Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Dunga, az én emberem

2010.06.15. 18:20 heinrich

Valamilyen érthetetlen oknál fogva mindenki azt gondolja, hogy a brazilok a futballvilág bohócai, létezésük célja nem lehet más, mint a nyálcsorgató tömegek felhőtlen szórakoztatása. Ronaldinho így, hol van Adriano, Ronaldo meg Pato, pfejj, mocskos Dunga. Nem tudom, hogy végül működni fog-e az új típusú brazil válogatott, de én mocskosul drukkolok majd nekik. Egy edzőnek legyen stílusa, higgyen az elképzeléseiben, vállalja a felelősséget még akkor is, ha az egész világ gyalázza is miatta.

Ez minimum egy külön poszt témája, de összességében logikus azt feltételezni, hogy a legjobb edzők a védők/védekező középpályások közül kerülnek ki (Ancelotti, Jock Stein, Cesare Maldini, Jimmy Hogan, Guardiola, A. Ramsey, Bill Shankley, Bob Paisley, Beckenbauer, Herrera, Ernst Happel stb.). Egyszerűen azért, mert játéktapasztalatuk teljesebb, minden csapatrésszel szoros a kapcsolatuk, a támadásnak és a védekezésnek is fontos részei. [Persze brutális ellenpéldák is vannak: Lobanovszkij, R. Michels, Cruyff, Brian Clough, Ferguson, de itt azért nincs akkora stb. a végén]

Dungának nem a fotelben tespedve kell marha okosakat mondani, hanem a brazil válogatott szövetségi kapitányaként kell eredményt elérni, ami persze a vb-győzelemre korlátozódik. Minden más bukta. A lehetőségekhez képest szerintem a lehető legjobb utat választotta, a mostani brazil generációnak nincsenek extraklasszis csatárai, zsonglőrködő irányítói.

Hogyan lehetne nekimenni egy tornának úgy, hogy Ronaldinhónak az elmúlt három évben gyakorlatilag egy olyan periódusa sem volt, mikor 6-7 meccsen keresztül folyamatosan jól teljesített? Cserének használhatatlan, viszont ha a keret tagja lenne, a média nem bírna leszakadni a témáról, hogy miért nem játszik. A braziloké a világ legjobb kapusa, és stílusokkal kiegészülve a világ egyik legjobb védelme is. Dunga erre épít, és részemről mindenképp jár az ordas nagy riszpekt, simán elháríthatta volna a felelősséget a nép akaratának teljesítésével.Ronaldinho teljes mellőzésének valószínűleg pszichológiai okai is vannak, Dunga üzenete elég egyértelmű: csak alázatos és a csapat érdekeit szem előtt tartó játékosokkal akar dolgozni.

Lucio mellett valószínűleg Luisao játszik majd, de ez nem egy kardinális kérdés. Bal oldali védőként a Lyon szélső középpályása, Bastos nyomul, ez már kulcspont, a túloldalon természetesen Maicon. Van tehát két megbízható középső védő, mellettük két gyors, technikás, felfutó hátvéd (wingback).

A középpályán Melo és Gilberto Silva tanyázik főleg utóbbi feladata fontos, de erről később. Elano (Ramires) nem egy klasszikus szélső, ezt a feladatot inkább Maiconnak kell megoldani, de sokoldalú játékos, nem ügyetlen, összjátékban jó, és a védekezésbe is be tud segíteni. Kaka irányít, Robinho vagy kiszolgálja Fabianót, vagy első szándékból kapura tör.

Az életem nem tenném rá, de nem lesz meglepetés, ha a brazilok odaadják a labdát az ellenfélnek, ami kb. történelmi újdonságot jelent majd. A selejtezőkön legalábbis ez volt a trend, Uruguayt például úgy csapták meg 4-0-ra idegenben, hogy a szögletarány 15:2 volt az ellenfélnek.

Az igazán zseniális húzás a védelemben várható. Adott, hogy a két hátvéd bejátssza a pálya teljes hosszát, ilyenkor a két belső védő kissé kifelé húzódik, G. Silva feladata pedig az, hogy visszazárjon kettőjük közé. Ez ~ a régi beállós pozíciójának felel meg.

Labdavesztés után a három csatár a labda irányába tolódik, duplán zárják a széleket, ahol az egyik játékos gyors, a másik kemény, erre bazi nehéz lesz vinni a labdát. A pálya közepén területet véd a bejelölt rombusz, és bár darabra nem valami félelmetes védő egyik sem, nekik elég összhangban mozogni, és kisegíteni a másikat.

Én ebből azt hámozom ki, hogy a brazilok térfelén/védőharmadában nagyon keveset lesz a labda, ebből kevés lehetőségek lehet kialakítani, és ha mégis sikerül, akkor még mindig ott van Julio Cesar, aki az idei szezonban a világ legjobbja volt.

Ha a keret összetételét nézzük, ott is remek az egyensúly, elöl a vélhető kezdők, mögöttük az azonos poszton/feladatkörben bevethető cserék.  

Lucio/Luisao – Juan, T. Silva
Bastos – Gilberto
Maicon – Dani Alves
Elano – Ramires
G. Silva/Melo – Josué
Kaka – Baptista (ez itt nagyon szűk keresztmetszet)
Robinho – Nilmar
Fabiano – Grafite (láttunk már jobbat)

Kaka az egyetlen igazi kérdőjel, ha neki nem megy a játék, nincs alternatívája. Ha Diegónak nem is volt valami nagy szezonja, a padra le lehetett volna ültetni a vb-n.

Arra is fel kell készülni, hogy lesznek csapnivaló brazil meccsek, mikor az ellenfél egyszerűen nem hajlandó kimozdulni a tizenhatosáról. Ilyenkor persze nagyon jól jönnének a hiányzók, de azért a mostani keret sem analfabétákból áll. Be lehet hozni Grafitét Fabiano mellé (dupla centerjáték), és a Robinho-Kaka-Elano szekciót is lehet ekézni, de szinte kizárt, hogy egyérintős összjátékuk ne lenne hatékony fegyver.

A klasszikus brazil stílus jelenleg nem hiszem, hogy működőképes lenne anélkül, hogy ne esnének az Arsenal/Real Madrid hibájába, Barcelona szinten pedig nem tudnák megcsinálni.

Leegyszerűsítve: tartsd távol az ellenfelet a kapudtól, ha közel jönnek, vedd el a labdát, kontrázd le őket, és rúgass gólt Fabianóval. Dunga az egyetlen racionális megoldást választotta, és ettől még bőven van esélyük, hogy megnyerjék a vb-t. Pato kihagyása azonban még így is érthetetlen. 
 

667 komment

Címkék: h ember taktika vb 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr312083164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

England win The Ashes! 2010.06.15. 23:03:49

@raja ram: Mi mást mondana, nem mindenki egy Goykoetxea (1994-es vb).

calciomax 2010.06.15. 23:04:58

@mavo: ok. mondjuk de ha ez a tizenhatos előtt zajlik az akkor is odaszögezés, de mondom töketlenek voltak.

raja ram 2010.06.15. 23:04:59

@Dr Jozef Vengloš: Kahn szerint is tudatos volt és egyértelmű kapushiba

drosiii 2010.06.15. 23:05:16

@Dr Jozef Vengloš: NST kupán én is lőttem egy ilyen gólt a németeknek a rosszabbik lábammal. És tudatos volt. Maicon-nál is lehetett az mert azért ügyes a srác.

ih bín ájn bájener 2010.06.15. 23:05:32

Most azért felütött egy gondolat a fejemben? Lehet hogy a brazilok voltak gyengék? Arra is gondoltam, hogy az első félidőt megtették x-re, de az már egy kicsit erős volt. Szép kis szorzója lehetet ennek az eredménynek. Sikerült Afrikában összehozni a leggólszegényebb vb-t, ezért kit lehet vajon okolni?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:06:19

@kutyacica:

nekem eddig ez a 8. vébém, amit látok élőben tévén (lehetne a 9. is, de nem volt tévénk (: ), és azt kell mondanom, mindegyik ilyen fanyalgással indult, a csoportmeccsek első fordulója eddig sok orgazmust nem okozott a nézőknek ...

és mit ad isten, az elsőt (82) számomra soha egyik sem fogja felülmúlni. no way. pedig ...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:08:01

@raja ram:

kahn nem hiába volt jó kapus, jól látja :)

raja ram 2010.06.15. 23:08:26

@Dr Jozef Vengloš: 1966-ban Lothar Emmerich ugyanilyen gólt lőtt a spanyoloknak. Nem is jutottak tovább a csoportból.

micz 2010.06.15. 23:08:45

Valahogy végig követve az idén a topligákat, a BL-t egy néhány egyéb kisebb-nagyobb kupát nem voltam ráhangolódva a VB-re, nem nagyon hatnak meg az "alkalmi" formációk, furcsán nézem hogy egy csapatban játszik Messi, Heinze, meg Higuain, és megértően bólogatok hogy alacsony színvonalról fanyalognak egyesek. Persze, jobb dolog híján, követtem a meccseket, de úgy nem tudtam átérezni az egész VB fílinget.
Eddig... Úgy érzem kezd maga alá gyűrni az egész! Lement (majdnem) az első csoportkör, és már nincs visszaút! Király ez a VB!!!

horas 2010.06.15. 23:08:52

@Lacóka: Igen,nem tudom ezt emgint honnan sikerült ide kevernem:(

simoo · http://artissimoon.blogspot.com 2010.06.15. 23:09:55

@mavo: 82 az mindennek a teteje... de hát nekem Rossi Zoff Bettega az istenek :)

calciomax 2010.06.15. 23:10:00

@mavo: azért az a '82-es tömör gyönyör volt már az első meccsektől kezdve.(10-1)

raja ram 2010.06.15. 23:11:33

OFF: a ZDF riportere, aki a meccset is közvetítette, Réti Béla. Most csinál épp egy interjút Elanóval portugál nyelven.
ON

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:12:17

@raja ram:

továbbá sándor csikar neve, ha még mond még valakinek bármit is, meg a róla elnevezett szög vagy szegecs vagy gemkapocs, vagy mi ... még él ám jó öreg ...

England win The Ashes! 2010.06.15. 23:14:21

@raja ram: @drosiii: Nem vitatom, Maicont ismerve lehetett tudatos, magam is annak gondolom.

De ha nem az volt, akkor sem vallaná be.

Goikoetxeára azért céloztam, mert a németeknek akasztott egyszer egy baszott nagy gólt, a meccs végén pedig őszintén elmondta, hogy beadásnak szánta.

www.youtube.com/watch?v=mSk0ggtYzEU

Ronaldinho egy hasonlót tudatosnak állít a mai napig.

kutyacica 2010.06.15. 23:14:41

@mavo: en nem fanyalgasnak szantam, a 2006-os VB szerintem nem volt rossz, volt egy rakas kifejezetten fasza meccs a csoportkor masodik-harmadik napjan es a kieses szakaszban is. ami nem tetszett szemely szerint az az eredmenye, tokkal-vonoval, ezert kesernyes kicsit a szajizem, h mintha azt neznem megint.

na de ez persze csak vicc, nehogy komolyan vedd azert, majdnem biztos vagyok benne hogy nem a 2006-os vb-t adjak dvd-rol :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:17:55

@simoo: @calciomax:

főleg azért, mert a spanyol vébé ritka tisztességesen ment végig, pfaff ki nem állításán kívül szinte nem jut eszembe igazán felháborító bírói ítélet, és hát igen. a 80-as évek labdazsonglőr brazil aranycsapata, a franciák alakuló eb csapata, a németek átmeneti, mégis ütős csapata a 80-as alázós eb győzelme után, maradona szárnypróbálgatásai, a lengyel bronzérmes csodacsapat latoval és smolarekkel ... jaj, ne ... csodálatos vb volt, hüpp, hüpp ...

raja ram 2010.06.15. 23:19:34

@mavo: Sándor fantasztikus játékos volt, még láttam az MTK-ban és a válogatottban.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:20:19

@simoo:

ó, és rossi meg zoff ... hüpp, hüpp ... meg rummenigge, az örök alulértékelt, meg az első modern kapus, a sokak által gyűlölt schumacher, de utáltam én is, amíg rá nem jöttem, hogy más megoldás nem volt ott

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.06.15. 23:20:33

Az észak-koreaiak szervezett és hajtós focija a déli testvéreik erényeit hordozta, s nem engedte kibontakozni azt a brazil játékot, amit előzetesen vártam. Mindenesetre az azért játszott, hogy a braziloknak széles a támadásrepertoárja, amely még veszélyesebb lesz, ha még Kaká is formába lendül. Az észak-koreaiaknak pedig minden elismerésem, jól játszottak, a csoport másik két csapata is tarthat tőlük. Dzsong Te Sze pedig kifejezetten jó játékosként mutatkozott be előttem.

lószerafin 2010.06.15. 23:22:56

@kutyacica: Egy Francia-Olasz döntő most eléggé odabaszna :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:24:07

@raja ram:

én sajnos már csak felvételről :-(

England win The Ashes! 2010.06.15. 23:24:27

@mavo: És a német-osztrák megnemtámadási egyezmény.

horas 2010.06.15. 23:24:48

@imici77: De sajnos Wenger Tshabalala-t és Jonh Teszé-t fogja leigazolni.

raja ram 2010.06.15. 23:26:18

@mavo: Ne sajnáld. Kiszámíthatod, hogy én hány éves vagyok.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:27:42

@Dr Jozef Vengloš:

jaja :)

egyébként az egyértelműen a (bár foltozgatott, de csúnyán) elavult a lebonyolítási rendszer hibája volt, ez van, jé, meg is változtatták. ha egyszerre megy a két meccs, akkor persze ausztria elbúcsúzik a picsába, a németek voltak annyival jobbak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:29:03

@raja ram:

hát, ha az emlékek mennyiségét és szépségét nézem, akkor csodálatos korom van nekem is, ha az egyebet, akkor ... ööö ... vannak problémák ...

horas 2010.06.15. 23:29:24

A portugálok ennek a Koreaiaknak nem fognak gólt lőni,sanszos,hogy John Tesze akaszt ott egyet.Elefántcsontparttal meg játszanak egy 0-0-t,
és ott is vannak a 16 között.Hogy kiejtsék az argentínokat...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:30:16

@mavo:

és csak jelzem, algériát megsirattam én is, nem érdemelték meg a kiesést

raja ram 2010.06.15. 23:31:56

@horas: ez így lenne tökéletes

raja ram 2010.06.15. 23:33:42

@mavo: de akkor először a spanyolokat is kellene ejteniük - merész

horas 2010.06.15. 23:34:31

Aztszem rizla írta,hogy ennél perverzebb nem lehet egy vb,és tényleg,az Észak-Koreai válogatott rendesen megmozdított bennem valamit érzelmileg...

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.06.15. 23:35:05

Először is a másik meccsről: CÉ ismét igazolta amit mindig is tartottam róla: egy hisztis zseni, aki komoly tét esetén tökéletesen egyéni sportnak tekinti a focit és hasznavehetetlen... Egy lövés 35-ről, bravúr ezzel a labdával, oszt jó napot... Sajnáltam, hogy az Elefántok nem nyertek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:36:10

(hát bakker, ha lenne egy nst-s "mi még láttuk, és soha nem felejtjük a 82-es vb-t" találkozó, én esküszöm, arra kivételesen elmennék. nem vicc)

upsz, és mert én (is) reklamáltam a minap: köszönöm a meccsenkénti komment lehetőséget, igen, ezt szerettem volna, és így sokkal, de sokkal jobb!!!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.06.15. 23:36:23

Én csak azt szeretném mondani, anélkül, hogy el merném olvasni a gól körüli korábbi vitákat, hogy anyám, Maicon mekkora gólt lőtt!!!!

Nem sokat láttam a meccsből, de a két brazil gól megvan, és hát igen, Robinho is igen jól tolta. Sok nem derült azért ki braziliáról, a népi korea viszont igencsak rákészült erre a tornára.

Még azt néztem, bár ez lehet, hogy csak belelátás, hogy a kndk focisták a mezőny egyetlenjei, akikről nem süt a jólét. Merthát azért a válogatott focista még Ghánában is az, elég az arcára nézni. Viszont ahogy a szatócstanuló képű és soványságú kapusukat elnéztem, hm. De mondom, lehet, hogy only in my head....

raja ram 2010.06.15. 23:36:52

@_Maverick: Cé szerintem nem hibás. Ilyen gyenge portugál csapatot én még nem láttam.

horas 2010.06.15. 23:37:08

Maicon a mai napon kicsit még tornászott az eddig sem alacsony vételárán....Perez-ben biztos felemás érzelmek dolgoztak a góljánál...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:37:44

@raja ram:

szerintem félreértjük egymást. én 82-ben sirattam őket. :) most? ugyan már. ez a foschpunepa soha nem győzné le alemanniát :(

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.06.15. 23:43:04

Másodszor az estiről, de ezt nem is írom egy kommentbe az előzővel.

Teljesen meg voltam hatva, nagy élmény volt. Olvasom a blogokat, fórumokat, és figyeltem az embereket a koreai himnusz alatt és a helyzetek közben a Szabadság téri kivetítőn... és valahogy ambivalens érzéseim támadtak.

Még a TV-ben is poénkodnak a "komcsikon", mi is kedves vezérezünk, és valahogy szegények a világ szemében csak valami groteszk, abszurd viccek... És valahol ez szomorú, vagy szívszorongató. Én még soha nem hatódtam meg ennyire sporteseményen, mint amikor a himnusz alatt a kezdésnél (!!!) zokogni láttam a koreai srácot. Vagyük észre, hogy Észak - Korea lakosának lenni tragédia! Ezek az emberek, ez a nép szinte semmit nem tud a világról, amit meg igen, azt valami kifordított görbetükrön keresztül... Milliók halnak éhen, és ki tudja még mi történik velük, a világ pedig vállat rántva mosolyog rajtuk, hogy jézusom, ezek még így élnek? Kedves vezért meg stb.? Eljönnek a VB-re bohóckodni? És most itt vannak, és odatették magukat! Nagyon boldog voltam, hogy betaláltak, és tényleg, valami vegyes, szívszorító érzés lett úrrá rajtam nézve a srácot, aki gyermeki örömmel rohan köszönetet mondani edzőjének. Ezek a fiúk büszkék lehetnek magukra, és a világ egy jelentős része csak a kalapját emelheti meg előttük, ahelyett hogy néha ízléstelen vicceket gyártana róluk...

Eszembe ötlött édesanyám gondolata is - aki mellesleg jobb oldali, semmi sem köti szimpátia terén az előző rendszerhez -, hogy azért a kommunizmusnak meg voltak a maga értékei... Talán kevesebb hype, kevesebb zselé, arc, több alázat és munka, gyermeki öröm célra vezetőbb néha...

Remélem ilyen lesz a folytatás is, és ponttal térnek haza!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:43:32

@raja ram:

na várjál, akkor szerintem előbb te fejtsd ki, mire gondoltál, mert lehet, én értettelek félre

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:45:33

@_Maverick:

igazából azt akár le is szarhatnám, hogy milyen szar körülmények közül jöttek. a játékuk. a sportszerűségük. no igen, az már döfi! és számomra más nem számít.

raja ram 2010.06.15. 23:47:06

@mavo: hagyjuk. összekeveredhettek az idézések.nem tudom, miről szó :) késő van

horas 2010.06.15. 23:47:45

@_Maverick: Ugyan ezt írtam,feltett pár sorral,engem is megérintett ez a koreai csapat,komolyan.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:48:01

@_Maverick:

ja, és ugyan már. amit ezek a srácok előadtak, abban a komcsi diktatúrának semmi pozitív szerepe sincs. sőt. ha nem lenne komcsi diktatúra, a többségük sokkal jobb bajnokságban fejleszthetné magát még jobbá. és erre esélyük sincs sajnos. :(((

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:50:12

@raja ram:

én arra gondoltam, hogy 82-ben mennyire sajnáltam az 1:0-ás nszk-ausztria miatt kieső algírokat.

ha te másra, majd elmeséled. :)

raja ram 2010.06.15. 23:52:29

@mavo: A focitudásukhoz nincs köze a diktatúrának, de ehhez a sportszerűséghez, küzdeni tudásnak, van. Ilyet én még nem láttam. Ezt beléjük nevelték.

raja ram 2010.06.15. 23:53:40

@mavo: Ezért nem értettem, mert én ehhez nem fűztem kommentet :) Valaki más volt

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.15. 23:58:10

@raja ram:

visszakerestem, teljesen jogos. :)

ps: a 82-es vébé rajongói klub alapítását ki vállalja? :)

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.06.15. 23:58:34

@_Maverick:
A gólöröm bennem is megmozgatott valamit. Összevetettem magamban azzal a pusztán agresszióból álló üvöltéssel, amit leggyakrabban látni "örömként". Ég és föld.
Észak-Korea játékosai emberiek voltak, nem az a nagypofájú "én vagyok az alfahím" magabiztosság sugárzott róluk, ami egy "átlagos" focistáról sugárzik.

raja ram 2010.06.16. 00:02:03

(sajnos) én 66-tól láttam az összes VB-t és a legjobbnak az 1966-ost 1970-est 1982-est és 1998-ast tartom

nadivereb 2010.06.16. 00:04:33

@mavo: Ebben nem vagyok biztos. Ilyen magas szintre fejleszteni a csapatjátékot csak nagyon sok gyakorlással, szinte klubcsapatszerűen lehet. Az egész csapat olajozottan mozgott, mindenki illeszkedett a játékba, nem volt egyénieskedő. Hogyha szétszélednének, akkor pont ezek a tulajdonságok vesznének oda.

nadivereb 2010.06.16. 00:06:01

@nadivereb: Ja, és persze ezzel egy percig nem mondom azt, hogy a diktatúra és elnyomás pozitív dolog. Csak azt, hogy ahhoz, hogy ilyen csapatjáték alakuljon ki, ahhoz nagyon sokat és nagyon kontrolláltan kell edzeni, a diktatúra pedig ezt nyilván megkönnyíti.

raja ram 2010.06.16. 00:07:30

@Artsuhtaraz: OFF /OFF
belenéztem a blogodba és volt egy rejtvényed. a megfejtés: iron maiden - the number of the beast?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.06.16. 00:18:41

@nadivereb:

értem én, de ha magyar párhuzamot keresek, az 50-es évek elejének fantasztikus ferencvárosi csapatának szétverését is a diktatúrának "köszönhetjük" az akkori csodálatos honvéd létezéséért cserébe.

szóval érted .. :(

Hefe 2010.06.16. 02:44:31

A brazilok elso meccse utan megkaptuk a valaszt ezen blog cimere. A valasz pedig egyszeru: dunga egy balek.
Varhato volt, hogy felallt vedelem ellen jatszanak majd, es oda eppen a kreativ jatekosok kellenek. Azokat meg otthon hagyta. Ebbe a csapatba nagyon kellett volna Ronadinho, Pato, de mindenekelott Ronaldo.
A brazil tamadoszekcio nagy nulla volt, mert Kaka gyengelkedik, igy nem tudta kiszolgalni oket. Ide kellett volna Ronaldinho, hogy kicsit megkavarja a lapokat. Ha Maicon nem huz egy varatlant, lehet hogy pontot sem szereztek volna a brazilok.
Leginkabb Ronaldo hianyzott, akit nem kell kiszolgalni labdakkal, o meg mindig kepes arra, hogy a kapuba gyalogoljon a labdaval.
Meg egyszer: dunga akkorat bukik majd a VB-n mint az olajto, es remelem hogy a nevet is elfelejtjuk majd.

Ceres 2010.06.16. 06:02:25

Remek poszt, taps!

rizla 2010.06.16. 06:08:04

@Hefe: "Leginkabb Ronaldo hianyzott, akit nem kell kiszolgalni labdakkal, o meg mindig kepes arra, hogy a kapuba gyalogoljon a labdaval."

te, miattad megnéztem a naptárt, mert reménykedtem benne, hogy 98at írunk, tehát biztosan jó vb-meccsek lesznek ma, de baszki, 2010 van, ledöbbentem.

egyébként dungában szerintem is benne van a van basten-féle bukás lehetősége. de ezen a parádés vb-n azt is kinézem belőlük, hogy 4ig mennek.

rizla 2010.06.16. 06:09:58

@Artsuhtaraz: azért kezd átcsapni az az észak-korea iránti - tök jogos - belezúgás agyonidealizált szerelembe. jaj persze, nem az az agresszív üvöltés, hanem milyen emberi volt, atyám.. mintha egy európai nem tudna harmincháromféleképpen örülni a góljának, beleértve a "letépem a mezem és a világba üvöltök" verziót éppúgy, mint a "kiskölyökként tapsikolok" változatot.
maicon meg majdnem elsírta magát a gólöröménél, csak mondom.

@_Maverick: "egy hisztis zseni, aki komoly tét esetén tökéletesen egyéni sportnak tekinti a focit és hasznavehetetlen..."

a zsenisége nem tudom miben nyilvánul meg, amikor teljesen feleslegesen sarkazgat folyton ellenfélhez. a csapata hibája amúgy, hogy nem sikerült kihasználni őt. quieroz egy szar edző, de ki számított tőlük másra? minket is csak 1 góllal bírtak megverni budapesten úgy ahogy.

madbalee 2010.06.16. 07:16:43

@Hefe: "Meg egyszer: dunga akkorat bukik majd a VB-n mint az olajto, es remelem hogy a nevet is elfelejtjuk majd. " Nem vagyok brazil fan, de ezt amondatot majd úgy 3-4 hét múlva is olvassuk vissza

_benito · www.nst.blog.hu 2010.06.16. 07:34:45

én nemtom, megbukik-e dunga ezzel a rakás fossal, csak nagyon remélem, hogy igen. ha nem, az annak lesz köszönhető, hogy a többiek még gyengébbek, és majd jól elsiratjuk a szép futballt.

a tegnapi alapján pedig nem biztos, hogy megnyerik a csoportot, ami a legszebb lenne, mert a spanyolok egyből kiraknák őket.

a nagy taktikus meg hajszálra azt csinálja, mint amit ők csináltak 94-ben, csak most nincs a csapatában bebeto meg romario. nekem kurvára nem tetszik, ahogy az sem tetszett. és nagyon remélem, hogy a sors megbünteti őket.

Hefe 2010.06.16. 07:47:47

@rizla:
"te, miattad megnéztem a naptárt, mert reménykedtem benne, hogy 98at írunk, tehát biztosan jó vb-meccsek lesznek ma, de baszki, 2010 van, ledöbbentem."

Dobbenet, hogy olyan dolgokrol irsz amirol nem tudsz semmit. Ezek szerint az elmult egy evben nem lattal egyetlen Corinthians meccset sem. Javasolnam hogy nezz meg egyet, aztan meg nezz a naptarra: igen, 2010 van.

Hefe 2010.06.16. 07:49:22

@madbalee:
"Nem vagyok brazil fan, de ezt amondatot majd úgy 3-4 hét múlva is olvassuk vissza"

En brazil fan vagyok, ezert irtam. Igen, javasolnam hogy 3 het mulva olvassuk vissza amit irtam.

váév építők (törölt) 2010.06.16. 08:04:36

@_benito: qurvára ugyanezt gondolom a tegnapi mutatott után. tegnap mondtam a csajnak, hogy cica, figyelj ezt a meccset még nézzük meg, a drazsék biztos mutatnak vmi szépet, hidd el megéri még 90 percet footballal tölteni 5 nap fos után. hát nem jött be. bocsánatot kértem, és megígértem, hogy napi 1 meccset fogok ezután csak nézni. és tényleg így lesz a nyolcaddöntőig.
hogy tudott dunga egy ilyen elbaszott játékot ráerőltetni a játékoaira? nem szóltak neki, hogy ők ezt nem akarják?

Keelhaul 2010.06.16. 08:29:00

@váév építők: Én eleve nem is éreztem késztetést, hogy nagyon nézzem a vébét, aztán persze mindig ráfanyalodok, de nem az igazi. A brazilokat meg rühellem, szóval reménykedem, hogy ez volt a legjobb produkciójuk. Elefántcsontpart meg Portugália majd beárazza a koreai védelmet.

lecsó73 2010.06.16. 08:45:04

VB-t lehet nyerni úgy is mint 94-ben, ami egy rakás hányás volt, és úgy is, mint 2002-ben, aminek az egész világ örült.... csak az edzőn múlik, hogy milyen taktikával küldi pályára a csapatot. a brazil fociban ma ugyanúgy megvannak az egyéniségek, mint korábban, volna rá lehetőség, hogy őróluk szóljon a VB, és nem a taktikáról. foci egyfelől valóban sport, másfelől viszont szórakoztatás is, és az igazán nagy edzők a kettő eredményességét együtt tudják biztosítani... szerintem

ecky 2010.06.16. 08:57:03

vissza olvastam a 2008as eb előtti spanyol keretről szóló posztot és a hozzászólásokat. hát mit mondjak... ha annyira van igaza itt minden brazil fikázónak mint akkor a spanyol fikázóknak akkor brazilia simán lesz világbajnok még 4 év múlva is... egyébként szerintem egy brazil csapatot sose lehet leírni. pont ahogy egy argentínt se. azért volt rá példa maiconon kívül is h a braziloknál a "takarító személyzet" is technikásabb mint néhol a csapat sztárja. nem lepnének meg ha megnyernék a vb-t. asszem a sorsolásuk se lenne olyan nehéz ha megnyerik a csoportot. és ha "szakértők" az angolokat is várják a döntőbe akkor a brazilokat simán. nekem nem hiányzik ronaldinho pl. inkább 1 otthon vagy vmi kevésbé ismert bajnokságban játszó eddig hírnevet nem szerző kreatív támadó aki bizonyítani akar. szerintem...

töröltprofil (törölt) 2010.06.16. 09:40:15

@Hefe: Az a gond hogy lehet hogy a dagi jól nyomja a hazai bajnokságban ahol még másnaposan is jó lehet játszani, de a válogatott-ban nem működne jól, pláne 33 évesen.
Akkor inkább Neymart vitte volna ki....

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.06.16. 09:49:05

@raja ram:
találtsüllyedt

@rizla:
Rosszra hegyeztem ki a mondanivalómat, a mérhetetlen alázat ébresztett bennem még nagyobb tiszteletet.
Pl 4 éve mit művelt a togói válogatott? Mindenkinek hatalmas pofája volt és a pénzen veszekedtek.
Egyértelmű, hogy melyik csapat szereplése szól inkább a fociról.

2010.06.16. 09:57:15

Tegnap beszéltem egy olasz sráccal, kérdeztem mit szól a csapathoz. Azt mondta, a Lippi tudja mit csinál, 4 éve igaza volt, 3 hét múlva kell jónak lenni. Hihetetlen, mennyire másképp áll a focihoz egy olasz, mint mi :) Aszondja, jók nekünk a hollandok is, lényeg a továbblépés :):)
Ezt csak azért mondom, mert tegnap nem tűnt jónak a brazil csapat, dehát ebből a csoportból elsőnek kell továbbmenni,az a lényeg, és Észak-Korea sötét ló megint. Dunga-nak abban igaza lehet, hogy erre a vb-re 22 egyforma képességű, erejű játékos kell, szerintem a brazilok belelendülnek, és kitart az a végéig. Ha Kaká feltámad, akkor meg nincs miről beszélni, úgyis nyernek :):) Hát ha nem, akkor baj van

Malachi 2010.06.16. 10:01:03

@_Maverick: a viccek, a fricskák az elbaszott rendszernek szólnak, a tisztelet és a dicséret a csapaté és a játékosoké. itt senki nem szólta le a csapatot sem a játékosokat, csupa pozitív hsz. jött. ja, hogy elképzelhető, hogy nem kapnak kenyérjegyet ha nem jutnak tovább a csoportból? hát, ez van. az biztos, hogy mostantól minden meccsükön nekik szurkolok, egy tisztes helytállásért.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.06.16. 10:07:37

@rizla: "agyonidealizált szerelem" mint a spanyolok iránt egyeseknél? ;)

fraulein praxa 2010.06.16. 10:14:48

@_Maverick:
az index.hu-s közvetítés alatt többször kinyílt a bicska a zsebemben, amikor többen gyapotszedőztek meg niggereztek, de ami igazán feldűhített, az az ostoba, tudatlan gyökér viselkedés, ami a korea-brazília meccs alatt volt.. a "jajj gól kapott a koreai kapus, mehet munkatáborba haha" volt még a legenyhébb. érdemes beleolvasni, de igazából csak az agyadat kúrod fel mocskos módon. ezt a sok gyökeret mind-mind összepakolnám, és kiraknám valahol sierra leone kellős közepén, vagy angolában (aki niggerezik és gyapotszedőzik), aki meg a koreaiakon élcelődik, azt ott. óriási szerencse ám, hogy európába születtél, ez egy hatalmas lutri, mert a világ igen jelentős része szegénységben él. olyan nyomorban, hogy azt a sok hülye, amelyik az lcd-tévére felvett hitele miatt nyavajog, fel sem tudja fogni.
ki lehet röhögni őket, de hogy mi max. egy ütőképes vizilabda-válogatottat vagyunk képesek felmutatni (akiket nem lebecsülök, de ugye a vizilabda max. a szerbeket meg minek tud infarktusközeli állapotba sodorni) velük szemben, az szerintem elgondolkodtató. nekem is elszorult a szívem többször a meccs alatt, óriásit nőttek a szememben ezek a srácok, és sajnálom azt, hogy onnan jöttek, ahonnan. jobb országot érdemelnének. sőt, ha javasolhatnék valamit, cseréljünk velük fociválogatottat. nem muszáj örökre, csak néhány évre.

neeskens 2010.06.16. 10:20:42

@Hefe: Bizony, a Dagi még most is eszetlen jó.

10-15 méteren még most is nagyon gyors, de a fő erőssége mindig is az volt, hogy remekül látja meg a kínálkozó lehetőséget és mindig a legjobb megoldást választja.

"Az a gond hogy lehet hogy a dagi jól nyomja a hazai bajnokságban ahol még másnaposan is jó lehet játszani" - Robinho is ott bohóckodik mégis rá épül a brazil támadójáték.

Artie 2010.06.16. 10:23:12

@váév építők: idéznék egy tegnapi baráti SMS-t: Dunga sokat dolgozott, hogy kiölje a focit a brazilokból. Sikerült.

Hát, sikerült. Ez minden volt, csak nem foci.

Az utolsó négy percre Észak-Korea ellen egy brazil csapatnak be kell állni bekkelni, döbbenet.

Ez a Lúcio meg egy hatalmas nulla. Mou ezért nagy edző, mert nála a világ legjobb belső védője, de mindenki másnál (Bayern, válogatott) totálisan használhatatlan, előre járkál, elbassza a labdákat, hátul meg hülyét csinálnak belőle.

Brukk 2010.06.16. 10:37:03

@Artie: Nem tudom, akkor nem ugyanazt a meccset néztük. Maicon azért meglőtte a VB eddigi vitathatatlanul legszebb gólját, kevesen tudnak/mernek ehhez foghatót. A játék is meglehetősen rendben volt.

Ha valamiben beleszólhatok a "nagyok" dolgába az a következő. Szerintem Thiago Silva messze a legjobb brazil középső védő, nem értem, hogy a kintlévők közül miért nem ő játszott. Plusz egy szubjektív dolog, Milan drukker lévén, nekem igen is hiányzik a kis Pato, az ilyen statikus, bunkerfutballt játszók ellen az ő játéka kellett volna.
Kaka egyelőre nem tudja hozni a saját szintjét, talán majd később. Vagyis inkább később se. Legalább is a 8 között az olaszok ellen már ne.

sanche_ 2010.06.16. 10:59:08

Maicon gólja: ne szórakozzunk már, hogy kevesen tudnak és csinálnak olyat. maradjunk annyiban, hogy olyan helyzetben A LEGTÖBBEN rászúrják.
Amúgy maicon semmit nem csinált a meccsen, de nem is tud. Egy rohadt csele sincsen, tényleg nem tud cselezni. És gyorsabbnak sem gyorsabb az átlagnál. A gólja semmivel nem volt jobb, mint Elanoé. Szóval továbbra is istenítik Maicont, Dani Alveshez képest nulla, mert Alves legalább képes cselezni(ez nagyon kellett volna a meccsre. Ha Robinhon kívül lett volna még egy technikás játékos a csapatban, simább lett volna..)
Amúgy totál szándékos volt a Maicon gól, de mondom, ez egy tök rutintalan kapus gólja volt..rengetegen lövik rá ilyen helyzetben onnan. Nem bántanám a kapust persze, nem tehetet erről.

Dungát is érdekes jó edzőnek mondani. Mert egy dilettáns, hozzánemértő. Amióta edző itt, nem volt brazíliának egy normális meccse kb. Telepakolja a csapatot védekező játékosokkal, akiket amúgy MÉG egy koreai csapat is kb három emberrel nem egyszer megzavart. Ezeknek a játékosoknak már egy egyszerű passz is nehézséget okozott. És még nem is az a legrosszabb, hogy lehetetlen, primitív taktikát alkalmaz és katasztrofális "zs" játékosokat tesz be a keretbe. De elintézte magának, hogy még a meccsbe se tud belenyúlni! Csak Dani Alves tud középen színt vinni a csapatba csereként(persze nem kezdő, mert túl jól cselez és azt Dunga nem szereti..). Szóval még a kispadra sem tesz be tehetséges TÁMADÓ fiatal középpályásokat és csatárokat, mint Neymar és a többiek. Mi értelme van egy Elano-Ramires cserének??? Ha vesztésre állnak majd akkor beküld még két védekező középpályást? Ezt nevezik edzőnek? Hát remélem már készítik Dunga koporsóját Brazíliában...

Artie 2010.06.16. 11:13:44

@Brukk: Ugye ezzel nem azt akarod, mondani, hogy igen, ez foci volt, főleg brazil foci? Ez a csapat sokkal rosszabb, mint a 94-es, még ha az vb-t is nyert. A 82-es brazil csapatot élmény volt nézni, de ezt a mostanit gyötrelem. Egy brazil válogatott ne úgy álljon fel, hogy biztos védekezés, aztán majd csak rúgunk egy gólt. Ezt egy bizonyos Inter vezette be, és mindenki szidja is érte az olaszokat.

És??? 2010.06.16. 11:52:11

tegnapi meccsen ket dolog hianyzott a brazilokbol.A Dagi nagyon meg Ronaldinho.Ebbol nem lesz vb cim.

miskagyerek 2010.06.16. 12:05:22

Ostoba parasztok módjára közvetítették , illetve kommentálták a meccset minálunk. A koreai csapatról kvázi kártékony kerti rágcsálóként, vagy meztelen csigaként nyilatkoztak, és arról okoskodtak, hogy miképpen lehetne eltaposni, kiirtani ezt a betolakodót. A szünetben az önkéntes brazil edzők csak azt firtatták, hogy kellene a mi braziljainknak feltörni ezt az ostoba reteszt. Az, hogy a kis komcsik milyen példásan sportszerűek voltak (amitől a brazilok is elfelejtettek fetrengeni), és mennyire a focira koncentráltak, az hogy milyen technikásak voltak és mennyire szép góllal fejezték végülis minimális hátránnyal be ezt a meccset, a kutyát nem érdekelte. Én idén is a brazil, vagy hasonló latin foci győzelmet óhajtom, de nem ilyen kirekesztő tapló módon. Úgy eszembe jut a magyar csapat, mikor kijutott valami VB-re az ötvenes években. Biztos háborogna a sok nemzetvédő, ha így kezelték volna őket.

Endoscope 2010.06.16. 12:07:55

@_Maverick: Tudom én, hogy megragadsz minden lehetőséget ahol CR-t ostorozni lehet, de pár apró dolgot elfelejtesz illetve egyet mindenképp: ebben a húgyfos portugál brigádban egyetlen egy darab épkézláb ember nincs mellette. A 'hasonló kvalitású' kérdéskört nem is boncolgatnám. Mégis mit kellene tennie (hogy elismerd)?

A Realban is kizárólag akkor egyénieskedett, amikor rajta kívül senki másnak nem ment a játék. Amint valamelyik társa (Kaká, Marcelo, Higuain) elkapta kicsit a fonalat, azonnal tette nekik a bogyókat. A színészkedései gyomorforgatóak voltak a meccsen ezt elismerem. Ez azért is meglepő, mert az utóbbi időben ezeket rendre hanyagolta.

@horas: Höhö pont ez jutott eszembe nekem is tegnap. Ez egy jópár millás gól volt. :)

@kassa: "Amúgy maicon semmit nem csinált a meccsen, de nem is tud." ROTFL. Trollokat nem etetünk, de szerény - kéretlen - tanácsom számodra, hogy inkább válassz másik sportágat (pl. tenisz). Egy bányaló hozzád képest rétisas.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.06.16. 12:16:20

dinnyenek ket momentuma volt az idenyben, a dagi messze a csucsformajatol (plusz a vb nem a brazil bajnoksag) - gyerekes ez a ragaszkodas a nevekhez. a franciaknal meg hianyzik zidane, nem?

egy vb-n nagyon ritkan lehet totalis tamadofocival nyerni, persze porkoltfoldrol lehet osztani az eszt, milyennek kellene lenni egy igazi brazil csapatnak

dunganak vannak erdekes dontesei (kaka pl. miert kezd, pato miert nincs ott), de van elkepzelese es eddig eredmenyei is.

a "lucio, maicon, alves" mondakorhoz tartozo kommentek meg onmagukert beszelnek...

Brukk 2010.06.16. 12:21:28

@kassa: Én 86 óta követem a főbb foci eseményeket, hát mit mondjak, most így hirtelenjében két ehhez hasonló gólra emlékszem, de egyik sem volt ehhez fogható.
98-ban a nigériaiak gólja egyértelműen Zubizarreta potyája volt.(amikor fel akarta szedni, de a kapuba gurult) De sem erősségében, sem tudatosságában meg sem közelítette Maiconét.

A másik Ravanelli BL győztes gólja a Juvéban. Ott a kapus már verve volt.
Ha van még, akkor írd le, vagy küldd el.

Brukk 2010.06.16. 12:26:46

@Artie: Te mondjuk hány bicikli csellel, hát mögött sarkazással stb, vagy hány perc folyamatos, sziporkázó jó játékkal lennél elégedett a brazilok részéről? Mert tegnap azért ezekben sem volt hiány.

Hogy ez a brazil csapat védekezett volna? Én nem ezt láttam.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.06.16. 12:35:36

@Endoscope: Tudom, hogy sok mással szemben ebben nem értünk egyet. Nekem az hiányzik belőle, hogy a vállára vegye a csapatot egy igazi tétmeccsen! Amikor nagyon kell a siker. Mert sokakat ezért marasztalunk el akár a Realban, akár máshol, hogy ok, hogy kiscsapatnak rúg 3-at, na de mi van a nagy meccsen. És Cé ugyanúgy adós ezzel, egyszerűen eltűnik az ilyen meccseken, nem tud hozzá tenni mentális okok miatt.

Minden egyebet elismerek, a képességeit, azt hogy egyedül van, stb. Ebben igazad van. Nekem az kellett volna, hogy tegnap felszántsa a pályát, ehelyett - miként 2008-ban a németek ellen, vagy a Realban a Barca ellen - hiszti, és labdába sem érés jött.

Artie 2010.06.16. 12:48:42

@Brukk: Nem értjük egymást. Nem azon múlik, hogy hány bicikli van egy meccsen. De olyan húzás, mint a második gól előtt, nem volt talán még egy ez egész meccsen. Az a gól 95%-ban Robinhóé volt. Ezen kívül nem nagyon volt kombináció, csak tilitoli. Ezt hiányolom.

Brukk 2010.06.16. 12:49:23

@Brukk: Ja, aki még "cimbalom-szögből" nagymeccsen rálőtte volna az Van Basten 88-ban az EB-döntőben. Nem volt ennyire éles a szög, nálam az a non plus ultra.

Brukk 2010.06.16. 12:51:30

@Artie: Értelek. Nekem a csapatból hiányzik elől Pato.

Artie 2010.06.16. 13:02:19

@Brukk: Nekem nem tudom, hogy konkrétan ő-e, de az biztos, hogy ebben a csapatban nincs csatár, egy sem. Luis Fabiano csak egy vicc, legalábbis ha végiggondolom, milyen brazil csatárok voltak az elmúlt években, évtizedekben.

A van Basten-gólról nekem mindig az jut szembe, amikor Vitray elkezdte magyarázni, hogy mekkorát hibázott annál a gólnál Daszajev. Hát, ott az egyetlen hiba, amit elkövetett, az az volt, hogy nem nőtt négy méter magasra. Nálam az minden idők legnagyobb gólja. Valami elképesztő, hogy milyen magasan megy át a kapus fölött, és a hosszú oldalon mégis lecsapódik.

Joe Cole lőtt egy hasonló ívű gólt, de azt vagy 25-ről, majdnem szemben a kapuval, az a labda is 6 méterre a kaputól még vagy 4 méter magasan járt.

Endoscope 2010.06.16. 13:30:59

@_Maverick: Értelek és igazat is adok. Ezt a részét én abszolút az edzőnek tudom be, bár ez az 'edző' dolog nekem amúgy is vesszőparipám. Úgy gondolom CR olyan, akit adott esetekben ütni-vágni kell ls akkor hozza amit kell. Ha hagyják, ha aládolgoznak, ha erősítik ezt a 'tevagyalegnagyobbkirály' énjét, akkor meg annak megfelelően viselkedik.

Most per pillanat nem tudtam jobban megfogalmazni, de szerintem érted mire gondolok. :)

sanche_ 2010.06.16. 13:32:42

@Endoscope: És mondja ezt egy Maicon istenítő. :) De ezért utálom ezt mert nem tudtok közben értelmeset mondani, hogy miért olyan jó... Hát a gólon kívül, nem volt semmi. egyszer nem tudott lecselezni embert...Mondhatsz, mutathatsz ellent, de nem fogsz tudni. És nem csak a tegnapi meccsen, hanem mást se nagyon tud lecselezni... Nem extra gyors se, pedig csak lefutni lenne esélye a védőket. A tegnapi meccsen egyszer sikerült.. Emellett volt néhány teljesen használhatatlan(és amatőr, levegőbe felküldött..) beadása. Maicon istenítése csak egy marketingfogás..jól el lehet adni majd. És ezt szajkózza a nép.

@Brukk: Nem kezdek neked keresgélni ilyen gólokat, de elhiheted, hogy vannak.

De nem is azt mondtam, hogy minden nap lőnek onnan gólt, hanem hogy az esetek felében olyan helyzetből kapura lövik bizony. És azért nincs sok ilyen gól, mert erre egyértelműen fel van készülve mindenki(ráadásul kevésszer jut el olyan helyzetbe a támadó). Tényleg nem bántanám, nagyon sajnáltam a koreai kapust..egyszerűen rutintalan volt. Koreában nem próbálkoznak ilyennel, máshol viszont igen. Amúgy még a magyarok is kaptak hasonló gólt Ibrától(Bár ibra kevésbé volt kisodródva,Király is jobban zárta a szöget, de cserébe máshogy is rúgta)
Szóval gólból azért látsz ilyenből keveset, mert ez kapushiba egyértelműen. 99%ban a picit beljebbálló kapusba lövik csak a labdát és szöglet és mindenki elfelejti az esetet, vagy oldalháló és társai. Az USA-brazil meccsen a harmadik szintén maicon gól is ilyesmi éles szög volt.
de itt van egy csokor hasonló gólokból:
www.youtube.com/watch?v=GlmaZ8fRB-I
Tavaly Marcelo is lőtt egy hasonlót... És tényleg ezek csak a gólok...mai futballban egy gólratörő játékos rálövi. Amúgy az ilyen gólok látványosak és mindig alapvetően kapusbakiról van szó, de a koreai meccsen ott különösen. Annyira kint állt, hogymár a gól előtti pillanatban érezhető volt, hogy gól lesz...Nyilván tanult az esetből :)

Brukk 2010.06.16. 13:37:53

@kassa: Azért akkor is szép volt tegnap, ahogy előbb "benézett" középre, és csak utána rúgta el, na.

sanche_ 2010.06.16. 13:38:10

Ja és szerintem Patonál sokkal nagyobb hiány Neymar. Bár Fabianohoz képest tényleg mindenki csodacsatár... Illetve őt sem bántanám. Egy braziltalan erőcsatár,, sőt, befejezőcsatár. Ha olyan a rendszer, a társak gólt lövetnek vele... De ez sosem nagy csatárteljesítmény.

sanche_ 2010.06.16. 13:44:33

@Brukk: Jó, szóval túlzásba sem akarok esni. Ügyes gól volt, eltalálta a kaput, lesipuskás volt, szép volt. Tény és való.. Csak azt mondtam, hogy ez elsősorban kapushiba volt és ezenkívül Maicon nem csinált semmit. És nem csak most, hanem általában nem. Állított helyzetből nagy gólt tud rúgni, de ez azért édeskevés. A jól védekező csapatokat főleg cselekkel lehet megverni, ahogy Robinho rendszeresen kicselezett két koreait. Maicon, Fabiano és a többi viszont egy darabot nem tudtak 1vs1ben megverni. És ez fájdalmas...
És tényleg az a bosszantó, hogy maiconnak erős a marketingje, lő egy ilyen góólt és akkor hátradől mindenki, hogy mekkora klasszis. Pedig Alves sokkal jobban meg szokta kavarni a védőket és ezáltal sokkal hasznosabb is.

Ja ezt láttátok már? www.youtube.com/watch?v=Mes2LJcg5Tk
A kölyök ronaldinho oda-vissza alázza a Dungát. Asszem ez mindent elárul, hogy Dunga miért gyűlöli a technikásabb játékosokat és a cseleket...

rizla 2010.06.16. 13:45:12

@Hefe: corinthias aztán óriási tényező az elitfutballban.

sanche_ 2010.06.16. 14:33:30

@rizla: ez a mondat is a foci hozzánemértés kategória. Az, hogy a tv mit mond neked az egy dolog. Igen, világválogatottak vannak európában, többekközt a corinthiasból rabolják össze az embereket, szóval én nem nézném le őket.
Egyik másik dél és középamerikai csapat ellen nagyokat égnének a legnagyobbak is. Más stílus, más játék és nincs sok meccsük sem közösen..ezért nem kéne arrogánsan főleg egy jó brazil csapatról írni. lehet, de az egyértelműsíti, hogy csak annyit értesz hozzá, amennyit a nyugati sajtó bemagyaráz neked.

Endoscope 2010.06.16. 14:59:35

@kassa: Isteníteni max. magamat szoktam meg "természetesen" azokat a játékosokat, akik vagy a kedvenc csapatomban játszanak vagy oda tartanak. :)

Amit én szóvátettem a hozzászólásodban az az, hogy jelen esetben - sportnyelven szólva - erősen véleményes megkérdőjelezni Maicon teljesítményét valamint tudását. A tegnapi meccsen egyértelműen ő volt a meccs legjobbja, védekezett, támadott, bejátszotta az egész jobb oldalt, benne volt szinte minden támadásban és lőtt egy tudatos gólt. (Megjegyzem ez szinte egész évben/elmúlt 2 évben így volt). Te meg látványosan ekézed, mintha ezzel akarnál kitűnni és olyan dolgokat kérsz rajta számon, hogy jobbhátvéd létére nem cselez (ez amúgy sem értem miért fontos értékmérője egy hátvédnek) és nem fut gyorsan. Ráadásul Dani Alveshez hasonlítod, akinél semmivel sem (vagy nem sokkal) lassabb és akinek a beadásai közül átlagban a fele többnyire a kapu mögötti lelátón köt ki (a másik fele viszont a csapattársak fején/lábán).

Nem mondom én azt, hogy Maicon a valaha volt legjobb jobbhátvéd és az is jelzésértékű, hogy a brazil csapatban ő a legjobb ember, de azért azt el kell ismerni, hogy napjaink egyik legjobb szélső hátvédje, aki rendkívül fontos láncszeme minden olyan csapatnak amelyiknek tagja. A tegnapi teljesítményét pedig abszolút nem érheti szó.

rizla 2010.06.16. 15:03:08

@kassa: te maicon-nal kötekszel és közben hozzánemértésről pofázol (egyébként szerintem is jobb alves, ez igaz). szóra sem érdemes a kommented, de nagylelkűen válaszolok.

"Igen, világválogatottak vannak európában, többekközt a corinthiasból rabolják össze az embereket, szóval én nem nézném le őket."

ettől még a corinthias elég távol van a BL-csapatok szintjétől, légy erős. hogy a brazil bajnokságból elhozott játékosok közül hány bukik meg európában, arról persze nem beszélsz. más szint. ronaldo öreg, kövér és lassú már ahhoz, hogy egy vb negyed- vagy elődöntőjében tudjon segíteni a csapatnak.

sporttárs 2010.06.16. 22:21:01

@_benito: Spanyolok egyből kiraknák őket?
No, összejöhet, csak hát nem olyan úton, ahogy azt te képzelted. (Rakás fossal is jobb nyerni, nem? Persze betudom költői munkásságod részének. :)) )

rango 2010.06.16. 22:26:21

bár a fifa.com Maicon-t választotta a meccs emberének, a legtöbb értékelésnél magasan Robinho volt a legjobb játékos

fél év szabadság után meg is értem, hogy nem látszott kifacsartnak...
süti beállítások módosítása