Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

122 évvel a lámpaoltás után

2010.04.14. 09:10 Vendégszerző

1887 novembere. A Plumstead park felé biciklizik a Tottenham Hotspur Football And Athletic Club gimnazista srácokból álló csapata, hogy megmérkőzzön a Royal Arsenal nevű lőszergyár melósaival, egy barátságos mérkőzés keretében. A meccset 1-2-es vendégvezetésnél, 15 perccel a vége előtt lefújják, a besötétedés okozta rossz látási viszonyok miatt… Ma összecsap Észak-London két elitalakulata, és ennek a találkozónak - a kölcsönös utálat mellett - ezúttal komoly tétje is van, hiszen a Spurs a negyedik helyre hajt, míg a Gunners célja az arany, de a legfontosabb természetesen egymás sárba taposása. Mivel mi személyesen nem ismerünk, sem Tottenham, sem Arsenal szurkolót, illetve ismerünk, csak letagadjuk legelkötelezettebb kommentelőink segítségét kértük a derbi beharangozásához, és vadkutya másodmagával eleget is tett a kérésnek. Az ellenvélemény az igazi barátság - hajtás után Menny és Pokol házassága az angol labdarúgásban.

Az Arsenal és a Tottenham Hotspur mind a mai napig tartó, antagonisztikus ellentéte az egyik legősibb futballháború az angliai sportág történetében. Méltón tisztelegve a sport, s egyben a futball huliganizmus hagyományai előtt, arra kértem a helyi Spurs erőt legattraktívabb volumenben képviselő Woland urat, kerítsük unióba tudásunk és forrásaink legjavát, s tegyünk egy próbát az esti hangulat felfokozására.

Szóval a North London Derby futballtörténelmi különkiadását kezdjék a „Csirkék”, ma ők a házigazdák!

Ha nem vártam volna az utolsó pillanatig a Derby beharangozójának rám eső  részével, akkor talán kevésbé letargikus bekezdések merednének a Kedves Olvasóra. Vadkutya mester - lejjebb megtartott - nagyon informatív, pontos és megbecsülendő történelemórájával ellentétben én inkább azt próbálom felvázolni, hogy a semleges szurkolóknak miért is kell Tottenham sikeréért szorítaniuk ma este. A kezdetekről a terjedelem ésszerűsítése végett nem mondanék sokat, de a legfontosabb tényt semmiképpen sem hallgatnám el: első és mindeddig utolsó ligán kívüli csapatként a gárda megnyerte az FA kupát 1901-ben, a képen a győztesek láthatók.

Amíg a Spurs becsülettel játszotta a focit, addig az Arsenal szorgalmasan adta el apránként a lelkét az ördögnek. (Na, nem tartott sokáig.) Első osztályú tagság megvásárlása, hívatlan beköltözés a Spurs-telek végébe, miegymás - már a legelső meccsünket is félbeszakítatták, mert nyerésre álltunk! ("Sötétedés miatt" a nagy lóf@szt!)

Hogy mindez miképpen is történt?

A London délkeleti részén található Woolwich-ben már a XVII. század vége óta működött egy lőszer- és fegyvergyár, amely a Royal Arsenal nevet viselte. 1886 októberében aztán a gyár Dial Square nevű műhelyének dolgozói úgy határoztak, a közösbe dobják előző havi fölös keresetüket, vesznek belőle egy labdát, s kipróbálják az akkoriban egyre népszerűbb sportágat: a futballt. A legtöbbet David Danskin áldozott a konyhapénzből, s többek közt az ő javaslata volt, hogy a csapat nevéül műhelyük nevét válasszák. A Dial Square 1886. december 11-én lépett pályára először, s 6 gólt hintett az Eastern Wanderers ellen, miközben egyet sem kapott. Mindez arra ösztökélte a munkásokat, hogy ne csak hétvégi hobbiként foglalkozzanak a labdarúgással. Karácsonykor összeültek, s megtörtént az első névváltoztatás Royal Arsenal-ra, illetve a csapat színéül a piros-fehér összeállítást választották, mivel az egyik alapító, Fred Beardsley korábban már játszott a Nottingham-ben, s egykori egyesületétől kapott egy csapatra való piros mezt.

Azt is ekkor döntötték el, hogy a gárda pályája a Plumstead Common nevű parkban lesz. Innen 1888-ban a Manor Ground-ra költöztek, és ott nyerték meg első kupájukat is, a London Charity Cup-ot. 1893-ban az egyesület felvételt kért a profiligába, s be is engedték őket a másodosztályba, a Liverpool és a Newcastle United társaságában. A klub 11 évet töltött a másodvonalban, míg 1904-ben Harry Bradshaw személyében profi edzőt szerződtettek, aki első szárnycsapásra felvezette a gárdát a legjobbak közé. A bajnokságban a Woolwich Arsenal egy jó középcsapatnak számított, egészen az 1930-as évekig egyike volt a komolyabb sikerek nélküli angol kluboknak. Több évre kiesett a második sorba, majdnem csődbe is ment, s ennek következtében történtek meg azon lépések, amelyek a két észak-londoni klub rivalizálásának gyűlölet szintre való emelkedését a legnagyobb mértékben segítették.

Gyűlölet, no igen. Angolországban a futball egyfajta vallás, melynek a gyűlölet elemi résztvevője, velejáró tényező. Kimondva, kimondatlanul.

Kétségtelen, hogy a foci Angliában tekinthet vissza a legrégibb hagyományokra, így a futball huliganizmus is igen mély gyökerekkel bír a szigetországban. A feljegyzésekből tudjuk, hogy a középkori angliai meccseket, ahol a foci ősét játszották, meglehetősen áthatotta az erőszak: a mérkőzéseken a labda sokszor csak lényegtelen kellékként szerepelt, hiszen a jelesebb egyházi ünnepeken megrendezett összecsapások jó alkalomnak bizonyultak arra, hogy a régi sérelmek miatt egy-egy falu rendezze a számlát a rivális közösségekkel. A durva játék rendszerint felfokozott hangulatú erőszakba, majd féktelen ivászatba torkollott.

Így nem meglepő, hogy II. Edward király már 1314-ben rendeletben tiltja ezen közösségi erőt teremtő, erőszakos láb-labda(-ököl-térd-könyök-fej) játékot. Hogy ennek a tiltásnak nem sok foganatja volt, azt mutatja, hogy 1477-ben IV. Henrik, majd 1596-ban VII. Henrik is hasonló ediktumot kénytelen kibocsátani. Igazából csak a XIX. században tették meg az első határozott lépéseket a foci szabályok közé szorítására, a futball azonban a múlt század elején is a munkásosztály sportja maradt – annak minden csiszolatlanságával együtt. A modern kori labdarúgás – ellentétben a középkorival – már nézők előtt zajlott, és célja is elsősorban ennek a közönségnek a szórakoztatása volt. A harci színezet azonban ennek ellenére megmaradt. Ahogy a labdarúgás a XIX. század végén egyre népszerűbb lett Angliában, úgy jártak ki egyre többen a mérkőzésekre is. Az első FA-kupa-döntőt 1872-ben még csak 2000-en látták a Kennington Ovalban, de 15 évvel később már ugyanott 22 ezren jelentek meg, az 1901-es fináléra pedig már 115 ezren zsúfolódtak össze a Crystal Palace nevű létesítményben. Természetesen a bajnoki mérkőzéseken is egyre magasabb lett a nézőszám, és az első szurkolói rendbontások sem maradtak el, ezekről már az 1880-as évekből akadnak feljegyzések. Akkoriban azonban ez egyáltalán nem számított jellemzőnek, talán azért, mert nem volt szokás idegenbeli mérkőzésekre járni, a stadionokat általában a hazai szurkolók töltötték meg. És a megtöltötték kifejezés ezúttal egyáltalán nem túlzás: jó néhány klub történetében az 1930-as években jegyezték fel a mai napig élő nézőcsúcsot: a St. James' Parkban, a Stamford Bridge-en, vagy éppen a Highbury-ben, és igen, a White Hart Lane-en is…

Az észak-londoni „pofozkodást” vélhetően a lőszergyáriak kezdhették, nem volt mit tenni, sötétben futballozni nem lehet - ellenben hőzöngeni igen. Az 1899-es Northumberland Park-i meccsen már 14 ezren voltak jelen, ami akkor rekordnak számított a Tottenham otthonában. Az első élvonalbeli mérkőzésükre 1909. december 4-én került sor, ami 1-0-s Woolwich-i győzelmet hozott. Ennek ellenére a következő években nem szerepelt valami fényesen a piros-fehér alakulat a bajnokságban.

Többek közt 1911 decemberében 5-0-val a Spurs is átgázolt a Woolwich-en (bezonyám), így 1913-ra már egy vonallal lejjebb is találta magát. Mindeközben egy Henry Norris nevű úriember kezében kezdett központosulni a klub feletti hatalom, aki korábban a Fulham elnöke volt. A törvényesség határait gyakran átlépő pénzügyi manőverek nagy mestereként elhíresült Norris kezdetben azt akarta elérni, hogy a két klub fuzionáljon, majd miután ez nem jött össze, 1913-ban délről északra költöztette a gárdát, mivel sikerült a mai Highbury területét kibérelnie, később megvennie. A költözést az akkoriban legnagyobb észak-londoni klub, a Tottenham nem nézte jó szemmel, tekintve azt, hogy csak pár utca választotta el őket egymástól.

Az első North London Derby-t 1914. augusztus 22-én játszották a White Hart Lane-en. Annak ellenére, hogy a Tottenham a legfelsőbb osztályban szerepelt, az Ágyúsok 5-1-es győzelmet arattak. (muhaha)

1919-ben indult újra a bajnokság a világháború miatti szünet után, és a liga úgy döntött, hogy két klubbal bővíti az élvonal létszámát. Az 1914 óta immár The Arsenal névre hallgató alakulat a másodosztályban csak ötödik lett, így alaphelyzetben maradnia kellett volna abban az osztályban. Norris-nak azonban sikerült valahogyan elérnie, hogy csapata az első vonalban utolsó helyen végzett Spurs helyett felkerüljön a legjobbak közé.

Állítólag Norris puszipajtása volt a liga akkori elnöke, a Liverpool tulajdonosa, John McKenna, és a testület tagjai közül többen is komoly bankókkal a zakózsebben távoztak a szavazó ülés után…

…ami jó adag olaj volt a tűzre.

A Spurs-nél lement a függöny, dühből bajnok lett, s rögtön visszajutott az élvonalba, így a két gárda első ütközete 1921-ben már futballt csak nyomokban tartalmazó „pogóra” sikeredett, lévén, hogy a játékosok sem ittak egymás korsójából. A felfokozott hangulat a lelátókon is kifejtette a hatását, s a következő évek mérkőzésein ez szemernyit sem változott. Az FA nem nézte jó szemmel, hogy London ezen 4 mérföldes körzetében olykor elszabadulnak az indulatok stadionokon innen és túl, így zártkapus meccsekkel sújtotta a klubokat addig, míg rendet nem tesznek a pályán, s azon kívül is. (A témával foglalkozó szakirodalom szerint a szigetországban ezek az incidensek kirívó eseteknek számítottak még akkor, ugyanis valódi, modern értelemben vett, szervezett futball huliganizmusról csak a hatvanas–hetvenes évektől beszélhetünk.) A szankcióknak köszönhetően az Arsenal-Tottenham rivalizáció nagymértékben lecsillapodott, melyet mindenképp segített, hogy 1928-ban a Spurs gyenge teljesítménye miatt kiesett az élvonalból, s nem is jutott vissza egészen 1950-ig. Ez persze nem jelentette azt, hogy olykor nem csattant el pár józanító, holdfényes saller a két közeli kocsma bejárata előtt…

Az ötvenes évek Tottenham-e a futball egyetemes evolúciójában is fontos szerepet töltött be: a "push-and-run" taktika a gyors, folyékony csapatjáték egyik első, látványos és sikeres manifesztációja volt. A látványos, szórakoztató foci az 50-es évektől folyamatosan a Tottenham sajátja volt. A legendás Bill Nicholson ekkor volt játékos-pályafutása végén, az évtized utolsó éveitől pedig edzőként szolgálta a klubot (különböző szerepekben összesen 68 évig dolgozott a Spurs-nek!). Edzőkent első meccse egy 1958-as Tottenham - Everton volt és a 10-4-es végeredmény mindent elmond a filozófiájáról. Ez a gondolkodásmód tovább élt a későbbi Tottenham-edzők tudatában is, a legjobban talán Danny Blanchflower fogalmazta meg: "A foci a dicsőségről szól, arról, hogy stílusosan, szépen tesszük a dolgunkat, arról, hogy nekimegyünk az ellenfélnek és legyőzzük őket, és nem arra várunk, hogy belehaljanak az unalomba."

A csapat az ötvenes évektől kezdve hemzsegett a labdazsonglőröktől: Jimmy Greaves, Ricky Villa, Ossie Ardiles, Glenn Hoddle, Chris Waddle, Gary Lineker, Paul Gascoigne, Jürgen Klinsmann, David Ginola, vagy éppen Dimitar Berbatov (a két évvel ezelőtti) és Luka "Moddle" Modrics mind-mind a szemet gyönyörködtető játék hagyományát erősítették a White Hart Lane-en.

Ha már tanult kollégám a futball evolúciójáról tett említést, ne menjünk el az ember mellett, aki forradalmasította futballt. A látványos játékot nem volt nehéz ellesni a szomszédból, ugyanis amíg a Tottenham a másodosztályban szerencsétlenkedett, addig az Arsenal első, s talán legfényesebb korát élte, köszönhetően a klub történelmének minden kétséget kizáróan legkarizmatikusabb, legkiemelkedőbb személyiségének, valamint a kor alighanem legnagyobb futball-koponyájának: Herbert Chapman-nek. Chapman hatása nem csupán a WM-rendszer kiötlésében merült ki: az egyik első támogatója volt az esti, villanyfényes mérkőzések rendezésének, az ő tanácsára vezették be a mezek számozását Angliában, neki köszönhető, hogy a tiszta piros Arsenal-mez fehér gallért kapott.

Ő járta ki, hogy a Highbury közelében lévő metróállomást Gillespie Road-ról Arsenal-ra kereszteljék át. A taktikai újítások mellett rendületlenül hitt a fizikai felkészítésben, s az igen szigorú edzésterv mellett az elsők között alkalmazott fizikoterapeutákat és masszőröket a futballban, illetve nyitottá tette a játékosait, hogy hetente tartsanak megbeszéléseket, s űzzenek más sportot is, legfőképpen a golfot. De még a Highbury akkori eredményjelzőjét is ő tervezte...

1930 és 1935 között az Arsenal kereken 530 gólt rúgott a bajnokságban, több mint kétszer annyit, amennyit kapott, három szezonban is 100 gól felett teljesített. Mindez 4 arany- és 1 ezüstéremhez segítette a csapatot, s ennek köszönhetően végérvényesen is felkerült a világ futballtérképére. ITT kezdődik a „korszakos csapat” fogalma, btw…

Érdekes tény, hogy Chapman játékosként a Tottenham soraiban is megfordult (másik 11 klub mellett), 1905-1907 között 42 meccsen lépett pályára, s 16 góllal boldogította a „csirkelábúakat”.

A Tottenham nevéhez fűződő fontosabb mérföldkövek:

    - első brit csapatként nyert egymás utáni években bajnoki címet a másod- ill. első osztályban ('49-'50, ill. '50-'51)
    - a világháborúk utáni első angol csapatként duplázott (FA kupa + bajnokság, 1961)
    - első brit csapatként európai kupát nyert (Tottenham - Atletico Madrid 5-1, 1963 - máig holtversenyben a legnagyobb arányú európai kupadöntős győzelem)
    - az UEFA-Kupa első kiírásának győztese (vs. Wolverhampton, 1972)
    - a Manchester United mellett az egyetlen angol csapat, amely az 1950-es évektől kezdve minden évtizedben nyert valamilyen rangos trófeát.

Ezzel szépen el is érkeztünk a letargiához...

Két héttel korábban még úgy volt vele az egyszeri Yiddo (Tottenham szurkolói "Yiddo"-ként is ismertek, ez annak hangzik ami: a korai időkben Tottenham kerület jó pár zsidó családnak szolgált lakóhelyéül, s ez sajnos bárhol és bármikor garantálja a rivális csapatok egyes szurkolóinak rasszista megnyilvánulásait), hogy az a fránya, exkluzív negyedik hely tulajdonképpen elérhető, s emellett még egy FA kupadöntő is ott mosolyog ránk. Ehhez képest a Sunderland és a Portsmouth kb. derékba törte a Tottenham addig talán túl jól is sikerült szezonját. Az FA kupa elődöntőt és az EL indulást érő bajnoki helyezést a szezon előtt bármikor aláírtam volna. Egészen biztosan a béka seggét nyaldossa a csapat morálja, két ilyen hét után. Hogy tetézzük a kapitulációs hangulatot, a középpályánk egyetlen valódi harcosa, Sgt. Wilson Palacios is kisárgíttatta magát a következő két meccsre. Lennon is aligha lephet pályára, a csatáraink pedig olyan súlyos impotenciában szenvednek, hogy azt még maga Mutunus Tutunus, a gyümölcsöző farkak római istene sem tudná orvosolni.

Szóval mi mást is várhatna egy Yiddo a szerdai meccstől, mint hősies hazai győzelmet? Sok érvvel ugyan nem lehet ezt alátámasztani. Fáradtak leszünk és csalódottak, a legjobb védekező középpályásunk, a két legjobb hátvédünk és a legveszélyesebb játékosunk sem játszhat. De, talán erőt meríthetünk Mao főtitkár elvtárs bölcs szavaiból, miszerint az éjszaka mindig akkor a legsötétebb (mielőtt vaksötétté válik), mielőtt elkezd kivirradni. Az Emirates-beli őszi meccsen Defoe, Modrics és Lennon nélkül kellett pályára lépnünk, most az első kettő harcra kész. Kb ennyi pozitívumot tudok kikapirgálni az önsajnálat és pesszimizmus szemétdombjáról. Ha a puszta gondolat, hogy egy hazai győzelem szerény személyemet gyermeki boldogsággal töltené el még nem lenne elég ahhoz, hogy a Kedves Olvasó a Tottenham sikeréért égessen el egy-két áldozati bárányt, akkor álljon itt egy lista a két csapat híres-hírhedt szimpatizánsairól:

   1. a kék-fehér sarokban: Bob Marley, Salman Rushdie és Harald norvég király,
   2. a piros-fehér sarokban pedig: Fidel Castro, Osama Bin Laden és a sógorom.

Maradt még kérdés?

Na, azért. Akkor együtt, jó hangosan: KUKURIKÚÚÚÚÚ!

ps: Judas Cuntbell-t meg ne lássam a Lane-en!!!

Letargia akad itt is. Túllépve azon, hogy valószínűleg idén sem nyerünk semmit, egy pár mondat erejéig kapnék azon a lehetőségen, hogy ebben a posztban mentesülnöm kell az elfogulatlanság nehéz terhe alól. A lenti képen Arséne Charles Ernest Wenger látható, éppen Messi négyese után, megsemmisülve, megöregedve, „nincs ötletem” kifejezéssel az arcán. A másnap megjelent Index-es szösszenet sokaknál – a nem Arsenal szurkolóknál is – kivágta a biztosítékot. Ugyan tény, hogy egy kissé nyers formában és ébresztő jelleggel íródott, de azért egy pillanatra álljunk itt meg, Uraim.

Ez év augusztusában úgy néz ki, hogy végre eljutok a Cote d’Azur-re, ami „köztudottan” Wenger kedvenc nyári pihenőhelye. Ha úgy hozza a sors, hogy az öreg akkortájt mutatja meg hab testét a bícsen, mikor én is éppen egy decis jégert löttyintek az epres jégkásámba, akkor könnyen megeshet, hogy kihasználva a Főnök többirányú nyelvtudását, én is értésére adom: Das ist not áttyityűd, csezeg!

Megkímélnék mindenkit a VALÓDI problémák felsorolásától, aki bejárós a PL posztba, az úgyis látja, hogy ritkán rejtem véka alá a véleményem. Részben – de csak részben – egyetértek Imivel, hogy a sikert nem minden esetben mérik kupákban, Ágyús szurkolóként már azt is „sikerként” könyvelem el, hogy ha egy ép kezdőt ki tudunk állítani. Azonban a szezon végi kérdés már kurva unalmas: MEDDIG…?

A felelősöket innen nehéz megnevezni, egyébként sem varrnék mindent Wenger nyakába. A futball továbbra is szép, a stadion is gyönyörű – ahogy a pöcsöm is, de ezzel annyira távol vagyok még az ágyban elvárt eredményességtől, mint az Arsenal egy kupától. Pénz vagy van, vagy nincs, megfelelő igazolás vagy lesz, vagy nem lesz, egy biztos: a tűzhöz most is közel kerültünk, ahogyan jövőre is így teszünk, efelől kétségem sincs. A többi ebben az évben érzésem szerint a Chelsea – MU duón múlik, illetve azon, hogy építünk-e Wenger-rel közös homokvárat a parton…

A mai összecsapás egyértelmű esélyese az Ágyús alakulat, több szempontból is: kecskeszakállas, fiatal legény voltam még akkor, mikor a Spurs utoljára nyert ellenünk a bajnokságban, illetve az első bajnoki mérkőzés 100. évfordulóján megrendezett meccs közben a stadionból kapott sms („One nil to the Ars… NO! It’s two nil to the Arsenaaaaaaal!”) hűen tükrözte: idén IS erősebb a „Spurs-telek” túlsó fele. Ez persze nem jelent semmit, de reményeim szerint a kék-fehérek ma is úgy jönnek le a pályáról, mint egy jól kiklopfolt mekkcsikken…

Minden negatívum ellenére, továbbra is színtiszta Ágyús szívvel, ma meg főleg: GO GUNNERZ!

A hangulattal egyébiránt ma sem lesz gond.

Welcome to London again, live and direct from White Hart Lane, with The North London Derby, that’s the name of the game!

401 komment

Címkék: derbi premier league beharang vendégszerző

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr741918693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bakító 2010.04.14. 23:02:35

Nem vagyok hajlandó végigolvasni a kommenteket, csak annyi: Amikor beállt RVP, mintha egy másik dimenzióba került volna az egész mérkőzés.
Szóval kellenek a világklasszis játékosok, punkt-tum.

Ja és grat a dinamo bajnoki címéhez.

thetriggerhappy 2010.04.14. 23:02:42

@Slice: ez most igazan uriemberhez melto volt.

dickinson · http://jomagyar.blog.hu 2010.04.14. 23:02:50

Katasztrófa volt, amit nyolcvan percig műveltünk. Bale góljáért mellesleg én Sagnát hibáztatnám, ő ragadt be elég csúnyán.

Van Persievel bajnokok lettünk volna.

csabber-18 (törölt) · http://www.csabber.fw.hu 2010.04.14. 23:03:03

@peter135: "és ott leszünk újra a legelejééééén..."

lószerafin 2010.04.14. 23:03:14

@d3vnull: Sztem ha V Persie nem sérül le, akkor most nem mi lennénk a PL élén... De ha se V Persie se Essien akkor megint más a helyzet...

Ilu 2010.04.14. 23:06:31

Azert az jellemzo, hogy az elso bajnokiukat jatszok ellenunk rugjak eletuk goljat lasd Rooney,Rose vagy addig es azota sem semmit mutatok lasd Bentley, sztem kifejezetten az Arsenal ellen tartogatjak :)

rowi 2010.04.14. 23:07:01

ezzel a ki bajnok kérdéssel várjuk még meg a Spurs-Chelseat....bár amíg nincs Rooney...

de a Spursnek grat (már amit a streamvadászatban láttam belőle)

Domingo 2010.04.14. 23:09:23

@thetriggerhappy: Akárcsak a te folytonos okoskodásod.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.14. 23:09:56

Gratulálok a spursnek. ilyen fosul nem emlékszem mikor játszottunk utoljára, de ehhez annak is volt némi köze, hogy a spurs védelme tényleg betonkemény. Mindegy nem ment semmi, mindenki egyformán ideges és szar volt, Robin meg megmutatta abban a 10 percben, hogy mire lennénk képesek, ha Wenger ismét úgy állna neki csapatot építeni, ahogy Bergampék idejében tette. Hülyén hangzik, de míg tavaly meg tavalyelőtt azért sírtunk - maradjon együtt a csapat, én idén nyáron szívesen vennék némi változást.

A dinamónak még nem gratulálok, mert azért odáig el kell még menniük. De innen nem hiszem hogy elba**ák.

Robin uazze, mi a francért sérültél már le megint egy egész szezonra........

Domingo 2010.04.14. 23:10:23

@bakító: Én speciel még mindig nem tartom őt világklasszisnak, de úgy kell ennek a csapatnak, mint egy falat kenyér.

halihalo 2010.04.14. 23:10:35

@dickinson: A bíró nem fújt... Vagy csak alig.

Gratulálok a Spursnek, nagyot játszottak. És köszönet nekik, hogy nyugodtabbá tették a hátralévő bajnoki meccseket.

halihalo 2010.04.14. 23:12:37

@Rico1: Gondolom, ilyet te is rúgtál volna, bemelegítés nélkül.

dickinson · http://jomagyar.blog.hu 2010.04.14. 23:15:30

@halihalo: Pont ezzel volt a baj az első félidőben, az "alig" mindig a Spursnek ment. A másodikban már kár lenne ezt keresni.

Domingo 2010.04.14. 23:16:38

@halihalo: Az sokkal szimpatikus, hogy mindenki letérdel a lábai elé és már köpködnek is az Arsenalra az angolok miatt. :D

bakító 2010.04.14. 23:17:38

@Rico1: Remélem a VB-n neked is meg fogja mutatni. De nem igazán értem, hogy nem lehet észrevenni, hogy a beállását követő tízmilliomodik másodpercben teljesen megváltozott a játék képe. Ha ez nem világklasszis, akkor nem tudom hogy mi az.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2010.04.14. 23:18:58

@dickinson: Én nem így láttam, szerintem kiegyensúlyozott volt a spori , sőt be is szedtek jópár sárgát csirkéék, de tény, mikrosztrímen az apró finomságok nem jönnek át.... meg különben is. Annyira fosul játszottunk, hogy mindegy.

dickinson · http://jomagyar.blog.hu 2010.04.14. 23:25:41

@morphine: Tényleg nem ezen múlt, kár azon elmélkedni, mi lett volna, ha kiszórja Kaboult. Játszani kéne.

halihalo 2010.04.14. 23:27:58

@Rico1: Nem térdeltem, egyszerűen szép gól volt, és az angolok miatt sem szóltam egy szót sem...
A többi stimmel...

Domingo 2010.04.14. 23:29:58

@halihalo: Itt nem rád céloztam.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 00:04:39

I am sorry no bonus game over :)

Grat a sp?rsnek, megérdemelten nyertek.

Grat a cselszkijnek a bajnoki címhez.

Nehéz a játékunkról bmit is írni... főleg a mairól, mert az értékelhetetlen kategóriába tartozott, nem a vereség miatt, hanem a mutatott játék miatt.

Néhány kósza gondolat:
- kapus nélkül nehéz, sokáig védtem Almuniát, de Zenzonak lett igaza, így én is védek, de Benitó is
- ennek ellenére sztem nem fogunk kapust igazolni
- továbbra is állítom, ez a maximum ebből a keretből (főleg, ha a sérüléseket figyelembe veszem), ezért én kitartok Wenger mellett, mással nem tartanánk itt
- a van-e pénz? kérdésre nem fogunk választ kapni
- amellett, hogy gyengült a PL színvonala, nehezen tudok magyarázatot adni, hogy Diaby, Eboué, stb miért játszik 1 hónapon keresztül nagyon jól, majd 1 hónapig nagyon rosszul
- vége a szezonnak, most sem nyertünk egyetlen kupát sem
- Wenger a sérülésekre fogja majd, és a fiatalságra
- szeptemberben megmondtuk, addig tart a szezon, amíg a 2 középső védőnk le nem sérül - igazunk lett

Grat még egyszer a sp?rsnek, ezt ios meg kellett érnünk, de igazságos eredmény született.

Üdv, ymy

Woland 2010.04.15. 00:14:42

@imici77:

Wenger nyilatkozata is teljesen fair volt meg ez is ;)

Remelem Manciniek szajat elkenitek az Emirates-ben!

Udv!

(nem foglak vigasztalni, ugyis tudod hol kell azt keresni nelkulem is :)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 00:17:02

@Woland: Wengerhez még nincs erőm :)

én is remélem :) az egy kis gyógyír lenne a sebekre :)

szomorú happy end :)

vadkutya 2010.04.15. 00:17:40

Addig nem írok több posztot ennek a csapatnak, míg Almunia és Silvestre a keret tagja.

Azt hiszem, "tökéletes" befejezése ennek a szezonnak, ennél lejjebb már nem süllyedhetünk,h egy ilyen senkiházi csapattól kikapjunk. Annyi pozitívum mindenképp volt,h láttuk hogyan véd egy igazi kapus.

Bentley pedig lehet,h Arsenal nevelés, de nála nagyobb faszcsírát nem hordott még a hátán a Föld, de azt már az Emirates-beli meccsen is leírtam. Egy igazi kis sunnyogó geci, nem több.

Az pedig mindent elmond,h Wenger-nek egyetlen "ütőkártyája" van: Walcott pályára küldése.

Robin-nak rendkívül örültem, amint pályára lépett, volt játék. Jó volt újra a gyepen látni.

shinigami 2010.04.15. 00:20:50

jokis meccs volt mind2 oldalon(!) sok serulttel
orulok h gyoztunk bar kellett hozza az arsenal hatso alakzata meg Gomes is de sikerult!

shinigami 2010.04.15. 00:23:29

@vadkutya:
kicsit mokas h a 'senkihazi' csapat ellen 80 percig azt se tudtatok merre van a kapu...

vadkutya 2010.04.15. 00:27:52

@shinigami: Persze, s ez a ti érdemetek volt, így van. Láttuk mit műveltetek a kapu előtt, hagyjuk. Egy kapushiba és egy védelmi, ennyi.

Woland 2010.04.15. 00:32:17

@vadkutya:

azert a jelenlegi otodik helyezett otthonaban kaptatok ki, ahol iden a United-en kivul senki sem rugott egy golnal tobbet es ahol az egesz szezonban is csak tizszer kellett Gomes-nek maga moge nyulnia. ANNYIRA nem volt szenzacios a meglepetes.

mondjuk az igaz hogy vasarnap ota nem egeszen 3 nap pihi volt a csapatnak, mig az Arse 8 napot keszulhetett.

Bentley-t megertem hogy utalod, de ma eppen nem csinalt semmi visszataszitot szerintem. Volt egy kis lokdosodese Nasrival meg egy eset amikor megprobalta beetetni a birot de az nem fujt semmit, oszt annyi.

Gomes tenyleg isten volt ma, RvP meg sajna klasszis jatekos, nem lehet szepiteni...

remelem Almunia es Silvestre megy a nyaron mert jol irsz : ) utolag is koszi az egyuttmukodest!

vadkutya 2010.04.15. 00:44:48

@Woland: Nincs ezzel semmi baj, elismerem a győzelmet, de vhol sztem mindkét csapat pocsékul játszott, ezzel sztem Te is egyetértesz.

Mellesleg biztos voltam abban,h ma kikapunk, ezért is bosszant. Nyilván a posztban ezt nem írhattam le, annál jobban utálom a T.Ham-et.

RVP pedig egy ISTEN. De jó volt látni,h mi lett volna, ha...

Én is köszöntem, máskor küldj ékezetet. ;)

shinigami 2010.04.15. 00:53:30

@vadkutya:
a tamadasainkrol sztem semmi jot nem irtam mert kb nemis lehetett, sot azt sem irtam h jol jatszottunk volna mert rohadtul nem
ellenben nehogy mar en kerjek bocsanatot mert szar a kapusotok es a vedelmetek...
a senkihazi meg meg mindig nc...

vadkutya 2010.04.15. 01:04:31

@shinigami: Azt ne várd,h azt írjam, ez a remek Spurs, pont ezért ennyire nem is kell magadra venned, amit írtam.

váév építők (törölt) 2010.04.15. 07:39:26

@donnelly: @Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:
de igen, komolyan gondoltam, de mivel úgy gondoltam, hogy nem ide tartozik, ezért nem is akartam itt belemenni vitába, elvitte volna a kommenteket más irányba a meccstől.
amúgy minden háborút elitélek és tudom, hogy sok más nép is csúnya dolgokat művel háborúban, de ez NEM ment fel minket a büntetés alól, amit mindig a győztes szabhat meg.
tudjátok: sírni csak a győzetsnek szabad....

Asidotus 2010.04.15. 07:39:41

@vadkutya:
pedig remek csapat a Tottenham. Lehet, hogy a legjobb kezdő 11-egye jobb az Arsenalnak, de a Spursnél jobb játékosok várnak bevetésre, és ez ma, amikor számos hiányzó volt mindkét oldalon, be is bizonyosodott.
Még 3 kutya kemény meccs lesz hátra, ahhoz Barcelona kellene, hogy hozza mindazokat, bár az a véleményem, hogy a Chelsea/MU ellen az egyiktől ki lehet kapni, ha az összes többi meccset hozzuk, beleértve a City ellenit is. Csak a gond az, hogy a City még Rooney nélkül, mi viszont egy Rooney-val felálló MU ellen kell küzdenünk. Annyi talán van, hogy a Citynek meg egy Van Persie-vel felálló Arsenallal kell megbirkóznia.

Egy jó elemzést persze szívesen látnék a meccsről, hogy miért mi nyertünk. És az is érdekelne, hogy igazából hol lehetne előre lépni. Ez a csapat jó, a BL-ben továbbjutásra esélyes (bár tartok tőle, hogy betennék a 4. kalapba, akkor már nem biztos), de a legjobb nyolcba még nem való.

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.04.15. 07:57:25

@imici77: Tegnap azon gondolkodtam a kezdőket ill. kereteket elnézve, hogy azért Wengertől mekkora teljesítmény, hogy itt tart a csapat. Mert lássuk be, a keret nagy része középszerűnél nem jobb játékos. Diaby, Silvestre, (a mai) Campbell, Denilson, Eboue, Bendtner stb. 1-1 meccsen jók, de rájuk bajnokcsapatot építeni nem lehetséges. Az említettek közül hány férne oda a Chelsea ill. a MU padjára? Hát, szerintem 0.
Arra akarok kilyukadni, hogy Wenger hiába fiatalít/nem költ, egyszerűen ez a mostani generáció, amit összeszedett, nem egy világverő szupertehetségek gárdája. Emiatt ismét ott fog tartani a csapat, hogy nyáron vagy költ, vagy ott marad, ahol volt (esetleg a City miatt lejjebb is csúszik). Mert lássuk be, ahhoz, hogy idén ez az Arsenal bármit is nyerjen, ahhoz sok minden össze kellett volna jöjjön.
Öcsém Arsenal szurkoló, tegnap együtt néztük a meccset, ő is teljesen ki volt akadva, amit megértek... Már én üvöltöttem néha a TV előtt Rosicky-nek, hogy "lőddmárelbaszod". Frusztráció. Ez a legjobb szó, ami mostanság eszembe jut a csapatotokkal kapcsolatban.
A Tottenhamnek pedig grat, remélem hétvégén 3-mal kevesebb pontot szednek össze :D, bár a 4. helyen inkább látnám őket (bár teljesen biztos vagyok abban, hogy a City messzebbre jutna a BL-ben, mint a Spurs)

United82 2010.04.15. 08:06:22

hétvégén micsoda meccsek lesznek...

fél 3kor City-United...
tegyük fel hogy valami csoda folytán nyerünk, ebben az esetben a Spurs úgy kezdhet fél7kor a Chelsa ellen, hogyha nyer akkor visszaveszi a 4ik helyet a Citytől, ez szárnyakat adhat nekik és ha megverik a Chelseat akkor megint csak 1 pont 3 meccsel a vége előtt...
persze az egész alapja az hogy mi nyerünk a City otthonában , amit nehezen tudok elképzelni a formák alapján....

egy tuti most 7végén:
City-United
Spurs-Chelsea

köv 7végén
Arsenal-City
United-Spurs

majd az utolsó forduló előtt City-Spurs...

Nem semmi végjátéknak nézünk elébe:)

Viszlat 2010.04.15. 08:16:17

@Rooney82: hacsak nem dől el már ebben a fordulóban egy City és Chelsea győzelemmel. Mert akkor már csak azon kell izgulni, hogy ki lesz a második.

@Woland: végigolvastad te azt a nyilatkozatot? Persze az elején elmondja, hogy milyen jól védekezett a Spurs, stb, de aztán sikerült neki odabökni két eléggé érdekes (értsd: ostoba és genya) dolgot is a Tottenham BL szereplésével kapcsolatban.

United82 2010.04.15. 08:18:17

@Viszlat:
Persze az is benne van.
Sőt a mi formának figyelembe véve 10ft-ot nem raknék arra hogy nyerünk a City ellen, de tudod milyen az ember:)
Szóval annak hogy a City+Chelsea nyerjen annak nagyobb esélyt adok, de simán nyerhet a United+Spurs is, végülis fociról beszélgetünk, azaz "bármi megtörténhet, mert a labda gömbölyű":D:D:D:D:D

Walmer 2010.04.15. 08:40:30

megkésve bár, de szeretnék gratulálni thetriggerhappy kollegának, aki nagyon vitézül állta itt a sarat tegnap. Mondandójának 100 százalékával egyetértek.

A tegnapi meccset az első pillanattól az utolsóig élveztem. Élveztem, hogy egy Rose és egy Bale nevű brit faszi gólt rúgott ennek a műmájerekből és pojácákból álló csapatnak, amelynél csak a Pompeyt utálom jobban. És ha pavljucsenko, vagy Gudjohnssen egy picit kevésbé fogalmatlan, akkor lehetett volna 4-1 is.
@vadkutya: neked meg ez a kommented eddig a blog mélypontja.
Minél többen ugatjuk annál igazabb lesz. Így gondolod? csak gratulálni tudok hozzá.

Walmer 2010.04.15. 09:17:04

@donnelly: Mondjuk gondolom azzal tökéletesen tisztában vagy, hogy ezeket a koncentrációs táborokat nagyon nem kell keverni a náci, vagy sztálini táborokkal. Egyrészt azok effektíve azért épültek, mert meg akartak semmisíteni embereket benne, a búr háború alatti táborok pedig ugye a gerillahadviselés elleni harc eszközei voltak, amit az is bizonyít, hogy a harcok gerillaháborúvá fajulása előtt ezek nem léteztek. Az, hogy üvegszilánkokat kevertek(?) gyerekek ételébe az semmiképpen sem volt mondható "hivatalos brit politikának" ellentétben a náci és szovjet módszerekkel. Sokkal nagyobb gond volt, hogy le se szarták az ott lévő embereket. qasi magukra hagyták őket. nem volt orvosi ellátás, stb.

Azt meg már csak én teszem hozzá hogy a búrok sem éppen irgalmasságukkal tűntek ki korábban az őslakosokkal szemben.

Everred 2010.04.15. 09:23:40

Nagyon vicces, hogy vannak emberek, akik még a bajnoki címet számolgatják :-)

Rooney elvileg már lesz a hétvégén a City ellen, de ott mi úgysem nyerhetünk, lásd Ligakupa-elődöntő. Ha mégis, az királyság, és utána lehet, hogy a Spursnek fogok szurkolni az Old Traffordon, persze csak ha megverik a Chelsea-t is. Ne legyen már a Tevezzel, Adebayorral, Bellamyval fémjelzett köcsögbanda a negyedik.

United82 2010.04.15. 09:35:07

@Everred:
Hidd el én is röhögök magamon hogy számolgatok, főleg az elmúlt 2 hét teljesítményét figyelembe véve, no de hát mivé lenne a világ ha nem számolgatnánk ameddig van matematikai esély?:) Így számolgatunk:) Még 2napot...vagy 9napot, attól függ meddig lehet:)

nils_h 2010.04.15. 09:38:53

@Walmer: "csapatnak, amelynél csak a Pompeyt utálom jobban. És ha pavljucsenko, vagy Gudjohnssen egy picit kevésbé fogalmatlan, akkor lehetett volna 4-1 is." - Szegények, nem tehetnek róla, hogy nem angolok! Muhahaha!

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 09:42:28

@Zsoca87: egyetértek. nem reális a bajnoki cím ezzel a kerettel. az, hogy miért ilyen a keret, wenger, pénz, ezt lehetne elemezni. az én véleményem ismert: nincs pénz, wenger jó edző, s hosszú távon neki lesz igaza.

Öcsédnek üzenem, hogy fel a fejjel, ez a szedett-vedett társaság érmet nyer, amit a szezon előtt aláírtunk volna. Jah, meg igyon egy sört :)

rexford 2010.04.15. 09:50:22

@Senderos: Az Arsenal az egyetlen európai értelemben életképes csapat, amelyik nem arab, orosz vagy amcsi kézben van.

Farhad Moshiri (majdnem arab), Uszmanov, Kroenke.

Az elnök angol, az tény. Kérdés, hogy mennyire van az ő kezében a klub az 1% alatti tulajdonával.

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.04.15. 09:53:22

@imici77: Elemezni lehet a dolgot, de szerintem az igazságot nem tudnánk kideríteni.
Az általam ismert 2 variáció : (nagyon röviden)
1 - Wenger költene, de nem hagyják, a stadion hitelei miatt
2 - Wenger nem akar költeni, mániája a fiatal csapat minimális pénzből, hogy a klub hosszátávú anyagi alapjait megteremtse.

Illetve a kettő között is lehet ilyen kevert lehetőség.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 09:59:20

@Zsoca87: továbbra is a hosszú távban hiszek, ami lassan elkezdődik, idén is jobb az eredmény, mint tavaly :)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.15. 10:02:59

@rexford: majdnem a harmada orosz, majdnem a másik harmada amerikai, kb 20% angol lady, aki most adja el. kb 10% kisbefektető. (részvények vannak, de nincsenek bevezetve tőzsdére).

danesdzsu2 2010.04.15. 10:04:15

@rexford: vazze, Moshiri perzsa. Nála lehet, hogy még te is "arababb" vagy:)

rexford 2010.04.15. 10:07:26

@danesdzsu2: Mondom, hogy majdnem. Bár lehet, hogy a perzsák/arabok még ezt is kifogásolnák.

bakító 2010.04.15. 10:18:59

@rexford: Hát ha valakik úgy tiszta szívből utálja az arabokat azok garantáltan a perzsák.

rexford 2010.04.15. 10:23:58

@bakító: Hadd ne kelljen tovább magyarázkodnom. Azt hittem, egy kis csúsztatás belefér.

bakító 2010.04.15. 10:40:48

@rexford: Világos.
A lényeget, vagyis a klub tulajdonosi szerkezetét illetően amúgy tévedsz. Ténylegesen az Arsenal az egyetlen olyan élcsapat Európában, amelyiket még a régimódi plurális tulajdonlás jellemez.
A nevezett perzsa-üzbég páros 26% fölött birtokol, aminek magja a David Deintől vásárolt rész. Rossz nyelvek szerint Dein még mindig ott van a háttérben, és ha az ázsiaiak kerülnek pole pozícióba, akkor ő megkapná chief executive posztot.
Az Amerikai Kroenke (népszerű nevén silent Stan) 29,98%-ot birtokol, és ha eléri a 30-at, akkor az angol tőzsdei szabályok értelmében kötelező felvásárlási ajánlatot kell tennie a maradék 70-re. Ezzel még kivár, mert túl magas a jelenlegi ár. Ő egyébként összeboltolt a jelenlegi bordal, és kiszorították a klub irányításából mind Usmanovékat mind a 15% körül birtokló Lady Nina Barcewelt. A Lady egyébként örökölte a tulajdont, és a család régi Arsenal tulajdonos. Úgylátszik viszont, hogy beleunt a jelenlegi vircsaftba, és el akarja adni a részét, ezzel kiváló csámcsognivalót adva az angol sajtónak.
A maradék rész még részben a mostani board, részben kis tulajdonosok kezében van.

Elképzelhető, hogy ez a plurális szerkezet meg fog változni a közeljövőben, de egyáltalán nem dőlt még el, hogy hogyan. A Lady 15%-áért még nagy csata lesz, és persze kérdés, hogy a vevő nem fossa e össze magát, az ezt követő kötelező felvásárlási ajánlattételtől. Piaci elemzők szerint a klub jelenlegi értéke 1 Mrd font, tehát nem kis tételben játszanak.

Egy újságíró egyszer úgy jellemezte a helyzetet, hogy az Arsenal birtoklásáért folyó harc simán megüti a Dallas sorozatban látottakat. Jó kis filmsorozatot lehetne belőle forgatni.

thetriggerhappy 2010.04.15. 10:46:01

@Rooney82:

a west ham elleni végjáték óta sajnos pesszimista vagyok. a spurs, mint tegnap és vasárnap is láthattuk, az utolsó percekben szokta elveszteni a meccseit. a city, united, chelsea ellen szerintem 3 pont néz ki reálisnak, ami sajnos kevés. mindhárom csapat jobb papíron és mindhárom az életéért küzd, tehát nem fogja félvállról venni a meccseket.
de nagyon örülnék ha nem lenne igazam.

viszont izgalmas lesz a befutó, az szent.

thetriggerhappy 2010.04.15. 10:49:43

@nils_h:

hogy te mennyire nem érted, hogy miről is van szó, az egészen elképesztő.

nils_h 2010.04.15. 11:42:53

@thetriggerhappy: no ebben egyetértünk. Nem veszi be az agyam ezt az érvelést, nem látom benne a logikát. Válogatott szinten éppenséggel drukkolok az angoloknak, de mióta a Tottanhamben nem északlondoni zsidó gimnazisták, az Arsenalban pedig nem fegyvergyári munkások játszanak (értsd: modern kori profi labdarúgás), azóta a klubbokkal kapcsolatban a nemzetieskedést értelmetlennek gondolom.
De befejeztem, mert már én is unom.

Walmer 2010.04.15. 11:52:05

@nils_h: "modern kori profi labdarúgás" volt a Bosman-korszak előtt is.
De ha ennyire nem érted és esetleg érdekel a téma, akkor esetleg olvasd el ennek a faszinak a véleményét is, aki ezek szerint pont úgy nem érti a profi focit, mint mi:

rugdesfuss.blog.hu/2008/12/21/the_meaning_of_life

pirosmate 2010.04.15. 12:27:14

@Walmer: Azért ezt a kérdést még lehet finomítani. Egyrészt a búrok a 17-18. század során telepedtek le, évszázadokkal az angol-búr háborúk előtt. Nyilván, annak a földnek is volt gazdája előtte, és igen, ők sem fehérlóért vásároltak. DE semmivel sem voltak jobbak, vagy rosszabbak mint a koruk általában, vagy akár a hasonló telepesek ÉSzak-Amerikában. Államaik meglehetősen demokratikus módon működtek, stb.

Ezzel szemben az angolok úgy bántak velük, mint bármelyik pogány benszülött néppel a gyarmatokon, és akkoriban ez okozta a legnagyobb nemzetközi visszhangot. A concentration camp pedig tényleg brit találmány, és az angolok máig egyik legnagyobb szégyene. Kevés olyan modern háború volt, ahol a civil lakosság elhullása ilyen mértékű lett volna.

thetriggerhappy 2010.04.15. 13:06:19

@nils_h:

szerintem minden klub képvisel valamit, egy identitást, amibe még egy külföldi szurkoló is beleszerethet.
egy futball klub nekem több mint 11 igazolt profi sportoló együttese, van egy címere, van egy székhelye van egy "ideológiája" és van egy lokális kötődése (pont ezért a lokális kötődés miatt nem beszélek többes szám egyes személyben a spursről, még 20 év szurkolás után sem.). nekem 11 szedett-vedett játékos szerepeltetése pont ezeket a pluszokat rombolja le.

senki nem gondolja, hogy egy villa vagy egy klinsmann tönkreteszi az identitást, ahogyan egy bergkamp vagy egy henry sem feltétlenül, ők hozzá is tudnak tenni, ahogyan a légiós zlatan is hozzátesz a barcahoz, de ha a pályán 11 bassong, kaboul és sagna futkos, az már sokat elvon számomra az élvezetből.

puyolnál sok jobb védő szaladgál, valószínüleg ő sem lenne uez a játékos a valenciában, a manutdben vagy a kispestben, ő azért tart ott, ahol mert barca nevelés, mert katalán és mert a barcaban játszik.

mit tennék ha holnap a spurs elkezdene arsenalosodni? valószínüleg szurkolnék nekik, de marhára szívnám a fogam és nem tudnék maradéktalanul örülni egy kizárólag berbatov féle gloryhunterek által megnyert trófeának.

thetriggerhappy 2010.04.15. 13:07:55

@pirosmate:

szerintem hagyjuk már a búr háborúkat, semmi közük nincs a focihoz.
majd ha jövőre a rugby vb-n játszanak a springbokok az angolokkal, elővehetjük a témát.

nils_h 2010.04.15. 13:16:32

@Walmer: köszönöm, jó volt olvasni!
És ezt meg is tudom érteni:
"West Ham??? Én is drukkoltam nekik egy pár éve, amikor fantasztikus csapatuk volt. Ott játszott Rio Ferdinand, Joe Cole, Michael Carrick, Frank Lampard...Nagyon izgalmas klub volt akkoriban, aztán rettenetes csalódást okoztak. Elkezdtek szlovákokat, cseheket, íreket, franciákat, afrikaiakat és olaszokat igazolni, és akkor azt mondtam magamnak: "De hiszen ennek semmi köze sincs a West Hamhez!" És onnantól fogva már nem érdekeltek többé." - Csak engem meg érdekelnek. Nem a szülővárosom csapatának drukkolok, hanem egy idegen ország idegen csapatának. Azt gondolom, hogy az Arsenal nem lenne Arsenalabb attól, ha Arshavin vagy Vermaelen helyett Joe Cole-t vagy Ferdinandot válsárolták volna meg. Egyik sem egy fegyvergyári munkás, hanem profi focista. És ez pontosan igaz bármelyik első ligás csapatra is. Attól hogy többé-kevésbé angol játékosokat (is) adnak-vesznek még ugyanúgy igaz rájuk a mondat: "De hiszen ennek semmi köze sincs a ...hoz!". Ez sajnos vagy nem sajnos így van. Helyi kötődésnek marad a megye II. a nemzeti kötődésnek meg a válogatott (persze ha Almunia angol válogatott kapus lesz (LOL), akkor már az sem). UFF, befejeztem.

thetriggerhappy 2010.04.15. 13:26:04

@nils_h:

hülyék mi sem vagyunk, pontosan tudjuk, hogy már soha nem a fegyvergyári munkások, vagy a szűkebb kerület ifjai fognak focizni egy-egy klubban, de ettől még léteznek fokozatok és ezekből a fokozatokból lehet választani.

számomra szimpatikusabb egy villa mint egy city és az arsenalt nem csak és kizárólag a hagyományos rivalizálás miatt rühellem, hanem a wengeri éra miatt. és soha nem fogom megérteni, hogy mitől lesz valakinek rokonszenves a mai arsenal, amiben még henryk vagy bergkampok sem játszanak, csak sagnak, eduardok és almuniák.
ha maradna rvp, fabregas, a többit simán fel lehetne tölteni britekkel, azok sem lennének rosszabbak. de itt már belép a tesco gazdaságos szemlélet, ami egy klubtulajtól vagy egy gazdasági igazgatótól érthető , egy szurkolótól, aki ráadásul nem is születik bele az arsenal imádatba, hanem választ, kevésbé.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 13:31:34

@thetriggerhappy: "ha maradna rvp, fabregas, a többit simán fel lehetne tölteni britekkel, azok sem lennének rosszabbak"

persze, lásd sp?rs példája. feltöltve jobbak (vagytok), mint mi, meg ugye az a harmincvalahánypontos különbség is tökéletesen ezt mutatja.

amúgy lassan ott tartasz, h megmondod ki miért választhat magának csapatot. Számodra nem érthető, hogy miért választja vki az Arsenalt, az nem azt jelenti, hogy ez nem normális és nem elfogadható.

thetriggerhappy 2010.04.15. 13:42:27

@imici77:

na, leírom, hogy miért nem beszélek többes szám első személyben, majd jössz és elkezdesz mi+ti-zni....

tegnap jobbak voltak, nem? vagy más meccset néztünk? két brit gólt láttam és egy dánt....és te?
harmincvalahány pont? milyen tabellát nézel?

és nem, nem mondom meg. nem ülnék le vitázni nick hornbyval, de még egy ian wright miatt gunnerré lett magyarral sem. de azok, akik szerint jó és szurkolói szempontból védhető az arsenal játékospolitikája, nem ezek közül kerülnek ki.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 13:49:15

@thetriggerhappy: jelenleg ugye nincs ekkora különbség, de Te is tudod miről beszélek, ne add az ártatlant. s ezek a tények azok, amelyek megcáfolják, hogy feltöltéssel elérhetnénk ugyanezeket az eredményeket.

A wigan érhetné ezeket, nem mi.

Amúgy Song például bűn rossz volt, mikor elkezdett nálunk játszani és folyamatosan játszott. Most meg azért a posztján az egyik legjobb. Fejlődött. Persze vehettünk volna tucatszámra védekező középpályást, kipróbálhattunk volna 10 angolt ott, de nem tettük. Lehet h nem szimpatikus, de jelenleg van egy jó játékosunk, aki fiatal, sok évig meghatározó játékosa lehet a csapatnak. Nem angol. leszarom.

thetriggerhappy 2010.04.15. 14:16:16

@imici77:

08-09: 21,
07-08: 42,
06-07: 8
05-06: 2
04-05: 31

volt itt már mindenféle különbség, jelenleg nincs 30 pont, de ha szeretnéd visszamehetünk bill nicholsonig is.
jelenleg az a helyzet, hogy a woolwich évek óta nem ért el semmit a bl helyen kívül, úgyhogy nincs mit irigyelni annyira. azt a bl helyet pedig nem kérném ha ennek az volna az ára, hogy az afrikai nemzetek kupájának mezőnyét kellene néznem a csapatom mezében.

(és ez sem volt rasszista, mielőtt ezzel jönnél)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 14:43:22

@thetriggerhappy: most akkor angolokkal lenne (21+42) / 2 = harmincvalahány pontos különbség a 2 csapat között? asszem ez a közelmúlt, nem kell időgépet venned. Ha már a kib?szott számokon lovagolsz.

asszem nem kevés összeget költöttetek nem angol játékosokra, Modrics, Pavljucsenko, Gomes. Persze a szintén angol Keane (újabb) és Berba eladásából volt rá pénz.

Ha a BL számodra az Afrikai Kupa, akkor nem nézed, de ettől még lejátszák ezeket a meccseket. angolok nélkül is. idén is :)

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 14:54:32

@thetriggerhappy: bl döntő +bl elődöntő < ligakupa

Üdv, ymy - számok nélkül

thetriggerhappy 2010.04.15. 15:04:41

@imici77:

ez egy egészen jó számítási mód, remélem azért, hogy nem a ksh-ban dolgozol!

keane ír. őt idegenlégiósnak számítani vicces. vagy szerinted egy ír az uaz mint egy szenegáli? bale is idegelnégiós? meg giggs is?

modrics és gomes a maga posztján nagyon elől végezne a pl játékosai között. pavljuchenko egy melléfogás, de ezt írtam is. almunia, silvestre, denilson szerinted megüti az átlagos pl szintet vagy annál azért picit jobb?

látszik, hogy te szarsz az angol focira, neked a bl meg az arsenal a menő, úgyhogy nekünk tényleg nincs miről vitáznunk. gondolom a második csapatod a real, akiket zidane és figo miatt kedveltél meg az inter.
nem baj ez, csak így legalább el tudjuk helyezni egymást a koordináta rendszeren.

horas 2010.04.15. 15:04:50

Geci jó meccs volt,Van Persie télleg rettenetesen hiányzik eből az Arsenal-ból.Gomes pedig szenzációs volt,olyan bravúrokat mutatott amiket talán még a legnagyobbaktól sem szoktunk látni...
Nagyon disznón hajrázott az Arsenal.De hát kaptak két gólt,egyet egy középhátvédről egyet meg a kapusról...most kezdjek el Wenger-ezni...

thetriggerhappy 2010.04.15. 15:07:01

@imici77:

a bl döntő nagy élmény volt. megmutatta mi is a különbség egy valódi, a hagyományaira és a nevelésére épitkező, gyökerekkel és filozófiával rendelkező nagy csapat és egy középszerű maghrebiekből és afrikaiakból álló tesco csapat közt.
gondolom te is élvezted, ahogyan a 4-1-et is.

mert én a carling kupát eléggé.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 15:11:25

@thetriggerhappy: látom, helyettem gondolkodsz... bravó...nincs második csapatom - ha érdekel. az angol foci nem érdekelről meg annyit, h voltam már bristol city meccsen, másodosztályban, volt itt róla poszt, nézz utána.

de a személyeskedést szerintem hagyjuk ki, nem kérdőjelezem meg a vallásod, munkahelyed, nemzetiséged, korod, stb... kölcsönös tisztelet jeligére.

Slice 2010.04.15. 15:12:16

@thetriggerhappy: "megmutatta mi is a különbség egy valódi, a hagyományaira és a nevelésére épitkező, gyökerekkel és filozófiával rendelkező nagy csapat és egy középszerű maghrebiekből és afrikaiakból álló tesco csapat közt. "

Az a BL döntő azt mutatta meg, hogy ha az Arsenal 10 emberrel játszik akkor a Barca kicsikarja a győzelmet valahogy. Ez a vita amiről szó van már tegnap is unalmas volt ma is az, és ha még tetézzünk a Barcával is nem tudom mi lesz itt..

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 15:13:56

@thetriggerhappy: "középszerű maghrebiekből és afrikaiakból álló tesco csapat közt. "

itt a vége. :)

thetriggerhappy 2010.04.15. 15:18:37

@imici77:

nem mondod! bristol city meccsen! belátom, te egy igazi szurkoló vagy!

thetriggerhappy 2010.04.15. 15:20:20

@Slice:

a 4-1 is ezt mutatta, ugye? hagyjuk már ezt a maszatolást, a barca nyert, az arsenal vesztett.

mellesleg nem vagyok barca szurkoló, de amit ők csinálnak, szerintem egy követendő példa: klubnevelés edző, klubnevelés fiatalok pár világszíntű légióssal.

Slice 2010.04.15. 15:21:34

@thetriggerhappy: Nem, a 4-1-en lealáztak minket. De Te a BL döntőről beszéltél, nem erről a meccsről, úgyhogy ne keverjük ide.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.04.15. 15:26:24

miért? tescos csapat, teszkós bringa... tök fain kifejezés. (mint gondolatot értékelem, nem a célját).

Slice 2010.04.15. 15:26:54

@thetriggerhappy: Amúgy meg amég Wenger az edző addig ne várj mást főleg ne angolokra építő klubot, neked ez nem szimpatikus, ez van. Egy ágyús szurkolót sem fogsz arról meggyőzni, hogy a csapat egy fos, mert nincs benne elég angol, és te sem fogsz meghatódni attól, ha valaki azt mondja, hogy ez így jó és kész. Parttalan vita.

Slice 2010.04.15. 15:36:46

@thetriggerhappy: "mellesleg nem vagyok barca szurkoló, de amit ők csinálnak, szerintem egy követendő példa: klubnevelés edző, klubnevelés fiatalok pár világszíntű légióssal. "
Ehhez pedig annyit fűznék hozzá, hogy ez egyáltalán nem garantálja azt, hogy az a csapat amelyik így tevékenykedik sikeres lesz elég ha csak az edzőből kiindulunk..Nézd meg a régi nagy játékosok milyen "remek" edzők..Pep kivétel és még van is néhány de nem sok.

thetriggerhappy 2010.04.15. 15:40:50

@Slice:

tudod: "with a packet of sweets and a cheeky smile"

utálnám ha wenger lenne a csapatom edzője.

thetriggerhappy 2010.04.15. 15:43:03

@Slice:

guardiola előtt is sokszor ült barca érzelmű a barca kispadon.
a saját akadémia pedig hosszútávú terv és sok pénz. az meg nincs, mert kellett a mozgólépcsős emirates.

Slice 2010.04.15. 15:44:51

@thetriggerhappy: Elhiszem, én pedig utálnám ha 1-2 évente váltogatnánk az edzőt és bár lenne angol játékosunk viszonylag sok, de érdemben szart sem érnénk el vele. (BL és PL elsősorban) Erre lehet azt mondani, hogy hát persze mi sem érünk el szart sem se itt se ott, de azért a BL elődöntő-döntő, vagy a PL 2. 3. helyek sem elhanyagolhatóak.

rizla 2010.04.15. 15:45:44

@Slice: szerintem azzal nincs gond, hogy kevés az angol az arsenalban. ez ilyen mellékes dolog, amibe a sznobok beleköthetnek. a vieira-féle csapatot sem igazán az angolok jellemezték, aztán mégis a helyén volt a szívük.

Slice 2010.04.15. 15:46:14

@thetriggerhappy: Ja sokan ültek barca érzelműek a padon, csak nem értek el ilyen eredményeket. Ez a nem mindegy.
Az Emiratesről meg ne nyissunk vitát, értelmetlen.

Slice 2010.04.15. 15:48:34

@rizla: Szerintem sincs vele gond, ebbe nem tudom mi értelme van belekötni. Minden csapatba bele lehetne kötni, mert x meg y nem tetszik nekem és akkor ez fos meg pojácák vannak ott, de nekem nem mániám az ilyesmi.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 15:51:11

@thetriggerhappy: majd kitermeli az emirates a sok pénzt. tavaly a kicsik dupláztak.

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.04.15. 15:55:20

@thetriggerhappy:
Van akadémiánk, nem egy angol válogatott játékos került ki onnan.

Ja és leszarom, hogy T/1.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 16:45:29

Denilson doubtful, Vermaelen 'out for season'

végre összeáll a Sol-Szilvi kettős, tökéletes befejezése a szezonnak. Tevezt megeszik, de Adét lenyelik keresztben, az biztos :)

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.04.15. 16:54:07

@imici77:
A hétvégén Sagna-Szilvi kettős lesz abból.

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.04.15. 16:56:39

@peter135: mindegy, úgyis joga-bonito lesz erődemonstrálással... jah, nem a wigan pályája... szántóföld. akkor ívelgetünk... tipikus angol foci lesz, angolok nélkül. :)

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2010.04.15. 16:58:34

@imici77:
Eastmond kezdő lesz! :)
Egyébként tényleg mindegy, tétje már úgysincs. Jönnek a szokásos év végi bulimeccsek.

rokamoka33 2010.04.15. 17:03:48

én (is) abban reménykedem, hogy a City elkapja a United-et, míg a Chelsea nyer, ezzel kb. le is zárul a játék az 1. helyen remélhetőleg
mondjuk még az is jó, ha a City-MU csak X, de a Chelsea győzelem kötelező, bár nagyon nehéz lesz, Spurs ellen idegenben nem könnyű nyerni

4. hely pedig City vagy Spurs, világos, hogy a City járna jobban ezzel a lehetőséggel, mármint hogy ők tudnák jobban hasznosítani, de hát nem erre osztják ki, hanem pontszámra:)
nem annyira látványosan, de a Spurs sztem úgy járna ezzel a BL-szerepléssel most, mint a Wolfsburg, hogy leégtek a BL-ben is, a bajnokságban pedig erősen visszaestek
viszont az EL-ben mindenképp indul az 5-6. helyezett, szóval a nemzetközi kupa úgyis ott lesz, az is elvesz sok energiát, tehát akkor inkább már a BL, bár én a City-t látnám ott, mert egyértelmű, hogy sokkal több potenciál van bennük BL terén is
de a 62-61 pont az nagyon szoros, Pool-nak nincs esélye már, Villa is elbohóckodta magát az utolsó 1.5 hónapban, lehet hogy a City-Spurs meccs dönt majd a bajnokság végén

előbb fut le a bajnoki címért menő harc, mint ez, remélhetőleg:)

halihalo 2010.04.15. 17:59:17

@rexford: Ilyen erővel akkor rólad is elmondható, hogy majdnem bolgár vagy . Annyi a különbség, hogy nem ott laksz, és nem bolgárul beszélsz... :) minden más stimmel.

halihalo 2010.04.15. 18:10:32

@thetriggerhappy: "(és ez sem volt rasszista, mielőtt ezzel jönnél)"
Szerintem még annál is rosszabb...

vadkutya 2010.04.16. 02:24:08

@Walmer: Így van, egyre többen mondjátok, pár nap alatt már Te vagy a második olyan ember, kinek véleményére rendkívüli mértékben adok Arsenal ügyben. Ám legyen, igaz,h nem a mostani focisták hatására kedveltem meg ezt a klubot, de ok, érkezett Wenger, s vele együtt mindenki dilettánssá vált, aki valaha is, bármilyen formában szereti / szerette ezt az egyesületet.

Ha még értekeznél egy picit a 99-es MU-ról, már el is lőnéd mindkét vaktöltényed, s elégedetten dőlhetnél hátra. Kérlek, tedd meg.

Data4u 2010.04.16. 21:12:49

@Woland
"Data4U remelem ott lesz a kovetkezo derby-n is! :)))"

Irtam Levy-nek, hogy nem lehet véletlen, hogy ha kimegyek egy meccsre, azon nyerünk, nem küldene-e egy szezon bérletet :-) A repjegyeket állom.

Hatalmas hangulat volt!
Több érdekes dolog is feltünt, ami tv-n (pláne stream-en) keresztül eddig nem annyira.
Például, hogy ki hogy fut. (erő-dinamika)
Nasri (pfujpfujpfuj) például egy sikló mozgékonyságával olyan elegánsan cikázik, illetve küldi a fenébe a rárontó (és nem megfontoltan közelitő :-)) játékost, hogy majdnem csettintenék. (mondjuk Palacios-szal ezt 1* tudná megtenni :-))
Modric, aki sztem összesen nincs 50kg
uk.eurosport.yahoo.com/football/luka-modric.html
illetve 65, úgy áll oda bárki elé, hogy csak néztem.
Bale, olyan dinamikával fut, hogy döbbenet. Fel sem merül senkiben, hogy bárki utolérhetné...

Nagyon érdekes volt pl,
- hogy BAE állandóan lapogadta, ölelgette Song-ot, többen beszóltak neki kedves hangon, hogy ne buzuljon, mert agyonverik, inkább ássa el. Tényleg fura volt, izzik a levegő, és ő meg ölelget...
- Bentley-re is volt nem egy bekiabálás, hogy sziveskedjék már odamenni megtámadni a Nasri/Song duó bármelyik tagját, ha ráér...
- Bendtner akárhányszor helyzetbe került (volt tán 2 nagy helyzete) senki fel sem szisszent, lévén "kell neki 10 lövés, hogy lőjön 1 gólt, ráérünk még"
- Danny Rose a gólja után bekattant egy kicsit, már a középkezdést is elvégezték, a srác még mindig a tiszteletkörénél tartott, alig lehetett elmagyarázni neki, hogy jönnek a fiúk a bányából :-) Nem tudom mekkora tehetség (Bale nagyobb), de ha lő tehetségtelenül jobb hátulról 5 meccsenként 1 gólt, és még jól is védekezik, hát legyen...
- amikor bemondták, h RvP beáll, akkor elég nagy csend fogadta a hirt. Tudták, higgyétek el, hogy kemény lesz. 6 hónap után. És 5 percen belül csinált 2 csodát (olló+szabadrúgás) Konkrétan a szabadrúgásnál amikor a pipához már közel volt a labda, Gomes pedig még szotyizott a másik oldalon, többen elkezdtek átkozódni, hogy beszoptuk a gólt... :-D Kishitűek.

Meccs után már szerintem a bárban voltak isten fiai, amikor még ment a danolászás a stadionban, illetve a metróig tartó úton gyalog, illetve a metrón, illetve még Vauxhall vonatállomáson is (4ed magammal :-)) hahaha

Kibekkeltük ezt a pár (11) évet.

Kibekkeljük a bajnoki cimet is :-)
@gyurmandia szerint a Kaballa azt mutatja (mitől arse szurkoló az ilyen... tudom Dennis a komisz miatt :-)), hogy 2038-ban leszünk újra bajnokok.
Nem bánom, csak addig legyen 28 olyan év, amikor az arse előtt végzünk a bajnokságban :-D

YID ARMY!!!
süti beállítások módosítása