Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Okosan hűteni a golyókat! - BL és UEFA sorsolás

2009.03.20. 09:00 pote

Egy normális pénteken, déli tizenkettőkor, az ember a hétvégéért üvölt. Most mégis mindenki a monitorra fog meredni, főnöke legnagyobb gyönyörűségére akinek rálátni a monitorjára, az megcummta. Az UEFA ekkor tartja az európai kupák negyeddöntőinek, illetve elődöntőinek a sorsolását Nyonban. Ezekben a magasságokban, a válság ellenére sincs megszorítás: bárki bárkivel összekerülhet, amennyiben még talpon van az adott versenysorozatban. A cél pedig egyértelmű: Róma (BL) vagy Isztambul (UEFA). Lapozás után szemezgetünk a lehetséges párosításokból, különös tekintettel a BL negyeddöntőire.
 
A Bajnokok Ligájának mezőnye:
 
Manchester United
Chelsea
Arsenal
Liverpool
Barcelona
Villarreal
Bayern München
Porto
 
Kezdjük ott, hogy van négy angol csapatunk. Ez még nekünk is sok, nemhogy Platininek. Mindenféle gyanúsítgatás nélkül (kacsint), leesne az állunk, ha megmaradna a színtiszta szigetországi elődöntő lehetősége. Igaz, a kettős angol negyeddöntőre is kicsi az esély, pedig illene hozzá még egy Barca-Villareal. Ezen okokból kifolyólag nem meglepő, hogy szerkesztőségünk tagjainak álompárosításaiban is egy PL negyeddöntő található. Bár, abból az összes variáció.
Panchón kívül senki sem vár unalomig játszott Pool-Chelsea-t, de az ő indoklása szilárd talajon áll: és akkor marad a futball meggyalázása, egy második mérkőzés 123. percében elért, természetesen kétséges találattal eldőlő Chelsea-Liverpool keretében. Legalább a következő két évben lesz miről kommentelni üres napokon is. Csak bedobod ezt a gólt és már ugranak is rá.
 
Az előbb említett Pool-Chelsea-n kívül is vannak - az elmúlt évek történései alapján - pikánsnak mondható lehetséges párosítások, ahol...
 
... nem Riquelme, nem Lehmannak, de berúgná a büntetőt egy esetleges Villarreal-Arsenalon
... Riise már nem tudná továbbfejelni a Chelsea-t
... a Barcában most valaki biztosan lőne gólt a Unitednek
... Ballack nem tudna tizenegyest rúgni Cechnek a Stamford Bridge-en
... Crouch nem tudná átadni a helyét Babelnek egy örült tíz perc erejéig a Liverpool-Arsenalon
... Campbell már nem tudna vezetést jelentő gólt fejelni
... Bellamy már nem tudná senkinek sem golfütővel ütni a lábát.
 
Megítélésünk szerint, két esetben beszélhetnénk álompárosításról, és mindkettőben szerepet kapna a címvédő. Nemcsak a hétvégi pofon, de az ősidőktől tartó rivalizálás miatt is milliók kisérnék figyelemmel Gerrardék újabb manchesteri színpadra lépését. És akkor is elismerően csettintenénk, ha már a következő körben találkozna a két legnagyobb esélyes, vagyis Fergusonék a Nou Campba játszanák negyeddöntőjüket, remélhetőleg sokkal magasabb élvezeti szinten, mint egy éve.
Az NST szerzői inkább az angol háziháborút választanák, de a két legesélytelenebbet is összeeresztenék. A maradék négyet meg úgy osztanák el, hogy tiszta spanyol és angol elődöntő is megoldható legyen. Tehát, mi így hűtenék le a golyókat:
 
ManUtd - Liverpool
Chelsea - Bayern
Villarreal - Porto
Barcelona - Arsenal
 
Annyit még hozzátennénk, hogy donnelly szerint ez utóbbi párosításon magasabb lenne az össztrogén szintje, mint egy női EHF-elődöntőn.
 

 
Az UEFA kupában a következő nyolcas van még versenyben:
 

Olympic Marseille
Werder Bremen
Dinamo Kijev
Sahtar Doneck
Hamburg
PSG
Manchester City
Udinese

Esélyest még akkor sem tudnánk mondani, ha egy szadistával zárnának össze és satuba van szorítva a tökünk. Ebből a mezőnyből senki sem emelkedik ki. Még annyira sem, mint tavaly a Rangers. Talán a Kijev-Bremen-City-Udinese négyesre raknánk kicsit több pénzt, mert a Dinamo utcahosszal vezeti bajnokságát, a maradék triónak meg már lefőtt a szezon.

A sors szeszélyéből kifolyólag, az is elképzelhető, hogy biztosan lesz ukrán, francia és német együttes az elődöntőkben, és a negyedik helyért a City küzd majd az Udinesével. Mi mégis ezzel lennénk maradéktalanul elégedettek:

ManCity - OM
Kijev - Hamburg
Sahtar - Udinese
PSG - Bremen

A kezdésig még három óra, addig is egy videó az unatkozóknak:

 

És egy kis nosztalgia, ami előtört belőlünk az UEFA mentesítő poszt kommentjeinek olvasása közben:

Itt nagyban is megtalálható, sok hasznos információval.

472 komment

Címkék: bajnokok ligája bl uefa sorsolás cl

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr711011555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

United82 2009.03.21. 08:32:24

És már megint ez a Ronaldo Messi vita. Van amiben az egyik jobb, van amiben a másik, nyílván a Unitedesek Ronaldot a Barcások Messit éltetik, aki utálja a Unitedet az MEssit élteti, aki a barcát az Ronaldot, meddő vita.Mindketten qva jók.

SamS 2009.03.21. 08:37:59

Mellesleg az idei keretben Fletcher, O'Shea, Scholes és Giggs játszanak kulcsszerepet, tavaly Brown és Scholes voltak a meghatározó sajátnevelések, azelőtt sok-sok évig a két Neville, Butt, Scholes, Giggs, Beckham...A '99-es BL győzelem aztán minden volt, csak nem egy pénzből összevásárolt sztárcsapat.

mann 2009.03.21. 08:45:14

@SamS: pirossal kezdőként, zárójelben csereként kapott lehetőség
www.stretfordend.co.uk/seasons/season2009.html

SamS 2009.03.21. 08:52:55

Ezzel most mit kezdjek? Ismerem az oldalt, de nem értem, miért linkelted be :)

rizla 2009.03.21. 09:06:53

@Rooney82: itt nem erről van szó, legalábbis részemről, egyszerűen csak ne nevezzünk sportszerűtlennek egy nagyon is sportszerű játékost, egy média által kreált ügy, meg egy 19 évesen kissé forrófejűen bekezezett gól miatt.

(amúgy színészkedés: www.youtube.com/watch?v=QT24MMQUBS8&feature=related hát tényleg, csak dobálja magát a kis geci)

Lencse. 2009.03.21. 09:12:30

Ezen a meccsen a Madrid azt művelte, mint valami falusi tahócsapat, a 30. percig simán ki kellett volna szórni valakit.

Lencse. 2009.03.21. 09:16:09

Amúgy ezt a Messi+sportszerűtlenség vitát elég mondvacsinált dolognak érzem, nekem mindig nagyon rokonszenvesen játszik, ha látom. CRonaldoval már nem barátkoznék annyira szívesen, de ő sem az a patásördög, mint aminek sokan be akarják állítani, és tagadhatatlan, hogy óriási alázattal küzd a csapatért már évek óta.

SamS 2009.03.21. 09:21:17

@Lencse.: Ronaldo a saját karrierje miatt küzd, a csapat sikere nála soha nem volt motiváció.

rizla 2009.03.21. 09:29:54

hát ronaldo számtalanszor hisztis, gőgös, én olyankor annyira nem érzem azt a nagy alázatot. persze nyilván van benne, anélkül nem nagyon kerülhet be senki egy MU-ba (és senkiből nem lesz egy összevissza cselező idióta kis pöcs nímandból a világ egyik legjobb góllövője, aranylabdás), de nem emelném ki így, hogy "óriási" alázat. és főleg nem a csapat felé.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.21. 09:31:53

@mann: Azt azért lehet utálni, hogy tizenhat-tizenhét éves gyerkeket nyúlnak le családjukat megkörnyékezve, de ezt mondjuk Wenger néne kezdte, Firga bá csak átvette.

sAp 2009.03.21. 10:37:18

@popp: ezt amiatt az egy darab szerencsétlen petrucci miatt hozod fel akit a romából tényleg nem szép módon nyúltak le. minden más csapat ezt csinálja,a barca is úgy tudta elhozni messit hogy majd állja a kezeléseinek költségét és új életet kezdhetnek spanyolországban (ő mondjuk csak 13 volt akkor v mennyi). ha megnézed az utánpótlás nagy része azért brit,és erre elvileg ott van szabály h mekkora körzetből válogathatnak játékosokat. a brazil ikreknél meg pont az arsenal volt az aki a családon át akarta megkörnyékezni őket az akkori klubjuk kikerülésével,szóval ez így túlzás,ennyi erővel ezt kb minden nagycsapatban lehet utálni.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.21. 10:48:02

@sAp: Az angol csapatok ezt csinálják évek óta és a kölykök meg a megszédített szülők mennek is, mert csak a szigeten kaphat profi szerződést egy tejfeles szájú ifjonc és ez a tendencia nekem nagyon nem tetszik.

(Egyébként én is írtam, hogy nem Fergi, hanem Wenger kezdte ezt.)

Romanista 2009.03.21. 10:55:37

@popp: Szerintem ez az egész rendszer addig rendben is van amig 12-13 éves korukban viszik el őket. a dolog ott kezd kicsit gázzá válni amikor 16-17 éveseket visznek akiknek egy évük lenne a helyi profi szerződésig,ami nyilván már jelentene valamit, ha mást nem is de kifelé annyit hogy nehezebben igazolható.

sAp 2009.03.21. 10:58:46

@popp: jó,a spanyol csapatok ugyanezt csinálják a nem EU-s fiatalokkal,akik meg nem tudnak bejutni az UK-ba,mert nem kapnak munkavállalási engedélyt. az igaz,hogy az arsenal mostanában hagyományosan tele van külföldi fiatalokkal,de azért nem lehet mondani,hogy lerabolnák egész európát.

amúgy meg sztem petrucciból senki nem lesz a MU-ban,és pár év múlva visszatér a romába,szóval a roma nem sokat veszít vele így (talán még nyer is).így volt pl piquevel is,v g rossival,rajtuk sem nyerészkedtek sokat.

Ferguson 2009.03.21. 10:59:45

@rizla: Giggs v del piero egyenként sportszerűbb, mint messi és cé roni együttvéve, ezt továbbra is tartom. Attól függetlenül, h messi köpése nem nyert bizonyítást, még megtörtént. Kezezős gól@váév építők: valóban egyszer történt, de Maradona is csak egy kezezett gólt, szal éppen elég az az egy is. Én nagyon kamázom messi-t, félre ne értsd, csak nem szeretem, ha egy embert úgy istenítenek, h nem árnyalják a róla kialakított képet úgy, ah azt kéne tenni. Senki sem tökéletes, ebből kifolyólag senkit sem lehet feltétel nélkül isteníteni.

Ferguson 2009.03.21. 11:00:40

@váév építők: "hogy semleges szurkoló nem fog beleszeretni a csapatotokba..." - az az ő baja :)

nasteey 2009.03.21. 11:38:52

@Ferguson: "Attól függetlenül, h messi köpése nem nyert bizonyítást, még megtörtént." Mégis mi történt? Köpött egyett meccs közben? Hűha. :) (Duda portugál, sosem játszottak egy csapatban, nem országos haverok.. ha tényleg le akarta volna köpni Messi, miért nyilatkozta volna azt, hogy nem akarta őt leköpni? Szóval itt erősen bele kell magyarázni ezt a leköpést)
-

A piroslapja máig a kedvencem. Vili rángatta, ő meg kicsit hevesebben próbált szabadulni. De ez, mint szándékos könyökös? Ne máár. :)

Összeggében még mindig ott járunk, hogy nem győzött meg senki ész érvekkel, hogy mitől lenne sportszerűtlen az argentín. Amit eddig jogosan felhoztatok ellene, az a kézzel beütött gólja volt. Azért emiatt sportszerűtlennek titulálni...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 11:42:39

@SamS:

Ez tömény személyeskedés és hazugság. Szerencsére bárki ellenőrizheti, hiszen minden bloghu-s kommentem (mint ahogy mindenkié) visszakereshető.

Lencse. 2009.03.21. 12:17:41

C nyilván nem úgy küzd a csapatáért, mint mondjuk John Terry, de úgy látom, hogy Fergie piszkosul beleprogramozta, hogy ha nem megy a csapatnak, ha komoly a tét, ha szoros a meccs, akkor menjen, mint az istennyila, és próbálja a csapat érdekeit szem előtt tartani. Persze van ott egy csomó arcoskodás, hiszti, funkciótlan bicikli stb., de ennyi egyénieskedést még legalább harminc focista beletesz a játékba az európai pályákon, közte olyanok is, akik semmilyen aranylabdát meg aranycipőt nem kaptak mostanában, csak rájuk nem irányul ekkora figyelem.

Szóval Ronaldot én inkább úgy nézem, hogy ahhoz képest, hogy egy micsoda kis suttyó gyerek, mentálisan is sokat fejlődött.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 12:50:36

@SamS: @Csöncsön:

Mondjuk nem értem, hogy az ilyen (csak és kizárólag a személyeskedés, a másik kommentelő lejáratása értelmével bíró) kommenteket miért nem moderálják ki. Én is tudnék hasonlókat írni pl. Walmerről vagy drosiii-ről, csak a netikám nem engedi meg.

mann 2009.03.21. 13:40:38

@popp: "Azt azért lehet utálni, hogy tizenhat-tizenhét éves gyerkeket nyúlnak le családjukat megkörnyékezve."
Angliában más a rendszer mint a kontinensen. Ezért tudják "lenyúlni" a fiatalokat. Mit kellene tenniük? Nem élni ezzel a lehetőséggel? Talán inkább tenni kellene ellene valamit, vagy ennyire meg van kötve a kontinens futballszövetségeinek a keze? A csóró focista kölök kapva kap az alkalmon, hogy kitörhet és valszeg a szüleinek sincs ellenére a dolog. Vonzóbb lehet a több pénz nyújtotta magasabb életszínvonal, a kiváló körülmények, mint az a közeg, ahol néha csak évek múlva tudjuk meg, hogy ki nyerte a bajnoki címet.... jogerősen :).

@SamS: azért linkeltem az oldalt, mert kissé ellentmond ennek:"Mellesleg az idei keretben Fletcher, O'Shea, Scholes és Giggs játszanak kulcsszerepet."

Romanista 2009.03.21. 13:47:26

@mann: nem az a baj hogy igazolnak,hanem az hogy a 9-10-11éves kortól kinevelt gyerekeket 17 éves korukban (ami ugye 1 max 2 éven belül felnőtt csapatot,profi szeződést jelentene) nem a klubbon keresztül,hanem a szülőknek ajánlott pénzeken,állásokon keresztül szerzik meg. így gyakorlatilag ingyen kinevel egy tehetséget az egyik csapat a másiknak.

mann 2009.03.21. 14:07:24

@Romanista: "...szülőknek ajánlott pénzeken,állásokon keresztül szerzik meg."
És nem tudnák a nevelőklubok ezt megoldani? A Roma pl. nem egy csóró klub, hát nem találtak volna id. Petruccinak valami "udvarosi" pozíciót?
Egyébként ez a dolog a MU-nál annyira nem működik. Pl. klub szemére vetett esetekben Rossi és Piqué is elég korán elkerült Manchesterből.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.21. 14:11:22

@mann: Romanistánál a pont. És az is más ám, ha egy klub mint a Barca egy 12-13 éves tehetséget (Messi) és családját kiragadja a nyomorból, úgy, hogy szülők is a kölyök mellett maradnak és egzisztenciát találnak, mint mikor egy egzisztenciális problémákkal nem küzdő római fiatalnak szerződést kínálnak tizenhat évesen, úgy hogy klub amelyik belrakta pénzt nevelésébe csak apró pénzt lát belőle.

@sAp: "amúgy meg sztem petrucciból senki nem lesz a MU-ban,és pár év múlva visszatér a romába,szóval a roma nem sokat veszít vele így (talán még nyer is).így volt pl piquevel is,v g rossival,rajtuk sem nyerészkedtek sokat." - Piquen és G. Rossin is elég sokat nyert a United, tekintve, hogy szinte ingyen vitték el őket és komoly összegért adták vissza. Mondjuk G. Rossinak véletlenül sem nevelő egyesülete a Villarreal.

Valóban törvényesen zajlanak ezek az üzletek, de nem túl etikus dolog. Platini is sokszor kifogásolta ezt a gyakorlatot. Jó lenne ha az UEFA ki tudna csikarni egy általános eu szabályozást ezügyben, mert szerintem ez igazságtalan versenyelőny az angoloknál.

mann 2009.03.21. 14:21:46

@popp: Öööö én nem nagyon vagyok tisztában a Petrucci family vagyoni helyzetével, de feltételezem, hogy nem egy jómódú, vagyonos család sarja az ifjú olasz reménység. Meg ha jól tudom Petrucci apuka is kapott valami melót. Így lehet, hogy esetükben is él az általad felvázolt "őt és családját kiragadják a nyomorból" történet.
De azt nem értem továbbra is, ha ez ekkora gáz, akkor miért nem tesz az olasz futballszövetség valamit a dolog ellen?Miért kell Platinire várni?
Az megint más kérdés, hogy van olyan dolog amit Platini nem kifogásolt az angolokkal kapcsolatban?:)

drosiii 2009.03.21. 14:24:58

@popp: Akkor az olaszok alakítsák át a törvényeiket. Eléggé unalmas, hogy minden arról szól, hogy "ne mi legyünk jobbak, hanem az angolokat fogjuk vissza valahogy".

@Csöncsön: Most ki személyeskedett? Komolyan önmagad paródiája vagy. Ha nem provokálnád folyamatosan a többi kommentelőd, nem kapnál vissza személyeskedést.

@rizla: Olvass vissza kérlek, és akkor meg tudod miről beszéltem. És olvasd el annak az angol posztnak a kommentjeit, ahol pote is kiemelte a cikkben.

@nasteey: Nem gyűlölöm zsigerből a Barcát. Sőt egyáltalán nincs vele semmi bajom se. Csupán nem szeretem, ha olyanok akarnak kioktatni, akiknek a kedvencei is megcsinálják ugyanezeket az undorító dolgokat. És továbbra se tartom sportszerűnek, ha valaki nem szabályos módszerekkel akar előnyt szerezni (pl nem labdaszerzés után szerez gólt - amiről beszéltünk (Messi), kezes gól (Messi, Adriano), színészkedés (C.Ronaldo, Gerrard és kb mindenki..). És a pályán látottakból pedig azt mondani, hogy valaki sokkal alázatosabb mint Ronaldo, az elég nagy ferdítés. Nekem csak ezzel van bajom, hogy valakik képesek itt ezeket a dolgokat tényként beállítani.

Romanista 2009.03.21. 14:26:09

@mann: Rossi és Piqué is kicsit többe került a mostani klubjuknak, mint az Munak bármikor is.
nyilván tudtak volna,meg volt már arra is példa hogy a játékost visszadobta az ilyen ajánlatot (Aquilani-Chelsea),de én ezt akkor sem tartom a legszebb módszernek. kineveltetik 90%ban a játékost 0ért megveszik azt kalap-kabát.

Lencse. 2009.03.21. 14:32:36

@popp: "Piquen és G. Rossin is elég sokat nyert a United, tekintve, hogy szinte ingyen vitték el őket és komoly összegért adták vissza."
Ez azt jelenti, hogy a Barca és a Vreal balfasz volt. Miért a Unitedre kell haragudni, ha mások hülyeségén megszedik magukat picit? :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.21. 14:33:53

@mann: Tudod jól, hogy mindig van az a pénz. Egyébként maximum az olasz parlament tudna lépni az ügyben a vonatkozó munkavállalási törvény módosításával (amelyet én sem ismerek részleteiben). Szerencsére azért még élnek demokratikus játékszabályok, szép is volna ha klubok meg a fociszövetség törvényt tudna módosítani, még ha szemlátomást Blatter néha azt is hiszi. Csak azért módosítani egy törvényt, mert az angol klubok gátlástalanul kihasználják, kicsit nevetséges idea. Azért munkvállalási szabályozás módosítása ennél sokkal messzebbre vezetne. Szóval ezügyben egy közös eu-s szabályozás, amelyet Anglia is elfogad, hozhatna megoldást.

Egyébként gondolom a Roma sok mindent megtett a srác megtartásáért, de egy profi szerződéssel nem állhatott elő.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 14:36:27

@drosiii:

Soha nem írtam egyetlen személyeskedő kommentet sem. Jellemző módon még egyetlen egy kommentemet sem moderálták ki a blog.hu-n, noha számtalan blogban megfordultam már, olyanokban is, ahol elég durva moderáció van, és/vagy ahol a véleményem drasztikusan eltér a blog írójáétól. Nyilván azért, mert mindig különválasztom a kommentelőt a véleményétől.

Arról nem tehetek, hogy a MU-szurkeszek egy része (nem az összes!) képtelen elviselni, hogy nem mindenki borul le saját kedvenceik nagysága, sportszerűsége, játéka, emberi tulajdonságai előtt, ezért elkezdenek vagdalkozni.

Azt viszont kikérem magamnak, hogy hazugságokat terjesszenek rólam, márpedig SamS legutóbbi kommentje tele volt ilyesmivel. Hadd ne részletezzem!

drosiii 2009.03.21. 14:37:20

@popp: De csak gondolod, hogy a Roma sok mindent megtett. Pedig az, hogy a fiú inkább elment egy ismeretlen közegbe nem ezt támasztja alá. Ha meg a fiúnak csak a pénz számít, elment volna akkor is, ha már felnőtt Roma játékos.
Aquilani pont egy ellentétes példa. Neki többet számított a klub, mint a pénz. Ezért nem az angolokra kell haragudni.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.21. 14:39:35

@Lencse.: Hát nem érted, hogy itt nem valamelyik fél balfaszsságáról, hanem a szabályozások különbözőségéből fakadó szigetországi versenyelőnyről van szó.

Azt hogy ezt kihasznalják az angol csapatok egyáltalán nem törvénytelen, de etikai kérdéseket azért fölvet, én csak ennyit mondok.

drosiii 2009.03.21. 14:40:56

@Csöncsön: Te is elég sokat hazudozol. A legtöbb MU szurkesz pont erre próbál rávilágítani. És nyilván senki sem várja el, hogy leborulj más kedvenc csapata előtt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 14:44:15

@drosiii:

Mit hazudoztam?

(Hogy SamS hol HAZUDOTT, tehát nem tévedett vagy túlzott, hanem szándékosan olyat írt le, amiről tudhatta, hogy nem igaz, azt pontosan meg tudom mondani, ha érdekel.)

Lencse. 2009.03.21. 14:44:37

@popp: Igen, utána láttam, hogy fiatalkorúak munkavállalásával kapcsolatos törvényekről van szó, elnézést.

Akkor viszont tényleg lobbizniuk kell, hogy csökkenjen a versenyelőny, meg persze a csillagos eget is leígérni a fiataloknak, hogy majd a profiszerződés után ki lesz nyalva a seggük. :)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.21. 14:50:16

@drosiii: Csak nem gondolod, hogy a Roma képes versenyezni a nagy MU-ddal. Ha csak egy fele fizetésről szóló profi szerződést odarakhatott volna Petrucci (Aquilanival sem összehasonlítható a szitu, mert Albertonak évek óta profi szerződése van) elé a Roma, lehet hogy elgondolkozik a srác, de az olaszországi törvények szellemében semmilyen összegű profi szerződést nem tudott a Roma a játékos elé rakni.

Körömszakadtottkig véditek a drága Unitedet, pedig ez a játékos lenyúlás (amely mondom még egyszer teljesen törvényes) busás hasznot hoz a Unitenek, az Arsenalnak és többi benne résztvevő klubnak. Mert ha nem is játszik az adott srác soha felnőtt csapatban, két év reserve után jó pénzért eladhatják a szinte ingyen szerzett gyerekek. Oszt verik mellüket, hogy micsoda sajátneveléseket dobunk piacra.

Ettől persze még szurkolhattok Unitednek, de ilyenekkel ne gyertek már, hogy azok a versenyhátrányban lévő olasz és spanyol csapatok voltak balfaszok akik nem tudták megtartani kölyköket az angol klubokkal szemben.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 14:55:12

No, ha valaki nem hinné:

"minden egyes topikban elkezdi ajnározni a csapatát és Messit"

--> hazugság, csak olyan topikokban beszélek Messiről és a Barcáról, ahol az témába vág (spanyol posztok, BL-posztok)

"fikázni az adott klubot/játékost/menedzsert/ligát/országot/szövetséget/bírót/stadiont."

--> hazugság, fikázni, személyes antipátiám okán egyedül a MU-t szoktam, más csapatokról legalább annyiszor nyilatkozom elismerően, mint elmarasztalóan; ligát, országot (?), stadiont (?) pedig en bloc nem szoktam "fikázni"; bírókat pedig sokkal kevésbé, mint itt a legtöbben, ellenkezőleg: gyakrabban bevédem őket, mint ahányszor támadom

"Azért jön ide, hogy idegesítse az angol foci, Manchester United, Liverpool, mittoménmilyen rajongókat"

--> hazugság, a legtöbb kommentemben szó sincs a fönt nevezett csapatokról; a Liverpoolról sokkal több pozitív hangvételű kommentem van, mint negatív

"mondandójába mindenképpen belefűzi azt, hogy "Barca", vagy hogy "Messi""

--> tényszerű hazugság, nincs mit hozzáfűzni

"Az ehhez hasonló írásokra pedig mindig ír valami egysoros, "frappáns" szöveget egy vigyorival a végén."

--> hazugság, szerencsére ugyanis ehhez hasonló fröcsögés szökőévente egyszer ha előjön egy-egy blog történetében, és eszem ágában sincs szmájlival jutalmazni; ellentétben a szellemes, humoros kommentekkel, melyeknek akkor is örülök, ha tartalma nem éppen az ínyemre való.


A kérdés csupán az, hogy ennyi hazugság, melyek mindegyike célzottan negatív ferdítés, és egy személyre irányul, hogyan maradhat benn a kommentek között?

Romanista 2009.03.21. 14:55:31

@popp: na ezt mondom én is. Aquilanit egyébként én még az ifis storyja kapcsán hoztam fel, mert neki is ajánlott a Chelsea hasonlót anno,de ő akkor (16évesen) azt mondta hogy nem.

drosiii 2009.03.21. 14:58:47

@popp: Én ilyet nem mondtam, mint amit te állítasz. Csupán megkérdőjeleztem, hogy mennyire kellett a Romanak az a srác. És az, hogy olasz, brazil, stb. 'saját'nevelésekre verné a mellét bárki is, az nagyon nem állja meg a helyét. Most komolyan, ha idézni tudod, hogy én hol mondtam (vagy más MU szurkoló) olyat, hogy Petrucci saját Mu-nevelés, akkor fejet hajtok előtted.

mann 2009.03.21. 14:59:25

@popp: @Romanista: Megértem az álláspontotokat, de azt szerintem nem lehet elvárni egy profi klubtól, hogy ne használja ki az adódó lehetőségeket. Azt viszont szerintem teljes joggal el lehet várni, hogy próbálja meg megőrizni értékeit ;).
A munkavállalási, törványszabályozási részbe nem kívánnék belemenni, bevallom zakó vagyok a dologhoz. Az tény, hogy az angolok előnyben vannak és amíg ilyen kiélezett a verseny, ezt ki is fogják használni.
Abban azért egy pillanatra sincs kétségem, hogy ellenkező esetben ugyanezt az olasz vagy spanyol klubok is kihasználnák. Pl. mentek is a "játszadozások" az útlevelekkel, kettős állampolgárságokkal.

Romanista 2009.03.21. 15:04:28

@drosiii: jaj most ezen ne akadj fenn. nem ezt mondom (én) de szerintem popp sem.
annyit mondunk hogy nem etikus és szép ez a dolog, bár legális.

mann 2009.03.21. 15:06:17

Rossi, Piqué esetében egy MU szurker sem gondolhatja komolyan a saját nevelés megfogalmazást. Nem is olvasni ilyet tőlünk.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.21. 15:06:25

@mann: "Abban azért egy pillanatra sincs kétségem, hogy ellenkező esetben ugyanezt az olasz vagy spanyol klubok is kihasználnák." - és ebben igazad is lehet.

drosiii 2009.03.21. 15:07:56

@Romanista: Hát pedig azon akadtam fenn. Az, hogy titeket zavar, hogy "lenyúlják" a Roma fiataljait azzal nincs semmi gondom. Csak akkor ezt mondjátok és ne keverjetek bele olyan dolgokat, amikről nem nagyon lehet tudni. És ha a pénz miatt ment el Petrucci, akkor meg örülni kell annak, hogy végre nem nyomorban fog élni. Te is ott hagynád a munkahelyedet egy olyanért, ahol többet ajánlanak jobb körülmények közt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 15:09:53

@mann:

Szerintem senki sem mondta, hogy nem racionális. Ettől még lehet viszolyogni tőle. (Én se örülnék, ha pl. a Barca saját játékosok kinevelése helyett gyerekkereskedelemmel próbálná fönntartani a nimbuszát; bár nyilván kénytelen volnék elfogadni.)

drosiii 2009.03.21. 15:11:16

@Csöncsön: Akkor magyarázd meg, hogy Messit és családját nem megvették :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 15:14:06

@drosiii:

Messit gyerekkorától fogva a Barcelona nevelte. Erre már utalt popp is.

Egyébként továbbra is várom a válaszodat, hogy tehát én hol hazudoztam.

drosiii 2009.03.21. 15:16:20

@Csöncsön: Szóval nem vették meg Messit és családját. Értem. Még valami napi okosság?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 15:18:40

@drosiii:

Ne háríts, pláne ne ilyen átlátszóan! Szóval hol hazudoztam?

drosiii 2009.03.21. 15:21:27

@Csöncsön: Nem hárítok, csupán jó lenne ha belátnád, hogy rengeteg dologban ferdítesz, amit mások hazugságnak könyvelnek el.

Romanista 2009.03.21. 15:21:38

egyébként urak abba azért gondoljunk bele mi lenne ha az MTK/UTE/Fradi/Vasas ifiből szerződtetne így egy-egy nagy klub.

drosiii 2009.03.21. 15:23:39

@Romanista: Örülnénk neki, mint a szar.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.21. 15:25:48

@Romanista: Hasonló estek azért előfordultak Németh, Simon, Vass és Stieber esetében, bár azért valami csurrant-cseppent klubjainak. Mi ráadásul még örülünk is, ha kihúznak egy fiatal tehetséget ebből a közegből.

Romanista 2009.03.21. 15:29:24

@drosiii: @popp:
na hát ez az. tehát egy egész Eu-s szabályozás megölné ezt (a kb egyetlen) kiutat ezeknek a fiataloknak, viszont mások esetében ez nem kiút hanem egy befektetést.

Lencse. 2009.03.21. 15:30:41

@popp: "Mi ráadásul még örülünk is, ha kihúznak egy fiatal tehetséget ebből a közegből." - Nekem majdnem ilyen nagy jótékonyságnak tűnik, ha az olasz közegből húznak ki egy fiatalt a Premier League levegőjére. ;-)

drosiii 2009.03.21. 15:31:02

@Csöncsön: Nézd meg az utolsó általam is kommentelt spanyol posztot pl.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 15:37:49

@drosiii:

Megnéztem, egyetlen kommented volt, ez:

"Eddig meg sírtál, hogy nem szoros a bajnokság. Hagyjuk már. Inkább örülj hogy feljövőben a Madrid."

Mindezt arra, hogy szóvá tettem: szerintem igazságtalan volna, ha a Madrid lenne a bajnok.

Továbbra sem látom, hol a hazugság.

Romanista 2009.03.21. 15:37:57

@Lencse.: haha(cinikus kacaj) akkor nyaralj Manchesterben.

Lencse. 2009.03.21. 15:40:01

@Romanista: Ha leülök egy okosan kiválasztott gyárkémény mellé, egész jó színem lenne a végére. :)

drosiii 2009.03.21. 15:40:43

@Csöncsön: Akkor nem azt találtad meg. Keress még visszább eggyel. De soha a büdös életben nem fogod elismerni, ha valamiben nem csak hogy nem volt igazad, de teljesen mást állítottál (alaptalanul).

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 15:46:20

@drosiii:

Nem lenne egyszerűbb, ha (mint vádló) te idéznéd ide, hogy mire gondolsz?

SamS 2009.03.21. 15:53:59

@Csöncsön: Legutóbb a Premier League topikba tévedtem be, akkor éppen egy Giggs gól után mondtad, hogy Messinél az ilyen természetes. Majd egy másik postban megint megszólaltál, nevezetesen az angol futballkultúrát szidtad, mint a bokrot.

"minden egyes topikban elkezdi ajnározni a csapatát és Messit" - valóban így nem igaz, de sokszor ott teszed meg, ahol nem kéne (Premier League topik!)

A United-et valóban fikázod (általában teljesen alaptalan dolgok miatt). Most mondjam azt, hogy hazugság, hogy a legtöbb Man Utd gól centerezés után születik? Vagy, hogy a United arra megy a meccsen, hogy megalázza az ellenfelet?

Azt sem tagadhatod, hogy a PL-topikos kommentjeid kizárólag azt a célt szolgálják, hogy bosszantsd, idegesítsd a másikat. Szerintem elég antiszociális, de te dolgod.

mann 2009.03.21. 15:59:05

Lencse :DD

Az MTK/UTE oldalról nézve más a helyzet. Én kifejezetten örülnék, ha mindkét egyesület komplett utánpótlását lenyúlná egy neves csapat, hátha lenne ismét foci VB magyar válogatottal.
És a nagyságrendek ugye. Ha az MTK fiataljáért adnak 200e öjröt, az szép pénz, mondhatni jól járt a klub. Ekkora összeg Petrucciért a Romának semmiként van jellemezve.
Fentieket nézve továbbra is úgy vélem, hogy a dolog olaszokat megnyugatató megoldását nem az EU-tól kellene várni.

Csöncsön szerintem már akkor is viszolyogsz, ha egy MU focistát látsz bármilyen okból; akár üljön a vádlottak padján, vagy éppen döntsön el egy BL elődöntőt ;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 16:01:56

@SamS:

Ott, a Giggs-gól kapcsán konkrétan meg lettem szólítva. Meg lettem kérdezve. Szó sincs arról, hogy "minden egyes topikban elkezdeném ajnározni" Messit és csapatát.

A United-ot nem "teljesen alaptalan dolgok" miatt fikázom, hanem egyetlen (nekem annál megalapozottabb) okból: nekem nem szimpatikusak. Zsigerből.

A PL-topikban például legutóbb arról írtam, hogy milyen jól ki van találva az FA-kupa, és hogy Arshavin milyen jó játékos. Szerinted ezzel kit idegesítettem?

@drosiii:

Időközben ráeszméltem, mire célozgathatsz. Szóval, hogy a Villarreal a B csapatával játszott az Old Traffordon, írtam volt. Tény, hogy négy-öt kulcsjátékosa nem volt ott a kezdőben. Ez nem hazugság volt a részemről, hanem túlzás. Négy-öt kulcsjátékos hiányát lehet B csapatnak nevezni, ha túlozni akarunk.

Romanista 2009.03.21. 16:06:48

@mann: Igaz,bár a Roma 200e sem kapott.

drosiii 2009.03.21. 16:06:50

@Csöncsön: Muszáj ekkorát köríteni hozzá? Csupán arról volt szó, hogy sérelmezted, hogy valaki így mert beszélt rólad. Én meg erre reagáltam azt, hogy nem kell ezen meglepődni, mert a ferdítéseidet vélik annak ami. Én pl nem tudnám megtámadni Sams kommentjét, mert közel állnak a valósághoz (még akkor is ha van amit máshogy fogalmaznék meg) Ha téged érdekel, hogy miért gondolkodnak így, akkor célszerű lenne megvizsgálni azokat a kommentjeidet, amik kiváltottak már korábban is hasonlókat. És alátámasztja azt, hogy ez nem egy elszigetelt eset, mert nem csak egy embernek volt már baja a a kommentjeiddel. Ha szeretnéd, hogy tényleg komolyan vegyék a véleményed és arra reagáljanak, akkor talán neked kéne változtatnod valamennyit. Hogy kicsit kézzelfoghatóbb legyen: sokszor a szubjektív véleményedet tényként állítod be, és nem kell csodálkozni azon, hogy ha nincs igazság benne, akkor azt mások megtámadják.
Vagy indulj ki ebből szerintem: "A PL bejegyzésekben senki nem kíváncsi erre, de sztem lassan a BL-es, UEFA Kupás kommentelőknek is elegük van ezekből a tartalmas, intelligens, okító jellegű kommentekből" Az utolsó 3 szóra hívnám fel a figyelmed. Te másokat lehazugozol, de manipulálsz azzal, hogy csak egyes részeket emelsz ki hozzászólásaikból, ami meg igaz lenne, azt mélyen elhallgatod. Ezekre figyelj oda a jövőben, kérlek.

drosiii 2009.03.21. 16:11:23

@Csöncsön: Most komolyan térjünk vissza arra, hogy ismét bebizonyítsam, nem volt igazad azokban a dolokban, esetleg visszaolvasol inkább?
Az FA kupás dologhoz: ha az egyik admin szerint is provokatív volt a hozzászólásod akkor hiába szépíted. Olvasd el inkább a hosszabb kommentemet, építő! (tehát még csak egy kicsit sem bántó) jellegűnek szántam.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 16:12:38

@drosiii:

Azért nem tudnád megtámadni SamS kommentjeit, mert ő is MU-szurkesz, nem azért, mert közelebb állnak a valósághoz. :-)

Hidd el, én sem szoktam megtámadni nasteey vagy csizsikpizsik kommentjeit...

A szubjektív véleményeimet szubjektív véleményekként állítom be, és ezt - érzésem és tapsztalatom szerint - az olvasók túlnyomó többsége érteni is szokta. Néhány MU-szurkesz és rizla kivételek.

mann 2009.03.21. 16:14:13

@Romanista: De kapott. 200e fontot.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 16:15:10

@drosiii:

Pöte egészen pontosan azt írta: nem a hozzászólásommal volt bajod neked sem, hanem azzal, hogy én írtam.

Ezért is gondolom úgy, hogy helyesebb, ha a jövőben nem kommentelek a PL-posztokhoz.

drosiii 2009.03.21. 16:19:27

@Csöncsön: Annak legalább örülök, hogy ezt belátod. Pötét meg ne keverjük bele. Én tudom, hogy miről beszélek. Részemről lezárva. Ha ezentúl tényleg normálisabban kommentelsz majd, akkor nem lesznek ilyen problémák.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 16:26:42

@drosiii:

Én ugyan nem tudom, hogy miről beszélsz (a múltkori, kimoderált kommentedet sem küldted el), de azt világosan látom, hogy ez a vita nagyon kínos és értelmetlen, vagyis szerintem is jobban tesszük, ha lezárjuk.

Még annyit: remélem, a továbbiakban sem te, sem más MU-szurkesz nem terjeszt rólam hazugságokat. Ez mindenképpen elősegítené az emberi kommunikációt. A magam részéről igyekszem visszafogottabb lenni. További szép hétvégét!

nasteey 2009.03.21. 17:49:35

Milyen irónikus, hogy pont ma volt arról szó, hogy Rooney-t már nagyon régen állították ki... :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 19:11:19

@nasteey:

Vagy hogy Cének nincs is nagy arca, ugye. :-)

SamS 2009.03.21. 19:21:02

@nasteey: valóban, én voltam az a barom, aki írta :) Egyébként nagyon úgy tűnt, hogy a bíró örül, hogy kiállíthatja Rooney-t...

nasteey 2009.03.21. 19:31:00

@SamS: Tényleg elég véleményes a kiállítás. Mindenesetre iszonyat nagyot röhögtem, hogy pont ma szórták ki... :)

halareaal 2009.03.21. 23:25:47

Porto-MU azon fog múlni, hogy a csapatok milyen napot fognak ki az első meccsen. a portugáloknak el kell kerülni h hamar gólt kapjanak, mert ha egy gólon belül maradnak, ne adjisten döntetleneznek az OT-n, simán van esélyük továbbjutni. egyrészt jó csapatuk van, egyénileg nagyon tehetséges játékosokkal, másrészt lehet hogy nem sokat számít a statisztika, de ettől még tény marad, hogy az elmúlt években a big four minden tagja megfordult Portoban, és egyik sem tudott győzni, sőt általában már a döntetlennek is örülhettek. mindenesetre az biztos, h a Portot nem lehet összehasonlítani a Sportinggal, egy portugál bajnokin talán igen, de a BLben semmiképp. még annyi hogy ha a Porto nem is tartozik a közvetlen elitbe, ha esetleg még 1 kört mennének a mostani csapatuk felét jövőre már garantáltan az odatartozó csapatokban látnánk viszont.

halareaal 2009.03.21. 23:33:11

ja még annyit, hogy az Arsenal simán kiveri majd a Villarrealt. nem nagy különbséggel, és majd csak Londonban dől el, de meglepődnék ha a Villarrealnak lenne esélye, Gallasban azért bízhatnak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.22. 10:48:39

@halareaal:

Remélem, ez az arsenalos tipped is pont annyira jön be, mint az előző forduló előtti, amikor azt mondtad, hogy minden spanyol csapat tovább fog jutni. ;-)

Egyébként most, hogy ilyen kiváló formába lendültek, én is egy picit esélyesebbnek tartom az Arsenalt, főleg, ha Fabregas is fölépül addigra.

Dehát arra gondolok, hogy 2006-ban viszont sokkal esélyesebb volt az Arsenal, és akkor is csak egy utolsó perces Riquelme-büntetőn mentek el a Sárga Tengeralattjáró reményei; szóval izgalmas küzdelemre számítok.

halareaal 2009.03.22. 11:50:55

@Csöncsön: ezt mondtam volna? az Atletico továbbjutásában sohasem hittem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.22. 11:59:15

@halareaal:

Nem vádpont ez (az én tippjeim is visszakereshetők, és pont három továbbjutót sikerült eltalálnom...) :-), de tényleg írtál egyszer egy ilyet.

Iszonyatosan sok múlik a pillanatnyi formán. A tegnapi MU-t például a Panathinaikosz is elkapta volna, nemhogy a Porto. Ugyanígy viszont a tegnapi Sevilla a második félidőben már majdnem az volt, amelyet két éven át csak bámulni lehetett.

halareaal 2009.03.22. 12:03:11

...és a tegnapi Arsenal rúgott volna 5öt az utóbbi idők Villarreljának.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.22. 12:07:13

@halareaal:

Azt azért nem mondanám; a Villarreal valamelyest stabilizálta a formáját. De abban egyetértünk, hogy a tegnapi Arsenal valószínűleg legyőzte volna a tegnapi Villarrealt.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.22. 14:09:34

Bucó-Szetti-Tacsiról itt olvasható egyébként egy értő is roppant tanulságos kritika:

f451.freeblog.hu/archives/2005/07/18/722882/

heinrich · http://nst.blog.hu 2009.03.22. 16:00:24

@bedobásnál nincs les, ezt használta ki: :D

Bár magamtól sosem feltételeztem, hogy valaki nem a Banda, és elsősorban Umbi miatt olvassa a sorozatot, mint ahogy Jerry is csak egy nullakároly Tom mellett.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.03.22. 16:12:50

@heinrich:

hát naná. nekem pl. az öltözködésemen a mai napig érezhető az erőteljes Umbi-hatás.

kroos 2009.03.22. 16:28:11

a mu miért nem lett le ,,örökmákosozva"?
Meg az arsenal is?

avenger13 2009.03.23. 07:39:39

@kroos: mert azok mi vagyunk :)

egyébként én elégedett vagyok az idei bl szerepléssel. ha most kiesünk akkor is elértük amit erre az évre terveztünk, ha meg nem esünk ki, az hatalmas bravúr. ez szép. még egy bajnokságot "szeretnék nyerni", ezért a vasárnapi wolfsburg meccs nekem még talán kicsit fontosabb is. a barca ellen a tisztes helytállás lényeg, izzadjanak meg nagyon ha tovább akarnak menni, de felszabadult játékot várok, és nem beszari védekezőset. :)

kroos 2009.03.24. 07:57:30

@avenger13: a munak még az ága is könnyebb
én csak azt akarom mondani ha valakinek szerencséje van a sorsoláskor akkor arról nem ö tehet.
Legyen az akárki.

sAp 2009.03.24. 08:48:59

@popp: nah,lemaradtam pár napról,de továbbra sem tudok 100%-ig igazat adni.Pique 1 M font körüli összegért került Manchesterbe emlékeim szerint és most 6-7 M fontért ment vissza (ebben simán benne van az,hogy angliai tapasztalatot szerzett,nevelték stb.);G Rossi meg 5-6 M fontért ment villarrealba,ő valóban párszázezerért jött anno a Parmából,de nem csoda h nem a csődbe ment másodosztályú ex-csapatához akart visszatérni (pláne,h ő még nem is ős-parmai,hiszen az USA-ban született). szóval ez két eset,más ilyenre nem nagyon emlékszem az utóbbi évekből; + az angliai kiscsapatokat a tényleg saját nevelésű játékosaikkal látják el nagyrészt.

Máshol ez ellen vannak törvények,pl sztem Brazíliából/Argentinából 18 év alatt nem igazolhatnak külföldre.

A Románál mondjuk ez tényleg nem fordul elő (bár okakát 15 évesen 'szipkázták el',és ő akkor már volt annyira készjátékos h utána be lehessen tenni a nagycsapatba 16 v hány évesen - nyilván nem a pénzért ment a romába,de olaszo.-ban ugye nem lehet nagyon ráígérni a másikra profi szerződés nélkül),de ez sztem azért van,mert a Roma nem látja be,h ő nagycsapattá válhatna,ha elég hosszú padja,játékosállománya lenne,márpedig ehhez talán nem kéne kölcsönadogatni a játékosokat (Rosi,Virga,Okaka,Cerci,Andreolli - ezekről még én én is hallottam,és ők már nem annyira fiatalok h ne lehessen hozzáadni a kerethez).ezekkel kiegészülve,őket beépítve lenne olyan hosszú a pad mint mondjuk a juvenél (nem hiszem h egy rosi annyival szarabb lenne egy marchionninál,v lehet pl virgáról kiderülne,h marchisiohoz hasonló tehetség stb.)

bár ezzel kapcs. kíváncsi lennék a ti véleményetekre.

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.24. 13:21:33

@kroos: Mert örökmákos csak egy van!

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.24. 13:36:20

@sAp: Látom képben vagy római ügyekkel kapcsolatban, a kölcsönadögatásoknak anyagi okai is vannak ám.

Amit meg Piquéről és Rossiról mondasz. Épp az a legvisszataszítóbb számomra az ilyen ügyletekben, hogy egyszerűen nem veszíthetnek rajta az angol csapatok. Meg veszik ezeket a kölyköket a számukra potom összegnek (nekem legyen mondva persze) számító párszázezer juróért. Oszt ha nem válik be még mindig hajtanak hasznot. Szóval gyakorlatilag kockázat nélkül vihetik a tehetséges gyerekeket. Ebből a szempontból, amiért ezerszer vállon veregetik Wengert, nem másmint könnyű üzleti haszonszerzés, kicsit sarkítva, mezei kufárkodás.

Vegyük Fabregas esetét például, ha nem létezne ez a brit versenyelőny mikor tudna az Arsenal (nem lebecsülve őket) elhozni egy tehetséget a Barcából.

sAp 2009.03.24. 15:15:52

@popp: nem vagyok képben a római ügyekkel kapcsolatban,azért kérdeztem (mármint azon felül,h k. sok adóssága van sensiéknek). és akkor most csak a romára vonatkoztatva: nem lehetne ezekkel a játékosokkal kiegészülve egy értelmesebb teljesebb csapat? vagy milyen anyagi vonzatokra gondolsz?nem hiszem hogy olyan hatalmas fizuja lenne az általam felsorolt játékosoknak,és gondolom olyan hatalmas összegeket sem akasztanak le ezekért (lehet,h igen,tényleg nem támadó szándékkal kérdezem). mondjuk az lehet,hogy ugye Olaszországban később érnek be általában a játékosok,így még nem para kölcsönadogatni egy fél csapatnyi 20 év körüli arcot,de talán megérné kipróbálni velük.


angolok: az igaz,h nem veszthetnek ezeken az ügyleteken,de mondom,annyira nem jellemző az angol klubokra (Arsenalra lehet,ott annyi külföldi van,h nem tudom,h melyik honnan jött)mszóval azért sztem még értelmes szinten csinálják,nem repülnek rá pl minden olasz u19es válogatott játékosra,az u21 válogatottból meg mindenki otthon játszik. tény,h ez versenyelőnyt jelent az angoloknak,de ennyit megérdemelnek,van elég hátrányuk a mediterrán országokkal szemben:) (fish, chips, cup ‘o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins)

fabregas meg el akart menni,hogy játszhasson,mivel a barcában kb most kerülne sorra. persze több tényezőt is figyelembe kell venni,szóval lehet h a foci úgy egészében nyer azzal,h játékosok kerülnek fiatalon nagy angol klubokhoz,ott kikupálódnak,tapasztalatokat szereznek,majd ha nem világsztár szintűek nem horribilis összegért kerülnek vissza kisebb csapatokhoz. az igazság sztem valahol a két nézet között van,ha nem is félúton,inkább a tied felé közeledve. (a nagy klubok az idősebb játékosokért kifizetik a rablás közeli árakat,az pl egy vicc h nani+anderson együtt 50 millába került.)

popp · http://koncertblog.com/ 2009.03.24. 15:28:36

@sAp: Olaszországban eleve is divat kölcsön adni fiatal játékosokat a B-be, sőt akár C-be, hogy játszanak rendszeresen. Aztán ő fizetésüket nem a Romának. Aztán előkerülnek 25-26 évesen. Másrészt ezeknek játékosokat sem Romának kell fizetni, ez is számít most a klubnál

Egyébként ez a mostani fölállás vis maiorból fakadt 7 sérült, 4 eltiltott), ha meg mindenki egészséges, akkor az általad említett játékosok egyikének-másikának még a kispadon jutott hely.

kroos 2009.03.24. 15:33:13

ha ez igaz is akkor ki a hibás ebben?
egyébként azok irnak ilyeneket akiknek a csapata sosem nyert semmit.

sAp 2009.03.24. 15:43:45

@popp: jó persze,így valószínűleg szemléletváltás kellene a klubnál,be lehetne vezetni kisebbfajta rotációs rendszert. azt azért lehet tudni a románál,h totti és aquilani elég sérülékenyek,de rossi-mexes kettősben benne van a piroslap (utánanéztem,ddr csak 5-6 pirosat kapott a roma színeiben,de akkor is);ez így már 4 játékos az alapból nem hosszú névsorból. tudom én,h a roma kezdő tényleg bivalyerős,és az általam javasolt játékosok nem férnének be egykönnyen,de sztem jobban járna a klub,ha a meccseken kicsit 'gyengébb' kezdő játszana,de legalább átlagosan ugyanolyan erősségű a szezon mind az 50 meccsén.

sAp 2009.03.24. 16:09:08

www.ft.com/cms/s/0/43cd8c7e-17d8-11de-8c9d-0000779fd2ac.html

btw egy érdekes cikk hasonló témában (persze már ezerszer lerágot),szó van benne a 18 éven aluli játékosok átigazolásairól is.
süti beállítások módosítása