Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Dail(y) Africa - Mi az, hogy River Plate-futball?

2010.07.21. 01:46 heinrich

Most, hogy Iniesta lövésének híre a legeldugottabb halászfalvakba is eljutott, lassan ülepedni kezd a futballáradat méteres hordaléka. Azon túl, hogy rendszeresen naplóztak, csodáltak, ekéztek, az NST szerzői megpróbálják egyenként szétbontani és összerakni a világbajnokságot. Szembesülnek saját jóslataikkal, elmesélik, milyen benyomásokat szereztek és egyáltalán, mi minden foglalkoztatta őket az elmúlt egy hónapban.

Amíg a klubfutballban van idő arra, hogy egy csapatot a hozzá tartozó paddal együtt – szerencsés esetben – tökéletesen felépítsenek egy adott stílusra, játékrendszerre, a válogatottak esetében ez jóval bonyolultabb. Itt kulturális gyökerek vannak, dekódolt sémák, ösztönszinten rögzült megoldások.

Túlzásnak érzem azt a szintű Real Madrid-szindrómát, ami a spanyolokat utolérte őket a vébén. Semmi sem elég jó, még több gól, még több parádé kellene. Az igazság az, hogy még egy tudása alatt játszó spanyol válogatottnak sem volt ellenfele, egy globális áttekintés esetében teljesen súlytalan Robben ziccerekkel előállni.

A spanyolok minden érdemi statisztikát megnyertek, ha jobb a helyzetkihasználásuk (egyik legfontosabb mutatója, hogy nem voltak csúcsformában) és Torres legalább 70%-on tud focizni a sérülése után (bár ez már csak ráadás), akkor tönkrevertek volna mindenkit. A játék képe alapján így is megtették. 

Jelentős különbség látszik a serdülő kettő, a szakszervezeti Május 1-kupa meg egy világbajnokság között. Minden egyes labdáért vér folyt, a megnyert párharcok értéke duplázódott, a spanyolokat pedig ütötték-verték-bekkelték egy hónapon keresztül. Kicsit más, mint egy Barcelona - Salamanca, hogy azon kelljen csodálkozni, miért nincs 6-8 gól még a szünet előtt.

Elég megdöbbentő, hogy sok szurkoló milyen lazasággal lép át azon a tényen is, hogy a két utolsó nagy tornán még gólt sem kaptak az egyenes kieséses szakaszok nyolc meccsén. Pedig az a gyakorlat, hogy ha egy csapat egy szimpla bajnoki szezon első nyolc meccsén nem kap gólt, az már szenzáció, X mester hihetetlenül összerakta a csapatot, blabla.

A futball nulla kilométerköve az az, hogy passzolsz. Lehetőség szerint egy csapattársadnak, így eléred azt, hogy az ellenfél akár vad tosztaózásba is kezdhet, ha meggebednek, akkor sem adjuk nekik oda a labdát. Vedd el, ha tudod.

Nem mondom, hogy nekem ez a kedvenc stílusom, éppen ezért rajongani sem tudok érte annyira, de hogy lenyűgöz, az biztos. Minimum százéves vita az, hogy akkor mi a helyes módja a futballozásnak. Brutálisan csonkolva a témát oda lyukadunk, hogy a látvány és a funkcionalitás ütközik egymással egy évszázad óta. Mindig így volt, mindig így lesz. A futball - ebből a szemponból is - ciklikus.

---

A dél-amerikai kontinensen (is) az angolok honosították meg a futballt, elsősorban Argentínán, tágabb értelemben a Rio de la Plata (ismertebb nevén River Plate) torkolatvidékén keresztül.

Jól játszanak, de nincs bennük szenvedély. Kiemelt fontosságot tulajdonítanak a fair playnek – jellemezte az akkori dél-amerikai viszonyokat Jorge Iwanczuk. A korszakot jól példázza az Alumni – Estudiantes meccs, melyen a hazai csapat nem volt hajlandó elvégezni a megítélt tizenegyest, mert a játékosok jogtalannak érezték.

Na, ez a mentalitás azóta igencsak megváltozott, de legalább ekkora átalakuláson ment keresztül a dél-amerikai futball is. Méghozzá elég gyorsan.

Az Argentin Labdarúgó Szövetség hivatalos nyelve a spanyol lett (1903) és példájukat két évvel később a szomszédos Uruguay is követte. A játékon is egyre erősebben érződött a spanyol és olasz bevándorlók hatása, egyre kisebb jelentőséget tulajdonítottak az erőnek és a fegyelemnek.

A döntő lépést, az angolszász stílus teljes hanyatlását mégis a speciális környezet hozta magával. Montevideo és Buenos Aires utcái némileg különböznek az angol oktatási intézmények parkjaitól; szűk utcákon, zárt tereken futballoztak az utcagyerekek, ebben a közegben semmire sem mentek a hosszú indításokkal, meg a magas labdákkal. A játék lételemévé vált, hogy a labda a földön, a játékosok lábánál maradjon. Megszületett az el toque – az érintés, a labda szinte gyengéd simogatása, és a gambeta – a szlalomcselezés.

A folyamat már korábban elindult, sőt valószínűleg amúgy is visszafordíthatatlan lett volna, a River Plate-futball mégis szimbolikus jelentőséget tulajdonít a Ferencváros 1922-es vendégjátékának, mely során megismerték a Dunamenti-stílust, mely szintén szöges ellentétben állt az angol hagyományokkal. Megerősítést nyert számukra, hogy az egyének technikai képzettségére építő gyors, rövidpasszos játék A JÁTÉK. 

Ugyanazt a 2-3-5-öt játszották ők is, mint az európai csapatok, de nyomasztó technikai fölényükkel, passzjátékukkal és kreativitásukkal tönkreverték a világot. Az 1930-as évekre nyilvánvalóvá vált: a világ labdarúgását a River Plate torkolatvidéke határozza meg. Uruguay behúzta az 1924-es és az 1928-as olimpiát, majd az első világbajnokságot is (1930) – utóbbi két torna döntőjét Argentína ellen vívták.

Húsz éven keresztül fociztunk éjjel-nappal, hogy azzá váljunk, ami minden labdarúgó álma és kötelessége: a labda abszolút uraivá, a játék mestereivé. Csiszolatlan, ösztönös futball volt a miénk. Megszereztük a labdát, és el nem eresztettük. Mindig ott volt a bokánk mellett, és mindig a társunk bokájára tettük tovább. A labda közelsége adta magabiztosságunk, ha a laszti ott volt a lábunknál, legyőzhetetlenek voltunk. Ez volt a mi futballunk, új stílust teremtettünk. (Ondino Viera, Uruguay) 

Ismerős, nem?

222 komment · 1 trackback

Címkék: h több mint foci vb 2010 vébé történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr552165056

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Űrodüsszeia (2010, Dél-Afrika) 2010.07.21. 10:16:47

 "...ez olyan, mint megérinteni az eget." (Diego Maradona) Mély hangon megszólaló halk dübörgés, majd felharsanó trombiták a főtémával és velőtrázó üstdobütések óriás buzogánnyal: megvan a világbajnok. És bár az oddsok alapján a span...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Everred 2010.07.21. 14:36:20

@mickeyknox: jó meccs nem volt, ahhoz két csapat kell, mi meg nem voltunk aznap a pályán :-( Jó játék volt, a Milantól.

horas 2010.07.21. 14:37:51

@Everred:
A Milan legerősebb kezdő tizenegye akkor a világ legerősebb pályára lépő csapatát jelentette,amiről te beszélsz az a ekret,az megint más.

Te ilyeneket mondtál,hogy kijött a lépés,összeségében nem volt jobb a Milan.
Most megnéztem egy bő összefoglalót a 3 Milan gólon kívül volt még másik 3 Milan ziccer,az MU-nak nem volt helyzete,még egy távoli kósza kapura lővése sem 90 perc alatt.Erre azt mondani,hogy kijött a lépés óriási túlzás.Igazából megerőltetés nélkül verték meg a Pool-t is a döntőben.Nem tudom mi a vitatható elem a Milan akkori BL-címében.

Amit te feszegetsz az a keret,az más lapra tartozik.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.07.21. 14:38:29

@Everred: dejszen az valóban elég látványos, hogy nehezen dolgozod fel a dolgot, itt nyámmogsz rajta fél délután ahelyett, hogy termelnéd a GDP-t.

Everred 2010.07.21. 14:40:34

@_benito: nem azért van a blog, hogy ilyen és ehhez hasonló, kardinális kérdéseken nyammogjunk GDP-termelés mellett és helyett?

rizla 2010.07.21. 14:40:35

@mascota: "szerintem is <böszmeség> egy normális kommentre úgy reagálni, hogy "hihetetlen ostobaság" vagy valami hasonló."

ha valamiről azt gondolom, hogy ostobaság, akkor le fogom írni, hogy ostobaság. ezt nyugodtan meg lehet tenni az én kommentjeimmel is, nem fogok rajta megsértődni, hidd el. és nem hiszem, hogy a tisztelet az lenne, hogy a hülyeségről nem írjuk le hogy hülyeség, ha egyszer hülyeségnek gondoljuk.

spanyol vb: igen, rosszul írtam, tehát félreinformáltam az olvasókat, teljesen jogos észrevétel lett volna, de senki sem írta be, pedig hidd el, nagyon örültem volna neki, és most tényleg iszonyatosan bosszant, hogy elcsesztem. egriről nem részletezném a véleményemet újra, de rosszul emlékszel, nem az volt a baj önmagában, hogy nem tudta a lesszabályt. hozzáteszem, egy fizetett szakkommentátornak, akit több, mint 1 millió ember hallgat, egy "picit" nagyobb a felelőssége egy ilyen kérdésben, mint egy blognak, ahol tárgyi tévedésként 1934 helyett 1950 áll valahol (ami amúgy súlyos hiba ettől függetlenül).

mascota 2010.07.21. 14:43:50

@Tika_: Vale, estoy presentando mis respetos a tu opinión.:-)

Henke 2010.07.21. 14:44:26

@rizla: nem, mert nem láttam értelmét. :D De pont ezt akartam mondani, ne egymással foglalkozzunk már, hanem a focival, kéremszépen...

(és most végre ne a hüvelygombáról beszélgessünk és álljunk el a TV elől is kiskezitcsóklom, mert menni fog a 43as támadómamusz :D )

privátban csakis egy egy sör mellett ;)

Erről jut eszembe: Angol-Magyart nem lehetne megnézni ilyen nst kollektívásan?

mickeyknox 2010.07.21. 14:46:42

ez megint egy olyan vita, aminek semmi értelme.

mer' hiába mondod, hogy "a" jobb, mint "b", mert oda-visszavágón győzőtt, úgyis jön valaki, aki azt mondja hogy nemá, hát hasonlítsd már össze a kereteket, meg előtte is kikaptak "c"-től, az meg mekkora fos már, szóval csak kijött nekik a lépés.

egy csapatnak a sportban a fokmérője az, hogy mennyi trófeát harácsol össze. vagy van más is? én nem hiszem. ha abban az évben megnyerték a bl-t, akkor ők európa legjobb csapata és kész.

még akkor is, ha európa bajnokságról, 2004-ről és görögországról van szó, ha a hátam is borsódzik bele... :)

csirko pasek 2010.07.21. 14:48:52

@horas: kösz a linket, asszem nem lehet elégszer megnézni :)
u.i. még szerencse, hogy abban a szezonban a bl legjobb védője Maldini, legjobb középpályása Seedorf és a legjobb támadója Kaká lett

Bisthi El Naghuf 2010.07.21. 14:50:28

@horas: Köszi a linket, felejthetetlen meccs :)

csirko pasek 2010.07.21. 14:51:01

@mickeyknox: 2004 a foci halála/ áprilisi tréfája volt görög eb-győzelemmel és porto bl-győzelemmel...
ettől függetlenül valóban a

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.21. 14:54:18

@Everred: az a Milan már egy egész szezont nem tudott egyenletesen végigtolni, valószínűleg egy bajnoki rendszerben nem is előzte volna meg Unitedet. Viszont egy oda-visszavágós párharcaban bárkit képes volt legyőzni a világon, ahogy ezt a United ellen fölényesen be is mutatta.

@Henke: Ha valaki megszervezi én benne lennék. Kell egy kocsma, meg foglalt asztal.

csirko pasek 2010.07.21. 14:56:47

@mickeyknox: szóval, hogy befejezzem, amit elkezdtem, a siker a sport egyetlen releváns fokmérője, a többi bullshit

Everred 2010.07.21. 14:57:53

@popp: így van, ebben egyetértek.

csak akkor eltérő a definíciónk arról, mi a jobb csapat. mondjuk ez már szinte futballfilozófia, és le lehet bontani játékosra is: az a jobb játékos, aki kétszer csinál 10-et, ötször 5-öt, vagy aki hétszer 7-et? Felfogás kérdése, leginkább.

Mr.AT 2010.07.21. 15:00:09

@Everred: Ez egyszerű... :)

2x10=20 < 5x5=25 < 7x7=49

Nem nagyon van mit vitázni rajta. :))

Everred 2010.07.21. 15:01:34

@Mr.AT: ehh, materialista :-)

de amúgy félreértettél: van "A" játékos, aki két alkalommal tízesre teljesít, öt alkalommal meg ötösre, plusz "B" játékos, aki mind a hétszer hetesre. Posztjuk ugyanaz, tegyük fel.

Na, képlettel ez 45 v 49, ami azért nem akkora különbség :-)

Henke 2010.07.21. 15:03:34

@Everred: és klubszimpátia kérdése is, haggyuk meg :)@popp: zsíííír! Terjesszük fel törzsfőnökéknek, hátha lesznek celebek is a TV-ből :P :D:D meg kiirhatná mindenki magára a user nevét az mekkora lenne !! :D na, tuti olvassák heinrichék meg benitoék is, szóval formáljanak ők is véleményt ;)

mickeyknox 2010.07.21. 15:04:39

@Everred: így már más kérdés az egész :) a "jobb játékos" szubjektív.

a jó teljesítményt stabilan szállító ember/játékos sosem lesz olyan népszerű, mint az általában átlagosan, néha viszont kiugróan teljesítő.

Henke 2010.07.21. 15:05:09

tényleg nem kell sok hozzá, be kell menni egy helyre, lefoglalni az előzetesen várható létszámnak a helyet, aztán meg bepangani megnézni a meccset. blogon meg megbeszélni előre. na, ne csak én lelkesedjek már :D:D

horas 2010.07.21. 15:05:48

Ha gonosz lennék most beírnám azt,hogy 3>0

mascota 2010.07.21. 15:07:08

@rizla: <hozzáteszem, egy fizetett szakkommentátornak, akit több, mint 1 millió ember hallgat, egy "picit" nagyobb a felelőssége egy ilyen kérdésben, mint egy blognak, ahol tárgyi tévedésként 1934 helyett 1950 áll valahol>

Egyértelmű, az általam citált párhuzam csak szemléltetési célokat szolgált, nem volumenbeli egyezőséget kívánt sugallni. Bár... remélem (sőt, kívánom), hogy a te blogodat is legalább olyan nagyságrendű populáció olvassa, mint amekkora Egrit hallgatja...:-)

slowmotion 2010.07.21. 15:08:29

@horas: 2007-es BL-döntőt csak nyomokban tartalmaz az emlékezetem. melyik volt az? ahol a Milan azzal szerezte meg a vezetést, hogy egy szabadrúgásból tudatosan csípőnrúgták Inzaghi-t?
nekem az a meccs 1-0 lett a 2-1 helyett :D

Mr.AT 2010.07.21. 15:08:32

@popp: "Arról nem beszélve, hogy Chielliniről csak párás szemekkel képes megemlékezni a jó AT úr, pedig a vébén ő sem bizonyította, hogy a 22 miller nevetségesen kevés volna érte."

Messi, Drogba, Rooney, Ribery, se szeri se száma a játékosoknak, akik semmit se bizonyítottak ezen a vébén. Ettől még aligha kérdőjelezi meg a tudásukat bárki.
Chiello egy roppant gyenge morállal, rossz taktikai felállásban, sok gyenge, illetve gyenge formában lévő játékossal felálló csapatban játszott, hátvédként nyilván nehéz lett volna ezzel együtt maradandót alkotnia. Egy-egy hibát meg néha mindenki elkövet, néha még a legjobbaknak is van egy-egy rossz meccsük.

Nekem idén mind a 48 Juventus tétmeccshez volt szerencsém (bár nyilván nem kell ecsetelnem, mekkora élmény volt ez többnyire), de minden elfogultságommal együtt is bátran mondom, hogy Chiellini toronymagasan a liga egyik legjobb középhátvédje, alsó hangon top5 a serie a-ban. Emellett olasz és még mindig nagyon fiatal, ami a többi ligabeli extraklasszissal (Samuel, Juan, Lucio, stb.) szemben nyilván egy további értéknövelő tényező.

Everred 2010.07.21. 15:09:27

@Henke: klubszimpátia kérdése is, persze, de azért igyekszem elfogulatlan maradni: tudom pl., hogy a klubom jelenlegi csapata/kerete a legjobb 10-ben sem nagyon van Európában. Ettől még a múltbéli csapatainkat nagy hévvel fogom védeni, ha arról van szó :-)

Everred 2010.07.21. 15:13:44

@Mr.AT: ez egyébként egy nagyon idegesítő jelenség, hogy pusztán a vébé - 4-5-6-7 meccs, csapattól függően - alapján emberek mennyire hajlamosak le-, illetve felértékelni játékosokat. Hogy mást ne mondjak, Grosso, akinek kizárólag a vb miatt lett karrierje klubszinten. Csak épp mindenütt kiderült róla, hogy kevés.

Strigo 2010.07.21. 15:16:13

A spanyol (ős dél-amerikai) focihoz hasonló stílus miatt van a kézilabdában passzív játék, a kosárban visszajátszás, a pólóban meg támadóidő.
Nagyon eredményes játékstílus, csak nézni nem érdemes, ahogyan egy "támadáson" belül kétszer hazaadják, meg háromszor oldalt váltanak. Tartják a labdát, és várnak az ellenfél hibáira. Nekem nem ez a csúcsfoci.

horas 2010.07.21. 15:19:44

@slowmotion:
Jaja,nagyon szar meccs volt.
Pippo bedobta a fő skilljét,meg sem nézte,hova rúgják a labdát máris rohant a lecsorgóra,szerencséjéra Pirlo pont vállba/fejbe lőtte onnan pattant be.
:)

Henke 2010.07.21. 15:19:48

@Everred: jó az a MU, még így is szivem csücske az a csapat. inkább mint a pool vagy a chelsea... -.- arsenal... hát aki arsenalnak drukkol, annak biztos van ízlése, szépen tolják ők is. De idei BL-ben tuti hogy félig meddig a Tottenhamnek fogok szurkolni:D ha más nem az örökös lúzerek iránti szimpátiából :D

Bisthi El Naghuf 2010.07.21. 15:25:07

@Strigo a divatdrukker: Pont erről beszélek, majdnem elaludtam a spanyolok meccsein

csirko pasek 2010.07.21. 15:27:15

@horas: még szerencse, hogy Superpippo annyira szerény, hogy a meccs után elmondta, ezt a kombinációt gyakorolta Pirloval és tudatos megoldás volt :D

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.21. 15:29:43

@Mr.AT: Ezzel nagyrészt egyetértek, én csak azt akartam jelezni, hogy te sem vagy kevésbé elfogult a tieiddel, mint Csöncsön a Barca játékosokkal. Amúgy hátvédért ritkán fizetnek többet 22-nél, de az is nyilvánvaló, hogy a Juve hülye lesz eladni Chellinit.

slowmotion 2010.07.21. 15:55:45

@csirko pasek: végül is igaz lehet, Pippo kb bármelyik testrészével képes (volt) gólt szerezni, az egyetlen kritérium az volt, hogy az ötösön belül találják őt telibe :D

csirko pasek 2010.07.21. 16:04:02

@slowmotion: ráadásul akkor 10 méterről sikerült a hálóba bombáznia :D

slowmotion 2010.07.21. 16:12:24

@csirko pasek: na jó, kivétel erősíti a szabályt.
jegyzett bajnokságban Inzaghi átlagos gólszerzési távolságát csak Tulio múlja felül (alul), aki egy méterrel tartja a rekordot.

azt is úgy sikerült persze, hogy az üres kapu elé érkező beadást becsúszva akarta berúgni, de kissé elszámolta magát, és a combjával találta el. vagy a csípőjével :DDDDDDDDDd

slowmotion 2010.07.21. 16:13:17

@slowmotion: illetve nem is, hanem véletlenül lekezelte a labdát. OMG.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.21. 16:17:29

@Walmer:

Van-e modorosabb létmód, mint a futballszurkolóé? :-)

A Milan-MU-hoz: az az év (helyesebben: az a BL) volt annak a Milannak az utolsó dobása, azt még egy utolsó nagy erőfeszítéssel kifacsarták magukból [egy nagyon rossz párhuzammal: kb. mint ahogy a Juve idén megverte az Intert], aztán jött az összeomlás, a sztárok teljes kiégése.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.21. 17:03:03

@Mr.AT:

Egyébként velem tessenek vigyázni, mert én egy AVANTGÁRD FUTBALLHULIGÁN vagyok.

Ezt a megtisztelő címet barátaim aggatták rám, amikor együtt néztük a vébémeccseket, és nem hittek a szemüknek, hogy ebből az ő szelíd Csöncsönükből hogy kijön az ÁLLAT, amikor Messi vagy a spanyolok játszanak.

A döntő előtt már az egész társaságot a spanyolok ellen fordítottam, és ha nincs Van Bommel meg De Jong, talán mindenki úgy is maradt volna.

:-)

Henke 2010.07.21. 17:05:27

@Csöncsön: ez érdekes, Csöncsön, én a komplett futballnéző körömet a Barcelona és a spanyolok mellé állítottam ;) :D:D:D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.07.21. 17:11:10

@Henke:

Te bizonyára nagyon diplomatikusan védted az igaz ügyet. De ki állana egy huligán csapata mellé? ;-)

Henke 2010.07.21. 17:15:38

@Csöncsön: az aki a huligán diplomatájával tárgyal :D amúgy nem volt itt semmiféle tárgyalás... csak hogy az idézet adjon egy kis rálátást, "velem élmény együtt nézni a meccset:D" szóval enyhén nyomom én is fanatikból a meccseket :D

halareaal 2010.07.21. 17:26:36

baromira jó lett ez a poszt, grat érte.

sztem az lenne igazán érdekes, ha két ugyanilyen stílusú csapat csapna össze egymással, mondjuk a spnyol válogatott és a Barcelona. persze ez nem lehetséges, mert mind2nek Xavi a motorja. egyértelműen ő a kulcsa az egésznek, nélküle ez a játék nem működne sem a spanyol válogatottban, sem a Barcelonában (vagy legalábbis nem ilyen hatékonyággal). idén neki kéne kapnia az aranylabdát, persze jobban örülnék Casillasnak, mindketten nagyon megérdemelnék.

kroos 2010.07.21. 17:33:21

Tetszik a poszt, es atjon a mondanivaloja is de ha mar aktualitasoknal tartunk, ugy tudom abban az Uruguay csapatban volt 1-2 Van Bommel is:))))))))

horas 2010.07.21. 17:35:17

@csirko pasek:
Arról a jelenetról,elnézést Pippo-tól,de a kutyám jut eszembe mikor labdázok vele,ő ilyen,hogy még elsem rúgtam a labdát csak beigazítottam,már rohan a kert másik felébe...
:)

horas 2010.07.21. 17:36:41

@kroos:
Az igen erős túlzás,volt piros lapjuk nem is egy ezen a VB-n,de olyan súlyos és brutális szabálytalanságuk egy sem volt,mint Van Bommel-nek ellenük a gól elött.

kroos 2010.07.21. 17:51:17

@horas: khm...en itt speciel Nassazira, Fernandezre meg egy 3.ra gondoltam akinek nem jut eszembe a neve...

csirko pasek 2010.07.21. 17:57:07

@horas: ezek szerint a kutyád ösztönösen képes arra, amit Superpippo tudatosan gyakorol :)
csodálatra méltó, hogy valaki olyan technikai képeségekkel, mint amilyen Pippo-nak van, világbajnok, bl-győztes és olasz bajnok :)

horas 2010.07.21. 18:05:15

@csirko pasek:
De még mindig van egy jól beazonosítható karaktere az embernek,hogy mégis miben jó,ez mondjuk Busquets-el kapcsolatban nehezebben utolérhető,de a címekból ő sem áll rosszul ahhoz képest hány éves és igazából nem tudjuk mit keres ő ott ahol van....

Szal Pippo-nak van egy hihetlen helyezkedése,és fanatikus gólvágya ami midnenképp kiemeli tömegből...
Busquets-nek mi emeli....
Jó kérdés....

csirko pasek 2010.07.21. 18:15:15

@horas: Pippo karakteres az biztos. Nekem pont azért tiszteletre méltó, hogy ennyire sikeres, mert ügyetlen, fizikailag gyenge, de úgy helyezkedik/érzi a játékot, hogy ilyen eredményeket tudott elérni. Annyi a lényeg, hogy olyan adottságokkal, mint az ővé, igazán nagy vari ennyi mindent elérni.
Busquets valóban nem túl karakteres, de egyrészt ez változhat, mert elég pubi, másrészt az ő "special skill"-je, hogy Barca nevelés.
Karembeu még a "kedvencem" ilyen szempontból, lévén ő is nyert vb-t, eb-t, bl-t...

bz249 2010.07.21. 18:27:30

@csirko pasek: es raadasul felesegul vette a leirhatatlan nevu szlovak nenit a mostani Adriana Karembeu-t es mar tobb, mint 10 eve egyutt vannak. Azert az se semmi Karembeu karizmajaval.

horas 2010.07.21. 18:35:16

@csirko pasek: Karembeu-ről egy kis érdekesség:
"53 válogatott fellépése alatt egyszer sem énekelte el a francia himnuszt, mivel így tiltakozott az ellen, hogy a franciák 1931-ben két nagybátyját ketrecben, állat módjára mutogatták a párizsi Gyarmati Kiállításon."

horas 2010.07.21. 18:40:20

@bz249:
Karembeu tiszta Mario Van Peebles.
Ezek az emberek nem a karizmájukkal meg a dumájukkal hóditják meg ezeket a nőket,szerintem ez tök egyértelmű.
Ríbery-vel vagy Tevez-el szerinted szóba állna egészséges izlésű nő a földön?
-Dehogy.
De Messi is egy otthon ülős barátok nélküli lúzer lenne abban a is biztos vagyok...

csirko pasek 2010.07.21. 18:40:50

@bz249: nagyon tud valamit :)
@horas: szigorú...

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2010.07.21. 18:41:22

remek cikk, ahogy az összes srácok! mostanában még a kommenteket is végig olvasom...szép ez a sport, na! :D

és hát, ugye, minden út a ferencvárosba vezet, vagy az üllőin a kálvin térre, kinek hogy tetszik!

mickeyknox 2010.07.21. 19:19:17

@horas: amikor megkérdezték crouch-ot, hogy mi lenne, ha nem lenne focista, azt válaszolta, hogy szűz :))

horas 2010.07.21. 19:39:13

@mickeyknox:
Na önkritika.
Sok futballistának télleg egyetlen esélye ez a sport.

Rooney-ból se néznék ki többet mint a liverpooli kocsmák egyik legbalhésabb,legdúvadabb fiatal gyári melósa bélyeget.

C pedig tipikus susogó nacis álműmájer szotyizós ok nélkül társaságban kötekedős arc lenne a középkategóriás diszkónak olcsó kocsmának drága lokálokban természetesn munkanélküli segélyen vagy valami kétkezi munkából élve.

mickeyknox 2010.07.21. 19:42:56

@horas: "Sok futballistának télleg egyetlen esélye ez a sport."
ez priceless, b+ :))

horas 2010.07.21. 19:43:11

@horas: Ezt javítanám:
Rooney-hoz inkább illenek a kétkezi munkák példáúl az építkezések.
C pedig tipikus minimál béres gyári melós nagy menő lenne.

horas 2010.07.21. 19:46:18

És mindekettőjük bele kötne oknélkül a mamájának bevásárló hazafele baktató Messi-be.

nsz! 2010.07.21. 19:52:04

@horas: "C pedig tipikus susogó nacis álműmájer szotyizós ok nélkül társaságban kötekedős arc lenne a középkategóriás diszkónak olcsó kocsmának drága lokálokban természetesn munkanélküli segélyen vagy valami kétkezi munkából élve."
..és közben ilyen parasztul hordaná baseballsapit:
3.bp.blogspot.com/_JrEhxm1cn4Q/SduoAK8lPjI/AAAAAAAAAiM/TplZCuvl_jY/s1600-h/ronaldo+backwards+cap.jpg

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.21. 19:55:46

@horas: Ibrának meg csak bajuszt kéne eresztenie és máris lehetne Bagbie a Transpottingból.

horas 2010.07.21. 19:56:26

@nsz!:
Igen ez kb akkor volt divat amikor én voltam töki olyan 12-14 évvel ezelött a bmx és a fordított baseball sapka,ez volt a raj.

horas 2010.07.21. 20:03:53

@popp:
Nekem van egy ismerősöm aki hullára hasonlít Ibrahimovic-ra,talán egy két éve lehet köztük,ő is természtesen munkás osztály már van gyerek kocsma számla tipikus magyar proli,Ibra sem lenne sokkal másabb szerintem.
:)

djemba 2010.07.21. 20:15:32

@halareaal:

már miért is nem Forlan???
azon kívül, hogy xavi a barcában passzolgat a félpályánál, odaadják messinek aki bebassa. a vb-n ez villa volt, vagy iniesta, mi a tökömet csinált xavi, ami szerinted aranylabdás megoldás?
mondj egy olyan mozzanatát, vagy megoldását, ami szerinted benne lesz a vb 10 elegszebbjében, és józsi bácsi a meccs és fröccsfüggő rávágja, hogy na az tényleg nagy volt
ez a stílus csapat és nem egyéniségfüggő szerintem

Iustizmord 2010.07.21. 20:53:44

@_benito: És a BL is csak alig lett meg."

m-e-g-a-LOL!!!
köszi, köszi, ne hagyd abba, kérlek!!

mivan, felébredt benned a titkolt milanista??? :o)))

Iustizmord 2010.07.21. 20:56:22

@Everred: Akkor pl. miért nem a Barcelona? Nekik erősebb volt a kezdő tizenegyük, mint a Milannak. Szinte minden poszton.

akárcsak 94-ben. oszán 4-0 nemoda, epic meccs volt.

Iustizmord 2010.07.21. 21:11:32

@Mr.AT: Messi, Drogba, Rooney, Ribery, se szeri se száma a játékosoknak, akik semmit se bizonyítottak ezen a vébén.

hogyne bizonyítottak volna:

1. nem gépek, nem istenek, csak emberek.
2. man fails, eventually
3. szarból nem fonsz ostort s ha fonsz is, akkor se pattogtatsz vele

and:

Nekem idén mind a 48 Juventus tétmeccshez volt szerencsém

fizettek vaqgy mazo vagy? én szado, úgyhogy meetingelhetünk...

@Strigo a divatdrukker: A spanyol (ős dél-amerikai) focihoz hasonló stílus miatt van a kézilabdában passzív játék, a kosárban visszajátszás, a pólóban meg támadóidő.

van ebben valami...egész bizonyosan, mert xavi 78. 5 méteres oldalpasszától nem élvezek el.

@slowmotion: aki tuggya csinálja utána.

@mickeyknox: "Sok futballistának télleg egyetlen esélye ez a sport."
ez priceless, b+ :))

eegen, állítólag kevés visszavonult fociusta lett profi boxbajnok vagy pöpec jéghokis, és az sakkban is nagyítóval kell keresni elmúlt idők emberfogó kp-jait

@popp: ibra mehetne melegpornót is forgatni. vagy az inkább j.ramos lenne?

@horas: hé, nekem is van munka, gyerek, kocsma , számla, (kocsmaszámla) , akkor én most proli vagyok?

mickeyknox 2010.07.21. 21:12:35

@Iustizmord: epic, mi? azóta még a csíkos pajzsospoloskára is ferde szemmel nézek (na jó nem) :)
hu.wikipedia.org/wiki/Cs%C3%ADkos_pajzsospoloska

Iustizmord 2010.07.21. 21:13:42

@Iustizmord: s. ramos, sorry. j.ramos is straight.

mickeyknox 2010.07.21. 21:13:49

@Iustizmord: félreérted: egy futballistának mi más esélye lehet, mint a futball??? :))))

mickeyknox 2010.07.21. 21:20:31

közben micsoda izgalmak a loki meccsen, igazi kupaszerda!!!

Iustizmord 2010.07.21. 21:23:08

@mickeyknox: megalol, tényleg . viszont nem figyelted: MÉRGEZŐ!

amúgy: en.wikipedia.org/wiki/File:EB_1911_Goliath_Beetle.png

Iustizmord 2010.07.21. 21:24:06

@mickeyknox: pl egyetemen elvégzi a jogi kart, közgázt, orvosit, oszt elmegy dolgozni. van szabály ami kizárja?

dzzzzz 2010.07.21. 21:24:22

Ha Juan Manuel Mata-ról egy sportkocsit neveznének el vajon csak autoMata váltóval lehetne kapni, vagy Manuelissal is?
Bocsánat. Szégyellem magam, de muszáj volt.

halareaal 2010.07.21. 21:28:55

@djemba: Xavi talán a legfontosabb eleme a spanyol válogatottnak és a Barcelonának is, első sorban neki köszönhető az a játék, amiről a poszt szól, ami jelenleg dominálja a világot. már tavaly is megérdemelte volna, és most is. neki nyilván nem a látványos gólok szerzése a feladata, és az is igaz h magához képest gyengébb volt ezen a vbn, de attól még simán megérdemelné.

Forlant én nagyon bírom, de ettől függetlenül nem aranylabda-szintű játékos, még akkor sem, ha volt most a vbn 3-4 jó meccse. az rendben van, h vbs évben főleg ez a meghatározó, csakhát Xavi nyert, Forlan pedig 4. lett. emellett Forlan azért nagyot égett a BLben az Atleticoval, miként a bajnokságban is, ha nem lett volna az EL döntő és Uruguay meglepően jó szereplése (plusz nevetségesen könnyű ága), sztem a 31 éves Forlant nem sokan raknák be még csak a legjobb 20ba sem a posztján.

bz249 2010.07.21. 21:42:52

@horas: na ja Ribéryvel pénzért hajlandó lefeküdni egy csomó ember. De azért szerintem viszonylag kevés szupermodell van, aki 10+ éven át a felesége lenne (és ugye még mindig). Meg egyáltalán Karembeunél gazdagabb és kevésbé rondább arcok is vannak a világon. Ezek közül egy csomó hajlandó elvenni egy szupermodellt.

Rooney kapcsán meg ugye ott van a klasszikus: nagyon szeretnék megnézni egy műveltségi vetélkedőt Rooney és Schweinsteiger között.

horas 2010.07.21. 21:49:21

@Iustizmord:
Én nemtudom mi vagy,de ha úgy is van nem hiszem,hogy baj lenne.
Itt csak egyszerűen arról van szó,hogy polgári életbén mire vihette volna az adott futballista,ezek feltételezések a jelenlegi élet körülményekkel szemben állítva hatnak durván:tucatjával állnak a több tíz millió forintos autók a garázsban,palotákban laknak,méreg drága ingatlanok a világon mindenhol...

sporttárs 2010.07.21. 22:00:29

Hát, Heinrich, meggyőzni egyáltalán nem sikerült, de tiszteletben tartom spanyolimádatodat. :) Azért majd ezt a "ne menjünk el szó nélkül mellette, hogy nem kaptak gólt" szöveget vegyük elő, amikor sokadszor fordul elő, hogy te vagy más bizonyos tények ellenére nem leszel hajlandó megváltoztatni a véleményedet valakiről vagy valamely csapatról, jelenségről. Mert többek között az nst másról se szól, mint obligát rögeszmék kardacsattogtatós megvédéséről, belekapaszkodva mindenféle "bizonyítékba". És olyankor még ennél súlyosabb tények sem szoktak zavarni titeket. :))

bz249 2010.07.21. 22:04:50

@popp: a Loki nem a spanyol válogatott, nem képes 1-0-ra szarráverni az ellenfeleit. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.21. 22:10:39

@bz249: Ez a Levadia Tallin viszont ven olyan jó, mint a németek meg portugálok ;-) (Ez az új Loki kapus nem túl meggyőző.)

sh4d0w 2010.07.22. 07:06:23

@Everred: a milánói visszavágó után felhívott MU-fan barátom, a következőket mondta: "Nem bocsátom meg a csapatnak, hogy gólt rúgattak Gilardinóval!"

A másik adalék e párharchoz, hogy az Old Traffordon sem nyert volna a MU, ha Gattuso nem sérül meg - a Milan középpályás védekezése akkor szűnt meg azon a meccsen. Ráadásul Kaká két védőt kifejelős gólja sem volt piskóta...

_benito · www.nst.blog.hu 2010.07.22. 07:43:52

@sporttárs: jajjmár, na. vé-le-mény!! blog! errű szól, semmi másról, úgyhogy amit sértésnek szántál, bókként érkezett, köszi. :)

én sem értek egyet vele, de a poszt ettől még fasza, és lehet vele vitatkozni. én már levélben el is kezdtem, de ha itt is belefogsz, beszállok én is :))

mickeyknox 2010.07.22. 08:27:10

@Iustizmord: megtehetné, persze. de én azt hiszem, itt horas kolléga elsősorban a játékosok arcberendezésére és fizikai megjelenésére célzott...
habár kétségtelen, hogy én sem képzelek egy csodálatos elmét mondjuk rooney vörös fürtjei alá.

rizla 2010.07.22. 09:06:21

@sporttárs: szerintem rossz cikkbe kötsz bele. inkább ezt ajánlom neked, garantálom, hogy ki fogja verni a biztosítékot (és meg is tudnám érteni):

sportgeza.hu/sport/fizikalisedukacio/2010/07/21/passzolgatni_ennyit_tudtok

: DDDDD

Bisthi El Naghuf 2010.07.22. 09:24:41

@rizla: Ez a cikk tényleg nem piskóta... Nem kell messzire menni a cáfolatához: elég egy pillantást venni ennek a posztnak a kommentjeire (amely alapvetően a spanyolok játékáról hivatott értekezni) a hozzászólások többsége a Milan-MU párharcról vagy egyéb témáról szól... Ebből szerintem jól leszűrhető, hogy az emberek többségét mennyire kötötte le a spanyolok játéka.

rizla 2010.07.22. 09:35:58

@Bisthi El Naghuf: az a problémám ezzel a cikkel, hogy egyrészt 10 nappal a vb után találja fel a spanyol viaszt (amit pl henrik posztja is megírt már, csak jobban), másrészt arról próbálja meggyőzni az embereket, hogy amit láttak, az nem unalmas. ezzel többet árt, mint használ, mert ugyan én lennék az utolsó, aki nem vitatkozik sporttárssal, vagy akárkivel a spanyol csapat játékáról, de azt egy percig sem merném vitatni, hogy a meccseikre bizony nem az akciódús cselekmény volt a jellemző (mivel ez tény). számomra a lényeg az, hogy nem mindegy, hogy miért voltak laposak ezek a meccsek, hogy ez a laposság kin kérhető számon, illetve, hogy érdemes-e számonkérni egyáltalán (szerintem pl hülyeség, sőt, értetlenség). bede cikke viszont csak simán azt mondja, hogy nem is unalmas, aki szerint igen, az meg hülye. kicsit leegyszerűsített végkövetkeztetés.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.22. 10:08:47

@sporttárs: @_benito: @Bisthi El Naghuf: Körül-belül a vébé közepétől folyik a vita a spanyolok játékáról a kommentelők között, kicsit már mindenkinek unalamas a téma., meg mindenki elmondta már a magáét többször is.

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.07.22. 12:58:54

@popp:
nem unalmas, csak nem értitek az igazi vita lényegét ;)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.22. 13:29:31

Ó hát a leglényeg: három mondatban föltudnám skiccelni a pro és kontra érveket, amelyek körül csattolgtatjuk a kardot. A lényeg, hogy hiába világbajnok valaki, ha sporit és montit nem képes meggyőzni hét meccs alatt ;-).

Tika_ 2010.07.22. 14:46:37

@Csöncsön: rotfl, ez kibaszott nagy! :)))
@rizla: Jó ideje elvből nem olvasom Bede írásait (szerintem elfogadhatatlan, hogy valaki implikálja magának a jogot, hogy megmondja mi menő és mi ciki), de most kivételt tettem és nem bántam meg.
Az valóban parttalan vita, hogy kinek mi a szép, és mi az unalmas. Abban azért megvédeném, hogy – kivételesen – nem azt mondja, hogy aki szerint unalmas, az hülye, hanem, hogy nem tudja mit kell néznie.
Ami szerintem inkább figyelemre méltó (bár értelmetlen nevű majd jól megmondja nekem, hogy semmi újszerű nincs benne :)) és kevésbé vitatható gondolat, az az eleje, hogy igazából ez irigység. Kurva nagy irigység. A többi meg duma.

djemba 2010.07.22. 20:18:39

@halareaal:

értem én, és tudom is, hogy xavi a legfontosabb a spanyolok közül...
csakhát egy aranylabdás szerintem döntő pillanatokban lőjön gólt, és igenis vigye a hátán a csapatot. márpedig xavi ezt sem a barcában, sem a spanyol válogatottban nem csinálta idén, ha szarban voltak, nem tudott semmit tenni ellene...
a helyezésekkel kapcsolatban pedig:
az aranylabda egyéni elismerés. az, hogy xavi világbajnok lett, nem egyéni érdem. a spanyol csapat lett vbgyőztes, nehogymár csak azért adják oda neki, mert nyert egy vb-t, meg spanyol bajnok lett....
forlan pedig igenis a hátán vitte uruguay-t, és igenis kinőtt a mezőnyből szerintem.
ezt a vb-n résztvevő újságírók is észrevették...

Endoscope 2010.07.23. 09:36:02

Heinrich után szabadon: "heinrich az én emberem!"

Mán' a korábbi (értsd: több hónappal/évvel ezelőtti) írásaidat is bírtam, a királyiban is szimpatikus vót a képed, úgyhogy ezúton ölellek végleg keblemre szép ecsém. :)

_benito · www.nst.blog.hu 2010.07.23. 09:52:19

@Tika_: valahogy nem kaptam a szívemhez a meglepetéstől, hogy egyetértettél vele :D

kroos 2010.07.26. 19:48:57

,,obligát rögeszmék kardacsattogtatós megvédéséről,,,

DDD
Nekem errol az jut eszembe ha az a csapat nyer ,,akinek kell,, akkor ne foglalkozzunk a biroval, ha nem
akkor maga a biro volt a kulonbseg a 2 csapat kozott:)
süti beállítások módosítása