanyol Fiorentina (vagy VfB Stuttgart, Everton), a középmezőny elején kell állniuk normális körülmények között.

halareaal 2010.02.02. 17:28:47

@szemeteske: "Egyébként szerintem újfent bebizonyosodott, hogy a Real-ban sok a két védekező középpályás. Alonso, és Lass együtt nagyon befékezi a középpályát."

sztem ez nagyon nem így van, egy vkp igazán komoly csapatok ellen kevés, legalábbis a Madridnak biztos. hogy mást ne mondjak, Lass pl ne játszott rosszul a Pool ellen, ütközött, többnyire nyerte a párharcait, de így is letolták a csapatot a pályáról.
ezzel együtt nem elég jó a kpálya eddig, de ez nem a felállás, hanem Alonso általában fos játéka miatt van. neki pont hogy nem kéne befékeznie, hanem támadást indítania, súlypontáthelyezések, stb., esetleg átlőnie kellene a tömörülő védelmeket. na most ebből kb eddig semmit nem valósít meg, 10ből 6x visszaadja Lassnak v a védőknek, 2x rögtön eladja, és csak (képességeihez mérten) kevésszer választ télleg jó megoldást.
ha vagy Alonso, vagy Lass nem lenne, azt stabil csapatok ellen nehezen bírnánk el, főleg a BLre, és az erősebb la liga csapatokra gondolok. akkor már az is jobb opció lenne sztem, h kettejük előtt Kaká, Cé és a Higuain-Benzema kettős, bár ez lassan szintén a többet lövünk, mint kapunk taktika.
mindenesetre legerősebbek úgy vagyunk, ha Guti formában van és irányít, főleg mivel ha ihletett formában játszik, akkor is Kakát meg Cét fogják jobban őrizni. kár h erre még a soron következő meccset sem nagyon lehet alapozni.

Granero nagyon jó, de még nincs azon a szinten, mint a középpálya és a csatársor többi tagja, másrészt bár lehet h csak nekem, de kissé posztnélkülinek is tűnik.

halareaal 2010.02.02. 17:39:26

Casillassal nem értem mi a baj, sztem csak nagyon magas a mérce. az elmúlt egy évben is bőven voltak olyan bravúrjai, amikre más nem nagyon képes. több a potyája, de gyengébb védelemmel maga előtt ez vhol törvényszerű.
a beadásoknál valóban nem jó, nem is értem, régen sokkal jobb volt ilyen szempontból. viszont most, hogy Albiol és Garay a középső védők, sztem bőven erősebb a védelmünk a centerezések ellen, mint a Pepe-Cannavaro páros.

egyébként én ha körülnézek, azt látom h jelenlegi formájában is max Julio Cesar véd nála jobban, de a brazilnak is vannak bizonytalanságai. Cechnek ugyanúgy megvoltak a közelmúltból a hatalmas potyái, Buffon már a vb óta sztem csak a neve miatt lehet a legjobbak közt (mondjuk az ő esetében a b liga és a sérülései miatt).
Valdes megérdemelné, hogy legalább csereként ott lehessen a válogatottban, még ha nem is játszana. pont úgy, mint Raul és Guti.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.02. 17:40:46

@halareaal:

Nem értem, miért szidják a realosok Xabit. Az első pár hetet leszámítva összehasonlíthatatlanul stabilabb a Real Madrid (középpályás) védekezése, mint tavaly. Tavaly szinte záporoztak a lövések Casillas kapujára, most meg az ellenfelek alig-alig jutnak el helyzetig. De meg lehet nézni a kapottgól-átlagot is. Nem mondom, hogy ez egy az egyben Xabi érdeme, de szerintem valami köze csak van hozzá.

(Mint ahogy ahhoz is, hogy az elképesztően stabil Liverpool-védekezés őszre teljesen összeomlott, és csak újabban lábalnak ki ebből a válságból.)

nasteey 2010.02.02. 17:42:12

@mantegna: Én már komolyan elgondolkoztam azon, hogy Wenger valamit tenni fog ez ellen. Gyakorlatilag nincs olyan hét, amikor a Sport vagy a Mundo ne hozná a címlapon Fabregas Barcába igazolását.
Mondjuk azt is elhiszem, hogy előbb utóbb Cesc-nek is elege lesz, hogy semmilyen sikerben nem lesz része, és otthagyja Wengert (aki vár még kb. 1-2 évet és a Merid - Ramsey duóval pótolja majd miközben eszméletlen pénzeket zsebel be Fabregasért).

A Zaragoza kiesésének a fő oka az volt, hogy iszonyat szar védelmük volt. Nekem még olyan is rémlik, hogy itt az NST-t a Diogo - Piqué - Milito - Juanfran a Liga legjobb védelmének választották. A két belső ember távozott, és ezt nem tudták megoldani.

Amikor előjön a kapuskérdés, mindig rácsodálkozok, hogy a spanyoloknak van kb. 5-6 olyan kapusa, akiért Capello jelenleg a fél karját odaadná.

@luqe: "mostanában egyre inkább realitását elvesztő xavi" Ezt magyarázd már el nekem légyszíves.

halareaal 2010.02.02. 18:03:41

@Messi88: asszem te írtad,h igazságtalan lett volna Gutit csak a 2008as teljesítménye miatt kivinni. nem igazán értem, miért? ált. az aktuális év a legmeghatározóbb, a 2008as szezon nélkül pl Guizának szted mennyi esélye lett volna kikerülni?

Keelhaulnak (és nekem is) az a bajunk, h abban a szezonban tulképp talán csak Fabregas az, aki jobb teljesítményt nyújtott nála abból a csapatrészből. ehhez képest erős, h még keretben sincs. abban is Keelhaullal értek egyet, hogy az ilyen S. Garciák, Rierák helyett bármikor keretbe lehetne tenni, ugyanis sokkal többet érhet a csapatnak. az ebn a spanyol alapcsapatban egy szélső volt, Silva, aki amúgy is klasszisokkal jobb a többieknél (jó, mostmár ott van Pablo, Mata, Navas is egyre inkább kinövi magát). ehhez képest Gutira simán szükség lehet, elég csak az eb döntőre emlékezni, ahol Fabregas, Xavi és Iniesta együtt kezdett... Guti ha úgy adódik, bármelyiküknél képes lehet jobb teljesítményre, azt viszont elég nehéz elképzelni, h mondjuk beáll Cazorla vagy De la Red, és eldönti a meccset. ott sem az történt érdekes mód, h a megsérülő Villa helyére a 3. számú csatár szállt be, hanem egy másik kpályás, szal mindjárt nem olyan hülyeség egy esetleges 4. csatár helyett Gutit vinni.

az meg h Guti a padra ülve szétbomlasztja a csapategységet, és visszaveti a spanyol válogatott teljesítményét a puszta jelenlétével (lol), kb azzal egyenértékű feltételezés, mintha azt mondanám, beláthatólag élete meccsei fogja produkálni a válogatottban, így ne csak a kezdőbe tegyük be, hanem egyből ő legyen a csk, mint Madridban (ha Raul nem, de ő játszik). főleg amikor del Bosque a kapitány

az h a spanyolok nyertek, nem azt bizonyítja, hogy Guti nélkül jobbak, mint vele, hanem azt, h Guti nélkül is elég jók voltak, h megverjék a többi csapatot. bár a németek és főleg az olaszok ellen voltak problémáik.

ugyanakkor az is igaz, hogy Guti az utóbbi években kb csak egy olyan szezont futott, ami alapján egyértelműen lehetne helye a válogatott keretben, de az pont a 2008as volt. alapból nálam sem lenne ott, de a most lehoz egy olyan szezont, hogy ennek a Madridnak is az egyik legjobbja tudna lenni, akkor már valszeg kivinném (bár őszintén szólva nem hiszem, h ez megtörténik).

halareaal 2010.02.02. 18:08:35

@Csöncsön: nem is a védekezésével van baj alapvetően. pont hogy azt írtam ha megnézed, hogy kell a csapatba ahhoz, hogy stabilak legyünk. de ő pont attól nagyon jó játékos, ahogy tud játszani mezőnyben, passzolni, stb. és ilyen tekintetben eléggé elmarad korábbi önmagához képest, holott sokkal erősebbek is lehetnénk vele sztem.persze nem akarom a csapat játékát egy az egyben tőle függősíteni, de többet várok tőle egyértelműen, mind játékszervezésben mind lövésekben.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.02. 18:30:36

@halareaal:

Oké, de szerintem bőven van ott ember támadni. Ha a spanyol válogatottban csak annyit csinál majd, hogy összeszedi a labdákat, és nem engedi a saját 16-os közelébe az ellenfeleket, az bőven elég is lesz. (Már ha ő játszik majd, nem Senna.)

Der Beste 2010.02.02. 19:30:51

Casillas azóta teljesít egy picit gyengébben (saját magához képest gyengébben,), mióta "szakállt" növesztett. :)))

halareaal 2010.02.02. 20:38:16

@Csöncsön:

"Ha a spanyol válogatottban csak annyit csinál majd, hogy összeszedi a labdákat, és nem engedi a saját 16-os közelébe az ellenfeleket, az bőven elég is lesz."

de az a spanyol válogatott, én most a Madridról beszélek. egyébként ha csak a labda megszerzéséről, és arról beszélnük, h ne engedje támadni az embereket, erre sztem bőven vannak jobb emberek is. a spanyoloknál Senna ebben pl jobb valszeg, bár én Xabit összességében jobbnak tartom.

Neil Blender 2010.02.03. 10:25:07

Xabi messze messze elmarad a csucsformajatol, de meg a jo kozepestol is. A melypont az Osasuna elleni meccs volt, a Depor ellen azonban mar tenyleg voltak biztato jelek.

De hol vannak a pontos 30-50 meteres labdai, a bika lovesei, a remek sulypontathelyezesei? Persze a Real Ce es Kaka jatekaval leegyszerusodott, oket tomik labdaval hogy majd megoldjak, de akkor is hianyolom Xabi jo elorejatekat. A vedekezes resze meg azt mondom hellyel kozzel rendben van, de tamadassegitesben borzalmasan gyenge.

Keelhaul 2010.02.03. 10:27:18

Megvan Kaká gyengeségének az oka. A madridi orvosok megállapították, hogy krónikus lágyéksérülése van.

Henke 2010.02.03. 13:48:21

Szegény Kaká. Állitolag ha jol értettem, még karrierje után is kell végeznie a speciális gyakorlatokat plusz addig edzések előtt, napi kétszer :/ Remélem nem lesz nagy hatással a játékára. Egy zsenivel kevesebb lenne.. Állitolag még a Barca ellen sérült rá novemberben

Mérgező Hulladék 2010.02.03. 16:19:32

@nasteey: "mindig rácsodálkozok, hogy a spanyoloknak van kb. 5-6 olyan kapusa, akiért Capello jelenleg a fél karját odaadná"
Ez mennyire igaz! Almuniát még honosították is volna, a spanyoloknál meg szóba sem kerül a neve a válogatott kapcsán.

@Keelhaul: egész pontosan Goycochea :) Rá vajon ki emlékezne, ha Pumpido nem sérül meg? Marcost se nagyon ismernénk, ha nem őt favorizálja Scolari Dida helyett. Mondjuk Victor Valdes már nem ez a kategória, szerintem is helye lenne a keretben.

rizla 2010.02.03. 19:14:59

@Mérgező Hulladék: nem nagyon sürgetik már almunia honosítását.. nem sokáig volt téma amúgy sem.

krysal 2010.02.03. 19:15:43

Szkúzi, de ezt nem bírom megállni. A fenti Guti vs. válogatott sztori, ezúttal Del Bosque olvasatban:

Del Bosque: "Ha minden héten összeállítanánk egy csapatot, akkor Guti az ehetiben biztosan benne lenne. Nem csak technikailag, hanem fizikailag is jó állapotban van. Gyors és erős játékos, nagyon technikás és jól lát a pályán. Érdekes időket él: két hete még Isten tudja hová küldték, most a válogatottba követelik."

Keelhaul 2010.02.03. 21:27:44

@Keelhaul: Csúnya eltévelyedés, visszavontam. Csak tudnám miért gondoltam rá... ezer bocs.

Keelhaul 2010.02.03. 21:31:18

Az angol kapusok meg híresen szarok. Ez szerintem mindig kiderül, amikor egy angol mesterlövész spanyolba (madridba) igazol. Beckham szerint pl. azért nem ment be anno egy szabadrúgása sem kb, mert " a spanyol kapusok rosszul állítják fel a sorfalat". Kérdés: de kinek rosszul?

Keelhaul 2010.02.03. 21:32:47

@Keelhaul: Mentségem, hogy '90-ben még fiatal voltam és bohó, a '94-es vébé volt az első, amit követtem. Másik mentség, hogy nagyon baszkos hangzása van a nevének, és hogy a fejemben élt egy ilyen nevű kapus, aki nem létezett, de sebaj.

Mérgező Hulladék 2010.02.04. 10:00:14

@Keelhaul: "a fejemben élt egy ilyen nevű kapus, aki nem létezett"
Furcsa, nekem is :) De kiűztem belőle :D

@rizla: igaz, egyébként is inkább a honosítással kapcsolatos precedens-érték és szabályalkotás miatt volt téma Almunia. Képességei alapján az angol keretbe is kevés, pedig ott inkább az alapján választanak kapust, hogy ki a kevésbé rossz :)

sundin 2010.02.04. 23:53:11

Úgy tűnik Csöncsön jóslata válik be és nem az én vágyálmom, Sevilla-Atlético döntő lesz. Azért a Getafeban még egy hangyafasznyit hiszek, hátha...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.05. 13:51:15

@sundin:

A Getafe ugye három éve már fordított meg hasonló helyzetből egy kupaelődöntőt...

Ha viszont a papírforma (és a tippem) érvényesül, akkor az Atlético-Sevilla azért nem ígérkezik csúnya döntőnek. Gondolom, a Bernabeuba viszik.

halareaal 2010.02.05. 16:35:56

@Mérgező Hulladék: miért lenne kevés? benne van a potya az tény, de képpeségekben ponthogy nem nagyon van nála jobb angol kapus sztem. szted ki?

luqe 2010.02.05. 20:33:50

@nasteey:
"@luqe: "mostanában egyre inkább realitását elvesztő xavi" Ezt magyarázd már el nekem légyszíves."

Az elmúlt időkben adott nyilatkozatai elég furcsák. Nekem, mint Real Madrid szurkolónak baromira az szűrődik le, hogy az elmúlt 1 év okán kicsit nagy lett a mellénye. Nagyon szívesen és nagyon sokat nyilatkozik a Real Madridról. Idézgetni nem fogok, nincs kedves megkeresni, de az utóbbi 1,5 hónapra gondolok.

Főleg annak fényében tartom érdekesnek, hogy madridi oldalról ez sosem volt divat, ha kérdeznek bármely madridit (nem csak most, hanem amikor sokkal sikeresebb volt a fővárosi csapat, akkor is így volt), akkor elpuffogtat 2 közhelyet, és lépnek tovább. Persze ahány ház, annyi szokás... Csak méltatlannak érzem a két csapat múltjához mérten xavi mostanában tapasztalható nyilatkozatait...

luqe 2010.02.05. 20:39:47

@Csöncsön: azért ez nem teljesen igaz. A legfontosabb gólokat általában azok szerzik, akiknek nem feltétlen feladatok. Számold csak meg, mennyi fontos (akár holtponton átlendítő) találatot szerzett már ebben az idényben (a barcelonánál maradva, mivel az ő meccseiket követed) puyol, piqué vagy épp keita...

A Madridnak tavaly az is hatalmas hibája volt, hogy Gagotól gyakorlatilag semmit nem lehetett várni. Őt nem is kellett levédekezni, ha 20 méterre állt veled szemben, nyugodtan elmehettél máshova, hagyhattad egyedül a kapuval szemben, hatalmas dolog volt ha esetleg elvállalta a lövést. Ha még sikerült kapura is irányítania is, már túlteljesítette magát. Azért ez hatalmas segítség az ellenfélnek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.06. 12:02:04

@luqe:

Ez igaz. Akkor átfogalmazom: Xabi hozza a kötelezőt, de a pluszokat még nem tette bele a játékba. Teljesen igaz, hogy Piquét a góljai miatt is szeretem. :-)

Everred 2010.02.06. 12:10:25

@Keelhaul: Beckham olyan időszakban játszott Angliában, amikor már angol kapus nem sok volt az élvonalban. Egyébként meg rúgott egy elég nagy szabadrúgásgólt Casillasnak is :-)

Keelhaul 2010.02.06. 15:31:12

@Everred: Megesik a legjobbakkal is :)
süti beállítások módosítása