Nou San Trafford

Az Index blogja a világ legjobb futballjáról.

A szerkesztőségből...

Utolsó kommentek

jujjdeizgi

Friss topikok

O Maracaná is yours

2007.10.12. 16:27 bohus

A brazil bajnokság 30. fordulóján

vagyunk túl. Az utolsó játéknapon (vasárnap, és elnézést a késedelmes posztért, de csak most jutottam a gépemhez) kikapott a Sao Paulo attól a Corinthianstól, amely soha nem látott válságát éli, és kedden új elnököt választottak Andrés Sanchez személyében. Ennél is nagyszerűbb élmény, hogy eljutottam a Maracaná stadionba. Rio de Janeiro egyik jelképe, a világ talán legnagyobb stadionja a Flamengo és a Fluminense szurkolóival telt meg.

Vasárnap délelőtt

rögtön azután, hogy megérkeztem a szállodába, az első mondatom az volt a recepciósnak, hogy szervezzenek nekem egy utat a Maracanába. Egy telefon alatt megvolt, mondták, a busz négyre jön értem. Ez kábé 11 körül volt. Addig vásárolni mentem, de csak nagyon a szálloda környékén mozogtam. Háromnegyed négykor tiszta ruhában, idült vigyorral vártam a buszt. Előtte a szobában kábé öt percig magamban azon tanakodtam, hogy vigyek-e fényképezögépet, mert ugye mindenkitől azt hallani, hogy Rio micsoda szörnyű veszélyes egy hely.

Melyik város nem veszélyes?

Eldöntöttem, hogy nekem az a vacak hatvanezer forintos mobil megéri, hogy titokban fényképeket készítsek. A tükör elött gyakoroltam, hogyan lehet a gépet úgy elővenni, és forogni vele, hogy a lehető legkisebb feltűnést se keltse. Mindegy, magammal vittem. Négykor a megbeszéltek szerint megjött a busz. Egy nagy Neoplannal mentünk ki harmincan. Az egészért 90 reált (kilencezer ft-ot) fizettem mindenestől, noha tudtam, hogy itt mindenhol 10 reál a jegy ára, de nem is érdekes, taxival együtt még többe is került volna.

Estadio de homens

A buszon az idegenvezető nő mindenkit azzal lelkesített, hogy a stadion bent biztonságos, rengeteg rendőr van, nem kell félni, de a stadionon kívül nem kell a fényképezőgépekkel villogni. Nagyon megörültem a döntésemnek. A buszon fogadni is lehetett tíz reálért úgy, hogy a végén a nyertes elviszi a pénz felét. Én a Fluminense győzelmére tippeltem (2:1 arányban) amivel el is találtam ki nyer, de az eredmény 2:0 lett, így nem nyertem semmit (hárman nyertek). A nő azt is elmondta, hogy a stadion 140 ezres (1950-ben 190 ezren szorongtak), de biztonsági okokból csak 95 ezer embert engednek be.

Nincsenek számozott székek

A buszon szinte mindenki Flamengo rajongó volt, és az idegenvezető egy-két rigmusra is megtanított minket (neeeense, neeense ill. miiiingoo, miiiiingo, ilyenek). Aztán elmondta még, hogyan lehet bemenni: megkaptuk a jegyet, amivel az elektronikus kapun átjut az ember, aztán mindenki odaül, ahova akar, mert - és ekkor ez a rettenetesen csúnya nő kimondta: o Maracaná is yours. Én nő szájából ilyen szépet még soha nem hallottam. Innentől kezdve gyakorlatilag egyfolytában sírtam.

Közlekedj okosan

A stadion környéke persze megközelíthetetlen lett volna, de itt szinte senkit nem érdekel a másik, ezért is van rettenetesen sok haláleset a brazil utakon. A busz persze a bejáratig elvitt minket. Ahogy bejutottam, kiválasztottam az egyik tizenhatos vonalát, lesvonal, szuper hely. Eszembe jutott Jáni, hogy mondta, milyen szar a Népstadion, hogy nem lehet semmit sem látni. Nézzétek meg a mellékelt képet!

Együtt egymás ellen

Fél órával a meccs kezdése előtt a stadion háromnegyedig megtelt, elképesztő volt, hogy a két rajongótábor (mindkét csapat rioi) egymással szemben, kicsit oldalt a kapu mögött a felső részen összpontosult, de nem írom, hogy nézett farkaszemet egymással. A Flamengo szigorúan vett B-közepe húszezer emberből állt, a Fuminenseé meg tizenötezerből. A többi helyen az emberek keveredtek egymással, de a kétharmada a stadionnak Flamengo szurkoló volt. Tényleg, tök barátságos légkör, rengeteg gyerek, csaj.

Nao mais cerveja

Mindenki énekelt, kántáltak, táncoltak, a Fluminense felső soraiból a meccs alatt végig szólt a szamba. Zászlók, görögtűz, szalagok, amit el tudsz képzelni. Persze a kivetítökön is lehetett a meccset nézni, és az a fura, hogy ha nem látott valaki, és rászólt a másikra, hogy menjen arrébb, a másik megpróbált odébb menni. Na, ez kábé a meccs első fél órájában működött is, aztán mindenki felállt. A hotdog és jégkrémárusok próbáltak helyet csinálni maguknak, én nem is tudtam hova nézzek.

Két gól a két félidő első percében

Amúgy a meccs az első percben eldőlt, és nem is volt rossz mérközés, de a Flamengoban nem volt úgynevezett átütő erő. A szünetben egymillió ember a pultoknál, érdekes, elfogyott a sör is, aztán a meccs vége előtt tíz perccel a flamengosok nagy része hazaindult. Mentem velük én is. A busz kint várt, fél óra alatt meg is érkezett mindenki, aztán kettő óra alatt sikerült a dugóból kikecmeregnünk, és hazaérnem.

Nem hasonlíthatunk össze semmit

Még egyszer visszatérve, amikor az idegenvezető azt mondta, hogy o Maracaná is yours, az tökéletes jelképe ennek az országnak. Ember, a Maracana nem az önkormányzaté, nem az államé, nem a stadion fenntartójáé, hanem a tiéd bazmeg, odaülsz ahova akarsz, élvezd, hogy itt vagy a világ leggyönyörűbb helyén. És tényleg, visszagondolok, nekem ez volt a tökéletes élmény.

További eredmények

Sao Paulo - Corinthians 0:1

Goias - Cruzeiro 0:0

Palmeiras - Gremio 2:0

Botafogo - Santos 1:2

A Sao Paulo 11 pont előnnyel vezeti a tabellát a Cruzeiro előtt. Harmadik a Santos, majd Palmerias, Gremio.

3 komment

Címkék: brazil érdekes adat focipolitika

A bejegyzés trackback címe:

https://nst.blog.hu/api/trackback/id/tr81194489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rezgrof 2007.10.12. 17:20:55

Tényleg szarul lehet látni, annyira, hogy még a mellékelt képet sem :) Vagy csak én vagyok denevér?

Egyébként biztos nagy flash volt, a maracanaba egyszer mindenkinek el kéne jutni.

bohus 2007.10.12. 17:22:33

elnézést, itt küzdök a tmk-val a képek bepakolásáért. addig is csak azt ajánlom, térj vissza fél óra múlva, megéri.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2007.10.12. 18:54:29

tényleg megérte, gratulálok az élményhez :)
süti beállítások módosítása