Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Bundesliga, 29-30. forduló - Minden jó, ha a végéről fogalmunk sincs

2010.04.09. 07:00 mocsing

Kissé egyszerű stílusban megfogalmazva: lószart sem tudtunk meg a Bundesliga 29. fordulójából, legfeljebb annyit, hogy nem dőlt el a salátástál sorsa. Igazi rangadó volt a Schalke-Bayern, amelyen ugyan a vendégek nem érdemeltek feltétlenül három pontot, a hazaiak viszont egyet se, úgyhogy összességében inkább igazságos az eredmény, mint nem. Iszonyú nagyot küzdött a Bayern, tudásának határait feszegette a Schalke, Altintop meg egy kretén, de a „hétvége kreténje” megtisztelő cím feltétlenül Ivanschitzé. Mindenhol nagy harc várható még, sokan tülekednek ugyanazért a falatért, ezért is szeretjük oly’ nagyon a Bundesligát.

Ahogy máskor, most sem érdemes túl sokat bírózni, de Manuel Gräfe ténykedése azért két mondatot mindenképp megér. Fogalmam sincs, mit mondhatott neki a partjelző, amikor az ostoba török mutatványáról beszámolt, de akár sárgát javasolt az asszisztens, akár nem, mindenképp óriási hiba volt nem azonnal kiszórni Altintopot. Hasonlóan rossz, de kevésbé feltűnően elhibázott döntés volt Bordont fent hagyni a pályán, aki egy sötétnarancsos fault után csinált egy sárgásat, de ezeken kívül is voltak félelmetes ítéletei. A három pont sorsát nem ő döntötte el, és mindannyian láttunk már rossz német bírót, rossz német bírót rangadón meg pláne, de ez kissé mellbevágó volt. Gräfe, mongyá le!

A müncheni gólokat nem ragoznám túl, a másodiknál Rafinha kapitálisat hibázott, Olic meg szépen csinálta, nem tudom, Gomez lepasszolta volna-e és ha igen, milyen ütemben. Elég fontos láncszem lett a horvát mostanság, amit meg Müller végigrobotolt, az elképesztő volt. Fontos közbevetőleges megjegyzés a félreértések elkerülése végett: a bajorok nem igazán Ribéryvel, inkább a csapat momentán pótolhatatlan tagjával, Schweinsteigerrel, illetve az élete meccsét lehozó Contento-val nyerték meg a meccset. Sokkal érdekesebb esemény volt a Schalke szépítő találata, amely egyébként a haveri alapon szerveződő sörmeccsek hangulatát felidézve egészen különös mentális állapotba juttatta az átlagos nézőt. Amikor Altintopot valaki kéri jobb bekk pozícióba, annak (és mindenkinek, aki szereti) küldöm ezt a gólt, természetesen az elejét, ahogyan Rafinha beíveli a török mellől. Ezt Lell mellett nem adta volna be, az echte jobblábas Rafinha így biztosan nem. Arról, hogy bent ki mit csinált Kevin mellett, inkább ne beszéljünk. (De hát fel se ugrik vele senki!!!)

Nagy extrát egyik edző sem húzott, van Gaal minél előbb szeretett volna előnybe kerülni, Magath meg valószínűleg ki akarta húzni az első félidőt kapott gól nélkül, hogy nagyobb területen kontrázhasson a másodikban, de itt ugye még jobb lett volna a döntetlen, mint a kupában. Nem tudom, hogy a Schalke emberelőnyben mutatott impotenciája a Bayernről mond-e el többet a mostani kiélezett bajnoki helyzet fényében, vagy a többi Bundás-csapatról, de valakiről biztosan felemás bizonyítványt állít ki. A megoldás feltehetően ott van, hogy ennek a Bayernnek, sok, nagyon sok még a három sorozat, de ez nem menti fel a többi csapatot, amelyek előtt akkor is rengeteg ponttal vezetne a gelsenkircheni társaság, ha a München már ezer egységnél járna. És ettől még a Schalke sem tud semmit kezdeni, ha góllövési kényszer van rajta és egy átlagosnál jobb védelem áll szemben vele. Hátrányból rangadót nem véletlenül nem nyertek még idén, csak egyszer, a Ruhr Derby-t, ami persze valahol dicséret, mert mindig előnybe kerülni is tudni kell. Bolond, aki sír egy lány után azt hiszi, megnyertek bármit is a bajorok egy apró, de fontos csatán kívül - nem ígérhetünk számukra mást, mint vért, verejtéket és könnyeket. BL-elődöntősként pláne.


 

Kicsit jobban megnézve a tabellát, elvileg még az EL-ről is lemaradhatnak ezek a szerencsétlen leverkuseniek, illetve mivel a Werder kupadöntője miatt a hatodik helyezés is kupaindulást jelent, így gyakorlatilag nem, de ezzel a formával csoda lenne a dobogó megőrzése. Sokat mondó adat, hogy formájukat tekintve csak a Hoffenheimet és a Bochumot előzik meg. Persze a rossz formában lévő csapatok rendszerint a Bayern ellen megtáltosodnak, de a Stuttgart ellen már nem jósolunk sok jót. A Frankfurt játékosai elolvasták a múlt heti posztot és miután kiakadtak, hogy a Mainzot tervezem az év meglepetéscsapatának, a lehető legelegánsabb módon jelezték, hogy róluk elfeledkezni a kategória kapcsán akkora barbárság lenne, mint norvég focisuliba beíratni egy hatévest. Biztató, hogy Kiessling mindkét ziccerét belőtte, viszont hosszú hetek óta nincs két Bundás-poszt egymás után Adler-potya nélkül – René, vazze, mi van veled? 40-ről átívelik feletted úgy, hogy a gólvonalon állsz? Eintracht-Leverkusen 3-2

Valószínűnek tűnik, hogy a BL-indulás elúszott a Werdernek, és azt kell, hogy mondjuk, nem is érdemlik meg, nagyon elkényelmesítette őket a kupa. Bravúrossá érhet viszont a Dortmund huszáros hajrája, bár még mindig nem tudom, mire mennének majd Zidan nélkül a BL-ben. (És vele?) Dortmund-Werder 2-1

A Hoffenheimet nézni körülbelül egy komoly téttel bíró skót-finn Eb-selejtező által nyújtott élménnyel ér fel. Teljesen szétestek. Beck még mindig egy sima Lell-pizza, amire utólag vágtunk egy kis konzervgombát maszekba’, Ibertsberger egy Lell-pizza, amiről lekapargattuk a kukoricát is, Compper egy ízetlen melegszendvics, amibe beleragadt egy szarról-szarra szálló légy – tovább is van, mondjam még? Elhiszem, hogy nehéz Dzeko-t tartani (2 gól, 1 assziszt, utcahosszal vezeti a kanadai táblázatot és a csatárok közt is már csak Kiessling van előtte a Kicker-rangsorban), de mondjuk, megpróbálni meg lehetne. A balkáni válogatottak kulcsemberei részére szervezett találkozón még Barzagli is gólt fejelt, ami egyértelműen egy elnyújtott minőségjelző. Wolfsburg-Hoffenheim 4-0

Labbadia Hamburgjának döntetlenjén meg sem lepődünk, tudván, hogy egy kiesőjelölt volt az ellenfél, pláne nem. Valaki szerezzen nekem egy odds-ot, mennyire adják most Labbadia ki nem rúgását májusban. Köszi. Hamburg-Hannover 0-0

Lent kapaszkodik mindenki, a Hannoveren kívül a Freiburg is egy ponttal lett beljebb, a Hertha viszont idegenben hárommal, ami már megint érthetetlen esemény lenne, ha nem a Köln-t gyepálták volna hülyére. Mindent elmond amúgy a Kölnről, hogy a négy támadó felfogású játékosukból hármat lecseréltek (a Herceget utolsóként - avagy kis lépésekkel a csúcsra), egyet meg kiállítottak. Milyen kár, hogy hétvégén a Stuttgart jön vendégségbe. Mármint Berlinbe. Freiburg-Bochum 1-1, Köln-Hertha 0-3

Tuchel helyében biztos arcba verném egy kőzgasszán biszkállóval Ivanschitzot, csak hogy megtudja: 4. percben kiállítást érően utána rúgni a csatárnak, amikor már megfogta a kapus a labdát – nem menő. Szerintem teljes csapat ellen sem lett volna gond, de emberelőnyben még simábban nyert a Nürnberg. Szalait a hajrában hozták le, kár ezért a meccsért, mert jövő héten, már Bancé kezdhet. Nürnberg-Mainz 2-0

És ha már volt hétvége kreténje, zárjuk az összefoglalót a hétvége idegbetegével, akit - nagyon helyesen -  5 meccsre, azaz a szezon végéig el is tiltott a szövetség (igaz, csak első fokon):

Ebben a verzióban Ziege hosszú hajjal, Sammer meg szemüvegben elemzi az esetet.
 

Hétvégi jóslatocskák

Mönchengladbach-Frankfurt 1-1
Nem tudom, hogy komolyan veszik-e a Frankfurtnál az EL-hely megszerzését, amitől egyébként mindössze egyetlen pontra, meg a gólarány miatt kb. 20 gólra vannak, de ha igen, úgy az ilyen meccseket hozniuk kell. Kellene.
Hertha-Stuttgart 2-2
Khedira és Hleb, más nem is hiányzik a stuttgarti középpályáról. Ja, meg Rudy. Ha van egy kis esze Gross-nak, akkor ikszre játszik a Hertha otthonában, mert a berliniek most olyanok mint egy felidegesített hülyegyerek, aki nagyot nem tud ütni, de néha olyan ütemtelenül rúg térden, hogy barna övvel a derekadon is összeesel.
Mainz-Dortmund 1-2
Kloppo hazatér, aztán meghatódva beleszarik a kádba, ahol édesanyja először fürdette.
Hannover-Schalke 0-2
Szegény Hannover, a belüket kiteríthetik alapvonaltól-alapvonalig, itt akkor is bedarálja őket a Schalke. Még Jiri Stajner is eltiltva, de eleve gólt nem fognak rúgni ennek a védelemnek, Farfán meg eldönteni se fogja tudni, hogy melyik védőt fűzze be… Gólzáportól azért nem kell félni, Felix önmaga marad és a kétgólos előnyt úgy őrzi majd, mint a nyolcéves Michelle Wild az ártatlanságát.
Hoffenheim-Köln 0-0
Állítólag már most, preventíve büntetőpereket készülnek indítani, a később levetítendő összefoglaló miatt. Ha bejön a nulla-nullás tippem, minden kommentelő felajánl 50 eurócentet a Poldi feliratú Köln-mezemre.  A lényeg, hogy döntetlen lesz.
Werder-Freiburg 2-1
Schaaf ordítva motiválja a BL-ről már lecsúszott, az EL-ben meg úgyis induló brémaiakat, hogy nem mindegy, hányadikak lesznek. Parádé véletlenül sem, de a forduló egyetlen hazai sikere itt lesz.
Leverkusen-Bayern 0-2
Rohadt fáradtan, de mentálisan kiváló állapotban jöhet a Bayern gyógyszerfalvára, míg a vendéglátók lelkére egyrészt aligha hat pozitívan a müncheniek BL-menetelése, másrészt ilyen szar formában lévő védelemmel papíron formalitásnak tűnik a kísérlet, hogy Robbent megállítsák. Különösen Kadlec-cel, akin a kétéves unokahúgom is átrohanna, pedig olyan kis vékonyka a lelkem. Annyit tudok garantálni minden kedves Olvasónak, hogy a potyanagykövet Adler legalább kettest fog kapni és 5 világraszóló bravúr alá nem adja majd. Így megy ez, ha türannoszék jönnek vacsorára, az ásványvízbe is pepperonit rakunk.
Bochum-Hamburg 0-1
Maradt még olyan csapat a Bundesligában, amelyet meg tud verni Labbadia csapata? Vagy tényleg csak az EL, Bruno? Végiggondoltad te ezt?
Nürnberg-Wolfsburg 1-3
Bedarálják majd a farkasok az erőtlen hazaiakat, ha Dzeko nem engedi el az elkapott fonalat, akkor biztos. Az azért durva, hogy a kapus Benaglio visszatérésével a Herthától otthon 5-1-re kiszopó társaságból normális csapat lett. Vagy ha más a kulcsmomentum, akkor mondjátok.

Tippjáték

A múlt héten rossz napot fogtunk ki, sajnos nem tudtuk tartalommal megtölteni a tippszelvényt, így balasnyikov mesélhet majd büszkén az unokáknak. Az állás 10-9 nemoda.

Eheti kérdésünk: mely német klubcsapat, mely európai kupában és mikor állt fel 0-3-ról a sorozat döntőjében? Tippek és válaszok: heinrich.nst@gmail.com

Időközben helyes megfejtés is érkezett:  Leverkusen, UEFA-kupa, 1988 vs Espanyol 0:3, 3:0

Gógyimogyi tipposzlopa:

Gladbach - Frankfurt 3-0
Werder Bremen - Freiburg 5-1
Hannover - Schalke 1-0
Hertha - Stuttgart 2-1
Hoff - Köln 3-0
Mainz - Dortmund 0-3
Leverkusen - Bayern 1-2
Bochum - Hamburg 1-1
Nürnberg - Wolfsburg 1-3

119 komment

Címkék: német bundesliga

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr191903684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agymosott 2010.04.09. 16:27:04

ezt a zidanos témát már másodszor hozza fel a szerző, csak azt nem értem, mire fel. egyrészt nincs szó az eligazolásáról - a barcelonás mesét leszámítva - másrészt meg nem meghatározó játékos. az utóbbi másfél hónapban letett dolgokat az asztalra, az előtte levő másfél évben meg szinte semmit. nem miatta áll a csapat ott, ahol áll.

továbbá, a bvb jelenleg nincs olyan helyzetben, hogy el kelljen adni. ha jól nyomja, marad, ha nem annyira, és valaki áron felül fizet érte, mehet. fél évvel ezelőtt még bármelyik szurkoló rábólintott volna egy másfél millás ajánlatra is, de lehet még zorc is. jelenleg szerintem 6-7 alatt nem eladó. ennyit meg kinek ér meg egy nehezen beilleszkedő, (a klopp által edzett klubok és az egyiptomi válogatott kivételével mindenütt kudarcot valló) 29 éves játékos?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.09. 16:35:01

Olvasom a posztot és ott van, BL-elődöntős a Bayern, nagyon jó ezt végre olvasni és tudni, főleg ilyen meccsek után. Biztosan az olaszok negyedik BL helyébe fog kerülni ez a menetelés, beleértve persze az EL-t is, ebből következőleg eggyel kevesebb EL hely is lesz a Serie A-ban, ami közvetve a Laziónak is igen szar lehet - mert csak úgy teljesítenek jövőre, ahogy tudnak is - , de nem tudok szomorú lenni, jó látni ezt a Bayernt és remélem még sikeresebb lesz.

horas 2010.04.09. 16:58:03

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Nem tartok,attól,hogy a német csapatok nagyon sokáig tartják majd azokat a bizonyos poziciókat,mert a Bayern-en kívül a mindenkori német bajoknak már a csoportból való továbblépés is eredmény,az egész szituációt az okozta,hogy a második számú európai kupasorozatban elért eredmények majdnem,hogy csak annyit érnek mint a BL-ben ami igen nagy ökörség,lásd Sevilla...
Egészen nyugodtan végig lehet nézni a mindenkori UEFA-kupa győztes a következő idényben hol van?(Sevilla,Zenit,Sahtar)

horas 2010.04.09. 16:59:23

@horas: hogy a döntősökről ne is beszéljünk,Rangers,Espanyol,Werder...szal azért érzitek a röhej szagot...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.09. 17:10:49

@horas: Nem értünk egyet, örülök, hogy az EL is végre elkezdett számítani, undorító hogy mennyire csak a BL számít. Ez egy jó folyamat.
Másrészt éppen hogy még lehetett volna egy ideig tartani az olasz pozíciókat, de nézd meg az olasz és nézd meg a német utánpótlást. Ez egy tendencia kezdete.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.09. 17:42:12

@agymosott: mondjuk zidan 8 hónap múlva lesz 29, szal egyelőre legyen 28 éves, de igazán nem akarok szőrszálhasogatni. amúgy még egy 29 éves csatárra is azt mondom, h a legjobb korban van, ha nem fejlődni, hanem produkálni akar.

én leginkább arsenalos mesét olvastam több helyen is, ami nekem egyáltalán nem hangzik lehetetlennek. nagyon is illene arshavin, nasri, walcott közé, ha nem is feltétlenül kezdőnek.

nem meghatározó játékos? 29 fordulóból 25-ször lépett pályára, 22-szer volt kezdő.

egyébként a bundás kanadai táblázatán kizárólag olyanok előzik meg (a világklasszis robben kivételével), akik több meccset játszottak nála. az általam látottakon kívül ezért is gondolom, h nélküle kicsit a félkarú óriás esete forog fenn, a BL-ben pláne (ráadásul a kifogásolt rész erről, azaz a BL-ről szólt).

de abban megegyezhetünk, hogy alapvetően nem lehetetlen feladat majd pótolni őt és Klopp simán képes lehet rá. meg abban is, hogy egyáltalán nem biztos a távozása. ezért is volt feltételes módban a post érintett része.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.09. 17:44:41

@Mr.AT: ne aggódj, ha lélekben erős vagy, elmúlik :)

@Radio Free Aberrania: gomez nyilván vicc volt. de mit akar jelenteni müller és olic kapcsán a 8, illetve 12 millió?

avenger13 2010.04.09. 17:45:51

végeredményben, lellről nem állítottam, hogy nem hajt, csak annyit, hogy küldjék jó messzire, mert óriási tévedése a bayern vezetőségnek. tavaly azért játszhatott sokat, mert klinsmann volt az edző, akinek sikerült hitzfeld munkáját tökéletesen lerombolnia.

felháborítónak továbbra sem tartom, max. rossz viccnek.

@horas: mi bajod a werderrel? idén a valencia egy 4-4es meccsen gyűrte le őket, jövőre is ott lesznek az ELben, a német kupában meg döntősök. kicsit hangulat csapat, de egyáltalán nem rosszak. kis befektetéssel nagyon jók lehetnek.

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: lehet ez egy tendencia kezdete, de nem most kezdődöt. az utóbbi 5 évből, csak a legrégebbi 2ben van több pontja az olaszoknak, így baromi nagy a a hátrányuk jelenleg. lehet fikázni a németeket, de az interen kívül egyik olasz csapat sem képvisel kultúrált játékerőt. mondhatnám a panától kikapó romát, a lángoló juventust. a milan az öreg fiúk válogatottal, és a fio is többet tett le idén az asztalra. lehet megrögzött olasz fannak lenni, de így lenézni a német bajnokságot nem üdvös, ahogy azt a manu is híven példázta. németországban leginkább az a baj, hogy a bayernen kívül a csapatok kb. egy erőt képviselnek, így minden évben más kerül be a blbe, meg az elbe, így nincs meg az a stbail pénzforrás minden évben, de ugyanakkor az anyagi helyzet korrekt a legtöbb esetben. én is német felemelkedést várok, egyre jobb focival. ennek azért mutatkoznak már jelei.

danesdzsu2 2010.04.09. 17:51:55

@avenger13: Nem,nem láttam annyit játszani, hogy megítélhessem. De soha nem ő tette be magát a kezdőcsapatba, és soha nem olvastam/hallottam, olyat, hogy ellógta a meccset.

Biztos én reagálom túl, de az ilyen kárörvendező utánrúgások nem szépek egy olyan játékos esetében, aki mindent megtett a csapatáért, ami tellik tőle. Ilyenkor sokkal szebb lenne, ha azt mondanák, hogy kedves Christian, sajnos ez a teljesítmény nekünk nem elég, nincs esélyed arra, hogy valaha is a kispad közelébe kerülj, de értékeljük, hogy mindent megtettél a klubért, támogatunk abban, hogy megfelelő klubbot találj, és a Bayern drukkerek mindig örömmel isznak meg veled egy sört, etc.

De nem akar támadás lenni a véleményem.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.09. 18:12:05

@avenger13: Félreértesz ha rám céloztál, én egy pillanatig sem nézem le a német klubok, sőt, mindegyik szimpatikus nekem, kiváltképp a Bayern. Teljesen jogosan fognak előzni a németek, az olaszok csak magukra lehetnek mérgesek és megint mondom, nem látok arra utalok jeleket, hogy ez a tendencia megfordulna.

horas 2010.04.09. 18:20:57

@danesdzsu2: A kivétel ami erősítiti a szabályt...

agymosott 2010.04.09. 18:22:10

@mocsing: hát aki meghatározó játékos a dortmundban, az kehl és sven bender. ők pótolhatatlanok, ha egyikőjük sincs, a csapat kikap. fontos még hummels, subotic és barrios, de zidan nem tartozik a meghatározó játékosok közé akkor sem. főleg úgy, hogy ott a kispadon hajnal is.

a BL meg még messze van. az euroliga volt a reális célkitűzés, ha odáig eljut, vagy pláne ha messzebb jut a csapat, akkor majd nyilván lesz erősítés is. már vannak nevek.

horas 2010.04.09. 18:28:23

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: Igazából ez egy öngerjesztő mechanizmus...Az EL-ért ugyanannyi pontot kapsz mint a BL-ért,ezért a BL-ben túlkvalifikált csapatok lesznek,ezért egyenlőtlenül alakítják ki a csoportokat,és gyengébb formában lévő csapatok kapcsolódtak az EL-hez ami dobott ennek az egésznek a fényén...
A Liverpool vagy a Juve símán továbbjutott volna a Sevilla vag az Arsenal csoportjából még így atom szar formában is...

horas 2010.04.09. 18:30:26

@avenger13: Semmi bajom a Werder-rel csak jól példázzák azt amit mondtam,hogy egy-egy EL-menetelés túl van misztifikálva..

értelmetlen_nevű 2010.04.09. 18:31:36

@agymosott: Kehl nélkül azért egész jól elboldogultatok. Hihetetlen sérülékeny szegény.

Szerintem inkább Suboticot és Hummels-t lesz nehéz megtartanotok. Hummels nem reménytelen eset, de a szerbet lassan a fél PL leigazolná.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.09. 18:33:57

@horas: Igen, ez könnyen meglehet. Színvonalasabb csapatokat kell az EL-be "kényszeríteni", hogy növekedjen a népszerűsége és a megbecsültsége.

horas 2010.04.09. 18:35:38

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: NEm hinném,hogy tudatos,egyszerűen valamilyen szinten rossz a rendszer és ez a mellékterméke.

agymosott 2010.04.09. 18:38:15

@értelmetlen_nevű: igen, ha sven bender játszik helyette, akkor működik a csapat. egyébként nem.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.04.09. 19:15:50

@mocsing: ennyi van melléjük írva :)
www.transfermarkt.de/de/fc-bayern-muenchen/startseite/verein_27.html

szerintem kábé korrekt is, bár ennyiért nem szabad eladni őket (müller - ha nem jön közbe semmi - pár éven belül 30-50 misit fog érni). gomez mellé kéne írni 12-15-öt, és rendben lenne a világ.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.09. 20:59:45

RIP Varga Zoli.

@Radio Free Aberrania: jó, csak úgy hangzott. mintha árnak írnád, nem értéknek.

közben meg veezt a Gladbach, megint Reus.

bög 2010.04.09. 21:33:13

off

Nyugodj békében, Varga Zoli. A világ egyik legjobb focistája volt a maga korában.

Lojzi_ 2010.04.09. 21:50:38

@horas: Alapvetően nem igaz, amit írsz.
A bonus pontok ugyanis kiegyensúlyozzák.

A BL csoportkörbe jutás 4 pont, az onnan továbjutás pedig 5.
A BL egyenes kieséses szakaszának minden körében van egy bonus pont, míg az EL esetében az első körben még nincs.
Nézzük csak meg a bonus pontok állását pl. a németeknél:
Bayern 4(csoport, ez adott volt, hiszen nem kellett selejtezniük)+5(továbbjutás)+1(Fio)+1(MU) = 11
Stuttgart 4+5
Wolfsburg 4+1(Rubin, a Villareal nem ért pontot)
Hamburg 1+1 (Anderlech, Standard)
Werder, Hertha 0

Látható tehát, hogy a rendszer jó, hiszen a végig EL-ben lévő és döntőért játszó HSV 2 ponttal kevesebbet szerzett a nyolc közé sem kerülő, de a csoportját megnyerő Fiorentinánál és még a Juve is csak 5 ponttal van lemaradva, pedig a nemzetközi szezonjuk sikeressége nem igazán mérhető össze a Hamburgéval.

Az olaszok problémáját tehát nem az EL és a BL rossz súlyozása okozza, hanem az, hogy a nemzetközi kupában induló csapataik közül a Lazio és a Genoa terített betlit játszottak, ketten együtt alig haladták meg a Hertha pontszámát.
A Roma, a Juve és a Milan rendre gyengébb szezont zártak, mint a Wolfsburg, a Werder és a Stuttgart.
Hiába eredményesebb (hozott több pontot) a Fiorentina a Hamburgnál és az Inter a Bayernnél, ha a többiek elkúrták.

Lojzi_ 2010.04.09. 21:57:04

R.I.P.

Egész fiatal volt még szegény...

jazs 2010.04.09. 22:11:43

Varga Zoli :(

Apám ódákat zengett gyerek koromban a képességeiről.

R.I.P

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2010.04.09. 22:36:51

Isten nyugtassa!

Nekem nagyon sokat jelentett!

Vaader 2010.04.09. 22:54:33

Isten nyugosztalja szegény Varga Zolit! :'(

Titi120 2010.04.09. 22:55:14

Épp a hétközi Bayern - meccs kapcsán akartam panaszkodni itt vele kapcsolatban (nagyon lehúzta a münchenieket), de jobb is most, hogy nem tettem meg ...

Nyugodjék békében !

Lojzi_ 2010.04.09. 23:09:50

A jövőről pár szóban:
A németek jelenleg folyamatos felzárkózásban vannak az élmezőnyhöz, amihez az alábbi forrásokra támaszkodhatnak:
1. Kiváló infrastruktúra
2. Évről-évre javuló anyagi lehetőségek, nem utolsósorban a javuló nemzetközi eredményesség és a több kupaindulást jelentő hely miatt
3. Kiváló és egyre több eredményt felmutató utánpótlásnevelés.
Számítani lehet tehát arra, hogy a feltörekvő fiatalok nagy száma és a klubok erősödő anyagi helyzete és növekvő presztízse miatt erősödik a verseny, emelkedik a színvonal és beindulhat egy növekedési spirál (ha még nem indult volna be).
Ami a németek jelenlegi gyengéje:
1. Európai szinten masszív középcsapat szint fölé növő klubok hiánya.
2. Igazi sztárok alacsony száma
Az 1. pontban az első lépést biztosan a Bayern fogja megtenni (ha már nem tette meg). Nem utolsósorban a mostani kiugró eredményének és a most kaszírozott több, mint 50 millió eurónak köszönhetően és még elvileg lehet az több is.
Elméletileg Ribéry megtartása sem tűnik lehetetlen vállalkozásnak.
A másik ilyen klub a Schalke lehet, ahol nincs ugyan ehhez (még) játékoskeret, de Magath kiváló munkát végez, amelyik évről-évre rendszeres BL és EL szerepléssel, illetve ezzel párhuzamosan javuló anyagi lehetőséggel kecsegtet.
A harmadik és negyedik nagy német klub szerepére hagyományai, rajongóinak száma, és akár jelenlegi keretük ereje miatt a Hamburgot és a Dortmundot tartom alkalmasnak.
Persze addig még kiváló BL csoportharmadik és EL ejtőernyős szezonjaik lehetnek.
Az igazi sztárok nagyszámú érkezése pedig jóformán automatikus, csak pár év konstans erősödés és gazdasági bővülés kell hozzá, valamint a pont kapóra jövő plusz 1 nemzetközi hely.

Mi a helyzet az olaszokkal?
Sok helyen problémás az infrastruktúra, a klubok anyagi helyzete a kiválótól a pocsékig széles skálán mozog, az utánpótlásképzés úgy tűnik, hogy a múltban eredményesebben működött, valamint a nagy sztárok is inkább mennek, mint érkeznek.
Nekik ugyan már (vagy még) megvannak a komoly nemzetközi élcsapataik, de azok jó része éppen válságos időszakban van.

Nem mondom, hogy itt nem lehet megváltoztatni trendeket és nincsenek az olasz focinak még bőségesen tartalékai, de most nekem valahogy úgy tűnik, hogy a német hajó elúszott és a németeknek a jó messze lévő angol és spanyol flotta után kell(ene) evezni, hogy középtávon EL és BL győzelemre esélyes csapataik (szigorúan többesszám) legyenek; az olaszoknak meg inkább hátrafelé kell pillantani, hogy a franciákat legalább maguk mögött tartsák.
2 éve a franciák is fej-fej mellett az olaszokkal és a következő 3 szezonban ki fog esni 2 közel azonos év, egy kiváló olasz (mindjárt jövőre) és egy pocsék francia.

nagyon halott 2010.04.09. 23:23:56

Istenem, a Zoli...
nyugodj békében!
a régi szép időkben minden második hétvégén utaztunk le újvárosba, és meccsek után hihetetlen jó és vicces sztorikat mesélt a szobájában. mindig ez jutott róla eszembe, ha láttam a tévében. meg, h a nicsenkót csak finom mechanikusként emlegette.

vadkutya 2010.04.09. 23:25:49

Futball közben, ahogy "illik"... R.I.P. Varga Zoli

England win The Ashes! 2010.04.10. 00:25:33

Isten nyugosztalja Varga Zoltánt.

Bár kritkus megjegyzései sokak szemét csípték, ritkán fordult elő, hogy nem neki volt igaza. Ő volt a rendszerváltás utáni első NB1-es edző (szerintem), akiről tényleg sütött a profi szemlélet (még ha esetleg más edzői erényekben nem bővelkedett annyira, ez utóbbit nézőként mi nem tudhatjuk). Kár, hogy kevés követője akad.

Nyugodjék békében!

vadkutya 2010.04.10. 00:25:35

@sporttárs: Megkönnyeztem ezt a gondolatot, bármily furcsa is. Hibátlan a megfogalmazás...

Kövi 2010.04.10. 00:29:04

@sporttárs: @Dr Jozef Vengloš: @vadkutya: ennél többet én sem mondhatok.
Nyugodjék békében.

vadkutya 2010.04.10. 00:39:13

@Dr Jozef Vengloš: Egyetértek. Sokkal több olyan típusú ember kellett volna a magyar labdarúgásba, mint ő, főleg a rendszerváltás után. Sokszor volt nyers és szókimondó, de "ritkán fordult elő, hogy nem neki volt igaza." Ez a lényeg...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.04.10. 00:49:04

Baráti társaságban valaki csak úgy betöltötte az nso-t, és ott volt a hír... Nyugodj békében, egy jobb helyen, ég veled Varga Zoltán!

England win The Ashes! 2010.04.10. 01:03:23

Itt van egy egész jó riport vele, érdemes végignézni:

www.youtube.com/watch?v=nDfpIg-lGUo

avenger13 2010.04.10. 14:13:55

@danesdzsu2: valahol igazad van. tényleg erős volt kicsit a dolog. de nekem, meg az összes bayern játékosnak annyi bosszúságot okozott, hogy el sem tudom mondani. régóta nézem a bayern mérkőzéseit, de messze ő a legbénább, ugyanakkor gyakran játszó játékos a klub általam is követett történetében. nem az ő hibája, de akkora elismerésben sem fog részesülni mint a már említettek, és ez így van jól.

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: azt tudom, hogy te német szimpatizáns is vagy. csak a tendenciának szóló rész ment neked, aztán nem kezdtem új bekezdést. remélem én is, hogy kitart ez a tendencia.

@horas: értem amit mondani akarsz, de szerintem a werder egy tipikusan rossz példa. nagyon jó kupacsapat, és tavaly döntősök voltak, idén is elég sokáig mennek, jó kis EL csapat lesz jövőre is. a hamburg dettó. inkább olyan szempontból lenne igazad, ami a Sevilla-ra is áll. hogy az el menetelés miatt első kalaposak, és így könnyebb csoportba kerülnek. ugyanakkor a sorsolás mázli, húzhatták volna ugyanoda a juvet is, és akkor lehet, sőt valószínű, hogy továbbmennek. az már nekem is szemet szúrt, hogy sokszor van olyan csoport, ahol nem valami kiélezett a verseny, hanem a csoport kihúzása után meg lehet mondani, hogy ki lesz az első, és ki a második. utána is vannak egyértelműen könnyebb mérkőzések.

acdcisti 2010.04.10. 15:48:09

Sosem találjátok ki, hogy kicsoda a Köln csapatkapitánya a mai meccsen: a hercegünk! Bizonyára megdolgozott érte.... vagy volt már máskor is csk? nem igazán szoktam követni a kölni történéseket.
Szalai a kezdőben, ennek örülök. Hátha jobban fog menni neki Bance mellett.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.10. 15:52:03

vezet a hannover, de a meccsre vonatkozó jóslat, miszerint nem fognak gólt rúgni a schalke-védelemnek, továbbra is büszkén vállalható.

acdcisti 2010.04.10. 16:01:11

@mocsing: na de ezt már ők lötték:))

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.10. 16:01:53

SZALAIIIIIIIIIIIIIIII TOOOOOR

acdcisti 2010.04.10. 16:02:07

ÉÉÉÉS Szalai betalál:) szép gól volt.

acdcisti 2010.04.10. 16:04:05

Egész jó ez a körkapcsolás. Eddig nem néztem soha, de mivel a Bayern meccs este van ezért ezt választottam.

Ha valakit érdekel: 69369es SopCast csatorna.

értelmetlen_nevű 2010.04.10. 17:24:08

Kivételesen nem jött be Magathnak ez az őrült, "lőjünk többet elől, mint amennyit hátul kapunk taktika". :)

Az esti meccse pedig jó is lehet, mindkét csapatról lekerül egy kicsit a teljesítménykényszer.

szép volt Szalai!

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.04.10. 17:25:20

Ismét új dimenziókba helyezte a Schalke a looserség fogalmát:(((

Ahogy Bayern szurker ismerősöm mondta: addig örülök, amíg a Schalket kell befogni...

értelmetlen_nevű 2010.04.10. 17:28:16

@_Maverick: és a harmadik, bajnoki címre pályázó csapat pedig a Leverkusen :)))

Árpádka 2010.04.10. 18:03:25

Gratulálok Szalainak:D

füligjimmy77 2010.04.10. 18:13:40

Magadnak kell megvenned a Poldi mezt.

Kikapott a Dortmund, de legalább Szalai lőtte. Schmelzer azt se tudja sokszor hol van (ha Dédé felépült, túróért nem ő játszik), Zidan végre a tőle elvártat hozza. Nemrégiben azt írtam, remek formában van, ezt azért pontosítanám, mostanában gyakraban bejönnek a húzásai. Ugyanis eddig is durrantott, ha szemben állt a kapuval, csak most beakadnak időnként, és a kiugratásaiból most néha gólpassz lesz, nem pedig kirúgás. A 10 pont még meglehet, de jövőre több kell, támadásban mindenképpen.

értelmetlen_nevű 2010.04.10. 18:16:26

www.youtube.com/watch?v=xPwEQxpyMJg

nagyon szép volt, kb. négy ember közül lőtte

sporttárs 2010.04.10. 18:46:05

Hát baszki, ez a Szalai gól, ez csatárteljesítmény volt! Gyönyörű! Remélem, tényleg jó lesz a srác.

Titi120 2010.04.10. 18:52:35

@értelmetlen_nevű:
Hummels majdnem kitörte a bokáját. :D

Közben láthattunk egy tipikus önző Robben megmozdulást, még ennél is mennyivel nagyobb játékos lehetne ha ezeket levetkőzné !

Mourinho már nem a király 2010.04.10. 19:08:31

baze, komoly iram van a Bayern meccsen.

értelmetlen_nevű 2010.04.10. 19:21:21

Kroos egész jó, Badstuber megint elég gyenge. Azért Barnetta lövésénél eléggé rezgett a léc (szó szerint is).

rizla 2010.04.10. 19:25:12

szenzációs gólt lőtt szalai, de buzsáky bombáját is ajánlom megtekintésre

Lojzi_ 2010.04.10. 20:09:53

Hihetetlen, hogy mennyi helyzetet hagyunk a Leverkusennek.
Ma legalább 4-et kapnánk a MU-tól... :o))))

Lojzi_ 2010.04.10. 20:12:18

Most világosodtam meg!!!
Van Bommel valójában egy arany szívű, szolid gyerek és a Bayern CSK szalagja hozza ki belőle az állatot.
Schweini még 3 perce sem vette át és máris kinyírt egy embert.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.04.10. 20:16:38

azt a jóó ......................... életbe :)

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.04.10. 20:17:40

mintha erősen hullafáradtak lennénk.

Mourinho már nem a király 2010.04.10. 20:19:37

Mindegy, a Schalke kikapott. Erről ennyit.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.04.10. 20:21:13

túléltük a rázós heteket, bár kellett a S04 töketlensége hozzá :)
csak nehogy minket is megcsapjon a hannover XD

Mourinho már nem a király 2010.04.10. 20:21:38

fél OFF:
a belgák is nagyon unatkozhatnak:
Belgium - UEFA Play-Off (Group A)
:D

értelmetlen_nevű 2010.04.10. 20:23:58

Az bizony teljesen egyértelmű 11-es volt.

Ettől függetlenül nem érdemeltünk győzelmet, a második félidőben a Leverkusen lefocizott a pályáról.

Kroos (és aztán Derdiyok is) kihagyta a meccslabdát, így is ő volt a mezőny legjobbja. Remélem, hogy csak a fáradtság az oka, hogy ennyire trágyák voltunk.

És ezzel az eredménnyel persze a Schalke járt jól.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.04.10. 20:26:28

@értelmetlen_nevű: persze, korrekt az X. ezzel az eredménnyel a schalke járt jól, az ő eredményükkel meg mi :)

Lojzi_ 2010.04.10. 20:42:50

Azt hiszem, hogy ma ennyi jött ki.
Ha a Schalke nyert volna, akkor ez a meccs is másképpen alakul.

A feladat mindenesetre adott.
Ha a Hannover, Gladbach, Bochum, Hertha négyes ellen nem gyűjtünk 10 pontot, úgy, hogy a Schalkéénél 9-cel jobb gólkülönbség megmarad, akkor ne is legyünk bajnokok.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.04.10. 21:11:00

@Lojzi_:
4.16. H96, o
4.21. OLY o
4.24. gladbach, i
4.27. OLY i
5.1. bochum, o
5.8. berlin, bajnokavatás, akarom mondani, hertha, i :)
5.15. berlin, werder-kupadöntő
5.22. CL-döntő XD

szóval egy hét pihi, a H96 ellen tartalékkal kéne menni, mert négy nap múlva CL idevágó. CL után négy nappal gladbachban játszunk (előző két meccs függvényében dől el az erőbedobás), három napra jön a bochum. ez azért még nehéz lesz, szűk és fáradt a keret. nem annyira egyértelmű, hogy ha ez nem megy, akkor ne is legyünk bajnokok.
a két berlini meccs már ami a csövön kifér, a barca ellen meg jutalomjáték.

a S04-nek már csak négy meccse van (nekünk öt plusz egy (ha nem kúrtuk el a franciák ellen az elsőt :) éles). szereznek 3+3(?)+ki tudja +3 pontot.

díszbohóc 2010.04.10. 21:11:45

Az ugye megvan, hogy Altintop neve magyarul mit jelent?

Árpádka 2010.04.10. 21:23:41

@díszbohóc: @nils_h: Beszarás Aranylabdát :DDDDDDDDDDD

Artsuhtaraz · http://latomasok-arnyjateka.blog.hu/ 2010.04.10. 21:44:08

Erről az üzenetváltásról én print screent csináltam :D

Lojzi_ 2010.04.10. 23:07:06

@Radio Free Aberrania: A Bochum és a Hannover kulcsjátékosok nélkül is kutya kötelesség otthon.
A Gladbach és a Hertha közül az egyiket elég megverni, a másik ellen elég az X.
A Schalke ha bukik közben, akkor ennyi sem kell.

Amúgy most meg teljes hét pihi van.

avenger13 2010.04.10. 23:12:32

müller csele baromi nagy volt. és szerintem 11es is. de a döntetlennel boldogok lehetünk, úgy másztunk a pályán a végén. ezen a héten valami durva regenerációt kell nyomni a maradék meccsekre.

sajnálom, hogy klose/gomez a pályán volt, mert így csak 10en voltunk. a leverkusen nagyon jó volt, és kifejezetten örülök, hogy jövőre nálunk játszik. van gaal ott viszont szerintem hatalmasat rontott, hogy azért, hogy legyen tipikus centerünk is, olicot kapta le, aki sokkal jobb, mint gomez és klose is. a 2 pont kb. ugyanannyit ér, mint az 1, egy vereséggel szívunk is.

elvben év elején lahm lett kinevezve második csknak. miért schweini kapta a szalagot? ő állt közelebb és már nem volt ereje mvbnek lahmig futni, vagy ez változott télen?

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.04.11. 12:13:09

@Lojzi_: igen, az ilyen kutyakötelesség esetén szokott az ellenfél 20 emberrel védekezni :)
ha nincs sérülés, meg ribery is akar játszani (meg gomez is mutat valamit, de a három közül ennek a legkisebb a valószínűsége :), akkor elég szép évvégénk lehet.

Lojzi_ 2010.04.11. 12:20:07

@Radio Free Aberrania: A kutyakötelesség az nem azt jelenti, hogy akkor kell megverni őket, ha hagyják.
Azt jelenti, hogy akkor is le kell őket verni, mint vak a poharat, ha ők kifejezetten nem akarják.

Nehogymár Robben, Ribéry, Schweini, van Bommel, Müller, Olic (esetleg a Klose/Gomez alkotta luftwaffe) ehhez ne legyen elegendő, mert besírok.
A Hannover ellen éppen Alaba, Altintop, Pranjic, vagy épp Tyimoscsuk is megmutathatná, hogy mitől nem a másik csapatban futballoznak.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.04.11. 13:16:20

@Lojzi_: nekem csak a 3-4 naponkénti meccsel van gondom, nyilván a keretünk (klose és gomez ellenére is :) klasszisokkal jobb mint a négy másiké együtt.

gonoszkodás(?) on
amúgy luftwaffés klosét megnézném, ahogy szárnyain a birodalmi kereszttel elrepül nürnberg irányába.
gonoszkodás off

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.11. 13:49:18

@Lojzi_: "Ha a Schalke nyert volna, akkor ez a meccs is másképpen alakul."

ebben szeretnék hinni én is

Lojzi_ 2010.04.11. 16:41:04

@mocsing: Csak erősen kell akarni.

értelmetlen_nevű 2010.04.11. 17:18:58

@mocsing: és akkor is, ha a Dortmund nyer.

Közben Labbadia már a mobil.de-t nézegeti, kelleni fog neki egy jó kis robogó a pizzafutárkodáshoz.

értelmetlen_nevű 2010.04.11. 17:20:53

@értelmetlen_nevű:
RvN megmentette a seggét, bár ha nem rúgják ki sürgősen, akkor a HSV csak veszít a győzelemmel.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.11. 17:21:56

@értelmetlen_nevű: szerintem öngól volt, de egyszer se mutatták meg normálisan

Lojzi_ 2010.04.11. 17:39:53

@mocsing: a bundesliga.de szerint is.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.11. 18:04:31

3 olyan tiszta tizenegyest nem fújtak be eddig a wolfsburg meccsén, h az hihetetlen.

ebből kettőt rúghatott volna a nürnberg, méghozzá az első kettőt.

avenger13 2010.04.11. 21:17:13

hát innen a bajnokságot szerintem hoznia kell a bayernnek. a schalke, még a werder mainz páros ellen is könnyen veszthet pontot, a gladbach, hertha párossal mi is játszunk. nekünk van még a bochum, és a hannover. a sorsolásunk is jobb mostantól. az azért tetszett, amikor valahol azt gondolták, hogy szerencsés sorsolásunk van, holott baromira nem az szerintem egy ilyen schalke-stuttgart-manu-schalke-manu-leverkusen de hát lelkük rajta, jól jöttünk ki belőle, és ez szerintem a lényeg. ugyanakkor remélem, hogy uliék észhez térnek, és egy jó szezon után is erősítik a csapatot a szükséges posztokon, és nem fogják azt gondolni, hogy minden rendben a csapat tökéletes.

avenger13 2010.04.12. 08:32:12

egyébként ha már minden héten mindenki ekézi adlert (jogosan), most neueren a sor. mivel adler csak egyszer dobta be a madárijesztő figurát, míg neuer 2x és mind2x gólt is kapott belőle a schalke. erről sürgősen le kéne szoktatni mind2ejüket.

Harald hardrode 2010.04.12. 17:01:50

Sport géza:

"A Hoffenheim két támadója, a bosnyák Ibisevics és a brazil Carlos Eduardo a Köln ellen hatos osztályzatot kapott a legtekintélyesebb német szaklaptól, a Bildtől. Rosszabbat nem lehet adni, ez már elfogadhatatlan kategória, a vendégek 2-0-ra nyertek."

sportgeza.hu/futball/2010/04/12/lamborghini_gucci_es_hol_a_futball/

ez teljesen amatőr...

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.13. 11:21:26

inter- és bayern-szurkolóknak akár információértékkel is bírhat, miszerint a transfermarkt szerint boatenget megvette a city 12,5 milláért (az összeg 20%-a a nevelőklubot, azaz a herthát illeti), így az említett két csapat letehet róla

Vul-Kahn 2010.04.13. 13:01:25

@mocsing: Hát ennek nagyon nem örülök. Nem is az, h nem jön a Bayernbe, hanem h nem marad Hamburgban.

Szerintem nemzetközi szinten is topcsapat válhatna a Hamburgból, csak egy jó edző kéne hozzá.
Mert alapvetően nagyon jó a játékospolitikájuk, Nistelrooy, Zé Roberto, Jansen, Trochowski, Elia, Rost, Aogo, Petric vagy akár pont Jérome példája bizonyítja (illetve a korábbiak közül Olic, Kompany, De jong), h milyen jó szemmel tudnak igazolni, legyen szó akár fiatal tehetségekről, akár bukottnak hitt, de még bőven klasszis veteránokról. És akkor még ott van mondjuk Mathijsen vagy Guerrero, akiket szintén nem lehet rossz vételnek nevezni.

Egyébként Marcus Berg, vagy korábbról Alex Silva és Thiago Neves megszerzése is bombaüzletnek tűnt a szerződéskötés pillanatában, velük nagy peche volt/van a "Rothosen"-nek, h nem váltak/válnak be.

Remélem sikerül majd megfelelően pótolni a srácot, Jéromenak pedig sok sikert a ManCity-nél, remélhetőleg sok játéklehetőséget kap majd.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.13. 17:26:33

@Vul-Kahn: nem örülök én se, de várható volt.

Berg meg valóban egy jó nagy tévedésnek tűnik.

avenger13 2010.04.14. 09:02:00

@mocsing: ez azért nagy veszteség lesz a hamburgnak. kár, bár ha kolarov jön hozzánk, és beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor csak a hamburg gyengülése, ami rossz. ugyanakkor beckenbauer azt nyilatkozta, hogy dzeko nem kell, van elég csatárunk, és ha a toni visszajön akkor meg pláne. ez azért elég erős túlzás. szívesebben látnám a 23 éves dzeko-t gomez vagy klose helyén.

az indexen megjelent egy cikk: sportgeza.hu/futball/2010/04/13/miert_nem_lehet_a_vilag_legjobbja_a_bundesliga/

nem tudom kinek mi a véleménye, de nem igazán értek egyet vele. a német klubok azért működnek így, mert nem vásárolhatják fel, de így nincs is adósságuk. ha valaki meg pénzt akar önteni a fociba pl. hoffenheim esete, megteheti, de csak ingyen, vagy szponzori szerződéssel.

jobbnak tartanám uli ötletét, mely szerint minden német állampolgár, megadna még 20 Eurót évente, hogy nézhessen focit, és máris magasabb lenne a közvetítésekből a klubok bevétele. a kisebb költségvetésű csapatoknak, így lehetne máris egy lökést adni, de az 50+1 eddig működött.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.14. 09:40:49

@avenger13: gomez egy évet kap még, ebben szinte biztosak lehetünk. klose távozásában is, úgyhogy csatárt kell majd venni, a császárra nem kell figyelni, hadovál össze-vissza :)

én valahol titkon reménykedem még dzekoban, de ezzel vicces vagyok, tudom.

avenger13 2010.04.14. 11:22:36

@mocsing: ha dzeko hozzánk igazolna, megint mindenki jönne a leraboljuk a bajnokságot dumával. és újra eltöltene az igazi bayern szurkoló érzés, ahogy a manu meccs után is. :D

azért egy ilyen középpálya és támadósor nem lenne gyenge:
dzeko
ribery-kroos-robben
schweini-mvb/utódja a második évtized essienje

Mr.AT 2010.04.14. 11:30:30

@avenger13: "ha dzeko hozzánk igazolna, megint mindenki jönne a leraboljuk a bajnokságot dumával"

Nem népszerűségi szavazást kell nyerni, hanem bajnokságot. :-)

Dzeko qrva nagy vétel bárkinek, aki megveszi, nem nagyon tudnék olyan csapatot mondani, ahova nem férne be. (Jó, de, egyet igen, még mielőtt Csöncsön megjelenik itt is.)

avenger13 2010.04.14. 11:40:41

@Mr.AT: "Nem népszerűségi szavazást kell nyerni, hanem bajnokságot. :-)" így van. :D

a népszerűségi listát egyébként vezetjük, márciusban a világ összes csapata közül, a bayern honlapját nézték a legtöbben. :D (fcbayern.de)

dzeko egyébként nagyon jó csatár, és hihetetlen nagyot tudna alkotni a bayernben is. de kétlem, hogy ide igazolna.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.04.14. 18:49:26

@avenger13: simán játszhatna egy 5-10-et a barcával :)

avenger13 2010.04.15. 00:17:44

@mocsing: dehogy, mert essien utódja, és a zseniális védelmünk simán leradírozza őket, így maradna az 5-0. :D sőt mi több, nálunk lenne többet a labda 70-30 arányban, és rizla és csöncsön a vállunkon sírnák ki magukat, hogy elmúlt a korszakos barcelona korszaka. :D
süti beállítások módosítása