Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Pótselejtezés 2010

2009.11.14. 16:45 nou san trafford

Épül-szépül a vébémezőny, huszonharmadikként Új-Zéland, huszonnegyedikként Nigéria csatlakozott a díszes kompániához és maholnap újabbak foglalhatnak szállást jövő nyárra a vuvuzela hangfelhője alatt. Bár interkontinentális selejtezőkre és barátságosnak távolról sem nevezhető afrikai összejövetelekre is sor kerül, itt és most csak a ráadás európai részéről esik szó. Rövid felvezetésként álljon e poszt a mai négy egység desszert elé, melyben mélyelemzés helyett benyomásainkról értekezünk, ki-ki vérének megfelelően.

 

Oroszország-Szlovénia /OJ/

Nevezzen meg hármat a szlovén válogatott kulcsemberei közül és mellékelje klubjaikat is! Há'aszondja, Zahovics, Acsimovics... Ja, újakat kéne? Nem egyszerű. Túl sok idő telt el a Katanec-féle brancs sikerei óta, a mostani csapat többsége nemzetközileg alig ismert, sztárjátékosuk egy évtizede nincs. Kevés az egyéniség, az embernek az az érzése, hogy még mindig inkább a nagypofájú zsenivel kapcsolatos folklór lengi be a kocsmákat Kopertől Lendváig, mint a Novakovics-gólok megidézése. Mellette az auxerre-i Birsa, a westbromos Koren és az udinei Handanovics számít ismertebbnek, de elszórva mindenhol ott buzog a szlovén stíl. Ha a selejtezőket nem követtük, akkor az utolsó emlékünk velük kapcsolatban az a minősíthetetlen parti lehet, amit még Várhidi Petyáék nyomattak másfél éve, szünetben egy alaszkai túlélőtábor után kuncsorgott az ország. Azóta mindketten előrébb léptünk, csak amíg mi a svéd meccset fájlaltuk, odaát sikerült az évtizedes szerencséből - tehát a polák-cseh duó szimultán bedőléséből - tőkét kovácsolni. A szlovén playoff-mérleg kettőből kettő - az ukránokat és a románokat is sikerült tévézésre kényszeríteni tíz ill. nyolc éve -, pedig egyiknél se nézett ki több sansz a mostaninál. Mivel csak egy lehelettel állnak előrébb az októberi világranglistán, igazán átérezhetjük reménykedő szomszédaink minden nyűgét-baját, bár a hónuk alatt lopakodó Arsavin vérmongúz-tekintete csöppet megrémít. Szeretnénk hinni, hogy az utolsó percig szoros lesz ez a párosítás, de a szlovénok lelkét lehet, hogy már az első, moszkvai felvonással sikerül szétszaggatni.

Írország-Franciaország /OJ/

Mulatságos lenne, ha pont az írek tennének pontot Domenech futballpápa kapitányi karrierjére, de nem igazán látok erre esélyt - és ez  egyáltalán nem az írek hibája. Persze, jogos az érdeklődés, hogy mégis mi a rossebre építkezik ez a tipp, mert  Henryék csak a két utolsó selejtezőn rukkoltak elő fiatalosabb produkcióval, előtte hónapokon át a már megszokott intenzív nyekergés ment, ikszekkel meg szűk és hagyományosan igénytelen győzelmekkel. Talán nem túlzás azt állítani, ezek a francos franciák rég jártak ilyen közel a csődhöz - de még beleborulhatnak a gödörbe, ha Dunne megpróbál intelligensen védekezni, Robbo meg felölt egy Kosztadinov-dresszt a saját zöldje alá, e választás csapatélettani hatásáról donnelly kollégát kellene megkérdezni, mint a keane-i rítusok kandidátusát. Ribéryvel ellentétben a másik varázslót (Gourcuff) már nem hátráltatja sérülés, ez fél siker, ráadásul Gignac személyében ütőkártya is van Dom farzsebében, de nagy valószínűséggel csak akkor lesz rá szükség, ha netán a kapusok összekuszálnák az eseményeket vagy ha felvillanna egy baljós Sarko-hologram a gyúrópadon a szünetben, hogy verbálisan megtekézze a töketlen kékeket.

Görögország–Ukrajna /heinrich/

Senki nem gondolhatja komolyan, hogy megint a betanított bunkerépítők szorgoskodását szeretnénk nézni a VB-n, különösen úgy nem, hogy Kirgiakosz mester felügyeli a munkálatokat. Ó, igen, mi nem felejtünk, mint ahogy az is élénken él még az emlékezetünkben, ahogy Otto Rehhagel pályán és pályán kívül is nagy sikerrel igyekezett ellehetetleníteni Varga Zoli életét.

Ellenben itt vannak ukrán szomszédaink, akik egy komplett futball kultúrát teremtettek meg. A szovjet néven közismertté váló ukrán iskola alapjait Boris Arkagyijev rakta le, akit bátran sorolhatunk a futball legnagyobb taktikusai közé. Sportolóként Arkagyijev vívóként alkotott maradandót, de később, mikor a Dinamo Moszkva edzője lett, megpróbálta átültetni a vívásban is alkalmazott véd-visszavág (parád-riposzt) elvet a futballra is, megteremtve a modern kontrajáték elvét. 1946-ban megírta a Futball taktikája c. könyvét, mely a kelet-európai edzők bibliaként tartanak számon, az Arkagyijev-stílus pedig maga a szovjet stílus lett, melynek lényege, hogy a négy támadó feladattal bíró játékos közé, akik hosszanti irányban vezetik a rohamokat, beépített egy ötödik, teljesen kötetlen szerepkörrel bíró tagot, aki viszont csak keresztben mozgott a pályán. (Ezt tökéletesítette később prof-doktor-habilis-cárimperátor Valerij Lobanovszkij.) Ha elképzeljük a négy, vonalban elhelyezkedő támadó között felbukkanó ötödik pontot, máris megkapjuk a stílus velejét képező háromszöget, a rövid, lapos passzokat, a kényszerítők garmadáját – a letisztult, célratörő, sallangmentes futballt, amit a kilencvenes évek végének D. Kijevje, az UEFA-kupát betakarító Zenit vagy az EB-n szinte közönségkedvenccé váló orosz válogatott is játszott. És akkor még elő sem jöttünk olyan adu-ászokkal, mint örökös jobb bekk kedvencünk, Oleg Luzsnij, de természetesen Seva is VB-búcsút érdemel, nem is vitás. Egyébként két darab pokolian rossz meccsre számítunk, és nem, nem felejtettük el a 2006-os futball apokalipszist hozó ukrán-svájci horrort sem, de hát mióta racionális a drukkerlét.


Portugália–Bosznia-Hercegovina /heinrich, OJ/

Na, ha van válogatott, amilyen semmi szín alatt nem kéne, az a portugál. Hatalmas pojáca egytől egyig; sikeresen ötvözik a dél-amerikai agyatlan patkányságot az olaszos fetrengéssel, amit az otthonról hozott lúzerség tesz teljessé. Extra idegesítő faktor, hogy a csajod tutira talál köztük egy-két cukipofát. Szintén ez a keret nyújt menedéket a kortárs futball legalantasabb söpredékének, Pepének, az első számú közellenségnek. Nem kérdés hát, hogy a megalkuvás nélküli támadójátékot képviselő, Bundesliga-kvartettre (Salihovics, Misimovics, Dzeko, Ibisevics) épülő bosnyákok sikerét kívánjuk, akik tíz meccsen huszonötöt vágtak csoportjukban.

Lehet, hogy ezt a Blatter-féle pótcselekvéses kiemelést átoknak gondolja Csiro bátya, mégse olyan kellemetlen, hogy így alakult, mert az oroszok mellett talán a bosnyákok képesek igazán arra, hogy elorozzák a vébét a jelen állapotukban semmirevaló portugáloktól. Ahogy az öregek mondják, ez egy nokedli csapat, Cével is prosztó, nélküle meg pláne. Annál nincs rosszabb, amikor egy játékos nemzet csalja a futballt, a minimális sikerélményhez meg arra van szükség, hogy - mikor már javában ég a porta - egy-egy védő összekaparja a meccset. Inkább írják a jegyeket a szimpatikusan iparkodó bosnyákok nevére, aztán el van intézve.

158 komment

Címkék: francia portugál görög beharangozó válogatott írország

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr451524489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BruceWayne 2009.11.14. 18:58:34

mikor fújják már le a ruszki meccset!???

értelmetlen_nevű 2009.11.14. 18:59:01

@montipájton: itt azért nem csak CR-ról van szó. Ez a portugál csapat tele van válogatott köcsögökkel, ráadásul tényleg szarok. Én kifejezetten szurkoltam anno a Figo féle csapatnak, de ezekkel nem tudok szimpatizálni.

Hajrá Bosznia!

Árpádka 2009.11.14. 18:59:27

@Csöncsön: Igy igaz hajrá Hellász, Egyiptom1- Algéria 0 közben

ZenZo 2009.11.14. 18:59:35

Na közben vége az orosz meccsnek, a 80. percig inkább nézett ki 3-0-nak, ahogyan vártam is, mint a végén, mert ha a 90+ után 2-2 áll az eredményjelzőn, sem szólhat sokat senki. Mindenesetre megérdemelt orosz győzelem (már amennyit láttam belőle), de ennél nagyobb előny sem biztos, hogy sima visszavágót ígért volna, így izzadós lesz az oroszoknak, bár szerintem ők a favoritok

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.14. 19:00:50

Tényleg, mikor anno mi Boszniában győztük le a bosnyákokat, az a válogatott mennyiben fedi le a mait?

anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.11.14. 19:00:59

@ZenZo: nem azért, de inkább azt irtad volna, hogy ki van ott :) akkor elhinném, hogy tartalékosan álltak fel... mert látni nem látom :))

seamus gonzalez 2009.11.14. 19:02:58

Robbie Keane ma este meglövi azt a duplát! :))

ZenZo 2009.11.14. 19:06:55

@anonim222 [semleges néző]: akartam, csak valamiért nem ment el >>

Valamiért levágta az előzőről, szóval az angol csapat:
Foster, Brown, Bridge, Barry, Upson, Lescott, Wright-Phillips, Jenas, Bent, Rooney, Milner. Subs: Green, Cahill, Warnock, Huddlestone, Crouch, Defoe, Young, Hart

Ez minden, csak nem A csapat... 1 klasszis van pályán.

ZenZo 2009.11.14. 19:29:17

@Beyonder: az b*zdmeg...

Foster brings down Nilmar after a short back pass from Brown. The goalkeeper is lucky to avoid a red card as he is only booked.

Ha már az ukránok ellen sikerült, gondolta most is jó lesz... más kérdés, hogy azt Seva durrantotta mellé, ezt meg a nagypofájú Luis Fabiano durrantotta csúnyán fölé...

értelmetlen_nevű 2009.11.14. 19:29:32

@Beyonder: épp az előbb úszott meg egy teljesen egyértelmű piroslapot. mondjuk Wes Brown hibája volt.

értelmetlen_nevű 2009.11.14. 19:41:00

@értelmetlen_nevű: Lució majdnem belőtte élete gólját

ZenZo 2009.11.14. 19:45:56

"Egyébként két darab pokolian rossz meccsre számítunk..."

Annyira nem rossz ez az első eddig, bár nyilván láttam már jobb meccset is.

SamS 2009.11.14. 19:46:05

@ZenZo: Az ukránok ellen Green hozta össze a büntetőt.

ZenZo 2009.11.14. 19:52:43

@SamS: Teljességgel jogos, rosszul emlékeztem. Akkor módosul a szöveg annyival, hogy tanult zseniális váltótársától... ;) istenem, szerencsélten angolokat meddig súlytod még kapus-ínséggel? Megvolt már az a hét szűk esztendő, nem?!

fransancisco 2009.11.14. 20:02:51

ammárigen hogy valaki a bosnyákokat karja látni a vb-n a portugálok ellenében

Woland 2009.11.14. 20:15:55

Egyiptom-Algeria meg mindig 1-0 a 87. percben... mekkora balhe lesz Kairoban ha igy marad es Egyiptom kiesik...

ha talalnak egy golt akkor mindenben egyenloek lesznek, es johet egy extra meccs Szudanban!

ZenZo 2009.11.14. 20:18:39

Bazz mit hagytak ki az ukránok...

ZenZo 2009.11.14. 20:21:19

@ZenZo: akkorát, hogy még a linket is lekapcsolták... :)

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.14. 20:22:33

@fransancisco: Igen, minden jó érzésű ember a portugálok ellenében drukkor a bosnyákoknak...sőt, bárkinek. ;)

Woland 2009.11.14. 20:27:12

6 perc hosszabbitas Kairoban : ))))

Woland 2009.11.14. 20:31:48

es a masodik felido 50. perceben Egyiptom belotte a masodikat...

johet a play-off...

rexford 2009.11.14. 20:33:04

Rendesen ment az allahozás a végén :)

ZenZo 2009.11.14. 20:33:22

@Woland: hát bazz, ez nagyon durva, pedig már a Nigériai affér sem volt gyenge, de ez... :)

Woland 2009.11.14. 20:33:41

az 53. percben majdnem megvan a harmadik, mi a faszt csinalnak a birok???

rexford 2009.11.14. 20:33:51

Majdnem meglett a harmadik is.

zsakfos 2009.11.14. 20:38:40

a 87.percben ment el a streamem...kurva életbe

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.14. 21:00:07

Kikívánkozik belőlem, hogy nagyon kedvelem Henryt. Mindemellett hajrá kelták!

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.11.14. 21:24:38

Ezeknek a franciáknak bántóan nincs stílusuk - mondjuk Zizou nélkül soha nem is volt.

rexford 2009.11.14. 21:39:39

@heinrich: Stílusuk nemigen van, de elképesztően masszívak. Ribéry hiányzik.

nasteey 2009.11.14. 21:42:52

Az argentínok szünetben megnézik majd mivel játszanak, ugyanis 46 perc alatt nem sok labdát láttak. A spanyolok egészen rendben vannak, és ugrásra kész Pablo Hernandez, Navas, Mata...

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.14. 21:45:29

@nasteey: Milyen erősek az argentinok? Diego újra alkot, vagy normális a kezdő?

ZenZo 2009.11.14. 21:50:00

Na újra itt, mit érdemes patakoztatni? Franciát, magyart, portugált (áthúzva), spanyolt, hollandot?

nasteey 2009.11.14. 21:54:16

Romero - Demichelis - Coloccini - Ansaldi - Heinze - Gago - Masche - Di Maria - Maxi - Messi - Higuain. Ebben a szisztémában sokkal erősebb nem lehetne.
És most így hirtelen Casillas védés sem jut eszembe - bár a magyar meccset is követem, így lehet, hogy pont lemaradtam.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.11.14. 22:21:51

Nincs igazság, ha BuLi-Hercegovina nem jut kia VB-re:) Szerintem nehéz nem szurkolni ezeknek a srácoknak!

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.11.14. 22:22:34

@ZenZo: A portugált amúgy érdemes, igen jó kis meccs!

Woland 2009.11.14. 22:24:50

Van Persie-t hordagyon vittek le az olasz meccsen. ha tud valaki bovebbet kivancsi lennek.

hajra bosnyak tesvereink!

peter135 · http://www.youtube.com/Goonerpeter14 2009.11.14. 22:30:54

Woland: PL posztba linkeltem egy videót is róla. Úgy tűnik a földetéréskor sérült meg., legalábbis szerintem.

Nagyon nem jó ez, nagyon nem :(

zsakfos 2009.11.14. 23:00:25

@peter135:
Hát mondjuk Chiellini is jól odapakolt neki...
A VI ( Voetabal International) nem ír még semmi konkrétat, csakhogy a bokája sérült meg.
Egyébként borzasztóan rossz meccs volt, gyenge játékvezetéssel és egy majdnem becsalt olasz kezesgóllal.

OJ · http://sportvers.blog.nepsport.hu/ 2009.11.14. 23:02:13

Portugál meccsen becserélték Coentraot, van egy megérzésem, hogy rúg is egyet. Húsz perc van vissza.

poolfanati 2009.11.14. 23:25:13

Csöncsöntől kérdezném hogy láttad e már a spanyolok első gólját amit az argentinoknak rúgtak?

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.11.14. 23:29:06

ÁÁÁÁ, ezt nem hiszem el... 3 kapufa...

rizla 2009.11.15. 00:02:53

buzi mákos portugália

értelmetlen_nevű 2009.11.15. 00:47:31

majd a visszavágón elpicsázzák őket a bosnyákok.

Árpádka 2009.11.15. 09:19:02

Ha Bosznia nem jut tovább nincs Isten nagyon szimpatikus csapat és még támadó focit is játszanak:D

giacinto 2009.11.15. 10:36:03

@nasteey: Nem lehetne erősebb argentin csapatot kiállítani? LOL

Samuel, Zanetti, Cambiasso hogy csak az Intereseket soroljam.+Agüero

_KingJack_ 2009.11.15. 11:12:42

@giacinto: abszolút igazad van, Maradona csapata egy teljes vicc. Ezzel két lehetőség van a VB-n: vagy megnyerik (10°%), vagy pedig kizúgnak a csoportból(90%). Gyakorlatilag 1-2 emberes lett alatta a csapat. Ha Messi, Agüero jól játszik , akkor győznek, ha nem, akkor bárki ellen képesek megszenvedni. Értsd ez alatt mondjuk Észak-Koreát is.

Mr_Orange · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/355-bmw 2009.11.15. 11:20:41

argentína kinyírta magát azzal, hogy maradonát szöv.kapitánynak rakták. undorító az az ember és mindent megtesz azért, hogy lerombolja a jó hírnevét. és nyilvánvalóan képtelen vezetni egy csapatot és valóban motiválni őket. jobban tennék az argentínok ha betennék egy múzeumba inkább vagy nyugdíjaznák és csupán mosolyognának rajta ahelyett hogy komolyan veszik a focival kapcsolatos szövegeit.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.15. 11:48:47

@poolfanati:

Nem csúnya adogatás előzte meg. :-)

A meccset különben sajnos nem láttam, inkább a belga-magyarral kínoztam magam. Nem baj, a VB-döntőn megnézem ezt a két csapatot.

balu11 2009.11.15. 13:00:02

"Na, ha van válogatott, amilyen semmi szín alatt nem kéne, az a portugál. Hatalmas pojáca egytől egyig; sikeresen ötvözik a dél-amerikai agyatlan patkányságot az olaszos fetrengéssel, amit az otthonról hozott lúzerség tesz teljessé. Extra idegesítő faktor, hogy a csajod tutira talál köztük egy-két cukipofát." - szóról-szóra egyetértek!

@zsakfos : ugyanezt a 4est szeretném én is látni, és az íreken kívül szerintem jól is állnak.

és csatlakozom a Hajrá Bosznia! klubhoz! a nyolc még játékban lévő csapatból ők meg a ruszkik, akik igazán hiányoznának a VB-ről.

nasteey 2009.11.15. 14:01:10

@giacinto: Nem ezt írtam. Nem lehetne SOKKAL erősebb csapatot kiállítani. Mert nem ugyanaz.

És ha már nagyon magyarázni kell. Messire építené a válogatottat, őt emeli ki állandóan, mégsem rá építi a csapatot. Szenvednek ezzel a nyomorult 4-4-2-vel, Messi itt van elől állandóan gyengén játszik (magához képest). Nem értem miért nem próbálja meg a 4-3-3-at, nem hiszem, hogy rosszabb lenne.

Romero -- Zanetti/Zabaleta - Demichelis/Coloccini - Samuel - Heinze/Insua -- Mascherano -- Cambiasso - Luchó -- Di Maria/Perotti - Messi/Higuain -- Milito/Agüero/Tevez

Szóval én azon a véleményen vagyok, hogy ha a tegnapi csapatban kicserélik az általad leírt embereket, attól még a spanyolok ugyanekkora fölényben lettek volna.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.11.15. 15:07:13

telitalalat,amit peperol irtatok. es valoban igy van: nala ellenszenvesebb ,butabb focista nem rontja a levegot manapsag. csak gyulolni lehet azokat a csapatokat,amelyekben 1 ien jellemtelen senkihazi helyet kap. slusszpoen,h sokan jo vedonek tartjak,pedig aktualis csapatai nem egy,nem ket meccset buknak rajta szezononkent.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.11.15. 15:09:05

pepere visszaterve meg,mindig meglepett,h pancho mester tavaly is,iden is a fel margot melegebb egtajakra zavarta vna/zavarna,de ez az agysebesz soha nem szerepelt a listakon...

montipájton 2009.11.15. 17:55:55

Ugye nem baj, ha a habzó szájú, érv nélküli portugál-gyűlöleten mosolygok?

Hogy egyeseknek ez a legnagyobb bajuk.))

(A bosnyákokra is igaz, ami Új-Zélandra: még a később Máltán bucizó magyar válogatott, Bozsik irányításával is megverte őket idegenben. Akkor mitől lennének nagyobb szám, mint Portugália? Nem mintha különösebben múlna bármelyik napom azon, melyikük jut ki a vb-re, ezért is röhögök az ilyen hozzászólásokon.
Pepe meg egyáltalán nem olyan rossz védő, nálam Materazzi kb. 3 kategóriával nagyobb gáz játékban is, emberileg is. Oszt mégis világbajnok a hülyéje.)))
Hja, nem vagyunk egyformák. )

értelmetlen_nevű 2009.11.15. 18:04:25

@montipájton: az megvan, amikor Pepe a földön fekvő játékost rugdossa? Én is rühellem Materazzit, de ilyet még senkitől sem láttam.
Az Új-Zéland - Bosznia párhuzam pedig lol. Tegnap is kurva nagy mázli kellett a köcsögöknek a győzelemhez.

Woland 2009.11.15. 18:49:01

@értelmetlen_nevű: @montipájton:

az a Pepe-incidens engem sosem razott meg annyira mint ugy tunik majdnem mindenki mast. elvesztette a fejet a portugal az tuti es az is hogy fajdalmat akart okozni a szineszkedo csatarnak - ez meg egyaltalan nem kulonleges eset. az nyilvanvalo hogy nem rugdosta a foldon fekvo primadonnat - a stoplijaval akarta megszaggatni a hatan a boret, legalabbis szerintem teljesen egyertelmu hogy ezt csinalja. brutalis dolog, de lattam rosszabbat - es itt legalabb patkany volt a szenvedo fel is. na meg ha mar a 'legtahobb jatekos" megalazo cimet aggatjuk Pepere akkor azt is jegyezzuk meg hogy nem okozott serulest. ha igazi taho allat lett volna a'la Roy Keane akkor nem hamszovetre hajt.

Peperol nekem nem az a kep alakult ki hogy kulonosebben durva vagy plane alattomos jatekos lenne. Egyszer kapott agymenest, de abbol sem lett nagy baj, raadasul a szenvedo alany inditotta el a lavinat.

Egyszer mindenkinek elszallhat az agya.

Ettol fuggetlenul Hajra Bosznia!

értelmetlen_nevű 2009.11.15. 19:06:15

@Woland: "az nyilvanvalo hogy nem rugdosta a foldon fekvo primadonnat - a stoplijaval akarta megszaggatni a hatan a boret "

Ennyi erővel azt is írhattad volna, hogy nyilvánvalóan nem rugdosta a földön fekvő primadonnát, csak a cipője orrával megpróbálta betörni a koponyáját :)

Egyébként tényleg nem jellemző ez rá, de nehogy már hőst csináljunk belőle vagy valami. Undorító, nem focipályára való az ilyesmi, pláne ha hozzáteszed a kiállítását követő reakcióit.

Persze messze nem csak ő a felelős a portugálokkal kapcsolatos ellenszenvemért, hirtelen nem jut eszembe szimpatikus portugál játékos. Lassan ott tartunk, hogy CR felfelé emelkedik ki a csapatból emberileg is.

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.11.15. 21:13:01

@Woland: Egyet értek. Pepe egyszer elborult, nagyon csúnya volt, de szerintem átlagos produkciója a kanyarban nincs egy Balotelli, Keane vagy Materazzi és még sorolhatnám névsorhoz képest. Ettől még megvetendő az az akció, de az egyes számú közellenség és legundorítóbb játékos a futballban szerintem is túlzás.

A bosnyák csapat meg már rég nem az, mint amit megvertünk, minimum döntetlen benne volt a meccsben.

Woland 2009.11.15. 22:49:35

@értelmetlen_nevű:

okkal irtam ugy amit irtam ahogy, mar csak azert is hogy ne lehessen ugy felreerteni mint amit te sugallsz. marmint hogy host akarok belole csinalni.

nekem sem a kedvenc csapatom a portugal, a bosnyakok ellen meg foleg nem drukkolnek nekik. Decoval vagy Bosingwaval nekem nincs kulonosebb gondom, a tobbi srac valami miatt nekem is kicsit ellenszenves. es Pauleta mar nem is jatszik ugye? engem azzal a faszival ki lehetett kergetni a vilagbol.

Woland 2009.11.15. 22:52:45

@_Maverick:

ja, tulzas demonizalni a pasast, engem is csak az zavar.

az meg tenyleg komolytalan ha a par evvel ezelotti bosnyak valogatottat hasonlitjuk a maihoz. ez a csapat barmelyik csoportban esellyel indult volna a masodik helyert. a szlovak-szloven vagy a svajci-gorog csoportot meg siman nyertek volna.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.15. 22:56:07

Kicsi bosnyák hájpot érzek itt. Azért ne feledjük: ennek (és tényleg _ennek_) a bosnyák válogatottnak pár héttel ezelőtt a spanyol B csapat (amely kroos szerint az A csapattal össze sem hasonlítható) laza ötöst gurított Zsenicán.

nasteey 2009.11.15. 23:09:19

@Woland: Deco-ra elég jellemző volt a Barcában a sunyi utánrúgások... bár lehet, hogy csak ezzel kompenzálta, hogy előtte nem sokat kellett védekeznie, itt azért többet. :) Bosingwa meg simán belegyalulta a fűbe Benayount tavaly. Bár lehet, hogy emelett még sincs komoly bajod velük. :D

@montipájton: Na nem mintha ez az a bosnyák válogatott lenne...

Pepe tényleg nem rossz védő. Bár olyan megmozdulásai vannak, hogy a jótol is igen messze van.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.15. 23:13:00

@OJ:

Amúgy nem ellenszenvesek nekem se, szeretem a támadófocit, azt is, ha nem okvetlenül betonvédelem társul mellé, de ez a hirtelen támadt bosnyákimádat egy picit meglep. Annyira azért nem jók. A spanyolok például sokkal jobbak náluk. :-)

nasteey 2009.11.15. 23:16:46

@Csöncsön: Azért olyan laza nem volt... az első spanyol gólig nyomtak a bosnyákok. Meg a kapus is benne volt min. 2 gólban. Attól még a támadószekciójuk jobb és kreatívabb, mint a portugáloké.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.15. 23:21:45

@nasteey:

Egy 5-2-t (mely az utolsó percig 5-0) nem kell (és nem is lehet) magyarázni. :-) Az "első gólig" a magyar válogatott is nyomni szokott a nála sokkal erősebb csapatok ellen.

Vul-Kahn 2009.11.15. 23:22:01

@Csöncsön: A bosnyák válogatott egyik csatára 26 gólt rúgott tavaly, a másik félszezon (!!!) alatt 18at, az irányítójuk meg adott 23 gólpasszt. Ja, és ezt nem a Maldív-szk-i bajnokságban, hanem a Bundesligában. Szerintem nincs az a hype, amit ne érdemelnének meg. Ok, hátul nincsenek nagynevű játékosaik, de egyrészt hihetetlenül szerethető társaság, másrészt objektíve nézve is erősek, ahogy Woland is írja, bármelyik csoportban esélyesek lettek volna a 2. helyre, némelyikben az 1.re is.
Azt a spanyol meccset meg nem tudom láttad-e, ha igen, akkor tudhatod, hogy a reális eredmény a bosnyákok javára lett volna az 5-2. Legalább 3szor akkora pechük volt azon a meccsen, mint tegnap, pedig tegnap nem kicsi volt.
Sajnos nagyon úgy érzem egyébként, hogy a portugálok mennek tovább, vmi összemákolt pontrúgás utáni gólt vizionálok az elejére, amire 3 góllal biztos nem fognak tudni válaszolni a hazaiak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.15. 23:27:32

@Vul-Kahn: "hihetetlenül szerethető társaság"

Mondjuk engem Dzekotól a hideg is kiráz. :-)

"a reális eredmény a bosnyákok javára lett volna az 5-2"

Ez viszont nevetséges. Tipikus balkáni szöveg. Amikor a magyar válogatott kap egy ötöst, másnapra akkor is kihozza a szakma, hogy ha így meg ha úgy, akkor mi nyerünk...

A portugál-bosnyák összefoglalót láttam. Kétségtelen, volt három kapufájuk a bosnyákoknak, de a portugálok is lőhettek volna hat-hét gólt. Az összefoglaló alapján kb. az 5-3 lett volna a reális eredmény.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.15. 23:34:49

@nasteey: @Vul-Kahn:

Megnéztem, mikor esett az első spanyol gól, amíg ugye nyomtak a bosnyákok, vagyis mennyi időt kellett átvészelniük Piquééknek.

A tizenharmadik percben. :-)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.11.15. 23:36:19

Na de mindegy, téma részemről lezárva, mint mondtam, alapjában én is bosnyák továbbjutásnak örülnék.

Vul-Kahn 2009.11.15. 23:42:47

@Csöncsön: Balkáni szöveg, ja, de hogy a spanyolok egy szót nem szólhattak volna, ha negyed óra után 3-0, az kurvaélet. És ismerjük a délszláv csapatokat, ha egyszer beindulnak, a jóisten se állítja meg őket (horvát-német 3-0 például a 98as vb-ről), ha viszont hátrányba kerülnek, pláne ha érdemtelenül, akkor jóval hajlamosabbak összeomlani, főleg védekezésben, mint más nemzetek (pl holland-jugó a 2000es EB-n, argentín-szerbmontenegrói a 2006os vb-n, hajduk split debrecen párharc néhány éve, vagy a szóbanforgó bosnyák-spanyol)
A 6-7 portugál gólhoz egyébként elég erős képzelőerőre lehetett szükséged, legynagyobb jóindulattal 3, a bosnyákoknál meg 2 kapufa ugyanabból a támadásból volt, tehát egy 3-2-t érdemeltek volna maximum a portugálok, de már az is gecimákos lett volna.
Dzeko meg pont hogy a legszimpatikusabb játékosuk számomra, ha vkit esetleg vmi nemnormális ember utálni tud a bosnyákok közül, az Salihovic, bár én őt is bírom, mert egy tipikus Bundesliga-játékos. Aki talán tényleg nem annyira szimpi, az a szűrő Rahimic, de ő ki is sárgázta magát a visszavágóról.

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.11.15. 23:44:13

@Csöncsön: a hype és a szimpátia nem ugyanaz.

rexford 2009.11.15. 23:51:46

Kisebbfajta hájpot megérdemel az a csapat, amelyik Törökországot és Belgiumot bőven megelőzi a selejtezőn.
EGyébként a 2006-os bosnyák-magyar idején még Barbarez és Bolics voltak a menők, a 2007-esen már játszott a mostani sztártrió is.

Woland 2009.11.16. 00:06:29

@nasteey:

nekem nem tunt fel Deco alattomossaga a Barcaban, de nem is lattam tul gyakran. lehet hogy voltak utanrugasai, de keves jatekos tudja le a palyafutasat ilyen nelkul. ram nem tette/teszi taplo benyomasat. ellentetben pl Tottival, aki akarmekkora spiler meg vezeregyeniseg a Romaban a szememben mindig bunko marad (ennek ellenere mint focistat nagyon is kedvelem : ).

a Bosingwa-Benayoun eset meg nalam megint a felfujt semmi esete. "belegyalulta a foldbe" - komikusan nyilvanvalo szabalytalansag volt, mintahogy az is nyilvanvalo volt hogy abbol az esetbol semmilyen serules nem szarmazhatott. kilokte Jozsit a talpaval a palyarol. persze pirosat ert volna a semmi helyett, mert hogy ilyet nem szabad csinalni az nem vita targya : ) egyebkent az is igaz hogy megint kocsogsegre volt kocsogseg a valasz. szeretnem azt hinni hogy Bosingwa helyeben az ilyen szogletzaszlos faszkalapkodast tudnam toleralni, de nem vagyok benne biztos hogy nem szallna el az agyam egyszer : )

egyszervolt agymenes kategora nalam. es megintcsak ki kell emelni hogy serules veszelye nem igazan forgott fenn. Bosingwa nem vagta el nalam magat ezzel. (annak ellenere hogy Benayoun az egyik kedvenc PL-jatekosom.)

_Maverick · http://newdeal.blog.hu 2009.11.16. 00:14:00

Én nem azt mondtam, hogy a bosnyák csapat megnyeri a VB-t, és hogy jobb mint a spanyol. Egész egyszerűen szerethető társaság, és szimpatikus, valamint lelkesedéssel tölt el, amikor még egy nálunk is szerencsétlenebb sorsú és rosszabb körülmények közt tengődő ország ilyen sikereket érhet el!

Továbbá minden keleti sikerért tudok lelkesedni, ez az érzés pedig idekinn csak tovább erősödött:)

Amúgy az a spanyol meccs tétnélküli volt, nyilván nem az az értékmérő, mégha vitathatatlan is, hogy melyik a jobb csapat!:)

rizla 2009.11.16. 00:14:13

@montipájton: "A bosnyákokra is igaz, ami Új-Zélandra: még a később Máltán bucizó magyar válogatott, Bozsik irányításával is megverte őket idegenben. Akkor mitől lennének nagyobb szám, mint Portugália?"

óriási mákkal nyertünk ellenünk idegenben. kamutizivel, kamupirossal, talált gólokkal. mondjuk az egy egész másik csapat volt.

zsakfos 2009.11.16. 01:56:54

@Woland:
Deco a legutóbbi vb-n kapott egy pirosat a Holland-Portugálon utánrúgásért, mondjuk azon a meccsen ki nem kapott min. sárgát:) sose felejtem el mikor Gioval ültek egymás mellett a lelátón:)
Ennek ellenére nem tartom egy alattomos játékosnak és a kedvelhetők közé tartozik a Portugáloknál.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2009.11.16. 02:02:39

decobol a barcaban faragtak embert,a portoban rengeteget fetrengett,szineszkedett,rajatszott,h kiallitsanak rola vkit. frank eleg gyorsan leszoktatta ezekrol. szerenncsere. igy valt szerethetove es valo igaz,h a mai portugal valogatottban joao moutinho es carvailho mellett talan a legszimpatikusabb arc. az is durva,h krisztie inkabb javit a szimpatiaindexen,mint ront. aligha akad valogatott a vilagon rajtuk kivul,ahol igy lenne. pepe,liedson,simao,nani,quaresma,raul meireles - elkepeszto suttyo brigad. elnezve oket,akar bortonvalogatott is lehetnenek.
pepevel nem csak az a baj - mondjuk,nekem nem baj,inkabb orom -,h 1 favago,hanem sugarzik a fejerol az osbutasag es meg focistanak is pocsek.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.16. 02:20:54

@Vul-Kahn: Pontosan ezek a statisztikák jutottak eszembe az említett játékosokról, a bosnyákok elképesztő jó évet futottak a Bundesligában, és mindenképpen szerethető a csapatuk. Pláne egy Portugáliával szemben. Nagyon erősen kívánom nekik, hogy ez a csekély hátrány, amiben most vannak, hamar forduljon meg otthon, és magabiztosan jussanak ki a VB-re. Új-Zélandhoz meg egyik VB-re kijutó csapatot sem lehet hasonlítani, a bosnyákokat és Észak-Koreát meg pláne nem.

shinigami 2009.11.16. 02:22:00

@ferenck:
pepe annyira azert nem rossz vedo sot altalaban nemis tartozik a durva jatekosok koze
mondjuk jellemzoen a fontosabb meccseken jatszik szarul, de a realban altalaban nem a vedelem villog ugye igy sokszor kerul olyan helyzetbe ahol sokat mar nem tehet...
btw lehet h deco a barcaban szokott le a szineszkedesrol ellenben ott szokott ra az utanrugasokra (legalabbis en elotte nem lattam tole sokszor ilyet)

értelmetlen_nevű 2009.11.16. 02:25:27

azért decoval kapcsolatban megjegyezném, hogy tulajdonképpen brazil. nem csoda, hogy a szimpatikusabbak közé tartozik a portugál csapatban.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.16. 11:21:13

Nagyon durva hogy mi kísérte az Egyiptom-Algéria meccset. A meccs előtt megdobálták az algériai buszt, több játékos is megsérült, majd a meccset követően 1 algériai szurkoló meghalt, 3 eltűnt, és több tucat megsérült, később pedig az Egyiptomból induló, Algériába tartó gép felszállásakor mondta azt több egyiptomi, hogy ha algériaiak utaznak velük, akkor a gépen megölik őket.
"A béke vagy te, Sport!"

nasteey 2009.11.16. 11:27:25

"a Bosingwa-Benayoun eset meg nalam megint a felfujt semmi esete."

Végülis igaz, de pl. egy Maldini - Terry - Puyol hármas szerintem elég messze van az ilyen hirtelen felindulásból elkövetett köcsögségtől. És sokkal jobb játékosok is. Szóval én sem mondom, hogy kötelet neki, de nekem ez így elég volt, portugálként nálam így üti a szintet. :)

"pepevel nem csak az a baj - mondjuk,nekem nem baj,inkabb orom -,h 1 favago,hanem sugarzik a fejerol az osbutasag es meg focistanak is pocsek."

Távol álljon tőlem, hogy egy focistát a kinézetéről
ítéljem meg, de ez a denevér-arc tényleg árulkodó jel.
De most komolyan. 30 millióért megváltóként jött, erre semmit nem mutat, az átlag meccseket hozza, de amikor tőle is kellene a plusz, akkor legtöbbször besül; sárgul, kiszórják, büntetőt hoz össze...

Deco meg sokkal mélyebben játszott a Barcában, és ha labdát vesztett onnan már közel volt a kapu. Az utolsó évében borzasztóan lelassult, körülményes lett, és a megszokott kép az volt, hogy középpályán egy gyenge csel, elveszti a labdát, és összerugja az ellenfél lábát. "Hasznos", taktikai falt, de nem növelte az amúgy is erősen csökkenő szimpátiáját.

ZenZo 2009.11.16. 11:39:56

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: és nem csak ott, volt balhé máshol is:
www.nemzetisport.hu/labdarugo_vb_2010/a-tombolo-algeriaiak-marseille-ben-okoztak-kaoszt-2006887/

Hát igen, ez is kábé az until we score... és hát ezek a népek egyébként sem a békességükről híresek.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.16. 11:45:28

@ZenZo: Na igen, ezt nem is akartam írni, mert nem a helyszínen történt, de nem is értem, Kairóban kikap az algériai válogatott, ezért Marseille városát szétverem? Elképesztő...

Tika_ 2009.11.16. 12:16:50

@montipájton: Nem baj, csak magadat égeted vele :).

@Vul-Kahn: Láttam a meccset, teljesen reális eredmény született :).
A portugálnak csak az összefoglalóját láttam, azért néztem meg, mert olvastam itt, hogy mennyire a bosnyákoknak kellett volna nyerniük; meglepődtem, mert szinte csak portugál támadásokat mutattak...

@zsakfos : A legjobb volt az egész vb-n :D. Ha valaki egy képet tudna…

Woland 2009.11.16. 22:09:31

@nasteey: "egy Maldini - Terry - Puyol hármas szerintem elég messze van az ilyen hirtelen felindulásból elkövetett köcsögségtől."

Terry-tol lattam mat erdekes dolgokat, Maldinit meg nem lattam elegszer jatszani, de lehet hogy o valodi uriember volt.

Puyol meg hatalmasat toporodott a szememben a BL-donton, amikor szinhazi ertelemben lejatszotta Ceronyat a palyarol. Annyi es akkora kamufetrengest egy jatekostol egy meccsen meg azota sem lattam. Elvileg ez is portugal ereny nemde? : )

nasteey 2009.11.16. 22:22:58

@Woland: Megnézem majd ötödjére is a meccset, nekem ez a színészkedés egyelőre nem tiszta. :/

Woland 2009.11.16. 23:44:54

@nasteey:

komolyan nem tunt fel hogy mennyire dobalta magat Carles mester? meg Csoncson sem vitatja! : ) nagyon szemellenzosen kell meccset nezned hallod, ha mar eddig negyszer lattad de nem vetted eszre! nekem mindig a sajat csapatom hibai tunnek fel elsonek.

balu11 2009.11.17. 10:52:36

úgy látszik több PL klub is tudja, hogy jól jövedelmező éve lesz annak, aki január 1-én lencsét vesz magához:
www.nemzetisport.hu/nso_hirek/mtk-lencse-laszloert-75-millio-forintot-fizetne-a-bolton-2007074

sorry... :)

balu11 2009.11.17. 10:54:18

@balu11: (bocs, az U21 posztba akartam - bár, lehet, hogy leginkább sehova sem kellet volna :))

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.11.18. 10:54:10

@szferi: Igen, változatlanul, ahogy eddig is, a szimpatikus bosnyák VÁLOGATOTTról beszéltünk. Bunkók mindenhol vannak sajnos, elég csak kimenni itt is az utcára.

szferi 2009.11.18. 10:56:29

@Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa: elég csak leülni a gép elé :)

(no offense:))
süti beállítások módosítása