Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Döntsenek a derbik - Serie A, 34. giornata

2010.04.16. 20:00 _benito

Néhány hónapja még azt gondoltuk, a forduló rangadója természetesen a Derby d’Italia lesz, méghozzá fontosságát tekintve a pápaavatás és az idegen életforma észlelése közé tehető. Valamelyest így is lett, hiszen az Internek akár a bajnoki címe is múlhat rajta, de történelme leggyengébb Juventusa erősen degradálja a jeles sporteseményt. Így a forduló rangadója nem ez lesz, hanem a fővárosi derbi, azaz a Lazio-Roma, ahol nagyon hasonló a leosztás: a kupa-, és Szuperkupa-győztes Lazio a kiesés elől menekül, a lesajnált, gyalázatosan rajtoló Roma pedig tulajdonképpen bajnoknak is mondhatná magát, ha legyőzné otthonában a Laziót. Nem beszélhetünk többről, mint megérzésekről, de valami azt súgja, másképp nem dől el semmi, mint ahogy sokan várják.

Inter-Juventus 1-1
Kincstári, persze. De ha csak azt nézzük, hogy a világon semmiféle előjele nem volt annak, hogy a Juventus – ami már akkor is hasonlóan rossz volt, mint most – hazai pályán legyőzi az Intert, máris érthetőbb. A Juventusnak szimplán már nincs miért játszania idén, főleg az Inter elleni derbi jön fájdalmasan rosszkor, a két csapat játékereje közti különbség mészárlást feltételez. Olyan apróságokban lehet bízni, hogy a milánóiak sem vakok, így nyilván nagyobb önbizalommal készülnek az önmaga paródiáját alakító ellenfélből. Aztán ott van az is, hogy a most börtönmezben pályára lépő játékosok javarészét úgy kivágják Torinóból, hogy a lábuk nem éri a földet, nekik pedig illene villantaniuk idén valamit. Esetleg egy olyan valaki, aki nagyon sokkal adós az idei teljesítménye miatt, elkezd törleszteni.

A tipp ugyanakkor jogosan tűnik ökörségnek. A bajnoki címéért hajtó Internek nem okozhat gondot egy ilyen meccs, derbi ide, ősellenségeskedés oda, a meccs egyértelmű esélyese akkor is az Inter lenne, ha a meccset Torinóban játszanák. Nincs csapatrész, amiben nem az Inter a jobb, ahol meg döntetlen, ott a 2., vagy 3. számú játékos játszik, esetleg csapnivaló formában van az illető. Hogy miként lesz ebből az általunk megtippelt 1-1? Magunk is kíváncsian várjuk.

Lazio-Roma 2-1
Az idei olasz pizzából megmaradt legzamatosabb falat közelít a szánk felé. Valószínűleg nem sokan gondolták, hogy a két csapat ott áll majd a tabellán a 34. forduló előtt, ahol, igazából megnevezni sem tudjuk, melyik a nagyobb meglepetés. A Romáról sejtettük, hogy ez bennük van, azt viszont váltig hangoztattuk, hogy Ranieri nem tudja kihozni belőlük, aztán tessék. A Lazióról nem hittük, hogy idáig süllyedhet, ennek ellenére kap egy esélyt, hogy legalább részben – de nagyon – boldoggá tegye szurkolóit.

Merthogy kiesni már szinte biztosan nem fognak, mivel ezt a minimális célt már elfogadták, már csak annyit remélhetnek a szezontól, hogy a szerény eredmény zsebbe csúsztatása mellett még egy irgalmatlanul nagyot szóló taslit is kioszthatnak a Romának. Mindkét csapat jó formában van, a kékek Reja felbukkanása óta nem nagyon kaptak ki, legutóbbi öt meccsükből hármat nyertek, két iksz esett be melléjük. A Roma ugyanakkor ötös nyerő szériában van, és október vége óta egyáltalán nem kapott ki, ráadásul mindenki egészséges, így itt lenne az ideje, hogy megszakítsák az idegenbeli derbik szívósorozatát, amely már három meccset számol.

A Románál hasonló a helyzet, mint az Internél: inkább lelkierőre lesz szükség, nem árt egy csupor Puffin lekvár, mert a játéktudás, és a körülmények jelentős része az ő győzelmüket ígéri, csak ezt nem szabad elhinniük ahhoz, hogy be is húzzák. Uraim, óriási meccset fogunk látni.

Sampdoria-Milan 2-1
A Sampnak irgalmatlan sorsolása van az utolsó fordulókra (ha jól rémlik, tavaly is horror volt nekik az év vége), de még tart a derbi lendülete – ha volt neki olyan – a Milan pedig már talán maga sem hiszi, hogy idén még lehet keresnivalója.

Bari-Napoli 1-1
Itt érnének véget a nápolyi szép álmok? Neem, merthogy…

Cagliari-Palermo 2-1
… eközben Szardínián álnokul megruházzák a másik szigetről érkező buzimezes sporttársokat

Atalanta-Fiorentina 1-1
Az Atalanta még kapar, de lassan feladják. A Fiorentina elbukta az egyetlen meccsét, ami számított még ebben az idényben.

Catania-Siena 4-1
Szásáék nem lassítanak, a Robur pedig szimeringes. Már egy ideje.

Parma-Genoa 2-1
Nápolyban nyerni azért nem akármilyen kunszt, ezt már csak a szintén sokra taksált Genoa legyőzésével lehet überelni a Tardiniben. Nosza.

Udinese-Bologna 2-0
A Bologna újabb közvetlen riválissal találkozik, és mivel legutóbb otthon kapott ki a Laziótól, nem nagyon fér bele még egy bukás, mert kezd melegedni a vége. Az Udinese kilábalni látszik kórságos időszakából, és gólkirályt akar csinálni Di Nataléból.

Chievo-Livorno 2-0
Teringettét, de unalmas egy meccs lesz.

736 komment

Címkék: olasz serie a beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr401927701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

calciomax 2010.04.18. 23:12:06

Akkor meg mit aggódnak a juventinok? :o)))

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.18. 23:13:31

A 7. akkor indulhat, ha a Roma-Inter kupadöntő lesz, amire azért jó sansz néz ki.

calciomax 2010.04.18. 23:13:54

Akkor viszont bele kell húzniuk....

Iustizmord 2010.04.18. 23:17:50

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: nekem teccett di canio lngetése, csak úgy.

de még jobb vlt amit edzéen lőtt egy szögletből, saját lába mögött visszarúgva: béár most nem találom

calciomax 2010.04.18. 23:18:22

@popp: akkor nem az egyik(a jobb eredményt elért) elődöntős indul?

Iustizmord 2010.04.18. 23:18:40

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: személyeskedtél. egy angyaltól ilyen nem ér :o)

rexford 2010.04.18. 23:23:33

@calciomax: Ha ne adj isten 3 ezüst lesz a vége (mondjuk úgy, h a Barcát kiveritek, a döntőben meg kikaptok a Lyontól), nagy sírás-rívás lesz?

Mr.AT 2010.04.18. 23:26:16

@rexford: Nem az idei miatt aggódom, hanem a következő miatt. Ha nincs BL, értelmes játékos nem fog hozzánk igazolni, a kieső bevételekről, alacsonyabb reklámértékről és a sportszakmai kiesésről nem is beszélve.

@_benito: Jah, tudom. Már a Catania elleni idegenbeli is nagyon necc. Márpedig ha az nincs meg, értelme sincs számolgatni.

Iustizmord 2010.04.18. 23:30:17

@rexford: igen, nag sírásrívás és a bírók okolása.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.18. 23:38:09

@calciomax: Nem, két évvel ezelőtt (is) Roma-Inter döntő volt, akkor a hetedik Napoli indult az UEFA-ban.

rexford 2010.04.18. 23:47:30

@Mr.AT: Én attól jobban félek, hogy szar edzőt hoznak (pl. Benitezt) és nem lesz elég nagy tisztogatás a keretben.

Calogero 2010.04.18. 23:57:32

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: mi másról szólna egy derby,minthogy a győztes oldalon lévők ilyenkor zrikálják "szegény, szerencsétlen" veszteseket. Aki ezt a kelleténél komolyabban veszik, szerintem túl sokat ül a gépe előtt :) nem kéne magadra venned a lazio fájdalmát szerintem, pláne nem Budapestről, ahol még csak holnap a véredet sem fogja szívni a kollégáid 2/3-a a tegnap esti zakót emlegetve

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 00:01:26

@Iustizmord: Csak azért mondtam, mert vagy-vagy. Ne legyünk képmutatók, vagy hivatkozunk római jelentésekre vagy nem, ám ha egyik esetben igen, akkor a másikban is.
Emlékszem arra a mozzanatra amit írtál, Di Canio fantasztikus, zseniális focista volt, egyike a legnagyobbaknak és minden bizonnyal a legnagyobb olasz labdarúgó, aki - ki tudja miért - nem volt válogatott. Persze, nagy volt a pofája és összeférhetetlen volt, azért, de akkor is. Érdekes cikk róla: nemzetiradikalis.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=69218

Calogero 2010.04.19. 00:04:58

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: szerintem túl komolyan veszed ezt az egészet, de nem fogok a neten vitatkozni, az már szerintem abszolút mindennek a legalja. Szebb estét, aztán ki tudja, jövőre majd lehet nektek áll a zászló.. nyilván nem fog :)
world peace

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 00:35:06

Flocc tekintetében azért ne felejtsük el, hogy féltucat gólja nélkül ki tudja hol lenne a csapat most, sokat köszönhetnek neki és reménykedjünk benne, hogy pont a Genoa ellen megint meg tudja mutatni, ki is az a Floccari. Mindenkinek lehet rossz napja, sajnos neki a mai volt az, pontosan látszott rajta mennyire kivan. Nem dőlt össze a világ, így is a csapat egyik legértékesebb tagja.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 01:03:57

A Totti-féle mutogatásról természetesen Di Canio is elmondta a véleményét. "Tudom, hogy ez sok Lazio szurkolónak nem tetszik és meg is értem őket, de egy derbinek semmivel sem összehasonlítható hangulata van. Trágár gesztus volt tőle, de én megértem, ilyenkor teljesen más lelkiállapotba kerül az ember!"

Reja érthető módon nagyon fel volt háborodva Totti mutogatásán. "Megérdemeltük volna a 3 pontot! Sajnálatos amit a végén történt, mert Tottihoz ez nem méltó, legalább 10 meccses eltiltást ér az ilyen gesztus! Külön kell választani az ilyen dolgokat a sporttól. Ledesma kiállítását nem nagyon láttam, valami biztosan történt, de reméljük nem tiltják el."

A meccs utáni harcokban egy autó felgyulladt és teljesen kiégett, több könnyebb sérült van, a rendőrség sok embert letartóztatott, közlekedési káosz is kialakult, mivel számos utat le kellett zárni. Egy ember súlyosan megsérült, őt torkon szúrták egy késsel, azt nem tudni, hogy milyen szimpatizáns és hogy kik sebesítették meg.

A kiállítása miatt Ledesmára nem számíthat Reja, őt minden bizonnyal Baronio fogja pótolni Genovában, illetve a besárgult Kolarovnak is ez volt az eltiltást érő lapja, az ő helyettese jelen állás szerint Del Nero lehet. Stendardót még a meccs alatt megműtötték, elég csúnyán eltörte az orrsövényét, de elképzelhető, hogy a Genoa ellen pályára léphet. Végül, elég valószínű, hogy a meccs utáni csetepaté miatt Radu is eltiltást fog kapni, ez holnap fog kiderülni. A balhéban egyébként a Lazio részéről a fő hangadók Baronio, Radu és Kolarov volt.

bobix 2010.04.19. 08:37:37

Elismerem, hogy Totti egy legenda, stb stb, de hogy világ életében egy óriási tuskó volt, hát az "hótziher"!

montipájton 2010.04.19. 08:46:13

@popp: Lecserélhetnéd az avatarod, a kopasznak már semmi köze ezekhez a sikerekhez.)))

Mr.AT 2010.04.19. 09:34:08

@rexford: A spanyol edzőkkel úgy vagyok, hogy rájuk a mondás inverze igaz: senki sem lehet próféta a hazáján KÍVÜL. Egy igazi spanyol márkanév sincs már jó ideje európai nagycsapatnál Benítezen kívül, és ez szvsz nem véletlen.

Taktikailag talán a spanyol edzők a legkevésbé képzettek (mert a saját bajnokságukban nincsenek is rákényszerítve ennek az ellenkezőjére), és a rommá taktikázott, ötvenszer túlbiztosított olasz fociban pont ez a tudás talán a legfontosabb.

Arról nem beszélve, hogy Benítez mindenhova a "sajátjait" vitte, tipikus épíkezzünk az alapoktól edző - ami néha bejön, néha nem, de hogy idő nálunk nem lesz rá, az 100%.
Jövőre bárki is jön, eredményt kell produkálnia, különösen ha belepumpálják a csapatba a már kitárgyalt tőkeinjekciót.

giacinto 2010.04.19. 09:43:48

@montipájton: dehogynem, a bajnokság elején ő ült a padon :)

giacinto 2010.04.19. 09:47:25

@Mr.AT: ráaádsul Benitez 10 igazolásából kb 1 válik be. a Liverpoolnál elköltött 3-400 millát, gyakorlatilag eredmény nélkül.

montipájton 2010.04.19. 09:50:50

@giacinto: Ja, amikor majdnem kieső helyen voltak? ))

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 10:07:25

@montipájton: Mire gondolsz, keressek egy lefelé ujjal mutogatós Tottis fotót ;-). Azért némi köze azért van még ehhez a csapathoz a kopasznak és szeressük az embet, tehát marad.

Iustizmord 2010.04.19. 10:30:41

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: tényleg, linkeld már be azt a videot, tegnap nem találtam a utube-on

giacinto 2010.04.19. 10:31:21

@montipájton: akkor is van része a dologban :) pl. nyári jövés-menésben is volt szerepe. meg hivatalosan is járni fog neki az arany sztem.

Iustizmord 2010.04.19. 10:38:33

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: egyike a legnagyobbaknak és minden bizonnyal a legnagyobb olasz labdarúgó, aki - ki tudja miért - nem volt válogatott.

itt azért picit túlzásba estél, szvsz... :o)

Phuturo 2010.04.19. 10:51:09

@Mr.AT: egy nemzetközi szereplés nélküli idényben lesz idő összetákolni vmi csapatot és odaérni egy bl selejtezős helyre

Mr.AT 2010.04.19. 10:58:27

@Phuturo: Ha jövőre is BL-selejtezős helyért fogunk kepeszteni, akkor jobb, ha az új stadion mellé elkezdenek építeni még egyet, mert ezt tuti, hogy felgyújtják.

Jövőre scudetto kell, legeslegrosszabb esetben egy utolsó fordulóban egy ponttal az aranyról lecsúszott második hely. De ilyen, hogy egy botladozó éltriótól is húsz ponttal legyünk leszakadva, többször nem fordulhat elő.

Iustizmord 2010.04.19. 11:01:41

@Mr.AT: Jövőre scudetto kell,

álom, álom, édes álom...

Piiii 2010.04.19. 11:08:23

érdekes hogy Iaquinta kell a Juvénak.de Trez és Amauri nem

horas 2010.04.19. 11:16:32

@rexford: Nemtudom,az angyon fájdalmas lenne,a Chelsea és a Barca testén keresztül döntőbe jutni és ott elvérezni egy alapvetően gyengébbnek megitélt csapat ellen.A
Lyon az valamivel könnyebb lenne mert egy szimpi kis csapat,de a Bayern ellen alúl maradni,az lenne az igazi buried alive....

Én már írtam,összeségében elégedett leszek ha a bajnokságban marad az ezüst a BL-ben meg nem sikerül a győzelem akár elödöntő akár döntő.
A Roma idén nagyon jó plusban rettenetesen kijött nekik eddig a lépés.

(egy kisebb áthallást érzek a Deportivo Alaves menetelése és a Roma idei szezonja között.)

giacinto 2010.04.19. 11:19:59

@Iustizmord: lehet hogy rosszul értelmezed:

azt akarta irni hogy kb ő volt a legjobb azok közül AKIKET soha nem válogattak be.

emlékszem a WestHamnél pl. istenként tisztelték.

giacinto 2010.04.19. 11:21:35

@horas: "(egy kisebb áthallást érzek a Deportivo Alaves menetelése és a Roma idei szezonja között.) "

nekem a 99-es milan scudetto jut róluk eszembe, élükön Zaccheronival.

1 az 1-ben ül.

giacinto 2010.04.19. 11:24:54

a juvénak a 4. helyhez 4 meccs alatt:

- a Sampra 6 pontot kell verni
- a Palermora 5-öt
- a Napolira 2-t

külön-külön is nehéz lenne, de igy együtt....
sztem nem nehéz kijelenteni hogy csak 12 ponttal van esélyük erre, arra viszont nem mernék 10 fillért sem tenni.

horas 2010.04.19. 11:24:56

Inter-Atalanta,Roma-Samp
Lazio-Inter,Parma-Roma
Inter-Chievo,Roma-Cagliari
Siena-Inter,Chievo-Roma

Hát nemtudom,én még számítok Inter botlásra valahogy,a Roma meg nagyon kalkúlálhatatlan lett az elmúlt fordulók fényében,játékukban alapvetően benne lenne a botlás,de annyira összejön nekik minden,hogy még.

Kiváncsi vagyok mikor kezdenek el terjengeni az ilyen pletykák,hogy Moratti vagy az Inter vezetősége,különböző prémiumokat igérnek a Roma-t megállító kis csapatoknak.

giacinto 2010.04.19. 11:31:20

@horas: Jimenezt és Biabianyt átadnám a Parmának ingyen :)

giacinto 2010.04.19. 11:32:31

@giacinto:

A Cagliarinak visszaadnám Suazot.

A Sampnak Mancinit, állítólag Delneri van ráizgulva.

A Chievonak pedig Rivast (Yepes helyére) vagy mittomén :)

Piiii 2010.04.19. 11:34:34

@horas: most már ha csak ezt a sorsolást nézzük, az könnyebb az Internek, jóval. Samp-Parma-Cagliari 3ast behúzni igen csak nagy falat lesz, mondjuk 2 otthon. a Bl- meccsek miatt viszont elég kemény. főleg h a Roma elleni meccstől kezdve elég brutál sorozata van az Internek Juve Fio2X, Roma, Barca2X, és ugye nem rotál Mourinho...

Adriano87 2010.04.19. 11:41:57

@Piiii:
Roma az esélyesebb a scudettóra.Inter nyerhet minden meccsen 10-0ra ha a Róma minden meccsét bemakkolja.tegnap is láthattuk hogy a szerencsével nem állnak hadilábon.

Adriano87 2010.04.19. 11:45:16

szóval ezt már csak a Roma bukhatja el.tegnapi meccsen Vucinic ütésért nem kapott semmit,igaz hogy nem találta el Radu fejét de azért valamit kaphatott volna.szándékot is büntetni kellene szerintem.

horas 2010.04.19. 11:47:01

@Adriano87: Az Inter ellen 2 olyan kapufa ahol már verve voltak,A Fio ellen Milito az első percekben megint kihagyott egy 1000%-os ziccert,akkor előztek be úgy,hogy az Atalanta kapusa konkrétan beengedett egy gólt.Most Floccari elrontja a tizit majd Vucinic agyatlan szabija után szétugrik a sorfal...

Végzet......:)

Adriano87 2010.04.19. 11:50:38

@horas:
Roma botlani fog de az Internek nem szabad. 12 pontot kell gyűjteni.

Adriano87 2010.04.19. 11:53:44

De Rossi azt nyilatkozta hogy a favorit továbbra is az Inter.

danesdzsu2 2010.04.19. 11:58:44

@horas: Nincs semmi menetelés, most kaptunk ki a Ponferradinától, feljutás nem lesz. De a Barakaldót megvertük.

giacinto 2010.04.19. 12:09:33

@Adriano87: tehát fél, hogy botlani fognak. szinte retteg. érzem rajta, tegnap is azért kellett lecserélni. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 12:15:37

@horas: Cagliariban úgy vesztettünk pontot a hosszabbításban 2-0 után, hogy az első góljuk előtt faultoltak, Nápolyban kamu tizenegyesből egyenlítettek Lavezziék a nyolcvankilencedik percben. Livornoban 3-2-es vezetésünknél Pizarro lőtt rosszul egy tizenegyest, hogy az év elején elszúrt nyerhető meccseket ne is említsem. Aztán most elkezdhetnénk lajstromba venni azokat meccseket is, amelyet rossz játékkal, mákkal, ne adj isten bírói segítséggel húztatok be a 2007-08-as szezonban.

Ugyan úgy semmi értelme nem volna, mint a te felsololásodnak. Igazán sajnálom, hogy mintegy beakadt lemez ismétlitek a Roma szerencsés momentumait a szezonból, azt sugalva, mintha kizárólag a szerencsének köszönhetnénk jelenlegi pozíciónkat.

Miközben én aki akár szemkifolyató streameken, de végignéztem szinte az összes idei Roma, jól tudom, hogy jó pár peches momentum is akadt az idén.

De az sem elég nektek, hogy fölsoroljátok hol volt mákja Romának, még azt is elkezditek magyarázni, hogy ha az Inter nem szerencsétlenkedik az utóbbi fordulókban, meg nem arcozza el egyes meccseit, meg ha nem lenne a Bl már rég bajnokok lennétek.

Erre mondhatnám, hogy egy profi csapat ne arcozzon el meccseket, olyan kerettel meg, mint az Interé bírja a három frontot.

Én is jöhetnék azzal, hogy ha Roma nem rajtol olyan vaszott szarul, akkor már bordósárga drapival bevonva díszlene a Circus Maximus.

Most úgy látszik, hogy kicsúszhat a kezetekből a Scudetto és vagdalkoztok össze-vissza, mint az edzőtök, ahelyett hogy ha csak szőrmentén, de elismernétek az ellenfél teljesítményét, lelkierejét, küzdőszellemét, csapategységét és edzőjét. Ha így tennétek a saját csapatotokat is jobban megtisztelnétek. Köszönöm a szót!

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 12:21:17

@Piiii: Ebből szerintem a Samp az igazán nehéz, mert ők még szaladnak negyedik helyért. A Cagliari meg a Parma a semleges zónában parkol, nekik már teljesen mindegy a meccs, akárcsak a Chievonak. Ezzel szemben az Inter a kiesés ellen a vérét is adó Atalantával és a szintén veszélyben lévő Lazioval is játszik még. Ráadásul a bergámóiak és a merda sincs rosszpasszban mostanában, sőt ezt a két meccset a Barca párharc árnyékában vívják.

Adriano87 2010.04.19. 12:32:56

2007-2008 as szezonban a Liverpooli Bl-meccsig megállíthatatlanok voltunk,mi rúgtuk a legtöbb gólt, legjobb védelem az Interé volt.Mancini lemondásával összeomlott a csapat.

Mr.AT 2010.04.19. 12:43:21

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: @Iustizmord: "Di Canio fantasztikus, zseniális focista volt, egyike a legnagyobbaknak és minden bizonnyal a legnagyobb olasz labdarúgó, aki - ki tudja miért - nem volt válogatott."

Itt kivételesen baltás kollégával értek egyet, szerintem is kicsit túlzás a fenti pár sor. Di Canio nem volt rossz focista, az elszántsága, a küzdeni akarása és a csapatra ható motivációs ereje valóban átlagon felüli volt, de azért a tényekről se feledkezzünk el (ugye egy volt Juve-játékosról van szó): a nálunk töltött három szezonja alatt csatárként 58 meccsen 6 gólig jutott. (De a teljes karrier mutatója is 527/138, ami mindössze 0,26os átlag, úgy, hogy ebben valamennyi másodosztályú gólja is benne van.)

Ehhez a teljesítményhez képest Amauri egy klasszikus gólvágó.

A West Hames évei alapján emlegetik nagy játékosként, amikor ő rúgta a szezon legszebb gólját, meg ugye Fair Play díjat is kapott, de ezeken kívül a teljes pályafutásából semmi igazán emlékezetes, nagy játékosra utaló momentumot nem lehet felidézni.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 12:44:06

@Adriano87: És abban a megállíthatatlan sorozatokban nem akadt mázlival, esetleg kétes bírói ítélettel behúzott meccs?

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 12:46:54

@Mr.AT: Futballtudás alapján Di Canio Beppe Signori poros lábnyomát se csókolgathatja, hogy akkor már egy Lazio legendával hasonlítsam össze.

Kettészakad a pálya középen jön fel a víz 2010.04.19. 12:58:07

Összefoglaló a kihagyott 11-estől természetesen Carlo Zampa! :-)
www.youtube.com/watch?v=QS2VgUK2Tis

Adriano87 2010.04.19. 13:00:08

@popp: persze hogy voltak ilyen meccsek,de voltak Intert szopató bírói tévedések is.ezek hosszabb távon kiegyenlítették egymást.
összes rangadótokat szerencsével nyertétek meg.volt már olyan hogy nem a legjobb keretű csapat nyerte a bajnokságot.ha megnyeritek én leszek az első aki gratulálni fog a Roma drukkereknek.nagy előnye még a Romának hogy nem kellett a Bajnokok Ligájában játszani és nincs akkora nyomás nálatok mint az Internél.

ericcartmen 2010.04.19. 13:15:54

@Adriano87: "összes rangadótokat szerencsével nyertétek meg"
A fio ellen nagyon sima volt ősszel, a milan is az lehetett volna, ha az első félidőben belőjük a helyzeteket vagy megkapjuk a jogos tizit, ehelyett, kikaptunk. Az inter nem lőtt szabályos gólt tavasszal, ősszel meg ha leküldik Vierat De Rossi arccsontjának bekönyökléséért 1-0-nál, vagy normálisan osztja a sárgákat a biró, akkor az a meccs is meglett volna. A Juve ellen se kellett volna a 93ik percig várni a gólra, ha Buffon nem kaszálja el 15 perccel korábban Riiset, onnan begyalogolt volna a kapuba.

ericcartmen 2010.04.19. 13:18:49

@horas: Az Atalanta kapusa beengedett egy gólt, de Riise cserébe adott később egy gólpasszt, szóval ez 1-1.
Vucinic meg nem agyatlanul lőtte a szabit, a sorfalban álló Roma játékos helyén (nem emlékszem ki volt) lőtte el a labdát, Lichtsteiner meg nem zárt vissza. Persze emiatt lehet itt is szerencsét emlegetni, de nem agyatlan szabi volt.

giacinto 2010.04.19. 13:20:28

@popp: "Nápolyban kamu tizenegyesből egyenlítettek Lavezziék a nyolcvankilencedik percben."

nem kötözködés, de emlékeim szerint azon a meccsen vagy 3 büntetőt kaphatott volna a Napoli, a bíró éppen azt fújta be, amelyik a legkevésbé volt az.

Iustizmord 2010.04.19. 13:24:42

@Mr.AT: BALTA? az kérlek egy hóhérbárd.....

Iustizmord 2010.04.19. 13:28:44

@Mr.AT: nem balta, hóhérbárd.

hátha most átmegy.

Adriano87 2010.04.19. 13:31:16

nem értem miért nem lehet elismerni hogy sok meccset szerencsével nyertetek meg?van ilyen mikor nem a legjobb csapat nyeri a bajnokságot hanem a szerencsésebb.ez benne van a fociba.Fiorentina ellen a hazai meccsen meggyőzőek voltatok de azon kívül?rosszul fogalmaztam összes nehéz meccseteket szerencsével nyertétek meg.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 13:35:07

@Iustizmord: Melyik videóra gondolsz?

@giacinto: Így van, ezt akartam írni.

@Mr.AT: Tegyük hozzá azt is, ami a te sokszor hivatkozott álláspontod, hogy egy csatárt nem csak a góljai minősítenek, hiszen Amaurit is sokszor azzal védted, hogy igaz, nem lő sok gólt, de nem dolgozik alá olyan csapat, hogy megmutathassa kiválóságát. Di Canio esetében ugyanez fennállt. Nem kell mondani, hogy egy Sheffield vagy West Ham soraiban nem olyan klasszisok fociznak, akik ki tudnának szolgálni egy ilyen csatárt, ezért például Paolo sokszor a saját térfeléről indult, vagy maga osztogatta a gólpasszokat, lévén messze a legtechnikásabb és képzettebb volt azokban az együttesekben.
Szóval amit meg én hangsúlyozok állandóan, hogy igazán jó csapatban - amelyik a keze alá játszik - nem mutathatta meg magát, amikor meg volt erre lehetősége, lásd Juve, akkor meg saját emberi gyarlósága akadályozta a kiteljesedésben. Azt adom, hogy én nagyon objektíven nem tudok róla beszélni, mert nekem ő egy legenda, de a tényekhez a fentiek is hozzátartoznak.

@popp: Nana. Én megértem, hogy neked Totti bárgyú vigyora olyan, mint friss hajtásnak a déli napfény, de legyél kicsit reálisabb. Beppe szintén zseniális focista volt, akinek egyébként hasonlóan Paolóhoz, sokkal több volt a karrierjében, ám amit így is elért, az is bőven megsüvegelendő. Ha eredményeket mondasz és a gólok számát, akkor abban jobb Beppe, de játéktudásban, szellemiségben nem egy kategória. Mondom ezt úgy, hogy Signori szintén idol számomra.

Piiii 2010.04.19. 13:47:38

@Adriano87: sokat szerencsével nyertünk van amit meg pechünkre elbuktunk. ott az érem másik oldala: miért nem lehet elismerni h egy féléves és 24 MECCSES VERETLENSÉGI SOROZATOT nem lehet a szerencse számlájára írni....???

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 13:54:26

Radu és Totti utólagos eltiltásáról talán még ma dönt a liga, kíváncsi vagyok a döntésre.
Egyébként már írtam, de durva összecsapások voltak Rómában, többek között 4 romanistát megkéseltek, ellenben Roma szurkolók felgyújtottak egy kocsit, amiben egy anya két kisgyerekével volt, éppen hogy csak nem lett semmi bajuk, a kisebbik gyerek könnyebb sérüléseket szerzett.
Moratti is nyilatkozott: "A Lazio remekül játszott az első félidőben, sajnáljuk, hogy nem tudta megtartani az előnyét. A meccs utáni cirkuszról és Totti mutogatásáról nem tudok nyilatkozni, mert már kikapcsoltam a tv-t."

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 13:55:32

@Adriano87: Amúgy a focitörténelem még nem látott olyan győztest, akinek ne lett volna legalább egy mákszemnyi szerencséje, nekünk most volt több is, ezt senki nem vitatja. Azt jeleztem csak, hogy akadt pechünk az idén is és az utóbbi években még több. Annyit bátorkodtam csak most is, hogy az utóbbi évek fényében kissé vicces, hogy épp az Interesek vágják pofánkba a szerencsét. Leginkább meg az a bajom - mondom sokadszorra -, hogy úgy állítjátok be; mintha kizárólag csak a szerencse miatt tart ott a Roma, ahol tart.

A nehéz meccsekről meg annyit, hogy a negyedik helyre tartó Palermot például 4-1-re buciztuk az Olimpicoban.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 14:07:01

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: A Roma drukkerek számára, egykori Capitanonk Agostino Di Bartolomei a legjobb focista, aki nem játszott az olasz válogatottban. Di Canio meg karizmatikus egyéniség volt és jó játékos, de ha megnézed, hogy milyen csatárok és trequartisták voltak a kortársai között már annyira nem csodálkozol azon, hogy nem volt válogatott.

Ha Tottit eltiltják a tegnapiért, az nagyon nevetséges lesz. Amit meg Reja mond a tíz meccsről, abszurdum.

Szent.J. 2010.04.19. 14:07:36

@popp: tökéletesen egyet értek, szerencse nélkül nehéz nyerni.

a többi már csak egy bizonyos i...ségből ered.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 14:23:14

@popp: Azon csodálkozom csak, hogy a mindenkori szövetségi kapitány annyira vak és elfogult volt, hogy nem válogatta be, de összeférhetetlensége sajnos sok mindenre válasz, lásd Cassano. Pont annyira lesz nevetséges eltiltás, mint Mourinho esetében.

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2010.04.19. 15:38:47

@popp: Nevetségesebb mint Mourinho keresztbetett csuklóért 3 meccs?
@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Totti, a két lefele mutató hüvelykujjal nem azt mutatta, hogy szarok vagytok mind, sem azt hogy szopjatok le, hanem azt mutatta, hogy 1-1 lett volna a jogos eredmény ezért felmentik. Sőt fair play díjat kap.

A viccet félretéve eltiltanak 1-2 db Lazio játékost 1 meccsre, (hogy azInter ellen játszhassanak).

Piiii 2010.04.19. 15:45:26

@Great Cornholio: ha el is tiltják pár meccsre 10 meccs nevetséges, amit Reja mondd mintha a római derbin amúgy se lenne mindig balhé előtte közben, utána. verekedés gyújtogatás kb megszokott mindig, sajnos...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 15:50:42

@Great Cornholio: Ez a nap dumája! :D

@Piiii: Nyilván túlzás. Csak nem az kéne, hogy következetes döntéseket hozzanak? Ha Mourinho esetében eltiltás volt, hát legyen Totti esetében is. Nem kell aggódnod, finoman szólva sem Tottinak köszönhetőek a Roma eredményei, nem veszít a hiányával sokat a csapat.

ericcartmen 2010.04.19. 16:04:37

@Great Cornholio: Nevetségesebb, mint Viera arccsontörésért 0 meccs? Vagy mint Chivu belépőjéért a Roma-Interen 0 meccs?

Piiii 2010.04.19. 16:12:01

@ericcartmen: mondjuk ez is fullra igaz...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 16:16:24

@ericcartmen: Oké, de most megint másról beszélünk. Most a "mutogatás" témakörben vagyunk és ott a következetes döntés Totti eltiltása lenne, lásd Mourinho. Nem azért mert öri-hari van, hanem mert így korrekt.

Mr.AT 2010.04.19. 16:21:10

Szerintem Totti csak simán stoppolni akart hazafelé a meccs végéhez közeledve, csak rossz irányba tartotta a kezét. Így aztán baszhatta is, mert senki nem vitte el. Épp elég büntetés ez szegénynek.

ericcartmen 2010.04.19. 16:28:00

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
Már minden Interes kiállitás/eltiltás meg lett már emlitve a szezonból, merthogy mindig ellenük fújnak, ezekre hoztam ellenpéldát.
Én is Totti eltiltása mellett vagyok, ahogy már irtam taplóság mutogatni. Kap 2-3 meccset, igy az utolsó fordulóban játszhat, addig meg - bár fájó - de nem nagyon fog hiányozni. És talán az interesek is visszavesznek picit.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 16:37:57

@ericcartmen: @Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Épp ez a legnagyobb bajom, mikor a tanító bácsit kell játszania a fegyelmi bizottságnak meg erkölcsi példát statuálni, akkor röpködnek az eltiltások. Súlyos testi sértéseket meg az emberöléseket viszont büntetlenül hagyják.

@Great Cornholio: Mikor írtam én, hogy Mourinho eltiltása jogos volt?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 16:40:35

@popp: Ebben van igazságod, de megint csak Kierkegaardot tudom idézni: vagy-vagy.

ericcartmen 2010.04.19. 16:47:11

@popp: Szerintem nem baj, ha néha tanitóbácsit játszanak. Ha valaki kurvaanyázik a biróra, és nem képes abbahagyni, tiltsák el őt is. Profi focisták, egyesek példaképek, viselkedjenek aszerint. Én pl a műeséseket is jobban büntetném, vissza lehet nézni hozzáértek-e, ha csak dobta magát, akkor a következő meccset kihagyja. Legközelebb majd nem vetődik minden alkalommal, ha beér a16osra.

Mondjuk az tényleg vicces, hogy ezekért jobban büntetnek, mint egy csonttörésért.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 16:54:50

@ericcartmen: na ezt másképp látjuk, sokszor azért dobják magukat, mert ha állva mardnak az életben nem fújnak, ráadásul a lendülettől is el lehet veszíteni az egyensúlyt.

Nálam egyébként a pofázásnál és a műesésnél, sokkal súlosabb a durva, szándékos fegyelmező jellegű szabálytalanság. A tapasztalatom viszont az, hogy a mundér becsületét védő szakik ezeket büntetik legkevésbé.

ericcartmen 2010.04.19. 17:10:51

@popp: Más ha volt szabálytalanság, és rájátszok, mintha megvárom amig közelembe ér egy védő, és elvetődök úgy, hogy hozzám sem értek. Az első adott esetben elfogadható, a második soha.
A durva belépőket is komolyabban kellene büntetni (sehol nem irtam, hogy ne), csak én mindkét esetben élnék az eltiltás eszközével, más-más súlyozással persze.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 18:23:23

Némi jó hír, hogy Stendaro már elhagyta a kórházat, csütörtökön edzésbe állhat és komoly eséllyel ott lehet a Genoa ellen.
Több mint 700 komment, ilyen is rég volt Serie A posztban, hiába, a két rangadó mindenkit megmozgat.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.19. 18:32:55

Most olvastam a Nemzeti Sport 1 oldalas beszámolóját a derbiről. Hogy ez a Csillag milyen egy otromba, gúnyolódó, utolsó egy fráter. Igen, ha a rendes véleményemet írnám, megint ki lennék moderálva. :)

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.04.19. 19:14:02

A Tottis dologról jut eszembe az a story, amit egyszer egy csapattársa nyilatkozott, nem emlékszem már ki. Azt mondta, hogy Totti nagyszerű focista, de buta mint a föld, ha megkérdeznék tőle, hol van a Közel-Kelet azt gondolná, hogy a pálya egyik részéről van szó. :)
Onnan jut ez eszembe, hogy most bocsánatot kért a tegnapi műsora miatt... Okos... :)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 19:22:21

@Zsoca87: Azért az is megérne egy tanulmányt, hogy a játék inteligencia, mennyire nem függ össze az általános inteligenciával.

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.04.19. 19:45:36

@popp: Ezen különben gondolkodtam már. :)

Szerintem a focis intelligencia arról szól, hogy úgy láss a pályán, mint egy koordináta-rendszerben, ahol te pontosan tudod, hogy xy játékos hova fog mozogni, hol nyílik rés. A labdás ember az origo.
Ez egyfajta térlátás és talán geometriai készség. De lehet hülyeséget mondok. :)

giacinto 2010.04.19. 19:53:17

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

"Némi jó hír, hogy Stendaro már elhagyta a kórházat,"

ha már a csonttöréseknél tartottunk :))

imádom hogy a 24 meccses veretlenséggel próbáljátok leplezni az ördögi mákotokat.
ha nincs a mázli faktor csak egy necces meccsen, már rég megszakadt volna a 7-nél vagy 1-nél vagy 015.-nél vagy 20-nál. (tökmindegy, nem azám a lényeg) remélem igy már érthető.

Fio-Roma , a Fio szezobeli talán elgjobb játékát nyújtva, ti pedig gyak. kapura sem lőttetek. ha 5-0 meccs, egy szót sem szólhattattok volna. Roma-Milanon az agyonistenitett Ranieritek védte az X-et, csakúgy mint Torinóban, de pechjére Riise kibaszott vele egy 100. perces góllal. A Roma-Inter 3 kapufája. az Atalanta kapus elképesztő potyája. csak pár meccs, hogy miért lehet sokak véleménye a Romáról a szerencsés.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 20:14:18

@giacinto: Leakadhatnál a három kapufáról szabályos gólt sem lóttetek. Ördögi mázlink van? Leszarom, főleg ha bajnokokl leszük, ami még mindig közel sem biztos, de azt hiszem ti is leszartátok két éve, hogy volt mázlitok bőven, na mindegy.

horas 2010.04.19. 22:51:59

@popp: Én egyszer sem mondtam,hogy kizárólag a szerencsének köszönheti a Roma a jelenlegi helyzetét,és nem egyszer leírtam,hogy szenzációs sorozatot produkál a Roma.

Annyit írtam,mindig,hogy hihetelen formát mutat a Roma,de azért ad a gép is.

(Mert csak egy kapufát belő az Inter abból háromból (2 Roma,1 Fio) most nem beszélünk semmiről...amikhez a Roma-nak annyi köze volt,mint Teréz Anyának a holokauszthoz.)

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.19. 23:50:57

@horas: Ez igaz, neked címeztem ugyan, de inkább szólt @giacinto: -nak és calciomaxnak.

Amúgy a kapufákkal mindig jöttök, de arról nagyvonalúan elfeledkeztek, hogy megadtak nektek egy szabálytalan gólt. Milito kapufájához meg volt közünk, mert olyan szógbe szorította a védőnk, hogy onnan a kapufa is bravúr volt.

Amúgy persze, hogy ad a gép, de úgy is fölfoghatom, hogy csak azt adja vissza, amit az első fordulókban elvett. Na részemről a téma lezárva, bár csodálkoznék, ha nem jönnének elő még ezek a kapufák. Legalábbis amíg mi állunk az élen hétről-hétre megkapjuk, az tuti. Nem baj, már megszoktam.

horas 2010.04.20. 00:01:16

@popp: Én gratulálni,fogok,ha győztök,írtam,ha behúzzátok az egy kisebb fajta a csoda egy bajnoki címet nem kell megmagyarázni.És azért lesz számomra védhető ez a második hely mert a Roma ellenállhatatlan hajrát nyomott és nem az Inter volt gyenge.Részemről is lezárva.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.04.20. 00:06:42

@horas: Csoda lenne bizony, nem is merem még beleélni magam.

Iustizmord 2010.04.20. 01:18:04

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: @Iustizmord: Melyik videóra gondolsz?

amikor edzésen a jobbról bejövő szögletet jobbal balról lábmögött viszalendítve kilövi a z alsót.... klassische.

Iustizmord 2010.04.20. 01:22:19

@giacinto: imádom hogy a 24 meccses veretlenséggel próbáljátok leplezni az ördögi mákotokat.

mouhhahahhhahhhhhaaaaaauh
süti beállítások módosítása