Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Mindig fent, mindig lent - Jornada 21, a forduló összefoglalója

2010.02.09. 15:39 Garcia bőrmester

Akár büszkék is lehetnénk arra, hogy a hétvégi forduló meccsei nagy részének kimenetelét eltaláltuk és a kivételek is egy-egy gólon múltak csupán, ráadásul úgy, hogy a játék képe bőven megengedte volna az egy-egy hiányzó gól megszerzését, illetve elkerülését. De nem vagyunk, mert kijelenthető, hogy mindenhol a papírforma érvényesült a nyolc hazai győzelemmel és két döntetlennel végződő 21. fordulóban. Ennek okait keressük és fedjük fel a forduló eseményeinek áttekintése közben, egyúttal kitérünk a játékvezetők ténykedésére is, ami ebben a fordulóban talán a szokásosnál is nagyobb visszhangot kapott.

Igazán parádés meccset nem láttunk a hétvégén, ami a spanyol viasz rovat előtérbe kerülését eredményezi a két nagy csapat és a La Ligán belüli másodosztály ténykedése kapcsán. Szezon eleji feltételezésünk, mely szerint a Real Madrid miután összeáll a játéka, méltó ellenfele és egyben párja lehet a Barcelonának, lassan igazolást nyer. A két csapat összesen 9 meccset nem nyert meg az eddig lejátszott 42 találkozójából, ami nagyjából annyit tesz, hogy négy-öt fordulónként fordul elő, hogy nem nyerik meg mindketten aktuális találkozójukat. A hozzájuk csatlakozni kívánók, akik elvileg szintén azért vesznek részt a bajnokságban és azért állnak ki minden egyes meccsre, mert szeretnék azt megnyerni, már egyenként is oda lennének az örömtől, ha négy-öt meccset zsinórban tudnának hozni és ez alól még a Valencia sem kivétel.
Az idők ugyan változnak, és a játék maga még inkább, de az általunk korszakosnak tartott Milant tartjuk megfelelő alanynak arra, hogy a Barcelona jelenlegi és a Real Madrid alakulófélben lévő játékát hasonlítsuk hozzá. Ebben az akkori olasz és a mostani spanyol válogatott közötti párhuzam is szerepet játszik. Az a Milan elhozott néhány Aranylabdát a holland támadói révén, ahogyan a Barca és a Real is soraiban tudja az elmúlt egy-két év legjobb támadóit, támadásért felelős középpályásait. A Milan veretlenül nyert bajnoki címe és elsősorban a már kész Barcelona és a mindjárt kész Real azonban a hétvégén döbbentett rá bennünket, a nyilvánvaló „titokra”. A titok pedig nem más, mintg a védelem. Mindkét csapat kerete lehetővé teszi, hogy ha valaki kiválik az alap védőnégyesből, akkor szinte tetszőleges másik védekező ember álljon a helyére. Dani Alvest Maxwell, a kiállított Piquét Yaya Touré - a BL-döntőben is - majd Márquez pótolta, míg Milito azért kezdő egyáltalán, mert Puyol nem volt. A Getafe ezzel együtt esélytelen volt, mint ahogyan lényegében a La Liga összes mínusz egy csapata is esélytelen ellenük. A spanyol bajnokikon akár emberhátrányban is, a védelmük szervezettsége és a játékosaik egyéni képességei lehetővé teszik, hogy lényegében eltüntessék a létszámhátrányt. A Real esetében három válogatott védő vethető be több poszton, plusz Pepe, Garay vagy Metzelder, kiegészülve a világ egyik legjobb kapusával szintén esélytelen, miután megfelelő taktikai fegyelem is társul hozzá az edző részéről. Statisztikai vonalon erősíti nézetünket, hogy a Real az elmúlt húsz év legjobb szezonját futja, ami a az elszenvedett kapuralövéseket illeti. Casillasnak 23 percenként kell hárítania, ami azt jelenti, hogy ha láncdohányos lenne, három-négy szál cigit szívhatna el átlagban a következő védés előtt.
A két sztárgárda védőinek fele az aktuálisan legjobb válogatott csúcson lévő játékosa, amíg ez adott addig a mutató mely szerint a Barcelona 0,5, míg a Real 0,7 gólt kap átlagban a bajnokikon, nem nagyon fog változni, legfeljebb csökken. Nyilván ez csak átlag, de egynél kevesebb gólt kapva, nagyon nehéz azért vereséget szenvedni. A Barcelonánál már rájöttek és nagyon hamar a Realnál is rá fognak, hogy ezek elé elég egy védekezőbb középpályás, aki azonban a szervezésből is kiveszi a részét. Ez az a poszt, amin Rijkaard és Guardiola is játszott, utóbbi lényegében úttörőjeként a védekezni is tudó, labdaösszegyűjtő irányítónak. Ennek következménye, hogy lehet öt olyan játékos egyszerre a pályán, aki csak ímmel-ámmal védekezik. A Getafe és az Espanyol hétvégi példája, amellett természetesen, hogy világklasszis támadókkal egyik sem rendelkezik, azt igazolja, hogy stabil védelem, amit hatalmas fizetésekkel együtt kell elképzelni, az alapja a két nagy kiemelkedésének. Csakúgy, mint a spanyol válogatott és a Tasotti, Baresi, Costacurta, Maldini fémjelezte Milan, valamint a korabeli olasz válogatott szinte verhetetlen mivoltának. Amíg csak a Barcelona és a Real Madrid engedheti meg magának, és ezt ki is használja oly módon, hogy több mint két sornyi hasonló kvalitású védekező típusú játékost foglalkoztat, addig ők mindig fent lesznek, a többiek pedig hozzájuk képest mindig lent.

A forduló játékosának Messit választottuk, aki gól-gólpassz kombóval „vétette észre magát”, melyek közül az előbbi pont azért volt zseniális, ami miatt a laza emelős, mert olyan egyszerűnek tűnt az ötlet és a kivitelezés is, hogy szinte elképzeljük magunkat, amint legközelebb hasonlót vállalunk egy sörmeccsen, míg utóbbinál, már akkor egyértelmű volt, hogy ebből gól lesz, amikor a félpályánál átvette a labdát kettő a négy elleni szituációban, melynél az igazsághoz hozzátartozik, hogy Boateng csak lassú kocogással próbálta megzavarni az argentint.

A forduló gólja Gonzalo Higuainé, aki pár hét kihagyás után első pár mozdulata között tartogatott egy olyat, amit nagyon kevesen tudnak, vagy legalábbis nem mutatják. Az átvétel utáni többit is el lehetett volna rontani, de ő nem tette. Higuaín valóságban betöltött szerepe is kezd felérni ahhoz, ami az NST külön valóságában hozzá kötődik, amit a Real vezetősége egy jobb feltételekkel megtöltött, 2016-ig szóló szerződéssel honorál, ami állítólag paritásban áll Benzema szerződésével.

A forduló betlije, ha nem az Atléticóé – bár lehetne – a spanyol játékvezetőké úgy en bloc. A Barcelona két kiállításán kevésbé lehet vitatkozni, de a Racing meccsén a gólhelyzetben kitörő Tchité megrúgásáért elmaradt piros és a Deporos Pablo Alvarez kiállítása csak tetézte a hétközi kupameccsen, az Atlético javára ítélt tizenegyest. Az újságok vezető hírei között minden harmadik-negyedik a játékvezetéssel foglalkozik. Az, hogy sokszor a higgadtság tükröződik a nyilatkozatokban - lásd például Beguiristain -, mondván, hogy nem feltételeznek rossz indulatot a bírókról és, hogy mindenki szokott hibázni, annak tudható be, hogy a hátranyalt hajú, önérzetes – lásd Xavi sárgája, amikor csapatkapitányként reklamált – viszont legalább ostoba játékvezetőknél még jobban kihúzná a gyufát, ha az egyes nyilatkozattevők szidnák őket. A Marca osztályzatai alapján Muniz Fernández volt az egyik legjobb a 6-os osztályzatával, aki három piros lap mellett hat sárgával tudta „fenntartani a rendet”, a Zaragoza-Sevilla meccsen, ami heveny rugdosódásban öltött testet a végére.

A Valenciában Villa újra gólt szerzett és ha kellene még alacsony játékos Maradona keretébe, akkor javasolnánk Banega beválogatását, akit már nem először látunk olyan helyekre gólpasszt vagy azzal felérőt adni, ahol elvileg nincsen rés, tér meg semmi, amit átlagos képességű irányító, tömörülő védelem ellen meg tudna játszani. Ja és a gólja sem volt csúnya. (Vaelncia-Valladolid 2-0)

A Sevilla mestere Manolo Jimenez taktikája, mely szerint a lehető legrosszabb csapatát küldi pályára, bejött a Zaragozának, megspékelve Negredo szerepvállalásával, akivel mostanában mindig történik valami. A hétközi kupameccsen megsértődött, mert taktikai okokból lecserélték, most pedig előbb öngólt vétett, majd később kiállították. A Zaragoza egyébiránt ellépett a kiesőzónából, köszönhetően a hegyimenő kerékpárosokat megszégyenítő vérátömlesztésnek, amit az átigazolási időszakban bemutatott. (Zaragoza-Sevilla 2-1)

A Mallorca ismét győzött hazai pályán, bár már nagyon érett az első pontvesztés (Mallorca-Villarreal 1-0), míg a szintén Európáról álmodozó Depor gólnélküli döntetlent ért el Malagán (Malaga-Depor 0-0), a Bilbao pedig, Llorrente duplájának köszönhetően hozta a kötelezőt a Xerez ellen, akik győzni még nem tudtak ugyan idegenben, de most már legalább el tudják képzelni, milyen lehet (Bilbao-Xerez 3-2).

A Racing simán megérdemelte volna, hogy legyőzze az Atléticót, akik most a tetűlassú, motiválatlan énjüket hozták és a bíró is kiállt mellettük, a fent említett kiállítás mellőzésével.(Racing-Atlético Madrid 1-1). Született még két papírforma hazai győzelem, aminek a két hazai csapat örült, a két vendég meg nem (Osasuna-Tenerife 1-0, Almeria-Sporting Gijón 3-1).

Táblázat, góllövőlista

 A forduló mérkőzéseinek összefoglalói

 

66 komment

Címkék: barcelona madrid foci spanyol la real messi liga higuain

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr91742905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.09. 16:06:38

"Higuaín valóságban betöltött szerepe is kezd felérni ahhoz, ami az NST külön valóságában hozzá kötődik"

:-DDD

Ez nagyon jó volt!

A másik kedvenc szövegem:

"A Sevilla mestere Manolo Jimenez taktikája, mely szerint a lehető legrosszabb csapatát küldi pályára, bejött a Zaragozának"

Iszonyú durva erőfölénybe került a két nagy a többiekkel szemben; remélem, majd Európában is bizonyítják (amit azért az eseményeket figyelők sejthetnek), hogy igazából ők nagyon jók, nem a többiek gyengék. Persze ezt elsősorban a Sevilla, Valencia, Bilbao, Villarreal, Atlético ötös bizonyíthatja majd.

mickeyknox 2010.02.09. 16:09:36

jó a poszt nagyon, grat bőrmester.

az emberhátrány eltüntetéséhez a stabil védelmen kívül kellett iniesta és xavi jó játéka is, különösen iniesta volt jó formában.

Garcia bőrmester 2010.02.09. 16:14:01

@mickeyknox: persze, de ez a spanyol viasz, ne feledd! Xavi és Iniesta játéka mindig téma és nem vitás, hogy kurva jók szinte mindig

mickeyknox 2010.02.09. 16:21:20

@Garcia bőrmester: okés :)

rohadtul várom már a bl szezont, rettentő kíváncsi leszek a két nagycsapatra (a barcára azért jobban). szép lenne, ha az elődöntőig mindketten eljutnának, abcug angolok!

Messi88 2010.02.09. 18:18:36

Azért azzal vitatkoznék, hogy elég a jó védelem, meg egy vkp-ás, pont az a lényeg, hogy mindenki védekezzen, még Messi is, így emberhátrányban meg különösen.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.02.09. 18:49:38

A forduló játékosa szerintem is Messi. Ha így folytatja, idén sem lesznek kérdésesek az évvégi választások eredményei. Bár azért idén lesz vb is...

szeme közé, laposan! 2010.02.09. 19:21:22

@Zete: pont azért nem lesz kérdéses az évvégi díjosztogatás, mert lesz idén vb is!;)

montipájton 2010.02.09. 20:54:33

@Zete: HA a vb-t nem számítjuk perdöntőnek, Messi mellett minimum ugyanannyira megérdemelné Rooney is az eddigi egy hónap alapján, úgyhogy ne kezdjük megint időnek előtte a hájpolást.

krysal 2010.02.09. 21:23:31

Csatlakozom, nagyon jó poszt, különösen a védelmek körüli fejtegetés talált elevenbe.

Külön pozitív ez: "Casillasnak 23 percenként kell hárítania, ami azt jelenti, hogy ha láncdohányos lenne, három-négy szál cigit szívhatna el átlagban a következő védés előtt." ..hisz engem a kapujára záporozó lövések tettek láncdohányossá (a meccsek idejére minimum) az utóbbi években.

Sajnos a Barca meccset nem láttam, de kicsit részletesebben ki lehetne térni a spanyolhoni bírókérdésre. Mostanában nyakra-főre előjön ez a kérdés...

Orvenyhivo 2010.02.09. 21:32:38

@Csöncsön: nem a többiek gyengék. Persze ezt elsősorban a Sevilla, Valencia, Bilbao, Villarreal, Atlético ötös bizonyíthatja majd.

Hát, mintha a Villarreal eléggé gyenge lenne mostanság, sajnos. Kedvenc Atletimről pedig inkább szó se essék...

halareaal 2010.02.09. 23:27:58

jó poszt nagyon, bár sztem a Real védelem annyira nem erős, mint ahogy itt van beállítva. erősebb csapatok ellen nem hiszem hogy elbírnánk hogy nem játszik két vkp, vagy legalábbis 2 olyan középső kp, akik minimum annyira védekeznek, mint támadnak (akkor meg ugye már csak 4 ember lehet, aki ímmel-ámmal védekezik). na meg ha Sergio Ramos vagy Albiol kiesne, az azért komoly minőségvesztés lenne, szerencse h mindketten terminátorok.

persze az is tény, h a ligában eddig nagyon jól teljeítünk, spanyolban ált. bőven elég ez a védelem.

Henke 2010.02.09. 23:50:12

@halareaal: ...már csak 4 ember, akiből az egyik CR, a másik Kaká, a harmadik meg valami fiatal csatár wannabe... :)

Garcia bőrmester 2010.02.10. 10:24:32

@halareaal: meglátjuk nemzetközi színtéren mire lesz elég ez a védelem, a poszt ezen részében a bajnoki statisztikákat és a bajnoki mezőnyből való kiemelkedést vettem figyelembe, ami így önmagában is fontos és szerintem fejlődést mutat

vigvik 2010.02.10. 12:02:29

@krysal: Nem volt igazából különlegesen szar a Barca meccsen a bíró. Meccset komolyan befolyásoló tévedése egy volt - de ezt is lehet, hogy a Barcas-szemüvegem mondatja. A sajtó fújja ezt a lufit egyre erősebben az utóbbi hetekben.

Garcia bőrmester 2010.02.10. 12:06:50

@vigvik: pont a Barca meccsén valóban nem, ott az tűnt fel, ami másoknak is, ahogy Xavi szövegért kapott sárgát, bár nem tudjuk, mit mondott;
a többi meccsen, amit láttam, viszont voltak olyan tévedéseik, amiket nem nagyon lehet elnézni

krysal 2010.02.10. 12:09:51

@vigvik: @Garcia bőrmester: nem feltétlenül a Barca meccsre gondoltam én sem (bár volt rajta egy röpke vita az előző posztban), hisz nem gerjesztenék feszültséget egy olyan meccsről, akit kommentekből, beszámolóból és egy db videóból ismerek Pique esetével.

Azonban egyre jobban terítéken van a spanyol bíráskodás, a média persze felfújja egyre jobban, de ha megnézünk más meccseket (pl. a Racing esete), feltűnik, hogy egyre több a gond. Nem emlegetnék fekete kezet, csak azért érdekes, hogy párhuzamosan, több meccsen, különböző bíróknál fordul elő egyre sűrűbben kétes eset.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.10. 12:14:06

Én régebben nagyon ki voltam akadva a spanyol bírókra, aztán tényleg megpróbáltam tudatosan figyelni, hogy más bajnokságokban milyenek a bírók, és azt kell mondanom, hogy igazából sehol se jobbak.

Igaz, hogy Spanyolországban minden apróságot lefújnak, ami idegesítő; viszont Angliában meg brutális dolgokat sem fújnak le. Az talán még rosszabb. Olaszországban is vannak hülye bírók, a BuLiban is. Összességében én már megbékéltem magamban ezzel a problémával.

hakapesz imi 2010.02.10. 12:25:25

@krysal: @Csöncsön: szerintem ez egy természetes tendencia, amennyiben az természetes, hogy már nem csak focisták, hanem kész terminátorok futkároznak a pályán a bírók körül. A játékosok, a játék hiper-gyors lett, a sportolók teljesítményfokozókkal mosnak fogat is,míg a bíró gyakorlatilag ugyan az a civilben fogorvos, ügyvéd, stb., mint x éve volt. Jó, nyilván kicsit komolyabban készül a hétvégi meccsre, fut 1-1 kört a tömb körül pénteken, de érdemben nem veheti fel a versenyt a sportolókkal. Nem beszélve az ordas közhelyről, hogy a sport elüzletiesedése, a pszichikai hadviselés, meg a játékosok színészkedése sem könnyíti meg a sporik dolgát...
Egyértelmű, hogy drasztikus (technikai?) változásokra van szükség a sport normális mederben tartásához. Ezt csak az ultra-konzervatív nyugger trotylik nem látják be. Így is elviselhetetlen a visszhangja egy-egy komolyabb játékvezetői hibának...
Szemüveget a FIFÁ-nak!

krysal 2010.02.10. 12:28:54

@hakapesz imi: tökéletesen egyetértek, de nekem még némileg szemet szúr, hogy ilyen mértékű sárdobálást a bírói kar felé vagy 6-7 éve éltünk meg, ami most zajlik. És hangsúlyozom, nem csak a két nagy veszekedése ez, a Racing, a Valencia, a Getafe is felszólalt ez ügyben (és ezek csak azok, amik itthon hírértékűek, a spanyol lapok több esetet is emlegetnek). És az is nyilvánvaló, hogy az általad említett hatások nem az utóbbi 1-2 évben történtek.

szemeteske 2010.02.10. 14:50:39

Abszolút egyetértek. A két nagy egyértelműen a masszív védelme miatt emelkedik ki. Ez olyan szinten tehermentesíti a középpályát, hogy rengeteg enerhia marad előre menni.
Hozzáteszem Pellegrini még csak most kezdi észrevennei, hogy Lass és Alonso egyszerre nagyon befékezi a középpályát. ráadásul mindketten hajlamosak a besárgulásra. Én inkább egy Lass-Guti párost favorizálnék, mert Lass qrva jó, Őt vétek lenne padoztatni, de Alonso semmit nem mutat amióta Madridba költözött.

rizla 2010.02.10. 15:49:10

@montipájton: szerintem a vb miatt lehet rooney a befutó az év végi szavazásokon. az angolokat érzem a torna titkos favoritjainak (most már TÉNYLEG), és rooney capello legfontosabb játékosa.

a barcánál amúgy kidőlt csigrinszkij is, tehát az összes hiányzó az atletico elleni meccsre: abidal, dani alves, csigrinszkij, yaya touré (sérülés); piqué, marquez, busquets (eltiltás).
ha egy extra-tartalékos védelmet sem bír az atletico ütni, akkor tényleg nem érdemelnek lószart sem. de ahogy sejtem, most jön majd a nagy feltámadás.

krysal 2010.02.10. 15:55:10

@rizla: szerintem rosszul sejted. Ha kupameccs lenne, még csak-csak, de amilyen inkompetens az AM mostanában... Amúgy is, fordítsuk meg: az Ő védelmük az alap kezdővel foghíjasabb, mint a sérültekkel terhelt Barcáé. És a támadósorból nem nagyon lesz hiányzó, ha jól sejtem. Max látunk egy sok gólos meccset...

halareaal 2010.02.10. 16:04:51

@szemeteske: "Én inkább egy Lass-Guti párost favorizálnék"

max amikor Guti ihletett formában van, bár védekezésben úgy sem jó. amúgy kicsit öngyilkos gondolkodás, lásd tavalyi szezon. Lass annyira nem jó (talán senki sem) hogy kvázi egyedül emgoldja a dolgokat.

mantegna 2010.02.10. 16:10:27

OFF: www.nemzetisport.hu/jegkorong/lederer-akost-3-honapra-eltiltottak-2017084/
Mondjuk én neten nézzem. Léderer közvetít nálatok? Vagy csak rosszul emlékszem...

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2010.02.10. 16:16:08

@szemeteske: Voltak már próbálkozások a Real Madrid középpályáján: Guti, van der Vaart és Granero rendszeresen rotálódtak, sorozatban jöttek a győzelmek, a pontok és a "soha nem látott erősségű keret"-ről szóló nyilatkozatok. Aztán beütött a crach és jött a Lass, Alonso, Marcelo középpálya. Ez ráadásul nem Pellegrini saját találmánya, mert körülbelül ugyanannyi idő után Juande Ramos is Marcelot tette balközépbe(Gago és Lass mellé), pedig neki is volt Gutija és van der Vaartja, meg még egy "nem szeretek védekezni vagy szélen játszani" Sneijdere is.

Egyértelműnek tűnik, hogy a Zaragoza/Almería/Malagák ellen gyakorlatilag mindegy milyen összetételben játszik a csapat, nyerni fog és alig kap gólt. Viszont az volt a tavalyi (és az idei) év legnagyobb tanulsága, hogy a Juve, Liverpool és a Milan ellen nem játszhat akármilyen felállásban csapat, sőt néha a legjobb is rohadt kevés a dicsőséghez.

Figyelemre méltó a folyamat, ahogyan mindkét említett edző (Ramos és Pellegrini) felfedezte magának Marcelot a középpályást. Balhátvédnek gyenge a brazil, viszont az alternatíva sem megnyugtató (Heinze/Arbeloa). Ha a bal középpályán olyan játékos játszik, aki védekezésben gyakorlatilag nem számít (Guti, van der Vaart, Sneijder, Granero, Ronaldo), akkor egy közepes erősségű csapat ott próbálkozik (mondjuk a Sevilla Jesus Navasszal), aminek hatására a két belső középpályás kénytelen balra tolódni (Gago, Lass vs. ALonso Lass). Egy közepes erősségű csapat itt meg is torpant, de a nagyon jók ilyenkor elkezdenek nyomulni a Real Madrid jobb oldalán, ahol ott van ugyan Ramos, de ő egyedül nagyon kevés és amúgy is éppen meghúzta szélen. Ilyenkor a belső középpálya ott is fel kell tűnjön, de csak szétesik, a Liverpool meg már négynél jár.

Na most mindezt meglőzendő Marcelo ideális választásnak tűnik. Két közepes balhátvéd (Arbaloa+Marcelo vs Heinze+Marcelo) jobban megoldja a védekező feladatokat, Ráadsul ez a buta brazil (az) még sokat is tud futni, kellően gyors, néha elsül a lába és a gólpasszok terén is nagyon ott van.

Ez volt a mese a brazil balhátvédről, aki holland és spanyol sztárokat megelőzve lett stabil tagja a csapatának. És mindezt 2009-ben kétszer is eljátszotta, két külön edzőnél. Félelmetes.

rizla 2010.02.10. 16:49:34

@mantegna: meghosszabbíthatnák örökre

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.11. 10:21:29

@krysal: @rizla: Ha jól emlékszem, akkor az Atletinek meg van az a képessége, hogy a Nou Campban agyonvereti magát és minősíthetetlen teljesítményt nyújt, de Madridban az Atletico - Barca az elmúlt 2 évben is kb. az év meccse volt. Ha ezen a meccsen sem veszít pontot a Barca, akkor nyugodtan kitehetjük a fehér zászlót, vagy legalábbis már elkezdhetjük felkötni az árbócra... Szerintem nagyon nagy meccs lesz, amolyan 4-3 valakinek, vagy 3-3! Kár, hogy egyéb okok miatt nem látom, a francért nincs az ilyen szombat 22-kor...

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.11. 10:25:59

@pancho_sanza: Ez kiváló volt!

@_Maverick: Na utána néztem kicsit pontosabban:

2008/2009:
Barca - Atleti 6 - 1
Atleti - Barca 4 - 3
2007/2008:
Barca - Atleti 3 - 0
Atleti - Barca 4 - 2

Ellenpélda: 2007. május: Atleti - Barca 0-6!!!

15 perc után meglátjuk, mekkora meccs lesz, mindenesetre idén ősszel 5-2 volt, beleillik a sorba.

montipájton 2010.02.11. 10:31:33

@_Maverick: Egyetértek, ha ezt is simán behúzza a Barca, nagyjából elkönyvelhetjük őket verhetetlennek. Valamiért az az érzésem, hogy így lesz.))

krysal 2010.02.11. 11:00:16

@_Maverick: @montipájton: én nem könyvelem el őket verhetetlennek, de az AM olyan hektikus csapat, hogy 90-10% arányban van az, hogy nem jön ki nekik a lépés. Egyszerűen looserek ebben az idényben (ezúton elnézést minden Matracos drukkertől, szigorúan szubjektív vélemény a mutatott játék, és az eredmények vonatkozásában), és nem hiszem, hogy elég lenne annyi, hogy a Barca védelme hirtelen _majdnem_ olyan gyenge lett, mint az övék.

krysal 2010.02.11. 11:02:12

@krysal: "hirtelen _majdnem_ olyan gyenge lett, mint az övék. " - ugyebár ez alatt a sok sérült-eltiltott játékost értem, hirtelen nincs előttem, mi is lesz a kezdő védelmük. Excuses á moi.

Orvenyhivo 2010.02.11. 12:23:27

@krysal: Nincs miért elnézést kérni, ember, matracos szurkólóként teljesen ugyanez a szubjektív véleményem.

De részben pont a lúzerségük miatt szeretem a csapatot. Na jó, ennyire nem kellene azoknak lenniük, mint idén. :)

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.11. 13:01:49

Ha lesz újra NST kupa, igazán tolhatnánk egy La Liga csapatot:))) Ez most csak úgy eszembe jutott:)

hakapesz imi 2010.02.11. 13:35:18

@krysal: na, vazze, elképzelni sem tudom, milyen lehet egy sok gólos AM-Barca, ha alapból szokott 6-7 gól lenni ilyen-olyan leosztásban... Mi lesz, vízilaszti?

krysal 2010.02.11. 13:43:22

@hakapesz imi: mondasz valamit. Rekorddöntögetés lesz?

@Orvenyhivo: komolyan, egyszer nagyon kíváncsi lennék, milyenek lennének egy normális védelemmel...

(Az elnézés egy költői túlzás volt, de nem gyalogolok szívesen mások lelkébe, másrészt kaptam már meg, hogy egy madridista ne lúzerezzen senkit:P)

@_Maverick: nem rossz ötlet. Csöncsön lesz a kabalánk, rizla a csapatkapitány (vice-kaptain Keenhaul, szigorúan az egyetértés jegyében), Pancho a csatár, a bőrmeister a védelem oszlopa, mi többiek meg szaladgálunk fel-alá (bár engem még 6. ált. iskolás koromban az edzőm eltiltott minden lábbal végzendő gyakorlattól, szóval én vállalom a Guti szerepet:P), te meg mondjuk adod a stabilitást.

...már csak a mez a kérdéses. Fehér alapon gránátvörös-kék csíkok, matracszaggató színű gatya, Sevillás sportszár, kék-fehér cipő, és a bevonulásként együtt énekelnénk a Yellow Submarine-t kánonban.

hakapesz imi 2010.02.11. 13:45:33

@krysal: a kezdő védősorról elég durva találgatás folyik a helyi lapokban: Busquets mint középhátvéd, Jeffren mint jobbhátvéd, esetleg Keita bal hátul, vazze... Nem is tudom, minek örülnének az AM-nél legjobban, azért elég sanszos, hogy 1-2 gólt simán benyel ez a Barca-védelem...
És ami durva, hogy csak Milito helyét tartják biztosnak középen! Nem semmi az öreg, még ha ilyen vis major van is épp.

krysal 2010.02.11. 13:53:54

@hakapesz imi: hmm. Középen Puyol (vagy ő is sérült? abból indulok ki, hogy @rizla: nem említi hiányzóként) és Milito, baloldalt Maxwell +1 fő jobb oldalra. Ez azért (a jobbszélt kivéve) nem annyira nagyon húzós.

hakapesz imi 2010.02.11. 14:06:00

@krysal: igaza van Rizlának, Puyol nem sérült, külön edz, remélem, játszik a hétvégén. Szóval az Maxwell-Milito-Puyol-X a legvalószínűbb, de tényleg van még (így is) ember majdnem minden pozira. Csodás!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.02.11. 14:45:42

@_Maverick: "15 perc után meglátjuk, mekkora meccs lesz"

Ha jól emlékszem, 15 perc után tavalyelőtt 0-1, tavaly 0-2 volt az állás. Onnan lett 4-2, illetve 4-3...

OFF (?):

Tegnap a Getafe megmutatta, hogy miért olyan szerethető csapat. A Sevilla továbbjutása megint kb. Palopon múlt. Most már én is úgy látom, ez a Geta van olyan jó (talán jobb is), mint Schusteré vagy Laudrupé! Amellett, hogy persze a Sevillán meglátszott, hogy Jimenez csak a lelátóról nézhette a meccset.

krysal 2010.02.11. 15:15:09

@Csöncsön: egyetértek, sajnálom, hogy kiestek.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.11. 17:58:00

@krysal: Ez remekül hangzik:))) Ami engem illet, hogy finoman fogalmazzak, félfordulatból háttal a kapunak nem mindig lövöm ki a hosszú felsőt 12-ről, de a másik sportom miatt a futást vállalom:)

rizla 2010.02.11. 17:58:34

@krysal: "Egyszerűen looserek ebben az idényben"

ebben..?

krysal 2010.02.11. 18:03:07

@rizla: igyekeztem nem belegyalogolni senki lelkébe... Pedig az utóbbi években úgy tűnik, mintha genetikusan lennének erre kódolva:S

@_Maverick: akkor visszaszívom, szélső leszel:)

Keelhaul 2010.02.11. 18:29:04

@krysal: Ha már poszot nem adtál nekem, akkor azthiszem sokak egyetértenének velem abban, hogy a balBUNKÓ pozíció kifejezetten az én műfajom.

Orvenyhivo 2010.02.11. 18:32:36

@rizla: "ebben..?"

Összességében kifejezetten elégedett vagyok a tavalyi idénnyel. A Ligában is, a BL-ben is (Liverpool, pl.), Forlan szórta a gólókat... A védelem persze egy vicc volt akkor is, de amíg általában elöl többet sikerült begyötörni, addig jó vicc.

....

Amúgy az biztos, hogy a Barca sokkal jobb védelemet tud majd kiállítani így is, mint az Atleti. A kérdés az, mi van akkor, ha az előbbinél meccs közben valaki megsérül, vagy kiállítanak valakit, mert a padra már tényleg nemigen jut épkézláb védő...

krysal 2010.02.11. 18:46:23

@Keelhaul: hahaha. Akkor te adod majd (be) a magas labdákat Panchónak?

Keelhaul 2010.02.11. 18:54:12

@krysal: Muha :) Azok a labdák Panchonak túl magasak lesznek. Muhaha :)

heinrich · http://nst.blog.hu 2010.02.11. 19:09:47

@Keelhaul: dicséretes önkritika, maestro ;-)

krysal 2010.02.11. 19:48:14

@Keelhaul: ugyan, fő a csapatérdek. Nem tán hagynád, hogy holmi digók, vagy germánok, esetleg ángliusok vigyék el a hőn áhított kupát???

Keelhaul 2010.02.11. 19:49:38

@krysal: Hátul betonbiztos leszek.

krysal 2010.02.11. 19:55:34

@Keelhaul: akkor lassan összeállunk. Már csak egy edző kell... Szerinted Tika vállalja? Bár akkor nem lesz valami nagy az összetartás, mert a fél csapathoz nem fog szólni:D

Felrémlik, mint az oviban: 4-4-2, add tovább...

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.11. 20:03:38

Egyre jobb, már csak magát a kupát kell megrendeznie a srácoknak:)

Keelhaul 2010.02.11. 20:09:03

@krysal: Pancho vagy rizla nyomhatná Kiprich Jóska stílben.

nasteey 2010.02.11. 20:13:11

@krysal: Szerintem sem annyira vészes a helyzet. Legalábbis az utóbbi meccseket alapul véve egy Puyol - Milito duónak elég stabilnak kellene lennie, Maxwell jobb szélen is elfogadhatót nyújt, Kieta meg lehetne balbekk. A MU ellen is elég volt egy tartalékos védelem, mert a csapat többi része tökéletesen működött. Én most is azt mondom, ha a középpályán a Barca uralkodni tud, elől meg ki tudják használni a helyzeteket, a védelem színvonala elégséges lesz.
Bár még az is megeshet, hogy jobbszélre felhívják Montoyát vagy Dalmaut, esetleg Muniesát a balszélre. Remélem a két középső védő helye biztos, és nem Puyol játszik majd szélen. Igazából Keitát várnám bal szélre, mert bár nem posztja, mégis több rutinja van, ami hasznosabb lehet, mint hogy valamelyik 17-18 éves az igazi posztján játsszon, csak tízszer akkora nyomás alatt.

rizla 2010.02.11. 20:13:25

nekem kell edzőnek lennem, ez nyilvánvaló.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.11. 20:19:12

@rizla: Nem is lehet kérdés szerintem sem. Az első csoportmeccs rámegy az ismerkedésre, onnantól remek taktikai húzásokkal elgázolunk bárkit a kerettől függetlenül! :))

krysal 2010.02.11. 20:21:28

@Keelhaul: szerintem inkább Pancho, rizlának meg meghagyjuk a Cantona aranyvetést:)

krysal 2010.02.11. 20:24:25

@nasteey: ahha, akkor te leszel a játékosmegfigyelő:)

És ezt mondom, a (mostani formában lévő) Barca védelemből nem tudnak elegen hiányozni, hogy az AM (mostani formában, szintén) ezt igazán ki tudja használni. Tiszta sor, bár ne legyen igazam:P

@rizla: najó, nagy duzzogva, csak vigyázzunk, el ne vonjam a figyelmedet a dirigálástól, ahogy a vonal mellett szavalok...

rizla 2010.02.11. 21:21:09

@krysal: amúgy már megbocsássatok, de én madridistákkal nem szerepelek egy csapatban semmi szín alatt, ügyelnem kell a jó híremre.

rizla 2010.02.11. 23:44:11

két érdekesség a focitippről ollózva

- 16 góljával és 8 gólpasszával Lionel Messi nemcsak a spanyol góllövőlistát veteti, hanem a kanadai táblázaton is az első helyet foglalja el. Ráadásul az elmúlt évtizedben nem fordult elő, hogy a bajnokság ezen szakaszában egy labdarúgó ilyen előkelő mutatókkal rendelkezzen.

- A katalánok ezzel zsinórban 22. meccsüket vívták meg veretlenül, ez a klub történetének harmadik leghosszabb veretlenségi sorozata. Még lenyűgözőbb azonban a csapat azon teljesítménye, hogy a jelenleg futó bajnokság 1890 perce alatt Messiék még nem kerültek hátrányba. Korábban hasonlóra még senki sem volt képes a La Ligában.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2010.02.11. 23:48:37

@rizla: A második azért nagyon kemény dolog tényleg!

krysal 2010.02.12. 09:19:14

@rizla: ööö, a midre...? :)

Felettébb érdekes a második adat, jól jellemzi a Barca idényét.

Henke 2010.02.12. 14:40:24

Most megnéztem újra a barca-getafét, de valami eszméletlen nagyot játszottak a srácok! Másodjára még jobban kitűntek valahogy a nagy egyéni villanások, Iniesta félelmetes, mint ahogy mindenki, az egész csapat egyszerűen elképesztő volt. Semmi megrogyás nem látszódott emberhátrányban... hihetetlen...
süti beállítások módosítása