Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Dail(y) Africa - abcúg csoportkör!

2010.06.26. 11:39 _benito

Az a baj a csoportmeccsekkel, hogy bizonyos esetekben sem az első, sem az utolsó fordulóban nem történik semmi. A világbajnokság utolsó két csoportjában pont erre láthattunk példákat, de míg a H csoportnak csak az utolsó fordulója volt langyos, a G-nek az első után a vége is nehezen élvezhetőre sikerült. Elhullott egy sokra tartott csapat (Elefántcsontpart), és egy másik, amit az első kör után kezdtünk becsülni, de végül egyáltalán nem bánjuk, hogy távozott (Svájc). A spanyolok még messze vannak a legjobbjuktól, de legalább elkerülték, hogy a brazilok ellen kelljen formába lendülniük. Ezt a szimpatikus Chile nyelte be, ráadásul jobbára védelem nélkül kell majd helytállniuk. Indul az egyenes kieséses szakasz, ehhez is van hozzáfűznivalónk hajtás után.

A Brazília-Portugália lehetett volna a vb egyik legjobb meccse is, ha mondjuk a 2. fordulóban tartják, így viszont – mivel mindkét csapat pontosan tudta, hogy továbbjut – inkább csak a hagyományos brazil-portugál ellentét tett érdekessé. Ez természetesen nem a játék kiváló minőségében, hanem a faultok brutális voltában mutatkozott meg az első félidőben, Pepe és Melo aprították egymást emberül, de míg Dungának (ő is tudja, milyen ezen a poszton az elgurult gyógyszert keresgélni) volt annyi esze, hogy villámgyorsan lekapta a Melót, mielőtt a vörös függöny végleg leért volna, Pepe még ámokfuthatott egy kicsit a második félidőben is. A Real játékosa egyébként hiába növesztett szőrt a fejére, nem sikerült elbújnia mögé, mert a patkány a bubifrizura mögül is kitüremkedett: Melo lábának széttaposásáért bőven járt volna a piros.

A játékvezetői felfogást nem tudjuk dicsérni a tornán. Egyrészt ahány konföderációból érkező bíró, annyiféle szempont, ami azért baj, mert a meccsek előtt nem lehet tudni, miféle alkat a játékvezető, ez csak akkor derül ki, amikor a 20. percre három sárgát kiosztott, vagy három halottat vittek le a pályáról úgy, hogy még nem nyálas a sípja. Az európai bírók között is van hülye, de a többiek egész egyszerűen botrányosak, imádnak szerepelni, rengeteg rossz ítéletük van, következetlenek.


Ennek a mexikói jómadárnak például azt köszönhetjük, hogy nem lett izgalmasabb a meccs, mert Juan kezezése tankönyvbe illő piros lap volt. 10 emberrel a második félidőre egyébként is magukhoz térő portugálok talán begyötörtek volna egy gólt, amivel támadásra ösztökélték volna Brazíliát is, de még ennyi szerencsénk sem volt. A portugál kezdő már jelezte, Queiroz nem kívánja győzelemmel a vb-győzelem csalfa ábrándjába ringatni országa lakosságát, a vereséget csak azzal kerülte el, hogy a brazilok sem voltak megfelelően élesek, és hogy Julio Baptista emberhátrány-felirattal a hátán lépett pályára. A 0-0 így kőbe volt vésve, így jártunk. Nem apróbetűs gondolat a végére: ugye mindenkinek feltűnt, hogy C. Ronaldo mennyit fejlődött? Nem a játéka, hanem a viselkedése, a hozzállása, a mentalitása.



Az elefántok a sorsolásuk miatt estek ki, pedig a portugálok elleni meccsen jóval közelebb álltak a győzelemhez. Drogbáéknak rossz sorrendben jöttek a meccseik, nem volt szerencséjük, bár az is igaz, hogy gyengébbek is voltak, mint számítani lehetett rá. A népi Korea elleni meccsről csak Drogba csele marad meg, és persze a koreai kapus, aki a vb alatt több időt töltött vízszintesen, mint függőlegesen.

Csak nekem tűnik úgy, hogy kicsit csikorog ez a spanyol gépezet? Elsősorban hátul látok problémákat, mert Piqué ugyan a világ egyik legjobb védője lett az elmúlt két évben, de sok energiáját emészti fel Puyol hibáinak kijavítása, és még annál is többet az állandóan elöl héderező Ramos kisegítése. Chile az első félidőben több helyzetet is kialakított, és legalább háromszor kerültek egy egyszerű bepassz után lövőhelyzetbe a 16-os közvetlen közelében, amiből nem lett végül komoly veszély. Meglátásunk egyszerű: Senna hiányzik a csapat tengelyéből, mert Busquets lepkefing hozzá képest, Xabi Alonsónak pedig mi is lenne a feladata? Védekezzen? Ahhoz lassú. Támadjon? Arra meg ott van Iniesta és Xavi. Ezen kívül a hatékonyság kedvéért talán fel lehetne áldozni a pinup-boy Torrest, ha már hemzsegnek a padon a jobbnál jobb csatárok, de sokkal valószínűbb, hogy Mata, Pedro és Llorente úgy mennek haza, hogy nem szagoltak puskaport.

Villa viszont nagyon jó, egyelőre a hátán viszi a csapatot. Spanyolországnak össze kell még rázódnia a világbajnokságon, hogy a többiek is felnőjenek hozzá, mert egyelőre sokkal kevesebbet mutatnak, mint amit vártunk tőlük, és csak egy hajszálon múlt, hogy nem kerültek szembe saját hülyeségük miatt a brazilokkal. Ez a kis hülyeség Svájc sokkal nagyobb hülyesége miatt nem került sokba, Hitzfeldék csak a jó ég tudja, mit akartak Honduras ellen. Lehet, hogy ez a csapat amolyan David Carradine-módra arra gerjed, ha fojtogatják, másképp nem megy neki, Honduras viszont ahhoz kevés volt, hogy megragadja a gigájukat, ahhoz viszont erős, hogy néhány szárnyaszegett támadást ne hárítson el kacagva. Svájc a világon senkinek nem fog hiányozni, ezt leszögezhetjük.

Sokkal jobb, hogy Chile ment tovább. Bielsáék nem tudnak nagyon sokat erről a játékról, de amit tudnak, azt 100 százalékban a pályára teszik minden meccsen. Szerencsére ez a valami nem a fegyelmezett védekezés, hanem az utolsó töltényig tartó roham. Sajnos a játékvezetői felfogás nem kedvez nekik, ezért a nyolcaddöntőt ementáli-szerű védelemmel kezdik (hüjebiló II.: a spanyolok elleni piros lap egy röhej volt konkrétan). Brazília megcsinálja őket, de hogy nem 1-0-ra, arra nagy összegben mernénk fogadni.



Megkezdődik az egyenes kieséses szakasz, a bal felső ágat az a csapat kezdi, akit a legjobb négybe várok innen. Uruguay saját taktikájához a lehető legjobb kerettel rendelkezik: kemény, precíz védői vannak (nem kaptak gólt), szervezett, kőkemény, és kevés támadásainak gólra váltásához két egészen kiváló csatára van. Forlán és Suárez 60 gól körül termeltek idén, és a vébén is úgy tűnik, kifejezetten jól megértik egymást. Dél-Korea a csoportjából is nehezen vergődött tovább, ha a nigériai csatárok pontosabbak, ők készülhetnének az uruguayiak ellen. Uruguay-t egy dolog miatt féltjük: Muslera jó kapus, de 3-4 meccsenként beszed a Lazióban egy irgalmatlan leventét. Tippünk: 3-1

Az Egyesült Államok nagy veszteség lett volna, ha kiesik a csoportban. Korábban sem csináltunk titkot belőle, milyen nagyra becsüljük Bob Bradley munkásságát, igazán szimpatikus, amit az amerikai válogatott csinál. Ghána nehéz csoportból ment tovább, nincs gond a védelmével sem, a támadói pedig egészen kivételes sebességgel érnek fel a kapu elé, hogy aztán a legnagyobb helyzeteket is kihagyják. Még nem lőttek akciógól a vb-n, de az amerikaiak ellen így sem esélytelenek, mert a számtalan elrontott támadás után fegyelmezetten zárnak vissza, így jóval kevesebb tere lesz az életveszélyes amerikai kontráknak. A két csapatnak közel azonos esélye van a továbbjutásra, kicsit az Egyesült Államokat esélyesebbnek érezzük, de van egy olyan megérzésünk is, hogy jön az első hosszabbítás. Tippünk: 1-1, hosszabbításban a jenkik.

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr432111233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Alex F. 2010.06.26. 11:53:41

Remélem Ghána jut tovább a jenkiket nem szeretem, de én is elismerem Bradley munkásságát

Ronal-d'oh! 2010.06.26. 11:55:50

Suazó helyett Suárez, nem?

_benito · www.nst.blog.hu 2010.06.26. 11:56:12

@Ronal-d'oh!: oh, jogos, köszönöm, javítom.

This is Anfield (törölt) 2010.06.26. 11:56:20

Uruguay - Dél-Korea 2-0
U.S.A. - Ghána 1-0

S akkor innentől Uruguayt az elődöntőbe!

Everred 2010.06.26. 12:03:29

remélem, Forlán lesz a gólkirály. A legnagyobb arc, én már United-játékosként is imádtam, kár, hogy csak a személyiségével virított, a játéka, hát, nem volt az igazi :-) de persze az anfieldi duplát, a Chelsea elleni győztes gólokat, a Southampton elleni félmeztelen futkosást nem felejtjük el neki :-)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 12:08:55

Szerintem meg kell-e csoport kör mielőtt megkezdődik a KO rendszerű vérzivatar. Most egyébként az izgalmas matekfeladványokban bővelkedő harmadik csoportkör is jó volt. _benito, azért látom tanulsz Bognár Gyuritól ;-), mert az edzők által annyira kedvelt bepassz, fölpassz, előrejáték kifejezésektől rendszerint hülyét kapok.

IronRock 2010.06.26. 12:14:01

_benito: Továbbra is lesztek délutánonként a stúdióban?
Amúgy CéRonaldo szerintem semmit nem fejlődött hozzáállásban és mentalitásban, ugyanakkora önző hiú köcsög mint volt. Jól megfigyelhető volt a koreaiak meg a brazilok elleni első félidőben, a világért nem passzolt volna, vagy értelmetlenül rálőtte vagy elcselezte. A második félidőben mindkét meccsen már sokkal hasznosabb volt, elkezdett passzolni és ezért vált veszélyesebbé a portugálok játéka. De ennek csak az az oka hogy a szünetben Queiros nyilván jól lebaszta hogy próbáljon meg passzolni, mert ha az önzőzése miatt kiesnek, otthon első számú kedvencből első számú közellenség lesz. Annyiban tényleg fejlődött, hogy fintorogva ugyan, de megfogadta az intést és beállt a sorba.

Tika_ 2010.06.26. 12:23:52

benito, a Lipisztános poszt nagyon jó volt! Az vagy a Mocskos Inter (ami szerintem epic) mutatja meg a blogolás igazi lényegét, hogy miben más, mint a cikkírás. Főleg, hogy ez a vb alatt jött, ütött.

Ez a bírós rész is marha jó :).
Még akkor is, ha a tegnapi kapcsán nem értek egyet. Szerintem aránylag jól vezette a faszi. Aki szerint a kiállítás vicc volt, az csak a megelőző kamu szabálytalanságot látta, a kiállított korábbi munkásságát nem… A fiúnak konkrétan volt egy sárgája már, amikor narancssárgásan rárepült Iniestára. A barom állat, komolyan. Az a fajta repülés volt, ami miatt törtek az Arsenalos lábak, hogy már talajt ér a szerencsétlen sípcsontja, mikor még talpon van. A bíró megkönyörült rajta, de szerintem elhatározta, hogy még egy szabálytalanság, és kiküldi.
A spanyol védelemről írott nagyon jó meglátás, pedig még nem is szóltál Capdevilláról, aki néha idegen test a gépezetben. Tegnap azon gondolkodtam, hogy az a jó értelemben vett, németes centire kimért fegyelem hiányzik a csapatból, amivel eb-t nyertek. Aragóniai Lajos biztos szorosabb pórázon tartotta őket, mint VdB (a Ramosos discos poénján még mindig röhögök rotfl).

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.26. 12:26:29

Benito, 3-4 meccsenként nagyot hibázó Muslera? Az előző előtti bajnokságban ez még igaz is volt, de rettentő sokat fejlődött, pár év múlva vonalon világklasszis lesz.

Hajrá Uruguay és hajrá jenkik!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.26. 12:29:11

Úgy tűnik, a spanyolok gyökeresen megváltoztak.

Eddig az a lúzer válogatott voltak, amelyik brillírozik szép játékkal a csoportkörben, ahonnan esetleg tovább sem jut, vagy ha tovább is jut, utána eléri őket a balvégzet.

Most olyanok voltak ebben a csoportkörben, amilyenek az olaszok szoktak lenni. Görcsösség az elején, döcögős játék végig, totális racionalitás és célfutball a végén.

Úgy látszik, a győztes mentalitás valahogy együttjár azzal, hogy egy csapat veszít a szimpatikus, romantikus hős mítoszából.

Svájc egyébként tökéletesen megérdemelte a kiesést. Éreztem én, hogy nagyon nem lesz egy sima meccs nekik a Honduras elleni, mert ott meg kell mutatniuk azt is, hogy tudnak-e gólt lőni akkor is, amikor nem tíz emberrel rohamoz az ellenfél; de az csak álmaimban szerepelt, hogy gólt se lőnek. A spanyolajkúak szépen hazaküldték őket, nagyszerű munka volt!

Összességében ez a harmadik csoportkör jobb volt, mint akár a négy, akár a két évvel ezelőtti. Akkor egész meccsek néztek ki úgy, mint tegnap a spanyol-chilein az utolsó félóra...

Strigo 2010.06.26. 12:33:12

A "pinup-boy" Torres 11 lövésből egyszer találta el a kaput, a vébé leggyengébb csatárteljesítménye eddig.

fransancisco 2010.06.26. 12:35:24

@Tika_: ejha, ha ez nálad jogos piros volt, akkor a vuvuzela-szűrő alaposan átrámolta a képernyőd pixelstruktúráját

Strigo 2010.06.26. 12:42:44

@Tika_: www.youtube.com/watch?v=PLsrz9V2N0E
Már a homorítás is gyönyörű, de vajon miért maradt utána a földön vagy két percig?

neeskens 2010.06.26. 12:43:01

Alonsoval kapcsolatban nem értek egyet, szerintem tegnap az első félidőben nagyon nagyot játszott.
Volt olyan, hogy a 16-oson belül háromszor egymás után ő blokkolt, Villa első gólja előtt adott egy óriási indítást.

A másik, hogy az egy dolog, hogy a portugál-brazilon nem volt igazán tét, de még így is szembeötlő volt, hogy Kaká és Robinho hiányában mennyire hiányzik a kreativitás a brazil támadásokból. Bármelyikük alternatívájaként szívesen láttam volna Ronaldinhot (inkább, mint Pappista)

neeskens 2010.06.26. 12:45:32

@popp: Nekem ezekből a szakkifejezésekből a Kovács Kálmán által megalkotott "előrefelejáték", illetve a Tornyi által kitalált "tartalommal megtölteni a játékot" a kedvenceim.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.26. 12:47:58

@neeskens:

Xabi, Piqué és Villa eddig kimagaslóan a legjobb a spanyoloknál.

A többiek vagy formán kívül vannak, vagy sérültek, vagy nem tudom, mi van, de hogy messze nem tudásuk legjavát (vagy ahhoz közelit) nyújtottak eddig, az biztos. Remélem, egyre többen nőnek föl a nyolcaddöntőtől említett három úr mellé.

r_magpie 2010.06.26. 12:55:31

@neeskens: pont ezen morfondíroztam én is. Már a csoportkör előtt is leírtam, de továbbra is áll: ha az egyenes kieséses szakaszban eltiltás vagy sérülés miatt kiesik Kaká és/vagy Robinho, komoly problémái lesznek a braziloknak. Nem értem, miért nincs komolyan vehető helyettesük a keretben.

szferi 2010.06.26. 13:12:03

Ghána azért jó, mert tizenegyessel bárki ellen gólt szereznek, emberelőnyben meg akár még ki is tudják védekezni.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 13:16:47

@r_magpie: A Nemzeti Sport tudósítói csináltak egy interjút egy brazilokkal foglalkozó újságíróval. Szóba került Dunga is és murinho közötti hasonlóság is, például a védekezés és a támadás egyensúlya, a játékosok kezelése.

A felvetésre portugál tag azt mondta, hogy mind a kettőt tisztelik a játékosai, de míg Mourinhot szeretik, addig Dungától félnek. Így eddigiektől eltérő megvilágításba helyezte Ronaldinho mellőzést a csávó, azt mondta azért maradt ki a Goofy, mert nem fél a kapitánytól. Lehet, hogy baromság, de érdekes.

Iustizmord 2010.06.26. 13:22:25

@neeskens: csatlakozom, x.alonso 1db kelta hős aki megy mint az állat. kissé németes, de hát a kelták =/= latino-k, tehát nem az a kis latino pöcs akiből van pár a spanyol vál..., a faszt, a barcában :o)))

amúgy piqué is pont ez a vonulat

@Csöncsön: kövezz meg (fogsz) de szvsz xavi annyira nem villogott... persze passzol int az állat, de ezek nagy része háááát... kissé alibi. villától sem ájultam el, bár a 3 gól az 3 gól, az üreskapus emelés klasszisjáték volt.

f.torres meg kissé túl van hypeolva, pique underrated, capdevilla nagyon nem lett megtornásztatva, lefelé lóg ki de stabil, puyolról nem nyilatkozom, viszont ramos szvsz nem rossz, őróla is elmondható ami r.carlosról: egy gecijó felfutó hátvéd aki nem tud védekezni (szvsz nagyok technikás ám, előrejátékban 1/1 és kombinatíve is nagyon jó, nekem személyes kedvencem a posztján), inisetáról mindig meg kell állapítsam hogy nagyon nagy (aka szürke eminenciás, tán mint neeskens volt CRUYYF-HOZ KÉPEST), kb ennyit a hispánokról

Iustizmord 2010.06.26. 13:25:00

@popp: hm, érdekes, én ügyvédként merem mondani: a bíróságon a bíró inkább féljen (tartson) tőled mint szeressen, mert előbbi esetben a korrektnál is korrektebb lesz, utóbbi esetben úgy érzi belefér kis... eljárásjogi lazaság.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 13:31:40

@Iustizmord: A bíróság szért más tészta, mint egy csapatnál a főnök és a fiúk közötti viszony. Nem tudnék dönteni melyik az egyértelmű recept. Ez inkább az apa-fiú kapcsolatra hasonlít, van haverkodós apuka és van a tekintély elvű, mind a kettő nevelése lehet eredményes. De szerintem a mindennapokban mégis jobban érzi magát az ember fesztelenebb, oldotabb hangulatban.

horas 2010.06.26. 13:32:11

@Iustizmord:
Ramos-ról Mourinho azt nyilatkozta,hogy a világ legjobb belsővédője lehet.
Maicon...
Torres perpillanat a legjobb csatárok egyike,hanem a legjobb,most nemtudom mi van vele katasztrófálisan szar ezen a VB-n.

@Csöncsön: Hát sajnos romantikus hősök csak a mesében vannak,az igazi hősök,rondák,öntörvényűek,makacsok,elvakúltak,általában alá valók és kegyetlenek.
Ezek közül minél többet magára kéne erőltetnie a spanyolknak,ha nyerni akarnak idén,vagy messzire jutni.
Két tökéletes példa Mourinho és C.Ronaldo.
Vannak ellenpéldák pl Kaká,de ő már nagyon nem emberi...

horas 2010.06.26. 13:36:05

@popp:
Mourinho tökéletesen megtalálta az egyensúlyt,mert azért egyértelműen tekintély,de bensőges viszonya van a játékosaival,imádták a Chelsea-nél is,és a leggusztustalanabb futballista(Materazzi) is a vállan zokogott mikor elmenet.

nsz! 2010.06.26. 13:38:49

Magic11-be készítek csapatot, és álltalában az NSTs írások mérvadóak szoktak lenni abból a szempontból, hogy kikből/milyen csapat játékosaiból állítsam össze az ominózus 11-et. Küldhetnétek tippet melyik lesz sok gólos mecss ,illetve ki lesz sok gólos játékos...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.26. 13:39:16

@popp: Ezt én is olvastam, engem is érdekelne hogy ebből mennyi az igazság, miben nyilvánul meg.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 13:42:55

Hopsz egy szellemes bonmot a támadás és védekezés egyensúlyáról az uruguayi kapitánytól: „A futball olyan, mint a rövid takaró: vagy a fejed lóg ki alóla, vagy a lábad"

szeme közé, laposan! 2010.06.26. 13:45:28

"Brazília megcsinálja őket, de hogy nem 1-0-ra, arra nagy összegben mernénk fogadni." Ezen a vb-n én már semmire nem merek fogadni, akkora keresztbeszopatások voltak - gyanúm szerint lesznek is még méretes lófarkak belógatva egypár csodálkozó szájba...

salero 2010.06.26. 13:51:25

nincs baj a spanyolokkal, ugyanazt hozták, amit egy francia, olasz netán még angol csapat is szokott hozni a csoportkörben

csak hát a hájp miatt a spanyoloktól ez éppenséggel kevés, mert ugye kázi be volt ígérve, és ekkora sztároktól jogosan várjuk el, a joga bonitót, no meg a sexy futballt
van egy spanyol szurker blog is az indexen, ami szerint
... dráma, katarzis és 100% sexy futball...

na most ez 10% sexy futball nem volt, amit a spanyolok 3*90 percben előadtak, nemhogy 100%...

mondom nincs ezzel gond, bár az argentinok vannak fikázva állandóan, hogy ez semmit nem ér, ha már sexy futball, akkor az övék volt mondjuk 70-80% sexy futball

hát a hollandok szoktak még előrukkolni a szép játékkal, de most ők sem ezt erőltették(abba ugyanis jó sokszor belebuktak az elmúlt tornákon:D), de az mondjuk volt 30 % sexy futball

na meg még a portugálok is sexy futballt toltak ÉKorea ellen, ami hát több volt, mint a spanyolok 3 meccsén összesen, meg a németek 1-szer...

és ha nem lett volna a hájp, az extra elvárások a továbbjutás fölött, akkor nem is lenne ez ilyen visszás önmagában, de ez nem sexy futball, amit az Eb-n már-már megszokhattunk

sok reménye nem maradt a spanyol drukkereknek erre, mert hogy a portugálok ellen nem lehet sexy focit tolni, az fix, ha ezen túljutnak vmi brusztolós játékkal a spanyolok, akkor majd jön egy japán vagy Paraguay, na maximum ott lehet vmi, de hát odáig el is kell jutni

spanyolok=
sexy futball no
racionális futball yes

Iustizmord 2010.06.26. 13:52:03

@popp: én a gyerekeimmel közvetlen/barátságos vagyok, de egyszersmind én vagyok a főnök, ha hülyék lecseszem őket keményen, és néha a seggüket is kiporolom. arany középút, csak tudd kmikor melyiket kell játszani :o)))

Orvenyhivo 2010.06.26. 13:53:12

Nagyon szépen köszönöm Hondurasnak, hogy kiejtették ezt a bunkerfocis Svájcot, és benntartották kedvenc (persze, csak Uruguay után) Chilémet...

...mégha ez a Chile nagyon is durván védekezett (a piros rossz vicc volt, de amúgy Estrada(?) igencsak rázta már a pofonfát), mégha részben lelkesedésből is.

A második félidő mi volt? A szünetben paktumot kötöttek, hogy nem rúgják sérültre a spanyol válogatottat, cserében azok nem rúgnak több gólt, és akár még egyet be is engednek?

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.06.26. 13:54:49

@nsz!:
Ha befutsz, kérünk részesedést. :)
Én is játszom, de béna vagyok, átlagpontszám olyan 140-150 körül van.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 13:55:29

@Iustizmord: Persze én két szélsőséget skicceltem föl, a köztes megoldások a gyakoriak, ahogy az edzőknél is. Amúgy legfontosabb, amit egy kis gyereknek meg kell tanulnia, hogy hülyeségből lesz a baj.

nsz! 2010.06.26. 14:02:54

@OJ: Full respect, de az mondjuk tényleg nem sok...:D
,ha jól eltaláod a védőket két 1-0-ás győzelemnél, (úgy hogy még gólt sem kell lőniük) az alap 120pont, szal én azon mindig sokat gondolkodom, mert csatároknál -szinte- csak a szerencse dönt. Most tuti Luganót beteszem és várom a power headert nagyon...

Eddig így nézek ki: Muslera- J.Mensah, Lugano, ?- Robben, Ayew, Honda, ? - Messi, Forlan, L.Fabiano

Iustizmord 2010.06.26. 14:04:57

@popp: így van, hülyeség = atyai nyakleves :o)))

nsz! 2010.06.26. 14:11:10

@drosiii: Kakan gondolkodtam, de talán Elano gólveszélyesebb(?), Coentrao meg portugál, és szerintem ki fognak kapni a spanyoloktól...érdekes meccs lesz...

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.06.26. 14:12:16

@nsz!:
Kocajátékos vagyok, a csatársorral simán ellentmondok a védőknek, meg ilyenek. Nálam Muslera - Maicon, Lugano, Lucio - Dempsey, Robben, Sneijder, Honda - Kuyt, Messi, Suarez.

slowmotion 2010.06.26. 14:16:10

nem kell parázni. szerintem Torres szenvedése kb addig tart, amíg nem talál egy gólt (bármilyet, akár egy hátba rúgnak-bepattan rólam jellegűt is). Onnantól kb pont rendben lesz.
ugyanez hiányzik - sajnos Rooney-nak is, de ez még nem aktuális téma. mármint holnapig.

drosiii 2010.06.26. 14:17:39

@nsz!: csak győztes csapat beli játékos lehet benne?

adsz egy linket róla ?

nsz! 2010.06.26. 14:25:45

@OJ: nem rossz csapat ez! Sneijderen énis elgondolkodtam, Dempseyben viszont nem érzem az Erőt...Messi alap CSK-m nem létezik ,hogy megint ne lőjjön gólt..Nálad ki a CSK?
@drosiii: hát nem éri meg egymás ellen játszó caspatokból betenni szvsz, csak ha valami isteni sugallatod van, hogy kik fognak betalálni, mert ami az egyiknek +pont az a másiknak-.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2010.06.26. 14:32:38

@nsz!: Maicon a csk. Hátha megint bevarr egyet. Dempseyt meg Suarezt simán bírom, azért vannak benne.

Arsenal07 2010.06.26. 14:36:27

Torres bravó

img13.abload.de/img/1277496422531i1sy.gif

és az a mozdulat, ahogy Torres veti magát a földre...

remélem marad a Pool-ban, és semmit nem nyer vagy 5 évig

raja ram 2010.06.26. 14:37:12

Spanyolország a VB-ken még soha nem jutott túl a legjobb 8-on. Most talán van egy nagyon kis esélyük (52-48%), hogy Portugália ellen továbbjussanak a 16-ból és ott a PAR-JAP győztesével már könnyebb dolguk lesz. Tehát történelme során először bejuthatnak a 4-be - de aztán jön Argentína .......

nsz! 2010.06.26. 14:37:37

@OJ: Suarezt azért hagytam ki, mert az Uruk így lövik a gólokat: Forlan, Suarez, Forlan, Suarez, Forlan, Suarez...és most Forlan jön a sorban...

horas 2010.06.26. 14:39:12

@popp: Tabarez engem totál Hectur Cúper-re emlékeztet.
Remek munkát végez ennél az Uruguay-i csapatnál,nem lepődnék meg,ha megtalálná valami komolyabb Európai klub csapat.

drosiii 2010.06.26. 14:40:54

@Arsenal07: Szintén. Ilyen ember ne játsszon. Vagy essen ki minél hamarabb. Futballpályára nem való.

nsz! 2010.06.26. 14:44:53

@Arsenal07: azt mondjuk csíptem, hogy az edzők fejét 4perces superlassítással tolják a képünkbe, erról a jeletről meg értelmes képet nem tudtak mutatni kb.

Capello 4 President:
videa.hu/videok/sport/capello-orjongese-anglia-fabio-foci-fjiVxFPe0i6aYMvH

Én szvsz. bírom Torrest, nem szokott köcsögösködni...Portugália ellen nagyobb összeget mernék rakni többgólos spanyol győzelemre, ha nem lennék nyuszi...

raja ram 2010.06.26. 14:53:11

@nsz!: ne nyusziskodj. biztos, hogy 5-0 ra győznek a spanyolok. ők nagyon jók, a portugálok meg nagyon gyengék. :)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.26. 15:00:11

Torres miért ilyen patkány? Recsegett-ropogott, akkorát esett bennem a nimbusza.
Capello pedig hihetetlen ezen a videón, nagyon nagy!

popp · http://koncertblog.com/ 2010.06.26. 15:00:15

@horas: Tabarez csak neked új felfedezés, régi motorosa ő, edzősködött már Európában is. A '90-es vébére is ő vitte ki Uruguayt.sőt 1989-ben Copa Americát nyert velük. Előtte 1987-ben Libertadorest a Pernarollal. A kilencvenesekben dolgozott európában kétszer a Cagliarinál, sőt 1996-ban ő lett a a Realhoz távozó Capello utódja a Milannál ahol elég nagyot bukott. ez fordulópont volt a pályáján, mert innentől majdnem mindenhonnan kirúgták idő előtt, 2002-től 2006-ig egyáltaln nem volt csapata, ekkor tért vissza tizenhat év után az Uru válogatotthoz.

nsz! 2010.06.26. 15:12:44

@popp: Nem láttam eddig, de nagyon kemény :DDD...lehet azért nincs ott Cassano, mert Lippi szerette volna elkerülni az ilyesmit...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.26. 15:18:51

Nagyon off, de most olvastam Mészáros meg Polekszics eltiltását, nagyon durva.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.26. 15:26:09

@Iustizmord:

Természetesen Xabi = Xabi Alonso. Xavi szerintem is nagyon-nagyon alulmúlja magát most.

@horas:

Néha van egy-egy kivétel. 2008-as Eb, 2009-es Barca. De amúgy igen, így van.

@raja ram:

1950?

Egyébként remélem, te is látod, hogy mentalitásban ez egy egészen más spanyol csapat, mint az eddigiek. Erről polemizálunk éppen horas-szal.

montipájton 2010.06.26. 15:33:23

A spanyol-meccs legnagyobb jelenete ( az első gól mellett, amihez azért Villa rúgótechnikáján kívül a chilei kapus érdekes elképzelése is kellett a védelemmel való együttműködésről) az volt, amikor Piqué felment fejelni a chilei 16-osra, majd a gyors ellentámadás végén ő ért vissza becsúszva ziccert hárítani a saját kapuja elé. Egészen elképesztő formában van a srác, kár, hogy a spanyol válogatott legjobbja pont a középső védő.

Egyetértek Csöncsönnel, ez nem az a csapat, amelyiket két éven bámult a világ (Torres konkrétan a vb legnagyobb csalódása eddig nekem, már-márt franciamértékűen katasztrofális), de vb-t nem is okvetlenül oktatófilmekkel szokás nyerni. Továbbmentek, úgyhogy maradtak favoritok. Mindenesetre meghökkentő volt, hogy 25 percen át gyakorlatilag keresték a labdát.
Második félidő meg egyszerűen nem volt ezen a meccsen.

montipájton 2010.06.26. 15:38:37

@Csöncsön: Szerintem túlmisztifikálod ezt a mentális dolgot, egyszerűen vannak annyira jobbak Hondurasnál, hogy őket legyőzzék - nem éppen görcsmentes, mentális erőtől duzzadó játékkal... -, tegnap meg az első gólig nem úgy tűnt, hogy Chile gyengébb pszichésen.
Viszont kétségtelenül annyival nagyobb a játékerejük a korábbi spanyol csapatokénál, meg az ellenfelek jó részénél, hogy még görcsösen is be tudták húzni a kötelezőt (Villa zseinális lövése nélkül vajon mikor szakadt volna át a gát? Még helyzetük se volt...). De hogy valóban olyan húdekemények-e mentálisan, azt majd ezután fogjuk meglátni.

Ha Villa és Piqué mellett más kulcsemberek is képesek lesznek hozni a formájukat, nehéz lesz őket megállítani. Ha nem: előbb-utóbb jön olyan csapat, amelyik nem fogja engedni kimászni őket a gödörből. Szerintem.

raja ram 2010.06.26. 15:39:23

@Csöncsön: Szerencséje a spanyoloknak, hogy elkerülték a brazilokat, mert megismétlődött volna 1950.
Engem nem győztek meg a spanyolok, sokkal jobb csapatok vannak náluk a VB-n. Örüljenek, nyertek egy EB-t, már az is szép teljesítmény volt. A VB-n már komolyabb csapatok vannak. Separeted the man from the boys.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.26. 15:49:03

@montipájton:

Igazából az a furcsa, hogy ilyen rosszul játszó spanyol csapatot még nem láttam csoportkörben, valahogy mégsem látok pánikot sem a kapitányon, sem a csapaton. Valami ilyen "előbb-utóbb úgyis formába lendülünk" nyugalmat érzek, mint korábban a németeknél, olaszoknál. Aztán lehet, hogy belemagyarázás. Kedden kiderül. :-)

@raja ram:

Hát én sem e három meccs alapján tartom őket a legjobb válogatottnak, elhiheted. :-)

Hanem mert az utóbbi években csak az Aranycsapatéhoz mérhető sorozatokat produkáltak, megverve közben a brazilon és hollandon kívül a világ összes rangos válogatottját is: az olaszt, a németet, az angol, az argentint, a franciát; általában nagy mezőnyfölénnyel és imponáló magabiztossággal.

Hogy most mi van velük, azt én sem igazán vágom...

raja ram 2010.06.26. 15:54:06

@Csöncsön: Te vagy a spanyol korifeus. Mikor volt utoljára spanyol-portugál? Mi lett az eredménye? Nem emlékszem rá, hogy az elmúlt időszakban játszottak egymás ellen.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.06.26. 15:59:21

@raja ram:

A 2004-es Eb óta nem találkoztak. Akkor Lisszabonban 1-0 lett a portugáloknak. Az még egy nagyon más spanyol válogatott volt.

Egyébként az összmérleg óriási spanyol fölényt mutat:

15 spanyol győzelem
12 döntetlen
5 portugál győzelem

71-37-es gólkülönbség.

raja ram 2010.06.26. 16:01:55

@Csöncsön: Kösz az infót. Öregszem. Erre az EB meccsre egyáltalán nem emlékszem. Mondjuk az egész EB gyenge volt, a görögök meg hab a tortán.

sporttárs 2010.06.26. 16:02:01

A portugálok 18 meccses veretlensége, az ezeken kapott 3 (!) gól azért elgondolkodtató. Egy nem kellően éles spanyol csapatnak kínszenvedést okozhatnak. A kapusuk szerintem a vébé egyik legjobbja a posztján.
De mivel presztízsről is szó van a hatalmas tét mellett, az se lesz mellékes, mennyire hülye bírót küldenek, mert itt aztán nem lesz hiány színészkedésből és hisztiből. Lehet, hogy egy ítélet dönt.

raja ram 2010.06.26. 16:10:47

@sporttárs: Az első meccs után azt mondtam, hogy ez minden idők legrosszabb portugál csapata, de a másik kettő után muszáj volt revidiálni álláspontomat. Jók és így küzdeni portugál csapatot még nem láttam. Nem hisztiznek, hanem nem adnak én és nem várnak kegyelmet. És azt se felejtsük el, hogy náluk játszik a világ legjobb játékosa (magánvélemény!).

montipájton 2010.06.26. 16:16:45

@raja ram: Remélem, nem Pepére gondolsz. )))

raja ram 2010.06.26. 16:19:07

@montipájton: :) Pepe tegnap rendes volt, nem taposott halálra senkit. Szégyellem bevallani, de Cére gondoltam.
süti beállítások módosítása