Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Magyar válogatott - kettős rangadó

2010.03.04. 13:34 heinrich

Vegyes érzéseink vannak a kettős rangadó kapcsán, de talán most szerencsésebb a filozofálgatást félretenni, és rövid úton tudomásul venni a realitásokat. A kicsik végigszenvedték az életben maradásért küzdő olaszok elleni meccset, a nagyok viszont elfogadható módon és játékkal fogtak pontok. Sokkal többet nem is várhattunk a tegnapi estétől. 

Az U-korosztály szemünk fénye, mindig is kardcsörtetve őrjáratoztunk testi épségük felett.

A fehérvári csoportkör óta, melynek az U19-es Eb-részvétel volt a tétje, ez a csapat szinte mindig erőn felül, de legalábbis legjobbját megközelítve futballozott, törvényszerű, hogy olykor a másik véglet is felszínre bukkan. Ez pedig kilátástalan, szürke, tehetetlen vergődésben manifesztálódott az olaszok ellen, olyan gyengén játszottunk, hogy az egyéni értékelésbe sem érdemes elmerülni.

A csapat jó része brutális meccshiánnyal lépett pályára, volt, aki idén még nem is játszott tétmeccset (hahóó, március van) – ez persze elsősorban a hazai bajnokságban szereplőkre igaz, de a légiósaink sem jutottak el odáig, hogy legalább felvillanásaik legyenek.

Sima, megérdemelt vereség, lépjünk is ezen tovább, hiszen a hátralévő meccseinken még bőven kivívhatjuk a továbbjutást.

A nagyokról már jóval pozitívabb töltéssel lehet értekezni, ami egy ilyen barátságos meccsben benne lehet, azt nagyjából bele is tettük.

Ha minden igaz, egy egészen érdekes 3-3-3-1-es játékrendszerrel léptünk pályára, ami nekem az Alaves UEFA-menetelése óta roppant szimpatikus – bár a világ labdarúgása eddig kevés visszacsatolással szolgált a szisztéma működőképességéről. (Egyébként a Bayernnek is voltak idén hasonló irányú próbálkozásai) 

Nem játszottunk különösebben jól, pláne nem szemet gyönyörködtetően, de mentünk előre, próbálkoztunk, és ha csak a gólhelyzeteket nézzük, sokkal közelebb álltunk a győzelemhez, mint a löttyedt zabpehelyre emlékeztető orosz válogatott.

Rendben, abban a húsz percben, mikor futballozni is akartak, rögtön kijött a két csapat közti különbség, de hát miért is ne jönne ki, ha egyszer ott van.

Bodor az első félidőben többször is jól lépett fel a támadásokkal, beadásait nem a kapu mögül kellett visszahordani, Sanyi jól lépett vissza labdákért, melyeknek egy részét meg is tudta játszani. Buzsákytól és Husztitól folyamatos jó játékot nem, de felvillanásokat láttunk, ami igaz Rudolfra is, annyi kitétellel, hogy egy válogatott csatár hét méterről döntse már romba a kaput egy ilyen labdából, de legalább találja el.

Hajnal rendszerint visszafelé forgolódott, ha mégsem, akkor rossz megoldást választott (Rudolffal könnyedén rúgathatott volna gólt), de ezt tudjuk be sérülésének, Tőzsérnek viszont nincs mentsége, a szabadrúgása mellett tán nem is találkozott a labdával. 

A védelemben akadt egy-két neccesebb jelenet, de nem csináltunk hülyét magunkból, Juhász szokás szerint szinte hibátlanul játszott, a rá épülő figuráknál is hozta magát a pontrúgásainknál.

Vanczák Vilmos fű alatt elfogadtatta magát, ma már inkább megsimogatjuk oktondi buksiját, mintsem hogy leüvöltsük a fejét. Alázatos droidként teszi a dolgát, megérdemelte már ezt a gólt az utóbbi időszakban mutatott teljesítménye miatt.

A meccs végére újra leeresztő oroszok ellen aztán újra rakkolásba mentünk át, húzott előre a fejünk, és néhány szép támadást is sikerült lefuttatnunk, nem lett volna érdemtelen a győztes gól megszerzése, bár különösebb jelentősége természetesen nincs. Kivéve persze megtépázott önérzetünk borogatását, meg aztán mégis csak sporteseményről beszélünk, szóval csak be kellett volna kűdeni még egyet.

Erwin Koemant valószínűleg még két mérkőzés erejéig láthatjuk a kispadon. Kár érte. 

104 komment

Címkék: magyar válogatott

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr811808545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Strigo 2010.03.04. 14:04:34

Király, Huszti, Hajnal, Dárdai, és még sorolhatnám, évek óta semmi sem változik, miért gondolja az x-edik szövetségi kapitány is, hogy majd az ő keze alatt ezek a játékosok megtáltosodnak?
Vanczák Vili 45-szörös válogatott (vajon hány gólt kaptunk ezen meccsek alatt?), Torghelle a "legjobb" csatárunk, Tőzsér egyáltalán kerettag lehet, semmi változás a sok-sok kudarc ellenére sem.
Ehhez Koeman hozzáteszi a 4-6-0, meg a tegnapi, számokkal nehezen kifejezhető védekező taktikáit. Ha már esélytelenek vagyunk a kijutásra, legalább játszanánk támadófocit.

danesdzsu2 2010.03.04. 14:09:33

Heinrich, ha jól tudom, Mané épp szabad, meg kéne szerezni:)

Shikaka 2010.03.04. 14:20:51

@Strigo a divatdrukker:

Huszti, Hajnal, Király, stb. szerintem nem azért játszik a hollandnál, hogy majd nála megtáltosodnak, hanem mert az elternatívák rosszabbak.

Én nagyon nem szeretem Királyt. De most komolyan, ki lenne megnyugtató a kapuban? Balajcza? Szűcs? Köteles?

zsakfos 2010.03.04. 14:22:59

@Strigo a divatdrukker:
Kivel?
Kik azok az emberek, akik rendszeresen játszanak a klubjukban ( nem hátrány ha nem a hatalmas iramú magyar bajnokságban) és szóba jöhetnek?

balu11 2010.03.04. 14:28:56

a tegnapi meccsen (U21) ha pozitívan nem is lehet kiemelni senkit (talán Gula, a belsővédő páros és Voli közelítette az elfogadhatót, mondom talán) negatívan annál inkább

én Gosztonyit sosem tartottam _annyira_ jónak (nagy hibaszázalékkal ad be, nem védekezik igazán, 75 perc alatt meghal), de tegnap katasztrófa volt - részletesebben nem is mennék bele, de hihetetlen képzetlen egyed benyomást keltette, megspékelve egy kis motiválatlanságnak tűnő attitűddel

de volt nála rosszabb sztem, és ez különösen a nagyválogatott miatt fájó: Varga Józsi. Aki ilyen százalékkal adja el a labdákat, azt a LokiB-Tuzséron lekapják a félidőben. Emellett amikor szerelt, az az esetek minimum 70%-ában szabálytalan volt, csoda, hogy nem állították ki. Ja, ha már kiállítás, Kádár is lehetne okosabb, a Newcastle-ban nem láttam még ekkora hülyeséget csinálni (2. sárgás eset)

nem akarom az ő nyakukba varrni, mert ezt tényleg a csapat bukta el (ahogyan eddig is a csapat nyert általában), de ez az 1-2 szereplő nagoyn szúrta a szemem

Vanczák nálam is tűréshatáron belülre került az elmúlt 1 évben, de ugyanez nem mondható el Bodorról, Tőzsérről, Hajnalról és Szélesiről - ezek ki, Voli, Varga (a fentiek ellenére), Kádár, Németh be, Gera vissza, azt lássuk mi sül ki belőle

(ja és én rendes lokálpatrióta lévén nagyon szeretem Királyt, de könyörgöm, találjunk Gulácsinak egy felnőtt csapatot, ahol ellabdázhat, mert nem akarok Fülöpöt, és Gabi már inkább csak tartalék legyen, letett ő már eleget az asztalra - a gúnyolódóknak előre szólok, hogy előbb egy nála (magyarként) sikeresebb nemzetközi karriert kérek az elmúlt évtizedből, utána jöhet a "potyakirály", és hasonló szellemességek)

Strigo 2010.03.04. 14:50:04

@zsakfos : én csak abból gondolom, hogy a támadófoci jobban menne, mert a legjobb játékosaink (Dzsudzsák, Gera, Rudolf, a fiatalok közül Koman, Németh) mind támadók, tudnak cselezni, ritmust váltani, váratlant húzni. Gyors, rövidpasszos játékkal többre mennénk, mint ezzel a centerre ívelgetéssel.

sporttárs 2010.03.04. 14:53:48

@szemeteske: Már csak az a kérdés, melyik magyar edzőfejedelem tenne bele pluszt, alakítana ki hatékonyabb játékot? Ja, a Bognár Gyuri, tényleg.

Eszemfaszom megáll, amikor nemlétező kategóriákat kérnek számon Koemanon, hogyaszongya: csatárt bele, a csapatba! Ja, a széles spektrumról ugye, Németh Krisztián, persze, két sérülés között most állítólag ismét jár. De ő legalább tehetséges és csatár, az kétségtelen.

Jöhet Egervári, nyilván, és akkor majd a Szabó Jánossal, Komannal meg Gulácsival elpicsázzuk a svédeket, de úgy, hogy a négy gól mellett pár ziccert elszórakozunk?

Jó reggelt kivánok.

Nem kell Koemannak hívni a kapitányt, csak ezt a "plusz" dolgot hagyjuk már.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.03.04. 15:14:31

@balu11: teljesen egyetértek mindenben, varga józst nem ítélem el ennyire, mert tényleg dögletes volt, de egy meccs van a lábában idén, majd ha visszarázódik, jó lesz ő nagyon. és kell is, hogy az legyen.

Phil Laak 2010.03.04. 15:23:21

Engem Bodor játéka zavart a legjobban. Jobb lett volna egy a Dzsudzsák játékához hasonló játékost játszatni a helyén, mivel így legfeljebb az alibipasszok, illetve a hárommásodperces forglódások terén fejlődhettünk Boldi mozgását látván.
Nem szívesen mondom, de Gabi már a vicc kategória a kapuban, minden beadásnál azt éreztem, hogy most tuti gólt kapunk, és ugye ez az érzés még az ifiben is szar volt, nemhogy a válogatott esetében...

sporttárs 2010.03.04. 15:24:59

Gerát vissza, rendben, de miután nem elzavarták a válogatottból, hanem lemondta, talán neki kellene illedelmes köhintésekkel próbálkoznia.

Tudom, Fajkasházy Teddy szerint nem, egyet lehet vele is érteni, ha valakinek ez a hepje. :))

neeskens 2010.03.04. 15:46:38

Az U21-et nem láttam, a nagyokéról annyit, hogy a Mattheus csapat az agyamba véste:

A felkészülési meccseknek az égvilágon semmi jelentősége.

Titi120 2010.03.04. 16:06:16

Érdekes látni, ahogy az U21-es csapatunkból morzsolódnak le az emberek időről - időre.

Amikor ez a korosztály először feltünt a horizonton, Sisa Tibi edzősködése alatt, olyan nevek játszottak Némethék mellett mint Nikházi, Iszlai, Szabó László, Nagy Olivér (na ő pl hova a fenébe tünt ?!).

Aztán az egyiptomi vébére Egervári a fél csapatot kicserélte, s most már ebből a fél éve látott csapatból is hiányzott tegnap (a keretből is !) Szabó J., Présinger, Szekeres, Zámbó, Kiss Máté, Simon Ádám, Dudás - hogy csak azokat említsem akik rendszeres játéklehetőséghez jutottak a fáraók földjén.

S noha egy szóval sem állítom, hogy a helyükre bekerülők rosszabbak lennének, csak szembeötlő, hogy ez a csapat már nem az az U - csapat, mégis a közvélemény szereti egyként feltüntetni őket, mint ahogy heinrich is hasonlítgatta a tegnapi alakulatot a korábban látottakhoz képest (harmadik bekezdés), szerintem teljesen hibásan.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.04. 16:11:55

@Titi120: nagy olivér úgy rémlik, nem kellett az újpestnek és ment a zenbékettőbe

mrscottpilgrim · http://twitter.com/mrscottpilgrim 2010.03.04. 16:11:56

ha edzokerdes, most tobb alternativa is van, raadasul messzire se kell menni: Laszlo Csaba, Boloni Laszlo, ket kulfoldon sikereket elero, kiscsapatokkal szep eredmenyeket elero edzo valogatott tapasztalattal, es persze magyarok, ami nem hatrany

eric · http://vastagbor.blog.hu 2010.03.04. 16:15:24

király
bodnár, juhász, vanczák, kádár
koman, varga, buzsáky, dzsudzsák
gera, rudolf

pad:
gulácsi, szélesi, dárdai, huszti, hajnal, németh

ja és tegnap, horváth csak azért került be, hogy kúman kicsit szopkodja orbánt...késő bánat, két meccs és repül...

hmikey 2010.03.04. 16:17:47

No az vóna még igen szomorkás, ha Orbán király regnálását azzal kezdené, hogy megmondja, ki (ne) legyen a szövkap :D

balu11 2010.03.04. 16:20:08

@Titi120: azért lehet "ugyanarról a csapatról" beszélni, mert az igazi húzónevek (Gulácsi, Németh, Koman, (Gosztonyi), Futács, Debreczeni, Kádár, Simon A.) megmaradtak, és ők a sogenannte "csapatgerince"

egyébként korosztályos csapatoknál (meg úgy általában "válogatott"aknál - ahogyan ugye a szóból is következik) azért jellemző a cserélgetés

ehhez jön még a sérülés, formahanyatlás, egyebek

a felsoroltak közül egyébként:
- Simon Ádám (Haladás) sérült
- Iszlai Bence (Haladás) nem fér be a kezdőbe
- Szabó J. ott volt tegnap a cserepadon tudtommal

a többiek közül is sokan nyilván azért nem utazhattak tegnap, mert az NBI-ben nyomják, 1 meccset (ha egyáltalán) játszottak idén, tehát a formájuk eléggé lutri

balu11 2010.03.04. 16:26:38

@eric: szinte teljesen egyet tudok érteni, a cserepadon végeznék el azért egy Szélesi+Hajnal vs. Halmosi/Mészáros/Leandro/Elek/vmi normális védőszerű egyed+Sanyi cserét, mondjuk

zsakfos 2010.03.04. 16:31:43

@Titi120: @balu11:
És azt se felejtsük el, hogy U20-as vb volt ez meg U21-es selejtező. Lázár, Elek, Lencse, Kulcsár, Pintér, Varga J., Gyömbér 88-as születésű a tegnapi keretből , ők nem lehettek ott a vb-n.

Titi120 2010.03.04. 16:32:44

@balu11:
A felsoroltjaim közül Kiss, Szekeres, Szabó, Présinger fix kezdő volt még pár hónapja, szóval nyugodtan tekinthetjük őket korábbi alapembereknek.

A tegnap látott csapatban újonnan megjelenő Lencse, Kulcsár Dávid, Elek, Lázár és Varga egytől -egyig itthon játszanak, szóval az utolsó bekezdésedben írottak nem ülnek érvként.

4-5 helyen fog változni a kezdő a jelek szerint a korábban látottakhoz képest, ami nem kevés.

neeskens 2010.03.04. 16:40:35

@eric: tökre egyetértek. Bár én a Husztit játszatnám balhátvédbe.

Shikaka 2010.03.04. 18:05:24

@Titi120: Pécsen van kölcsön, folyamatos játéklehetőség miatt (meg pécsi nevelés alapból). Az U20 vb-t sérülés miatt hagyta ki. Aszem most is sérült.

@madcows: csak Bölönit ne!

Shikaka 2010.03.04. 18:07:08

@eric: Nekem ezzel az a bajom, hogy Varga egyedül nem elég védekezni középpályára.

Meg Gera lemondta a válogatottságot.

Phil Laak 2010.03.04. 18:08:29

@neeskens: ..akkor ki lövi be a százas helyzeteket? :)

bög 2010.03.04. 18:30:32

a ruszkiktól kapott gólunk egyszerűen szánalmas volt.
Ha Koeman tényleg megy, az én jelöltem a akpitányi posztra Mr. László, bár lehet hogy korai lenne még tönkretenni a bimbózó pályafutását.

greffi 2010.03.04. 19:03:38

fiatalok! Néztem tegnap az U-meccset, és nem igazán akarok senkit megzavarni, de nekem rohadtul úgy tűnt, hogy kádárnak nem volt sárga lapja a kiállítás előtt. Szerintem az a taknyos francia bíró kicsit összekeverte a lázárral, aki a kiállításig egyedüliként kapott tőlünk sárgát, ezért adta neki a pirosat a sárga után. Merthogy a fekete fiú lerántása/visszahúzása önmagában nagyon messze volt a kiállítástól... Ki mit szól hozzá?

szhörnyű 2010.03.04. 19:05:53

Ha már új kapitány: Szerintem a "Kapa" lenne a legjobb,haza kellene hívni.Itthon egyetlen edzőt sem látok,aki értene a szakmához-talán Várhidi a kivétel.

mellor 2010.03.04. 19:14:42

@szhörnyű: Miért akarjuk mi elzavarni Koemant?
www.fourfourtwo.hu/szakertoi-blog/140
Kisteleki helyére is van jelölt.:
www.fourfourtwo.hu/szakertoi-blog/144

_KingJack_ 2010.03.04. 19:15:55

@szhörnyű: Várhidi maradjunk annyiban, hogy szövetségi kapitányként megbukott. Én is tisztelem, sőt a szakmai tudását nagyra becsülöm, de valami bántóan hiányzik belőle ahhoz, hogy igazán sikeres edző lehessen. Ez pedig a karizma....

greffi 2010.03.04. 19:18:27

@zsakfos : nos, ez azért érdekes, mert a rai due élőképes közvetítésében ennek nyoma nem volt, az általad linkelt oldalon tegnap a 73. percben kiállított kádárnak az uefa a kiállítást elsőre a 84. percre írta - a második gól után(!) - az első szerintem fantom sárgát meg a 73. percre, úgy, hogy ekkor a 75. percben járt a találkozó. Persze screenshotom sajnos nincs. :-( Viszont nyitva volt nálam az index, az nso és az nb1.hu online közvetítése is, sehol nem írtak kádárnak sárga lapot. Szóval az uefa engem nem győzött ezzel meg, persze ettől függetlenül, lehet, hogy az olasz tévések lemaradtak valamiről, bár nem hinném.

Dunyi az Agilis 2010.03.04. 19:22:35

Kúmanért miért is kár?
1. Legalább 50 %-ban neki köszönhetően napjaink egyik legjobb magyar futballistája nincs benne a válogatottban.
2. Következetesen ragaszkodik a futball olyan nagy tanáraihoz, mint Sanyi (tudom, Balukám, "a legendák örökké élnek", pláne a barátságos meccsek legendái), vagy az eddigi "teljesítményét" egy eltört fos lövéssel már-már feledtetni látszó Vanczákvili...
3. Véletlenül sem válogatna be senkit a tegnap kétségtelenül hulladék gyenge U21-ből.
4. Az európai futball-közvéleményben általános értetlenséget, majd inkább derültséget kiváltva, sikerrel honosította meg nálunk a különösen sorsdöntő hazai VB-selejtezőkön erősen ajánlott 4-6-0-s hadrendet.

Az egyetlen értékelhető az volt a teljesítményében, hogy Albánia mellett végre Máltát is megint legyőztük oda-vissza. És ez azért bátran nevezhető kevésnek.

Én szívesen látnék a kispadon a svédekhez hasonló megoldásként egy jó Bölöni-Varga Zoli párost. Hátha, miután ők is leszerepeltek a faszba, leszállnának az euHópai magas lóról, ahonnan a kétségkívül sok szempontból szar magyar foci minden egyes megnyilvánulását és történését kommentálják.

Papp Sanyi 2010.03.04. 19:46:58

@Dunyi az Agilis: És mindezen produkcióért felmarkol nem kevés forintocskát. Amit persze előtte átváltanak euróra. (mennyit is? volt szó 1 millió euróról/év, ha vkinek van infója, tegye közzé)

Szar volt a tegnapi meccs (is). Ha barátságos, akkor miért nem próbálkozik, variál? A szokásos fos, íveljük előre, Saaaanyi majd megoldja. Ha mákunk van felér vki és belebikáz egyet. Egy hatalmas potya gólt tudtunk rúgni a 20%on "pörgő" oroszoknak. Van jövőnk, Qman szerint 2. hely a cél... Remélem repül májusban.

Shikaka 2010.03.04. 19:52:02

@Dunyi az Agilis:

1. a Koeman - Gera vitával kapcsolatban minden találgatás. Lehet hogy Gera a hibás 100%ban, lehet hogy teljesen vétlen.

2. Sanyinak és Vanczáknak nem igazán volt alternativája. Vanczák esetleg kiváltható Horváth Gáborral középen, bal oldalt meg esetleg Kádárral. De ennyi, nincs normális balhátvéd, középhátvéd meg egy van.

3. Németh sérült volt, Gula nem játszik. Vargát, Vasst és Komant én is hiányolom a bővebb keretből.

4. a svéd és portugál hazait valóban elszúrta, de szerintem nem ő az egyedüli hibás. (kétlem hogy a Husztira ivelgetést találta ki)

A Málta és Albánia (dán idegenbeli) elleni meccs nem kis eredmény, ld. Várhidi és Bozsik...

Koeman-nál nem tudunk jobb edzőt megfizetni. Ha tudnánk se égetné itt magát egy Capello, Hiddink vagy Magath...

zsakfos 2010.03.04. 20:01:29

@Dunyi az Agilis:
1. egyetértek
2. Még mindig ott tartunk, hogy ki játszik helyettük? Lehet itt Hiddink vagy Capello is a kapitány, míg nem játszanak rendszeresen klubcsapataikban ( a magyarnál erősebb bajnokságban) a játékosaink nem fogunk tudni előrelépni. Márpedig nem játszanak... Egy pár játékos cseréjétől eltekintve sajnos ez a választék.
3.Az U21-ből azért nem hívott meg játékosokat az oroszok ellen ( Koman, Varga J. jöhet szóba sztem más nem, Németh sérült) mert Egervárival úgy egyeztek meg, hogy az olaszok elleni meccs fontosabb, ezért inkább ott játszanak.
Az már más kérdés, hogy sikerült az első svédek elleni EB selejtezőnket leszervezni, a sorsdöntő Wales elleni U21-es meccs utáni napra. Na ki hol játszik? Grat MLSZ...Kezdhettünk volna mondjuk San Marinóval.
4. Egy taktika annyit ér amennyit megvalósítanak belőle a játékosok. Nem gondolnám, hogy Koeman 4-6-0-val küldi ki a játékosokat, más kérdés, hogy ez lesz belőle.
Azt meg hogy Albániát és Máltát oda-vissza megvertük az elmúlt évek eredményeihez képest becsüljük meg, mert korábban ez se sikerült.

zsakfos 2010.03.04. 20:06:46

@zsakfos :
A 3. ponthoz: még Kádár is szóba jöhet.
Vass Ádám még játszhatna az U21-ben is?

hastrman 2010.03.04. 20:20:45

Albánia, Málta: a papíron gyengébb vagy velünk egy kaliberű csapatoktól oda-vissza hozni a "kötelező" pontokat - ez, ha nem tévedek, egész pontosan 1985 óta nem sikerült. Speciel harminc éve.

bög 2010.03.04. 20:21:10

@Dunyi az Agilis: télleg, Varga Zoli, én nagyon bírom azt a csávót bár az edzősködéshez nemtom mennyit ért (a fradis időszakából a 3-2-es newcastle meccsre és a dunaszekcsői blamára emlékszem csak).

sh4d0w 2010.03.04. 20:58:17

Qmanért tényleg kár lenne... itt jelent meg az írás, hogy sikerrel tartottuk a 0-1-et, amit ő talált ki... Ne tréfáljunk, előrelépés ohne. Az nem előrelépés, hogy a nálunk gyengébbeket megverjük oda-vissza, ez az alap, amire építkezni kell. Qmannak ez nem sikerült. Ellenben hazai pályán, egy barátságos mérkőzésen sem merünk támadó felállásban játszani?

Másik téma, a játékoskérdés. A fene egye meg, nem muszáj a légiósokra építeni a válogatottat, ha azok nem játszanak rendszeresen a klubjaikban. Akkor inkább játszanak az itthoni, "gyengébb" képességű játékosok, akik legalább meccsben vannak. Király a kapuban meg vicc, kb. annyira leáldozott az ő csillaga, mint Didáé. Hajnal csak a szokásos gyenge játékát hozta, sem többet, sem kevesebbet. Sanyi meg elöl egyedül, 4 védő gyűrűjében... egyszerűen az alkalmazott játékrendszer is alkalmatlan az eredmények elérésére.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.04. 22:01:42

Dehogy kár Koemanért. Kár, hogy ez az orosz csapat egyszerűen nem akart játszani, semmit sem ért ez a meccs. Újra a kilátástalan, Koeman-korszakban megszokott, szar játék.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.04. 22:04:03

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Ezerszer inkább a tegnapi, mint a két évvel ezelőtti, szlovénok elleni, Zalaegerszegen.

rizla 2010.03.04. 22:07:53

hát ebben a meccsben nem sok bíztató volt. nincs fejlődés a selejtezőkhöz képest, ugyanazok az erényeink, és a hátrányaink egyaránt. védekezés jó, támadópotenciál nincs.
az oroszoknak minden körülmény amellett szólt, hogy teljesen leszarják ezt a meccset, és ugyan nekünk sem ez volt az év találkozója, de nálunk azért más a dörgés. az utolsó negyed órában megcsillantottunk valamit, a szalai-torghelle kettős valamivel kevésbé volt fogalmatlan, mint az addigi felállás, amire leginkább az a jellemző, hogy a védőink is több veszélyt jelentenek az ellenfél kapuja előtt, mint a támadóink (juhász blokkolt lövései után vanczák lövi be, ja és persze pontrúgás után..).
szinte mindegy, hogy marad-e koeman, mondjuk az borítékolható, hogy vele tisztességes eredményt érünk majd el (3. hely), míg mással talán még ez sem garantált, úgyhogy maradjon. de kínszenvedés nézni a meccseinket.

rizla 2010.03.04. 22:13:08

az U21ről meg annyit, hogy nagyon nem tesz jót nekik sem, hogy most szinte ők vannak előtérbe helyezve a nagy válogatottal szemben. ők a hősök, a megváltók, de közben prioritást élveznek a felnőtt válogatottal szemben, tehát komant azért nem hívhatta be koeman, mert az u21gyel szopott éppen. ez így nincs jól.
ahogy az sem, hogy vass ádámot, aki a bresciában rendszeresen játszik, nem válogatjuk be se ide, se oda, tipikus magyaros szarrágás, ha a bundás dumája miatt van ez. dárdai helyett pl nyugodtan játszhatott volna ő 20 percet, előrébb lennénk, mert palira nem építhetjük a csapatot már a selejtezők során. királyt soha többé nem akarom a válogatottban látni, de a helye a keretben érthető, ő rendszeresen véd.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.04. 22:22:22

@Csöncsön: Igen, de csak az X miatt. Na jó, más miatt is, az tényleg egy gyalázat volt, ez meg szimplán szar.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.04. 22:33:52

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Lehet, hogy nem jó edző Koeman, lehet, hogy rossz a taktika, de _tartása_ mindig van a csapatnak, és ez magyar kapitányok esetében nincs így, még a legjobb magyar kapitányok esetében sem volt így.

giacinto 2010.03.04. 22:47:10

Torghellének nincs alternatívája? Szalai simán kiszorithatná, fizikálisan még erősebb és tutira gólerősebb is. szóval elöl Rudolf-Szalai jó párosnak tűnne.

Középpályára keret: Dzs, Buzsáky, Hajnal, Vass, Varga, Koman, Gera, ebből 4 kezdhetne is.

Husztit lehet érdemes lenne balbekként játszatni, mert így a csapatba lenne, nem tök idegen poszton és balbekk hiányunk is tompulna egy kicsit.

védelem meg olyan amilyen. ott világmegváltó terveink nem igen lehetnek.

giacinto 2010.03.04. 22:48:45

@Csöncsön: egyetértek. és nem nagyon pofozzák le tétmeccsen a csapatainkat, pedig ehhez már szinte hozzászokhattunk korábban a komoly csapatok ellen.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.04. 23:14:53

@Csöncsön: Ha igazad van, ha nem, pontosan annyit ér, mint eddig mindig: semmit. Ha az a tartás, hogy védjük a vereséget, akkor nem kérek belőle. Az előre látható, biztos, de szűk vereség nem haladás.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.03.04. 23:19:51

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Egyik vereség sem volt "előre látható" a Koeman-érában. A svédeket az utolsó pillanatig megverhettük volna. A dánokat meg is vertük. A portugálok eleve sokkal jobbak, de ott is benne volt a bravúr lehetősége (itt is, kint is). Inkább kapjunk ki simán? Akkor meg az volna a baj.

giacinto 2010.03.04. 23:23:50

@_benito:

OFF: a portugálok meze szerintem nagyon állati lett, jó az ötlet is és a megvalósítás is.

doktor.dikhed 2010.03.05. 00:07:04

Én nem sajnálom Koemant. Sanyi még mindig válogatott, szóval Koeman is ugyanúgy ragaszkodik a hülyeségeihez, mint más. Nagyrészt ugyanazok játszanak, nagyjából hasonló eredménnyel, sokszor nézhetetlenül.

AIR 2010.03.05. 00:52:17

ezeket ti komolyan gondoljátok?
ad1. ha egy játékos késik a megbeszélésről, nem fogadja el a padot, hisztizik, az takarodjon a válogatottól. 10 millió embert képvisel, fossa össze magát a lehetőségtől. ja, egyébként Gera utolsó 2 évében a válogatott legnagyobb kerékkötője volt. nulla, törékeny játék, semmi vállalás.
ad2. a magyar embernek az jutott, hogy siránkozzon a válogatott keret miatt. hádde mit keres itt a Sanya, ez neveccséges... ja, csak kit teszel be Torghelle helyére? most egy pár hónapja Szalai elment a Mainzba, játszhatott is azonnal. előtte a spanyol harmadosztályból azért talán nem gond hogy nem került be. ki van még csatár? Németh a műtőasztalon...
ad3. azzal felesleges is foglalkozni, hogy hol vannak az U21-esek, minimálisan is tájékozott ember is tudja, hogy egyelőre fontosabb elfoglaltságaik voltak. hogy fontosabb-e, azon lehet vitatkozni, de ne aggódjatok, hamarosan debütálnak Koemannál is.
ad4. létezik-e annál nagyobb gáz, mint "4-6-0-zni" meg számon kérni az egy csatáros játékot? hát kit akartok ti csatárnak? és kit hagynátok ki a középpályáról? nincsenek Messiink, de túl erős a középpályás-merítés a csatárokhoz képest, hogy ne 5 kp-vel álljunk fel. lehet ám Szalai-Németh csatársor, csak megnézem, amikor a Varga-Szélesi belső középpálya helyzetbe hozza őket...
ad5. valaki írta, hogy Husztit meg Hajnalt felejtsük már el. ez azért elég vicces a rendelkezésre álló alternatívákat nézve, nem?

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.05. 01:07:03

@Csöncsön: Mindig ez a sok volna, és lehet. A svédek elleni meccseken 0 pontot szereztünk, a portugálok elleni meccseken szintén 0 pontot. A dánok ellen összejött 4 pont, ebből rögtön az elején egy valóban megbecsülendő 0-0, de az utolsó körös találkozó egy barátságos mérkőzés volt sportszakmailag. Ezért lenne Koeman jó? Sokszor citált példám: ennyit Mattheus kapitánykodása alatt is elértünk, emlékezz csak: utolsó pillanatig győzelmi esély a svédek ellen itthon, döntetlen a horvátokkal, igaz, az akkor már kijutott horvátokkal, azokat, akiket meg kellett verni, azokat meg is vertük oda-vissza. Az sem mindegy, hogy akkoriban Izland erősebb ellenfél volt, mint most Albánia. Szóval, hol az előrehaladás? Hol az az eredménysor, ami miatt kéne Koeman? Ám ha ezek alapján kéne, Mattheus miért nem kellett?
Mindegy is, igen valószínűtlen hogy ősszel még ő legyen a kapitány.

doktor.dikhed 2010.03.05. 01:09:06

Ezt a Gera mizériát nem értem. Gera éveken át, több kapitány alatt is hűségesen szolgálta a válogatottat. Sosem volt vele probléma, egyetlen kapitány sem panaszkodott rá.

Mire van több esély? Hogy Gera hirtelen meghülyült, vagy Koeman is benne van a dologban?

Nem mondom, hogy Gera teljesen ártatlan, de biztos vagyok benne, hogy egy ilyen ügyet el lehetett volna intézni csendesen, az öltözőn belül is. Egy jó szövetségi kapitány ezt tette volna, és ez lett volna a válogatott érdeke is. Koeman viszont túl nagy arc, látszik azon is, ahogy a sajtóval kommunikál. Meg akarta mutatni, hogy akkora király, hogy Gerát is kipenderítheti a válogatottól.

Tény, hogy Gera formája nem a régi, de én bízok benne, hogy még játszani fog a válogatottban.

rizla: a magyar bajnokság hazai szinten erősebb csapataiból bármelyik csatár hozna ennyit. Torghelle rengeteg labdát szór el, elakadnak a támadások rajta, lassú körülményes. Sokszor azt látom, hogy többre mennénk ha a támadásoknál nem avatkozna játékba.
Talán egyetlen jó megmozdulására emlékszem a meccsen (bár kb.15 percet sajnos nem láttam belőle), amikor a tizenhatosnál megelőzött egy védőt, aztán egyszerűen eltörte a labdát. Előnyben volt, meglepte a védőket, zavartalanul azt csinálhatott, amit akart, mégsem tudta megoldani. Egy gyengébb csatártól is elvárható lett volna, hogy legalább a kaput eltalálja.

Ez a helyzet jól jellemzi Torghelle formáját. Nagyon akar - ami nekem is szimpatikus - de nincs formában, és így az akarás abban nyilvánul meg, hogy borzalmasan sokat hibázik. Talán furcsának tűnik, hogy ennyit lovagolunk a témán, de Torghelle játéka tényleg sarkalatos pont. Volt egy másik szituáció, ami szintén jól mutatja, mennyire kártékony, hogy egy formán kívüli játékos játszik gyakran egyetlen csatárként... Torghelle visszalépett, labdát szerzett, megindultak a szélsők, Sanyi meg azzal a mozdulattal el is rontotta az indítást. Ha nem szerez labdát, az ellenfél felállt védelem ellen támad. Így, hogy megszerezte ugyan, de gyorsan el is adta, rögtön fellazultunk egy kicsit...

AIR 2010.03.05. 01:14:15

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: kissé meredek így egyberakva. pláne, hogy azt mondod, sok a volna és a lehet, majd leírsz egy csomó volnát és lehetet. Matthäussal is kikaptunk a svédektől itthon, ahogy Koemannal is, idegenben a némettel sokkal simábban. a horvátokkal tét nélkül iksz, a dánok ellen tét nélkül győzelem. Izland pedig semmivel sem volt erősebb csapat, mint Albánia.
egyébként én Matthäust sem akartam leváltani, ahogy most Koemant sem. tisztában vagyok a realitásokkal, mindamellett pedig minden selejtezősorozatban csak a továbbjutást érő helyek foglalkoztatnak.

AIR 2010.03.05. 01:18:37

@doktor.dikhed: akkor a kritériumok alapján Rajczi, Kabát és Lencse maradt bent a szórásban. Lencse előbb-utóbb válogatott lesz szerintem (egyelőre az U21-ben sem nyújtott kiemelkedőt), Rajczit rühellem és szerintem gyengébb is mint Kabát. ja, talán Kabátot ki lehetne próbálni. bár alighanem az ő személye is elég fújolásna adna okot.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.05. 01:19:06

@AIR: Hiszen éppen erről beszélek. Mindkét esetben sok a "ha" és a "lehet". Éppen ezért nem értem, hogy ha Mattheus esetében ez nem volt elég, a szinte színről-színre azonos eredmény, akkor Koeman esetében miért tekintjük tiszteletreméltónak? Vagy-vagy.

AIR 2010.03.05. 01:19:41

Gerának pedig muszáj volt minősíthetetlenül viselkednie, a történet után 2 nappal ugyanis már ő akart visszatáncolni.

AIR 2010.03.05. 01:22:29

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: nem emlékszem, hogy Matthäus ellen akkora zúgolódás lett volna, mint most Koeman esetében. egyedül az MLSZ akarta leváltani emlékeim szerint.
nekem Koemannal egy bajom van, hogy képtelen változtatni meccs közben, lásd a szeptemberi selejtezőket. egyébként a válogatási rendszerével és a felállással is szinte mindig egyetértek, nyilván apróságoktól eltekintve.

doktor.dikhed 2010.03.05. 01:26:09

@AIR: Bárki, aki képes visszaadni a kényszerítőket, és megtartani azokat a labdákat, amik egy-egy pontos passz után eljutnak hozzá. Gólt nem is muszáj lőni, majd megoldják a középpályások, csak a támadások, amik átmennek rajta, ne akadjanak el...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.05. 01:28:38

@AIR: Pont a svédek és a portugálok elleni hazai meccseken vált nyilvánvalóvá, hogy képtelen meccs közben változtatni. Felállít egy taktikát, aztán vagy bejön, vagy nem. Mindkét esetben ordító volt, hogy nem tud mit kezdeni a helyzettel, nem mer kockáztatni, és mindkét vereségben erősen benne van a keze, pont azokban a meccsekben, amik az igazán fontosak voltak. Pedig ezek a svédek és portugálok megfoghatóak lettek volna. Persze, nem csak rajta múlott, én csak azt mondom, hogy nem adott senkinek semmi okot arra a holland, hogy dicsérjük.

elber 2010.03.05. 01:36:52

Bárki bármit mond azért remélem, hogy nem lesz a politika játszótere (megint) a válogatott. Ha már mindenképp mennie kell akkor már ne ezért menjen. De inkább egyáltalán ne. Arról nem ő tehet, hogy alig van kit berakni, ha meg játszik akkor elfelejtenek focizni a srácok. Hajnal, de különösen Dzsudzsák jól játszik/játszott klub szinten a válogatottban meg semmi. Anno a KSC-ben nem hiszem, hogy komolyabb arcok játszottak volna Tomika oldalán, vagy Dzsudzsák labdái is a szintén nem éppen brazilosan technikás Toivonen felé mennek. Mégis képesek, kiugróan jó teljesítményre. Itt meg semmi. Egyedül Juhász az aki képes itt is arra amit a belgáknál nyújt. Sanyi helyett meg lassan jöhet Szalai. Eddig nem volt realitás, de most már az. Ha továbbra sem kerül közelebb a csapathoz akkor azt felróhatjuk a hollandusnak, de eddig nem volt játékban levő befejező csatárunk. Azt pedig, hogy végre elkaptuk azokat akiket el kell kapni, azt meg igenis becsüljük meg.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.05. 01:53:39

@elber: Elkaptuk másokkal is azokat, akiket el kell. Koeman nem megoldás.

rizla 2010.03.05. 02:07:04

@doktor.dikhed: magyar bajnokságból.. hehe.. haha. ne szórakozz, légyszíves.

kabát, rajzczi.. nektek elment az eszetek.

rizla 2010.03.05. 02:09:31

@AIR: matthaus két dolog miatt volt népszerűbb a szurkolók között, mint koeman. egyrészt rendszeresen ostorozta a magyar futballban dolgozó személyeket, másrészt az ő csapata támadásban azért invenciózusabb volt, mint koemané. máltát például kitömtük szép gólokkal, koeman csapata ilyen meccset nem játszott még a gyenge ellenfelek ellen sem.

rizla 2010.03.05. 02:11:57

@doktor.dikhed: nincs ilyen csatár, akiről te ábrándozol. komolyan vehető bajnokságban, válogatott szinten nem játszik ilyen támadónk. gondolod, hogy torghelle nem tudna visszaadni egy kényszerítőt az NB1-ben?
szalai és németh jöhetnek szóba. szalai ott is van a keretben, remélhetőleg ennél többet fog játszani. németh folyton sérült, nincs mit tenni sajnos. hihetetlen, ami azzal a kölyökkel történik, ilyen a mi formánk, ennyi.

rizla 2010.03.05. 02:16:20

@elber: a KSC-ben nyilvánvalóan százszor jobban ki volt dolgozva a játékrendszer, meg a játékosok közötti kohézió, mint a válogatottban. PSV detto. nem véletlen, hogy pont juhász az, aki konstans jó teljesítményt nyújt itt is, ott is, egy középső védőnek azért kevésbé függ a játéka a többiektől (mielőtt valami okos elmagyarázza, igen, tudom, hogy neki is nagyon függ tőle, de könnyebb elkülöníthetően jó teljesítményt nyújtania, mint egy irányítónak mondjuk, aki ha nem tud kinek passzolni, akkor meg van lőve, vagy egy csatárnak, aki nem kap jó labdákat).

medco 2010.03.05. 10:07:17

@Strigo a divatdrukker: Egyetértek. Támadóbb focit kellene játszani. A középpályán például Gera és Koman, a csatársorban Németh és Rudolf. Védekező középpályás Vass Ádám. Persze, kellenek tapasztalt játékosok is, Juhász Roland, esetleg Dárdai, Hajnal, Dzsudzsák. A kapuban Fülöp vagy Gulácsi

Strigo 2010.03.05. 10:33:40

Ehhez a Gera-témához annyit, hogy azért sértődött meg, mert nem kapott lehetőséget. Eközben Koeman mindenféle hülye indokokat mondott, hogy miért nem. Nem nyújtotta a meccseken azt, amit várt tőle. Nyilván a többiek mindannyian hozták az elvárt szintet. Vagy hogy nem rendszeres kezdő a klubcsapatában, erre beválogatja Halmosit, aki egy évig nem játszott a Hull Cityben.
Egyébként sem értem, hogy egy válogatottnál miért első számú szempont, hogy a játékos a klubnál rendszeres kezdő legyen. A svájciakat, szerbeket ez nem érdekli, kint is vannak a vébén.

Mala Suerte 2010.03.05. 10:51:12

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Matthäust azért nem erőltették, mert a szövetség (és az ország) háta mögött folyamatosan rázta a picsáját mindenféle egyéb (meglehetősen anonim) csapatoknak, ahol több lóvét látott. Úgy meg nem lehet kapitánykodni, hogy egyik napról a másikra fogja magát, aztán lelécel. Arról nem is beszélve, hogy kapitánykodása alatt beválogatott 100 embert, szintén üzleti okokból, tehát kábé nem volt állandó magja a csapatnak. (Most ez nem így van.)

Az pedig, hogy idehozta Argentínát és Brazíliát ismét csak a lóvé szempontjából jelentett előnyt, bár szerintem a brazilok elleni (egyébként a világon egyedülálló) veretlenségünket kár volt azért elcseszni, hogy egyszer megteljen a Népstadion, (Tudom, hogy igazából ez nem számít szinte semmit, na de akkor is jól hangzott...)

És ha megnézed az eredményeit a wikipédián, láthatod, hogy a selejtezők során a Bulgária-Svédország-Horvátország (a tavalyi ellenfeleinknél egyértelműen gyengébb játékerőt képviselő) hármas elleni gólarányunk 1-10. Emellett pl. kétszer is kikaptunk Walestől. Cserébe sörmeccseken megzúztuk az utóbbi 20 év egyik legsiralmasabb Nationalelfét és Skóciát. (Utóbbi valóban szép és bíztató győzelem volt... 3 hétig.)

Van még valami, ami mellette szól? Ja hogy ő "fedezte fel" Husztit, Hajnalt és Juhászt... Hát, egyrészt abból a mennyiségből, amit kipróbált, ez talán annyira nem volt nehéz, ráadásul pl. utóbbi valószínűleg nélküle is simán eljutott volna az Anderlechtbe.

Szóval szerintem Lothar edzőként egy bohóc, Koemannal kapcsolatban viszont egyetértek Csöncsönnel, fontos, hogy legyen tartása a csapatunknak és a "nagyok" is féljenek tőlünk kicsit. Ismerjük be, egy kicsit több mázlival (vagy egy jobb csatárral/tudását megközelítő teljesítményt nyújtó Dzsudzsákkal) ikszelhettünk volna a svédekkel (idegenben is!) és a Portugálokkal, ez pedig nem rossz olyan válogatottak ellen, akik - valljuk be - sokkal előbbre tartanak nálunk. Lehet, hogy az itthoni beszari játéknak tűnt, de ha ész nélkül kitámadunk, Rinyáldóék kíméletlenül lekontráztak volna, mert a mákos góljuk után egyértelműen erre játszottak. 0-2-ről pedig lehetetlen felállni. Így viszont a végéig izgulhattunk és benne volt, hogy a 94. percben egy jól eltalált Dzsudzsi-löketből vagy egy Juhász fejesből gólt találunk. Tehát nem volt ez annyira eltaktikázva... Szerintem.

Pár éven belül remélhetőleg lesz egy fizikailag kimagasló Szalaink, aki azt tudja játszani, amit Torghellének kellene most, egy topligákban rendszeresen fontos szerephez jutó Dzsudzsákunk, Juhász Rolink, Geránk és Komanunk plusz egy bátran cselező Rudolfunk és egy kapu előtt verhetetlen Németh Krisztiánunk. Velük pedig már lehetne mit kezdeni, főleg annak az edzőnek, aki egy fejlettebb futballkultúrából érkezett és volt ideje megismerni a rutinosabb játékosainkat. Legnagyobb probléma a védelem, elsősorban a kapusposzt... (Plusz Bocit nagyon csípem, de mintha kezdene felette eljárni az idő - vagy csak az NB1 teszi...) Huszti bekként való szerepeltetése jó ötlet, a jobb oldal és a pálya közepe egyaránt szemmel láthatóan idegen számára, de ahhoz túl jó játékos, hogy ki lehessen hagyni.

Azt mondom, szavazzunk még egy selejtezősorozatnyi bizalmat Koemannak, és ítéljük meg az eredményei (!) alapján - mert egyedül ez az, ami objektív.

zsakfos 2010.03.05. 11:07:22

@Strigo a divatdrukker:
Szerintem szabadalmaztassuk azt, hogy csak olyan emberek játszhatnak a magyar válogatottban, akik egyáltalán nem játszanak a klubcsapataikban, mert így nem lesznek fáradtak és csak a válogatott meccsekre koncentrálhatnak...
Amúgy követed a vb-re kijutott csapatok felkészülését? Mindenhol feltétel a rendszeres játék, mert nem kerülsz be a keretbe, hiába vagy akármekkora sztár..
A szerbek és a svájciak meg azért jutottak ki mert jó csapatuk van és egy hangyafasznyit jobb játékosaik, mint nekünk... ráadásul sokkal többen szerepelnek nívós bajnokságban mint a mieink.

Strigo 2010.03.05. 11:10:01

@zsakfos : Követem a felkészüléseket, épp ezért hoztam példának Svájcot és Szerbiát. A svájciak Senderos visszatérését várják, a szerbek harmadik gólját meg Tosic lőtte...

zsakfos 2010.03.05. 11:31:41

@Strigo a divatdrukker:
Senderost vártam, meg Zsigicset,de végül is majdnem bejött:)
Azért valljuk be, hogy hiába találunk példákat még nevesebb válogatottaknál is ( pl. németek: Klose, hollandok: van der Vaart, angolok: Beckham), nem ez az általános. Inkább rákényszerülnek a kapitányok, főleg hiányposztokon, hogy azokat szerepeltessék, akik rendszeresen nem játszanak a klubcsapataikban.De erre nem lehet egy válogatottat alapozni. Meg hát ugye azért van különbség, hogy valaki csak csere az Evertonban, a Valenciában, a Bayernben vagy egyáltalán nem játszik a Hull Cityben ( Halmosi)...

rizla 2010.03.05. 12:12:59

@matthe07: nem is az a baj, hogy beszari a játék. a deffenzív felfogású csapattal önmagában semmi baj, és az is jó hír, hogy évek óta először baromi nehéz gólt rúgni a magyar válogatottnak. vagy lenne nehéz, ha nem lenne mindig egy-két nevetséges hiba, de azokat leszámítva kőstabilak vagyunk, amit jól jelez, hogy milyen kevés gólt kaptunk 4. kalapos csapatként a selejtezők alatt (nem tudom pontosan, de nem hinném, hogy ezt bárki megközelítette volna a szintén 4.-ek közül). eddig tehát szép és jó.
a probléma ott van, hogy nem egyszerűen beszari a támadójátékunk, hanem egy kalap szar. attól, hogy valaki bunkerfocit játszik, még legyen képes 1-2 épkézláb támadást végigvezetni, ha máshogy nem, mondjuk kontrából, de komolyan mondom, meccsek óta nincsen EGYETLEN olyan akciónk sem, amiben benne lenne a komolyabb veszély lehetősége. gyakorlatilag pontrúgásokból, jobb esetben egy-két szélső beíveléséből tudunk csak gólt rúgni. ez egyszerűen iszonyú kevés, és semmiféle előrelépést nem lehet látni. koeman szerintem egyszerűen sötét a játék ezen részéhez, legalábbis a többi edzőhöz képest (mondjuk nem csoda, védő volt).

"Így viszont a végéig izgulhattunk és benne volt, hogy a 94. percben egy jól eltalált Dzsudzsi-löketből vagy egy Juhász fejesből gólt találunk."

kár, hogy nem voltak dzsudzsi-löketek. nincsenek is lövések. huszti rárúgta a ruszkik ellen végre, 3 méterrel mellé, na ennyi volt a tüzelés része a játékunknak.

"Huszti bekként való szerepeltetése jó ötlet"

borzalmas ötlet, az az igazság. mikor játszott utoljára hátvédet? és ő egyébként is olyan, aki tud passzolni, cselezni, meg lőni. szerintem egyáltalán nem volt hülye koeman, hogy megnézte a jobboldalon. az állítólagos szakértők meg ezt emelik ki, mint hibáját... kibaszott nevetséges, mégis ki játsszon a jobb oldalon, mondják már meg.

Mala Suerte 2010.03.05. 13:16:17

@rizla:

Igaz, a támadójátékunk pocsék volt az ominózus selejtezőkön és tulajdonképpen az oroszok ellen is. Viszont, ahogy valaki (asszem pont az nst-n) elég jól megfogalmazta ősszel, arról nem Koeman tehet, hogy nem tudunk 2-szer egymás után saját emberhez passzolni. Ez az erőltetett beívelgetés tényleg abszolút érthetetlen volt, mert az oké, hogy Dzsu kib.ott jól ad be, Huszti, Rudolf (és Németh is) egyaránt 180 centi alatt vannak, Sanyi meg minden fejesnél szabálytalankodik... De ez egy formába lendülő coller Szalaival vagy egy visszatérő és megfelelő poszton játszatott Gerával (és akár egy Futáccsal, bár róla nem sokat hallani mostanában) azért sokat változhat(na). Amúgy nyilván nem ez a játék az adekvát minden meccsen, de ilyen top20-válogatottak ellen, ahol 2, egymás mellett játszó csatárral felállni egyelőre valószínűleg gyors és fájdalmas öngyilkossággal ér fel, esetleg hatékony lehet.

Huszti meg... Nekem nagy csalódás az utóbbi időkben. Látszik rajta, hogy küzd meg minden, de valahogy semmi nem jön össze neki. Meg kellene találni a posztját, mert szerintem jelenleg az 5 legjobb emberünk között van, ergo kihagyhatatlan a kezdőből. Talán egy próbát megérne, most is fegyelmezetten visszazárt, Halmosira meg valószínűleg 30 métert verne 60-on... Jobb oldalon egyszer majd Gosztonyi fog játszani amúgy, reméljük.

Shikaka 2010.03.05. 13:35:37

@matthe07: Gera megfelelő posztja az a csatár mögötti?

Ki játszik jobbszélen?

Vagy álljunk át Milanos gyémántra, szélsők nélkül?

zsakfos 2010.03.05. 13:38:12

@rizla:
Kapuralövés:
Az a baj, hogy senki nem kérdezi meg a játékosoktól sem a média részéről, hogy kedves x y miért van ilyen kevés kapuralövés? ( Amúgy sincs semmilyen szakmai elemzés a médiában, az ótvar nagy közhelyek puffogtatásán kívül)
Biztos, hogy Koeman nem úgy küldi fel őket, hogy gyerekek ne rúgjatok kapura... pedig teli vagyunk olyan játékosokkal akik veszélyesek lehetnének messziről: Dzsudzsák, Huszti, Hajnal, Buszáky, Dárdai, Bodnár, Gera,Tőzsér, Varga J.
Huszti jobboldalon való szerepeltetése:
A magyar szakma még mindig itt tart, hogy a "ballábás balódalon jáccik, a jobblábas jobbódalon".
Megjegyzem a holland-amerikai meccsen a ballábas Robben játszott jobboldalon, a jobblábas Elia baloldalon ( amúgy a klubjukban is ott játszanak,de nyilván tudnak a másikon is...).
Jobbik lábbal lehet befelé cselezni, kapuralőni. Amúgy Huszti beadni is tud jobbal...Ami azért ilyen szinten el is várható.

zsakfos 2010.03.05. 13:41:48

@rizla:
Ja egyébként Erwin Koeman középpályás volt, a bátyja Ronald volt védő, bár fiatalkorában a Groningenben ő is volt kp.

mocsing · http://nst.blog.hu 2010.03.05. 13:53:35

@rizla: @zsakfos : szerintem meg pont ez a lényeg, hogy huszti borzalmasan ügyetlen jobbal. egy időben direkt figyeltem, amikor labdát kapott a jobb szélen, még az is tudta, h befelé indul, aki nem ismerte korábban. vagy egyből továbbadja, ami azért kevés. elia és robben nagyon ügyes mindkét lábal, a bal szélen játszó ribéry is jobblábas, de bármit megcsinál ballal is.

zsakfos 2010.03.05. 14:03:32

Egyébként Koeman sztem az Oranje féle 4-2-3-1-et akarja játszatni. ( N.De Jong-Van Bommel-Kuyt, Sneijder, Robben-van Persie v. Huntelaar v. Nistelrooy)
Buzsáky ( sztem ide jobban befér mint 10-esként), Varga J., Dárdai,Vadócz a 2 vkp posztra, A szélső posztokra Dzsudzsák, Huszti, Rudolf oszt sajnos ennyi. ( Esetleg még Halmosi, de ő egy sorral hátrébb is játszhat.) Ezért játszott itt sokszor Gera, mert nem nagyon van más. Bár ő inkább 10-es mint Hajnal, és lesz majd Koman. És ugye van egy erőcsatár aki megtartja a labdákat, míg a többiek felérnek, ez lesz Sanyi, ill. majd Szalai.
Amit mi játszunk azt sokan 4-6-0-nak nézik, a hollandoké majdnem 4-2-4. Lehet jól játszani, meg lehet rosszul, csak jó játékosok kellenek hozzá, akik sokat futnak, és tudnak passzolni...Az utóbbi két alapfeltétel nélkül mondjuk egyetlen taktika sem ér semmit...

zsakfos 2010.03.05. 14:10:59

@mocsing:
Arra emlékeztem, hogy lőni nem nagyon tud jobbal, dehogy beadni se, arra nem nagyon.Ami mondjuk ilyen szinten maxi gáz.
Igazán az a baj, hogy amennyire rémlik Balázska se túl ügyes jobbal...

drani 2010.03.05. 14:45:22

ímhol van Vass Ádámmal egy riport, jófejnek tűnik a gyerek (ha már linkelve volt, bocs)
www.origo.hu/sport/magyarfoci/20100304-vass-adam-interju-magyar-valogatott-brescia-utanpotlas-valogatott.html

sporttárs 2010.03.05. 15:09:19

@eric: Ha Koeman Orbán-szopkodás miatt hívta be Horváthot, akkor az utóda, akit Orbánék neveznek ki, ha jól értem, még Horváth faterját is be fogja hívni, pedig az huszonöt éve volt UEFA-kupa döntős és ötven felé jár erősen.

Ennyit a logikádról.

sporttárs 2010.03.05. 15:22:58

A Gera számára mentséget találók (nem kapott elég lehetőséget, biztos Koeman is sáros volt, meg hasonló okosságok) elegánsan megfeledkeznek arról, hogy Gera lelépésének nemcsak ténye és oka, de legalább annyira a mikéntje is megbocsáthatatlan.
Bassza meg, ha valaki hisztis primadonna és kemény neki a pad, vagy nem tetszik az edző képe, akkor ne menjen el a keretbe. Üzenje meg, mondja le. De meccs előtt kisétálni a szállodából, ez menthetetlen, mint ahogy az egész sztori az, bármennyirre is rendes meg lelkis gyerek a Gerzson amúgy.

Tartozik egy bocsánatkéréssel, minimum húszfelé, edző plusz játékostársak. A közönség nem számít, az, amilyen osotba, két vereség után még vissza is követeli (feledve, az előző neki is köszönhetőket).

rizla 2010.03.05. 15:30:18

@matthe07: "ahogy valaki (asszem pont az nst-n) elég jól megfogalmazta ősszel, arról nem Koeman tehet, hogy nem tudunk 2-szer egymás után saját emberhez passzolni"

?!
szerintem meg ez nem egy jó megfogalmazás, hanem egy nagy semmi. ennél már csak az nagyobb klisé, hogy "mégsem lőhet gólt erwin!!!". bazmeg, azért van ott, hogy összehangolja a csapatjátékot.
például nehéz emberhez passzolni, ha a játékosok között 20 méterek vannak, távol vannak egymástól az egyes csapatrészek, nem zárkózik fel senki a támadásokhoz, nem tudják, hogy hova kellene helyezkedniük, stb.

"Ez az erőltetett beívelgetés tényleg abszolút érthetetlen volt"

a játékosok utasításokat hajtanak végre. vagy ha koeman annyira rosszul magyaráz, vagy ennyire szar a tolmácsa, hogy 12 meccs után sem beszéli le a játékosokat az erőltetett ívelgetésről, akkor megint ugyanott tartunk: nem nagyon ért a támadófutballhoz.

"Meg kellene találni a posztját,"

van posztja husztinak. baloldali középpályás. nem huszti posztját keresi koeman, hanem olyan embert keres, aki be tudja tölteni a jobboldali középpályás posztját.

rizla 2010.03.05. 15:32:19

@zsakfos : "Az a baj, hogy senki nem kérdezi meg a játékosoktól sem a média részéről, hogy kedves x y miért van ilyen kevés kapuralövés?"

nem, az a baj, hogy nem alakítunk ki lövőhelyzeteket, mert nincsen támadójátékunk.

"Biztos, hogy Koeman nem úgy küldi fel őket, hogy gyerekek ne rúgjatok kapura.."

szuperklisé 2.

rizla 2010.03.05. 15:35:39

@zsakfos : de be tud adni jobbal huszti. "balázska" meg ragaszott már gyönyörű gólokat a psv-ben jobbal, egyáltalán nem balfasz vele.
és ha már itt tartunk, hadd tegyem közzé a megfigyelésemet, hogy azt, hogy "egylábas focista" 10ből 9szer a ballábasokra ragasztják rá. talán mert a többség jobblábas, ezért eleve a ballábast kezeljük ritka fajként, feltűnőbb jelenségként. egy jobblábas azonnal felháborodik, ha a ballábas nem olyan jó jobbal, de ha a jobblábas esetleg nem jó ballal, azt már nem veszi észre.

rizla 2010.03.05. 15:39:22

@sporttárs: pont, hogy a közönség felé tartozik bocsánatkéréssel. a csapattársakkal megbeszélte, nekik ez nem ügy. hogy koemannak mivel tartozik, azt nem tudom, ha vissza akar térni, akkor persze nyilvánvalóan gesztust kell tennie.

oldelvis 2010.03.05. 16:06:15

@sporttárs: teljesen egyetertek, mindig is szerettem gerat, de bassza meg, ilyet nem lehet csinalni

Mala Suerte 2010.03.05. 17:01:52

@rizla:

Megértem az álláspontodat. De érdemes figyelembe venni azt is, hogy a középpályásaink nagy része a klubjukban teljesen más felfogásban (és esetleg más poszton) lép pályára. És az összeszokatlanságot. Amúgy elgondolkodtató, hogy
itthon ha valaki 2-3-szor saját magához képest gyengén játszik (ld. Hajnal), a közvélemény egyből elzavarná még a cserepadról is. Pedig egy masszív és összeszokott (!!!) középálya-tengely iszonyú fontos. (Nézd meg pl. Angliában, lehet hogy hülyeségnek tartjátok, de Gerrard és Lampard évekig egyszerűen értékelhetetlenek voltak válogatott szinten, mégis erőltetették azt, hogy együtt játszanak és talán idén érik be a sok év kudarca. Másik példa, az olaszoknál Pirlo és Gattuso felett egyértelműen eljárt az idő, de Lippi nem akar belenyúlni az összeszokott vb-győztes csapatába, más kérdés, hogy itt ez már nyilván egészségtelen. De nem véletlen a spanyolok szárnyalása sem, középen Xavival és Iniestával, akik évek óta együtt játszanak.)

"nem huszti posztját keresi koeman, hanem olyan embert keres, aki be tudja tölteni a jobboldali középpályás posztját."

Ezzel viszont nem értek egyet. Mármint lehet, hogy jobbszellőt IS keres, de Husztit szemmel láthatóan nem akarja kihagyni a csapatból. És ez így van rendjén.

Azt hiszem, abban egyetértünk, hogy Gera sűrű bocsánatkérések közepette, a kellő alázattal térjen vissza, Koeman pedig tegye be valahova középre az egyszemélyes csatársor mögé.

AIR 2010.03.05. 18:26:50

megjegyzem rizla, hogy az oroszok ellen igenis volt támadójátékunk. nem a pl. lengyelek elleni győzelemkor vagy svédek ellen kint látott gyors rövidpasszos játék, hanem nagyrészt pontrúgások után a felívelem-lefejelem-valaki rácsap sztájl + Hajnal beállásával a Hajnal-Huszti-Rudolf hármas láthatóan érezte egymást.
bele lehet kötni, de maga a tény, hogy több akciónk volt, mint az oroszoknak, elég biztató.
egyébként pedig a tétmeccseken egészen a svédek elleni hazai meccsig tudtunk "játszani", akkor egycsapásra meghalt minden. én azért ebben mentális okokat is keresnék, a valóban meglévő taktikai hibák mellett.
és ha már Koeman egyetlen érdemét keresed, akkor nem szabad elfelejteni, hogy a védelmünket rendbe tette. a már általam említett nagyon jó válogatási szisztémája mellett ez már 2.

Romanes eunt domus 2010.03.05. 19:22:19

Legnagyobb probléma az, hogy nem lehet olyan taktikát kitalálni, ami mindenkinek jó. Ha mindenki a posztján szerepelne, akkor kell egy olyan taktika, amihez kell két balszélső (Huszti, Dzsudzsák), az irányító Hajnal, az árnyékék Gera és őmellé még egy csatár, mert a közönséget ki kell szolgálni. Na ilyen felállás nincs.
Ez a "válogatottban nincsenek olyan társak, mint a klubban" duma meg baromság. Imádom, amikor Dzsudzsák augusztus közepén két gólt akaszt 30ról az Ajax kapujába, a válogatottban meg semmi értelmes beadása nincs. Aki szerint ez a társak miatt van, az nézze meg a selejtezős góljainkat: a 10 gólból 7 a baloldalon futott végig. Huszti baloldalról adott 4 gólpasszt. Szóval jól hangzik, csak nincs értelme.

rizla 2010.03.05. 19:50:50

@AIR: "nagyrészt pontrúgások után a felívelem-lefejelem-valaki rácsap sztájl"

igen, ezt a hihetetlen átütőerőt én is megemlítettem. az elejétől kezdve ezt mondom: csak pontrúgásból vagyunk veszélyesek. az egyetlen épkézláb akció szalai lövése volt a léc alá. ez meccsek óta így van.

"a Hajnal-Huszti-Rudolf hármas láthatóan érezte egymást."

mondjuk, hogy volt két kontra, az egyiket hajnal, a másikat rudolf cseszte el. helyzetig nem jutott el egyik akció sem.

"és ha már Koeman egyetlen érdemét keresed, akkor nem szabad elfelejteni, hogy a védelmünket rendbe tette."

ezt már sok kommenttel feljebb leírtam.

geem5 2010.03.05. 20:15:08

hát az én véleményem meg a helyszínről nézve, hogy ez egy jó nagy fos volt

AIR 2010.03.06. 00:36:24

@rizla: ok, említetted, én csak átfutottam a kommenteket.
Hajnal beállása viszont érezhetően lendített a játékunkon, és a fenti hármas mindössze negyed órát volt fent együtt.
egyébként Hajnal tavalyi évét bűn rossznak értékelem, mint ahogy Rudolf összképét is az orosz meccs alatt. csak mint reménysugarat említettem meg.

rizla 2010.03.06. 11:13:55

@AIR: igen, hajnal hozott egy kis lendületet, de az a baj, hogy az eddigi performanszaiból kiindulva nem lesz tőle veszélyesebb a játékunk. pedig én nagyon sokra tartom őt, és átkozom koeman-t, hogy nem tud használni egy ilyen irányítót, mert azt nem hiszem, hogy hajnal direkt alibizne, vagy ne érdekelné egy válogatott meccs sem, és hogy ennyivel szarabb lenne ettől.
rudolfban sok fantázia van, de valami nem stimmel azzal a gyerekkel, szerintem jobb játékosnak képzeli magát, mint amilyen. ahogy valaki már írta fentebb, csinál egy jó cselt, aztán elrontja az egészet egy rosszal, és eladja a labdát. nem vagyok a híve annak, hogy valaki előre leszerződjön valahova, aztán fél (vagy egy) évet még eljátszogasson máshol, szerintem ez is benne van a pakliban. a serie A-ban borítékolhatóan meg fog bukni, pedig minden kezdeti szkeptikusságom ellenére már én is kiszúrtam, hogy tehetséges.

AIR 2010.03.06. 22:33:15

@rizla: Rudolf szerintem sem lesz megváltó 3 éven belül.
Hajnal meg... láttam én már sziporkázni a válogatottban nem is egyszer (bár Koeman alatt talán csak egyszer, a görögök ellen, ha jól emlékszem). lehet hogy a holland is benne van a szenvedésében, én mindenesetre azt látom, hogy jó embereket rak fel a táblára, hogy milyen utasítással az már titok előttem.
süti beállítások módosítása