Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

La Liga, 20. forduló - a gyilkos mindig visszatér

2009.01.28. 18:00 pancho_sanza

Az első tavaszi forduló már régen nem azt jelenti, amit régen. 2009-ben nem beszélhetünk téli felkészülésről, a csapatok nem  újra belevágnak a küzdelmekbe, hanem "csak" folytatják, amit pár napja abbahagytak. Ha jobban is koncentrálnak, az mindössze azért van, mert először találkoznak olyan ellenféllel, amellyel szemben a folyó versenysorozatból származó törlesztenivalójuk lehet. Az első fordulóban megesett az a szégyen, hogy a Real Madrid és a Barcelona is vereséget szenvedett. Azóta változtattunk a sorrenden és immáron azt mondjuk, hogy a Barcelona és  Real Madrid is visszavágott. A bosszú azonban édesebb lehet a katalánok számára, hiszen ők csak egyszer kaptak ki, így húsz forduló után elmondhatják, hogy minden csapat ellen szereztek pontot. Madridban kicsit más a helyzet, hiszen arrafelé a nagy visszatérés előkészítése folyik, amelynek részeként nagy neveket hallhatunk mindenhonnan. Mielőtt azonban a Barcelona szurkolói ijedtükben disznófejek levágásához folyamodnának, jelenlegi négy csapatkapitányukból egyik sem tűnik megfelelőnek a futball gyilkosának kampányához. Florentino Perez ismét kész, hogy munkába álljon és gépfegyverrel írasson alá szerződéseket klubokkal, valamint játékosokkal. Ami megbocsátható, amikor holland és francia élcsapatokról, vagy angol és spanyol középcsapatokról van szó, de szentségtörés, ha valaki a Juventus, a Barcelona, a Manchester, az Inter vagy a Liverpool legjobbjaira vet szemet. Elsősorban a fociról kellene szólnunk, de a Barcelonán túl nagyon nehéz igazi sportértéket találni a Ligában.

Minden mérkőzésükre úgy készülnek a srácok, mintha éppen valamelyik sorozat döntőjében lépnének pályára. Némi fenntartással  el is hihetjük, hogy a Barcelona játékosai kellő komolysággal látnak az éppen aktuális feladatuk elvégzéséhez. Azon túl, hogy nyilvánvalóan vannak kivételek, amikor a túlélést az eredmény elé helyezi Guardiola. Persze ez nem feltétlenül rossz, mert különben honnan lenne sikerélménye a bázeli bankároknak vagy a donyecki bányászoknak. A Numancia elleni találkozó annyiban eltért az eddigiektől, hogy a visszavágóra még a félholt focisták is játékra jelentkeztek, hiszen az egyetlen bajnoki vereségért felelős csapatot illik alaposan móresre tanítani. Sikerült is. Sőt akkor is sikerült volna, ha az ellenfél összes kapu felé tartó lövése eredményesnek bizonyul, mert ezen a mérkőzésen - illetve az idei bajnokságban - nem lehetett mit tenni a katalánok ellen. Tizenhetedik győzelmük és kiemelkedő teljesítményük jelzi, hogy megkérdőjelezhetetlenül a szemétdomb uraivá váltak. Pedig egy jóval nemesebb uradalmat érdemelnének. (Barcelona – Numancia 4-1) Mielőtt bárki is lekicsinylőnek érezné a spanyol bajnokság szemétdombhoz történő hasonlítgatását, felhívnánk a figyelmet a Sevilla megkérdőjelezhetetlen a dobogós helyezésére.  Egyáltalán nem vet jó fényt a riválisokra, hogy az UEFA kupa H csoportjában nem sikerült megcsípni  bűvös harmadik helyet, bár nem rossz csapat a Sevilla. Például képesek hazai pályán, hat csatárral kevés gólt kapni egy emberhátrányban játszó csapattól. Más erény most hirtelen nem jut eszünkbe. Lehet, hogy azért, mert Kanouté és Luis Fabiano is csalódást keltően impotensnek bizonyul mostanában. Vagy azért, mert a mostani középpályásokra pillantva szemünkbe könnyet csalogatóan hiányzik - az egyébként sótlan - Poulsen játékában rejlő kreatívizmus. Az európai porondon hasonlóan sikertelen Racing győzelme sok mindenre rávilágított. Egyrészt a kiesésük több szempontból is szerencsétlenebbre sikerült. Ki gondolta, hogy a PSG vesz lő két gólt a hajrában? Másrészt Munitisék csoportja nem kizárólag az előzetes várakozások alapján tűnt erősebbnek. Persze ezen okokból még nem kellett volna feltétlenül feltörölniük a padlót a Sevillával, de mi mást tehetnének, ha Zigic minél előbb feledtetni szeretné az elvesztegetett másfél évét. (Sevilla – Racing 0-2) A szerb szárnyalását látva már bánhatják a kölcsönadást Valenciában, bár egyáltalán nem biztos, hogy a Racing régi-új üdvöskéje megfelelően tudta volna pótolni David Villát. Ha véletlenül mégis, akkor sem biztos, hogy garantált a győzelem, hiszen egy Maduroval és del Hornoval terhelt védősort már láthattunk idén hamisan muzsikálni, de akkor még rá lehetett fogni a Barcelonára és az ellenállhatatlan zsenialitásra a szégyenteljes eredményt.  De most a Mallorcáról van szó. Meg Juradoról, aki még a híresen komolytalan Real Madrid Castillába sem fért be. Erre most lő kettőt. Hogy a macska rúgja meg! Pedig a Mallorcát manapság csak az nem veri meg, aki nem jár arra. Persze mielőtt bárki is késbe dőlne, azért a Bajnokok Ligájában való indulástól valószínűleg ez sem menti meg a Morienteséket. (Mallorca – Valencia 3-1)

Pedig a Villarreal és az Atlético csak arra lennének hivatottak, hogy felülmúlják tavalyi önmagukat és teljesítményüket, ismét megelőzzék a Sevillát és a Valenciát, valamint ne hozzanak szégyent a szurkolókra egy megalázó mértékű Bajnokok Ligája kieséssel. Na most ez utóbbi még megvalósulhat, de a tavalyi eredmények felülmúlása csak erősen kétséges jelzőkkel illethető. Pedig ezek a csapatok erősítettek a legjobban a nyáron, aztán valamiért vért izzadva se tudnak behúzni két mérkőzést zsinórban. Még ezt is megértenénk, ha minden második bajnokin a Barcelonával játszanának, de a gondok láthatóan már az Osasuna csapata ellen is jelentkeznek. Vagy éppen a Málaga ellenében. A visszaesés már önmagában is ciki lenne, de úgy különösen az, hogy a nyáron látványosan megerősített csapatrészek múlják alul magukat. Érkezhetett Llorente, Ibagaza, meg Altidore, a Villerreal nagyjából annyi gólt szerez, mint a magyar válogatott a rosszabb napjain. Az egészben az a legszebb, hogy ettől még nincs messze a mágikus negyedik hely, de egy felkiáltójeles szabadkozás kijárna mindenkinek, aki nekik szurkol, vagy néhanapján rájuk fogad. (Villarreal – Osasuna 1-1) Valamivel kedvezőbb  a helyzet a fővárosban, hiszen az Atlético csatárteljesítményben csak a legnagyobbakkal említhető egy lapon. Ezen igazából nincs is mit javítani. De az eredményhez már illene vásárolniuk egy igazi belsővédőt. Mondjuk a meglévő nyolc szélsővédő mellé. Ennek még rossz vége is lehet, mert Perea amúgy sem értelmet sugárzó tekintete is egyre bizonytalanabb. Együtt is érzünk vele, mert a rengeteg erősfeszítés és kidobott pénz ellenére továbbra is három rendszertelenül szaladgáló társ mellett kellene helytállnia a kolumbiainak. Néha sikerül is szegénynek, de legtöbbször mintha a koka-ültevények körül forognának gondolatai. Jelenleg papíron gólkülönbséggel, a gyakorlatban egymás elleni eredménnyel előzik meg a Málagát. Az őszi 4-0 óta vagy az Atlético pukkadt ki, vagy a vendégek kapták össze magukat. Vagy inkább is-is. (Málaga – Atlético 1-1) A Real Madrid esetében ez nem kérdés, hiszen már a spanyol fociban nem túl járatosak is tudják, hogy jön vissza Florentino Perez. Ráadásul a nosztalgia jegyében Lassana Diarra is egyre jobban hasonlít Makelelére. Persze utóbbit nem szabad továbbgondolni, mert még öntudatlanul is felmerülne az emberben, hogy akkor most Gago lenne Zidane. Vagy mi a csöcs? Pedig az ilyen hasonlítgatásoknak nincs sok értelme. Változott a futball, mint játék. Változott a futball, mint üzlet. Manapság már nem Florentino Perez az egyetlen, aki Európa topklubjait kényszerítené aktuális sztárjátékosaik eladására. Akkoriban volt edzője, védelme, csatársora és jövője a csapatnak. Még akkor is, ha hatalmas kudarcok (Bayern elleni védhetetlen vereségek, bajnoki ötödik hely) és vérveszteségek (Seedorf elküldése), na meg némi szerencse (del Bosque edzői kinevezése) árán.  Most - bár szinte biztos a második hely - nem igazán lesz elegendő egy, de még két-három játékos igazolása sem. Többeknek távozniuk kell majd, s bizonytalan, hogy miként hat a honfitársakra egy holland vagy argentin játékos dicstelen búcsúja. Jelenleg nem úgy tűnik, mintha a Kánaán elérhető közelségben lenne. Egyelőre ezzel nem nagyon kell foglalkozni, hiszen az idény hátralevő részében  a hétköznapok harcaiban kell bizonyítaniuk a jelenlegi keret egészséges játékosainak. A Deportivo ellen például megízlelhették a bosszú édes mivoltát. Az eredménnyel mindenki elégedett lehet, hiszen a címvédő megkapta a három pontot, míg a vendégek végre nem megalázó módon szenvedtek vereséget. Bebizonyítva, hogy a sevillai sorozás és a barcelonai leütés után, egy mérkőzés a Bernabeuban akár még kellemes is lehet. Egyébként Sneijder is pályára lépett. Csak azért kell ezt leírnunk, mert Valeron meg játszott. (Real Madrid – Deportivo 1-0)

Nem is lehet annál megalázóbb érzés, mint amikor a Recreativo megelőz minket. A huelvai csapat hat győzelmet aratott idén. Ezt a teljesítményt akár meg is süvegelhetnénk, ha ennek harmadát nem éppen a leggyengébb andalúz rivális ellen érték volna el. Ezzel meg is előzték a sevillai zöld-fehéreket, számunkra meg nem marad más, mint megkövetni Camunast és társait, hiszen következetesen a véletlen számlájára írtuk az első fordulóban kiharcolt győzelmüket. Erre egy az egyben megismételték. Ez pedig nem lehet véletlen. Vagyis a Betis nagyon gyenge. (Recreativo – Betis 1-0) Az Espanyol is, csak a katalánok néha profitálnak az edzőváltás kiváltotta eufóriából. Talán ezért is cserélnek ötmeccsenként mestert, de persze akárhogyan számoljuk, önmagában ez még kevés. Néha nyerni is kellene, mert a Valladolidból, vagy a Bernabeauból elrabolt pontocskáktól övezve csak lefelé visz az út. (Valladolid – Espanyol 1-1) Ha csak fővárosi ellenfelei lennének, valószínűleg a Sporting is visszakéredzkedne a másodosztály mezőnyébe. A Real Madrid hetese és az Atlético ötöse után a Getafe is megrúgta a maga ötösét az újoncnak. Nagyon kellett a három pont, mert jelenleg egy győzelem vagy vereség öt helyet jelenthet a tabellán. Annak is az egyik legkellemetlenebb részén. (Getafe – Sporting 5-1) Nagyjából egy hét kellett, hogy felülvizsgáljuk az Athletic nagyszerűségéről szól véleményünket. Tátott szájjal figyeljük, hogy mitől olyan jók a baszkok, erre galád módon odapiszkítanak a pályára. Pedig nagyjából két tényezőn múlik. Sokkal kifizetődőbb, ha Llorente és Javi Martinez játszik, míg Etxeberria nem. Még akkor sem, ha jövőre mindezt ingyen tenné. (Almería - Athletic 2-1)
 

293 komment

Címkék: spanyol la liga 2008/2009

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr58908622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kroos 2009.01.30. 21:41:05

és ki az aki 2004-ben is Morientes mezt vesz?
Továbbra is várom krisal válaszát hogy beckham tiszteli-e kellöképpen a habfehér mezt.

sporttárs 2009.01.30. 22:16:53

Rizla, többször kifejtetted, hogy Ribery ideális igazolás lenne a Barcelonának - gondolom Henry meg Dani Alves után újabb máshol befutott, komplett világsztárként sem éreznéd gusztusalannak ezt a játékospolitikát? Benzema, Villa dettó, ők is rajta voltak/vannak a Barca listáján.
Szóval, a gusztustalanság nem a szándékon múlik, hanem az eredményen?
Vagy azon, hogy melyik klub csinálja?
:)

halareaal 2009.01.30. 22:18:34

ezt nehéz összehasonlítani. Ronaldo jobb, mint Morientes volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.30. 22:21:59

@halareaal:

Viszont a Raúl-Morientes támadókettős kiválóan működött, és hosszú évekre Európa meghatározóan legjobb csatársora lehetett volna, ha nincs a Madrid-féle gigantománia.

halareaal 2009.01.30. 22:41:09

sztem ez már csak szimplán kötözködés. jah, bezzeg Henry totál hiányposztra jött, csak Eto, Ronaldinho és Messi voltak a csapatban.
a Raul-Morientes csatársor valóban a legjobb lehetett volna. a Raul-Ronaldo páros pedig még jobb lehetett volna. amúgy nem értem, hogy lehet megkérdőjelezni egy olyan ember szükségességét, aki első szezonjában gólkirály lett. ha vmin, hát a Ronaldo-Morientes cserén nem múlt semmi, max annyi h nem pont a MOnaconak kellett volna kölcsönadni. a másik meg, mondom, Ronaldo érkezése után nem kellett volna elküldeni Morientest, ez igaz. ez volt szar húzás, h hagytuk elmenni, nem az h Ronaldo jött. sztem marketing és sportszakmai szempontból is nagyon jó döntés volt, felesleges viszont semmiképp.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.30. 22:46:45

@halareaal:

Morientes igazi ikonja lehetett volna a Real Madridnak. Sokkal több, mint egy jó csatár.

Nem Ronaldo képességeit és teljesítményét vitatom (hogy is lehetne?!), hanem azt kérdőjelezem meg, hogy szükség volt-e egy ilyen kiválóan működő támadóduó szétszedésére.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.30. 22:58:27

@crouchy:

A bírók Spanyolországban nagyon hülyék (kiszámíthatatlanok, következetlenek, arrogánsak, szétfújják a meccseket stb.).

Emlékszem tavalyról egy Fernando Torres-nyilatkozatra. Bevallása szerint óriási felüdülés volt számára a szigetországi játékvezetés.

halareaal 2009.01.30. 23:03:48

a kiválóan működő csatárduót azért szedte szét Perez, mert még jobbat akart. persze ha úgy nézed, Casillasra sincs szükség, ha van mondjuk egy Palopod. mind1 sztem ésszerű igazolás volt, 1xüen bántja a többi szurkolót, hogy volt rá pénz és Ronaldo is Madridba akart jönni.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.01.30. 23:06:22

@halareaal:

Köszi, ez tényleg jó példa! :-)

"Casillasra sincs szükség, ha van mondjuk egy Palopod..."

Vaader 2009.01.30. 23:17:47

@Csöncsön: "Morientes igazi ikonja lehetett volna a Real Madridnak."

Ezzel teljesen egyet értek. Madrid szurkolóként sohasem tudtam igazán szeretni Ronaldot (Ownnről már nem is beszélve) pont Morientes mellőzése miatt. Már azt hittem egyedül vagyok ezzel a Moro mániával.

kroos 2009.01.31. 00:09:26

Faubert? ez komoly??

bjoe0502 2009.01.31. 00:38:00

real megvette faubert:D
bebizonyosodott hogy mijatovics vak, bár eddig is tudtam h nem norma ....vagy csak becsapott a válság:D

bjoe0502 2009.01.31. 00:38:37

bocs pontosítok kölcsön plussz opciós jog

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.01.31. 01:23:16

szerintem J Ramos úgy dolgozta fel angliai sikertelenségét, hogy elhitette magával, hogy ott az összes többi csapatban mindenki a világ legjobb játékosa. :D

rizla 2009.01.31. 08:48:38

@halareaal: "sztem ez már csak szimplán kötözködés. jah, bezzeg Henry totál hiányposztra jött, csak Eto, Ronaldinho és Messi voltak a csapatban."

henry egy szomorú véget ért szezon után érkezett. szükséges volt egy ilyen kaliberű átigazolás, egyrészt megnyugtatni a szurkolókat, másrészt felkavarni az állóvizet a csapaton belül is. más kérdés, hogy nem sikerült.
egyébként ismétlem: kellett támadó, meg sem gudjohnsen, sem ezquerro, sem saviola nem ért semmit.

rizla 2009.01.31. 08:49:32

@halareaal: "Ronaldo jobb, mint Morientes volt."

ronaldo mindenkinél jobb, de nem ezt kérdeztem.

rizla 2009.01.31. 08:55:16

@sporttárs: "gondolom Henry meg Dani Alves után újabb máshol befutott, komplett világsztárként sem éreznéd gusztusalannak ezt a játékospolitikát? Benzema, Villa dettó, ők is rajta voltak/vannak a Barca listáján."

nagyon sokan rajta vannak a barca listáján, egy ekkora klub nagyon sok játékost szemmel tart. ez nem jelenti azt, hogy komolyan le is akarják őket igazolni. benzema és villa mint eto'o lehetséges cseréje jött szóba. eto'o maradt, így ez tárgytalan, és amíg marad, az is lesz. ha elmegy, akkor gondolom nem lesz megalománia, ha a világ egyik legjobbját a világ egy másik legjobbjával akarják pótolni..
ribery-nek pedig fel fog szabadulni egy poszt hamarosan. róla egyébként annak ellenére sem mondanám, hogy komplett világsztár, hogy nyilvánvalóan a világ 5 legjobbjában benne van. egyszerűen ahhoz a BL-ben kellene tényezőnek lenni, a bayern pedig nem lesz az. ahogy a bundesliga, és a francia bajnokság sincs az elitbajnokságok szintjén. szóval ribery nem elhalászás lenne, mivel előrelépés lenne neki is a barca. amúgy ennyi saját neveléssel a csapatban csak ne kelljen már mentegetőzni, hogy azért jöhetnek világsztárok is.. nem erről beszéltem, mondtam már.

halareaal 2009.01.31. 16:11:18

"egyébként ismétlem: kellett támadó, meg sem gudjohnsen, sem ezquerro, sem saviola nem ért semmit."

nemis őket soroltam.

Faubert kölcsönvétele elég furcsa döntés, de leaglább jobblábas és középpályás. mást nem tudok róla. amúgy egy mostani riportban azt mondták a sport tvn, h Lass és Szalai mellett Palanca lehet a 3. új nevezés. Saviolát meg úgy vettem ki, mintha egyáltalán nem nevezné be Ramos. persze lehet félreértettem vmit, de mind1, ma kiderül.

Tika_ 2009.01.31. 17:39:26

@crouchy: 5-nél abbahagytam a számolást, amiért szerintem sárgát kellett volna adni, de a bíró nem adott (Alves, Xavi, és 3an az ellenféltől). Messit megint köcsög módon rugdalták :((
Először Bojan gólörömén röhögtem, aki magát verte, mikor 1 méterről kotort be egy labdát, aztán meg Piquen, aki úgy örült, mint ha BL-győztes gólt szerzett volna :D.
Azon mondjuk kicsit beidegesedtem, hogy mikor a pályán van Xavi, Iniesta, Messi és még Etoo is, akkor miért ívelgetünk, mint valami gagyi angol bajnok ( ;) bocs. peace), dehát Guardiola a zseni, végül is így született a győztes gól :vállatvon:.

@realm: Észre kéne venni, hogy a Francos gumicumi azért kerül mindig elő, mert valaki okos Real fan elnyom egy "évszázad klubja", "méltó a habfehér mezhez", "királyi klub", stb. típusú Szujó Zoli szájába való bicskanyitogató baromságot, amire jogos a kérdés, hogy miért is, barátom? A 9 vagy mennyi BL-győzelemhez jutunk, és máris ott vagyunk a Franco témánál. Teljesen egyetértek amúgy, maradjunk az aktualitásoknál.
Erről a Faubertről még soha nem is hallottam, halareal thx az infot, uraim, tud még valaki valamit?

@sporttárs: csak neked lassan is :). Henry és Alves NEM "befutott, komplett világsztárok" (lásd följebb). Benzema sem az. Ribery és Villa igen. Előbbi rizla szerint jó lenne (mit gondol erről Laporta? ;)), utóbbit tudtommal a Madrid inkább akarja megszerezni, mint a Barcelona.

@halareaal: Ronaldinho és Messi nem azon a poszton játszanak, mint Henry. Ha így elfogadható, akkor Henrik Larsson helyett jön - seniorok rulez ;).

halareaal 2009.01.31. 17:51:14

@Tika_: Ronaldihno pont ugyanott játszott, bal szélen támadóként, mint Henry. csak szabadabban mozoghatott, de az alapposztja kb ugyanaz volt. amúgy mind1, mert 4 ilyen sztár nem sok csapatban fér el 1xerre a pályán. Barcában is csak ritkán volt fennt mind a 4, kezdőként meg nem is emlékszem rá, talán párszor.

kroos 2009.01.31. 17:55:46

@Tika_:
ha nem haragszol leirnám ujra amit megfogalmaztál.


,,Észre kéne venni, hogy a Francos gumicumi azért kerül mindig elő, mert valaki okos Real fan elnyom egy "évszázad klubja", "méltó a habfehér mezhez", "királyi klub", stb. típusú Szujó Zoli szájába való bicskanyitogató baromságot, amire jogos a kérdés, hogy miért is, barátom? A 9 vagy mennyi BL-győzelemhez jutunk, és máris ott vagyunk a Franco témánál."

halareaal 2009.01.31. 18:24:00

@kroos: észre kéne venni, hogy ez nem tartozik a focihoz, amúgy sem érdekel senkit. ettől még tény marad, hogy a Real Madrid a világ legeredményesebb klubja. az ellenvetés akkor lenne jogos, ha mondjuk 1-2 BL döntőt csakúgy simán elcsaltak volna, de nem ez történt. az meg a másik, hogy Franco Spanyoloban vezetett diktatúrát, nem pedig a világ ura volt. csakmert ugye itt nemzetközi szereplésről beszélünk.

kroos 2009.01.31. 18:26:24

@halareaal: tényleg ne mennjünk bele...

méltó a habfehér mezhez birodalmi felsöbbrendüségen akadok ki nem máson.
Maradjunk az aktualitásoknál.
Faubert DDDDDDDDD

halareaal 2009.01.31. 18:40:16

hát jó ezis egy nézőpont. sztem azért ha vki egy ekkora klubnál játszik és így szem előtt van, sokak példaképe, heti sokmilliós fizetést tesz zsebre stb stb, akkor erre a szintre azért már lehet azt mondani, hogy ki kell érdemelni, méltónak kell rá lenni. ezt most Robinho ügyétől függetlenül mondom, általánosságban. sztem ő "méltó volt" rá, hogy a csapatban játszon mindenképp, csak néha úgy viselkedett mint egy hisztis hülye picsa.
a másik meg, hogy a "Real mezben játszani mindenki élete álma" jellegű szövegeket messze nem a Real szurkolók hajtogatják legtöbbet, hanem a focisták úgy általában, akár a klubban játszanak, akár nem.

nasteey 2009.01.31. 20:41:58

@Tika_: Ribery miért is világsztár? Attól, hogy egy nagy jó zsugás, még egyéni és csapat szinten az égvilágon semmit nem ért el. A Barca pont jó ugródeszka lenne... :) Szerintem nem lenne nagyobb sztár, mint Ronaldinho, amikor érkezett. Ő érte is sokan álltak sorban, ő is villogot a francia bajnokságban (sőt, ugye VB '02...), de igazi világsztár, és ikon is Barcelonában lett.

kihasználta:derivált töröttvonal szögpontjaira von 2009.01.31. 22:56:15

@Tika_: "Henry és Alves NEM "befutott, komplett világsztárok" (lásd följebb). Benzema sem az. Ribery és Villa igen."

Ribery befutott világsztár. Henry pedig nem. Mesélj még, Mágus...

BruceWayne 2009.01.31. 23:06:32

Ribéry a hypja ellenére még messze van a világsztárságtól meg amúgy se hiányzik a Barcába

drogosmacska 2009.01.31. 23:12:47

@popp: Robben - ki más? ;)

Tika_ 2009.01.31. 23:14:35

@halareaal: Ronaldinho irányító középpályás, Henry meg csatár. Ettől még lehet persze, hogy a pálya ugyanazon részén kavargatnak. Az meg biztos, hogy ennyi "védekezésképtelen" játékos egyszerre sok a pályán :).

Franco témába tényleg ne menjünk bele, asszem följebb, vagy 2 posttal arréb már elhangzott,hogy mennyire befolyásolta ez az igazolásokat, stb., eufemizmus azt mondani, hogy nem tartozik a focihoz.

Az igazi bajom azzal van, hogy többen úgy állítják be a Madridot, mint ami minden más klub fölött van egy szinttel, minden klubnál jobb. Ez a "legeredményesebb ez tény" szöveg olyan, mint amikor verjük magunkat, hogy Mo. még sosem kapott ki Brazíliától fociban, meg mittomén milyen rangsor szerint Mo., vagy xy magyar focista a világelitben van. Persze, lehet találni olyan statisztikát, ami szerint. Csak nem az a releváns statisztika. Mert a múlt szép, elismerésre méltó, ma meg ma van :). Ha jól tudom pl. az Ajaxnak több BL győzelme van mint az Arsenalnak. Aztán mégsem nagyobb presztízs MA ott játszani.
Ha a releváns rangsorokat nézzük, akkor van top tizenvalahány klub. Egyik szerint egyik a legjobb, másik szerint a másik (ugyanabben a postban följebb). Akárhogy összesítem, nem tudok belőle kiemelni egyet mind fölé.
Ezért számomra az MU, a Real, meg a Milan, stb. egy szinten vannak.
Ezért aztán ezzel már: "_EGY_ ekkora klubnál játszik" (kiemelés tőlem) egyet bírok érteni. Igen, nagy fegyvertény a Madridban játszani. Meg kb. ugyanekkora a Juveban vagy a Liverpoolban. Innentől ízlés kérdése a dolog. Szerintem a játékosok között is. Elismerve amit erről írtál (közülük sokan a Madridot nevezik minden focista álmának). Dehát mint tudjuk, ezeket a fiúkat nem az eszükért szeretjük :))), ne olyen téren vegyünk róluk példát, hogy miket beszélnek :)))))).

@nasteey: Ok, akkor Ribery nem világsztár :vállatvon: :). Akkor csak még inkább igaz, amit ebben a témában írtam.

kroos 2009.02.01. 09:40:36

Ribery nem sztár..és nem is lenne jó a Barcában.
Ezekez remélem Laporta is olvassa.

Tika_ 2009.02.01. 11:12:47

@kihasználta:derivált töröttvonal szögpontjaira von: Bocsánat, Mester! Úgy értettem, Henry _már nem a régi_. Elismerem, konkrét hsz-emben nem fogalmaztam félreérthetetlenül, megértem a büntetést, hogy egy hétig nem castolhatok!
:)

halareaal 2009.02.01. 12:02:11

@Tika_: aha, mind szép és jó lenne, amit írtál, ha a Real mondjuk 30 éve nyert volna utoljára, vagy olyan szinten lennének most, mint az Ajax. ehhez képest az utóbbi 10 évben 3x nyertek, ami ugye a legtöbb. és a bajnoki címeket sem olyan rég sikerült szaporítaniuk. úgyhogy nemtom honnan szedted ezt a nevetséges párhuzamot.

Henke 2009.02.01. 12:17:36

Szeretnék elsősorban gratulálni Raúlnak a rekordjához!

Panchonak mert jó lett a poszt!!! -komoly! :D

Ki az az állat aki szerint Henry nem világsztár?

Szerintem Ribery nem kell a Barcába...

halareal: persze hogy egy álom lenne a Realban játszani minden focistának. Akit nem keresett fel a Barcelona, nyilvánvalóan :D -komolyan, ez nem a Real kiváltsága, ha felröppen a hír hogy valakit megkeresett a Barca, akkor is szokták nyilatkozni hogy egy ááááálom leennnee ott játszani :) Csak nyilván te a Realos híreket olvasod, én meg a Barcásakat ;)

halareaal 2009.02.01. 13:45:17

jó, mindenesetre én már olvastam ilyet Fabregastól is, aki ugye Barca-nevelés. persze, hogy ezekből a leközölt nyilatkozatokból mi igaz, mi nem, az megint más kérdés, de az biztos, hogy a Real nimbuszát nem csak elsősorban saját szurkolóik táplálják, hanem pl a média. szal nemtom mért ekkora baj ha néha átveszünk ezekből a szövegekből, s mért kevernek ide rögtön birodalmi felsőbbrendűséget, meg Franco diktatúrát. aki meg egy a Real a 20. sz. legeredményesebb (egyébként tényszerű) szövegre jön ezekkel, azt végképp nem értem, szte komoly frusztráltságra v Real-utálatra utal.

halareaal 2009.02.01. 13:50:17

Ribery sztem se kell a Barcába, ugyanakkor én egyértelműen világsztárnak tartom. a német bajnokság, ha most le is van maradva, még mindig a világ 4. legerősebb bajnoksága, aki ott a legjobb, az nálam bőven világsztár. arról nemis beszélve, hogy stabil tagja volt egy vb döntős csapatnak. ez pl válogatottszinten már több, mint amit az angol világsztárok, Gerrardtól Terryig elmondhatnak magukról.

sporttárs 2009.02.01. 17:40:40

Rizla
értelek és nem ragozom tovább a témát, saját nevelés ügyben persze igazad van. De azért szerintem Ribery kész világsztár, a BL nem oszt nem szoroz, mert teljesen világos, hogy ott is az lenne, mint ahogy lesz is.

Tika
már elnézést, de annál nagyobb ökörséget, hogy Henry nem befutott, komplett világsztár még nem olvastam itt. Melyik nem a három közül: nem befutott, nem világsztár vagy nem komplett? :)

Tegnap Robben megint robbentott, a Villareal ellen fellőtte a hosszú felsőbe ugyanezt, most visszahúzta a rövid alsóba, elképesztő technikai repertoárja van, persze nemcsak emiatt.
Amúgy semmi különös, köhögős Real-győzelem. :)

luqe 2009.02.01. 18:47:20

Szerencsétlen racing... megvereti saját magát. 1-0 után úgy megnyugodtak hogy már egy sikeres passz, labdaátvétel se jött össze. Pedig ez ellen a mai barca ellen még az újpest is lehozta volna a meccset...

A bajnokság ezzel a meccsel dőlt el.

A barcának meg óvaintő jel, hogy jóideje mikor újra messi nélkül állt ki a csapat, gyakorlatilag egy jó nagy adag lócitromot hoztak össze. Horvátferi jól látja, hogy ez nem etó meg henry napja, csak ebben nem látják messi szerepét. Ha nem védekeznek 3-4en az argentínon - mert nincs pályán - akkor a többiek nem tudnak olyan üresen futkozni.

Mondjuk van rá egy ötezresem, hogy jövő héten a Real ellen már oda tudja passzolni Oriol a tőle 8 méterre álló társának a labdát :)

rizla 2009.02.01. 18:51:38

szar volt a barca, de hogy ez a pique-piros mekkora szemét csalás, az leírhatatlan. a 94. percben egy teljesen átlagos, semmilyen szarért, egy olyan csapat ellen, amelyiknek se marquez, se puyol egy hétig. röhejes.

rizla 2009.02.01. 18:52:51

"A barcának meg óvaintő jel, hogy jóideje mikor újra messi nélkül állt ki a csapat, gyakorlatilag egy jó nagy adag lócitromot hoztak össze."

nem csak messiről van szó, szerintem általános hullámvölgy, dehát kell ilyen is

sporttárs 2009.02.01. 18:57:20

Rizla: Talán a bírónak mérlegelnie kellett volna, hogy a Barcában hiányzók vannak? Vagy hogy?

Pique szerintem meg rászolgált már egy kis fegyelmezésre, de ez abszolút magánvélemény. Nem tőle az a Barca, ami, nem ártana észben tartania.

(Azért egy ilyen hullámvölgyet sok csapat elfogadna. :) )

rizla 2009.02.01. 19:03:45

@sporttárs: "Talán a bírónak mérlegelnie kellett volna, hogy a Barcában hiányzók vannak? Vagy hogy?"

nem. de a 94. percben egy ilyenért pirosat osztani az undorító. sehol nem volt ez sárga.
főleg, ha megnézzük, hányszor akasztották iniestát a 16os szélénél, sárga egyikért sem járt. röhejes.

"Pique szerintem meg rászolgált már egy kis fegyelmezésre, de ez abszolút magánvélemény. Nem tőle az a Barca, ami, nem ártana észben tartania."

mivan? miért szolgált rá? teljesen tisztán játszott. vess már egy pillantást a statisztikára, a racing kb háromszor annyi faltot követett el, erre csak az a munitis kapott sárgát egy ártatlan szituációban, akinek pont volt 4, így kihagyja a madrid elleni meccset..
a másik oldalon meg két piros. LOL

rizla 2009.02.01. 19:04:49

marquez két sárgája mondjuk elfogadható volt, akárcsak a büntető. de ez a piqués..

rizla 2009.02.01. 19:07:12

ja, meg dani alves alól kirúgják a labdát a 16oson belül, a fizikai törvényeinek megfelelően eltaknyol, erre sárgát kap színészkedésért. büntető nem volt az igaz, de ettől még egy elesés sem lesz szabálytalan.

szokásos szánalmas spanyol bíráskodás.

luqe 2009.02.01. 19:07:26

@rizla: szemét csalás? múlt héten 0-0nál szabályos gólt vettek el a Numanciától és kb. kétszer ilyen értelmetlenül kiállítottak 3-1nél egy Numanciait.

Legyen elég szerintem mára annyi, hogy egy teljesen érdemtelen győzelmet és újabb 3 pontot szerzett a barca. Bár a racing 1-0 utáni hozzáállása se érdemelt igazán győzelmet...

luqe 2009.02.01. 19:09:23

@rizla: danikáról meg annyit, hogy valószínűleg elküldött egy játékost 2 hónapra a kórházba... szándékosságról meg annyit, hogy gondolom nem volt az, de nem sokat mérlegelt mielőtt odarepült nyújtott lábbal...

rizla 2009.02.01. 19:10:03

@luqe: "szemét csalás? múlt héten 0-0nál szabályos gólt vettek el a Numanciától és kb. kétszer ilyen értelmetlenül kiállítottak 3-1nél egy Numanciait."

hogy jön ez ide? egy szóval sem írtam, hogy a barca ellen vannak a bírók, nem süllyedek le a madridista színvonalra.

rizla 2009.02.01. 19:11:35

@luqe: "danikáról meg annyit, hogy valószínűleg elküldött egy játékost 2 hónapra a kórházba"

szar ügy, nem volt szándékos.

"gondolom nem volt az, de nem sokat mérlegelt mielőtt odarepült nyújtott lábbal..."

odarepült nyújtott lábbal? kb két centire volt a föld felett a becsúszó lába, ami tökéletes ütemben ment labdára. a racingos gyerek lába meg pont oda lépett, pech. ez kivédhetetlen volt. vagy tilos becsúszni? hogy kell becsúszni, ha nem nyújtott lábbal?

rizla 2009.02.01. 19:13:01

@rizla: "egy szóval sem írtam, hogy a barca ellen vannak a bírók"

ok, azt írtam csalás, bocsánat. de sajnos nehéz máshogy megmagyarázni egy ekkora baklövést. teljesen egyoldalúan szórta a sárgákat, aki nem vak, az látta ezt, az utolsó utáni percben pedig ilyenért piros lapos sárgát adni..
nem volt reális a bíráskodás, maradjunk ennyiben.

luqe 2009.02.01. 19:13:34

A kiállítás meg semmilyen következménnyel nem fog járni, jövő héten a Gijon ellen otthoni meccsük lesz... Azt a csapatot még a suszterféle edző nélküli Real is lemészárolta.

bedobásnál nincs les, ezt használta ki · http://bedobas.tumblr.com/ 2009.02.01. 19:14:09

nézem a livescore-on a mai laptermést, valami nagyon durva front van Spanyolországban? :D

luqe 2009.02.01. 19:15:55

@rizla: a madridista szintet emlegetni a tipikus katalán szint...

de a csalásról puffogást tényleg nem értem (látom bocsánatot kértél, de nem még nem volt időm reagálni), nagyítóval kell keresni azokat az eseteket amikor kétes szituban a barca ellen ítéltek.

Henke 2009.02.01. 19:17:22

hello: rizlának, ha jól értem ugyanaz a véleménye mint nekem... nem a barca ellen fújnak a bírók, nem ezt mondta ő sem! csak azt, hogy egyszerűen, randomban szarul!

pique nem érdemelt második lapot

dani alves hempergéséért járhatott volna 11es

ki lesz a második belső védő a Barcánál jhéten? :)

rizla 2009.02.01. 19:21:46

@luqe: "nagyítóval kell keresni azokat az eseteket amikor kétes szituban a barca ellen ítéltek."

ezt nem akarom vitatni, eddig inkább volt kedvező a bíráskodás a szezonban (más kérdés, hogy túl sok szükség nem volt rá talán az espanol elleni büntetőt kivéve), de ettől még ezek az ítéletek nem lesznek helyesek, érted. ez a szomorú, hogy folyton ilyen kompenzációról, meg kiegyenlítődésről van szó, ahelyett, hogy egyszerűen csak jó bíráskodás lenne. a mai tragikus volt, és NAGYON elfogult. nem mindkét oldalra tévedett, hanem kifejezetten az egyiket szivatta, a másikat kímélte.

rizla 2009.02.01. 19:23:34

@Henke: "ki lesz a második belső védő a Barcánál jhéten?"

victor sanchez - caceres. bár pique lapját szerintem óvni fogják.

Henke 2009.02.01. 19:23:37

@luqe: 1; első rész, mutatom: a poén jó volt :D

2; második rész: nagyítóval kell keresni, oké... ma láthattál kettőt, aztán dobd el a szemüveget

Henke 2009.02.01. 19:27:18

@rizla: igen, ettől a választól féltem. cacares nekem nagyon szimpatikus, de óhatatlanul meccshiányos. victor sánchezre annyit írtak a múltkor a mindig diplomatikus angolok, hogy teljesítménye nem volt kiemelkedő, dehát alapvetően egy középpályásról beszélünk:) remek... érdekes lesz, meg fogom nézni :)

még a pakliban benne van szerintem egy Abidal betolva, Silvinho ki szélre dolog, Cacaressel, és Alvessel. vélemény?

rizla 2009.02.01. 19:37:05

ja, tényleg abidal sanszos még középre. mindenesetre volt értelme guardiolának játszatnia néha sanchezt, így nem lesz teljesen zöldfülű (mondjuk ettől még nem lesz jobb se feltétlenül)

Tika_ 2009.02.01. 19:42:58

@halareaal: légyszi. naaa. Ne tettesd magad teljesen hülyének. Olvasd már el újra. Kérlek szépen. Persze, hogy a Madrid az utóbbi években is nyert címeket. Meg más csapatok is. Tehát nincs köztük szintkülönbség. Az igaz, hogy BL-t ők a legtöbbször. De azok rég voltak, és frankóságukkal nem mindenki ért maximálisan egyet (azt hisszem ez kellőképp pc megfogalmazás..). Szóval erre meg ne verjük magunkat. Tehát hagyjuk ezt a szintkülönbség dolgot. Ez van odaírva.

@Henke: @sporttárs: Urak, ne égessétek már magatokat, hogy nem olvassátok el miről van szó, helyette környezetükből kiragadott állításokon rugóztok. A vita arról szólt, hogy Zidane, Figo, Ronaldo a világ top3 vagy 5 játékosába tartoztak, mikor a Madriba igazoltak. Ugyanez nem mondható el Ronaldinhoról, Henryról, Alvesről.
Henry: azt próbálom már napok óta megértetni, hogy már nem olyan jó, mint volt. Ő már túlfutott ;). De ok, akkor föladom, már csak annyit kérek, hogy aki ebben kételkedik, menjen át az angol posztba, ott biztos szívesen megdobják pár linkkel, hogy Henry miket művelt mondjuk 3-5 évvel ezelőtt, amikor a csúcson volt (focipályán persze, nem homevideokra kell számítani :))).

Pique 2. sárgáját szerintem meg lehetett adni - de miért is kapta az elsőt? Streamen erről egy visszajátszás sem volt! Tehát szvsz ezt fogják óvni. Ahogy Touré meg Alves sárgája is nevetséges volt. És súlyos inkompetencia Iniesta visszahúzásáért nem 11-est adni (a 2 angol kommentátor asszem az "absolutely clear" és a "huge mistake" kifejezéseket használta).
Annak a szerencsétlen srácnak, akinek Alves valsz. eltörte a lábát, jobbulást! Na, az ilyenek miatt nem engedném én a becsúszást. Egyszerűen rohadtul veszélyes, még akkor is, ha szabályosan csinálják.
Hogy panchos legyek: Etoo szépen megfogta a pályára befutó magamutogatót. Így nem lehet rá mondani, hogy nem csinált semmit a meccsen :). Az mekkora lol lett volna, ha pont Xavi fejel egy gólt az 5ösön belülről :). Messi győztes gólja meg tényleg "mesés" volt :sör:.

luqe, ez igen! Még egy ilyen rosszindulatú embert, ez már súlyos...

luqe 2009.02.01. 19:57:39

@Henke: Melyik kettő? Az alves-féle viccnek köze nem volt a tizenegyeshez. A védő a labdára csúszott rá. Én is hülyeségnek tartom azt, hogy egy 16-oson belüli eset csak sárgalappal végződhet (vagy a támadó, vagy a védő kapja) de ettől függetlenül jó sok univerzumra volt az az eset a büntetőtől.

A spanyol bírók meg világéletükben képtelenek voltak bánni a lapokkal. Piquet második sárgája lehet, hogy nem volt jogos, de millió ilyet láttunk már. Különben is, nyugodtan kiküldhette, semmit, de semmit nem szólt bele a meccs alakulásába... Nem is illik 199. percben, teljesen érdemtelen szituációban született kiállítás után hápogni.

rizla 2009.02.01. 20:00:34

"semmit nem szólt bele a meccs alakulásába..."

annál idegesítőbb, és értelmetlenebb a piros. amit írsz szép lenne, ha jogos lett volna, de nem.

kihasználta:derivált töröttvonal szögpontjaira von 2009.02.01. 20:05:26

@Tika_: :-) Nincs harag...akkor ezek szerint értetted, mi a felvetésed általam kétségbe vont problematikája. A jó hír, hogy Ribery még lehet világsztár.:-)

Henke 2009.02.01. 20:18:20

luqe: hát én nem értem az ilyen embereket....
szedjük pontokba, hátha te nem fogsz hasonlóan lenni velem :)

1; a védő elérte a labdát, ez tény, rátette a lábát, az meg sem mozdult, oké, hápogásnak helye nincs, először labda volt. aztán elkaszálta Alvest, mint a picsa. ha Barca védő csinál ilyet, ugyanez lett volna a helyzet, hogy a másik oldalról valaki elkezdi támadni az itéletet... de fátylat rá, behúztuk mint vasmag a tekercset :)

2; fogalmatlan, buta megjegyzés ez, akárhogy is nézem. Erre fogni, már ne haragudj... remélem van autód, és valid lesz a példa. Nem ülnék bele, mondván "rángat, rángat, no de hát nem baj, mert eddig is ilyen volt:)"... egyébként, mivel mindenki eddig arról beszélt, hogy a következő meccsre nézve milyen hatásai lesznek az itéletnek, különösen nem értelek. űmilito, Puyol sérült, Pique, Marquez eltiultva. ezen ment a háp háp...

Alvasre utolsó szó: ha nem lett volna meg a mecs, felhoztam volna az esetet, de így hogy meglett, annyit ér a dolog, hogy "ilyenért már láttunk büntetőt", amolyan M1esen:)

nasteey 2009.02.01. 20:26:12

@luqe: ember, te miről beszélsz? :D Milyen érdemtelen győzelem? 2 gólt lőtt a Barca? A Racing meg egyet? Szar ügy. De ha érdemre játszanák a focit, a Real igencsak lejjebb lenne a táblázaton. Eszemfaszommegáll. Most, hogy nem volt gála, hanem egy izzadtságszagú győzelem, akkor az már egyből érdemtelen? Vagy a Racing többet tett a győzelemért?

"Danika". Imádom az ilyen gyerekes embereket. Most aztán jól megmondtad. Mellesleg tök véletlen volt, a labdát vitte, sajnos a lába is ott maradt a srácnak.

A bírók még mindig bizonygatják, mennyire szánalmasak.

(Remélem az Vale - Almeria meccsen mindenkinek megvolt a megkerülős csel Negredo gólja előtt O.o)

nasteey 2009.02.01. 20:31:56

Btw, az okosoktól kérdezném. Most ugye hétközben kupa, akkor meg letölthető a piroslapos eltíltás. Valahogy biztos meg lehet oldani, hogy hétközben és hétvégén is játszon két középső védő (gondolom én Caceres meg Piqué a kupában, Caeres meg Rafa pedig a bajnokin - vagy pont fordítva :) )

halareaal 2009.02.01. 20:40:00

@Tika_: te elvagy tévedve. írtál egy nagy hülyeséget, most meg próbálod mentegetni. h mikor vertem a mellemet a szintkülönbségre, mondjuk azt se tudom, csak beszélsz itt összevissza faszságokat. azt meg senki sem állította, hogy attól, hogy a 20. szban a Real volt a legjobb klub, most is az lenne.

rizla 2009.02.01. 20:51:00

@luqe: "egy teljesen érdemtelen győzelmet és újabb 3 pontot szerzett a barca."

jaj, ezt nem is láttam.: DDDDDDDDDDDDDDDDD

azt hitted csak a madridnak szabad így nyerni, vagy mi? LOL

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.01. 21:11:40

"nem csak messiről van szó, szerintem általános hullámvölgy" (rizla)

Pont ez jutott eszembe nekem is. Kb. az Espanyol elleni idegenbeli kupameccs óta döcög a Barcelona. Annál biztatóbb, hogy még az ilyen silány meccseket is meg tudja nyerni.

Narancs és Tetves 2009.02.01. 21:32:33

No lassan kipukkadás lesz..1,2 sérülés (pl. Messi) ... várjunk még lehet nagyon is frankó (sic!) lesz az év vége....höhöh. Aztán ha nem, akkor sincs tragédia. Nem lehet minden évben bajnoknak lenni...

krysal 2009.02.01. 22:20:00

@kroos: Excuses á moi az elmaradásért, de a barátnő már csak ilyen - elvonja a figyelmet a lényegi kérdésekről.

No, akkor. Bex az én szememben nem a Realból menekült, sokkal inkább Capello elől. A sportemberi nagyságát pedig az bizonyította, hogy a mellőzöttségből (néha az ember azt mondaná, kirekesztettségből) lett a csapat leghasznosabb tagja, olyan formát nyújtva, amit csak az Old Trafford láthatott néhanapján. Maximális respect neki, és nekem mindmáig fájó a kiválása. Emberileg nem nyilatkozok róla szívesen, de az tény, hogy egy marhanagy rakásnyi delláért húzott el egy értékelhetetlen bajnokságba.... A többit gondolt ide:)

"Ribery nem sztár..és nem is lenne jó a Barcában.
Ezekez remélem Laporta is olvassa. " Hehe.

Ribery világklasszis, de tényleg nem hiányzik a Barcába. Nincs elég baja a Madridnak velük így is??

Egyébként (megint) cifrafosvolt, amit nyújtott a csapat, bár Raul Mesternek grat a rekordbeállításhoz. A Barca meg... ehh, két éve, ha hozzák az ilyen meccseket, simán bajnokok. (és akkor nem írtam olyat, hogy...)

rizla 2009.02.01. 23:32:55

@HalaMadrid78: nehéz dolog két (három) sorozatban helytállni hibátlanul, egyszer talán te is megtapasztalhatod majd a csapatodon. ahhoz mondjuk nem kéne kiesni egy harmadosztályú csapat ellen (két meccsen!)

halareaal 2009.02.01. 23:39:05

@rizla: ki nem szarja le a kupát? úgy mondod, mintha a Barca nem játszana le meccseket a komplett b csapatával, legyen az akár kupa, akár BL. amúgy 2002ben a Real ott volt a kupadöntőben és a BL döntőben is. a Barcának ilyen mikor volt?

rizla 2009.02.01. 23:48:13

"ki nem szarja le a kupát?"

a szurkolók, például. egy magyarországi kocadrukkert persze annyira nem érdekel.

nasteey 2009.02.01. 23:58:43

Kicsit gyertek már vissza óvodából...

Egyrészt Messi rúgott két gólt, tehát egyből Messifüggőség, hullámvölgy, ésatöbbi.

Másrészt a kupában a csereemberek mellett a stabil kezők is szóhoz jutnak, itt megdől a komplett B-csapat fasság.

Le lehet szarni a kupát, de mégis csak ciki egy Segunda B-s csapatnál kiszállni. :D

realm 2009.02.02. 08:01:01

Elég jó meccs volt a tegnapi Valencia-Almeria.
Negredo megint vállalt két gólt, nemhiába egyik kedvencem a srác, persze ha a "colos állat" kategóriát nézem (Lafita, Llorente, Zigic, Arizmendi...).
Mondjuk az Almeriánál szimpatikusabb kiscsapatot talán a Rayo Vallecano óta nem is láttam a spanyol élvonalban.

Még a Getafés Uchét figyelem régóta, és eléggé tetszik a játéka. A testfelépítése ellenére baromi technikás játékos.

A Sevillát és a Villarealt viszont nem értem, mi történhetett velük? Sevillától visszaesést vártam Alves és Keita távozásakor, de ekkorát???

A Deportivo meg már most az idény meglepetéscsapata, legalábbis nekem. Amilyen színtelenek, szagtalanok, olyan masszívak.

Barcához nincs mit hozzáfűznöm. Amíg az ilyen meccseiket hozzák, addig nem lesz felzárkózás.

A Realtól a második helyet várom, ami a mostani mezőny erejét tekintve nem is irreális. Robben nélkül nem tudom mi lenne...
Huntelaart kéne többet játszatni, úgysincs nevezve BL-re, addig Raúl vagy Higuain pihenhetne. Sneijdert pedig a padra.
Soha nem hittem volna, hogy ilyet mondok, de Gutit várom vissza a csapatba.

halareaal 2009.02.02. 22:04:02

@rizla: aham, biztos ezért vannak kevesebben a kupameccseken. de egyébként sem érdekes, itt az a lényeg, hogy a csapatnak mennyire számít. kb semennyire. a Real Unionnak ígyis csak óriási szerencsével sikerült továbbjutnia, az első meccsen De la Red balesete, majd a ásodikon meccsvégén egy kósza beadásból, ígyis csak idegenben lőtt gólokkal.

"Le lehet szarni a kupát, de mégis csak ciki egy Segunda B-s csapatnál kiszállni. :D "

ja, kb mint 4-0ra kiszopni a Getafétól. vagy otthon kikapni a Sahtyor Donyecktől, ilyen szintű dolgok ezek

nasteey 2009.02.03. 13:10:34

Segunda B - Sahtar vagy Getafe. Nem érzed a különbséget? :D Akkor viszont leszarom.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.03. 13:18:58

@realm:

A Sevilla, a Villarreal és az Atlético utóbbi hetekbeli szereplése (és játéka) hatalmas talány és óriási csalódás. Remélem, csak átmeneti a hullámvölgyük.

A Valencia is gyengélkedik, de náluk elsősorban a védelem, mert két-három gólt még a legrosszabb napjukon is összehoznak, ha akarnak. Ha rendbe tudja tenni a védelmüket Emery, akkor még kiegyenesíthetik a szezont. (A Valenciánál lényegesen gyengébb támadósorral és -játékkal rendelkező Real Madrid is azért került győzelmi szériába, mert Juande Ramos valami általam ismeretlen módszerrel elérte, hogy a rendre 3-4 gólt benyelő hátsó alakzat elkezdjen masszívan nullára játszani.)

halareaal 2009.02.03. 15:25:26

"Valenciánál lényegesen gyengébb támadósorral és -játékkal rendelkező Real Madrid"

ezt mégis honnan szedted? Villa szintű csatárunk most nincs, egyébként kb az összes poszton erősebb a Madrid. ez meg is mutatkozott az egymás elleni meccsen, ahol a Valencia csak kisebbfajta csodával úszta meg 1 góllal a meccset, így is kikaptak.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.03. 17:57:38

@halareaal:

Hát szerintem a Silva-Joaquín-Villa-Mata-Vicente támadó szekció erősebb, mint a Robben-Sneijder-Raúl-Higuaín.

Villa egy csúcsformában, ereje teljében levő csatár, aki Silvával félelmetes tengelyt alkot. Raúl már, Higuaín pedig még nem tart ott, ahol ők. Mata és Joaquín vannak olyan játékosok, mint Sneijder és Robben.

Narancs és Tetves 2009.02.03. 19:01:29

@Csöncsön: azért jó edző az öreg Juan :) .

S ezért fontosabb a taktika mint az egyén brilliáns képessége. (persze fontos hogy olyan szintű játékosok alkossák a keret akik képesek megoldani magas szinten a foci alapjait! De nem kell minden posztra briliáns játékos. Lasd Lass-t éppen Madridban, nem egy cselgép, s eddig nagyon nem is tudtuk sokan, hogy létezik egyáltalán) S ezért tök mindegy hogy mekkora istenek rúgják elöl a labdát, ha hátul-középen ott a "szakadék". Szal csak annyit, hogy a foci taktika s annak betartásáról szól.
Az öreg Del B. taktikája meseszép volt annó a Madridban. Tolódásos területvédekezés, úgy, hogy a labdát birtokló játékost 3-an vették körbe, így a passzolási lehetőségtől teljsen elválaszották. A csellót meg ugye nem mindenki tudja meghúzni állóhelyből/lendületből 2-3 embert átrázva. Ez tehát fegyelem, erőnlét, koncentráció kérdése. Ami tanulható, fejleszthető.

A Barca hasonlóan játszik idén. Kérdés mikor jön ebbe - hiba. De eljön, mert 50-55 meccset nem lehet toppon játszani.

Narancs és Tetves 2009.02.03. 19:06:20

@rizla:
Ja a kupából kiestünk. Nem volt szép. Schustert ki is rúgtam volna abban a pillanatban. Node... a foci ilyen. Az év végén térjünk majd erre vissza, hogy ki mire is vitte. Ki meddig jutott. Az előny nálad van. Kupában még áll a Barca, 12 pont előny a bajnokségban BL-ben jóval gyöngébb ellenfél...de majd meglátjuk. ;)..leírni soha senkit nem szabad...lekezelni meg főleg nem :)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.02.03. 21:31:47

@HalaMadrid78: "A Barca hasonlóan játszik idén. Kérdés mikor jön ebbe - hiba. De eljön, mert 50-55 meccset nem lehet toppon játszani."

Halkan mondom, és remélem, nem hangzik nagyképűen, de reményeim szerint az egész évet tekintve ebben a mostani időszakban játszik legrosszabbul a Barca. Érezhetően döcög a csapatjáték. Az, hogy még így is sikerül nyerni, egyrészt a hatalmas mentális erőnek, másrészt néhány játékos (mindenekelőtt Messi) zsenialitásának tudható be.

Nem azt állítom, hogy minden meccset megnyernek majd Guardioláék. Lehet, hogy jobb játékkal is kikapnak majd. De szeptember óta szerintem most vannak a legkevésbé topon.

(Mint ahogy sok-sok európai élcsapat; nem tudom, másnak is föltűnt-e.)

kroos 2009.02.04. 08:23:48

@krysal: ,,egy marhanagy rakásnyi delláért húzott el egy értékelhetetlen bajnokságba.... A többit gondolt ide:)"

akkor végképp nem értem mi a külömbség Justin és Robinho megitélése között.....
mindketten a pénzért mentek el,meg mert játszani akartak.
Robinhorol még annyit nem véletlenül akadt ki mikor nem sikerült Kaka-t leigazolni...ö még mindig trofeákért akar küzdeni..nem csak a pénz...
ez inkább saviola aki szivesen padozik milliokért ugy hogy labdát csak edzésen lát.

Tika_ 2009.02.04. 13:43:34

@halareaal: ok, ha télleg ennyi ment át, akkor hagyjuk a kommunikációt 2nk közt :s.

@HalaMadrid78: "No lassan kipukkadás lesz..1,2 sérülés (pl. Messi)"
Te a "törjük el C-Ronaldo lábát"-iskolát képviseled? Értem. Akkor ennyit rólad.

krysal 2009.02.04. 16:11:26

@kroos: A többit gondolt ide - írtam egykor. A véleményem közel azonos, mint Robinho esetében, csak súlyosbítva azzal, hogy szeretem is Bexet (mármint Justint.) Saviola is szíve szerint húzna már a picsába - nem értem, miért nem látnak benne ennyire semmi fantáziát:( Saviola esete inkább felróható Calderonéknak egyébként, szerencsétlen Nyuszi fél élete elmegy a bolond elnökökön.

kroos 2009.02.04. 16:16:13

@krysal: Ez a legrszarabb az egészbe...hogy én is birom Justint.
Ha dinya vagy valami más alkoholista brazil megy az Usába azt leszartam volna.De neki ezt nem bocsátom meg soha.
Pedig már kérte.:)

halareaal 2009.02.04. 17:13:30

@kroos: azért azt hozzá kell tenni, hogy Beckham milyen körülmények közt igazolt el. Capello kirúgta a csapatból, eléggé meg volt alázva. sztem nem csoda h kissé kétségbe esett, akkor még nem lehetett tudni h azátn olyan jó periódusa lesz a csapatban, jött egy sok szempontból kiváló ajánlat, elfogadta. sztem a szezon után átkozta ezt a döntést (balszerencsét), de mivel normális sportember, normálisan nyilatkozott az új szerződéséről. ezt többé kevésbé alátámasztja hogy a hírek szerint most Milánóban akar maradni.

halareaal 2009.02.04. 17:22:23

@Csöncsön:

ezzel az a baj, hogy eleve nem soroltad fel a Real teljes támadósorát, a másik meg h abból az 5 valenciaiból 4 szélső. mondjuk azzal sem értek egyet, hogy Mata vagy Joaquin egyszinten lennének Robbennel v Sneijderrel. (bár utóbbival nehéz is összehasonlítani őket). a bajnokságban a Real lőtte a több gólt, előrébb is vannak a táblázaton, és Ramos előtt a védelem katasztrófa volt, úgyhogy ott elég sok múlt a támadókon. szal még mindig nem látom, mitől lenne jobb a Valencia, azt meg főleg nem, h lényegesen jobb lenne.

Narancs és Tetves 2009.02.04. 19:42:45

@Tika_:
hehe..kifejtem plaaztikusabban mit is szerettem volna mondani.

OFF// mivel futballoztam versenyszerűen és meg is sérültem párszor tudom mi az hogy "törjük el a lábát" elv sajnos. // ON

Nem képviselem ezt a mentalitást. Sőt csodálom a játékát!!!! ;)

De bátorkodom megjegyezni, hogy Messinek anélkül is meg lehet sérülnie, ha valaki direkt lerúgná. Mivel még csak nem is félisten. Így csak anyit akartam közölni, hogy Messi hiányát huzamosabb ideig (eltiltás, betegség, ne adj isten sérülés, vagy akár formahanyatlás!!(sic)), vagy más játékosokét (Alvez, Keita, Etoo, Henry) megérezné a csapat... s akkor majd meglátjuk, hogy teljesít a gárda. Remélem megérted mindazt amit leírtam, ha így sem, akkor nincs miről beszélgetnünk.

krysal 2009.02.05. 00:34:57

@kroos: Jééézus! Nem tán valamiben egyetértünk?? Tessék ám vigyázni, közel a könnyes egymásraborulás!

kroos 2009.02.05. 08:05:37

@halareaal:
,,Capello kirúgta a csapatból" ez már valaminek a következménye volt nem?

kroos 2009.02.05. 08:49:00

@krysal: nagyon rúzvelt lenne de inkább kihagyom.

krysal 2009.02.05. 10:14:47

@kroos: Ejnye! Soha ne mondd, hogy soha.

kroos 2009.02.05. 10:31:03

a világon a legkönnyebb a madridnak szurkolni.

krysal 2009.02.06. 12:18:17

@kroos: Kroos, ezt tudhatnád: a világon egyik csapatnak sem "könnyű" szurkolni. Se élcsapatnak, se kicsinek. lásd Hornby ide vonatkozó passzusait.

halareaal 2009.02.06. 15:22:38

@kroos:
akkor utálni is őket a legkönnyebb.
süti beállítások módosítása