Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Dail(y) Africa - It's just a flesh wound?!

2010.06.29. 12:06 _benito

Az eddigi nyolcaddöntők után vissza is vehetünk az európai pökhendiségből, hiszen magasan a legszarabb meccset játszották a hollandok és a szlovákok (előbbi hibájából), miközben az apró Chile megmutatta, hogyan kell meghalnia egy kiscsapatnak egy naggyal szemben. Brazília cáfolja az előzetes félelmeket, egyedül Kaká lóg ki a csapatból, de ő annyira, mintha ulveczkyzoli nyomná a helyén. Meglepetések nélkül zajlanak a nyolcaddöntők, felbukkant egy történelmileg jó meccset ígérő holland-brazil, ma pedig már a legjobb 16 rangadójára melegítünk: Japán és Paraguay csap össze. Meg lesz egy spanyol-portugál is. Hajtás után zanza, beharang, és egy igen fontos szolgálati közlemény.

„Emiatt a karcolás miatt?” kérdezte a Fekete Lovag, mielőtt újra támadásba lendült volna karok és lábak nélkül. Ugye mindenki ráismert Chilére? Marcelo Bielsa egyszerre volt nagyon tökös, és nagyon okos, hiszen ő is tudta: szétlyuggatott védelmével akkor is megkapja a magáét, ha beáll védekezni Brazília ellen, akkor már miért ne hagyna hátra kellemes emlékeket maga után? Megtehette volna, hogy besvájcozza magát a 16-osára, és felgörögít egy szögesdrótakadályt, a különbség csak annyi lett volna, hogy egy szar meccsen kapnak ki 2-0-ra. Így viszont egy jó meccsen kajáltak hármat, de egy pillanatra sem adták fel, 0-3-nál is mentek előre, és elérték, ami az egyetlen céljuk lehetett Brazília ellen: mindenki megjegyezte őket.

„Kezdek aggódni” – ezt már egy holland szurkoló pajtásom küldte sms-ben, amikor Ramires szlalomja után Robinho belógatta a kifli tejfölös végét a chilei kapu bal oldalába. Megértem, szó se róla. Brazília – annak ellenére, hogy az irányítással megbízott Kaká rettenetes formában futballozik a világbajnokságon – nemcsak nagyon jó, de nagyon szép is. Bevallom, számos más vb-jóslatomhoz hasonlóan a brazilokat is túlparáztam. Tegnap megmutatták, hogy a csapat nagyon rendben van, akarnak és tudnak futballozni, Chiléhez hasonlóan ők sem álltak vissza, amikor már bőven zsebben volt a meccs.



Ez itten egy nagyon erős brazil válogatott, és nem csak a hagyományos erényekben, sőt, ha a mezőny legjobbját kellett volna megneveznem tegnap, zokszó nélkül nyújtottam volna át a feltöltőkártyás rádiótelefon-készüléket (korlátlan sms!) Juannak, aki amellett, hogy csodálatos gólt fejelt, átjátszhatatlan volt hátul, és szép tiszta popsival zárta a meccset, mert egy bizonyos kommentelő minden egyes szerelése után a világ legjobb középhátvédjének titulálta. Ettől ugyan talán messze van, és annyira próbára sem tették, de nagy volt tegnap. A braziloknál mindenki hozza, amit tud, Kakát kivéve, akit szerintem Dunga egyszer csak fog, és kihagy a csapatából (apróbetűs: ennyit Ronaldinho is tudna két mojito és egy puncibüngyörgetés között).

A hollandok viszont egyáltalán nem hozzák, amit várna tőlük az ember, azon kaptam magam a 60. perc környékén, hogy a szlovák egyenlítésért drukkolok a játékot pofátlanul csaló Hollandia ellen. Nem mintha Szlovákiát néztem volna szívesebben a nyolc között, de akkor lett volna esély rá, hogy némi futball költözzön a pályára, aminek így igencsak híján voltunk. Aztán a világbajnokság leglassabb létformája, Vittek két ordító ziccert is kihagyott, ami már elég volt a hollandoknak ahhoz, hogy egy kicsit feljebb jöjjenek, és be is pofozták a mindent eldöntőt a levegőt már a seggükön vevő szlovákoknak, de ez a teljesítmény kétféle végkifejlettel járhat:

a)    tartalékolnak, és direkt nem mutatják meg, mit tudnak, hogy majd a brazilok ellen meglepetésként robbanjon az Agent Orange.
b)    ez minden, amire képes a csapat, azon kívül, hogy a brazilok ellen 0-3-nál Robben és van Persie összeverekednek, miután egy-egy ziccer odalett azon, hogy képtelenek passzolni egymásnak.

A hollandoknál elsősorban nem is a szélsőknek kellene nagyot javulniuk, hiszen Kuyt (megnézzük, mire megy Maiconnal), és Robben valamelyest hozzák magukat, hanem Sneijdernek, akitől hiányzik az a bizonyos plusz. Pont ezért mégis elképzelhető, hogy összekapja magát, és a brazilok ellen nagyot fog játszani, hiszen a szezonban is többször láttuk, hogy a fontos meccseken mekkorákat játszott. A vb-jóslataimat kéretik fenntartásokkal kezelni, de ennek ellenére nem látom Hollandia esélyét Brazíliával szemben.



Paraguay tapossa azt az ösvényt, amit Olaszországnak kellene, de igazából ez az ösvény ki is lehetne taposva, hiszen az első áttörésre váró akadály Japán lesz. Ha Paraguay nem a leggyengébb csoportból jutott volna tovább elsőként, akár esélyesnek is kinevezhetnénk, de eszünk ágában sincs, hiszen velük ellentétben Japánt már láttuk igazán jól futballozni a világbajnokságon. Ezek a kis emberkék – szemben azzal, amit sokan gondolnak róluk – igenis technikásak, és képesek szervezetten játszani, és láthattuk, hogy a ki-ki-meccsen sem csinálták tele a szumóstangát, hanem úgy megcsinálták a dánokat, ahogy kellett. Kiegyenlített meccsre számítunk, a végén japán továbbjutással. Tippünk: 2-0

A portugál-spanyol viszont talán nem lesz annyira sima, mint sokan várják. Eddig ugyanis úgy néz ki, ha Villát sikerül megfékezni, akkor nem nagyon van mitől tartani Portugáliának, hiszen a spanyol nagyágyúk egyelőre hallgatnak a vébén. Nem brillíroznak a portugálok sem, Ronaldo a világbajnokságon szokásos formáját hozza, ami nagyon messze elmarad a klubszinttől, de már éledezik, és ha csak egy olyan meccse lesz, amikor kijön a lépés, kezdheti összeszarni magát a spanyol balszél (egyébként is ott a leggyengébbek). Spanyolországra viszont ugyanez áll, hiszen most már muszáj elkezdeni futballozni, a vb-k lúzerének címe még lemosásra vár, hiszen ha az Eb-győztes ki talál esni a 16 között, azzal inkább csak újabb réteg csiriz került az L betűre. Tippünk: ha Pepét nem állítják ki még az öltözőfolyosón, szoros meccsre, és hosszabbításos spanyol továbbjutásra számítunk.

Szolgálati közlemény!
Ma este, 19.15-től az MTV közönségtalálkozót szervez a Szabadság térre, ahol lehet dumálni a hazatért riporterekkel, meg lehet csodálni élőben a műsorvezető hölgyeket, és állítólag árulnak sert is. Ezen kívül egy nagy kivetítőn meg lehet tekinteni a portugál-spanyol meccset (a szünetben Csöncsön rúdtáncot mutat be Xavi arcképével díszített spagettipántos bőrtangában). A rendezők kérésére megyünk mi is, de mivel mi valószínűleg a lőtéri kutyát nem érdekeljük, ezért arra gondoltunk, fokozzuk a dolgot NST-találkozóvá. Egy szóval: a blog szerzői ott lesznek, gyertek ti is, és ki tudja, talán az lesz a vége, hogy versenyt hányunk a Dunába bele. Szerintünk jó lesz!

120 komment

Címkék: vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr972118275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neeskens 2010.06.29. 13:08:29

@lószerafin: Hááát most, hogy mondod Robben Bastossal találkozik elsősorban, ott meg azért lehet keresnivalója

ddrum77 2010.06.29. 13:10:04

szerintem az esti meccseken eldől a továbbjutás.

caralho voador 2010.06.29. 13:13:32

Kaká és Ronaldinho közötti polémiához csak annyit, hogy szerintem jól mondta tegnap Sallói Pista a stúdióban: Kaká legalább fut. Ez a brazil csapat szándékosan átadja a kezdeményezés lehetőségét az ellenfélnek, és kontrából a felszabaduló üres területekre spriccelnek, méghozzá igen gyorsan. Tegye fel a kezét, aki az elmúlt két évben látta Ronnie-t sprintelni!
Ettől függetlenül én is kivittem volna, a padra. Pontosan azért, amit mások is feszegettek és föntebb is írtam: ebben a keretben nem látom a válaszlépés lehetőségét az esetleges hátrányba kerülésre. Ekkor jöhetne Jar-Jar, mert egy helyben mojitózgatva is tud ziccerpasszokat adni felállt védelem ellen.
Az nyilvánvaló, hogy a kihagyásának van egy morális aspektusa is (lusta, léha tróger :D). Ezeket a szempontokat sem árt szem előtt tartani, lásd angolok, franciák, stb. Nem mondom, hogy ezért estek ki, de nem használt, az biztos.

IronRock 2010.06.29. 13:14:33

_benito:mondtam már itt párszor, heinrich egyet is értett, Dunga-nak el kellett volna vinnie a pocsék szezonja ellenére Diego-t a Juve-ból Baptista helyett. Ő képes lenne pótolni Kakát, de jelenleg nem képzelhető el hogy Dunga kihagyja, akármennyire szarul is játszik, mert nincs senki akit a helyére küldhetne. Mellesleg tegnap ő adta a gólpasszt Fabiano-nak, meg az elefántok ellen is kiosztott kettőt. Ha egész meccsen csak vergődik is de ad még ilyen labdákat, már játszania kell. Gáz csak akkor lesz, ha szokásával ellentétben megint nekiáll gyűjtögetni a sárgákat, mert egy elődöntőben vagy döntőben a brazilok aligha fognak győzni ha ő nem lesz a pályán.

MB13_fan 2010.06.29. 13:17:52

szevasztok fociszakertkok.. OFF leszek.. de tudnom kene, hogy miota nem vehetik fel a kapusok a hazaadast? most olvasom, hogy 1990-tol, de azt nem akarom elhinni..

vargamma 2010.06.29. 13:20:36

1. én is inkább vittem volna ki (az idei) Dinnyét mint (az idei) Kaká-t.
2. Ezzel együtt Kaktá csak régi önmagához képest gyenge, tegnap is adott egy olyan gólpaszt ami miatt a brazilok minőségileg jobbak sokatnál. Chile heába volt szimpi még egy jó formában lévő legjobbjuk se tudott volna ilyen zsugát adni, ergo Kaká ezért van a pályán.
3. Rominhót nem éppen kedveltem, kis mitugrász brazil makinak gondoltam mindig, de el kell ismerni sokkal érettebb a játéka.
4. Ez a Hollandia kevés lesz. Van Persie meg főleg. Szem kifejezetten gyengén játszik, mégis alap kezdő maradt eddig.

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.06.29. 13:24:58

@MB13_fan: most hirtelen nem tudok pontos forrsát idézni, de nekem is így rémlik. A 90-es vb-n volt utoljára.

MB13_fan 2010.06.29. 13:28:52

@heinrich: nem tudom miért, de én aszittem, hogy csak a kilencvenes évek közepén kezdett eldurvulni az időhúzás.. na mindegy, kösz, akkor 1990..

nordsee 2010.06.29. 13:30:43

Remélema portugál-spanyol lesz az "elmaradt" német-angol!
De lehet, hogy a ghana-usa volt az. :(

r_magpie 2010.06.29. 13:34:26

@MB13_fan: nekem a '92-es barcelonai olimpia rémlik, '90-ben még szidta a sajtó Shiltont azért, mert a bronzmeccsen nem vett fel egy hazaadást, Roby Baggio meg kihasználta

pattopo · http://100ev.uw.hu 2010.06.29. 13:37:39

@caralho voador:
ez egy VB, nem egy edzőtábor...
itt nem kéne pátyolgatni, meg formábalendítés címén senkit játszatni.
ezért nem értem Torrest sem.

bakító 2010.06.29. 13:46:14

Itt és most ezzel a poszttal csekély mértékben értek egyet. Hogy Brazília jól játszik az nyilvánvaló, de hogy szépen is, az már csak az emberek rossz beidegződése miatt látszik úgy. Konkrétan dögunalom minden meccsük (számomra), és iszonyú defenzív.
Paraguay lebecsülése csúnya dolog. Az a meccs egy bealvós 0-0 lesz, aztán a rutintalanabb fél (japók) beszerencsétlenkednek egy gólt a saját hálójukba.

Hollandia pedig javulni fog (mert muszáj), és elküldik az anyjába Dungát, hogy a következő brazil válogatottat már nézni is lehessen.

IronRock 2010.06.29. 13:48:37

@heinrich: nem, a '92-es EB után vezették be. Azon volt az, hogy sok csapat azzal húzta az időt (többek közt a németek is elég gyakran), hogy hazaadták a kapusnak amikor nem volt kedvük játszani és támadni.

szferi 2010.06.29. 13:52:46

@bakító: én meg veled nem értek egyet, világ életemben utáltam a brazilokat meg a szar focijukat, de meg kell mondjam, ennek a válogatottnak a játéka teljesen lenyűgöz.

/a délutáni meccs nagyon jó, nyílt küzdelem lesz, az esti a spanyol tanácstalanságról és a portugálok durvaságáról fog szólni./

lószerafin 2010.06.29. 13:59:03

@neeskens: Bastoson kívül szerintem mindig kószál majd arra egy vagy két ember. Nem lesz az olyan egyszerű. Én mondjuk örülnék neki ha minél többször vezethetné rá a labdát egy az egyben. .)

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.06.29. 14:00:11

@IronRock:
nekem is 94-es vb rémlik első nagy tronaként

r_magpie 2010.06.29. 14:05:15

én is találtam linket:

de.wikipedia.org/wiki/R%C3%BCckpassregel

emlékszem, hogy a barcalonai olimpia focitornáján esett az első gól olyan szabadrúgásból, amit megfogott hazaadás miatt ítéltek meg

CYHMK · http://bukottfocistak.blog.hu/ 2010.06.29. 14:06:00

van egy olyan érzésem, hogy a vb-n eddig csak lődörgő RvP a brazilok ellen fog érdemben bekapcsolódni a tornába, és az ő vezérletével verik ki a hollandok a nagyarcú brazilokat

Mourinho már nem a király 2010.06.29. 14:06:11

@pote: most megtaláltad heinrich szakirodalmát :DD

Mailand oder Madrid - Hauptsache Italien 2010.06.29. 14:14:14

Ha jól tudom, ma kieshet a tényleg nagyon jól sikerült Nike reklám utolsó főszereplője. Lehet holnap már nem merik lejátszani?:)

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.06.29. 14:15:33

@Anthony (kick-ass):
az milyen komoly má'
egy könyvet Kloséval a címlapján adnak el :)

HosCincer 2010.06.29. 14:22:04

@pote: a maradék három meccsen gurít négyet és ő lessz minden idők legeredményesebb vb góllövője :)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.29. 14:24:02

Azért amit a vén Aragones művel a vébé alatt a legkevésbé sem szimpatikus. Úton-útfélen beszólogat az utódjának. Fölkérték, hogy maradjon, miért nem vállalta, ha ilyen okos. www.nemzetisport.hu/foci_vb_2010/vb-2010-portugalia-szuper-nem-vagyok-optimista-aragones-2034863

simy69 2010.06.29. 14:41:52

_benito: nem értek egyet azzal, hogy Chilét már-már éteri magasságokba emelted, mert szerintem nem játszottak jól. Támad(gat)tak, persze, mert a védekezésük még pocsékabb, mint a támadósoruk, de ez nagyon kevés volt ezen a szinten. Nem kétlem, hogy sajnos minket simán kitömnének. De ennyi pontatlan passz kb. még Honduras játékában sem volt.

A holland-brazillal kapcsolatban mindkét csapatnál elmondták már, hogy mi lesz, ha hátrányba kerül, ebből a vaslogikámmal :) kitaláltam, hogy egyik se fog hátrányba kerülni. Na jó, ez valószínűleg nem így lesz.
Szerintem a holland támadórészleg jobb, mint a brazil egy kicsivel, viszont a brazil védelem jobban jobb a holland védelemnél (huhh, ez nagyon nyakatekert mondat lett).
Bastost egy jó formában lévő Robben nem egyszer, nem kétszer tud átjátszani (Juan már egy kicsit nehezebb dió, de megoldható). Ha Bastos csatlakozni akar a támadásokhoz megnyílhat az út Robben előtt.
RvP-nek és Sneijdernek viszont mindenképp javulnia kell, ugyanis ebben a holland rendszerben Sneijder az irányító, és nélküle nem fog sikerülni még megszorítani sem a brazilokat.
A két vkp: van Bommel és de Jong eddig jól teljesített, főleg Bommel játéka lepett meg, mert eddigre ő már egy meccset ki szokott hagyni (és nem sérülés, vagy pihentetés miatt :) ).
A másik oldal: Kuyt-öt akkor kedveltem meg, amikor láttam, hogy nem esik nehezére a védekezés. Ez most is fontos lehet, mivel Maicon-nal és/vagy (inkább és) Dani Alves-sel kell felvennie a versenyt. Szerintem ő is tud majdnem olyat, mint Robben, de ez a brazilokkal szemben neki biztosan nem fog menni, mivel ha esetleg ott tudja hagyni Maicont, akkor szembetalálja magát Lúcióval :(
A holland védelmen eleddig nem volt komolyabb nyomás, majd most kiderül, de a két középső védőnél érzem a legnagyobb hiányosságokat. A tegnapi Vittek-ziccert egy Robinho/Lúis Fabiano/Kaká simán benyesi valamelyik sarokba.

Summa summarum: nem hiszem, hogy könnyű meccs lesz egyik csapatnak sem, kis szerencsével a hollandok simán továbbmehetnek, de sajna nem ők híresek a szerencséről (hozzáteszem, hogy nem is a brazilokra gondolok).

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.06.29. 14:53:02

...szép tiszta poppsival, úgy érted...?

Asidotus 2010.06.29. 14:56:24

a chilei csapat nagyon nagy hibával dolgozott az egész vébén, rúgtak 4 meccsen 3-gólt.
Mindenképpen tetszett, hogy hajtottak, mentek előre, sokkal inkább, mint a bekkelő kiscsapatok. Valóban állva haltak meg.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.29. 15:03:16

A chilei játék úgy illett a brazilhoz, mint kard a hüvelybe.

Nézzétek meg a selejtezős eredményeket!

Brazília megszenvedett Uruguay-jal, Paraguay-jal, sőt Bolíviával is (ki is kapott mindegyiktől!), de a csoportmásodik Chilének összesen hetet rúgott.

Nem becsmérelni akarom ezzel a brazilokat, még soha nem láttam ennyire erős és szervezett brazil csapatot, sajnos ők most a torna nagy esélyesei.

zsakfos 2010.06.29. 15:10:31

Benito!
Nem tudom mit vártál a torna előtt a hollandoktól, de ha látványos támadófocit akkor nem sok meccsüket láttad az elmúlt 2 évből ( a mieink elleni azért nem túl releváns, mert enyhén szólva sem vagyunk velük egy súlycsoportban). Ez már más csapat mint a korábbiak és más mint a 2008-as EB-n látott van Basten féle.
Van Maarwijk egy pragmatikus játékot és csapatot alakított ki. Ilyen védőkkel mint Heitinga, Mathijsen, van Bronkhorst, Ooijer, Boulahrouz, Braafheid stb. egyszerűen nem lehet a korábbi támadófocit játszani mert ha a középpályássor túl messze van tőlük és nem segít be, egy világversenyen nemhogy a brazilok, argentínok, spanyolok, németek de egy középcsapat is lepofozza őket.
Van Bommel és de Jong mellett hátrajön védekezni még Sneijder és Robben is ( Kuyt-nél ez nem meglepetés).
Eredményes amit játszanak? Igen ( 23 veretlen meccs, 8 győzelem zsinórban-amiket ugye nem kell megmagyarázni). Szépen? Nem és nem is ezt szoktuk meg tőlük.
A vb-n behúztak úgy 4 meccset, hogy igazán mindegyiket a kezükben tartották.
1-0-ás vezetésnél tegnap mit kellett volna csinálniuk? támadni? támadjon az ellenfél, majd mi kontrázunk. A szlovákok tudtak valamit csinálni? nem...Miért kellene kifocizniuk magukat mikor ennyi is elég és ha jól megy még van 3 meccsük.
A brazilok eddig találkoztak egy bekkelő csapattal ( meg is szenvedtek a KNDK-val), egy szerveztlen elefántokkal akiket legyőztek, egy komolyan védekező csapattal ( nem is tudtak nyerni) és egy szimpatikusan de kicsit öngyilkos taktikával játszó Chílével.
Most találkoznak egy olyannal aki szintén jól védekezik és elől világklasszisaik vannak akik bármikor képesek eldönteni egy meccset ( több is mint a braziloknál). Majd meglátjuk. ( 55-45% a braziloknak vagy 50-50%). De hogy ne lenne esélyük azért az bőven erős.

raja ram 2010.06.29. 15:11:01

Ez a brazil csapat régóta együtt játszik és megnyertek mindent, amit lehetett, gyakorlatilag úgy, hogy meg sem izzadtak. Ez egy tökéletes gépezet. Persze, én is kivittem volna Ronaldinhot, Diegot, de Dunga eddig még nem hibázott és nem is fog. A brazilok klasszisokkal jobbak, mint a többi csapat, ezt a VB-t simán nyerik.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.29. 15:13:50

@raja ram:

Na pont az ilyen arcozások miatt utálom őket majdnem annyira, mint az angolokat vagy a franciákat.

horas 2010.06.29. 15:15:26

@popp: Igen ebben egyet értünk,könyörgött neki mindenki,hogy maradjon,akkor nagyon jó volt,hogy mindenki neki rimánkodik,aztán mivel befürdött a Fener-rel most kurva jó lenne ezzel a bomba spanyol csapattal vb-n lenni...

raja ram 2010.06.29. 15:16:42

@Csöncsön: Ezt most nem nagyon értem. Milyen arcozások? Pont a brazilok azok, akiknek nincs nagy arcuk és általában szimpatikusan játszanak. Már láttam pár brazil csapatot és egyedül a 74-es volt, amelyik unszimpatikus volt.

drosiii 2010.06.29. 15:21:55

@Csöncsön: Ne próbáld meg eladni hogy te az esélytelen kiscsapatoknak szurkolsz.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.29. 15:22:23

@raja ram:

Ez a "VB-t is simán nyerik" mi, ha nem arcozás?

Előbb talán le kéne játszani.

Egyébként a brazil focisták nagyon gyakran hisztisek, önteltek, az argentinokban általában sokkal több a sport iránti alázat.

Ebbe a mostani brazil válogatottba persze ilyen téren sem nagyon lehet belekötni.

raja ram 2010.06.29. 15:28:21

@Csöncsön: Ezt én mondtam, tehát én "arcozok", de én sem, csak sajnos ez a realitás (holott én a németeknek drukkolok). Az argentinok, ha VB-k történelmét nézzük, akkor nem alázatosak a focival szemben, hanem gyakorlatilag megalázták ezt a szép sportot. 50 éven keresztül szétrúgtak mindenkit aki a közelükbe került, 78-ban durva csalással, 86-ban az évszázad kezezésével nyertek. Szerencséd, hogy az argentínok régi meccseit nem láttad.

mickeyknox 2010.06.29. 15:30:47

@Csöncsön: valld már be barátom, hogy messi miatt szurkolsz csak az argentínoknak, mert ekkora marhaságot, mint az "argentinokban általában sokkal több a sport iránti alázat" nem gondolhatsz komolyan.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.29. 15:33:27

@raja ram:

Nekem egy Zanetti vagy Batistuta karrierje nem a sportág megalázása. Sajnálatos módon nem értünk egyet.

raja ram 2010.06.29. 15:39:20

@Csöncsön: Zanetti? Batistuta? Mi közük van nekik Argentínához? OK. Ott születtek, de akárhogy is nézzük, ők már olaszok, eszük ágában nem lenne visszamenni abba csődtömeg országba. Ha az idióta olaszok időben felajánlották volna nekik az olasz állampolgárságot, akkor azonnal elfogadták volna. Messi miért nem megy vissza "hazájába"? Szükség lenne rá, mert az argentín klubcsapatok a béka segge alatt vannak.

horas 2010.06.29. 15:44:47

Én alapvetően bírom az argentínokat,de nem egy problémás futballistájuk van és volt,az tuti.
Riquelme-től kezdve Sorin-on át Verón-on keresztül,Ortega...
Az egyik elmeháborodott,a másik balhés,a harmadik piás...és nagyon régóta nem alkotnak igazi közösséget...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.29. 15:44:59

@raja ram:

Az argentin klubcsapatok sokkal eredményesebbek, mint a brazil klubcsapatok, idegenbe szakadt sztárjaik nélkül is.

Batistuta és Zanetti is Argentínában kapta meg az alapokat. Nevetséges (sőt náci) dolog elvitatni, hogy ők argentinok. Még Messi esetében is, pedig őt a Barcelona nevelte gyerekkorától, bárki tetten érheti az argentin fociiskola jellemzőit; az ellenállhatatlan küzdeni tudást, cselezőkészséget, improvizációs hajlamot.

fransancisco 2010.06.29. 15:45:06

@raja ram: "86-ban az évszázad kezezésével nyertek." azért volt ott foci is és nem is kevés, el kéne felejteni már az évszázad kezezését, ha lineker csinálta volna, az tényleg a szégyen kategóriába tartozik, az ó karmájába tényleg nem fér bele a kezezés, na de maradonának még jól is mutat a munkakönyvében...
Quod licet Iovi, ...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.29. 15:46:31

@horas:

Persze, minden nemzetben vannak balhés alakok, ez nem is baj. Az a kérdés, hogy amikor nagyon muszáj, odateszik-e magukat. Verón ennek iskolapéldája.

horas 2010.06.29. 15:48:39

@Csöncsön:
Na szumma szummárom argentína régóta problémás arcok gyülekezete többnyire,Maradona az ikon az isten,argentína szimbóluma az egyik legnagyobb elmeháborodott a mai napig a futball világában példáúl.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.29. 15:49:00

Verón és Ronaldinho:

az egyik 35 évesen a belét kihajtja a Barcelona elleni hosszabbításos klubvébé döntőben, hátán viszi a csapatot 120 percig, és emelt fővel veszít,

a másiknak 27 évesen már derogál edzésre menni, mert ő már akkora sztár, hogy minek neki az.

Szimbolikus...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.29. 15:49:49

@horas:

De még mindig mindene a foci. Ezt nem lehet elvitatni.

drosiii 2010.06.29. 15:52:05

@Csöncsön: Most komolyan két játékost kiemelsz kényedre-kedvedre és aztán ebből leírod az egész népet és a focijukat?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.29. 15:53:44

@drosiii:

Nem, ez egy metafora volt, mely logikusan következik az "ezt a VB-t is simán nyerik" mentalitásból...

raja ram 2010.06.29. 15:55:20

@Csöncsön:Nevetséges (sőt náci) dolog elvitatni, hogy ők argentinok

Na, ez a legújabb argentín-náci konstelláció. Én másmilyeneket ismerek. De ez már tényleg OFF

horas 2010.06.29. 15:55:48

@Csöncsön: Jó csak Maradona szerintem magán hordozza argentín nép,emberek jellegzetességeit,hát Maradona-ról minden elmondható csak az alázat nem.Én erre fókuszáltam leginkább.

drosiii 2010.06.29. 15:57:06

@Csöncsön: Akkor C.Ronaldo is argentín?

raja ram 2010.06.29. 15:57:11

@Csöncsön: Ugyanolyan simán, mint a Copa Americát.

fransancisco 2010.06.29. 15:57:41

@horas: "hát Maradona-ról minden elmondható csak az alázat nem." ezt nem gondoltad át igazán...

mickeyknox 2010.06.29. 15:59:32

hát nem tudom, a brazilokon kívül a spanyolokra is azt mondták hogy "hát ezt simán nyerik", az argentínokra meg csak azért nem, mert maradona az edzőjük. a brazilokat pont mindenki savazta, hogy mekkora fos a játékuk, meg dunga egy pöcs.

(mondjuk most divat lett maradonát megkövetni és szeretni, de amint kiesnek a németek ellen, újra indul a fikagépezet, ami igaz dungára is, akkor majd megkapja hogy bezzeg otthonmaradt dinho meg diego, bármennyire is szopja most a f.szát mindekttőnek a komplett sportújságírás, ami ELÉGGÉ UNDORÍTÓ, szeirntem)

mickeyknox 2010.06.29. 16:00:30

@mickeyknox: bocs, a brazilok helyett a spanyolokra, na :)

raja ram 2010.06.29. 16:05:31

A vicc az, hogy beszélünk itt argentin, brazil fociról, holott ezek csak a globalizáció következtében ilyen effektívek, mert a játékosok 90 valahány %-a Európában játszik Néha megnézek egy brazil,argentin bajnoki meccset egy libertadores kupameccset, hát az egy katasztrófa. Nem hogy jogabonítót, de semmilyen focit nem látni. Összevissza rugdalják a labdát, a szurkolók meg unalmukban egymást ölik a stadionban.

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.06.29. 16:08:55

@Csöncsön: Mindene a foci? Assztakurva. Nekem valahogy a csalás-dopping-kokó-elhízás-kurvaanyázás felsorolásba nem nagyon illik bele a _mindene a foci_.

horas 2010.06.29. 16:09:33

@fransancisco:
Mert?
Neked az alázatosság,hogy épphogy kijutnak a vb-re az mindenkit elküld az anyjába?
Meg továbbjutottak a csoportból,és mindenki kérjen bocsánatot,tőle?
Mekkora sportemberi alázat kell ahhoz,hogy egy VB-n bekokózva vagy doppingolva lépjén pályára?
Szerintem te nem gondoltad át rendesen,vagy nem rosszul ovlastad amit írtam.

horas 2010.06.29. 16:14:41

Pelé miért nem keveredett olyan tömeg balhékba mint ami a Barca-Bilbao kupa döntőn volt,ahol neki futásból talpalt és rúgott fejbe embereket,és utána úgy kelljen kimenekíteni az országból..ne vicceljjünk már Maradona meg az igaz sportember szókapcsolattal...

raja ram 2010.06.29. 16:21:25

Ha mégis úgy alakul, hogy Argentína jut a döntőbe a brazilok ellen (bár én a spanyoloknak, portugáloknak nagyobb esélyt adok - a németeknek meg drukkolok), akkor remegő lábakkal fognak kiállni, mert Brazília a Big Brother. Én csak egyszer láttam az argentínokat villogni - egy selejtező meccsen - de akkor Riquelme, Saviola és Crespo játszott.

chevyfan 2010.06.29. 16:26:09

@mickeyknox: a német válogatott és a fikagépezet... honnan is ismerős:-)

Strigo 2010.06.29. 16:46:47

Paraguay nagyon passzív, a japánok meg pontatlanok, így elég gyengusz meccs.

CaBeL 2010.06.29. 16:47:30

Még egyszer valaki felhozza Pelét vagy Puskást ma este fellép Csöncsön mellett. Ő lesz a rúd. 90 éve volt b+. Hagyjukmár.

smartdrive 2010.06.29. 17:05:12

a spanyolok nem véletlenül nyertek 2008-ban EB-t: Xavinak az idény második felében már nem volt érdemi tétmeccse

azóta viszont a tavalyi bajnokság utolsó 2-3 meccsét leszámítva MINDEN meccs élet-halál neki, és kurvára semmi kedve még 7 ilyenhez

Messi detto

smartdrive 2010.06.29. 17:06:46

@raja ram: viszont amikor utoljára VB-n játszottak, akkor az argentinok nyertek

Maradona csinálta meg a gólt

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.29. 18:53:57

@heinrich: Abban megegyezhetünk, hogy szenvedélyes ember, az egyik szenvedélye pedig éppen a foci. Azt hogy ezer fokon ég a pálya szélén nem vitathatod le tőle. Ráadásul azt is muszáj elismerned, hogy kevés akkora vrtuóza volt ennek a játéknak, mint ő.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.29. 18:56:58

@mickeyknox: Így megy ez - mondaná az Kurt Jr.

horas 2010.06.29. 19:00:01

@popp: Maradona futballistaként érinthetetlen.
De ne essünk bele abba hiába,hogy ezt belekeverjük a civil személyiségébe.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.29. 19:02:12

@horas: Szerintem egy csupaszív szerethető ember, sok-sok gyarlósággal.

Everred 2010.06.29. 19:04:14

@popp: szerintem a világ valaha volt egyik legellenszenvesebb futballistája, lényegében egy drogos csaló, aki edzőként sem képes civilizált ember módjára viselkedni, lásd a nagyszerű sajtótájékoztatóit, különösen az Uruguay elleni selejtező utánit.

horas 2010.06.29. 19:06:02

Na valaki tud várható kezdőket?

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.29. 19:09:34

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe): Lehet, hogy munkál benne némi dac, mert sokan iolyan dehonesztáló véleményt hangoztatnak róla, mint te. Lejönni a kokszról meg nem olyan egyszerű, mint gondolnád, ahogy egy ünnepelt sztárnak, mint Maradonának rászokni sem olyan nehéz.

Egyébként Gazzáról nagyjából ugyanazt gondolom, mint Maradonáról, nagyon hasonló karakterek ők.

Everred 2010.06.29. 19:15:20

@popp: Csak Gazza mentálisan törékenyebb, nem olyan nagyképű és arrogáns (játékoskorában sem volt annyira arcosharcos, mint dundiego, bár ez nem meglepő, azért az erős mezőny), és sose szedett semmilyen tiltott szert (az alkohol, ugye, nem fokozza a teljesítményt :-)))

Mondjuk ezzel együtt Gascoigne is egy fasz. Attól meg hadd ne hatódjak meg, hogy könnyű rászokni a kokszra. Állítólag a sorozatgyilkosok is nehezen állnak le, de nem biztos, hogy ettől még el kell néznem, amit csinálnak.

Everred 2010.06.29. 19:19:42

@horas: hivatalos is megfelel?

Spanyolország: Casillas - Ramos, Puyol, Piqué, Capdevila - X. Alonso, Busquets, Xavi - Iniesta, Torres, Villa

Portugália: Eduardo - R. Costa, Bruno Alves, Carvalho, Coentrao - Tiago, Pepe, Raúl Meireles - Simao Sabrosa, Hugo Almeida, Ronaldo

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.29. 19:25:26

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe): Szerinted a mai profi sportot lehet teljesítmény fokozók nélkül űzni? - szerintem nem.

Kusturica filmjében egy nagyon jogos kérdést tesz föl Diego: el tudják önök képzelni, hogy csak Maradona és Caniggia doppingolt abból az olasz bajnokságból?

horas 2010.06.29. 19:30:05

@Everred (Ballon d'Or Winner 2010: Jermain Defoe):
Meg,persze.
Rui Costa mit keres a jobb bunkóban?
:)
@popp: Jólvan,ne kezdjük Maradona-t félteni meg sajnálni,annál a Fidel Castro-nál lakott évekig és a puszipajtása,aki nem egy Gepetto bácsi,na.
Maradona-t tegyük el máról a német meccsig.
Szerintem.

Tika_ 2010.06.29. 23:24:26

@morphine: nagyon nagy! (B)(B)(B)
@raja ram: "Zanetti? Batistuta? Mi közük van nekik Argentínához? OK. Ott születtek, de akárhogy is nézzük, ők már olaszok"
rotfl, padlót fogok ettől az eszmefuttatástól

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.30. 11:52:56

@horas: azért ha valaki egy argentinai nyomortanyán nő föl könnyebben lesz egalitárius ideológiák híve, mondjuk komcsi. Aztán nem egy észlény a srác (nem is ezért szeretem), képes beszopni Fidel maszlagát.

horas 2010.06.30. 12:07:32

@popp:
Most egy pszihopata gyilkos is gyilkos,hiába azért lett az mert az apja verte.
És nem mindenki lesz elvetemült,azért mert sanyargatott gyerek kora volt.
Maradona olyan amilyen tök mindegy,hogy miért.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.30. 22:45:11

@horas: Olyan, amilyen, de nem elvetemült gyilkos, ahogy nem elvetemült gyilkos az ember, mert komcsinak vallja magát. Sőt Sztálin és Fidel is inkább terrorista, mint kommunista.

Aztán azért, mert Maradona benyalja ezt a maszlagot még lehet jó szívű ember. Mellesleg a Fideleket, Chavezeket és Evo Moraleseket magának köszönheti az az USA, amelyik jobboldali diktátorok (elég Pinochetre gondolni) sorát támogatta Latin-Amerikában és viselkedik úgy a mai napig arra fele, mint egy rossz gyarmatosító. Így hát azon sem csodálkozhat az Egyesült Államok, hogy sokan Dél-Amerikában utálják őket. Na ez a magyarázható érzelem sodorta Maradonát is Fidel -akit én sem akarok mentegetni - irányába.

Szóval árnyaltabb a kép, annál mint amilyet itt festeni próbálsz. on.

horas 2010.06.30. 23:09:28

@popp:
Ez politika.Az a baj,hogy téged Maradona mint futballista teljesen rabúl ejtett,de itt már rég nem erről van szó.
Ez amit te írsz,pont az támasztja alá amit én mondtam,hogy egyszerű primitív paraszt ember aki ráadásul befolyásolható,manipulállható,hiszékeny és mindig,mindig rossz emberekkel vette körül magát,akik rossz hatással voltak rá.
Ha Maradona,olyan lenne mint amilyennek te probálod beállítani,nem ekkora és iylen kálvária után kötött volna újra ki a futball pálya mellett a kispadon,ha egyből.

horas 2010.06.30. 23:16:56

@popp: És itt már nem is Maradona-ról beszélsz,hanem Fidel-ről,meg a hasonszőrüekről,nehogy már az ő hibájuk legyen,hogy Maradona szeret évekig medencés bulikban szétkokózva ingyen élve nőzni meg szivarozgatni....
Én egyetlen egyszer sem mondtam,hogy Maradona nem jó szívű vagy nem jó ember,egyszerűen végtelenűl egyszeri argentín mezei senki,aki a világlegnagyobb futballistája volt egyszer valaha.
Ahogy Messi is egy zseniális futballista de egy rém unalamas karakter.
Ez kb olyan mintha valaki azt bízonygatná,hogy márpedig Messi mennyire szuggesztív és karizmatikus.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.30. 23:43:10

@horas: Szóval még egyszer Maradona szerethető, de gyarló ember, aki viszont igen kemény erőfeszítés árán összekapta magát. (Megnéznélek téged, hogy hasonló nyomorból jőve, hasonló ünneplés közepette, hogy állnál ellen bizonyos kisértéseknek). Zseniális focista volt, de valószínűleg nem tartozik a leg obb edzők közé Nem egy észlény, de a foci a kis ujjában van ezért éppen edzőként is lehetnek működőképes meglátásai. De nem ez a legnagyobb erénye kapitányként, hanem épp az szuggesszió és karizma, amellyel már játékosként is hatni tudott társaira, ez az ami fiatal csapatát a világbajnoki címig repítheti, vagyis hát ebben bízom én.

"egyszerűen végtelenűl egyszeri argentín mezei senki,aki a világlegnagyobb futballistája volt egyszer valaha." - ebben a mondatban önmagadnak mondasz ellent, ha valaki valaha világ legnagyobb focistája volt - szerintem egyébként mindenidőké - már nem lehet senki. Aztán ha valaki okkal vagy oktalanul ilyen kultikus imádatnak örvend az nem is akárki. Szerintem te lebecsülöd a Diego-faktort.

Aztán te

horas 2010.07.01. 01:03:01

@popp:
Mint személy egy mezei senki
Mint futballista a bálvány
ÉS itt beszélünk el egymás mellett,mert én a fentiről beszélek,te meg a az alatta lévéről.

Nem fogom megsajnálni Maradona-at azért,mert nem kétszer majdnem halálra kokózta magát,ez ember függő,nem annak a függvénye,hogy milyen kisértéseknek van kitéve valaki és honnan jött.
Te a nyomorra fogod,hogy kokós hülye én meg arra,hogy szerintem egy tipikus mezei paraszt aki pénzhez és hírnévhez jutott és intelligencia hiányában nem is tudott vele mit kezdeni,ha nem lett volna egy kiugróan kivételes sportember el is baszta volna mindkettőt,így csak az egyiket.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.01. 01:24:15

@horas: Tényleg elbeszélünk egymás mellett, mert éppen azt magyaráznám, hogy szerintem ez a két réteg elválaszthatatlan egymástól. Amúgy meg a körülményei igenis befolyásolhatják az ember sorsát. Maradona egy szenvedélyes ember ez a tulajdonsága vitte kokain függőségbe, egy inteligens embernek sem könnyű kezelni a hirtelen rátört népszerűséget és gazdagságot. És itt hadd hívjam segítségül Esti barátunk kedvencét: "Csodálkozol a kokainistán, / s nem érted? / Gondolkozzál az okain is tán – / s megérted!"

Briliáns tehetsége mellett épp ez a szenvedélyesség vezette a legmagsabb csúcsokig focistaként. A szenvedélye és a karizmája a Maradona-faktor, amiben bízom. Még ha heinrich ki is ejtette az argentinokat a mai műsorban.

Lehet számodra antipatikus, simán meg tudom érteni, de azt nem értem, hogy mondhatod rá,.hogy senki. Már ez a történelembe. politikába és vulgár pszichológiába hajló vitánk, meg azok az ellentétes érzelmek, amiket kivált blőlünk és a legtöbb emberből is arról tanúskodik, hogy ő valaki.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.07.01. 14:01:13

@popp: Az igazán szép az, hogy Kosztolányi költészetét bármikor, bármire lehet példának hozni. :)
Mit szólsz ahhoz, hogy a Lazio kapusedzőjét, Guido Nannit szerződtette a Roma? Mondjuk így megnyílt az esély Peruzzi szerepvállalására Róma kék felében.

horas 2010.07.01. 14:17:37

@popp: " Már ez a történelembe. politikába és vulgár pszichológiába hajló vitánk, meg azok az ellentétes érzelmek, amiket kivált blőlünk és a legtöbb emberből is arról tanúskodik, hogy ő valaki. "

Nem akarlak megbántani,de az egész ország Győzikével van elfoglalva ides-tova 3-4 éve én nemtudom pontosan.
Most akkor ő is valaki?
Szerintem érted,hogy hogy mondom Maradona-ra,hogy egy senkiházi.ÉS hagyjuk is ezt a témát.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.07.01. 20:37:39

@horas: Tényleg túlpörögtük a témát. Ítélkezz csak, ha jól esik.

@Szom Ki Van, a Denevér szálló lakosa: És Behrami is bejelentkezett a Románál. Nanni egyébként jó munkát végzett Muslerával, biztos jó szakember.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.07.01. 21:28:28

@popp: Behrami szegény mit fog kapni ha ez megvalósul. Egyébként ha már olasz foci, @horas: te érdeklődtél iránta főleg: a mai naptól fogva Faraoni hivatalosan is az Interé, 2014-ig.
süti beállítások módosítása