Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Hétvégi jóslatok - Serie A, 19. giornata

2010.01.09. 12:00 _benito

A nemzet igazi derbijéről szól a Serie A 19. fordulója, más igazán érdekes párosítás nincs is a Juve-Milanon kívül. Talán még az EL-helyekért tusakodó Fiorentina és Bari, vagy esetleg a feléledt Napoli és a megtorpant Sampdoria meccse érdekes, és a Roma sem mehet biztosra a kicsi Chievo ellen. De ezek másodlagos kérdések, amikor az ország két legtöbb bajnoki címét, kupagyőzelmét, európai kupacímét, és szurkolóját maga mögött tudó két csapat találkozik, hogy az Inter mögötti második helyért megütközzenek. Mourinhóékat az egészből annyi érdekli, hogy ne nyerjen a Milan, nekik minden más eredmény megfelel, ami egyúttal azt is mutatja, mennyire szomorú a két fiatal edző csapatának sorsa.

Juventus-Milan 1-0
Nehéz a tipp mellé érveket sorakoztatni, meg sem próbálom inkább. Mondjuk, csak annak szól, hogy a Milan-szurkeszek örüljenek. Ha Ronaldinho megközelíti azt a formát, amit a Genoa ellen mutatott, a Juvét hazai pályán mészárolja le a Milan, de ebben változatlanul nem hiszünk (még ha illendően le is borultunk a brazil teljesítménye előtt). A hazaiaknak nincs miben bízniuk egy dolgot kivéve: az Inter legyőzésének sem volt a világon semmiféle előjele, egyszerűen csak valahogy nagyon összekapták magukat. Bár ez azóta sem sikerült, a Milan ellen feltámadnak a holtak is, és hasonló a helyzet a másik oldalon is, ahol ráadásul az Inter leszakadásának megakadályozása is a célok között szerepel még (a Juve helyéről már nem is látszik az Inter háta.)

Fiorentina-Bari 2-1
Ugyanannyi pontjuk van, pedig közben a Viola BL-csoportelsőként ment tovább, a Bari meg a Serie B-ből verekedte fel magát, valahogy ez mégsem a firenzeiek kritikája (csak egy kicsit), inkább Komanék dicsérete. Csak mi van már Komannal?

Napoli-Sampdoria 3-1
Dossenával megerősített (?), száz meccse veretlen nápolyiak fogadják a már egyre halványabban pislákoló Doriát. Quagliarella legutóbb nem csúnya gólt lőtt, most volt csapata ellen próbálhatja meg ugyanezt (ami igaz a csodatevőre, Mazzarrira is).

Roma-Chievo 1-1
Mindkét csapatra rászakadt az ég legutóbb, érdemtelenül veszítettek pontokat, mindketten rászolgáltak volna egy jóval kellemesebb eredményre, mint amit végül elértek. A csalódás a Románál folytatódik, a veronaiak pedig megállítják kétmeccses szopósorozatukat.

Inter-Siena 2-1

Az ilyen meccseken lehet hatalmasakat perecelni, de a rendszeresen bajnokságról döntő párosításban most nem látjuk a meglepetést, mert a Nazionalénál is tudják: a Milan botlásával nagyon komoly előnnyel léphetnek el (és hamarosan itt az Inter-Milan is).

Udinese-Lazio 1-2
Egyikük sem azt találta ki magának a szezonra, hogy majd jól elkerüli a kiesést, most mégis valahol ott állnak mindketten, hogy maximum ennyi jöhet ki az idényből. A Lazióban inkább látjuk a feltámadás lehetőségét, főleg, ha Zaratét tényleg elviszi 40 millióért Wenger (a Nap Poénja-rovatból szemezgettünk)

Genoa-Catania 3-0
A Genoa kétségbeesetten középhátvédet keres, mert a jobb csapatoktól nagyon sok gólt kapnak. A Catania nem jó csapat, ezért ez meglesz a jelenlegi kerettel is, de aki nem tudná, hogy Preziosi az ország 100 leggazdagabb emberében van, az se lepődjön meg, ha név érkezik az angolokhoz.

Livorno-Parma 1-1
Ha csak azt nézzük, hogy a két újonc közül a Parma iszonyú nagyot menetel, és a BL-helyek közelében vecsernyézik, a Livorno meg a kiesés ellen küzd, akár sima vendég is lehetne. Viszont legutóbbi öt meccsükből a komcsik szereztek több pontot.

Palermo-Atalanta 4-0
Szegény Conte nem ilyen búcsút érdemelt (vagyis szegény Atalanta nem ilyen edzőt érdemelt), most fejetlenül kénytelenek az újabban egészen meggyőző Palermo otthonába látogatni, ahol bazinagy verés vár rájuk, semmi más.

Bologna-Cagliari 1-1
Természetesen az utolsó pillanatban egyenlít ki a Cagliari.

421 komment

Címkék: olasz serie a beharang

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr301657091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klárensz 2010.01.10. 23:00:37

@Hispan07: Szerintem nem volt mit tönkrevágni a füsttel.

Nem sokszor láttam még ilyet, hogy egy védelem ennyire ne tudjon mit kezdeni a szélről jövő beadásokkal. Mindezt úgy, hogy még csak nem is voltak igazán jó beadások.

Hispan07 2010.01.10. 23:03:34

Amúgy félidőben pont láttam az Angola - Mali utolsó negyedóráját... na, az nem volt semmi, egyenlítés 0-4-ről a házigazda ellen :)

ForzaBianconero 2010.01.10. 23:04:19

@Hispan07: figyelj, Juve részről ez vagy edző buktatatás volt(Del Piero hogy mosolygott a végén Dinnyével) vagy kb. 9 botrányosan szar Serie B/C szintű játékosunk van. Remélem hogy az első a helyes válasz.

blasco 2010.01.10. 23:06:41

@Rino: ne is mondd, még a juve drukker haverjaimat sincs kedvem basztatni ;)

Mr.AT 2010.01.10. 23:06:43

@sh4d0w: "Egyébként bosszút álltak a fiúk a tavalyi 4-2-ért, ráadásul úgy, hogy összesen 2 veszélyesebb Juve-lövés ment kapura"

Bosszút? Tudod, mi a bosszú? A látványos elégtétel. Itt kb. közötök nem volt a játékhoz, látványosan ajándékba kaptatok 3 gólt, a legminimálisabb elképzelés nélkül. Értem én, hogy most örülsz, örülj is, de azért hülyeségeket ne hordjunk már össze.

@Hispan07: Majd eldöntöm, hogy mivel foglalkozom, köszi. Tetszik vagy sem, összesen 4:4 volt a kapuralövési arány, amiből az egyik nálatok az öngólunk volt. :-)
S miközben ráélvezel a monitorra, azért majd azt is nézd meg (ha már így analizálsz), hogy Beckhamnek meg Pirlonak hány épkézláb labdaérintése volt, meg hány felépített támadásotok volt úgy összvissz.

Tipikus példája ez a mai 0:3 annak, hogy nem az egyik csapat volt qrva yo, hanem a másik elfogadhatatlanul bűnrossz.
Őszintén remélem, hogy csak a nem is leplezett edzőbuktatási szándék volt emögött.

_alerob 2010.01.10. 23:07:58

Egy pár gondolat...

Kiderült, hogy Ferrara edzőnek tökéletesen alkalmatlan (már ez rég kiderült) és fingja sincs, hogy kell kezelnie ezt a helyzetet (ami részben az ő hibája).

Diego már legalább 3 szerepkörben játszott, mindegyiken nulla, semmi keresnivalója itt( ez is rég kiderült). Diegonak, Amaurinak, Melonak, Grygerának, Grossonak, semmi keresnivalója nincs a kezdőben, de még a csapatban sem. Ez nem az ő helyük. (és ezt is már régebb óta tudjuk). Átadólistára mindet, hátha valaki fizet értük. Ide konkrétan IGAZOLÁSOK és ELADÁSOK kellenek.

Végül Del Pieroról annyit, ő volt az egyetlen, akitől csodát lehet várni (ki mástól) de ennyi fatökű embertől ő sem várhat el egy passzt sem. Az arcán, a szemén látszik, mennyire nincs megelégedve a helyzettel, neki simán kezdőnek kell lenni, és nem csak azért mert már ősidő óta rengeteget köszönhet neki az egész Juventus, hanem azért, mert ő mindig a világ egyik legjobbja. Így nehéz, hogy nincs egy szemernyi bizalom sem.

Remélem reggel bejelentik Ferrara menesztését, és legalább egy hét múlva a brazíl különítmény távozását is. (persze helyettük a fiatalok visszarendelését kölcsönből, plusz egy két igazolást is)

Ez több mint szégyen.

raoul_duke 2010.01.10. 23:08:24

@Mr.AT: neked mi bajod van azon kívül, hogy egy rakás szar éppen a csapatod?

Mr.AT 2010.01.10. 23:10:06

@raoul_duke: Semmi. Leírtam a véleményem a fenti két kommentről.

popp · http://koncertblog.com/ 2010.01.10. 23:10:45

@blasco: igen, itt már cukkolódni is ízetlen. Mondjuk én a Bayern meccsük miatt haragszom rájuk igazán. Az olasz bajnokságban nem baj ha bukdácsolnak. Hátulról meg jön a Napoli-Roma-Fio hármas fúróval. Izgi tavaszunk lesz, jó ez a bajnokság!

_alerob 2010.01.10. 23:11:40

@raoul_duke: Mi nem igaz azon, hogy a Milan is szar volt ma? simán megérdemelte a győzelmet a Milan, de ugyanazt tudom mondani, mint a "nagy bayern győzelem" után.... A Milannak is értékesebb volt egy 2003as BL döntőn a győzelem.

Mr.AT 2010.01.10. 23:13:37

@_alerob: Ezzel sem értek egyet, amúgy.

Diego ma 93%al passzolt, s ebben benne van az is, mikor a 16osra beívelt szabadjait kifejelték. Nem rajta múlt, hogy érdemben nem volt kinek.

Melonak meg teljesen elment az önbizalma, de mikor dacból megrázza magát, látszik, hogy meg tud csinálni két egymást követő cselt is.

Nem velük van itt a hiba, hanem a teljesen hiányzó taktikáról, a fogalmatlan előreívelgetésről, a teljesen hiányzó háromszögezésekről kellene beszélni.

Molinaro és Tiago már elment, Poulsen szerencsétlen Gattusonak köszönhetően már három sípcsonttal bír, úgyhogy a hulladék nagy részétől már meg is szabadultunk.

Kell egy edző, meg egy passzolni és lőni is tudó középpályás, és kezdhetünk építkezni előlről.

_alerob 2010.01.10. 23:15:40

@Mr.AT: Diego és Melo még védhető (habár nálam még mindig nullák). De Amauri? most őszintén

_alerob 2010.01.10. 23:16:41

De egyébként épp ez a baj. két egymást követő cselt megtudnak csinálni, de utána semmi hasznosat.

Titi120 2010.01.10. 23:17:29

@_alerob:
"Diego már legalább 3 szerepkörben játszott, mindegyiken nulla, semmi keresnivalója itt( ez is rég kiderült). "

Őszintén kívánom, hogy Diego otthagyjon titeket. Mert ahogy írtad, semmi keresnivalója ebben a csapatban, ilyen társak között ...

Hispan07 2010.01.10. 23:17:44

@Mr.AT: a monitorra azért még nem élvezek, de az biztos, hogy jókat mosolygok a még ilyenkor is tomboló kihaénnem arroganciádon :)

a világon SENKI nem mondta, hogy jó volt ma a Milan mr okostojás, sőőőőőt, gyenge volt, főleg a 3 a szerdai örömjáték után. DE A GYŐZELMET NEM KELL MEGMAGYARÁZNI, A VESZTES FÉLTŐL MEG EGYENESEN SZÁNALMAS A GYŐZTES FÉL EKÉZÉSE.

és én tényleg elhiszem, hogy nagyon savanyú ez a szőlő ma, mégis jobb lenne ha, elgondolkodnál Michelle Wild szakmai jótanácsán: amíg fütykös van a szádban, ne próbálj másokra köpködni.

Mr.AT 2010.01.10. 23:20:16

@_alerob: Ugyanaz a kategória, mint Melo. Én Amaurit továbbra sem temetném, bár szemmel láthatóan tökegyedül vagyok ezzel itt, de ha értő szemmel nézed, hogy mit csinál (és hogy mit nem), lehet látni az okokat.

Ma is egyedül indult a 4-4-1-1ből, rendszeresen a félpályától, úgy, hogy vagy Diego, vagy Brazzo passzolta rá a labdát a kezdőkörnél, s 4,5, néha 6 Milan-védő kísérte őket. Ebből mit lehetne kihozni?

A másik meg, mikor 15-20 méterre a kapunktól előrebasszuk, minden elképzelés nélkül, úgy, hogy még a fejelés esélye miatt is kb. 10 métert kell sprintelnie, hogy aztán megcsúsztassa a semmibe, ha sikerül leütközni a védőjét. Teljesen kilátástalan, és ez nem az ő hibája.

Hogy a labdával mit tud, az ma is látszott, mikor 2x is a saját 16osról hozták ki a labdát, egyszer ha jól emlékszem Brazzoval, egyszer meg a másik oldalon Meloval. Csak épp ezt a pálya másik oldalán kellene csinálnia.

Mindez nem rajta múlik. Ezenfelül meg nyilvánvalóan neki is meccsről meccsre fogy az önbizalma, őt is kikezdik a szurkolók.

pacino 2010.01.10. 23:21:32

@blasco: asszem kicsit még fennmaradok, mert muszáj elolvasnom, ahogy a juve szurkolói egy hazai 3-0 után a Milan játékát szidják :))
Ezért szeretem az nst-t, itt tényleg semmi sem elképzelhetetlen:DD

Mr.AT 2010.01.10. 23:22:30

@Hispan07: No comment. Szabadnapos óvoda, éjjáéjjááóó.

ForzaBianconero 2010.01.10. 23:23:24

@Titi120: Könyörgöm, hülyeség csak Diegora fogni de azért ne hozzuk már ki ebből azt hogy Diego az egyetlen aki tud focizni. Mai meccsen tényleg egész jó volt de szerintem az egész szezonban kur*a nagy önbizalom hiánya van. Én nem szeretném ha elmenne, mint ahogy Melo távozásának se örülnék, Amauri viszont mehet Isten hírével.

halareaal 2010.01.10. 23:23:30

@_alerob:

"A Milannak is értékesebb volt egy 2003as BL döntőn a győzelem"

na ez az érv mondjuk tarol. nem értem igazából, miért jó a Juvésoknak, hogy miután kiütik a csapatukat, próbálják fúrni az ellenfelet, h semmit nem ér a győzelem, stb stb. egy 0-3at nem kell magyarázni, lehet h sok hibája van a Milannak, de az Inter sem olyan acélos, lehet keresnivalója a bajnokságban.

calcio_di_rigore 2010.01.10. 23:24:41

Azért Buffonnak sem ilyenkor kéne poénkodnia: "Látva az Intert, még van esélyünk."

Mire, Gigi? Majd jövőre, már megint. Nem baj, Blanc előre szólt, hogy 5 év kell.:))

_alerob 2010.01.10. 23:25:13

@Titi120: Diego lelkesen ugrált a lasztival ma is, mint mostanában mindig. focizgatott meg minden, néha felrúgták, néha elesett magától, a csúnya csapattársak meg nem segítettek felállni. :(

Na most őszintén, Diegotól gólokat, gólpasszokat vár az ember. Mindegy, ha nektek ez megfelel, amit mutat, és mindenki hibás, csak ő nem akkor örüljetek.Az igazságon ez semmit nem változtat :)

Mr.AT 2010.01.10. 23:26:22

@pacino: Senki nem szidja a Milan játékát. Egy fenti komment mentén megjegyeztem, hogy "méltó bosszúról", meg egyebekről már ne kezdjük ugyan beszélni akkor, mikor a 3 rúgott gólunkból egyikhez se volt semmi közünk, s ezeken túl sem csináltunk a pályán gyakorlatilag semmit sem.

Győztek, elvitték a 3 pontot, remek, gratulálunk. Senki nem vitatja, hogy jogosan tették - még akkor sem, ha mi tukmáltuk rájuk a pontokat, nem ők vitték maguktól. De remélhetőleg még ők sem hasonlítják ezt ugyanakkor a tavalyi 4:2höz, mikor szétfociztuk őket, kb. 15 kapuralövéssel, kapufákkal és szebbnél szebb gólokkal.

blasco 2010.01.10. 23:26:52

@pacino: még jó, hogy edzőbuktatásra lehet fogni ;)
pont annyit adtak ki magukból a srácok, amennyit kellett, szépen elszórakozgattak, én nagyon élveztem:)

calcio_di_rigore 2010.01.10. 23:28:41

@halareaal: nem a Milant ekézik, de egy ilyen meccs mondjuk 5 évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt a Serie A-ban. És nem a rangadókról beszélek.

_alerob 2010.01.10. 23:31:15

@halareaal: az a baj, hogy, azt mindenki észreveszi, hogy a juve játékosok szarok voltak, de azt, nem h a milan játékosok is. Elcseszett egy meccs volt, a Milan MEGÉRDEMELTEN nyert, semmi kétség. Jobbak voltak.

ForzaBianconero 2010.01.10. 23:31:56

@halareaal: szerintem csak azt nem akarják(juk) hogy azt higgye az ember hogy a Milan félgőzzel leverte a győzelemért mindent megtevő,nagyot küzdő és 100%-ot nyújtó Juventust.

Mr.AT 2010.01.10. 23:33:18

@_alerob: Nem látom, hogy Diegonak miben kellene mást játszania. Vigye be minden meccsen háromszor tökegyedül 8 védőt átfűzve, átemelve, esernyőzve gólig a labdát? Ez még Maradonának is csak 2x sikerült egész pályafutása alatt.

Az nem az ő hibája, hogy miután nagy nehezen kiküzdi magát 2 védő közül, ahova bepasszolják neki a labdát, 2 helyre passzolhat: a szélen felrobogó fogalmatlanokhoz, vagy a mögötte szabadságharcos fejjel vicsorgó Poulsenhez.

NINCSENEK TÁRSAI. Nincs kivel kényszerítőzni, nincs kivel ütempasszolni, stb. Ma is megpróbálta párszor, Brazzo kétszer a háta mögé adta, Grosso meg kivitte taccsra, mert nem sikerült kezelnie. Ez is az ő hibája?

Kicsit ilyen bulváros dolog ez a "lófaszt se csinálnak az ötvenmilliós brazilok". Ennyibe kerültek, mert ennyibe kerülnek a jó játékosok. Vitatja bárki, hogy tavaly qrva yok voltak? Nem.
Van olyan, hogy valaki elfelejt focizni? Nincs. Akkor meg látni kellene, hogy miért nem megy, és meg kellene kérdezni a drágalátos edzőnktől, hogy "mondd már, ugyan, Ciro, te mi a f*szban reménykedsz, de most komolyan? Hogy majd Grygera hajszálpontosan betekeri, egy szezonban egymás után 50x?"

_alerob 2010.01.10. 23:33:23

@blasco: szerinte ha te szó szerint érted az edzőbuktatást, komoly tévhitben élsz. Ferrara saját magát buktatja meg. Csak nem sikerül neki még...

raoul_duke 2010.01.10. 23:33:53

Milan: ma nem játszott jól a csapat, de ezt még mindig így gondolom: nst.blog.hu/2010/01/09/hetvegi_joslatok_serie_a_19_giornata_1/fullcommentlist/1#c8246492
Ettől függetlenül kár azzal jönni, hogy "de a Milan is szar volt", 3:0 a Juventus ellen mindenképp értékes. Nem akarom elsütni azt, hogy "ennyi is elég volt", inkább azt mondom, hogy ez ellen a Juve ellen nehéz lett volna normálisan játszani, de legyőzni nem volt az. Ha játszottak volna még 60 percen keresztül, akkor kábé 10 percenként rúgott volna egyet a Milan a szétesett Juventusnak, és 0-át kaptunk volna.

Juventus: talán 2-3 meccsüket láttam idén végig a main kívül, az itteni írások alapján volt azért elképzelésem, de szarabb a helyzet, mint gondoltam.
Védelem: már szezon előtt írtam, hogy Cannavaro szerintem rossz igazolás, a szélső védők szót sem érdemelnek.
Középpálya: lehet, hogy jól gyilkolják a játékot középen, de semmi másra nem marad erő/tudás.
Támadás: a középpálya miatt elenyésző.
Ehhez jön még az innen rossznak tűnő felkészítés (sérülések, forma, morál).

halareaal 2010.01.10. 23:35:28

@calcio_di_rigore: mondtam is, ez még ok (láttam egy-egy periódust a meccsből),mondjuk sztem akkor sem szerencsés. de előjött az is, h a Bayern győzelme sem mutat semmit, holott a Bayern ott azért nagyon jól tolta, ráadásul a Juve akkor legalább vezetést tudott szerezni.

Mr.AT 2010.01.10. 23:36:15

@raoul_duke: Canna ma konkrétan nem hibázott, és mindemellett szerzett 6 labdát. Hiába 80 már lassan, ma is olyan volt, mint a fal. Nem rajta múlt.

A többi nagyjából OK.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.10. 23:36:48

@calcio_di_rigore: Hogyne, ez a csodaközéppálya csak gyengülne velük. Néha tényleg azt hiszem hogy viccelődsz.

_alerob 2010.01.10. 23:36:56

@Mr.AT: én értem miről beszélsz, de hagyjuk. Te máshogy látod, én is, ettől még szar az egész támadójáték. Amibe benne van Diego is meg mindenki más is.

_alerob 2010.01.10. 23:39:38

@halareaal: A Bayern nagyon is jól játszott, de értse már meg mindenki, hogy a Juventus a pár nappal azelőtti inter elleni teljesítménynek az ezredrészét nyújtotta, aminek semmi köze sincs a Bayernnek. És ha aztán jön egy széria, amikor ugyanazt látod mint a BAyern ellen, kicsit bepöccensz.

ForzaBianconero 2010.01.10. 23:41:08

Na Ciro nem mond le:
goal.com/en/news/10/italy/2010/01/10/1737488/ciro-ferrara-it-is-not-my-decision-to-make-if-juventus-sack
komolyan eddig sajnáltam hogy le kell mondania, de most már inkább kapja be!
Ez igazi gyöngyszem:"We didn’t start too badly" :D :D
Most már remélem kirúgják.

halareaal 2010.01.10. 23:42:05

@ForzaBianconero: azzal sztem mindenki tisztában van, h a Juve nem annyit tud amit mostanában mutat.

a Milan lehet h nem volt jó, de akkor is rúgtak 3at, árnyalja a képet h az elsőt még az első félórában. de mindegy nekem végsősoron, 1xüen furcsa volt olvasni egy Juve-Milan után, h szar a Milan, meg így meg úgy.

raoul_duke 2010.01.10. 23:43:50

@Mr.AT: Cannavaro azért nem jó igazolás _szerintem_, mert hajlandó róla azt gondolni a vezetés, hogy "oké, rendben, akkor a középhátvéd poszt megoldva". A vébé után vissza kellett volna vonulnia a válogatottból, most meg ilyen nagy öregként segíthetne kinevelni az utódját. De persze, ez már majdnem offtopik, sőt, hát lehet, hogy a nyári piacot figyelembe a megszerezhető legjobb védő volt.

Diegoról meg azt gondolom, hogy annak van igaza, aki a játszótársakat hiányolja mellőle. Egy emberrel nem lehet támadni. Amauri center, neki az lenne a dolga, hogy befejezze a támadásokat a 16-oson belül. 1-2 jó szélső ill. szélső hátvédre lenne szükség, meg egy olyan belső középpályásra, aki alkalmas összetettebb feladatra annál, hogy "szerelj, és passzolj a szomszédhoz".

halareaal 2010.01.10. 23:44:29

"de értse már meg mindenki, hogy a Juventus a pár nappal azelőtti inter elleni teljesítménynek az ezredrészét nyújtotta, aminek semmi köze sincs a Bayernnek."

?? miután megszerezték a vezetést? ez olyan nekem, mintha azt mondanán a tavalyi clasicon a Real ezredrészét nyújtotta, mint egy évvel azelőtt a 4-1en, semmi köze nem volt hozzá a Barcának...

halareaal 2010.01.10. 23:45:04

ez utóbbi alerobnak ment persze.

Mr.AT 2010.01.10. 23:45:35

@halareaal: Nem szar a Milan, sőt. Én teljesen egyetértek Buffonnal, hogy az olaszok közül leginkább még nekik van esélyük a BL-ben, ha valakinek. Mégpedig azért, mert 5-6 olyan játékos is van a csapatban, aki egyedül is tud vmi kezdeni a labdával, és közülük 3-4 rendszeresen a csapatban is van.

Ennyi a titok. És egyben ezért vannak fényévekre tőlünk, mert nálunk érett, kiforrott, valóban kreatív játékos Diego, Alex és Camo van mindössze, s ha valamelyik kiesik, vége a dalnak.

Ettől függetlenül ma nem mutattak lóf*szt sem.

zsakfos 2010.01.10. 23:47:33

@ForzaBianconero:
Én meg azt remélem megvárják vele a februári Ajax elleni buktát:)

andree 2010.01.10. 23:47:40

"However, I don’t feel in danger of losing my job, I am very concentrated"
Ferrara kit dug/ki dugja?

popp · http://koncertblog.com/ 2010.01.10. 23:48:24

@Mr.AT: na végre egy önkritikus megjegyzés ;-).

Mr.AT 2010.01.10. 23:49:01

@raoul_duke: Ezzel meg teljesen egyetértek. Cannáról teljesen ugyanezt gondolom, és ezt el is mondtam a szezon kezdetekor.

Az csak isteni csoda, hogy a bűnrossz madridi korszaka után ennyire összekapta magát, s valóban erőssége még ennyi idősen is a csapatnak. Ha ez a "19re lapot húztunk" nem jött volna be, még lejjebb lennénk.

Azt viszont látni kellene, hogy ez max. 1 évre szól. Hiába helyezkedik szenzációsan, érkezik mind a mai napig hajszálpontosan, s van továbbra is a topon fizikálisan, a gyorsasága már messze nem a régi. A fiatalok szétfutják, ez pedig évről évre rosszabb lesz már csak.

Jövőre nagy név kell Chiello mellé középre, ha nem akarjuk az idei fingfogást folytatni.

Titi120 2010.01.10. 23:52:18

@ForzaBianconero:
Szó sincs róla, vannak kiváló játékosok, de ők nagyrészt védők vagy védekező középpályások (Chiellini, Sissoko, Melo), vagy olyan típusú támadók, akik ugyan nem rossz befejező csatárok, de nem játékügyesek, nem lehet velük csiki - csuki, kényszerítős, rövidpasszos játékot kialakítani.

Egyszerűen egyedül van, a csapat minden kreatívitása rajta múlik, és ezt az ellenfelek is nagyon jól tudják. Pirloéknak ma nem is kellett másra figyelniük, a Diego mögötti négyes támadásban olyan súlytalan volt, hogy arra nem voltak jók, hogy a figyelmet megosszák.

értelmetlen_nevű 2010.01.10. 23:53:39

@_alerob: csak ezzel a megközelítéssel le kellene cserélni az egész keretet, az pedig drága mulatság.

Egyértelműen edzőkérdés a Juve gyenge szereplése. Ahhoz valóban gyenge a keret, hogy megszorongassák az Intert, vagy BL esélyesek legyenek, de erre a játékra nem mentség az a pár hiányposzt.

Akikre lehet csapatot építeni: Buffon, Chiellini, Melo, Diego, Marchisio, Sissoko
Kiegészítőembernek jó: Giovinco, Cáceres, Amauri, Iaquinta // Cannvarro, ADP, Camoranesi amíg bírják

Vicces, hogy pont azt a játékost akarod elküldeni, aki elmondhatja magáról, hogy legalább valamikor valahol volt egy-két jó szezonja. Diego nem akkora klasszis, hogy Zidane módjára a hátán vigyen egy ennyire reménytelen csapatot, de azért letett egy két dolgot az asztalra.

Mr.AT 2010.01.10. 23:55:41

@Titi120: Ezért mantrázom szeptember óta, hogy egy esélyünk van, ha Diego ÉS Camoranesi mellett még egy játékügyes ember van elől (vagy ADP, vagy Giovinco), plusz egy befejező csatár.

Az más kérdés, hogy idén nem volt egyetlen olyan nap sem (!) mikor ezek négyen mind egészségesek lettek volna, egyszerre.

Ez már tényleg csak a szegény embert az ág is húzza effektus.

Ezért kellene igazolni játékképes, gyors középpályást, gyakorlatilag mindegy, hogy kit, csak ne azt a tanácstalan kőbutaságot lássam az arcán, mikor nála van a labda, mint Poulsennek.

pacino 2010.01.10. 23:56:03

@Mr.AT: akkor utoljára, és nem kell válaszolnod, mert
1, megyünk inni és nem olvasom el
2, nem is érdekel:)

so: legalább utólag ne tagadd gúnyos kis megjegyzéseid, ez olyan gyerekes.
azzal jönni, h semmi közötök nem volt a gólokhoz, enyhén szólva kiafasztérdekel kategória...
másrészt azért remélem nem kell bocsánatot kérnie senkinek, amiért a botrányosan szar Juvét félgőzzel kitömte a Milan.
hihetetlen, hogy még ilyenkor is van mire fogni a zakót, nem bizos, hogy ez az előrelépés módja. Magyarul szerintem nem mi vagyunk, akiknek közünk nem volt a meccshez és nem hiszem hogy meg kéne köszönnünk nektek bármit is.

Mr.AT 2010.01.11. 00:04:08

@pacino: Szép dolog, hogy vasárnap este 23:57kor még indulsz inni. Nekem ez utoljára az egyetemi évek alatt adatott meg, ami meg nem tegnap volt, és nem is tegnapelőtt.

Melyik gúnyos megjegyzésemre gondolsz, kéhrlek? Idézz pls, mert így csak egy általánosító, rosszindulatú sztereotípia, minden konkrétumtól mentesen.

"azért remélem nem kell bocsánatot kérnie senkinek, amiért a botrányosan szar Juvét félgőzzel kitömte a Milan"

Nem kell bocsánatot kérned az eredmény miatt. A fenti stílus miatt már inkább.
A "félgőzt" pedig én személy szerint nem láttam. Azt láttam, hogy az első 20 percben gyakorlatilag nem volt nálatok a labda, majd kaptatok egy gólpasszt 50 centire a kaputól, amitől még Nesta is annyira meglepődött, hogy helyből fiatalodott 5 évet.
Innentől meg bekkeltetek, s gyermeki örömmel fogadtátok, hogy feltornásztuk az eredményt.

A "félgőz" feltételezi, hogy valaki letett vmi értékelhetőt, legalább a tudása felét. Ez ki volt nálatok, mondjuk a két belső védőn kívül?

"hihetetlen, hogy még ilyenkor is van mire fogni a zakót, nem bizos, hogy ez az előrelépés módja." Ha a sok ivás után majd holnap délben felébredsz, majd olvasd el a fenti kommenteket. Hátha ragad rád valami.

Titi120 2010.01.11. 00:06:53

@Mr.AT:
Az alapvető probléma ott gyökerezik, hogy sok pénzért, sok jó játékost igazoltatok, csak ők se egymáshoz, se a csapat többi tagjához nem passzolnak, és láthatóan nem olyan kaliberű edző ül a padon, aki ezt át bírná hidalni vagy legalább minimálisan kezelni tudná.

Hiába kitűnő védekező középpályás Sissoko és Melo is, ha nincs mellettük egy Pirlo - féle ember, aki elveszi tőlük az általuk megszerzett labdát és elosztja azt. A 20 -30 méterre előttük árnyékéket vagy tequaristát játszó Diego ezt nem tudja elintézni.

És hiába kiváló befejező csatár Trezeguet, ha nincsenek szélsők, akik vonal mellől kiszolgálják.

Romanes eunt domus 2010.01.11. 00:16:18

Ha a Milan ma este nem csinált semmit, meg bekkelt, és 20 percig nem volt nála a labda, akkor ez egy erős kritika a Juve felé nézve, meg különben sem értem, mit kell magyarázkodni a hazai pályán a nagy riválistól bekapott 3 gólon. 97-ben az akkor világverő, bl-címvédő Juve a San Siroban rúgott egy hatost minden idők legótvarabb Milanjának. Gyanítom, a kommentelők egy része nem látta a meccset, a gólokat, csak az eredményt. El telt 13 év, és ha tényleg ugyanígy játszott a Milan akkor, mint a Juve ma este, akkor is már mindenki elfelejtette, csak az eredmény maradt fent.

rexford 2010.01.11. 00:44:02

@balinhosa: Én emlékszem, jó vót. A Milan akkor úgy játszott, mint a Juve ma, de a Juve akkor nem úgy, mint a Milan ma.

www.youtube.com/watch?v=dr8GF6Q44X4

blasco 2010.01.11. 01:32:49

@Mr.AT: minden személyeskedés nélkül, ha így is megérted: rosszindulatú megjegyzéseid még viccesek is, a bekkeléssel szerzett három góltől kezdve azon át, ahogy a másik csapat "botrányosan szar" (hogy tőled idézzek) játékából levezeted, hogy hogyan égtetek otthon a csapatod segítségével.
bízom benne, h megértetted mi a problémánk, és belátom h savanyú a szőlő, engem is felkúrna egy ilyen meccs. de biztos nem mennék annak a csapatnak, amelyik otthon aláz egy rangadón.
a végére egy ilyen, hogy ne feszüld túl tovább a témát: :)
písz

Mourinho már nem a király 2010.01.11. 07:41:36

Ez jó, amikor a juventinók meg a milan szurkeszek ekézik egymást, hogy milyen szar meccset játszott a két csapat.
A helyzet viszont az, hogy az olasz foci a szar, ti ezt szeretitek nézni :DD

Hispan07 2010.01.11. 08:03:16

@Anthony - awkward silence: te pedig leszoptál egy lovat - hogy Ali G-t idézzem. písz és kacccsintós szmájli ;)

Mourinho már nem a király 2010.01.11. 08:21:25

@Hispan07: haha xD

Amugy a Milannak szurkoltam, és rohadte nevetséges itt a Juve szurkolók reakciója, bár nyilván a 0-3-at meg kell magyarázni. (ez odáig fajul, hogy az ANK-s posztban már azt magyarázzák hogy a Juve legyőzné bármelyik afrikai válogatottat, na és kit érdekel? :D)

De ilyen fos pályán (akárhogy is de tél van, vizes, csúszós a pálya, stb.) nem lehet elvárni örömfocit, főleg ha az ellenfél nem engedi (most lényegtelen hogy favágott a Juve vagy sem, nekik az volt a dolguk hogy megállítsák az ellenfelet)

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2010.01.11. 08:26:29

@Anthony - awkward silence: Mondjuk Olaszországban megtartják a fordulókat, szemben a kulináris élmények őshazájával, plusz itt még az emberek kommentelnek is, nem úgy mint a szambatopikban. :D

Lojzi_ 2010.01.11. 09:35:05

@Anthony - awkward silence: Az én voltam, és távolról sem vagyok Juve szurkoló. (Sőt!)
Ezt azért ne kenjük rájuk.

És pontosan azt írtam, hogy az afrikai meccsek nagyon izgalmasak és látványosak, öröm őket nézni, de mégis az agy racionális fele tudja, hogy még a legszarabb európai topklub (véletlenül a Juve jutott eszembe, mint példa) is megenné őket reggelire, mert nem ugyanaz a sport, amit ott játszanak, meg amit itt.

mantegna 2010.01.11. 09:36:16

1. A Juventus játékosok akarják a diadalokat, hajtanak, erőszakosak és frusztráltak, és ahogyan kispályán nálam is, az effajta pszichikai koktél végeredménye nem a jó játék, hanem a szükségtelenül kemény fellépés, melynek végeredménye egy csomó szabálytalanság.
2. A Milan nem tarolt, a vereség elkerülésére játszott, nekik tökéletesen megfelelt a játék széttördeltése. A Juve játékosainak szépen megköszönhették. Nagyon vártam a Milan játékában azokat a 10 perceket, mikor de Assis irányításával szétszedik a másikat, de néhány IGAZÁN fantasztikus labdalevételtől és labdamegjátszástól eltekintve nem volt csillogás. Persze minek csillogni, ha az ellenfél nyomás nélkül is hibázik.
3. Lőttek három gólt, ha Ronnie első fejese bemegy, lehetett volna az négy is, azonban mindegyik a szögletzászló környékéről - többször konkrétan szögletből - belőtt labdák után eset. Amelyek nem a Milan támadójátékáról, hanem a Juventus kapu környéki védekezéséről árultak el sokat. A Juventus védők kombinálták a ’nem tudom egyből kivágni a labdát a tizenhatosról és/vagy ellenfélhez csúsztatom’-at a ’de nem is fogom az ember’-rel.
4. A legnagyobb Juventus helyzet egy ’röbbiboly’ típusú ütközet végén egy lepattanó. Gyönyörű. Ha Juve szurkoló lennék, nem az fájna jobban, amit a saját kapuja előtt művelt a Juve, hanem amit a középpályán. Letámadnak, labdát szereznek. Harcosan. És aztán? Elb.sszák, elveszítik. Kérdés, ha az az időtartam, amíg a Juve birtokolja a középpályán megszerzett labdát X, akkor hány X a Barca, hány X az Arsenal? A labdaszerzés skill 90%, a passzolás 10%-es.
5. Az az abszurd, hogy jelen állapotában Fio- Mil meccsen a Juventusnak annak kellene drukkolni, hogy a Fio ne nyerjen, mert nem a Milan nagyobb előnye, hanem a BL helyekre pályázó másik újabb jelentkező közeledése a nagyobb gond.

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.01.11. 10:03:08

@Great Cornholio: Az időjárás milyensége, az angolok havatkezelni nemtudása és a foci minősége között kurva sok összefüggés van. Gratulálok az érveléshez! :D

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.01.11. 10:09:25

@Zsoca87: az angol kaját fel se hoztad :) pedig nem rossz az, csak meg kell szeretni. :)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.01.11. 10:10:16

@Great Cornholio: van ott kommentelő, sokat is irnak, páran. csak egymásra nem hallgatnak. :)

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.01.11. 10:15:48

@anonim222 [semleges néző]: Angliában rossz a kaja, azért nincs olyan iram mint Olaszországban! :D HAHA! :D Épp tegnap szörnyülködtem, hogy Pirlo mennyire lassú, de örülök, hogy nem igazolt a Chelsea-be...
(félreértések elkerülése végett én szeretem az olasz focit, az angol mellett ezt követem leginkább figyelemmel, de az a hülye hozzászólásokat nem tudom elviselni. Vannak előnyei az angol bajnokságnak, vannak előnyei az olasznak is, de jelenleg az angolnak több az előnye, SZERINTEM.)

giacinto 2010.01.11. 10:30:05

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa:

Feladvány: az alábbi szavakból milyen mondatot tudnál összerakni?

Stankovic, szerb lap, Kolarov, január

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.01.11. 10:30:30

mi lett Poulsen-nel? csúnyán nézett ki a hordágyon, de nem láttam semmi hírt.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.11. 10:36:15

@giacinto: Szerintem ezt ;) : lazio.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=479:sztankovics-qha-az-inter-akarja-megszerzi-kolarovotq&catid=36:roevidhirek

Őszintén szólva nem tudom hogy mi lesz, nyilván Chivu sérülése azért beindítja a rakétákat. Bízom azért abban, hogy marad még.

Beavix · http://elclasico.blog.hu 2010.01.11. 10:44:40

1. Köszi Benito. :)

2. Milan szurkolóként igyekszem nem elhinni, hogy van esélyünk a bajnoki címért. Bár Torinóban 3-0-ra verni a Juvét - még ezt a Juvét, még így is - nagyon szép, félek, hogy a pont a Milannál hiszik majd el, hogy minden rendben.

3. Boriello szerintetek ott lesz az olasz VB keretben? Hasraütve 4-5 jobb csatárt is tudok nála mondani, viszont rendkívül fegyelmezett, mentálisan jó, képes megtartani egyedül a labdát, és egyre többször van jókor jó helyen. A hasonló stílusú csatárok közül Amaurit és Pazzot is jobbnak gondolom, de most mind2nél jobban teljesít (SZVSZ).

4. Becks mi a bánatot keres támadó középpályán? Lassú, nem cselez jól, kifejezetten lassítja a Milan támadásépítését? (Mondjuk Pato és Seedorf meg sérült).

Zsoca87 · http://kilencesterv.blog.hu/ 2010.01.11. 10:50:18

@Beavix:
4. Igen, Beckham-nek nem ez a posztja. 4-3-3-ban inkább a középső 3as jobboldali embere kéne legyen, mert ő sosem volt az a szélvészgyors cselezőgép.

Gabez 2010.01.11. 10:57:48

Nos, tegnap a Milannak nagy szerencséje volt, konkrétan 3x is. Melot az első gólnál Poulsen zavarta meg, Poulsent viszont nem tudom, hogy mi.
Ez a Juve nem akart focizni, látszott rajtuk, a Milan meg nem tudta, mit kezdjen a helyzettel, de fortuna megoldotta a helyzetet.
A szombati Siena mindkettőnek lőtt volna egy ötöst. ;)
Buffon meg szegény sztem csak a szurkolói balhét akarja elkerülni a nyilatkozatával, de nem csodálkoznék, ha nyáron lelépne a MU-ba.

slyagency 2010.01.11. 11:18:30

@Mr.AT: nem kis szemüvegen keresztül nézed a dolgokat... A tavalyi 4-2 alkalmával nálunk hasonlóan alkalmatlan emberkék védekeztek (Maldini kivétel) mint most nálatok... Ráadásul ti voltatok hazai környezetben, ha rémlik, ilyen kiöregedett Emersonok és Kaladzék játszottak a szakadó esőben, csak Kaladzeról 2 gólt kaptunk, az ex juve játékos Zambrotta meg szó nélkül kiállíttatta magát... A Milannak nagyon kemény hónapja lesz, a biztos vezetés tudatában, na meg a ti játékotok alapján bőven elég volt ez is, jön itt még Firenze, Madonnina stb. mindegyik ebben a hónapban! + lesz olasz kupa is szóval elhiszem hogy fájó a vereség, ahogyan az tavaly nekünk is nagyon fájt, de most ez a helyzet. Nem tudok gratulálni, mivel nem voltatok méltó ellenfél. A védelmünket azért összehasonlíthatjátok nyugodtan a tiétekkel (szvsz egyedül Chiellini üti meg a szintet, a VB-re is ki kell vinni Lippinek).

Mr.AT 2010.01.11. 11:36:58

@Gabez: Poulsent a labda, mint mindig. :-)

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2010.01.11. 11:44:34

@anonim222 [semleges néző]: Szted a kulináris élmény mit jelent? :P
@Zsoca87: Ezzel csak arra mutattam, rá, hogy bármi szokatlan történik meg vannak lőve. :)

Titi120 2010.01.11. 12:07:40

@Gabez:
Azért csapat a talpán, amely a Juve fegyelmezett iparosokkal alkotott 2x4 -es falát könnyedén fel bírta volna törni.
A hazaiak ezzel a taktikával ugyan a támadójátékot szinte teljesen feladták (otthon !), de védekezésben ettől még masszívak maradtak, sőt, fegyelemezetten visszahúzodtak labdavesztés után mindig, így abszolút nem maradt területe a Milannak a lendületes játékára.

Nem a piros - feketék voltak tegnap gyengék, hanem az ellenfél teljesen irracionális játéka nem feküdt nekik, más kérdés, hogy a zebrák ezzel önmagukat lőtték tökön végül. Teljesen megérdemelten.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.01.11. 12:25:37

@Titi120: írta fentebb más is: edzővadászat folyik a Juvé-nél. szerintem is. Melo ennek élharcosa volt tegnap a mellényúlásával, a nagy rugdosásból is jócskán kivette a részét az első félidőben.

érdekes, a jámbor bíró szemérmesen nem volt hajlandó lezavarni senkit a Juvé-ből. a sárgát a 70.dik perc környékéig elő se vette. a sors iróniája, hogy Gattuso intézte el Poulsent aztán...

Gabez 2010.01.11. 12:30:02

@Titi120: "fegyelmezett iparosokkal" - hát a fegyelem az most nem igazán volt jellemző...de az tuti, hogy nem a Genoa szellős, gyertek-és-gázoljatok-át-rajtunk játékát nyújtották.

Más: azt hiszem, Mourinho-t felülmúlták arroganciában, amire már régóta nem volt példa, talán még Sir Alexnek vagy Wengernek sikerült pár éve. :)

goal.com/en/news/10/italy/2010/01/11/1738055/ex-juventus-chief-luciano-moggi-inter-boss-jose-mourinho-is

Great Cornholio · http://www.lordswm.com/?rid=244178 2010.01.11. 12:37:40

@Gabez: Ezt is moratti nilyatkozta, csak Moggi álarcban. :D

Mr.AT 2010.01.11. 12:37:49

@mantegna: "Ha Juve szurkoló lennék, nem az fájna jobban, amit a saját kapuja előtt művelt a Juve, hanem amit a középpályán. Letámadnak, labdát szereznek. Harcosan. És aztán? Elb.sszák, elveszítik. Kérdés, ha az az időtartam, amíg a Juve birtokolja a középpályán megszerzett labdát X, akkor hány X a Barca, hány X az Arsenal? A labdaszerzés skill 90%, a passzolás 10%-es."

Ezt a részét nagyon jól látod a dolognak. Erről értekezünk immár hónapok óta. Egy meccsen kb. 10x előfordul, hogy a megszerzett labdát ide-oda tologatjuk oldalra, a letámadó ellenfél miatt egyre pontatlanabbul, és még véletlenül sem előre, s végül hátrapasszoljuk menekülésként az egyik kphátvédhez, aki izomból előreíveli, felszabadítás gyanánt. És ennyi.

1. Bármilyen felállásban is játszunk, a 4 védő hátul vonalban az alap. Innentől kezdve egyértelmű, hogy a két szélsőre nagy feladat hárul, s egyértelműen ők a gyenge pontok. A három leginkább elfogadható szélsőnk (vagy inkább fogalmazzunk így: legkevésbé rossz):
A.) Grosso - akinek talán a legjobb a rúgótechnikája, s így talán a legpontosabbak az ívelései, de technikailag nagyon gyenge (egy cselt is képtelen megcsinálni, nem kettőt egymás után), s védekezésben is gyakran megbízhatatlan;
B.) Caceres - aki kreatívnak kreatív, viszont nagyon gyakran hagy lyukat maga mögött, s védekezésben talán leginkább verhető 1 az 1ben, emellett a beadásai sem túl pontosak;
C.) Zebina - aki talán a legmegbízhatóbban zárja a széleket, s képes egy-egy cselt is megcsinálni, de 10 méternél messzebbre gyakorlatilag soha nem láttam passzolni (vele az ívelgetésnek harangoztak), emellett pedig általában a szezon 80%ában sérült.
És ennyi, itt az ELSŐ hatalmas lyuk a keretben.

2. A másik a három védekező középpályás játszatása. Sok. Ferrara a Jugovic-Deschamps-Paolo Sousa hármassal álmodik bő 15 éve, de azt látni kell, hogy ebből a három emberből mindegyik sokkal játékügyesebb, és kreatívabb játékos volt, mint a mostaniak.
Univerzális középső középpályások kellenek, nem ennyire tagoltan csak támadó / csak védekező játékosok.

3. A középpálya minősége. Az irányítóval együtt 4 posztra van (volt) 8 játékosunk: Sissoko, Felipe Melo, Marchisio, Poulsen, Tiago, Camoranesi, Diego és Giovinco.

Diego és Gio egymás cseréi, és ez jól van így, bár a kis olasz fizikailag még a szintén nem gigászi Diego mögött is elmarad két szinttel.

A fentmaradó 3 posztra jutó 6 játékosból legalább 1 mképp (inkább) támadó szellemű kellene, hogy legyen, aki ugyanakkor vissza is zár, s ütközni, védekezni is tud - s a helyzet az, hogy ez egyedül Camoranesi, akinek nemhogy minőségi, de semmilyen cseréje nincs. Ha megsérül (mint pl. most, idén már harmadszor), nincs alternatívája.
Ferrara leginkább még Tiagoban bízott, mint mondacsinált támadó középpályásban, de hát a portugál teljesítménye még a Békéscsabából is kilógott volna lefelé, nemhogy innen - gyakorlatilag vagy 8-10 kapott gól teljesen tisztán az ő lelkén szárad.
Itt a MÁSODIK hatalmas lyuk a keretben.

A másik két vkp (?) poszton játszó Melo-Sissoko páros rengeteget volt sérült, az egész szezonban összesen 4 meccs volt, mikor mindketten a pályán tudtak lenni. Itt Marchisio jó cserelehetőség, aki mostanra talán már beérett egy megbízható, erős játékos szintjére, aki önálló megoldásokra is képes, viszont ő is nagyon sérülékeny. S ilyenkor jön a dán csodafegyver, a rettegett Poulsen, aki írd és mondd a fenti 4 játékos közül az idén a legtöbb percet a pályán töltötte! (!!!!)

Ezzel azt hiszem meg is magyaráztunk mindent. Egy ennyire kreativitást és támadó szellemet tökéletesen nélkülöző játékost, aki se távolra passzolni, se ívelni, se fejelni, se (pláne) lőni nem tud, gyakorlatilag lámpással kell keresni más élcsapatok keretében.
Hozzá képest Lass, Cambiasso vagy épp Timoscsuk igazi labdazsonglőr.
Ha az ellenfél térfelén hozzá kerül a labda, gyakorlatilag 50% körül van a jóízű röhögésnek, és 80% körül az ellenfél gyors kontrájának az esélye. Ez utóbbi egyben hangsúlyosan alá is húzza azt, hogy minek köszönhetjük azt, hogy rendszeresen vesztünk pontokat és meccseket a vezetés megszerzése után is.
Itt feltétlen szükség van cserére, egy olcsó, de játszani tudó cserejátékosra - ilyen szempontból én megváltóként üdvözölném Ledesmát.

4. A csatársor struktúrája. A 4 csatárunkból három (Iaquinta, Trezeguet és Amauri) gyakorlatilag center, erőcsatár, egyedül Del Piero sorolható a kreatív játékosok közé. Ilyen megint nincs sehol a világon.
Ha körbenézünk az élklubok közt, talán egyedül a Bayernnél hasonló a helyzet, akik (leszámítva a mi véres és világraszóló megalázásunkat) kb. hasonlóan mélyen vannak, mint mi - bár náluk legalább a fentebb részletezett 3 probléma nem áll fent, csak ez az egy.

Erőcsatárból egy lehet a pályán, s nyilván az sem hátrány, ha ő tud bánni a labdával. Rooney, Eto'o, Drogba, (hogy aztán Ibrát ne is említsem) mind mind képesek megcsinálni egy cselt, megverni egy az egyben egy védőt, s nem csak álldogálnak a 16os és az ötös közt, várva a beívelést.
Mögöttük / mellettük pedig a széleken pedig mhol játékügyes, kreatív, húzogatni képes játékosok támogatják őket, nem pedig egy hasonló center álldigál mellettük, nézelődve, hogy legyen már valami.

(Ezért lett volna létfontosságú a Trezeguet-Pandev csere (ami amúgy a keret fiatalítása szempontjából is aranyat ért volna), amit mondanom sem kell, megint sikerült elkefélnie Seccoéknak.)

Kreatív és lendületes játékosokkal amúgy tömve van a liga is, még csak messzire sem kell menni, csak körbenézni Bariban, Genovában, vagy akár Nápolyban, de nem, mi tornyokkal játszunk, s ívelgetni akarunk, úgy, hogy már a félpályán is nehezen hozzuk át a labdát.

Hát ennyi. S akkor még nem beszéltünk a mentális állapotról, a fizikális állapotról, a csapatmorálról, s a kialakított stratégia és taktika teljes hiányáról, amik mind-mind edzői kompetenciák.

Edzőcsere és intenzív játékospiaci mozgások kellenek, a lehető leghamarabb.

Klárensz 2010.01.11. 12:38:29

Gattuso mit csinált Poulsennel, erről tegnap is lemaradtam, meg az összefoglalókban sem látom. Arra emlékszem, hogy egy Schalke-Milan meccsen összebarátkoztak. :)

Klárensz 2010.01.11. 12:54:09

@Klárensz: Egy kérdőjel lemaradt. Tehát Gattuso mit csinált Poulsennel?

Mr.AT 2010.01.11. 12:58:18

@Klárensz: Összeugrottak egy labdáért, s a derék Gennaro szépen rátartott a dán lábára. A juventus.it-n azt írják, ma megy röntgenre, egyelőre egy mély vágás biztos csak a lábán, amiatt öntötte el a vér olyan gyorsan a sportszárát.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.01.11. 13:00:59

@Klárensz: van egy lyuk a lábán, meg van egy szakadt sportszára... eddig. (röntgen később). de még csak az se biztos, hogy Gattuso volt. volt ott még egy-két juvés. (a tv-n nem igazán lehetett látni, mi hogyan történt).

Titi120 2010.01.11. 13:11:22

@Mr.AT:
90 % -ban egyetértek, de a bayernes résszel kapcsolatban természetesen ki kell, hogy igazítsalak. :)

Korántsem hasonló a helyzet, elvégre Toni távozásával már csak két statikus "erőcsatárunk" van, a torinói kollégáinál szerintem valamivel játékügyesebb Gomez és a kispadmelegítő Klose.

Továbbá nekünk van egy kiváló, lendületes elmozgató csatárunk Olic személyében (na, pontosan egy ilyen kéne nektek is) és egy hasonló szerepkörben mozgó Müllerünk.
És akkor a nagyon sokat hiányzó Ribery - Robben párost még ide se vettem.

Klárensz 2010.01.11. 13:20:02

@Mr.AT: @anonim222 [semleges néző]:
Na végre találtam egyet. Ebben benne van 0:50-nél.
www.youtube.com/watch?v=HxfLMhhSAYk

"Összeugrottak egy labdáért" ???
Gattusonál volt a labda Poulsen meg felkúrta.

Rino 2010.01.11. 13:24:23

@Titi120: gratulálok a remek összegzéshez, ennél jobban én sem tudom leírni. ;)
utólag visszagondolva vicces az egész vita, hisz pár emberen kívül mindenki érti, miről is volt szó. annak a párnak meg megértem, hogy nagyon fáj. szóval várom az új postot:)

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.01.11. 13:32:46

@Klárensz: megnéztem vagy 3x, és egyszerűen nem értem, hogy keletkezett a sérülés. fura.

Klárensz 2010.01.11. 13:41:29

@anonim222 [semleges néző]: Sejtem, hogy mi miatt van. Poulsen pont akkor kúrta fel hátulról Gattusot, mikor meghúzta a labdát, így igen kellemetlen módon találkozott egy stoplival.

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2010.01.11. 14:05:25

@Klárensz: jaja, most már értem, meg látszik is. mondjuk, Gattuso-nak nincs hátul szeme (ha lenne is, eltakarná a haja :)). így elég nehezen tehette szándékosan. biztos sajnálja is :).

Iustizmord 2010.01.11. 14:30:47

most sajnálom igazán hogy az inter fordított. ha a milan hozzná a fio ellen, az inter meg botlott volna, tök izgim lenne az egész tavasz, így még nyugis messzeségben van az inter mögött a leendő bajnok. :o)

Iustizmord 2010.01.11. 14:33:40

@anonim222 [semleges néző]: én is megnéztem, szvsz tök ártalmatlan összerúgás, bármely meccsen lehet ilyen több is.

igaziból azt nem értem h miért játszanak sokan olyan rövid sípcsontvédőben ami a lábat alig takarja, sokszor látni hogy a boka felett vagy 10 cm-rel kezdődik a sípcsontvédő alja.

giacinto 2010.01.11. 14:35:48

miért tűnnek el a kommentek? pontosabban meg sem jelennek...

@Mr.AT: "Hozzá képest Lass, Cambiasso vagy épp Timoscsuk igazi labdazsonglőr."

Itt valszeg vmi túlzottat akartál írni, nem sikerült :) legalábbis ami Cambiassot illeti, aki posztjához képest szemtelenül technikás. Nem egyszer szerepelt már a rulett vagy az ellenfél bebőrözése is a kelléktárában.
Emellett hihetetlenül jól olvassa a játékot, nagyon jól helyezkedik.
Valszeg elsírná magát ha elolvasta volna a kommentedet, amiben Poulsennel hasonlítod össze :)

Törteli Tivadar 2010.01.11. 15:09:24

@giacinto: Cambiassohoz hasonló technikás vkp csak C Zanetti:) De tényleg, ő szerintem eléggé hiányzik a juvéból, mert most Camoranesi kiesésével nincs egy ember se a középpályán, Diegon kívül, aki passzolni tudna, ahogy Mr AT is megmondta. Szóval Zanettit nagy hülyeség volt bagóért eladni.

gasbert 2010.01.11. 15:18:21

Szerintem most még Marchionninak is örülnétek jobbszélen Poulse kárára , tény h más lenne a játék képe , nem olyan rossz játékos.

halareaal 2010.01.11. 15:20:01

@Mr.AT: @giacinto:

ugyanaz áll Lassra is. kifejezetten technikás játékos, nagyon jól cselez sokszor több emberrel szemben is és passzolni is tud, igaz nyilván nem az ütempassz a specialitása.

Hispan07 2010.01.11. 16:22:14

@Beavix: szerintem Borriellot vinnie kéne Lippinek a VB-re. Az olasz válogatottban szóbajöhető erőcsatároknál jelenleg jobb: Toni még nincs játékban, nem tudjuk mit nyújt majd; Amaurinál maradjunk annyiban hogy még csak nem is olasz...; Pazzini nincs formában. A nyilván egyesszámú centerként utazó Gilardino mögött/mellett simán elfér. Amúgy szerintem Borriello tipikusan egy roppantul alulértékelt játékos: jó felépítésű, erős, rengeteget fut, erőcsatárhoz mérten megfelelően technikás, és igenis helyzetbe is tud kerülni. Nem egy világklasszis, de egy kiegyensúlyozottan jó játékos - az olasz csatárok között simán a legjobbak között van.

rexford 2010.01.11. 16:35:31

@giacinto: Persze, hogy technikás, fiatalkorában irányító középpályás volt, szerintem még a Real is annak vette.

Iustizmord 2010.01.11. 16:42:51

@Hispan07: na, el kéne adni jó pénzért a bayern-nak. nem szeretem ezt a stílust. bár kétségtelen h nem árt a védők fárasztása kapcsán ha valaki elöl is végig brusztol és nem csak primadonnázik.

Hispan07 2010.01.11. 18:18:37

@Iustizmord: évekig szenvedtünk, mert nem volt ilyen típusú játékosunk...
süti beállítások módosítása