Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

Nationalelf - Az EB király szerepében II.

2008.07.01. 13:06 heinrich

Torwartdebatte, zsibbadt védelem, egysíkú középpálya és Mario Gomez. Közhely, meg minden, de a németek jó versenylovak, igazi tournament csapat és bár a megszokottól sokkal sebezhetőbb védelmük akár további EB vesszőfutásra is kárhoztathatja őket, nem fogadnánk ellene, hogy ott lesznek a négyben. Szembesüljünk együtt önmagunkkal.

Torwartdebatte. Nincs nagyon mit hozzátenni. Lehmann semmit sem tudott bizonyítani, egyszerűen minden mozdulata hiteltelen, ugyanaz a jelenség, mint Wiese vagy Weidenfeller. Felesleges belemenni, hogy miért nem Adler védett, mert egyrészt a németek a tapasztalt kapusokban bíznak, másrészt Lehmannon a potyák ellenére nem múlt semmi. Idén már 38 az öreg, hagyják szépen nyugdíjba vonulni, felesleges akár csak a VB selejtezőkön erőltetni.

A védelemben mindenkinek megvolt a maga lyukas meccse. Fritz ugyan több lehetőséget is kaphatott volna, mint jobbhátvéd, és az is meglepő, hogy Westermann egy másodpercet sem játszott – igaz, ő inkább középen képes kiemelkedő játékra, a belső védőket pedig nem szokás bolygatni. Ennek ellenére tény, hogy ez a csapatrész nem tudott kellő pluszt hozzátenni a csapat játékához, kivétel persze Lahm, aki két év után lőtt gólt a törökök ellen, de túlzás lenne pajzson körbehordozni.

Zsibbadt középpálya
A középpályáról Schweini és részben Frings dicsérhető. Basti zseniális megoldásokra képes, ugyanakkor roppant furcsa, hogy egy jó közepes győzni akarással is kiemelkedett a német csapatból. Frings igazi karakter, saját párharcait halomra nyerte, de a gondolattól is irtózott, hogy előre induljon egy labdával, ne adj Isten lövésre, kiugratásra vállalkozzon.

Ballack tizedik (ilyen-olyan) ezüstjét vitte haza. Ez tipikus utólagos okoskodás, ráadásul abszolút érthető, hogy a kapitány sérülten is ott akart lenni a döntőben, de egyáltalán nem tudott a csapat hasznára lenni, sem mint játékos és különösen nem mint csk., odataposott ha-kell-ha-nem, szinte Cassano módra támadta a sporit, minden külső körülmény szapulására szakított idő és energiát, csak a játékra nem. Érdemes lett volna a csapat érdekét egyéni ambíciói elé helyezni, ahelyett, hogy sérülten erőlködik. Trochowski talán érdemelt volna annyit, hogy legalább a második félidőre beálljon helyette, amihez persze a szerkezetet is át kellett volna alakítani, de a megszokott 4-4-2 vel amúgy is jobban járt volna ez a csapat, mert Hitzlsperger láthatatlan volt új szerepében, és a középpályára visszakényszerített Podolski sem volt a legjobb húzás.

A pusztító átlövések mérsékelt sikerrel, de azért jelentkeztek, ugyanakkor ez lehetett volna a csodafegyver, mégsem erőltették eléggé. Az EB egyetlen szabadrúgás gólját azért itt kell keresni.

+1 Mario Gomez
Ha ég és föld Tonit gyalázza, akkor mit lehetne mondani Gomez játékáról, akinek írd és mondd egyetlen momentuma sem volt az egész EB-n. Annyi mentsége lehet, hogy egy lendületesebb, többször a védelem mögé kerülő Nationalelfben neki is több lehetősége adódott volna, de ilyen gyámoltalan, beszartmacska támadó nem volt még egy a tournamenten, játéka hatalmas csalódás. 22 éves, szemmel láthatóan képtelen volt feldolgozni, hogy EB-n játszhat. 

A döntő
Mindenki láthatta, az egy gólos különbség ellenére ez volt minden idők egyik legegyértelműbb fináléja, ahol a németeknek semmi keresnivalója sem volt, így aztán később nem került különösebben szóba sem Silva fejelése vs. Podolski, sem Capdevila, vagy Lehmann kezezése – mindez részletkérdés is.

Siker vagy bukás?
Egyértelmű siker, az elért eredmény szempontjából maximálisan teljesítettek a németek – ezt a 100.000 berlini ünneplő is bizonyítja. Ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy hat meccsből mindössze a portugálok ellen játszottak jól, e mellett a lengyelek elleni biztos győzelemnek lehet örülni, bár ennek a reálértéke erősen kérdőjeles. A horvátoktól sima verés, senki nem találta volna érdemtelennek az osztrákok pontszerzését, játékban még egy lezüllött török csapat is jobb volt, a döntőről meg nem érdemes beszélni.

Ebből a szempontból a VB harmadik hely százszor különb volt, vissza is térünk rá kicsit.

Az új német csapat körüli hype – érthető okokból – már a hazai rendezésű VB előtt kezdett jelentkezni, ami a nagyképű könnyelmű argentin válogatott ellen elért siker után tovább emelkedett, és végül a Schweininek köszönhetően parádés bronzmeccs maradt meg az emberek fejében – a miénkben is. Tovább altatta a figyelmet, hogy elsőként kvalifikálták magukat az EB-re, idegenben verve az akkor még nagyszerűnek gondolt cseheket, akik talán a legnagyobb csalódást szolgáltatták most.

Az EB-n rengeteg közhely, dogma bukott meg, ehhez képest Lineker egész jól tartotta magát. Illetve…

Olvassuk Hesse-Lichtenberger némileg privátba forduló eszmefuttatását. Azt mondja, a fia nemsokára 18 lesz - ezt akkor nyugodtan tekintsük korszaknyi időnek. Hesse-Lichtenberger Jr. életében a németek egy trófeát nyertek (vs. Csehország), pont annyit, mint a dánok és a görögök, és kevesebbet, mint mondjuk a franciák. 18 év alatt elvesztettek három döntőt (vs. Dánia, Spanyolország, Brazília), egy elődöntőt (vs. Olaszország), két nyolcaddöntőt negyeddöntőt (vs. Bulgária, Horvátország) és kétszer kiestek már a csoportkörben (2000, 2004). Ő vajon milyennek látja a német válogatottat? Viszontválaszra megadjuk a szót Linekernek…

Az én meglátásom az, hogy a német csapat szinte minden tud, ami a győzelemhez kell, kivéve egy dolgot. Nem képes az ellenfél térfelén tartani a labdát, ezáltal nyomás alá helyezni a védelmet, amit ugye németesen ki lehet használni. Ballack nem tud vezéregyéniség lenni, Frings nem is akar, Scheweinit meg mintha nem fogadnák el annak. Már a Bayern kapcsán is felmerült, hogy jobb lenne középen játszatni, talán majd Klinsinek felnyílik végre a szeme.

Fiatal ez a csapat, sokat kell javulnia technikailag és taktikailag egyaránt - ehhez viszont minden körülmény adott. A Bundesliga brutálisan fog fejlődni (ehh, még mindig csak harangozzuk azt a posztot), a játékosok otthon játszanak, a szövetségben nyoma sincs a fejetlenségnek, a kapkodásnak. Szisztematikusan keresik a csapat, a bajnokság gyenge pontjait és fokozatosan javítanak is rajta, de egy-két év alatt nem lehet megváltoztatni szinte évszázados tradíciókat.

Ha megnézzük, hogy Anglia ki sem jutott, a holland-francia-olasz trióból pedig az elődöntőbe sem került senki - nem a Nationalelfnek van égető szüksége a poroltóra.
 

110 komment · 1 trackback

Címkék: német h összefoglaló válogatott eb 2008

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr50547873

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bőrgatya 2008.07.08. 16:45:25

EB 2008 - Börgatyäsok föszerepbenBevezetönek csak ket adat:  Az idei EB-nek kilenc börgatyäs vägott neki, es ezzel a Bayern holtversenyben a mäsodik legtöbb jätekost kiällito klubcsapat volt.  S ami meg jobb, a bajor &nb…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

davidmoyes 2008.07.01. 14:16:11

Nekem -egyébként -nagyon szimpatikus volt ez a német válogatott "Jogi" Lőwöstül, Lahmostul, Schweinistül. Nagyon szerethető válogatott.
Istenem!! Nekünk lennének ilyen "most nem sikerült, de" ezüstjeink, bronzaink.

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.07.01. 14:24:20

jut eszembe. Jo hogy heinrich felvetette Trochowskit....mert szerintem vele, meg egy Schweinteiger-podolskival felällo offenziv kp sokkal jobb lett volna...egy Ballack-Frings dupla 6ossal kibiztositva.
Na ..Majd legközelebb irok Löwnek :]

davidmoyes 2008.07.01. 14:27:29

Basti!
Mit szólnál a kétcsatáros játékhoz?
Ha már felhívod...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.01. 14:30:19

Szerintem meg egy hagyományosan mázlista (mások szerint lebírhatatlan akaratú) csapat a német, amelyik arra mindig képes, hogy elröfögjön a döntőig (most a legnagyobb mázlijuk a törökök egyenlítése volt a horvátok ellen, mert az "árpádkockások" már az elődöntőből hazaverték volna a nyemeceket). De amíg a mázli mellett voltak, Beckenbauer, Mattheus vagy Sammer és Gerd Müller, Völler vagy Klinsmann-szintű klasszisaik, addig tudtak nyerni is. Azóta meg szép, hogy kikapnak az aktuális torna legjobbjától Brazíliától (2002) és Spanyolországtól.

A cikk korrekt eltekintve egy apróságtól: "két nyolcaddöntőt (vs. Bulgária, Horvátország)" -ezek negyeddöntők voltak.

davidmoyes 2008.07.01. 14:31:56

Nekünk lenne ilyen mázlink, vagy lebírhatatlan akaratunk..
Szar játékkal, szar tornán Magyar EB győzelmet akarok!! :)

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.07.01. 14:37:00

popp,
fokozottan vicces azt mondani egy csapatra, hogy mázlija van, mert nem került össze A-val, csak A legyőzőjével, B-vel, pedig A megverte volna őket, de így játszhattak az A-t megverő B-vel a szemét mákosok.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.07.01. 14:38:33

"hogy heinrich felvetette Trochowskit....mert szerintem vele, meg egy Schweinteiger-podolskival felällo offenziv kp sokkal jobb lett volna..."

Podolskit el kéne felejteni kpályásként.

(Klosét meg kezdőjátékosként.)

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.07.01. 14:38:50

jaja popp! tudjuk! ezeknek a szemet nemeteknek mindig mazlijuk van..föleg mostanäban 2002, 2005,2006,2008 ... valahogy a dobogoig mindig elmazliznak. (az ujonnan alkotott szavakra copyright-ot kerek :))
Typisch ungarische Mentalität: a teljesitmeny nelküli szapulja azt aki teljesitett. Kedves popp: a tenyek makacs dolgok: olaszok(köztük a Roma jätekosai :)), franciak, angolok portugälok sehol...ellenben nemetorszäg ott volt a döntöben. A többi üres locsogäs....oszt jonapot! 8)

davidmoyes 2008.07.01. 14:46:18

"Podolskit el kéne felejteni kpályásként. "
Pontosan!

Titi120 2008.07.01. 14:49:25

Na persze, a mázli Nationalelf ...

Vagy csak a memória rövid.Például a 2000 -es EB csoportbeosztására emlékszik valaki ? Mert éppenséggel az akkori "halálcsoportnak" tituált négyesbe kerültek Angliával, Portugáliával, és egy az ideinél sokkal erősebb román válogatottal.
Más kérdés, hogy az akkori Ribbeck - féle csapat holt gyenge teljesítményt nyújtott és ezért pottyant ki, de hogy mázlijuk nem volt az tuti.

De vissza lehet pillantani arra is, hogy 96-os EB - n kik voltak a németek ellenfelei ...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.01. 14:50:12

Az viszont tutti, hogy ellenünk alapozták meg ezt a mázli/lebírhatatlan akarat királyságot még 1954-ben.

Mocsing, kicsit félreértettél én csak arra utaltam volna, hogy Horvátország egy már legyőzött csapatnak ment volna neki szinte legerősebb keretével az elődöntőben, míg így egy ezer sérüléstől és eltiltástól megtépázott török csapat ellen kellett játszani németeknek. Ez szerintem mázli( még úgy is, hogy nem tudjuk meg mi lett volna ha). De egy kilencvenkettedik percben szerzett győztes gólban is van némi szerepe a németekkel kacérkodó Fortunának, mint ahogy abban is, hogy Ballack lökését nem vette észre a spori a portugálok elleni harmadik gólnál.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.01. 14:53:59

Basti a logikád alapján: a világbajnoki címvédője Olaszország, míg az Európabajnok Spanyolország - a többi üres locsogás ;-).

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.07.01. 14:58:49

popp, igy van!

...lättäl tölem, olyan mondatot, hogy "mi lett volna ha befujjak valamelyik törpenövesü spanyol kpälyäs kezezeset" - Nem! mert ez legaläbb akkora ostobasäg, mint hogy a nemeteknek mindig mäzlijuk van :)

Ramon Serrano 2008.07.01. 15:00:24

Engem a dontoben nyujtott jatek borzasztott el legfokepp, ilyen motivalatlansagot ritkan latni a Nationalelf-tol. Egy-ket olyan koztorvenyes zseni (by Heinrich) hianyzik toluk, akik regen siman meccseket dontottek el. A maiak valahogy tul jo fiuk, nincs bennuk a Matthaus, Moller, Effenberg stb-fele, egyebkent meltan utalt vaganysag.

A 18 ev, 3 donto, 1 trofea dolog szerintem nem veszes, hisz nezzuk csak:
Franciak: 84-06 - 3 donto, 2 gyozelem, 22 ev, elotte meg az EB kivetelevel a nagy semmi.
Olaszok: 82-06 - 3 donto, 1 gyozelem, 24 ev, elotte a VB kivetelevel 50 evig semmi.
Angolok: Rossz vicc - 1 donto nagyapam idejeben
Hollandok: 88 ota donto sem
Spanyolok - no comment

Szoval itt a magas lec esete all fenn, bar ketsegtelen, hogy a nemet hagyomanyok tukreben nem eppen bizalomgerjeszto a kozelmult.

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.07.01. 15:03:41

popp, ezeket mindig meg lehet közelíteni a másik irányból is, pl akkor a németekben ott dolgozott volna a revans vágya a horvátok ellen, h csakazértis stb.

ezt a mázli kérdést meg sosem értem igazán. fogadjunk már el valami mázli-rangsort. hosszabbításban lőtt gól, tizenegyesekkel továbbmenni, ellenfél kihagyta a tizenegyest, ellenfél hosszabbításban ziccert hibázott, ellenfélnél eltiltottak, ellenfélnél sérültek, ellenfélnél sérültek és eltiltottak, jöhet a többi is, csak bátran. mindenki írjon preferencia sorrendet, mi a nagyobb mázli.

csak hogy tudjam, ha az én csapatom lő egy hosszabbításos gólt, akkor beszólhatok-e annak, akinek a csapata ellen Mutu 11est hibázott.

ballack lökése? Lahmot is visszarántotta torres, csupán nem volt annyi esze, h elessen, de akkor se biztos, h befújták volna. ezekkel butaság jönni sztem.

heinrich · http://nst.blog.hu 2008.07.01. 15:07:26

Az elmúlt 18 év szimbolikus taglalása csak annak szólt, hogy a mániákusan citált közhelyek ellen tiltakozzak.

Nem kell szégyenkezni azóta sem, sőt - csak ez már egy teljesen más csapat, a velük kapcsolatos szakértések döntő többsége meg leragadt a 20 évvel ezelőtti állapotoknál, pont úgy mint a komplett labdarúgásunk...

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.07.01. 15:09:02

mocsing!

szerintem näluk ez valami alaptezis, hogy nemet gyözelem=mäzli. A nationalelffel szembeni zsigeri ellenszenvükre probälnänak logikus, esszerü magyarazätot talälni... de hät csak erre a homälyos mäzli faktor dumära fussa a tudomänyuk, nem többre..

davidmoyes 2008.07.01. 15:23:16

"Nem kell szégyenkezni azóta sem, sőt - csak ez már egy teljesen más csapat, a velük kapcsolatos szakértések döntő többsége meg leragadt a 20 évvel ezelőtti állapotoknál, pont úgy mint a komplett labdarúgásunk..."
Tökéletesen egyetértek!

mickeyknox 2008.07.01. 15:29:26

azt nem értem, hogy bírták lahm-ot berakni a dream team-be uefáék. oké, hogy lőtt egy fontos gólt, meg kell német is az álomcsapatba, de nem emlékszem egy olyan meccsükre sem a németeknek, ahol igazán jól és magabiztosan játszott volna. nagyon sokszor elmentek mellette. esetleg a barca-ban még kikupálódhat.. :) ja, hogy ballack is benne van?!?!? ojjé

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.07.01. 15:30:59

detto!
Ez mär egy mäsik nemet csapat, amely az elmult VB ota markäns jeleit mutatja a vältozäsnak. Bär igaz, ami igaz...olykor azert meg rä lehet ismerni a korabbi nemet välogatottra...de szerintem is jo utän haladnak, s köszönik szepen jol vannak.
Mi magyarok meg itt köpködhetünk a mocsärbol...

davidmoyes 2008.07.01. 15:35:02

Azt is gondolom, innen a mocsárból (he-he), hogy hihetetlenül sűrű a mezőny így a mieinknek is van esélye, kijutni a VB-re és ott alkotni valamit(Nem kell nagy dologra gondolni).
Változatlanul fenntartom(köpjetek le, alázzatok meg), hogy a "német" csoportból horvátok és a lengyelek helyén is továbbmentünk volna ezzel a csapattal.

the real 2008.07.01. 15:48:10

Én csak irigylem az álomvilágod...

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.07.01. 15:49:09

davidmoyes,
a lengyelek nem mentek tovább a csoportból, ennek okán a helyükön nem mentünk volna tovább.

nagyon jó, hogy mindig elmondjuk, a gynegébb cspaatok helyén mekkora jó lett volna a csatárnélküli válogatottunk, de egyszer vérge annak is örülnék, ha mi lehetnénk a pofozógépek a tornán, akit mindneki kiröhög. ahhoz először ki kéne jutni.

davidmoyes 2008.07.01. 15:51:50

Európában van még néhány csatár nélküli válogatott...
Csak azt akartam mondani,pl. hogy a továbbjutó, néhol ajnározott horvátok egy jó meccset játszottak..

davidmoyes 2008.07.01. 15:52:33

a csoportban. Így értem.

davidmoyes 2008.07.01. 15:53:37

mocsing,
Úgy értem a helyükönt, hogy mi legyőztük volna ezt az osztrák válogatottat, de akár a horvátokat is..

mocsing · http://nst.blog.hu 2008.07.01. 16:03:51

a horvátok egy jó meccset játszottak? hm. az ebn igen. meg kéne szerintem érteni, hogy az ebn szereplő válogatottak (kivéve nyilván a rendezőket) nem csak az ebn nyújtott teljesítménye minősíti abból a szempontból, hogy az ebre ki nem jutott csapatokhoz képest milyen játékerőt képviselnek.

a horvátok egy jó meccséről annyit, hogy ahhoz kellett előtte játszani soksok jó meccset előtte, pl anglia és oroszo előtt megnyerni a seélejtezőcsoportot. szerinted erre képes lett volna a maygar csapat? (esetleg a csoportnegyedik izrael és az ötödik macedónia szintjét kéne magabiztosan túllépni.)

nem tudom, miért akkora dicsőség, hogy az ebre nyilvánvalóan nem való (akárcsak Mo), magasan leggyengébb osztrákokat megvertük volna. ha kijutottak volna, se lenne értelme erről beszélni, így meg...

a horvátokat pedig nem vertük volna meg.

caralho voador 2008.07.01. 16:06:58

A németek igazán idegesítô tulajdonsága az, hogy mindig jóval többet érnek el, mint amennyit megérdemelnének, amennyi képességeik alapján kijárna nekik. Egy-egy jó eredmény kifuthat egy csapatnak, na de zsinórban, évtizedek óta?! Igaza volt Bozsiknak a döntô után, ezen az eb-n a németeknél legalább 3-4 (inkább több) jobb csapat volt. Orosz, holland, olasz, török, portugál (ez utóbbi kettôt verték, de képességek alapján nyilvánvalóan mindkettô elôttük jár), sôt, ha a kereteket megnézzük, a franciák is (más kérdés, most mit produkáltak). Mázli? Csak néhány momentum, ami így hirtelen eszembe jut: 96-os eb döntô, aranygól, megvan? Bierhoff gyenge, szar lövése - patt egy védô - patt kapus - patt kapufa - bevánszorog. 2002: a teljes egyenes kieséses szakasz. Mostani elôdöntô: 3 db német kapuralövés, ha jól emlékszem, úgy 15 a török b-c sortól, köztük 2 kapufa, az eredmény ismert.
A bírókkal sem állnak mindig hadilábon (lsd Sammer kétkezes lökése a horvátok elleni gyöztes gól elôtt 96 negyeddöntô vagy most Ballacké a portugálok ellen, esetleg Janckeré a 2001-es bl-döntôben, 2002 Frings kezezése a gólvonalon az amik ellen).
Szóval csak az bosszantja az embert, hogy rakkolásból még mindig meg lehet élni, és látunk remek gárdákat, akik ennek a felét sem érik el.
Mondom mindezt annak dacára, hogy az utóbbi évek nationalelfje sokkal jobb focit játszik, mint a korábbiak. (a szerethetô szót leírni egy olyan csapattal kapcsolatban, ahol Ballack, Lehmann vagy Disznóemelô játszik azért erôs) De ez még mindig nagyon kevés nekem, és asszem sokaknak, akik igazán szeretik a látványos futballt.

rexford 2008.07.01. 16:07:58

Davidmoyes, nem köpünk le, nem alázunk meg, nem ütünk agyon, de odadobunk egy követ, a büdös úristenit neki!

davidmoyes 2008.07.01. 16:08:52

"a horvátokat pedig nem vertük volna meg." Ezen a mondaton kívül :) egyetértek. Szerintem sem dicsőség, csöppet banális inkább. Sokkal (aránytalanul)nehezebb végigcsinálni egyselejtezőcsoportkört(pl:40ezer örjöngő dán előtt nyerni Koppenhágában mondjuk) mint esélytelenül szorongatni a nagyokat egy-egy meccsen.
A véleményemet a "mi is lehetnénk házigazdák" gondolatkörre építettem.

davidmoyes 2008.07.01. 16:10:02

Kálmán "büdös úristenit neki" bá'!!
Maga is itt?! Pár szót az utánpótlásnevelésről? :D

rexford 2008.07.01. 16:12:24

Mé, há hol máshol lennék, mint a szakértők között? Itt a pár szó: fogjunk össze, gyerekek!

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.07.01. 16:12:52

"de egyszer vérge annak is örülnék, ha mi lehetnénk a pofozógépek a tornán, akit mindneki kiröhög. ahhoz először ki kéne jutni. "

ugy hallottam Platiniek nagyon pattognak az lengyel-ukrän Eb elökeszületenek "fergeteges" sebessege okän...csak aztän nehogy a vegen megis mi...(na inkäbb nem folytatom, mert nem szeretnek röhejes lenni..bär lelki szemeimmel mär elkepzeltem, ahogy torghellet kiällitjäk az Eb elödöntöjen, mert lerugta mertesacker fejet ;))

davidmoyes 2008.07.01. 16:14:04

Frappáns Kálmán bá!!
mint mindig.. :)

davidmoyes 2008.07.01. 16:15:09

Már a csoportmeccsek során 5 meccses eltiltást szedne össze.
Vagy még inkább előtte egy barátságoson...

rexford 2008.07.01. 16:16:56

Basti, fiatal barátom! Miért is ne, hiszen épülnek a stadionok és a szállodák, ahogy annak idején - több alkalommal is - megígértük.

Paul Newman Jr. 2008.07.01. 16:18:00

'A németek igazán idegesítô tulajdonsága az, hogy mindig jóval többet érnek el, mint amennyit megérdemelnének, amennyi képességeik alapján kijárna nekik.'

Van benne igazság, szó se róla.

De akkor abban is, hogy a következő VB-t a freestyle válogatott nyeri brazília előtt? Kinek a hibája, hogy egy csapatsportban rengeteget számít az egységesség és a mentalitás?

Mindenki ezzel üti a németeket, pedig nem a 'minden meccset meg akarunk nyerni' panel a Sport alapja?

Az ellenfelek beszari balfaszkodása, meg a 'megteszünk mindent, aztán meglátjuk mire lesz elég' mentalitása legalább ennyire idegesítő.

rexford 2008.07.01. 16:21:45

'A németek igazán idegesítô tulajdonsága az, hogy mindig jóval többet érnek el, mint amennyit megérdemelnének, amennyi képességeik alapján kijárna nekik.'

Az egyszemélyes német kosárválogatott is jó példa erre.

2008.07.01. 16:26:28

"A németek igazán idegesítô tulajdonsága az, hogy mindig jóval többet érnek el, mint amennyit megérdemelnének, amennyi képességeik alapján kijárna nekik"

E szerint a logika szerint nem megérdemelten vertük az olaszokat barátságos meccsen 3-1-re, mert sokkal jobb játékosaik vannak. Amit a németek elérnek, azért tesznek is, ha pedig ezt úgy viszik véghez, hogy ellenfeleik jobb képességei alapján még esélyesebbek is náluk, akkor különösen nagy szó és annál inkább becsülendő, hogy ennek ellenére felülmúlják őket.

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.07.01. 16:33:32

"A németek igazán idegesítô tulajdonsága az, hogy mindig jóval többet érnek el, mint amennyit megérdemelnének, amennyi képességeik alapján kijárna nekik"

Mint amennyit a megerdemelnenek? MEGaLOL XD
Amugy azt ki döntene el, hogy ki mennyit erdemelne?

ja hogy akepessegek alapjän...aha, Jah igy mär mindjärt franko, ertem. Nem is kell akkor EB-t rendezni, hanem lepontozzuk az egyes välogatottak jätekosait, osztunk szorzunk, gyököt vonunk es akkor kihirdetjük, hogy ki a franko legjobb, aki megerdemli a kupät...EB, VB stb letudva. Jo ötlet...igy meg a magyar välogatottnak is lenne eselye. tudniillik nem kell tetmeccset jätszania. :-)

davidmoyes 2008.07.01. 16:43:09

Látom, bedobtam a követ a vízbe..

Strigo 2008.07.01. 16:51:51

Az elődöntőben életemben először próbáltam a német válogatottnak szurkolni, a tényleg mázlista törökök ellen. Hiába hangoltam frankfurti levessel, rammsteinnal meg becks sörrel, az első török kapufát már sajnáltam, hogy nem lett gól, a végén pedig szomorúan vettem tudomásul, hogy ismét beküzdötték magukat a döntőbe.

caralho voador 2008.07.01. 16:58:54

Azért az, hogy valaki nem érdemli meg (ergo szarul játszik+mázlija van) plusz még szar játékosai (értsd: a többi résztvevôhöz képest, nem Vanczák Vilihez viszonyítva) is vannak, ennek dacára állandóan nyer, de legalábbis ott van a spicc közelében, így együtt adhat táptalajt némi morgólódásnak, nem, Basti?

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.07.01. 17:26:05

Amúgy szerintem a németek azért ilyen jók és kitartóak a végsőkig, mert a fekete nacijukban nem látja az ellenfél, ha összefossák magukat és nem kap vérszemet...

Basti. · http://borgatya.hu/ 2008.07.01. 17:38:19

"Azért az, hogy valaki nem érdemli meg (ergo szarul játszik+mázlija van) plusz még szar játékosai (értsd: a többi résztvevôhöz képest, nem Vanczák Vilihez viszonyítva) is vannak, ennek dacára állandóan nyer, de legalábbis ott van a spicc közelében, így együtt adhat táptalajt némi morgólódásnak, nem, Basti? "

de :)) jao van, ugy van! reszemröl lezärva a vita.
Max akkor folytatotm, ha maga Merkel dijazna a nationalelf becsületeert tett kimagaslo eröfesziteseimet, pl egy jelkepesen magas összeggel :))

Ramon Serrano 2008.07.01. 17:48:53

"A németek igazán idegesítô tulajdonsága az, hogy mindig jóval többet érnek el, mint amennyit megérdemelnének, amennyi képességeik alapján kijárna nekik"

A multkor lattam a 94-es VB-rol a spanyol-nemetet, ahol sikerult a Moller-Hassler-Sammer-Matthaus-Effenberg kozeppalyaval kiallniuk. Ehhez kepest eleg szegyenteljesen bucsuztak a tornatol, holott a kepessegek alapjan siman dontozniuk kellett volna, vagy eppen nyerni.

Lencse. 2008.07.01. 18:12:06

mocsing!
"csak hogy tudjam, ha az én csapatom lő egy hosszabbításos gólt, akkor beszólhatok-e annak, akinek a csapata ellen Mutu 11est hibázott."
Kurvajó hozzászólás. :D
Zavar engem is ez az állandó kötekedés, az eredmények megkérdőjelezése. Szerintem el kéne fogadni: a meccsek 9x százalékán egyszerűen az a csapat nyer, amelyik megérdemli a győzelmet. A szabályok ilyenek: az esetek többségében ez nem egy nagy gólarányú győzelem , de attól még lehet teljesen megérdemelt. (de itt pl. a holland-olasz 3:0-t is sokan kétségbe vonták.)

heinrich: Jó az írás, de van benne egy olyan helyesírási hiba, ami kommentekben is nagyon fáj, de ha postban látom, már szóvá is teszem. Könyörgöm, a Portugálokat írjuk már kisbetűvel!

Ballackot hiba volt betenni, ez a játszik-is-meg-nem-is állapot senkinek nem használt. Előző nap be kellett volna jelenteni, hogy "Fiúk! Michael holnap nem játszik, nélküle kell nyernetek. Tépjétek szét őket!" Persze ezek az okoskodások csak annak figyelembevételével érvényesek, hogy a spanyolok egyszerűen kibaszott erősek voltak, tehát itt utólag sem lehet győztes receptet mondani.

A szitu erősen emlékeztet az idei női kézilabda BL-elődöntőre. Az első meccsen a Görbicz nélkül felálló Győr szárnyalt, a visszavágóra a járni is alig képes Görbét betették a csapatba, nem ment neki a játék, viszont cserébe a többieket is lenyomta a pályáról, ki is estek.

Lojzi_ 2008.07.01. 18:16:05

Milyen hülyeség ez a szar játék duma?
Vegyük sorra.
1. Lengyelország ellen nem volt rossz a játék. Magabiztos, lendületes csapatjáték két góllal és egy tökéletesen megfogott lengyel támadójátékkal.
2. Horvátok ellen rosszak voltak. Ki is kaptak.
3. Osztrákokat udvarias vendégek módjára csak annyira verték meg, amennyire szükséges. Itt lehetett volna villantani, látszott is rajtuk, hogy negyedgőzzel játszanak, de az elmúlt tíz EB leggyengébb csapatát megalázni nem egy nagy erény, hova rohanjanak. Lehet fanyalogni, de a világ nem Fifa 2008, hogy akit tudok, azt legyalulok 10:0-ra.
4. Portugália. Ezt mindenki elismeri, hogy nagy meccs volt, Ballack gólja pedig teljesen szabályos volt, ezt egyetlen normális (nem latin) bíró sem fújja le. Egyébként is csak akkor álltak vissza a németek, mikor kettő volt az előny, így kár számolgatni, hogy mi lett volna, ha. Semmi. Ha a bíró lefújja, akkor még egyszer fel kell ívelni fejre Klosénak.
5. Törökország. Az EB egyik legjobb meccse volt fordulatos sok góllal. Jó meccs két jó csapat között értelmezhető. A három kapuralövés pedig nem csak három helyzetet jelent, de ehhez nyilván nem kell egyetem.
6. Spanyolország jobb volt. A bután bekapott gólig viszont volt jónéhány német lehetőség. A gól után más meccs kezdődött, ehhez kevesek voltak. Bár halkan hozzáteszem, hogy Alonso beállása előtti 10-15 percben igen jól játszottak, csak Aragones jól, Löw meg rosszul cserélt.
Tehát objektive egy meccsért lehet őket fikázni, amit el is vesztettek.
A többieknek hány rossz meccsük volt?
Egy rossz meccse sem volt Spanyolországnak (bár az olaszok ellen nem játszottak látványosan...), egy rossz meccse volt Hollandiának, Horvátországnak, Portugáliának, csak azok már nem csoportmeccsek voltak és két rossz meccse volt Oroszországnak. A többiekkel kár is foglalkozni.
Franciaország? Olaszország?

Lojzi_ 2008.07.01. 18:19:31

Ja és még egy kérdés...
Előny, vagy hátrány, ha egy csapatnak több mérkőzésen is majdnem minden kapura tartó lövése gól?

IronRock 2008.07.01. 18:23:12

"A németek igazán idegesítô tulajdonsága az, hogy mindig jóval többet érnek el, mint amennyit megérdemelnének, amennyi képességeik alapján kijárna nekik"

Hát erre reagálnom kell nekem is. :-) Ha csak ezt nézzük, 4 éve a görögök nem lehettek volna EB-győztesek. De még volna pár ilyen eredmény az EB-k VB-k történelmében. Pl. a dánok 1992-es EB-győzelme is ilyen, mert arra hogy a strandról beugorva (volt olyan dán játékos, aki 13 órát autózott haza, amikor nyaralása közben kapta a telefont hogy mégis mehetnek a jugók helyett) nyerték meg a tornát, senki nem számított. Pedig annál a dán csapatnál is voltak jobb képességűek, akár az általuk 11-esekkel kivert hollandok, vagy éppen az 1990-es VB-győztes gárdára épülő németek a döntőben.
A németeknél most azzal kell megküzdeni, hogy míg 12-18 éve volt Matthaus, Völler, Klinsmann, Hassler, Möller, Bierhoff, Reuter, stb. addigra ma "be kell érniük" Ballack-al, Frings-el, Podolski-val Schweini-vel (bár ők ketten még felkapaszkodhatnak arra a szintre ahol az elődök voltak), Klose-val, Gomezzel... Ugyanakkor a Nationalelf-el szembeni elvárások nem csökkentek, a múlt is mindig erre kötelezi őket, mert hiába nem nyertek válogatott szinten 12 éve semmit, azért 1-2 kivételtől eltekintve (1998-as, 2000-es EB de ekkor ment végbe a generációváltás muszájból, valamint a 2004-es kínos bukta), csak eljutottak a döntőig, elődöntőkig. És lehet emlegetni a mázlifaktort, de arra kevesen fogadtak volna, saját szurkolóik sem, hogy a 2002-es VB-n a döntőig jutnak. Míg a nagy esélyesek vagy kiestek korábban, vagy a csoportból se jutottak tovább. Mázli? Nem feltétlenül...mert igaz, hogy ennek a német csapatnak nincsenek olyan képességű játékosai mint az ellenfeleknek, de van (illetve kellene lennie) küzdeni tudás, elszántság, hajtás a végsőkig.
Lőw-nek nem lesz könnyű dolga: azt nyilatkozta, tanult a spanyolok elleni meccsből, de remélem nem azt a stílust akarja ráerőltetni a német csapatra, mert ehhez nincsenek meg a megfelelő klasszisai. A németeknek inkább meg kellene tanulni alkalmazkodni és hatékonyan játszani különböző stílusú csapatok ellen, mert ezen az EB-n bebizonyosodott, hogy csak egyféle taktikát tudnak játszani, ha meg azt az ellenfél nem hagyja vagy nem vezet eredményre, szenvednek, és nincsenek már akkora egyéniségek a csapatban (vagy szar formában vannak), akik egy-egy egyéni villanással ilyenkor eldönthetnék a meccset. Ha Löw ezt véghez tudja vinni (plusz megszabadul pár olyan játékostól aki alkalmatlan erre vagy akár csak arra is hogy német válogatott legyen), továbbra is számolni kell komolyan a német válogatottal.

megmondó 2008.07.01. 18:24:02

előny akkor ha mondjuk tízszer rálőnek. de ha háromszor lőnek összesen, azt szar focinak hívják. ha háromszor eltalálják és abból három gól van, azt meg ordas mázlinak.

Lojzi_ 2008.07.01. 19:06:39

Szeretnék olyan szar focit játszó csapatnak az edzője lenni, aki három olyan szar kapuralövést produkál egy meccsen, mint a németek az elődöntőben.
Volt Schweininek az a csúnya perdítése, amikor Podolski az alapvonal mellett végigsétálva várta a buszt, de mivel nem jött ezért megpróbálta beadni. Ekkor megbotlott egy fűcsomóban (csúnya mozdulattal természetesen), és így a fejre szánt beadás csak térdmagasságban érkezett. A csapattárs meg is próbálta rondán betérdelni a kapuba a labdát, de annyira ügyetlen volt, hogy véletlenül külsővel pördítette meg nem is nagy erővel és így a labda nagyon rondán lett védhetetlen.
Másodszor a mákos németek egyik céltalan beívelése fejbetalálta a csúnyafejesek mesterét Klosét, aki egyébként csak azért ugrott fel félemelet magasságba, mert látta, hogy a kivetítőn a világszép török kapust mutatják, aki tőle két méterre a sminkjét igazgatta. Na, gondolta a ronda német, most jól felugrok, hogy tönkretegyem a tévénézők szórakozását. Nem is sejtette, hogy a Nagy Bécsi Vihar miatt terve meghíusul. Ráadásul pechjére még az a pontatlan beadás is fejbetalálta és mire magához tért volna a többiek kicsiarakást játszottak rajta, természetesen brusztolva és érzelemmentesen.
A harmadik már a végén volt, amikor Lahm megpróbálta kiszöktetni a társát a leshatáron, aki természetesen nem tudta átvenni a labdát, ami valahogy - rondán - lepattant róla a mélynövésű és csúnya balhátvéd elé, aki egy szerencsétlen focigyilkos mozdulattal megpróbált ugyan elugrani, de már késő volt. A labda találkozott a lábával, és borzasztóan, rettenetesen vágódott a hálóba, mintha nem is labda lenne, hanem gép.
Ekkora ordas mázlik miatt híusult meg Schweinsteiger szerződése a magyar bajnok MTK-val, mert ők igazából nem olyan játékost keresnek, aki egy lövésből egy gólt lő. Az MTK lelkes közönségét ki kell szolgálni és csak a 24. lövés után ér belőni a labdát, mert különben visszaesik a nézőszám, és akkor ki tartja el őket? Talán Várszegi Gábor?

Hitchiker 2008.07.01. 19:35:40

azért abból az ordas nagy mázliból már visszavettek a németek szerintem... hol vannak már a 70-es 80-as évek ahol a vb-eb eredménysoruk valahol az 1. és a 2. hely között ugrált folyamatosan. mostanában már becsúszik néha egy 3.-ik hely, "negyadjisten" ahogy mondtátok, még az a szégyen is hogy nem jutnak tovább a csoportból és 12 évig nem nyernek semmit... látjátok feleim így múlik el a világ dicsősége... szomorú... (egykönnycseppetelmorzsol)
megjegyzem mindez azért van hogy mi egy szerethető német válogatottat lássunk ami igaz hogy nem nyer mindig de legalább szépen veszít (mikorhogy)
már előre rettegem azt a pillanatot amikor egy szépen játszó német válogatott kap majd még pár klasszist is és így verik majd tönkre a világot ahogy linekker lassan már misztifikálódott mondása előre vetíti
(és nem mellesleg a TI vagyis az nst-ek előre beígért német focinak pozitív jövőképet sugalló posztja is amit már én is tűkön ülve várok... bár akkor csalódnék ha az is szerepelne az indokok között hogy most a németek jönnek nemzetiségi bl-döntő játszással mert a többi hagyományos nagy liga már megtette amit megkövetelt a haza)
bár... úgy legyen :D

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.01. 19:56:50

"hogy az ebre nyilvánvalóan nem való (akárcsak Mo), magasan leggyengébb osztrákokat megvertük volna" (mocsing)

Aki ilyet leír, az nem látta az Eb-t. Az osztrák-lengyel meccs reális eredménye kb. 5-0 lett volna. Az osztrák-horváté mondjuk 3-1.

Mármint, ha Ausztriának legalább egy épkézláb csatára lett volna.

Amúgy (pl. a görögökkel és a franciákkal ellentétben) sógoraink egyáltalán nem vallottak szégyent.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.01. 20:02:23

A németekhez annyit: pont azért szertjük (vagy utáljuk) őket, mert mindig kihozzák magukból a maximumot. Meg lehet bízni bennük. Ha a tudásuk nem is a legnagyobb, csalódni biztosan nem fogunk bennük. Ők odateszik magukat.

megmondó 2008.07.01. 20:10:55

oh lojzi. a török - német valóban az eb legjobb meccse volt, mert izgalmas volt, és a németek egy kicsivel voltak csak jobbak. a török b csapatnál. még jó hogy így alakult, képzeljük csak el hogy az ifi csapat ellen micsoda vérengzést nyomtak volna pölö. :(

Lojzi_ 2008.07.01. 21:08:47

A török "B" csapat is 11 játékosból állt, akik bizonyítani akartak és kettőzött erővel küzdhettek minden komoly felelősség nélkül, mert senki nem várt tőlük győzelmet, sőt sokan még tisztes helytállást sem.
A törökök hiányzói ráadásul nem jelentettek oly nagy érvágást, mert azok sem voltak éppen világklaszisok, akik nem játszhattak. Nem lehet valami nagy teher pl. Emre Asik helyén játszani és nála jobb teljesítményt hozni. Talán Nihat volt a leginkább hiányzó ember, de Altintop ott volt és kényszerből olyan poszton játszatta Terim, ahol tényleg jó.

Az osztrákokat én nem láttam ilyen rózsásan. Pont az volt a bajuk, ami a magyaroké is lenne, ha a rendező jogán kijutnánk egy világversenyre.
A lelkesedés, meg a szív vitte őket, mégiscsak életük első és utolsó EB-je, de a kapu előtt ez már kevés volt. Aki hetente kétszer nincs rákényszerítve, hogy minden apró lehetőségből gólt szerezzen, az az EB-n sem fog varázsolni.
Ha valaki közel volt a továbbjutáshoz, az Svájc volt. A törököket és a cseheket kis szerencsével megcsíphették volna és akkor a portugálok nem félválról mennek ellenük, hanem csoportdöntő lett volna, ráadásul hazai pályán.

poisson rogue (törölt) · http://atjeffs.blog.hu 2008.07.01. 21:16:33

Az osztrákok tényleg nem szerepeltek le, de még a svájciak sem, noha mindkét gárdának meglehetős balszerencséje volt. Egyébként ezek a bandák is kihozták magukból a maximumot és egy kis szerencsével lehetett volna ebből elődöntő is.

pillez54 2008.07.01. 21:41:01

aki itt leszerepelt az görögország, nem mondom azt, hogy a 4 évvel ezelőtti diadal nem volt megérdemelt, de a mostani szereplés az kudarc volt

davidmoyes 2008.07.01. 22:07:59

"Aki ilyet leír, az nem látta az Eb-t. Az osztrák-lengyel meccs reális eredménye kb. 5-0 lett volna. Az osztrák-horváté mondjuk 3-1.

Mármint, ha Ausztriának legalább egy épkézláb csatára lett volna.

Amúgy (pl. a görögökkel és a franciákkal ellentétben) sógoraink egyáltalán nem vallottak szégyent."
Valami ilyesmit akartam írni, még századokkal ezelőtt.
Kösz Csöncsön.

ShanklyGates 2008.07.01. 22:18:58

Nincs sok oka még a kamionosbajusz, seggbevágó short + szandál zoknival generációnak se a fanyalgásra. Én hülye, 2000-ben az EB-n szentül hittem, h egy éra véget ért a fociban, a harmadosztályú honosítottakhoz forduló németek akkora történelmi léptékkel is jelentékeny gödörbe kerültek, h több évtizedes futball-nihil borul az országra.

Tévedtem, megtalálták a másodosztályú honosítottakat és darálnak tovább.

davidmoyes 2008.07.01. 22:25:17

Mint ahogy a portugáloknál is mindíg lesz egyörök vesztes aranygeneráció.. Az élet így menne tovább?

Oarbeaskoa 2008.07.01. 23:30:34

az egy dolog hogy jobbak voltak a spanyolok, de a németeknek még elképzelésük sem volt hogy mit kell csinálni, mivel kell probálkozni a spanyolok ellen. Gomez a lengyelek elleni meccsen első gólnál, ha jól rémlik ő ugratta ki Kloset aki gólpaszt adott azután.
Jó EB volt. A jó játék, a kreativitás, az akarat győzött.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.01. 23:37:16

@davidmoyes:

Igazán szívesen. :-)
És akkor még nem is említettem (legalábbis most), hogy az osztrákok összesen három gólt kaptak az Eb-n: egy irdatlan nagy szabadrúgásgólt, egy lesgólt meg egy 11-est.

Összehasonlításul: Görögország 1-5-ös, Franciaország 1-6-os gólkülönbséggel esett ki, pedig ellenük nem történt sorsdöntő játékvezetői tévedés.

Melyik csapat is nem való az Eb-re?

Lencse. 2008.07.01. 23:51:38

Csöncsön, nekem ez amúgy még mindig furcsa, hogy az osztrákok hogy úszták meg a kétszámjegyű vereségeket, ráadásul még szinte pariban is voltak az ellenfelekkel. A labda sikoltott, ahogy osztrák játékos közelébe jutott, látványos kihívásokkal küszködtek.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.07.02. 00:10:10

Lencse.:

Ezt hívják úgy, hogy lelkesedés, küzdőszellem, "akarati tényezők". Le a kalappal előttük.

IronRock 2008.07.02. 00:43:30

A labda sztem azóta sikoltott, mióta idióta és agyament tudósok valamelyik laboratóriumban megtervezték és ami még ennél is nagyobb baj: meg is alkották!! Akárcsak a 2006-os VB labdája...
Én nem tudom agyilag felfogni (biztos van olyan Adidas vagy Diadora termékmenedzser aki megpróbálna meggyőzni), miért is kell már intelligens focilabdát gyártani, mert ha az idő és a fejlődés így halad, legalább 2-3 kapus kell hogy megfogja a sima lövést....
Miért nem lehet csak szimplán olyan labdát gyártani, amelyik melegben-hidegben-esőben-szélben úgy viselkedik mint a közönséges labda, ha kapura lövik?? Semmi flikk-flakk a levegőben, kacsázás, stb, csak megy amerre rúgták?? Nem szeretném, ha a foci lassan arról szólna mint a Forma-1. Hogy ki képes jobb autót összerakni záros határidőn belül, valamint hogy kinek több a pénze erre. Márpedig könnyen lehet, hogy a dolgok idáig fajulnak..

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.07.02. 01:20:01

azt téllleg le kell szögezni, h a német küzdeni tudás az x részben a mázli, ügyesek ők, meg minden, nagy focikultúra, de hoyg nem érdemelték meg a 4közé jutást sem, az tuti.

pl 2éve megérdemelték volna az ezüstöt (az olaszok meg a bronzot:D), de idén egy jellemtelen focival botlottak be a döntőbe...ezeket a kuranyi, odonkorokat meg nem értem mit keresnek egyáltalán ott. jó a klinsit is rüheltem, de legalább ő tudott focizni.

a post meg télleg jó, főleg h heinrichnek vannak itt ilyen dolgai is: sportgeza.hu/futball/2008/eb/meccs/ger-esp/kozvetites/

érdemes végig olvasni ismét!:D

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2008.07.02. 01:22:45

ja igen, majd elfelejtettem, tapasztalatból mondom, hogy a németekre lehet pénzt rakni, na ezt szeretem bennük, mert a tippmix nem megy el rajtuk....

sörbarát 2008.07.02. 02:48:38

Nem értem ezt a nagy mázli dolgot...
Ezen az ágon is megvertek egy nagy favoritot: Portugáliát... Ha a németek a másik ágon lettek volna (mondjuk spanyolokkal helyet cserélve), és úgy jutottak volna döntőbe, akkor mindenki azon sírt volna, hogy bezzeg a favorit portugáloktól kikaptak volna, ezért van mázlijuk...
Törökök elleni meccs: német csapatnál meg kellene nézni, hogy a csapat nagy része melyik klubcsapatból van? Bayern München (Podolski, Klose, Schweinsteiger, Jansen, Lahm). Törököknél meg Hamit Altintop is ugyanott játszik (1 évig velük együtt edzett, játszott), tehát ismeri a játékstílusukat... másik meg, hogy egy 11es járt volna a németeknek és akkor már nem lett volna olyan szoros az a mérkőzés.

drani 2008.07.02. 10:12:49

teljesen OFF:
mivel jelenleg nincs a témába vágó bejegyzés, ezért ide írom: nagyon meg vagyok lepődve, Gallianinak azon kijelentésén, hogy nincs elég pénzük Adebayorra. Ilyet még nem hallottam Olaszországból. Szerintem ez jelzi a Serie A gazdasági lemaradását az angol-spanyol bajnokságoktól. Vajon ez azt jelenti, hogy Olaszo. másodlagos piac lesz a játékosokat tekintve? Ez elégé odabaszhat az európai kupákban az olaszoknak. (amúgy annak örülök, hogy Ade nem megy milánóba)

BruceWayne 2008.07.02. 11:25:54

drani: a milan mostanában igencsak olcsóskodik, nem tudom mennyire van ebben benne az hogy a legutóbbi 2 bajnokságban nem szerepeltek túl jól + hogy most nem lesz BL, de jegybevételek és közvetítési díjak + a BL-pénzek alapján kéne ott lenni elég zsének. olvastam én is hogy gyakorlatilag lemondtak Adebayorról, azt nem hogy miért de lehet van más oka is, úgy látszik a csatárt csak a pénzen kívül a még több pénz érdekli. de amúgy is botrányos mostanában a csapat játékosvásárlási politikája, szóval nem lepődök meg ezen, amíg nem változtatnak ezen addig meg is érdemlik

kroos 2008.07.02. 12:28:56

és a sheváért kapott 50 milla?

the real 2008.07.02. 12:57:49

Na, azért olyan alacsonyan sosem volt az euró/font kurzus, hogy 50millió euróba kerüljön Sheva.
És szerintem még jól is járnak, hogy nincs pénzük Adebayorra. Mi szükségük van rá?

kroos 2008.07.02. 14:25:42

sok csapatba beférne Ade.ha egyálltalán egy játékosról bezsélünk.
mi szükségük rá?????????
Gila-t eladták a dagi szabadlistán,maradt pippo ha marad.....+19éves patho.
SZOVAL????

the real 2008.07.02. 15:06:14

Pato lesz az.
Amúgy jött Borriello, ott van Paloschi, akár Kaká is. Bár ha nem jön sem Drogba, sem Sevcsenko, és Ronaldo sem kap szerződést, még igazad is lehet. Mindenesetre szerintem akkor is jól járnak, ha nem adnak ki érte ennyi pénzt.

dr. orter 2008.07.02. 17:41:07

sorbarat, a mázli arra vonatkozik, hogy adott esetben a C vagy a D csoportból tovább se jutottak volna. A döntőig két komoly ellenfelük volt, Horvátország és Portugália. Egyiktől úgy kaptak ki, hogy észre se lehetett őket venni, a másikat megverték. Ha a C csoportba kerülnek (Hollandia, Olaszország, Franciaország) szerintem nem jutnak tovább, ha a D-be (Oroszország, Svédország, Görögország) akkor neccesen, nem mutattak jobb játékot, mint a svédek vagy az olaszok, az oroszok és a hollandok pedig egyértelműen jobban játszottak.

kroos 2008.07.03. 08:09:55

,,ami a nagyképű könnyelmű argentin válogatott ellen elért siker "---ez elég erös .........könnyelmü? nagyképü?.....ahogy akommentátor mondta azon a meccsen maxi r. buktatásánál........,,ez csak németországban a németek ellen nem 11-es"

kroos 2008.07.03. 08:11:13

,,Ha megnézzük, hogy Anglia ki sem jutott, a holland-francia-olasz trióból pedig az elődöntőbe sem került senki - nem a Nationalelfnek van égető szüksége a poroltóra." ez nagyon ül

sörbarát 2008.07.03. 12:00:55

orter: épp ez az... amig a németek nem játszottak a portugálok ellen, addig a portugálok egyértelműen jobban játszottak mint a németeka csoportmérkőzések alapján, tehát a gondolatmenetedet folytatva ott sem jutottak volna tovább (mármint portugálok ellen)...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.03. 13:46:45

"A németek igazán idegesítô tulajdonsága az, hogy mindig jóval többet érnek el, mint amennyit megérdemelnének, amennyi képességeik alapján kijárna nekik." - iplasztikus megfogalmazás én is így gondolom, mióta az eszemet tudom.

"4. Portugália. Ezt mindenki elismeri, hogy nagy meccs volt, Ballack gólja pedig teljesen szabályos volt, ezt egyetlen normális (nem latin) bíró sem fújja le." - viccnek jó, megnevetettél!

dr. orter 2008.07.03. 22:17:24

sorbarat: a portugálok elleni meccs 1 db, épp ezt mondom, mázli, ha egy csapatnak a döntőig 1 db komoly meccset kell vívnia. Nekem nem úgy tűnt a másodikon, hogy ott bármit is meg tudtak volna csinálni. Ergo ha olyan csoportba kerülnek, ahol több komoly meccs van, necces már a negyeddöntő elérése is.

sörbarát 2008.07.03. 23:24:18

Háááát nem tudom, hogy olaszok jobban játszottak volna mint ahogy a törökök játszottak... Azt meg, hogy oroszok ellen milyen lett volna a végeredmény? Azt szerintem nem olyan sokára megtudjuk, ugyanis a németek és oroszok 1 csoportban vannak a VB selejtezőn... Addig meg a sok "ha" ugyis tárgytalan :). Tény az ami most volt a többi meg csak feltételezés...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.04. 07:48:27

"Háááát nem tudom, hogy olaszok jobban játszottak volna mint ahogy a törökök játszottak..." - attól függ mit veszünk jó játéknak, de abban biztos lehetsz, hogy olyan védelmi hibák nem fordultak volna elő az olaszoknál, mint a törököknél, ahogy Rüstü megabakiját sem követte volna el Buffon. Amúgy igazad van sok a feltételes mód.

dr. orter 2008.07.04. 09:15:48

Persze, hogy sok a feltételes mód. De a "tétel", amiről beszélünk az, hogy a németek nagyon könnyű ágon jutottak a döntőig. És ez kijelentő mód.

kroos 2008.07.04. 10:23:15

mint 2 évek az olaszok....ausztrália ukrajna.....

Grinya (törölt) · http://www.grinya.hu 2008.07.04. 11:01:35

Hogy én mennyire szánom azokat, akik még mindig csak az ilyen mázlifaktoron meg könyebb csoporton stb. tudnak rágódni...

kroos 2008.07.04. 11:13:12

szerintem van benne valami.2002-ben a németek döntöbe vezetö utja-paraguy-usa délkorea....
2006-ban az olaszoké volt könnyebb.ha mondjuk összefutnak akkor is spanyolokkal....ebben az ütemben...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.04. 11:34:23

orter, igazad van, de azt már az EB előtt tudtuk, hogy az AB ág a kevésbé sűrű. Ezzel együtt a németek azért csak legyőzték Portugáliát és ez igazi bravúr volt a részükről.

barnetta, arról már nem is beszélve, hogy 2002-ben olyan lehetségeses elődöntőbeli riválisokat csaltak ki a németek elől, mint Spanyolország vagy Olaszország. Persze az is igaz, hogy az akkor legesélyesebbnek tartott csapatok közül Argentínának és Franciaországnak már a csoportból sikerült kipottyani.

kroos 2008.07.04. 12:02:09

persze azt kell megverni akit kidob a gép.

MUfanatic 2008.07.04. 14:07:58

2002-ben olyan lehetségeses elődöntőbeli riválisokat csaltak ki a németek elől, mint Spanyolország vagy Olaszország.-
Hiába csalnak Dél-Koreának a bírok 2002-ben az olaszok ellen, ha Vieri nem fölé rúgja az ötösről a 8akárhanyadik percben...Inkább arról beszélnének az olaszfanok...
Spanyolok ellen meg télleg vicc volt a bíráskodás...

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.04. 14:31:16

MUfanatic, ha Vieri belövi, akkor meg befújja lesnek.

MUfanatic 2008.07.05. 01:16:51

Ez már nem fog kiderülni...
Nem lőtte be... Szar bíráskodás, de ezen az egy momentummal keresztbe tettek volna a bíróknak!
Ha meg berúgja és befújja, na akkor lehetett volna "anyázni" csak igazán! :D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.07.05. 09:25:22

MUfan, csak abból következtettem , hogya spanyolok hiába lőttek két szabályos gólt a koreákoknak.

Lencse. 2008.07.05. 12:44:11

"MUfanatic, ha Vieri belövi, akkor meg befújja lesnek."

Tudod mit, medve? Baszd meg a létrád!

:)
süti beállítások módosítása