Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 35. forduló - Campeón de Liga 2007/2008

2008.05.05. 20:00 pancho_sanza


Bajnokot avattunk. Vagyis a legfontosabb kérdés eldőlt. Ilyenkor természetes ürességnek kellene szívünkbe költöznie, de egyelőre még hiányzik az érzés. Nem tudjuk pontosan minek köszönhető a további várakozás. A hátralévő nagy rangadónak?  A kiesés izgalmainak? Esetleg a bajnoki győzelmet jelentő három pont kiharcolásának módja tesz minket bizonytalanná? Majd alszunk rá még egyet, hogy okosabbak legyünk. Mindenesetre a Real Madrid - három mérkőzéssel kevesebbet játszva – már most túlszárnyalta tavalyi teljesítményét. Ez mindenképpen dicséretes. A bajnokavatás tiszteletéére ráadásul minden kupás helyen álló gárda győzött. Többek között Barcelona is megtette, amit lehetett: egy hangzatos sikerrel próbálta meg elhomályosítani a nagy rivális diadalát. A Valencia fölötti győzelem szintén dicséretes. Ezen kívül még egy különösen fontos eseménynek lehettünk szemtanúi. A Zaragoza a sírból hozta vissza az első osztályú tagság reményét. Esett 29 gól és hosszú idő után változás történt a góllövőlista elején. Tovább után részletek.


Eljött az idő, amikor érdemes megállni és élvezni a pillanatot. A Real Madrid megszerezte története harmincegyedik bajnoki elsőségét, aminek köszönhetően az idény hátralévő három mérkőzésén kizárólag a játék szeretete és a presztízs miatt kell pályára lépniük. Maga a bajnokavatás hűen tükrözte azt, amit idén a királyi gárda produkált. Az emelkedett hangulatra való tekintettel a mérkőzést mindössze a rangon aluli jelzővel szeretnénk illetni. Aki látta, az tudja, hogy mi történt. Aki nem látta, az meg nem igazán veszített semmit, hiszen a találkozó első nyolcvan percét a ravasz passzivitás uralta. Vagy tudatosan nem csináltak semmit a csapatok, amit betudhatunk az esőnek. Vagy egyszerűen ennyire voltak képesek, amit szintén betudhatunk az esőnek. Így aztán meglepő volt, amint a nagy semmittevés közepette Heinze kezezett rossz helyen. A gólra váltott büntetővel legalább háromnapos messzeségbe került a bajnoki cím ünneplése. Azonban az idénynek eddig egyetlen tanulsága volt: a Real Madrid bármikor képes a nála szerényebb képességű csapatok legyőzésére. Még akkor is, ha ezért nem tesz semmit, és kilátástalanul is játszik. Majd később már mindent megtesz, de továbbra is kilátástalanul játszik. Ez konkrétan azt jelenti, hogy egyetlen pillanatig nem éreztük távolinak a fővárosiak bajnoki címét. Hazai vezetésnél és emberhátrányban sem. Egyszerűen az idei Real Madrid nem hullajt el feleslegesen pontokat egy Osasuna ellen. Bár volt az idénynek olyan időszaka is, amikor ezt bármikor és bárki ellen megtették, most ismét visszatért a Nou Campban elért diadal előtti hatékonyság. Jött is a két gól és senki nem mondhatja, hogy nem volt megérdemelt a vendégek győzelme. Mert bár ez a mérkőzés olyan rosszra sikeredett, hogy bármelyik csapat is nyeri, simán elmondhatjuk, megérdemelte. Elvégre ellenfele annyira gyatra teljesítményt nyújtott.  Hogyan és miért emelkedett ki a Real Madrid ebből a mezőnyből?  Ezt még sokáig fogjuk boncolgatni meccseredményekkel, lőtt gólokkal, kapott gólokkal, de a lényeg ott volt Pamplonában. Ez a csapat a tudatosság legkisebb jele nélkül is képes volt lehetetlen helyzetből fordítani. Ezt rajtuk kívül senki nem tudja. (Osasuna – Real Madrid 1-2) A Villarreal is ebben marad alul, bár mióta a második helyen állnak, egyre ritkábban fordul elő velük, hogy indokolatlanul veszítenének pontokat. Ez roppant módon kifizetődik, hiszen a Bajnokok Ligája selejtező elkerülése nagyon sokat nyomhat a latban. Főleg, hogy a spanyol pontvadászat a notórius későn startolók közé tartozik. Hétvégén a Getafe ellen húzták be a kötelezőt, így halasztva el a bajnokavatást. Igaz csak ideig-óráig. Azonban ez sem számít igazán, mert a második helyet stabilan tartják. A Getafének viszont máshol kell beszereznie a túléléshez szükséges legalább két pontot. (Villarreal – Getafe 2-0) Ugyanis a Zaragoza nyert. Pontosabban Ayala visszahozta a reményt az aragóniai szívekbe. Stílusosan a hosszabbítás utolsó másodperceiben szerezte meg azt a gólt, ami elkerülhetetlenül szükséges a bennmaradással kapcsolatos mindennemű gondolathoz. Sokat bántottuk idén a Zaragozát, egyszerűen érthetetlen számunkra, miként kerülhetett ilyen helyzetbe ez a csapat. Viszont pont annyira sajnálnánk, ha kiesne, mint amennyire örülni fogunk, ha a reménytelennek tűnő sorsolás ellenére, még tudja növelni a pontjai számát. Mert nagyon kellene legalább még három pont. Vagy inkább négy. (Zaragoza – Deportivo 1-0)


A Zaragozával ellentétben a Huelva számára a három pont megszerzése is erőnfelüli teljesítményt kíván, mert mindenképpen bravúrra van szükségük. Először a botladozásnál is szerencsétlenebb mozgásformát bemutató Atlético otthonában próbáltak szerencsét Sinama Pongolle-ék. Azonban míg a francia támadónak legalább voltak bíztató próbálkozásai, addig csapata számára a pontszerzés halvány reménye is hamar elpárolgott. Egy pillanatig nem volt kérdéses, hogy a Recreativo védelmét még a szezonjuk mélypontját élő Agüeroék is képesek lesznek feltörni. Ez végül háromszor sikerült a hazai csapatnak, miután Camacho hivatalosan 17 évesen megszerezte élete első dupláját, s argentin tinédzsertársa is beköszönt egyszer. A fővárosi piros-fehérek pont a legjobbkor találták meg a győztes mezüket, mert mindkét közvetlen riválisuk is ugyanígy cselekedett. (Atlético – Recreativo 3-0) Először is a Sevilla  érzett rá az egycsatáros játék nyújtotta biztonságra. Pedig a taktika áldozataként a góllövőlista élén álló Luis Fabiano a kispadon kezdett. Ugyanakkor a helyette, de nem a helyén játszó Renato duplája eldöntötte a mérkőzést, s bár a vendégeknek is volt lehetőségük, mindenképpen megérdemelt hazai győzelem született. A remény továbbra is él, s az Atlético formáját figyelembe véve, még akár a csoda is megtörténhet. (Sevilla – Valladolid 2-0) Ehhez többek között santanderi ponthullajtások is kellenének. Azonban a Racing most mutatta meg, hogy vert helyzetből is képes megfordítani a mérkőzését. Különösen azért fontos ez, mert minden valószínűség szerint nem volt betervezve vendégvezetés. Főleg nem kétgólos. Innen aztán adott is volt a feladat: hármat kell lőni az üdvösséghez. Meglőtték. Bár mostanában majdnem minden mérkőzés örömünnepben végződik Santanderben, most mintha egy kicsivel még nagyobb lett volna a boldogság. Az UEFA kupa már biztos, kedvező a sorsolás: ami innen következik, az mind ajándék. (Racing – Murcia 3-2)


Mint ahogyan a Valenciát fogadni is nagyszerű élmény. Két héttel ezelőtt még rá lehetett fogni, hogy Koemant akarják megbuktatni a srácok, de most már a hamis remény sem kecsegtet. Egyszerűen ezt tudja a Valencia csapatként, s bár valószínű, hogy ebben vastagon benne van a holland tulipán is, azért a játékosok felelősségét nem kisebbítenénk. Az érem másik oldala, hogy a minden terhétől felszabadult Barcelona váratlanul eredményesnek bizonyult. Sőt még a gólokat is szorgalmasabban gyűjtötték, mint a szerdai sorfal kihagyására feljogosító sárgákat. Nem is csoda, hogy Rijkaard megint mérgelődött a kispadon. De lehet, hogy már megszokásból teszi. Vagy éppen a régen tapasztalt füttyszómentes hangulatot hiányolta. Pedig szép győzelem volt. (Barcelona – Valencia 6-0) Mint ahogyan Güiza előzése is örökké emlékezetes marad. Egyszerűen túl nagy közhely lenne azt írni, hogy egyedül verte meg az Athleticet, pedig pontosan ezt történt. Minden szituációból a legtöbbet hozta ki. Két gólján kívül egy kapufa és egy kapusbravúr kiharcolása került még a neve mellé. Lassan a legértékesebb játékosok egyikévé nőtte ki magát. Büntetőrúgás nélkül vezeti a góllövőlistát, s a formáját elnézve az Európa bajnokság egyik nagy felfedezettje lehet. Persze szimpatikusabb is, mint a sevillai riválisa. (Athletic – Mallorca 1-2) Mint ahogyan szimpatikusabb csapat benyomását kelti a mostani Levante a mostani Espanyolnál. Egyszerűen nem értjük, hogy miként került oda az Espanyol, hogy a tavasz egyik leggyengébb csapata legyen. Ráadásul most nem az eredményekről beszélünk, hanem a produkcióról. Ami nagyjából a béka segge alatt van, így nem is igazán lehet bíztatót mondani a katalánokról, mindössze annyit, hogy tökéletesen kiegyensúlyozott mérkőzésen, hatalmas szerencsével mentettek pontot a hajrában. A biztos kieső, Levante ellen. Szánalmas.(Levante - Espanyol 1-1) Bár az andalúz rangadón is hasonló eredmény született, sokkal inkább az elégedettség jellemezte a csapatokat és a mérkőzést. Pedig lehetett volna egy kicsit nagyobb iram és lendület, de valljuk be őszintén, hogy más sem kockáztatott volna a kényelmet jelentő pozíciókból. A pontosztozkodás ideális volt mindenkinek. Mindkét oldal megpróbálta kiharcolni a győzelmet, de az idő múlásával a lelkesedés is elpárolgott. Majd őszre visszatér. (Almería – Betis 1-1)


76 komment

Címkék: spanyol összefoglaló la liga

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr3455489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2008.05.05. 21:01:42

Zaragoza = jó képességű, de érthetetlenül visszaeső, majd beszakadt körmökkel kegyelemkettesért kaparó diák. Részemről megszavaznám azt a kettest, következő osztályba léphet. :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.05.05. 21:06:38

Én inkább úgy fogalmaznék: kivételes képességű, de érthetetlenül hanyag, majd beszakadt körmökkel kegyelemkettesért kaparó diák.

Naná, hogy megszavazzuk. Kivéve, ha jövőre Segunda Divisiónt is közvetít majd a Sport Tv.

brassmonkey12 2008.05.05. 21:13:58

Zaragoza,Valencia + Newcastle ezek amiröl tudok,mi a közös bennük?Nagyágyúktól kiebrudalt B emberekből nem lehet bajnokesélyes gárdát csinálni,lehet a nagycsapatban még vitte a hév és ugyahogy jo teljesitményt nyujtot de arra már nem képes hogy egy gyengébb csapatba meghatározó játékosá váljon aki elöre viszi csapatát ráadásul lelkileg is alulmotiválja hogy el kell mennie egy nagy csapatból,és ebböl összehoznak egy csapatra valót és mindenki a csodát várja év végén meg csodáközünk hogy a kiesés ellen küzdenek,Dani Güiza honnan került elö?Nst elemezhetné öt miért,hogyan?,reallal elég szkeptikusak vagytok ,nem?Gagót rendkivül aláértékelitek mi van ha 5 év múlva ö lesz egyik legjobb védekezö köppályás a világon

brassmonkey12 2008.05.05. 21:24:22

cannavarót szerintem hazaküldeni kéne a picsába csak levezetni jött madridba,heinze nem real szintü játékos pepe még elmegy sergio ramosba meg véletlenül beletraffáltak és egy jó korban lévö védöt szerzödtettek,robben hosszu távon nem megoldás,robihno egyedül nem képes elvinni a csapatot guti együtt,talán sneijder de mindenképpen kéne egy vezér a középre,higuain jövö real csatárra mellé kéne valakit szerezni,david villa mé lesz ott az ebén nem csinált ezen a kurva szezonba semmit,ennél mlg raúl is jobb választás

brassmonkey12 2008.05.05. 21:26:02

mi van kommentátor versennyel?

bigchange 2008.05.05. 21:47:22

Mint a Gago-ellenes mozgalom egyik zászlóvivője ezennel ígérem: ha Gago a világ egyik legjobb szűrője lesz, leadom a szerelést. De nem lesz. Nem lehet. "Hokibottal lő, fehér bottal passzol" (hogy magamat idézzem:))

corrado 2008.05.05. 22:11:06

brassmonkey12,
Valencia = Nagyágyúktól kiebrudalt B emberek
Ne már, ki? hol? ugyan...
(igen-igen tudom Morientes, de ez 1! ember)

bigchange 2008.05.05. 22:13:30

Tudod mit? Legyen! De azt az öt évet ne Madridban töltse, mert idén miatta nem bírtam végignézni szinte egyetlen Real-meccset sem! Bocs, de én Redondón nevelkedtem.

bigchange 2008.05.05. 22:14:27

Morientes a Valencia játékosa.

bigchange 2008.05.05. 22:15:06

Ja bocs, Zaragozát láttam.

bigchange 2008.05.05. 22:15:44

Lehet, hogy Gagót is rosszul látom???:))

thomasmore 2008.05.05. 22:42:26

Hogy Raúlnak több keresnivalója lenne az eb-n mint villa-nak?az tuti!
Legszívesebben elnyalatnék egy bélyeget Aragones-szel,addig ijesztgetném az öreget míg bad tripje nem lesz,aztán csak akkor hagynám békében "utazni",amíg meg nem ígéri h kiviszi svájcba a Raúlt.de ez sem segítene rajta...az öreg teljesen elbutult - ezt csak akkor vonnám vissza ha európa-bajnok lenne Spanyolország (muhaha)
Ale Real!

horvath 2008.05.05. 22:44:36

brassmonkey12
nyugodtan vegyél levegöt senki nem vág szavadba kihagytad jo kapus casillas iker

brassmonkey12 2008.05.05. 23:22:38

Iker Cassilas mindenki dicséri, nem érzem ugy hogy pezzegetni kellett volna a témát,amugy a világ legjobb kapusa,buffon egy muflon,cechnek lassan bukosisakot kéne hordania,gago tény hogy nem lö atomgollokat és nem ad 50 méteres gólpasszt de egyrészt nem is ez a dolga másrászt makalele se bombagoljairol volt hires,Aragones is hülye de nemcsak raúl miatt hanem valenciábol képes behivni embert, ez megbocsáthatatlan

BruceWayne 2008.05.05. 23:25:34

görögök fele is padozott a csapatába anno :-)

meg Villáék lehet az EB-re gyúrtak...

de leírni nem merem hogy jók lesznek a spanyolok, azt nem szabad, mert ...

2008.05.06. 08:19:57

Higuain kezdi lődözni a gólokat, az utolsó kettő egész szép volt. :)
A Barca meg a Realról puskázik, tárgyal Laudruppal:)

gibson 2008.05.06. 08:56:57

Azért azt nem lehet elvenni a Barcelonától és a drukkereitől, hogy kurva nagy önbizalmuk van. A BL-döntőben is szentül hittek az utolsó percig, és most itt, a szavazáson is sikerült az Eto'o, Deco, Ronaldinho nélkül díszsorfalat álló csapatot kihozni esélyesnek a szerdai El Clasícóra :)

rexford 2008.05.06. 09:14:57

"Valencia = Nagyágyúktól kiebrudalt B emberek
Ne már, ki? hol? ugyan...
(igen-igen tudom Morientes, de ez 1! ember)"

Helguera a másik. Több nincs, valóban.

mickeyknox 2008.05.06. 10:32:14

a valenciát nem lehet összehasonlítani a zaragozával. utóbbi 10 évben bl szereplők (min. 4. hely a bajnokságban), két döntőjük is van, 2x spanyol bajnok, UEFA kupagyőztesek. Egy NAGYCSAPAT. most kiszaladt egy rossz év, jövőre tuti az elején lesznek valahol. a koeman-effect áldozatai lettek.

mickeyknox 2008.05.06. 10:36:03

a wikipedia-n már:
Head Coach : Josep Guardiola
ejha

zom 2008.05.06. 10:36:28

gibson, talán azt vártad, hogy a Barca drukkerek sima 1-esre veszik a meccset? :)
Amúgy Ronaldinho már régóta nincs, Eto'o meg Deco korántsincs nagy formában, nem biztos, hogy az ő hiányzásuk lesz a döntő tényező.

hmikey 2008.05.06. 12:24:38

Egy jól játszó Bojan - Messi - Henry trió durván veszélyes, megtámogatva Xavi-val meg pláne. Eto'o már rég csak forgolódik sajnos.

gorilla vs bear 2008.05.06. 12:36:38

gyorsan essünk túl a kötelező körökön: a bajnokság szar, a real szar, a villaerreal/barca bukta el a bajnokságot, nem a real nyerte meg, sneijder nem egy zidane.

amúgy aki azt gondolja, hogy egy ilyen felfogásban játszó osasunát (vagy bármelyik spanyol kispcsapatot) látványos játékkal meg lehet verni, annak nem sok köze van a focihoz.
az viszont dícséretes, hogy a realnál ilyen magasan van a mérce, azt azért mindenki érzi, kitől lehet várni a focit.

gibson 2008.05.06. 12:41:09

Bár a meccset nem láttam, de azt olvastam Eto'o-ról, hogy a hétvégén megint régi önmagát idézte a Valencia ellen. Én örültem volna, ha játszik, de a kis rohadék eltiltatta magát, Decoval egyetemben... Derogál nekik sorfalat állni, vagy mi? :)

krysal 2008.05.06. 13:27:21

Öhm. Eto'o majdnem annyi gólt lőtt, mint ahány meccsen játszott, jelzem. Ok, a Man Utd bunkerfocija megfingatta, de az sokakat lefogott.

Örömünnep, Madrid módra. Pedig ritkán sztkozódtam olyan cikornyásan, mint a 83. percben. És jelzem, a két gólt 9 (!) emberrel hoztuk össze, mert Heinze kezét épp a vonal mellett kötözgették...

ApukadHUN 2008.05.06. 13:29:08

"egy ilyen felfogásban játszó osasunát látványos játékkal meg lehet verni, annak nem sok köze van a focihoz. "

Azért valahol az utolsó 10 percben csak sikerült ét gólt bepréselni a nehéz ellenfél ellen, igaz ehhez az kellett, hogy Sergio Ramos átszaladjon balszélsőbe egy szabadrúgás kiharcolásának erejéig, míg a második gól előtt, megmutassa Gutinak, hogy miként kell irányítóból forintos labdát adni.

A gólok megvoltak, innentől fogva annyi kellett volna a látványos játékhoz, hogy tudjanak passzolni kettőt egymás után és legalább egyszer találják el az ellenfél kapuját. Ez egyetlen egyszer sem sikerült.

Aki ért a focihoz az tudja, hogy ez kizárólag az Osasunán múlott. Egyébkén roppant érdekes, hogy ez pont az irónikus "szar a Real" bemondásokat erősíti meg, hiszen ha az Osasuna meg tudja szopatni a Realt saját erőből. Akkor miért csodálkozunk, hogy a Roma és a Mallorca simán alázza?

krysal 2008.05.06. 13:56:19

Azért az Osasuna felfogásáról sokat elárul, gogy a kiállítás után érthetetlenül visszaesett a játékuk... Alig volt épkézláb támadásuk.

De az valahogy el kell fogadnunk, ez a Madrid nem a szépségről, sokkal inkább a küzdeni tudásról, és a szívről szól. Ezt meg a galaktikusok nem tudták...

the real 2008.05.06. 13:59:32

gorilla vs bear 2008.05.06. 12:36:38
Kihagytad, hogy Gago nem egy Redondo.

T.F.E. 2008.05.06. 14:10:15

ApukadHUN
>>>ha az Osasuna meg tudja szopatni a Realt saját erőből. Akkor miért csodálkozunk, hogy a Roma és a Mallorca simán alázza?

szenator 2008.05.06. 14:12:57

Gorilla, most nem rosszbol, de mirol szolt a szezon? Hogy egy sor eselyes(nek kikialtott) csapat toketlenkedett, mig a Real tette a dolgat es hozta a pontokat. Persze, most lehet azt mondani, hogy a foci lenyege ez: tobb golt rugni az ellenfelnel, tobb pontot szerezni a konkurencianal. Pedig szerintem az ilyen gondolkodas alapjaiban hibas. De a jatekkal azt hiszem ados maradt.
Masik fontos dolog: a Real szinte valamennyi fo ellenfelet elverte, nagyreszt kint is. Es ez (is) donto volt.
Azt meg nagyon jol tudjuk, hogy utolag mar senki sem fog emlekezni arra, ki hogyan szerezte meg a bajnoki cimet. De ez ellen semmit sem lehet tenni, ez az emberi emlekezes klasszikus hatulutoje...

T.F.E. 2008.05.06. 14:13:03

Nem ment át, már megint.
A Liga élen álló csapatait - a Sevilla kivételével - oda-vissza megverte a Real Madrid (Villareal, Atletico Madrid, Racing Santander), illetve a Barcelonát is elkapta idegenben, ez elég egyértelmű. A kisebb csapatok elleni vereség inkább belefér.

krysal 2008.05.06. 14:16:06

Néhány éve a Valencia úgy lett bajnok (a Barca nagy hajrájának évében), hogy szinte egy nagy ellenfelét sem verte meg. "csak" a biztosat hozta.

Szerintem az sokkal rosszabb....

gorilla vs bear 2008.05.06. 15:29:43

ApukadHUN:
nem azt írtam, hogy nem lehet megverni hanem, hogy látványosan focival együtt nem. ha sikerül 90 percig fegyelmezetten védekezni egy ilyen csapatnak, akkor miért szégyen, hogy csak egy küzdős meccsen nyer ellene a nagycsapat? gólt persze ritkán lőnek, mert ahhoz több kéne, de védekezni megtanultak. Az a bajod, hogy kurvára lenézed a spanyol kiscsapatokat, és nem látod hogy menyire megváltozott a spanyol foci az elmúlt évtizedben. az osasuna uefa elődöntős volt tavaly, idén egy kiesőjelölt a német bajnokot oktatta. ezeket a csapatokat kéne oda-vissza alázni sorozatban?

gorilla vs bear 2008.05.06. 15:51:06

szenator:
alapjaiban hibás az a gondolat, hogy a foci lényege a győzelem? bocs, de ez egy így komolytalan. amúgy mi a szép játék definíciója? hány meccsen kell szépen játszani egy szezonban egy csapatnak, hogy elismerjék, hogy szép játékra képes?
persze, megértem, hogy mindenki realtól várja a foci megmentését, és ennek a terhét el kell viselni, de hétről-hétre rácsodálkozni, hogy megint nem alázták meg az ellenfelet, felesleges. most megmondom, hogy a jövő évi osasuna-real is szar lesz (ha lesz), úgy ülj le a tévé elé.

ApukadHUN 2008.05.06. 16:14:18

nem az alázással van baj, de amit a hétvégi meccsen bemutattak az maga volt a szégyen. Ha kikapnak, akkor azt mondom oké, ennyire jól nyomja az Osasuna.
De itt nem nyomta jól az Osasuna, csak a Real állt hozzá szarul a mérkőzéshez, s idén nem lehet egyedül azzal védekezni, hogy a komoly meccsekre tudnak csak felpörögni a srácok, hiszen nincs komoly meccsük köszönhetően a korai kupabúcsúknak.
Láttam én, hogy a Getafe a német bajnokot oktatta, a Zenit meg egyenesen megalázta a Bayernt. Mint ahogyan a Villarrealt is. Meg a Bolton az Atléticot.
Valaki múlt héten felsorolt itt konkrét eredményeket, hogy mitől olyan nagyszerű a Real.

A Betis is nyert 3-1-re a Vicente Calderónban.
Az Alméria Sevillában húzott egy négyest.
A Valencia gyakorlatilag bárhol leszop bárkitől, így bravúrnak nem nevezném, az ottani diadalt.
A Nou Camp 1-0-ja óta sok mindenre választ kaptunk, hiszen az idei Barca roppant jó a Schalke és a Celtic ellen, de még egy idei Valencia is kiütötte a kupából.
S marad a Villarreal, amelyik hazai pályán sok országos egyesnek tett már keresztbe, de az az ottani ötös továbbra is érthetetlen.
Nem az elmúlt 10 évben változott sokat a spanyol futball, hiszen tavaly az Osasuna, míg 11 éve a Tenerife játszott UEFA elődöntőt. Idénre változott sokat a spanyol futball . S nagyon nem előnyére...

rexter 2008.05.06. 16:14:22

Hala Madrid, szep volt fiuk!!! :D:D

brassmonkey12 2008.05.06. 16:43:27

egy olyan ellenfélel szemben mint az osasuna és ráadásul otthonában még zidanék se tudtak alázni,sőt amiota real küzdüs csapat lett azota nyernek osasunában,vasárnap szerintem sokat számitott a zuhogó esö(ki tud ilyenkor szépen focizni?)emelett nem jáccott guti,barca játékosai egyszerüen kiégtek,tavaly vesztették el,idén csak real veszthetette el volna,ha megnézzük viszont a real beállt a többi nagy europai nagycsapat közé és szervezett futball játszanak,számomra az eredmény fontosabb inkább nyerjünk egy bajokságot mint hogy zidanenal 38 meccsböl mondjük 15 öt szép játékkal nyerjünk,sokan azt hiszik akkor minden meccsen szépen jáccott a real de ez nem igy van,mielött szidnátok zidane én is nagy játékosnak tartom de jáccot minden meccsén fantasztikusan

brassmonkey12 2008.05.06. 16:46:26

de nem játszott minden meccsén fantasztikusan,pontositom

hmikey 2008.05.06. 17:15:28

Az a legviccesebb, hogy a Real meccséből pont az utolsó 15 percet láttam kb., és ezért nekem teljesen más kép maradt meg az egészből. Az első gondolatom az volt, hogy "nesze, a végén megint sz*p a reál" (nekem mindegy, a Barca-t jobban csípem), és amikor befújták a tizit, akkor már borítékoltam is. Aztán amikor megjött a fejes a semmiből, akkor a második gondolatom az volt, hogy "némá, ilyenkor kell elkezdeni focizni?", aztán a döntő gólnál össze(eső)rogyó osasunai játékosokat látva meg az, hogy "mekkoradurva bomba volt baze", és "ja, most lett bajnok a reál, wow". Közben meg a közeliket látva mindig bekattant, hogy "fujdeszar lehet ilyen esőben ott szaladgálni".

gorilla vs bear 2008.05.06. 17:41:59

világos, ha a real gyengén játszva nyer, az szégyen, ha mindenki más, az taktikus, okos, 'annyit ad ki magából amennyit kell'. de mondom megértem, hogy velük szemben nagy az elvárás, elismerem, hogy kilógnak a mezőnyből, ami mástól elmegy, az tőlük nem.

egyesével kiragadni eredményeket felesleges. ha egy csapat kikap egy meccsen attól hulladék lesz, ha nyer 25-ször, attól nem lesz jó? ezek szerint man. city jobb csapat mint united és szebben játszik mert oda-vissza verte őket?
a tenerife melyik spanyol csapattal játszotta az elődöntőt, és az melyik spanyol csapattal a döntőt?

halareaal 2008.05.06. 18:04:23

"Persze, most lehet azt mondani, hogy a foci lenyege ez: tobb golt rugni az ellenfelnel, tobb pontot szerezni a konkurencianal. Pedig szerintem az ilyen gondolkodas alapjaiban hibas. De a jatekkal azt hiszem ados maradt."

ez alapjában véve teljesen igaz. a Real nem játszott szép focit, ezt legalább 15 meccsen, de talán még többön is megtapasztaltam idén. (ezek közül ráadásul 2, azaz kettő fontos meccs volt.)
egy (nagyon) komoly problémám van a fenti megállapítással. mihez képest szar a Madrid? a 6-8 évvel ezelőtti csapathoz, a 3 évvel ezelőtti Barcához képest. sztem ez itt a kulcs. aki követte a Real szezonját (persze főleg ősszel), az tudja, hogy kb annyi "parádés" meccse volt, mint a Manchester Unitednek. és több, mint bármelyik európai csapatnak ebben a szezonban. nem bármelyik spanyolnak, hanem bármelyik európainak. egyszóval, sztem talán a MU az egyetlen csapat, aki tartósan, az egész szezonban "szebb" játékot mutatott be, mint a Madrid (abba már ne is menjünk benne, hjogy ez 70-80%ban 1 embernek volt köszönhető). és mégis csak a Realt veszik elő, legalábbis egy Cheléseat, Intert, Bayernt nem szidnak annyit, pedig a látvány gyakorlatilag teljes hiánya ellenére ott is jöttek az eredmények.

"nem az alázással van baj, de amit a hétvégi meccsen bemutattak az maga volt a szégyen. Ha kikapnak, akkor azt mondom oké, ennyire jól nyomja az Osasuna."

ezt nem is értem. szted nagyobb szégyen egy Realnak ha nyer, mintha kikap? közhely, de ez különbözteti meg a nagyokat a kicsiktől. olyan csapat talán még nem is volt és a profi labdarúgásban talán már nem is lesz, ahol egy csapat úgy lesz bajnok, hogy a meccseinek 80-90%án jobb ellenfeleinél.

halareaal 2008.05.06. 18:12:30

a spanyol bajnokságot meg most divat szidni, mégis egy szinte abszolút mélyponton lévő Barca egy végig nyílt párharcban 180 percen keresztül minden tekintetben teljesen egyenrangú ellenfele volt a legtöbbek által az angol (legerősebb) bajnokság legjobbjának tartott csapata ellen.
lehet mondani, hogy azért, mert a MU nem akart (ez amúgy sztem nagyon szar duma), vagy nem mert, de tökmind1 hogy miért az a lkényeg h így volt. aki meg néz MU meccseket az idén, az tudja, hogy miként szokták porba alázni a gyengus angol kis és középcsapatokat, szóval tudhatja, Ronaldoék szeretnek játszani (ezért legjobbak az idén), és ha van módjuk rá, akkor bizony elintázik az ellenfelet, ahogy csak tudják. a Barcát éppenhogy sikerült. azt meg télleg ne gondolja már senki komolyan, hogy úgy mentek ki a pályára, hogy majd spórolnak a ,meccsen, mint mondjuk a Derby ellen, amikor még csak továbbjutásra sem álltak a meccs előtt.

halareaal 2008.05.06. 18:13:07

mondom mindezt úgy, hogy persze a MU-nak szurkoltam.

Pseudo 2008.05.06. 18:18:35

pancho_sanza : "Güiza előzése is örökké emlékezetes marad...Két gólján kívül egy kapufa és egy _kapusbravúr_ került még a neve mellé. " - Güiza vészkapusként fejezte be a meccset?:)

Aradebil 2008.05.06. 18:24:07

Guardiola?kiváncsi leszek...

IronRock 2008.05.06. 18:44:50

A lényeg az, hogy a Real elég szép fölénnyel lett bajnok, de teljesen jogos kritika érheti és éri is. Én nekik szurkoltam végig, de azt a töketlenkedést amit a Roma ellen mutattak és ami miatt február-március táján 2 pontra rájuk jött a Barca, aki akkor még mindhárom sorozatban állt míg a Real már csak a bajnokságban, nem lehet megbocsátani és elfelejteni. Ezért csalóka kicsit ez az eredmény. A tavalyi bajnokság sokkal példaértékűbb és élvezetesebb volt, ott a végéig nagyon kiélezett volt hogy ki lesz a bajok, és a Real csak a spanyol pontvadászatban egyedüli egymás elleni eredmények miatt lett bajnok a pontegyenlőség miatt. A Barca meg a végére elfogyott, a Villareal meg nem tudott (most még) igazi vetélytársa lenni a Real-nak.
A Real nemegyszer tényleg bűnrosszul játszott, meg is lepett, hogy olyankor is tudtak nyerni. Volt egy hullámvölgyük, amikor a sérültek és a szar forma miatt elkefélték a szezonjuk jó részét és már úgy kellett csak a bajnokságra koncentrálni, hogy a fő rivális még a BL-ben is érdekelt volt. Most is azt mondom, mint korábban: Schuster-nek mennie kell, ha Capello-nak egy sokkal nehezebb, tényleg vérrel-verítékkel, szívvel-lélekkel kiküzdött bajnoki cím után távoznia kellett, Schuster-nek még inkább el kell húznia a rákba. Mert nála nem csak a játék, hanem a küzdeni tudás, a megfeszülés is hiányzott gyakran....
Sajnos azonban a Real idióta balfasz módjára viselkedő vezérkara a helyén fogja tartani, pedig ha nem teljesen vakok, látniuk kéne hogy ezt a bajnokságot a Real kevésbé nyerte meg, inkább az üldözők töketlenkedték el....Lehet hogy Schuster valamikor jó edző lesz, de ezt talán ne a Real kispadján gyakorolja ki, mert nem lesz még egyszer ilyen szezon, hogy minden üldöző ennyire balfasz legyen még a bajnokhoz képest is....

rizla 2008.05.06. 18:57:59

ironrock: dehogy fogyott el a barca a végére.. egyrészt már az elején elfogyott (eto'o, messi sérülés), másrészt soha nem is pörögtek fel. nem csak a bajnokság végére álltak vissza, hanem egészen végig álmosan játszották a meccseket. úgyhogy mindenképpen jobb az idei real, kihasználta, hogy nyerhet, és szép rajt-cél győzelmet aratott. természetesen egy jó barca, jó valencia mellett ez a játék talán nem lett volna elég, de míg a real fejlődött tavalyhoz képest, a barca nem, sőt, visszalépett mégegyet. úgyhogy ezért megérdemelt.

rizla 2008.05.06. 18:58:30

az első 4 sorban természetesen a tavalyi idényről beszélek

rizla 2008.05.06. 18:59:50

bár az ideire is igaz.. most látom, hogy te eleve az ideiről mondtad. mindegy, a lényeg ugyanaz. a madrid legalább eredményességben felnőtt a feladathoz.

nasteey 2008.05.06. 19:35:09

Ez az. Ezt pedig nagyon lehet bennük tisztelni. Ha nem megy, akkor is megvan a 3 pont. Hányszor meg hányszor jöttek úgy el a pályáról, hogy 1 pontot érdemeltek a meccs képe alapján, de megvolt a 3, vagy bekezdett az ellen 3 kapufával, de a Real összekapta magát és győzött. Ha vki nem így játszik, az nem lehet bajnok. Az csak plusz, ha valaki közönségszórakoztatóan is tud játszani. Mondjuk szerintem ez nem igazán volt jellemző az idei Realra (vagy másképp: régebben nemegyszer lett olyan bajnok, aki ettől százszorta élvezetesebben játszott).

Na nem baj, holnap és jövőre revenge lesz. :)

halareaal 2008.05.06. 19:37:20

Schuszter többet ért el mint Capello. ezenfelül egy Realnál dolgozni tudjuk mekkora nyomás, maradjon csak a helyén. aki ilyen sajtó és szurkolók mellett ilyen csapatot épített, amelyik az elmúlt évekhez képest azért jóval gyengébb kerettel simán verte a komplett spanyol mezőnyt, azt nem kell elküldeni. illetve ha igen, akkor minimum olyan edző jöjjön, mint Del Bosque volt, egy ugyanolyan erejű kerettel. (jah és egy rakás olyan játékossal, akinek ha olyanja van, lehoz egy BL-párharcot.) erre nyilván nincs lehetőség, ezért Schuiszternek maradnia kell. Mourinhoval talán elcserélném, de különösebb indokom nincs rá h mért, ha jobban belegondolok.
a Real meg a Roma elleni 2. meccsel a legtöbb szurkoló szemében teljesen elbaszta a szezonját, ez 1 röhej, h ezt az 1 meccset kivetítik a szezonra. a többiek amellett hogy töketlenek voltak, a kiki mecseken az összes közvetlen rivális elvérzett a Real ellen. tehát a Real nyert, nem a többiek vesztettek. ezt a bajnoki címet nem lehet elvitatni tőlük, csak az ellendrukkerek akarják kisebbíteni a jelentőségét. a Barca is azért vert el mindenkit 2004-2006ban, mert az egész spanyol mezőny töketlen volt? el clasicoc 3-0, 2-4 vagyis 1-1 győzelem, csak azért nyertek simán, mert a Real a kiscsapatok ellen töketlen volt? ugye, hogy nem. ettől függetlenül nem akarom a 2 csapat játékát összehasonlítani, mert az a Barca történetének egyik legerősebb csapata volt, de akkor nem is merültek fel ilyenek, hogy bezzeg a 2002-es Real megverte volna őket vagy bármi. mindenki elismerte, hogy a Barca tönkrevert mindekit.
a Real bajnoki címére azt mondani, hogy nem ők nyertek, hanem a többiek vesztettek, egyszerűen nem sportszerű. még akkorsem, ha odabiggyesztik, hogy ugyanakkor megérdemelték, mert szar játékkal is tudnak nyerni.

IronRock 2008.05.06. 20:25:42

halareaal, én Madrid-szurkeszként is el kell ismerjem, hogy ez a Real így és ilyen fölénnyel bajnok tudott lenni ennyivel a bajnokság vége előtt, az jórészt a vetélytársak balfaszkodásának is köszönhető, akkor te miért nem? :-) Való igaz, hogy a Real megverte oda-vissza az összes közvetlen riválisát (El Classico visszavágója még kivétel). És én nem is vitatom a bajnoki címüket mivel szurkolójuk vagyok, de hogy a Real bajnoki címében fontos szerepet játszott a vetélytársak bénázása és töketlenkedése, az fix. És bennem nem az merült fel, hogy a 2005/2006-os Barca mennyivel jobb volt, hanem hogy kedvenc csapatom játéka és eredményessége hol van az elvárt szurkolói szinttől - persze lehet mondani hogy ez mocskos szubjektív dolog és mit képzelek én, amiben van nem kevés igazság, de ez más kérdés...
Ugyanakkor ez a Real nagyban annak köszönheti hogy bajnok lett hogy a közvetlen üldözői a töketlen és béna forma között ingáztak, és engem nem érdekel, mi volt 1-2-3-4 szezonnal korábban, mert nem lenne fair az összehasonlítás a mostani csapatokkal. A Real kétszer tálcán kínálta a befogás és az előzés lehetőségét a vetélytársaknak, és hogy ez nem sikerült, az abszolút nem a Real-on múlott.
A tavalyi bajnoki címükre józanul gondolkodó ember nem mondta volna hogy nem megérdemelt, mert azért tényleg kurva keményen megküzdöttek és megharcoltak. A mostaniban jórészt a vetélytársak botladozása és bénázása is benne volt, amire tavaly nem számíthattak. Ergo: engem nem érdekel, milyen nagyok a Real-nál az elvárások, de ha a tényeket nézzük, Schuster-nek repülnie kell mint a győzelmi zászló. Hogy a Barca se jár jobban, vagy hogy az Atletico is bénázik, az egy Real-szintű csapatnál nem ok a változtatásra....Schuster menjen a rákba, mert semmit nem bizonyított idén hogy tehetséges és jó edző. Azt még nem tudom ki jönne ide helyette, de ha a Real teljesen idióta és balfasz vezetőségét ki lehetne hagyni a döntésből, csak jobb jöhetne...

gorilla vs bear 2008.05.06. 20:52:29

a tavalyi idénnyel példálózni vicc. na ott aztán tényleg elmondható, hogy hullaszar volt a madrid. annyi siralmas meccset még nem láttam. ha a mostani február-március gyenge volt, akkor mit mondasz a tavalyiról? attól nem kaptunk ki, akivel nem játszottunk. még a levante is nyert a bernabeuban! az emerson-diarra középpálya egy mélypont volt a klub történetében.

IronRock 2008.05.06. 21:10:13

lehet, gorilla, de akkor is nem egyszer hátrányból fordítva nyertük a végén a meccseket, és végül a bajnokságot is! Lehet hogy akkor szar volt a Real, de a végére úgy felszívták magukat, hogy olyan helyzetből fordítottak, amire ember nem fogadott volna! Szarul játszottak, de volt szívük és mentális erejük küzdeni és a végén megérte!!!És most mi van???? Csak azért bajnokok ennyivel a vége előtt, mert a vetélytársak náluk is töketlenebbek!!!! (amiért vonják le a Barca-nál (Valencia, Atletico még ehhez is lúzer) a következtetést, és rúgják ki akit ki kell. Sajnos ez a helyzet!! Én szeretnék egy méltó és szépen és hatékonyan játszó Real-t, de ezzel az edzővel (Schuster) és ezzel a kerettel ez lehetetlen....

gorilla vs bear 2008.05.06. 21:50:31

valószínűsítem capello rajongó vagy, és ezért látod ilyen elfogultan a dolgokat. a barca tavaly a töketlenkedés csimborasszóját prezentáta a bajnokságban. végig vezettek és nyert helyzetből bukták el, sima meccseken, utolsó percekben bekapott gólokkal. akkor tényeg ők vesztették el a bajnokságot és az ölünkbe hullott mert senki másnak nem kellett. persze keméynen küzdöttünk a utolsó fordulókban, de azért egy bajnóki címhez az a teljesítmény nagyon szerény volt. kár mocskolnod susztert, nem jön vissza capello, istennek hála.

gibson 2008.05.06. 21:56:48

Na, úgy hallom, Iniesta sem fog játszani holnap. Sérülés, vagy kikönyörögte Rijkaardnál, hogy otthon maradhasson? :)

nasteey 2008.05.06. 21:58:45

Azért mindent összevetve mégis csak két meccsen dőlt el a tavalyi bajnokság. Mert ha a két Clásicón mi vagyunk jobbak, vagy történetesen a gk számít (hol van még olyan bajnokság, ahol az egymás ellenit nézik?) akkor küzdhetett volna a Real akármennyire.

Mondjuk ez egy tökmindegy, zárójeles szösszenet volt. Jővőre 19 lesz és nem 32. :P

IronRock 2008.05.06. 22:22:56

gorilla, nem vagyok Capello rajongó, csak szerintem az eredményesség és a küzdeni tudás/akarás jobban számít...és ebben Capello jobb. A tavalyi csapat tényleg megizzadt a bajnoki címért, nem egy esetben vesztett helyzetből kellett nyerniük, akkor odatettek apait-anyait meg mindent ami volt. A mostani Real-ból sajna ezt nem nézem ki....nekik idén kellett az is hogy a Barca bénázzon a végéig. Schuster meg megérdemli a kritikát, mert lófaszt nem csinált a Real-al, azon túl hogy ő volt a szakvezető. Capello idején ilyen lélektelen, kilátástalan játékot nem láttam, mint amit a Real a Roma ellen mutatott a BL-ben, és közben a bajnokságban is. Kaptak ki Capello idején is, de legalább hajottak, de amit idén a Real többször is felmutatott, az alapján nem sokan hitték volna, hogy bajnok lehet. Ha azt nézzük, melyik edző volt képes mentálisan felkészíteni és fanatizálni a játékosait és melyikük ért el többet egy "gyengébb" keretből, akkor igenis Capello a jobb, Schuster meg mehetne erőnléti edzőnek a Bundesliga 3-ba. Schuster azért lehetett most bajnok ezzel a kerettel, mert a Barca még náluk is bénábbnak bizonyult, holott hosszabb ideig több fronton kellett helyt állnia mint a Real-nak. Kíváncsi vagyok, Herr Schuster mire ment volna ezzel a kerettel, ha a tavalyi Barca lett volna az ellenfele....azt hiszem, jobb ha ezt sose tudjuk meg. Megint mondom: Real-szurkesz vagyok, de kritikus is, és ez a Real engem nagyrészt abban győzött meg, hogy még egy ilyen mázlis szezonja nem lesz, ahol a közvetlen riválisok ennyire szarok lesznek....

Ramon Serrano 2008.05.06. 23:07:41

Mar tavaly, mikor a Real megnyerte a bajnoksagot, is azt mondtam, hogy az volt a legrosszabb, ami a csapattal tortenhetett abban a pillanatban. Tudtam, hogy azok utan mindenki azt az evet hozza ki, mint a kuzdelem es a jo jatek mintapeldajat, holott egy kalap szar volt az elejetol a vegeig.
Mondja el mar valaki, miben kulonbozott az utolso fordulokban vert helyzetbol az utolso percben nyero tavalyi real attol, ami most hetvegen jatszott?
Koltoi kerdes volt, megmondom: semmiben.

Es ellenben a tavalyi evvel, mikor a Barca es igen, a Sevilla is vagy otszor megnyerhette volna a bajnoksagot kulon-kulon es megis elvesztettek, iden a Real kenyelmesen behuzta.

Sok minden javitasra szorul Madridban es a tobbi spanyol csapatnal, de ne essunk mar tulzasokba es ne tekintsuk a tavalyi evet referencianak.

AdM 2008.05.06. 23:13:05

Iron: Szerintem te csak a tavalyi szezon utsó 10 meccsét láttad. Akkor tényleg az volt, hogy OK szarul játszunk, de a végén behuzzuk a meccset, a 3 pöttyöt. Az évad első 3/4-én ez közel se így volt, sok meccsen még a hajtás, az akarás se volt meg, nem hogy a 3 pont. Szóval nézz vissza 1-2 meccset tavalyról, mondjuk januári meccsekből.
Most azért ősszel csak rekordot döntöttünk, pontszámilag, és ez azért mutat valamit. Nem csak hajtás volt, de szép játék is(Valencia, Villareal idegenbe....).

realm 2008.05.07. 09:24:37

Először is nagy grat a Realnak a 31-hez!

Én egyetértek IronRock-kal, Schustertől én sem vagyok elájulva. Taktikai hiányosságai vannak, nem is kicsit. Jövőre kiderül mennyit is tud valójában.
Röviden: a vezetőség balfasz. Le merem fogadni, hogy nyáron eladják Robinhot vagy Drenthét, hogy a nagyon drága és nagyon szar Robbennek biztos helye legyen a kezdőben. Bár ne lenne igazam.
Drenthébe hatalmas tehetség szorult, csak még le kell higgadnia és rutint kell szereznie. Belőle potenciális világklasszis válhat.
Gago, Higuain, Sneijder és a védelem jó.
Diarrának meg olasz foci kell, ott hatalmas játékos válhatna belőle is. Spanyolba kicsit esetlen.

Egy kissé megerősített kerettel jövőre már Európában is meghatárotó tényező lehet a RM.

ZenZo 2008.05.07. 15:17:48

Kis segítséget kérnék Real szurkerek: egy baráti körben kialakult vitát kellene eldönteni. (alapvetően angol csapatoknak drukkoló társaságról van szó, így a Real-t mind csak kívülállóként, külső szemlélőként ismerjük pár meccsről). Szóval a kérdés: szakavatott szemetek milyen véleménnyel van a Real védelméről, azon belül S. Ramosról?

shinigami 2008.05.07. 16:47:46

zenzo: roviden a madrid legjobb vedoje
par ev nagyon nagy jatekos lesz belole (is)

gibson 2008.05.07. 17:43:52

Ramos szerintem nem csak a Madrid, hanem a világ egyik legjobb védője, és bár én elfogult vagyok, de a képességeit általában mindenki elismeri, a nemzetközi sajtóban is, és itt, a kommentelők közt is (nem csak Real drukkerek szokták dícsérni).
Mindenesetre árulkodó, hogy a Milan után most a Chelsea érdeklődik iránta erősen, állítólag évi 5 millió fontos fizetést kínálnak neki, plusz 30 millió fontot a csapatnak, hogy elengedjék.
Jól véd, jól passzol, több helyen is bevethető, sokszor fut fel, jópár gólt fejelt pl. a tavalyi szezonban. Egyetlen baja, hogy az utóbbi időben kicsit forrófejűbb a kelleténél, elég sok a sárga/piros lapja.

deprimarius 2008.05.07. 18:46:40

szerintem ez nem volt egy csúcs-Madrid, pont az 1-2 kiemelkedő meccs mutatta hogy lenne mit elérni. Konkrétan a Villarreal ellen 5-0 volt az etalon. Pl teljesen érthetetlen Sneijder szárnyalása és utána összezuhanása, totális önbizalomvesztése. DE sztem Capello csapatának még kevesebb köze volt a nagybetűs focihoz, és sok teljesen kilátástalan, enervált meccsük is volt (az az időszak amikor Beckhamet és Ronaldót kitette a csapatból). Nekem az etalon a Del Bosque éra, tartósan azóta sem láttam olyan szintű gyönyörű focit klubcsapattól, mint akkor.

Most Diarrától és Van Goltól kellene elköszönni, kéne egy penge csatár és Diego (vagy Cesc) meg Essien a kp-ra. Meg többet játszatnám Pistát és Drenthét. Saviola nagy kérdés hogy még fel tudna-e támadni, meg hogy Guti és Raúl jövőre mennyire tud egy nagy ritmust fölvenni, hosszú távon sajnos előbb-utóbb elérkezik az idő amikor ők ketten már túl lassúak lesznek.

halareaal 2008.05.07. 21:07:39

"gorilla, nem vagyok Capello rajongó, csak szerintem az eredményesség és a küzdeni tudás/akarás jobban számít...és ebben Capello jobb"
Iron, most őszintén, te mi az isten faszáról beszélsz? Schuszter fordulókkal a vége előtt megnyerte a bajnokságot, gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratva, Capello pedig a nagy küzdés mellett kurva nagy mázlival éppenhogy behúzta a címet. azt meg még mindig nem értem ez utóbbi mért annyival nagyobb szó, mint az, h vki simán nyer.
a Capello csapat lehet, hogy tavasszal lelkesebb volt (najó, ez biztos), de egyrészt azért ez közelsem csak az olasznak volt köszönhető, de ami fontosabb, küzdeni nem tudjuk, focizni ez a Real bőven jobban tud, mint a tavalyi. hát még ha Beckham személyében még egy jobbszélső kp is lenne a csapatban. egyébként a tavalyi Realnak nemtom megbocsátani, hogy pl a Levante ellen is akart otthon, de így is kikapott :|

"Schuster azért lehetett most bajnok ezzel a kerettel, mert a Barca még náluk is bénábbnak bizonyult"
nem. az Capello volt.
abban egyetértünk, hogy (1-2 megfeleő igazolással) jövőre énis egyértelműen szebb játékot várok, vmi maradandót a BL-ben, de ez sztem Schuszterrel is elérhető.

.

halareaal 2008.05.07. 21:08:11

ZenZo: Ramossal a Chelsea baromi jól járna, nem kéne többé Essienek jobbhátvédet játszani az biztos. bár igazából én nem tudom elképzelni, h eligazoljon

halareaal 2008.05.07. 21:10:25

"Le merem fogadni, hogy nyáron eladják Robinhot vagy Drenthét, hogy a nagyon drága és nagyon szar Robbennek biztos helye legyen a kezdőben"

ez valóban nem lenne jó, de Robben annyira nem szar. egyrészt fiatal, és még visszanyerheti formáját, másrészt cserének ideális, olyan, aki egymaga tud lendületet vinni a támadásokba. és sztem 1-1ben bárkit képes megverni, és próbálkozik is vele mindig rendesen.

rizla 2008.05.07. 21:30:37

robben ugyanaz, mint c. ronaldo. egy buta robot. csak robben folyton lesérül, gyengébbek a fizikai adottságai, és kevésbé jóképű, így nyilvánvalóan nem áll előtte akkora karrier.

halareaal 2008.05.07. 21:44:31

ja de attól még jól játszik. néha meg kifejezetten közönségszórakoztató.

gibson 2008.05.07. 21:51:24

Na még 10 perc és kezdődik.. :)

BruceWayne 2008.05.07. 23:21:55

robben képességei nagyszerűek, a Chelseas legjobb éve alapján posztján talán a legjobb, de baromi sérülékeny, hangulatember, és önző

BruceWayne 2008.05.07. 23:23:45

Ramos meg baromi jó játékos, de azért ne fizessenek már érte 70 milliót

ZenZo 2008.05.08. 10:06:26

halareal: jó, Ramos kipipálva, jó védő, ok. De Essien jobb hátvéd posztjának inkább technikai oka van, mégpedig a 4-3-3-as felállásunk. Lampard és Ballack kitűnő formában van, mögéjük/melléjük viszont kell egy szűrő, Makelele vagy Mikel, de Essien jobbhátvédként szerepeltetése még mindig jobb, mint a keretből kihagyása. Grant meg úgysem ért a középpálya megszervezéséhez, és ez látszott Essienen is, mikor az idény közben gyengébb játékokat produkált. Eszméletlen játékos, az egyik kedvencem, de neki pozíció kell, ha jobbvédő, akkor jobbvédő (három jobbvédős meccséből kettőn gólt rúgott). Egyébként a jelen két jobb-bekkünkkel én elégedett vagyok, Belletti még engem is meglepett, mert nem nagyon vártam tőle elfogadható teljesítményt, de remek, és a támadásban rendkívül erős, míg PF támadásban gyenge, de védekező feladatokban pedig erősebb a brazilnál, tehát van két jó alternatíva + Essien. Mit csinálnánk egy Ramossal, aki ráadásnak egy kisebb ország éves költségvetésébe kerülne, mikor az egyetlen hiányposzt nálunk a szélső (jobb és bal egyaránt), no meg csatár. Főképp, ha Drogba távozik. A jelenlegi Seva-Pizarro-Anelka triót úgy zavarnám el, hogy visszanézni se legyen idejük.

És Robbenről: hatalmas játékos (lehetne), a Chelseaben is szerettem a játékát, de az Abra éra legnagyobb üzlete volt őt elpasszolni. Sajnáltam, mert rendkívül gyors, jól cselez, bár erősen ballábas, jól is lő, tehát remek szélső, de sajnos a porcelánláb az sok. Tehát hiába ász, ha az idény kétharmadát a nővérekkel kártyázza le az elfekvőn. Amíg ki nem találnak neki valami rendkívüli protektoros láb+térd+lábfejvédőt, addig csak minden ötödik meccsen lesz képes pályára lépni.

ApukadHUN 2008.05.08. 10:36:40

A jóképűség eldöntésében támaszkodunk rizlára:)
süti beállítások módosítása