Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Nem csak jártak a stuttgarti szájak

2010.02.24. 13:00 _benito

Az egy dolog, hogy nem kell mindig kaviár, de azért az a banános csokis télifagyi (!) túlzás volt, amivel a Barcelona elvette az életkedvét még saját szurkolóinak is. Igazából nem is ezzel kellene kezdeni, hanem a svábok körbenyalogatásával, mert a Stuttgart egy félidőn keresztül azt a futballt tette a pályára, amit ellenfelétől vártunk – hiába. A másik párban minden eldőlt, az Olimpiakosz hazai pályán sem tudta még a reményt sem életben tartani a Bordeaux ellen, a franciák Athénban is nyertek. Kettőből semmi, ha a jóslatokat nézzük, ha meg a végkimenetelt, akkor kettőből kettő, mert az azért nagy magabiztossággal kijelenthető, hogy mindkét párharc eldőlt.

Erősen kell gondolkodnom azon, hogy mikor futballozták le utoljára ennyire a Barcelonát a pályáról. A Chelsea tavaly egészen másképp érte el, hogy a pontozóknál a 12. menet végén is vezessen, a Stuttgart viszont a hatodikban akár meg is rendíthette volna az undisputed világbajnokot, ha a bíró szőrösebb szívű, és megítéli a 11-est a hazaiak javára. Nem tette, a gong megmentette a katalánokat, akik a következő menetre már legalább nem remegő lábbal jöttek ki, az pedig már nem volt meglepetés, hogy találtak egy gólt.

Személy szerint nem emlékszem, hogy láttam valaha Messit ilyen szinten eltűnni a pályán. Nagyon keveset futott, nagyon keveset passzolt, alig volt nála a labda, és ha hozzávesszük, hogy a balszélre rendelt Iniesta is gyenge közepes teljesítményt nyújtott, és Xavi sem villogott, már látjuk is, hogy lehetséges, hogy a félpályát is alig lépték át az első félidőben. A Stuttgart ficánkolt, ha még határozottabbak, a nagyobb meglepetés is meglehetett volna, kifejezetten jó csapatnak tűntek. Kivéve persze Lehmannt, aki pont annak a büdös türhő nagy parasztnak tűnt, mint a születése óta eltelt minden nap minden percében.

Külön érdekes volt látni Molinarót, akit a Juventusos időkben megkapta tőlünk a Serie A legrosszabb játékosa címet, tegnap viszont olyan teljesítményt nyújtott, amilyet olasz balhátvédtől nem láttunk még idén. Volt néhány hajmeresztő megmozdulása (az elsőből majdnem gólt rúgatott Messivel, de ezt már valószínűleg mindenki elfelejtette), de gyors volt, határozott, taposta a vonalat rendületlenül, és csak egy beadása ment a kapu mögé. Jéjzus, visszasírjuk Molinarót??

A Stuttgart minden dicséretet megérdemel, mert nem csak a szájuk járt, hanem pontosan azt is tették, amit a meccs előtt mondtak: megpróbálták. Nem jött össze, pedig ilyen rossz Barcelonát nem lesz esélyük még egyszer elkapni. Nem mintha egy 2-1-gyel jelentősen megnőtt volna az esélyük a legjobb nyolc közé jutásra, hirtelen nem is tudjuk megmondani, hány góllal kellett volna nyerniük ahhoz, hogy reális esélyük legyen a továbbjutásra. A Barcelona teljesítményét egy másik szempontból vizsgálva fogalmazzunk inkább úgy, hogy botrányosan szar játékkal sem kaptak ki egy nagyot focizó csapattól.

A Bordeaux-nak nagy mázlija van, hogy kicsípte az Olimpiakoszt, mert így tulajdonképpen surranópályán süvít be a legjobb nyolc közé. Csak azok tudják, kiféle-miféle a Girondins, akik egy csoportban voltak vele, a többieket majd jól meglepik szervezettségükkel, és azzal a gyilkos ösztönnel, amivel veretlenül tudták le eddigi BL-szereplésüket. A Bordeaux lehet a következő Lyon, nagyjából minden megvan hozzá, köztük a bajnoki címet követő BL-negyeddöntő, ahol bárkit kapnak, komolyan meg fogják fingatni, ebben biztosak vagyunk.

72 komment

Címkék: barcelona összefoglaló bl

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr371786498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balu11 2010.02.24. 13:24:40

akár akként is fogalmazhatunk, hogy úgy tűnik, a Bordeaux a francia Lyon

giacinto 2010.02.24. 13:26:58

A Bordó legnagyobb erőssége a pontrúgások, a góljaik 99,9%-t ebből érik el. :)

Lamond 2010.02.24. 13:58:11

Lehmann a karatekutya földi helytartója, a Stuttgart pedig elfogyott a második játékrészre, nézhető focit produkáltak..

Az pedig idegtépő volt amikor a 93. percben pókfociztak a Bordeaux kapuja előtt.

Uff.

vadkutya 2010.02.24. 13:59:31

"Kivéve persze Lehmannt, aki pont annak a büdös türhő nagy parasztnak tűnt, mint a születése óta eltelt minden nap minden percében."

:DD

drani 2010.02.24. 14:00:30

azért botrányosan szarnak nem nevezném a tegnapi barcát, legfeljebb a saját legeslegjobbukhoz képest.
Szerintem olaszosan játszottak tegnap: minden kétes szitut megúsztak, miközben találtak egy gólt a semmiből.

Tika_ 2010.02.24. 14:05:23

Azért némi félreértés érzékelhető itt – már néhány hete. A Barcelonát ebben a szezonban talán csak a Sevilla focizta le a kupa első meccsén. Egész pontosan a Barca B-t. Ők akartak, meg a Sevilla is, és a Sevilla jobb volt. Tegnap a Barca legalább 80 percen át nem is akart semmit. Így ez szerintem képzavaros. (tavalyról most hirtelen egy sem jut eszembe, de a Dinamo nem)
A másik, hogy nem az ellenfelek járnak BL-győztesi magasságokban, hanem a Barca szar (azaz egész pontosan, ahogy csizsikpizsik megírta, annál is rosszabb :)). Már bocs, benito, de kifejezetten ostoba, aki azt a futballt várta a Barcától, amit a Stuttgart csinált az első félidőben. A németek lelkesek voltak és hajtottak. Ezt kár lett volna az ellenfelüktől várni… Viszont ennél többet nem csináltak: nem játszottak úgy, mint a Barcelona szokott. Nem cseleztek úgy, nem passzoltak úgy, nem lőttek úgy, stb. Nem is lehet ezt várni tőlük, mert nyilván azért a 9.ek a BuLiban, Messi meg nem azért Aranylabdás, Xavi meg nem azért pótolhatatlan (ti írtátok), mert csak úgy meg lehet csinálni, amit ők tudnak. Messi tényleg 2-szer is az ellenfeleitől kapott indítást, lehetőséget, de ez benne van; a Stuttgart ennyit tud.

@drani: szerintem olvass bele az előző poszt kommentjeibe, hogy mi a véleményük erről a Barca-drukkereknek ;)

Ronal-d'oh! 2010.02.24. 14:06:55

A VfB nem egy komoly csapat... :)

drani 2010.02.24. 14:18:06

@Tika_: a Barca-drukkereknek gondolom elfogult a véleményük, sajna most nincs időm kutakodni.

calcio_di_rigore 2010.02.24. 14:21:03

Most komolyan: csodálkozunk azon, hogy a Bajnokok Ligájában, egy a csoportjából továbbjutott csapat, hazai pályán tud 3-4 támadást vezetni, miközben 3x olyan lelkes mint az ellenfele? A Barca játszott mert kötelező volt, a Stuttgart meg szépen akart meghalni: ennyi történt, semmi több. És a fogadóirodák is jól jártak.

Molinaro a Juventusban is sokszor hozta ezt a szintet.

Pumukli00 2010.02.24. 14:24:38

Szép jó napot! Egy óriási kéréssel fordulok minden kedves blogozóhoz! A következő linkre kéne kattintani egy héten át minden nap 1-szer! Óriási segítsék lenne ez valakinek! Egyetlen kattintás!

e-castig.com/index.php?r=Mntc

Mr.AT 2010.02.24. 14:25:17

@nekedX: :-))))) Igen, én is várom már, hogy a Barca végre egy komolyan vehető ellenféllel találkozzon. :-)

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.24. 14:33:54

@drani: Elfogult, ja. Sok-sok bejegyzésen keresztül elemeztük Messiék tegnapi sziporkázását és hajtós rakkolását, a bíró gonoszságát aki nem állított ki vagy 15 stutgarti bohócot és fosztott meg minket 6 tizenegyestől, és aranylabdát követeltünk mindenkinek akinek még nincs a 22es keretben. Aztán puszit adtunk a plüssmacinknak és elmentünk aludni.

vadkutya 2010.02.24. 14:35:28

@nekedX: Ha Barca szemüvegen át nézzük, legutóbb a United sem tűnt túlzottan komoly ellenfélnek... :)

vadkutya 2010.02.24. 14:43:56

@vadkutya: Még jó,h a BL döntőt komolyan vette a Barca...

pote · http://nst.blog.hu/ 2010.02.24. 14:50:03

@vadkutya:
még jó, h nem a stuttgarttal játszotta...

nasteey 2010.02.24. 14:52:00

"Molinaro a Juventusban is sokszor hozta ezt a szintet."

Gyanítom nem sokszor, mert ahány Juve-drukkerel beszéltem meccs előtt, mindenki kajánul vigyorgott a leendő Messi - Molinaro párharc láttán. Meccs közben pedig a "bazmeg, élete meccsét játssza ez a Molinaro" mondatok röpködtek. :)

Btw, mennyi köze lehet Dani Alves sérülésének a Barca szar formájához? Véletlen egybeesés, hogy azóta lassúak, tompák, ráérősek, amióta a brazil nem játszik?

A VfB tizigyanús esetére nem emlékszem (nyilván volt, de nem ugrik be) Molinaro kezezéséről viszont nem sok szó esik.

Mellesleg @calcio_di_rigore: nagyon jól összefoglalta, ennyi történt.

vadkutya 2010.02.24. 14:55:01

@pote: Kész szerencse, ez esetben még az a halbűzös norvég lélekbúvár sem segített volna a játékon...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.24. 15:03:22

@nasteey: Valszeg nem véletlen, hogy a sport minden másnap azon aggódik, hogy a Chelsea ajánlatát nehogy meghallgassa Dani...

_benito · www.nst.blog.hu 2010.02.24. 15:03:58

@calcio_di_rigore: meg nyilván te is, mert ha ennyire láttad előre, akkor gondolom jelentős összeggel tetted meg az ikszet.

@nasteey: molinaro élete meccsét játszotta

imici77 · http://www.megujulasfc.blogspot.com 2010.02.24. 15:05:18

@vadkutya: ilyenkor olyan dühös és gyerekes vagy, mint én legutóbb? :)

drani 2010.02.24. 15:05:32

@csizsikpizsik: az elfogultat úgy értettem, hogy objektív értékítéletét meggátolják érzelmei. Azt fejtegettem, hogy nem volt olyan szar a barca, mint ahogy pl benito írta, csak nem azt a földöntúli teljesítményt nyújtották amit néha látni tőlük.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.24. 15:13:36

@drani: A Barca szánalomhalom volt tegnap. Nincs az a semleges elemző a földön aki erre mást írna

vadkutya 2010.02.24. 15:14:20

@imici77: Pontosan, szégyelld is magad... :)

vadkutya 2010.02.24. 15:18:31

@drani: "Földöntúli teljesítmény" - Ergo galaktikus? ;)

calcio_di_rigore 2010.02.24. 15:18:54

@nasteey: Laikus szemmel úgy tűnhetett hogy élete meccse volt, mert szépen rohangált fel-alá (mint a Juventusban, ha a taktika miatt nem volt visszafogva), de: beadni tegnap sem tudott, és a védekezésbeli hiányosságok is kijöttek (ez még a postban is említve van, a gólnál is lassan reagált). Mivel a Juvéban sokszor játszott, és általában nem olyan indiszponált ellenfelek ellen mint a tegnapi Barca, ezért ezeket a hibákat már nem tudta a nyargalászásával elfedni.
Ennek ellenére egy Molinaro-Grosso cserében bármikor benne vagyok.

drani 2010.02.24. 15:19:04

@csizsikpizsik: nem a Földön vagyok, de van net itt is

calcio_di_rigore 2010.02.24. 15:21:17

@_benito: nem előre láttam, csak utólag nem csodálkozom.

keshudioo 2010.02.24. 15:56:37

szerintem Molinaro alul van értékelve. nem azt mondom, hogy marha jó játékos, de kétségtelenül egy robosztus hátvéd, aki az egész meccset végigfutja. lehet, hogy kezdetektől fogva más posztot kellett volna neki keresni, mondjuk olyat, ahol nem kell beadni. :)

Mr.AT 2010.02.24. 15:57:45

@keshudioo: Igen, valóban. Ez a poszt pl. a perecárusé. :-)

_benito · www.nst.blog.hu 2010.02.24. 15:58:26

@Mr.AT: én az ajándékboltban is el tudtam volna képzelni.

két duda( . ) ( . )egy csárdában 2010.02.24. 16:03:58

@drani: Csomagárakat megoszthatnád velem, mert adott esetben akkor költöznék.

Claudio Marchisio 2010.02.24. 16:04:32

@calcio_di_rigore: ezt én is pontosan így látom.
élete meccse?! hát akkor ezért kellett (volna már rég) elpasszolni. ezen röhögtünk, barcás haverral néztük, és mondtam neki minden beadás után, hogy: látjátok, molinarora számíthattok:)

Bedinger · http://teamusa.blog.hu 2010.02.24. 16:18:43

@_benito: 2007-ben az Anfield Roadon focizták le nagyon a Barcát az első félidőben (Momo kapufa...) :)

_benito · www.nst.blog.hu 2010.02.24. 16:33:04

@Claudio Marchisio: molinarónak volt a legtöbb sikeres passza tegnap a stuttgartból (forrás: uefa.com)

pontosan kettővel kevesebb, mint messinek.

_benito · www.nst.blog.hu 2010.02.24. 16:35:35

@calcio_di_rigore: "Laikus szemmel úgy tűnhetett "

ez az egyik kedvencem. ezt már csak az übereli, hogy "itt mindenki hülye?" :)

Tika_ 2010.02.24. 16:35:50

@nasteey: @csizsikpizsik: azért ne feledjük, hogy Alves nem játszott a BL-döntőn... Pedig az a lefocizás klasszikus esete volt - a Barca hajtotta végre, Dani nélkül.

OFF
Molinaróról mindig ez jut eszembe:
www.youtube.com/watch?v=3t-3TnKGn0s

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.24. 16:44:47

@Tika_: Adjuk meg ami az övé, Alves fontos láncszem, hasznos tagja a csapatnak és a kiválása nem nevezhető észrevehetetlennek.

Claudio Marchisio 2010.02.24. 17:04:16

@_benito: ok, abban nem volt rossz régebben se meg a felfutásokban szélen, talán még védekezésben is elég rendben volt. csak meg kellene tanulnia beadni, az nem megy neki, de nagyon. így feleslegesen rohan fel ha utána úgy ad be h semmire se jó. tulképp anno ez volt a legnagyobb bajom vele. azok a sikeres passzok asszem %-os arányban 65 körül vannak. szoszo, minden 3-ból 2 jó passz. na mindegy, én így látom

keshudioo 2010.02.24. 17:26:00

@Mr.AT: jól van na, talán túl lágyszívű vagyok, de én még egy OKJ-s masszőrtanfolyamra is beíratnám.

volt egy bizonyos sarkazása, miután elesett a saját lábában, az melyik mérkőzésen is volt? nem volt szerencsém látni :(

_benito · www.nst.blog.hu 2010.02.24. 17:27:57

@Claudio Marchisio: teljesen jól látod, molinaro egy szar játékos. és ehhez képest a tegnapi teljesítménye - igaz, csak laikus szemmel - élete játékának tűnt.

halareaal 2010.02.24. 17:29:13

@Bedinger: @_benito:

2008, Bernabeu, az télleg lefocizás volt, ez a tegnapi sztem nem annyira, bár jobb volt a Stuttgart.

@nasteey: volt már szó Molinaro kezezéséről, de egyébként azért említik kevesebbet az esetet, mert közvetlen előtte Ibrahimovic kezezett, abból lett az egész. persze ha csak önmagában Molinaro mozdulatát nézzük, egyértelmű 11es+piros, de annál a támadásnál a helyes ítélet kifelé szabadrúgás lett volna (én mondjuk hintettem volna egy sárgát Ibrának a levételért, de ez mellékes:)) nem jött ki rosszul a Barca abból sem amúgy, mert asszem szöglet jött utána.

Azazello007 2010.02.24. 17:44:08

Nem is tudom, ki írta itt régebben (valószínűleg többen is), hogy a Barcának csak egy játéka van, azzal viszont szinte lehetetlen mit kezdeni, annyira hatásosan csinálják. Elképzelhető, hogy mostanra kezdik kapisgálni az ellenfelek az ellenszert, másrészt idén korántsem tűnik annyira ellenállhatatlannak a csapat, mint a tavalyi szezonban. Ettől még mindig a világ egyik legjobb klubcsapata, nincs apelláta.

Rekordvizemeister · http://www.schalke04.hu 2010.02.24. 17:45:26

"Kivéve persze Lehmannt, aki pont annak a büdös türhő nagy parasztnak tűnt, mint a születése óta eltelt minden nap minden percében. "

Azért ehhez ismerni kellene az első 27-28 évét is, én elég jól ismertem azt az időszakát is, és egyáltalán nem volt ilyen. Nem tudom, mi lett vele, talán a dortmundiak tönkretették (ez tűnik valószínűnek :), vagy a Milannal azt hitte, hogy mindent elért, mekkora játékos, a válogatottban játszva már nagyképű volt, az Arsenalnál meg elkezdte az idióta baromságokat. Most már szánalmas bohóc kategóriája és teljesen érthetetlen számomra.

De mondom, anno nem így indult a történet. Én azt a régi Jenst imádtam, elképesztően jó kapus volt.

avenger13 2010.02.24. 17:58:09

@Rekordvizemeister: szerintem ezt azért nem látják sokan, mert ezt a korszakát kahn árnyékában élte le. bundesligát meg nem sokan néznek (annál többen szeretnek lekicsinylően nyilatkozni a bundásról), így csak az arsenalos évei alapján ítélik meg.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.24. 18:06:48

@halareaal:

A meccsről a véleményemet a másik posztnál leírtam, természetesen nem érdemelt győzelmet a Barca, azt viszont most nem hagyhatom szó nélkül, amit itt már többen emlegettek: "Molinaro kezezése azért nem tizi, mert Ibra is kezezett".

NEM!

Ibra kezére _rápattant_ a labda, nem nyúlt felé, természetes testhelyzetben volt (ugyanez a helyzet a Piqué-kézzel is). Az ilyet nem kell és nem is szabad lefújni, mert a játékos vétlen benne. Molinaro ellenben a válla fölé emelte a kezét, és úgy ütötte ki a lövés. 11-es és piros lap. A játékvezető nem merte befújni, valószínűleg azért, mert annyira nem volt benne a meccsben, hogy a Barca egy ilyen miatt nyerjen.

avenger13 2010.02.24. 18:40:24

@Csöncsön: én nem így láttam. ibra kezezése is ugyanolyan kezezés. és nem igaz, hogyha rápattan akkor nem szabad befújni. akkor egy mezőnyjátékos széttárt karokkal beállhat a kapuba, és hülye aki a kezét találja el? ibra is kezezett. egyébként molinaro nem emelte a válla fölé a kezét, és felkarral "védett".

krysal 2010.02.24. 19:04:14

@Csöncsön: jelzem neked, volt egy bizonyos Ramos kezezés (BL nyolcaddöntő szintén, felpattant a kezére a labda, a te elméleteddel egyezően nem kereste a kezével a labdát), 80 akárhanyadik perc, lepattant a labda, vert egy szép gólt. Mi akkor azzal tovább juthattunk volna. Befújták, szabad kifelé. És be is kellett. Ibráét is le kellett volna. Pont. Nem kell túlmagyarázni, vedd le a szemüveget.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.24. 19:08:15

@avenger13: @krysal:

Teljesen téves elképzelés, hogy mindig le kell fújni, ha kezet ér a labda. Csak akkor kell lefújni, ha a kéz mozdul a labda felé és/vagy nem természetes testhelyzetben van.

krysal 2010.02.24. 19:19:02

@Csöncsön: ezt kérlek oszd meg a bíró pajtásokkal is. (Amúgy akkor elfújták a BM elleni meccset anno, fel vagyok háborodva)

avenger13 2010.02.24. 19:21:20

@Csöncsön: "Teljesen téves elképzelés, hogy mindig le kell fújni, ha kezet ér a labda."

ezt senki nem mondta. szerintem a szabályok szerint is le kellett volna fújni ibra kezezését. konkrétan kézzel vette le a labdát. nem rápattant, mer a szöglet után senki nem ért bele. csak ő kézzel.

avenger13 2010.02.24. 19:24:30

egyébként lehet, hogy molinaronak csak a feje viszketett, meg akarta vakarni, elindul felfelé a keze, aztán látta, hogy jött a labda, ezért gyorsan próbálta visszatenni a kezét a helyére. hát tehet ő arról, hogy a hülye ibra pont oda rúgja a labdát? így a csöncsöni szabályok szerint az sem kéz.

egyébként a legszánalmasabb az, hogy ibra még mutogat is, hogy molinaro kezezett.

Vul-Kahn 2010.02.24. 19:26:19

Hála az új melómnak, mostanában nagyjából 16-18 órás késésekkel látom a BL-meccseket (ne tudjátok meg, mit élek át ezalatt, és mi mindent el nem követek, hogy véletlenül se tudjam meg az eredményt amíg meg nem nézem a felvételt), de ezt a meccset is megérte rögzíteni.
Előre simán aláírtam volna az x-et, de a látottak alapján nagyon csalódott vagyok. Nem akarok bírózni (bár Csöncsön Ibra-Molinaros meglátása azért nagyon LOL), még a Pique kezezést sem mondanám egyértelmű 11esnek, végülis nagyjából le volt szorítva. Talán a Barca-gólt tudnám számonkérni, mert oké, hogy Delpierre belefejelt még, de Pique már az indítás pillanatában is lesen állt, ami őt kereste, így szerintem ez les. De hagyjuk, ha ebből nem, másból biztos bemákoltak volna egy gólt, ez egy ilyen nap volt.

Egyszerűen egy ilyen csapat ellen be kell rúgni a helyzeteket, de legalábbis jóval jobb arányban, mint tegnap a Stuttgart. Cacau, - aki a tegnapival sajnos nagy valószínűséggel bejátszotta magát a vb-keretbe -, és Pogrebnyak is irgalmatlan miket el nem basztak, de Hleb is elrontott elég sok utolsó passzt, amiből ziccer lehetett volna. 3-0nak kellett volna lenni a szünetben, Hlebet már a szünetben le (helyette Rudy) , Traesch-Kuzmanovic csere lehetett volna már eleve a kezdőben, így ezzel a felállással pedig legrosszabb esetben is egy 3-1et ki lehetett volna bekkelni. Sajnos a továbbjutásra így már az előzetes 5%-ból is max 1 maradt az esély, de a játék miatt büszke vagyok a svábokra.

Molinarohoz annyit, hogy szerintem egyáltalán nem volt annyira jó. A beadásai ugyanúgy szarok voltak, mint a Juvéban, legfeljebb nem mentek ki, hanem kínkeservvel még el lehetett őket érni vhogy. A Barca eleve arra játszott, hogy rá jöjjenek ki a figurák, ezért a sok Ballkontakt, és a nagy számok törvénye alapján a sok pontos passz. Százalékos mutatóban ez még mindig csak a mezőny közepére volt elég.

Végül pedig: Bundesliga, az új generáció. Nem lehet szó nélkül elmenni mellette, hogy Tasci és Khedira parádés volt, Celozzi még kicsit megilletődött, de nagyon tehetséges, Gebhart meg a csatárok mögött, igazi 10esben lenne a legjobb, nem a jobbszélen, azonkívül kicsit nagy a pofája, de baszott technikás és gyors a kölyök, ráadásul ő még a fentieknél is fiatalabb. És bíztató, hogy ilyen fiatalokat (és ennyit, vagy még többet) tud felmutatni az összes felsőházi BuLi-csapat (jó, mondjuk Frankfurt meg Mainz nem, de helyettük Nürnberg meg Wolfsburg igen).

Piiii 2010.02.24. 19:47:06

@avenger13: jó hát a svéd már kinyilvánította, hogy kezezést bármikor bevállal, akárcsak a csigazabáló csapattársa. most mit vagytok úgy oda, előre megmondta, be is tartotta:) ennyi

nasteey 2010.02.24. 20:27:30

Közben utánannéztem, a tavalyi Barca hogyan tolta a BL egyeneskieséses szakaszában, idegenben.

Lyon - Barca 1-1
Bayern - Barca 1-1
Chelsea - Barca 1-1

:)

Nyilván a tendencia folytatása volt a cél. :D

slowmotion 2010.02.24. 20:50:39

na, gépeltem fél oldalt, persze hogy elveszett a szupersztráda repedéseiben...

szóval ez a tegnapi Barca hányadék volt. ezek még véletlenül sem akartak nyerni, pedig ha rájöttek volna, hogy idegenbeli győzelemmel kicsit könnyebb továbbjutni... mindegy, reménytelen.
pedig csak egy kis sebesség kellett volna, nem járókeretes tempóban kószafaszálni a széleken, nem megtartani a labdát 10 passzból öt négyzetméteren, hanem TÁMADNI. mert azt lehet mondani, hogy a VfB mennyire szépen felkészült a Barcelonából, csak az a baj, hogy ha a Barca csak fele akarattal játszik, akkor röhögve behúzzák a tegnapi meccset.
de azt tényleg el kellene magyarázni nekik, hogy az "egy pontért megyünk" nem feltétlenül mindkét oldalról zárt intervallum, hanem felfelé ez igencsak nyitott.
de biztos pénzük volt az ikszben.

rizla 2010.02.24. 21:45:08

a stuttgartnak kalapemelés, a barcára nem lehetett ráismerni, az egész nagyon rijkaardos volt, ami több, mint ijesztő. most először éreztem azt a pep-korszak alatt, hogy nem hajtanak eléggé.
pont messit kiemelni mindenesetre felesleges, hiába volt ő is maga alatt, még így is ő jelentette a legtöbb veszélyt. iniesta csalódás volt, nem tudta fűszerezni a játékot, xavi-t ezért kár volt a sérülése után beerőltetni a csapatba, bár a második félidőre feljavult (és ez az egész csapatnak jót tett), ibrahimovic meg kurva szar volt megint.
az eredmény így is megfelelő, dehát ennyivel jobb játékosállománnyal ez elvárható. gyülekeznek a sötét fellegek.

rizla 2010.02.24. 21:51:31

@drani: ez nem a barca játéka. hogy "olaszosan" nyerhettek az a még így is sokkal erősebb keretnek köszönhető. nagy ügy, a schalke ellen anno (2 éve) ugyanígy sikerült nyerni a negyeddöntőben, ettől függetlenül talán az volt a legszarabb meccs, amit frankkel játszott a csapat a BL-ben valaha is. ilyen produkcióval kiesés lesz a vége, aminek annyi értelme azért lenne, hogy ha a madrid se nyer BL-t, akkor legalább ne menjen rá a bajnokság a kétfrontos háborúra.

amúgy az volt az iszonyú bántó az egészben, hogy a stuttgart eléggé félénken kezdte a meccset, és csak azután jött elő belőlük a németes tempó, amikor látták, hogy van keresnivalójuk.

montipájton 2010.02.24. 23:40:02

@nasteey: Szerintem nagyjából az várható a visszavágón is, ami a tavalyi hazai BL-meccseiken, sima liba. Bár nem láttam a tegnapit, de képzelni is nehéz más forgatókönyvet.

rizla 2010.02.24. 23:52:33

@montipájton: jó, a továbbjutás 98%, hogy meglesz, de én a parádézásban egyáltalán nem vagyok biztos, sőt.

sporttárs 2010.02.25. 09:18:50

A kérdés az, lesz-e ennél annyival jobb a Barca az idén a BL-ben, amennyi a Stuttgartnál jobb csapatok ellen kelleni fog. Ez nem a spanyol bajnokság, ahol egyetlen ellenfél van.

Ja, meg az is, mitől ilyen nem jók most, de ezt fejtse ki, aki mindig látja őket.
Szerintem mindenesetre veszve semmijük nincs, a továbbjutás meglesz, a bajnokságban vezetnek, ezen a kettőn kívül pedig az összes többi legfeljebb arra jó, hogy korszakozni lehessen, egyébként meg jelentéktelen trófea.

horas 2010.02.25. 09:23:58

Namtudom Barcelona játékosként szerintem iszonyúan belehet fásúlni abba a játékba amit a Barca-nak kell minden egyes meccsen 10 emberrel betömörűlő,romboló csapatok ellen,a Barca játéka éppúgy épül a kreatívitásra mind a technikára és azért fejben meglehet fáradni,és valahol ebben látom a Barca viszonylagos visszaesését,illetve ne feledkezzünk meg a motivációs faktorról is ami igen kemény dió idén,6 trófeával a zsebben....

rizla 2010.02.25. 09:52:26

@horas: ez igaz, de a stuttgart ellen az idényben először, sőt, talán pep alatt először motivációs problémákat véltem felfedezni. idén sok meccsen volt jellemző ez a mentális fásultság, de mindig tudta magát azzal nyugtatni az egyszeri barca-drukker, hogy ez nem a rijkaard-féle kipukkanás, amikor láthatóan beleszartak a primadonnák a meccsbe, mert idén akkor is kiharcolták a belüket is, amikor nagyon hiányzott az isteni szikra. most nem, ráadásul egy már 3 meccsre nyúló rossz periódus legutóbbi fázisa ez, ami jelez némi tendenciózusságot sajnos.
a sérüléshullám megtörte a ritmust (pedig parádés meccs volt előtte a getafe ellen), de a stuttgart ellen már egy majdnem fullos csapat lépett pályára, és nem sikerült felvenni a fonalat. nyilván jobb csapatok ellen sokkal jobb barcelonát fogunk látni, de ilyen lassan felpörögve nem lehet semmit sem nyerni, csak futni az eredmény után. ráadásul csak nem akar elkezdődni az a felpörgés.

horas 2010.02.25. 09:57:32

@rizla: Ibrahimovic átvitte az átkot... :)
Egyébként tényleg,hihetelen az a pali,komolyan mondom akár mekkora klasszis örülök,hogy túl adott rajta az Inter,ez amit csinál egy Chelsea,MU ellen édes kevés lesz...

Én főként motivációs problémákat érzek.Szal ha a Chelsea-vel fut össze a csapat össze sem lehet majd hasonlítani a játékosokban dolgozó energiákat...példáúl,de minden egyes csapat sokkal jobban vágyik az idei BL-re trófeára mind a Barcelona ez sztem kijelenhető,ha ilyet nem is lehet kijelenteni...

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2010.02.25. 10:40:56

Én most azzal áltatom magamat, hogy a tavalyi február ugyanilyen moslék volt, de valamiért 2006-2007 kisértete bukkan fel folyamatosan a fejemben, parádés szezon után a győztes csapat kihullott innen-onnan, utolsó percben bukott bajnokságot...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.25. 12:02:35

Barcások!

Arról mit gondoltok, amit a közvetítésben Méhes is emlegetett, hogy a kupakiesés miatt kiesett a Barca a tavalyi meccsritmusból, ezért az erőnléti edzők külön erőnléti edzéseket iktattak be, és ez is oka lehet az átmeneti fásultságnak?

mickeyknox 2010.02.25. 13:27:07

@Csöncsön: ez két irányból is hülyeség szerintem.

ha jól értem, ez azt jelenti, hogy a kiesett kupameccsek helyett plusz erőnléti edzést tettek be azért, hogy a sportolók szervezete nehogy kiessen a ritmusból? basszus, játszanak le egy edzőmeccset minden kupameccs helyett a barca b-vel, és mindenki boldog :)

hagynák őket pihenni inkább.

halareaal 2010.02.25. 13:59:36

@Csöncsön: a büntetőterületen belül ha vki kezezik, és nincs teljesen leszorítva a keze ( gyak a hasát fogja v ilyesmi), akkor azt mindig lefújják a bírók, már persze ha észreveszik. azon nincs vita, h Molinaro kezezés 11 és piros, de ezzel a logikával Ibra kezezése szabad és esetleg sárga (ez a rápattant szöveg elég necces, főleg h Molinaroét elismered)
a Piqué esetben nem valószínű, h szándékos volt, mert nagyon közelről jött a labda, de a keze nem volt normálisan leszorítva (csak azt érintette a labda), úgyh a tizi egyértelmű. nem melleleg Piqué volt az utsó védő, és középen érkeztek, szal elég valószínű, hogy még gólt is akadályozott meg a kezezéssel.
és ha belegondolsz, igazából minden kezezést lefújnak, ami látványosan befolyásolja a játékot (messzire pattan a labda, másik játékoshoz kerül, stb.) én úgy veszem észre, h kb csak azt nem fújják, amikor le van szorítva (ha nem kéz, akkor test alapon), meg az olyan ártatlan szitukat, amikor a játékos közelében nincs senki, mégis átvétel közben véletlen beleér kézzel, és a bíró megkönyörül rajta. a szándékosság inkább ott számít, h legyen-e lap vagy sem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.25. 16:28:00

@halareaal: "igazából minden kezezést lefújnak, ami látványosan befolyásolja a játékot"

Lehet, hogy ez a gyakorlat (alá is írom), csak szerintem ez egy helytelen gyakorlat. Nem tudom, mi van a szabálykönyvben, de elképzelhetetlennek tartom, hogy 11-est érjen az, ha egy védő kezére öt méterről teljes erőből rábikázzák a labdát.

slowmotion 2010.02.25. 16:29:44

@halareaal: ez a leszorítás vagy nem leszorítás vita szerintem teljesen parttalan kellene, hogy legyen.
mutassanak egyetlen (vegyétek úgy, hogy alá van húzva, vagy nagybetűvel van írva) játékost, aki leszorított kézzel mozog, és én Nobel-díjra terjesztem fel őket vagy akármi másra. egyszerűen nem lehet, mert a kéz mozgatása az egyensúlyozáshoz kell. az egyetlen ilyen kb a sorfalban van, ott is azért, mert védik a mogyorót.
ha valaki kezezni AKAR, na az bőven látszik (persze csak akkor, ha a bíró a meccset figyeli), azt be lehet fújni. szerintem.
süti beállítások módosítása